Реферат по предмету "Культура и искусство"


Етнічний стиль меблів. Стародавні та сучасні індійські меблі

Міністерство освіти і науки України
Кафедра образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва
ЕТНІЧНИЙ СТИЛЬ МЕБЛІВ. СТАРОДАВНІ ТА СУЧАСНІ ІНДІЙСЬКІМЕБЛІ
Курсова робота
з дизайну меблів
студентки IV курсу групи М
науковий керівник
Черкаси — 2009

ЗМІСТ
ВСТУП
РОЗДІЛ I. Характерніособливості індійського стилю
1.1 Меблі Стародавньої Індії
1.2 Сучасний індійський стиль
РОЗДІЛ II. Відтворенняіндійського стилю в сучасних меблях
 2.1. Форма меблів, матеріалита зручність застосування
 2.2. Виконання проекту
ВИСНОВКИ
ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ

ВСТУП
 
Слово «меблі» дійшло до нас з французької мови і походить від латинськогоmobilis – рухомий. При великій різноманітностімеблевих форм їх можна поділити на декілька груп: столи, меблі для сидіння,лежання і спальні місця, шафи і меблі для зберігання. А також допоміжніпредмети: етажерки, тумбочки, консоли, підставки під декоративні предмети.
Історія меблів починається з глибини віків і змінювалась в залежності відсмаків і забаганок, що були властивими тій чи іншій епосі або державі.
В даній курсовій роботі я пропоную ознайомитись з особливостямиіндійської культури та мистецтва, стародавнім та сучасним стилем індійськихмеблів.
Мистецтво Індії – це світ своєрідної краси і духовності, зі своїмизаконами і традиціями. Протягом багатьох століть ремісник – різьбяр по дереву ікаменю, гончар, ткач, ювелір – був одним з головних творців культури Індії.Своєю неповторністю відрізняється культура і побут цієї країни, включаючиархітектуру і дизайн, релігійні обряди.
Індійське декоративно-прикладне мистецтво – це поєднання орнаментів імотивів, сюжетів і образів, матеріалу і манер виконання. Якщо на заході творимистецтва перш за все створювались для того щоб задовольнити смаки певних груплюдей, які здатні їх оцінити, то в Індії це ніколи не було основною метою длястворення красивих речей. Вироби народного мистецтва, меблі та предмети побутувиготовлялись виключно за традиціями і для практичного застосування. Навітьзараз Індія обережно ставиться до модернізації, ручна праця використовуєтьсятут поряд з сучасними технологіями.
Основний принцип індійського стилю – це декоративність: лінія, кількалокальних кольорів і ритмічна їх організація
Актуальність курсової роботи полягає в ознайомленні з основнимиособливостями стародавньої культури Індії та виділенні найхарактерніших рисіндійських меблів, що можуть бути актуальними в створенні сучасних меблів.
Мета курсової роботи – вивчення стилістичних особливостей стародавніхіндійських меблів: особливості форм, декору, кольору та призначення.
Завдання:
1)        Ознайомитисьз особливостями стародавнього мистецтва Індії
2)        Вивчитиосновні принципи декоративності, кольору, поєднань матеріалів в індійськихмеблях
3)        Дослідититехнічні, функціональні властивості індійських меблів
4)        На основівивченого матеріалу створити власний проект дизайну меблів в індйському стилі зточки зору сучасності
Об’єкт дослідження: культура Індії.
Предмет дослідження: індійський стиль меблів.
Курсова робота складається із вступу, двох розділів (теоретичної та практичноїчастин), висновків, переліку використаних джерел та додатків. Обсяг роботи 17сторінок.

РОЗДІЛI
Характерні особливості індійського стилю
 
1.1 Меблі стародавньої Індії
Культура Індії впродовж всієї історії зазнавала багато іноземних впливів.Персія, греко-римська, мусульманська культури, британське вторгнення залишилипомітний слід у розвитку мистецтва цієї країни. Але попри всі ці впливи Індіязберегла художню самобутність, вбираючи скоріш формальні чужі новації.
У період мусульманського панування мистецтво Індії набуло світськогохарактеру. (Мусульманська епоха тривала з XIII по XV століття, а завоюваннярозпочалось ще в VII столітті). Існуюча в ісламі заборона на зображення живихістот загальмувала розвиток образотворчого мистецтва, але водночас стимулюваланові види декору. Індійські різьбярі по каменю сягнули досконалості в арабесці– витончених і різноманітних стилізованих рослинних і геометричних орнаментах,що поєднувалися з каліграфічними релігійними написами, виконаними арабськимшрифтом. Індійські майстри використовували у цей період традиційне для нихрізьблення по каменю, інкрустації мармуром, коштовним камінням (на відміну відтипових арабських оздоблень – барвистих мозаїк чи розписних глазурованихплиток).
У XVII – XVIII ст. розпочався занепад культури Індії. Це було пов'язаноіз зміною правителів та з новими завойовниками. Приблизно від середини XVIIIст. до середини XIX ст. культура Індії перебувала на найнижчому рівні свогорозвитку. Новий завойовник – англійці принесли із собою нову, більш агресивнукультуру і технічну перевагу.
Отже, індуси, живучи по-сусідству із стародавніми персами, перейняли відних елементи грецьких форм, а згодом потрапили під вплив мусульманської захарактером персидської орнаментики. Не дивлячись на таке переплетіння стильовихформ протягом віків, індійське прикладне мистецтво залишилось самостійним. Вокремих видах індійського мистецтва, в предметах домашньої обстановкиспостерігається єдність художніх форм і орнаментики. Хоча до наших днів такиххудожніх виробів із деревини майже не дійшло, про рівень стародавніх індійськихрізьбярів можна судити через їх вплив у більш пізні епохи в Португалії таГолландії. [4,C.217]
Так як нам майже нічого не відомо про те, як виготовлялися меблі і якіінструменти для цього використовувалися, деякі уявлення про це ми можемоотримати за формами меблів, які зображені в кам'яній скульптурі.
Для меблів стародавнього періоду характерні східні форми. Як свідчатьзображення на рельєфах, східні жителі рідко відмовлялись від звички сидіти наземлі, і навіть сидячи на стільці, вони схрещували ноги, наче сидячи на землі.Для сидіння в ту епоху застосовували круглий стілець без спинки чи табурет зажурним каркасом і подушкою, які часто покривали гарною ковдрою. Сидіннямслугувала подушка у формі приплюснутого шару. Для урочистих церемонійзастосовували спеціальні трони, в яких точені ніжки були звужені до низу, аверхні рейки спинки сильно виступали вперед, їх прикрашали страхітливимиголовами драконів. В цей час зустрічаються і більш вигідні конструкції меблівдля сидіння у вигляді лавок, які нагадують сучасний м'який диван.[6,C.47]
Улюблений матеріал індійських майстрів – це слонова кістка. Вмінняобробляти цей складний матеріал вважалось божественним даром; різьбярі покістці були в більшості придворними ремісниками або жили і працювали прихрамах.
Приблизно в IV ст. до н.е. художні форми зазнали значних змін. Грецькіхудожні елементи переплелись з індійськими формами, в результаті чого виникновий своєрідний стиль форм, який вплинув на форму меблів. Широко булорозповсюджене низьке примітивне ліжко-каркас на чотирьох ніжках з пропущенимичерез них опорами. Площина для лежання була плетеною. Такі ліжка виготовляли здорогого матеріалу і пишно прикрашали. Характерну конструкцію мав індійськийтабурет з точеними ніжками, покритими лаком і плетеним сидінням.
Письмові документи засвідчують, що ремісники-індуси навчились виготовлятигнуті деталі з деревини ще в I тис. до н.е., тоді як в Європі цей спосіб почализастосовувати тільки на початку XIX ст. (т.зв. «віденські меблі»).
Оскільки Індія багата на різноманітні смоли, тут була високо розвинутатехніка лакування і застосування його для декоративної мети. Одним із способівбув спосіб лакування кольоровими швидковисихаючими лаками точених елементівмеблів. Другий метод – це багатошарове нанесення лаку з відтворенням рисунка найого поверхні, подібно до сграфіто (від. італ. sgraffito – вишкрябаний, спосіб декоративногооздоблення стін, при якому малюнок вишкрябується у верхньому шарі штукатурки іпри цьому стає видно нижній, що відрізняється за кольором).[8,C.27]
Малогабаритні вироби меблів, різноманітні коробки і сувеніривиготовлялись із пап'є-маше і лакувались досить складним способом. Дляоздоблення меблів застосовували інтарсію із чорного дерева, перламутру,слонової кістки (бомбейська мозаїка), а також різьбу по слоновій кістці. Пишнаажурна різьба в більш пізньому індійському меблевому мистецтві засвідчує проособливе захоплення індусів до декору різними прикрасами, вони використовувалидля орнаментики будь-які можливості.
Коли на Індію поширився вплив Європи, з'явились нові запити, яківідновили тисячолітню майстерність індусів і новий «змішаний» стиль,(колоніальний).
Меблі в колоніальному стилі посіли щільне місце в індійському дизайні,з'явилися предмети інтер'єру, що не були властивими для індійського стилюжиття. Це вироби з тику, горіху, а також плетених за формою, скопійованих зєвропейських предметів меблі. В більшості випадків обходились без декоративнихелементів, дерев'яні поверхні гладенько шліфувались і покривалися лаком. Цевідповідало смакам англійців раннього періоду колонізації. Колоніальний стиль вміру строгий, затишний і досі популярний. В процесі розвитку колоніальногостилю меблеві конструкції і декоративна обробка збагачувались етнічнимидеталями.
1.2 Сучасний індійський стиль
Не дивлячись на специфічну форму (наприклад, стіл чи стілець з ніжкамирізної довжини), індійські меблі мають чудовий вигляд практично в будь-якомуінтер'єрі. Звичайно, сучасні меблі виготовляються менших розмірів в порівняннііз старовинними оригіналами.
Сучасні індійські меблі дуже близькі до етнічного стилю. Індійськідизайнери мають багатовіковий досвід попередників, використовуючи який, вониможуть втілити в життя будь-яку фантазію. Наприклад, модно поєднувати дерево іскло, камінь і скло, бронзу і скло, а можливо і все разом. Частовикористовуються дійсно старовинні меблі в поєднанні з речами під старину.Наприклад, на двох вирізаних з каменю слонах лежить скляна стільниця. В давнинучасто використовували круглий стілець без спинки чи табурет з ажурним каркасомі подушкою. Сучасні виробники меблів пропонують такі стільці знайрізноманітнішим різьбленням.
Індійські майстри імітують старовинні меблі так, що навіть окопрофесіонала не завжди зможе відрізнити оригінал від копії. Крім того, вониможуть відновити цілий меблевий гарнітур лише за одним фрагментом орнаменту чирізьблення.[5,C.34]
Зазвичай індійські меблі виготовляються з наступних матеріалів: тик,рожеве дерево, горіх, тросник, бамбук, а також метал і скло. На півдні країнирозвинуте виготовлення плетених меблів із природних рослин.
Різноманітність індійських меблів пояснюється тим, що жителі кожногоштату мають свої стильові і колірні переваги. Природа сама дала майстрамширокий вибір відтінків матеріалу – від ніжних і світлих до найтемніших. Маємотакож вільний вибір стилю – від примітивного до вишуканого. Більшість робітдосі виготовляється руками, тому вміння і талант є дуже цінними, адже такстворюються унікальні за стилем і формою речі. Не випадково зразки індійськихмеблів дуже популярні в Європі та Америці, крім того, вони дешевші за виробибагатьох сучасних дизайнерів.[4,C.217]
Колоніальний стиль – це класика євро дизайну. він є своєрідним синтезомкультур – західної цивілізації і східної екзотики. Такий інтер'єр комфортний,функціональний, але при цьому багато деталей в ньому слугують для краси.
Масивні дивани, шафи, ліжка з балдахіном, столи, обтягнуті натуральноюшкірою, мармурові статуетки – все виготовлено руками. Для створення інтер'єру вколоніальному стилі, необхідно враховувати такі правила: по-перше – потрібенвеликий простір і багато світла – за нагромадженням меблів часто втрачаютьсядеякі деталі, що задають ритм всьому інтер'єру. При недостачі освітлення темні масивнімеблі мають пригнічений вигляд. По-друге, для стін бажано використовуватисвітлий тон, їх в свою чергу можна прикрасити картинами, різьбою по дереву чибудь-яким іншим декором в індійському стилі.
Існують два напрями в колоніальному стилі. Перший – оригінальніантикварні речі є головними і підпорядковують собі весь інтер'єр. Другий –предмети, що імітують етнічні, вони дають більше свободи для творчості.
Тик — найбільш поширений матеріал з якого виготовляються індійськіколоніальні меблі – твердий, міцний і тяжкий маслянистий матеріал. Тик нелюбить сухого повітря (вологість приміщення має бути не менше 50 %), щодоіншого тик не вибагливий і не потребує особливого догляду. Використовуютьсятакож різноманітні породи дерева: тюльпанне, каучукове, і червоне китайськедерево, тис, азіатські види горіху. Легкі і міцні плетені меблі виготовляють ізліан, ротангової пальми, водяного гіацинту (на основі тику). Меблі з ротангадосить міцні і водночас легкі, структура ротанга не боїться перепадів вологостіі температури, саме ці якості дозволяють застосовувати такі меблі в басейнах ісаунах (інколи їх потрібно обробляти воском чи каніфоллю).
В колоніальному стилі допустимі поєднання ротанга з тиком, натуральноюшкірою, прикрасами з бронзи та латуні. Досить велику популярність мають етнічніпредмети інтер'єру, виготовлені із бамбуку (часто в поєднанні із шкірою чиротангом), особливо з плямистих сортів даної тропічної рослини.
Індійський колоніальний інтер'єр стриманий і в той же час затишний. Мебліпозбавлені зайвого декору, їх поверхня відшліфована і вкрита лаком. Такийкласичний підхід характерний для англійців. Індійці схильні до більшогорізноманіття і прикрашають колоніальні меблі традиційними різьбленими решіткамиз дерева чи металу – джалі. Розкішний вигляд мають меблі в раджастанськомустилі – пофарбовані в чорний колір і відполіровані, прикрашені яскравим ручнимрозписом.

РОЗДІЛ II
Відтворення індійського стилю в сучасних меблях
 
2.1 Форма меблів, матеріали та зручність застосування
Індійські меблі, як старі так і сучасні, в більшості грубуваті та міцні,але старанно прикрашені. Спинки і сидіння стільців затягнуті золотистим шовком,а різьблені деталі пофарбовані в перлинно-білий колір з накладаннямвідтінкового кольору для підсилення рельєфу. Також гарні індійські стільці:прості неполіровані з решіткою на спинці, з прямим ніжками і простим твердимдерев'яним сидінням, або в англо-індійському стилі – з шовковим сидінням іспинкою, обрамленою багатим різьбленням.
Індійські меблі екологічно чисті: всі морилки і барвники виготовлені нарослинній основі, для полірування і покриття використовується натуральний віск.
Ще в XIX столітті європейці помітили, що східні елементи гармонійновписуються в будь-який стиль, надають особливого шарму, можуть оновити чи зробитиінтер'єр комфортним.
Багатство матеріалів дозволяє експериментувати, розробляти різноманітніваріанти їх поєднань. Наприклад, сьогодні модно поєднувати дерево і скло,камінь і скло, бронзу і скло, а також все разом.
Із старовинних виробів можна запозичити, наприклад, лаву на дві персони –полірована, на тонких ніжках, з решіткою, вмонтованою в спинку.
Цікавими безперечно є плетені крісла та стільці. Вони легкі та зручні.
Індійський стиль прагне до максимальної інтенсивності кольору. Ефектнесяйво золота і срібла створює відчуття розкоші. В індійських інтер'єрах якправило використовується темне дерево з багатим різьбленням. Але це може матидосить масивний вигляд, що не зовсім практично для повсякденного життя, томукраще надати перевагу низькому дивану в мінімалістичному дизайні, бажано знизькою спинкою, без поруччя, але оббивка має бути насичених кольорів(наприклад, кольору червоного вина), її можна збагатити великими подушками,прикрашеними вишивкою, бісером, стразами чи навіть маленькими дзеркальнимивставками.[12,C.230]
Отож, справжні індійські меблі великих розмірів з темного дерева,прикрашеного багатим ажурним різьбленням, золотом, сріблом і т.д., безперечномають шикарний вигляд, але вони навряд вдало підійдуть в інтер'єр звичайноїсучасної квартири чи будинку а беручи до уваги сучасні інтереси і вимоги доінтер'єру, то й більшість громадських споруд нададуть перевагу мінімалізму,конструктивізму чи функціоналізму. Поряд з вище названими меблями зустрічаютьсядоволі прості та легкі конструкції стільців, лав, крісел. Доцільно буде взятисаме їх за основу створення власних ескізів, а складні важкі форми спростити.
Індійці люблять, як правило, орнаментоване полотно і яскраві фарби.
Основа вирішення індійського етнічного стилю – це сонячні кольори ібагаті відтінки дорогоцінних каменів. Ключові особливості:
1.         енергійнікольорові вирішення, де відтінки дорогоцінних каменів контрастують з теракотоючи сліпучо-білим.
2.         відвертояскраві тканини в ролі драпіровок
3.         вироби златуні – від маленьких столиків до світильників з ажурним малюнком
4.         кованіширми і ставні із завитками і ефектом ржавого
5.         наскрізнерізьблення по темному дереву (наприклад, спинка ліжка)
6.         прохолоднакахельна підлога чи натуральні покриття, наприклад, з водорослів
7.         шовковікилими на підлозі та стінах
В індійському стилі рідко використовується білий колір або нейтральнікольори, для нього характерне зіставлення протилежних відтінків, наприклад:яскраво-рожевий із відверто синім.

2.2 Виконання проекту
Приступаємо до виконання проекту. Спершу натягуємо акварельний папір надва планшети формату А 1. Простим олівцем наносимо проекти меблів в індійськомустилі та їх креслення в масштабі за попередньо виконаними ескізами. Коли всіпроекти та креслення розміщені на планшетах, легко тонуємо папір акварельноюфарбою. Це для того, щоб на фоні меблів сильно не виділявся білий папір, а весьпроект мав більш гармонійний вигляд.
Далі виконуємо проект в кольорі. Техніка: акварель, кольорові олівці,пастель, гуаш. Спочатку прокладаємо основний тон і колір акварельними фарбами ідаємо висохнути. Потім уточнюємо всі відтінки, світло, тінь; тут вже крімакварелі використовуємо кольорові олівці та пастель.
На проекті представлені меблі для сидіння в індійському стилі. Комплектскладається з наступних елементів: двох диванів, крісла, лави, двох стільчиківта подушки у формі сплюснутого шару. Для кращої композиції на проекті щедодаємо різнокольорові подушки та невеликий журнальний столик біля дивану.
Матеріали з яких передбачається виконання даного комплекту меблів – цетемне дерево та м'яка оббивка теплих насичених кольорів. З темного деревазроблені каркаси, ніжки та спинки. Основні форми меблів – це квадрат(прямокутник), коло.
Всі меблі на проекті мають такі спільні елементи як виточені фігурні ніжки,підставка-основа, декор та форми.
Дані меблі створені для готельного комплексу, тому в їх розмірахдотримано всі стандарти та зручності.
Перший диван має квадратну форму. Він має невеликі розміри – 1м * 1м,назначений для сидіння. М'яка частина дивану червоного кольору, для контрастудодаємо в центр квадрату вставку протилежного кольору (оливкового), аджеконтраст – це одна з характерних рис індійського стилю. Так як багатоіндійських меблів з низькою спинкою, або зовсім її не мають, чим схожі на подушки,використаємо і цю особливість. Зробимо диван схожий на велику м'яку квадратнуподушку. Наступною особливістю є підставка прикрашена різьбленням та золотоюфарбою.
Таку ж підставку має наступний диван. На відміну від попереднього він маєдерев'яну спинку, а замість поручнів – невеличка площина-столик. Висота йогосидіння 40см, що відповідає стандартній висоті дивану, тому він зручний длясидіння. Довжина дивану 2м.
Крісло виконане у формі піраміди (нагадує індійських храм), має квадратнуформу і назначене для використання з усіх сторін. Висота сидіння – 40см, висотаспинки – 35см, на неї зручно опиратися.
Лава та стільчики мають тверду площину для сидіння. За основу лави беремотрадиційну індійську лаву і дещо її змінюємо. Прибираємо спинку і додаємо вцентр невелике підвищення, що використовується як столик. Сидіння лавадерев'яне, пофарбоване. Висота лави згідно з стандартами – 40см, а висота«столику» на 10см більша, на ній зручно тримати деякі речі.
Просту і лаконічну форму мають стільчики. Оскільки вони гнуті, тооптимальний варіант їх матеріалу — ДСП. Висота стільчиків 35см, що відповідаєстандартній висоті табурету.
Особливістю індійського інтер'єру є подушка у формі сплюснутого шару.Робимо таку подушку, але щоб вона була з однієї колекції, використовуємо в їїдизайні один з об'єднуючих елементів — підставку-основу. Висота подушки разом зпідставкою – 40см.
Наприкінці проробляємо на меблях декор та позолоту.

ВИСНОВКИ
В даній курсовій роботі ми ознайомилися з основними особливостямистародавньої культури Індії та виділили найхарактерніші особливості індійськихмеблів. Отже, індійській культурі притаманний багатий декор, симетрія, ритм,багатство та пишність робіт, різноманітне поєднання кольорів. Характерноюособливістю меблів є низькі ніжки або ж їх відсутність, так як індійці надавалиперевагу сидінні на підлозі (подушках).
Ми вивчили основні принципи декору індійських меблів – це різьблення подереву, слоновій кістці, різноманітні інкрустації інкрустації зі скла, дерева,каменю. Тобто в матеріалах виконання та в їх поєднаннях обмежень немає. Кольоринайчастіше поєднуються по принципу контрасту.
Щодо технічних та функціональних властивостей індійських меблів, то вонине вирізняються високими показниками зручності чи функціональності, так якосновну роль відіграє краса, багатство, декор.
На основі вивченого матеріалу було створено власний проект меблів віндійському стилі для готельного комплексу. Так як меблі назначені длявикористання широким колом людей, для більшої зручності ми змінили деяку формуіндійських меблів, встановили зручні розміри висоти та ширини. Висота меблівзбільшена за рахунок дерев'яної підставки-основи. Зберегли такі елементи якм'яка подушка, яскраві контрастні кольори, темне дерево.

ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1.         БхаскаранЛ. Дизайн и время. Стили и направления в современном искусстве. – М.:«Арт-родник», 2006. – 256С.
2.         Інтер'єри.Історія меблів // Історія України, 2002. — №15-18. – с.7 – 8
3.         КазаринА. Хинди – Русси (Дизайн в Индии) // Архитектура. Строительство. Дизайн, 2004.- №1. – с.72 – 73
4.         Кес Д.Стили мебели. – М.: В.Шевчук, 2001. с.204 — 218
5.         КларкП.Ф. Дизайн. – М.: «Арт-родник», 2003. – 144С.
6.         КузнєцоваМ. Тепло человеческих рук // Азия и Африка сегодня, 1987. — №7. – с. 47 – 48
7.         Мали П.Монолог дизайнера // Интерьер, 1998. — №10. – с.42 — 47
8.         МигальС.П. сучасні основні напрями в дизайні // Світ меблів і деревини, 1998. — №1. –с.25 – 28
9.         РадченкоК.В. Дизайн. Історія і сучасність // Шкільна бібліотека, 2003. — №5. – с.171 –175
10.      СеребровскийВ. Я люблю Индию // Декоративное искусство, 1987. — №12. – с.23 – 25
11.      СоловьевН.К. очерки по истории интерьера. – М.:«Сварог и К », 2001 – с.27 — 41
12.      ЧерепахинаА.Н. Естетика современной мебели. – М.:«Арт-родник»,1988. – 246С
13.      www.auradoma.ru
14.      www.ufa.shikremont.ru
15.      www.feiga.ru
16.      www.gallery-o.ru

ДОДАТКИ
1.        Стародавнііндійські меблі
2.        Індійськийстиль в сучасному інтер'єрі
3.        Індійськийстиль в сучасному інтер'єрі
4.        Індійськийколоніальний стиль
5.        Індійськийстиль в сучасному інтер'єрі
6.        Інтер'єрв індійському стилі
7.        Інтер'єрв індійському стилі
8.        Етнічнийіндійський візерунок
9.        Замальовкимеблів в індійському стилі
10.     Замальовкимеблів в індійському стилі
11.     Замальовкимеблів в індійському стилі
12.     Власнірозробки меблів в індійському стилі
13.     Власнірозробки меблів в індійському стилі
14.     Власнірозробки меблів в індійському стилі


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.

Сейчас смотрят :

Реферат «О текущем моменте» № 7 (79), июль 2008 г. Ещё раз: либерализм — враг свободы
Реферат Проект оптимизации сводных показателей машиностроительного цеха
Реферат Развитие координационных способностей у детей младшего школьного возраста
Реферат Судова влада в Україні: захист прав громадян, чи дискредитація системи правосуддя
Реферат Место и роль экономики Соединенных Штатов Америки в международной торговле
Реферат Розничный товарооборот
Реферат Кадровое планирование в системе государственного муниципального управления
Реферат Полномочия суда на досудебных стадиях уголовного процесса
Реферат Расчет преобразователя частоты
Реферат Существенность в аудите и аудиторский риск
Реферат Финансовый анализ предприятия ОАО "Свердловский завод трансформаторов тока"
Реферат Робота з інструментами для виділення фрагментів зображення Шари
Реферат Решение задач исследования операций
Реферат Чацкий против фамусовского общества (по комедии А.С.Грибоедова "Горе от ума")
Реферат Психологический климат и межличностные отношения в команде