Реферат по предмету "Информатика, программирование"


Оптико-механічні маніпулятори

ВВЕДЕННЯ
Я вибрала темукурсової роботи «Оптико-механічні маніпулятори», тому що я вважаю, що ця темаактуальна на сьогодні. Маніпулятори дозволяють полегшити роботу з комп'ютернимизастосуванням і прискорити її. У наш час існують дуже багато видівманіпуляторів, які весь час удосконалюються. В своїй курсовій роботі янамагатимуся освітити як можна більше різноманітних маніпуляторів, короткорозповісти принципи їх дії, різноманітності, види, та провести невеличку порівняльнухарактеристику існуючих маніпуляторів.
Також в ційкурсовій роботі я маю розв’язати завдання на мові програмування Basic в системіпрограмування QBasic. Мені необхідно скласти програму і здійснити розрахунок зазаданими формулами і побудувати блок-схему завдання.

1 ОПТИКО-МЕХАНІЧНІ МАНІПУЛЯТОРИ
1.1 Миші
1.1.1 Загальнівідомості
На нижчому ступені стоять дротянімеханічні 2-х кнопкові миші. Простота і низька функціональність компенсуютьсянадійністю за умови регулярних гігієнічних процедур. Треба лише розкрити мишу,вийняти кульку, протерти її і ролики спиртом, зібрати назад.
Трохи вище розташовуються миші, у якихможе бути три кнопки, часто третя кнопка мутує в колесо, яке також грає ролькнопки, бувають всякі варіації на тему кнопки – кнопка-качелька| і т.д. Іноді можна побачити додаткові кнопки набоках – одну, рідше дві.
За способом підключення розрізняють:
1. COM-порт. Застаріле з'єднання, безгарячого підключення, з обов'язковою ручною установкою драйверів.
2. PS/2-порт. Сучасніший. Гарячогопідключення немає, драйвери ставити треба, зате при допомозі PS/2 Rate можназмінювати частоту опиту миші.
3. USB-порт. Останнє слово. З гарячимпідключенням, автоматичною установкою, стандартно велика частота опиту порту,за наявності концентратора можливо підключення великої кількості мишей.
Для бездротових мишей:
1. Радіозв'язок. Вельми надійний видспілкування, не вимагає візуального контакту, слабо чутливий до перешкод.
2. Інфрачервоний порт. Працює тільки заумови прямої видимості на відстані не більше 2 метрів, чутливий до перешкод у вигляді світла.
Даний вид мишей відрізняє:
1. Більший радіус дії (але існуютьобмеження по радіохвилях або ІЧ-випромінюванню). Фактично, бездротова мишапрацює приблизно в 2-3 метрах від передавача. Різниця в тому, що передавач ісама миша, що працює на ІЧ, повинні бути на прямій, вільній від сторонніхпредметів, інакше можливі перешкоди.
2. Відсутній що вічно заважає і якхвіст, що на зло не дотягується. Ця проблема особливо актуальна, якщо ПК стоїтьпід столом. З іншого боку, у продажу можна зустріти подовжувачі.
Бездротові миші живляться від батарей.Якщо її перевернути, то можна знайти відсік для оних. У зв'язку з цимбездротові миші потребують періодичної зміни батарей, хоча можна на їх місцевставити акумулятори і перезаряджати. Важливо: переконайтеся, що характеристикиакумуляторів відповідають характеристикам живлення миші, особливо напруга(існує небезпека виходу з ладу). Чим більша місткість, тим рідше доведетьсязаряджати, але тим дорожче обійдуться акумулятори.
Наступний ступінь ділить мишей на таківиди:
1. Механічні. Це першопроходці. Підчеревом є кулька, при русі вона обертає ролики, на них стоять зубчатіколіщатка, положення останніх визначають опто-пари.
Плюси: відносна простота і дешевизна.
Мінуси: чутливість до грязі, неминучідля будь-якого механічного пристрою люфт і знос.
2. Оптичні. Розвиненіші. Мають знизумікрокамеру, вона знімає положення мишки (близько 1000 разів в секунду), її даніаналізуються процесором (не ЦП|,а вбудованим в мишу).
Плюси: нечутливість до грязі (якщо нетовщиною в сантиметр), працездатність практично на будь-якій поверхні (окрімдзеркальної і такої, що відображає), відсутність будь-якої механіки.
Мінуси: складність у виготовленні,недосліджена поки життєздатність в екстремальних ситуаціях, дорожчі.
Решта видів характеризується змішенням:дротяні оптичні, |на акумуляторах, з різними кнопками/ колесами/ іншими наворотами.
Наприклад, фірма Cherry (це одні з кращихвиробників клавіатур в світі) сподобилася вивести мишу: оптичну, дротяну, зколесом, фіолетовим світлом, що підсвічується, кнопок як таких немає (по типуяк у iMAC — тиснемо зверху на передню частину), а клацання робиться хитро –треба натиснути зверху на лівий або правий край миші (її верх як би гойдаєтьсяв поперечній площині). А Maxxtro – оптична, радіо, з колесом-кнопкою, з кожногобоку по кнопці, з акумуляторами, при розрядці яких мигає колесо, а передавачвиконаний у вигляді зарядного пристрою, куди для зарядки кладеться миша.
Для прикладу ще один незвичайний видмишей.
Це – гібрид миші і телефону (рисунок1.1). Отже, що ж це за звір такий? Розберемося детальніше.
/>
Рисунок 1.1 — Speakerphone Mouse
На перший погляд, перед наминайзвичайніша мишка. Двохкнопкова, дротяна, з кулькою, навіть без скролера.Загалом, така сама, яку дотепер малюють в книгах для початківців. Проте, в очівідразу впадає повний набір телефонних кнопок, розташованих на«спині» у гризуна (прямо під долонею).
Слово Speakerphone в назві теж з'явилосяне випадково: мишка гучномовна. У передній частині з боків розташовані мікрофоні динамік округлої форми. Як не дивно, але ці виступи не надають мишофон| футуристичному вигляду — виглядає вінбільш ніж звично. Мабуть, що б не зіпсувати це звичне враження і не налякатикористувача, виробники навіть не стали орієнтуватися на масу різних забарвлень(як це зараз модно робити). Варіантів кольорів корпусу всього два:напівпрозорий синій і абсолютно класичний непрозорий сірий.
Конкуренція між виробниками мишей вжепривчила нас до того, що програмне забезпечення, що поставляється разом з цимивиробами, сьогодні здатне зайняти стільки місця, скільки років п'ять тому хваталодля офісного пакету. В даному випадку все не так — в коробці з мишефоном| навіть дискетки| ніякої немає. Вінвідмінно працює як стандартна двохкнопкова миша. З одного боку це плюс (немаєзалежності від ОС, не потрібно встановлювати купу драйверів), з іншою ж — сучасним користувачам, розпещеним масою додаткових функцій, що виконуютьсясучасними мишами, простота мишефона| наврядчи припаде до душі.
Залишилося тільки розібратися з тим, якпрацює друга складова, а саме телефон. Набір кнопок цілком стандартний длябільшості телефонів (звичайних або стільникових): 12 кнопок для набору номераабо іншої інформації в тоновому режимі, кнопка підтвердження відповіді/початкунабору номера (жовтенька з малюнком телефону) і Flash. Як відбувається робота?Якщо вам потрібно подзвонити, то після натиснення жовтої кнопки потрібне лишепросто набрати необхідний номер. При цьому є тільки один недолік: набираючийномер ніяк ніде не відображається, так що можна і помилитися ненароком. Правда,це властиво не тільки мишефону|, але і багатьомнедорогим кнопковим телефонам. Після закінчення розмови досить лише натиснутиFlash. Якщо ж поступає вхідний дзвінок, то мишефон|видасть неголосний достатньо приємний сигнал. Далі вам вибирати: відповісти надзвінок або натиснути на скидання. Під час розмови можна спокійно продовжувативикористовувати мишефон| як мишу. Здорово, щопід час розмови ви можете продовжувати працювати за комп'ютером, використовуючизвичні «мишачі» функції. І навпаки: навіть коли комп'ютер вимкнений,можна використовувати Speakerphone Mouse як звичайного телефону. Функція Flashтеж присутня — загалом, ніяких недоліків в порівнянні із звичними телефонаминаш герой не має. Абсолютно повноцінний офісний телефонний апарат.
Між клавішами миші розташована невеликакнопка, яка відповідає за включення/виключення спикерфона|. Голос співбесідника здинаміка чутний добре, та і вас чутно непогано, практично не гірше, ніж привикористанні телефонної гарнітури. Досить просто не повертати голову впротилежну від пристрою сторону і не сідати дуже далеко.
Прямо перед кнопкою розташованийневеликий світловий індикатор, що горить тоді, коли пристрій «висить»на телефонній лінії. На перший погляд майже даремна архітектурна надмірність.
Проте користь від нього є, якщо поблизує і інші телефони, а також товариші по службі: щоб із сторони було хоч якосьвидно, що в даний момент лінія зайнята. А то намагатимуться абикуди дзвонити,марно намагаючись зрозуміти — що ж трапилося із зв'язком.
Найбільший недолік мишефона|: на роботу з пульсовимнабором він не розрахований. Таким чином, скористатися цим цікавим гібридоммиші і телефону зможуть тільки користувачі поки що досить рідкісних в нашійкраїні цифрових АТС або офісних працівників (благо більшість офісних АТСрозрахована на цифровий набір). Проте так вже істотним недоліком це назвативажко: все-таки даний пристрій в першу чергу і розраховано на офіс. Удомарозмовляти по телефону, сидячи за комп'ютером, доводиться істотно рідше. А осьв офісі. Тримати в одній руці трубку, а інший ганяти мишу з метою знайтиінформацію, що цікавить співбесідника, дещо незручно. Недаремно в хід йде все,що звільняє руки. Таким чином, у результаті одержуємо наступне. SpeakerphoneMouse відмінно працює в обох своїх іпостасях (як Mouse, так і як Speakerphone )Основна група користувачів, для яких цей пристрій найбільш зручний: ті, кому заслужбовим обов'язком часто доводиться паралельно розмовляти по телефону і,одночасно з цим, працювати з комп'ютером (ось, наприклад, менеджеру з продажучасто доводиться в процесі розмови з'ясовувати наявність необхідногоспівбесіднику товару на складі за допомогою складської БД, ну і т. п.).Комплект з простої двохкнопкової миші і найбільш простого телефону звичайнообійдеться дешевше, ніж мишефон|, проте кудименш зручний. Якщо ж найближчим часом продукт «піде», і наростаючаконкуренція примусить виробників знижувати ціни, то така (або їй подібна відіншого виробника) миша, швидше за все, стане не чимось унікальним, а цілкомзвичним офісним устаткуванням.
1.1.2 Оптичнімиші
Перші оптичнімиші могли працювати тільки на спеціальних килимках з виразно нанесеноюрозміткою, яку сканував слабенький оптичний сенсор. Сьогодні технологіянабагато покращала і сучасна оптична миша не вимагає взагалі ніякого килимка,працюючи за принципом сканера.
Технологіясучасних оптичних мишей була розроблена Agilent Technologies в кінці 1999 року.Для сканування поверхні використовується мініатюрна камера, яка працює ізшвидкістю 1500 знімків в секунду. Оскільки камера мало що побачить в темноті,миші звичайно оснащені невеликим червоним світлодіодом, який підсвічуєповерхню. Світлові промені відображаються від поверхні, потрапляють наCMOS-сенсор і перетворюються на електричний сигнал. Сигнал з сенсорапередається на цифровий сигнальний процесор (DSP), який виконує його аналіз.Процесор потужністю близько 18 MIPS (можуть застосовуватися процесори як збільшою, так і з меншою продуктивністю) виділяє окремі ділянки зображення івизначає їх переміщення щодо попереднього знімка. Таким чином, принцип роботиполягає в аналізі послідовності зображень. Процесор знаходить, як далекопересунулася миша і посилає інформацію комп'ютеру. Комп'ютер пересуває курсорна екрані відповідно до інформації, одержаної від миші. Завдяки великій частотіопиту, рухи курсора виглядають плавними. Враховуючи ці умови, стає зрозуміло,чому оптичні миші некоректно працюють на прозорих і дзеркальних поверхнях.
Оптична миша має явні переваги передзвичайною:
· відсутнірухомі частини в площині зіткнення з поверхнею, що зменшує знос і знижує шансполомки механіки, відповідальної за пересування курсора;
· грязь незабивається у внутрішню площину пристрою і не заважає роботі сенсорів;
· збільшенийдозвіл миші приводить до кращої роботи; особливе це критично в графічнихзастосуваннях і програмах, де потрібне точне введення даних за допомогою миші
· миша невимагає спеціальної поверхні, килимка;
· теоретичноне потрібно проводити гігієнічне протирання килимка, кульки і роликів.
Як вже булосказано, оптичні миші (рисунок 1.2) працюють практично на всіх поверхнях, окрімскляних, дзеркальних, металевих і виконаних з оксамиту.
Крім самої миші вкомплект входить приймач, одержуючий живлення прямо від комп'ютера по USB, надодаток до якого додається переходник| USB-PS/2. Взаємне розташуванняприймача і миші не обмежене прямою видимістю — відстань упевненого прийому, щодосягає двох з половиною метрів, дозволяє розмістити радіоблок практично дезавгодно. Плавні обводи порадують естетів, а ті, у кого немає місця на столі,можуть розмістити приймач під столешницей.

/>
/>
/>
Рисунок 1.2 –Деякі зразки оптичних мишей
Інсталяція миші зводиться до установки внеї батарей і натиснення кнопок Connect на радіоблоці і самій миші. Пристрої«запам'ятовують» коди один одного, і надалі «дізнаватимуться» тільки «свого» —це необхідно з метою уникнути впливу на приймач аналогічної миші з сусідньогостолу.
Втративши кульку, миша все ж таки злегкаповажчала за рахунок двох пальчиковых| AA-батарей. Ваговий баланс, проте, залишивсямайже незмінним, і ніякого дискомфорту не викликає. Основні частини корпусумиші можна подивитися на рисунку 1.3. Батарейний відсік знаходиться на «пузі»миші, і його клямка є, мабуть, єдиним слабким місцем пристрою. Кришкатримається міцно, але мені здається, що клямка є очевидним кандидатом наполомку після декількох десятків відкриттів-закривань. Втім, за заявоювиробника, батареї (або акумулятори) доведеться міняти не частіше, ніж раз вдва місяця, так що декілька років життя згаданій клямці забезпечені точно.
/>
Рисунок 1.3 –Основні частини корпусу миші1.1.3Догляд за мишею і килимком
Якщо ви відмітили, що миша сталапрацювати гірше (курсор погано реагує на рух миші, рухати мишу важко і т.д.),то це означає, що пора її чистити. Заразом можна почистити і килимок, особливо,якщо на ньому явно видно скупчення грязі.
Для чищення миші потрібно повернути повказуючій стрілці кільцеву кришку на нижній поверхні корпусу і витягнути кульку(далі розбирати мишу не обов'язково). Кулька звичайно рекомендують помититеплою водою з милом, але можна, в крайньому випадку, обмежитися очищенням йогоякою-небудь ганчіркою, що не залишає після себе слідів. Пластмасові вали іпритискний ролик усередині миші потрібно очистити від грязі будь-якимвідповідним предметом (краще неметалічним — щоб не пошкодити пластмасу),наприклад, зубочисткою або нігтем. Потім ці вали і ролики бажано протертиваткою, змоченою в чистому спирті. Також бажано протерти чим-небудь і ті місцяна корпусі миші, які ковзають по килимку — їх відразу видно по налиплій грязі.Після повного висихання всіх компонентів миша збирається в зворотному порядку іпрацює, як правило, набагато краще.
Відмічу, що все-таки нормальне чищеннямиші робить з розбиранням корпуси (при цьому, до речі, кришка, що фіксує колесоне обов'язково обертається, вона може і зрушуватися) і всі операції требаробити не «чистим спиртом», а изопропиленовым| спиртом. Так все ж таки правильніше.
Килимок при бажанні можна також протертиспиртом (так покладено), але можна обійтися і дешевшими засобами — наприклад,водою з милом або просто ганчіркою.
Якщо ви хочетечистити мишу і килимок якомога рідше, то постарайтеся не проливати на нихніяких рідин і не розсипати ніяких порошків, а також не працювати з нимибрудними руками.
1.2 Джойстики
Взагалі всі джойстики діляться на дватипи:
1. цифрові: їх стан можна описати двомазмінними – да-ні| (1-0), тобто, наприклад, клавішанажата/відпущена. Мінус їх в тому, що наш тлінний світ аналоговий, і управлятиним за допомогою цифри незручно;
2. аналогові: їх стан також описуєтьсядвома змінними, але це не просто кнопка нажата/отпущена, а описуєтьсякоординатами «X» і «Y». Плюс в тому, що дані пристрої дозволяють безпосередньоуправляти положенням об'єкту і швидкістю зміни цього положення;
Любителі автомобільних аркад ісимуляторов| виберуть собі який-небудьштурвал і педалі (рисунок 1.4).
Штурвал є контроллером, що має 3 осі(тангаж|, крен і сектор газу), а також цілийрозсип кнопок: 3 кнопки, два перемикачі, що 2-позиційних коливаються,4-позиційний хэт|, а також два важелі (закрилкиі шасі), один з яких 1-позиційний, а інший — 2-позиційний.
Особливістю педалей є наявністьдодаткової функції педальних гальм — крім ковзаючого руху, характерного дляуправління кермом повороту в повітрі, кожен педальний майданчик має рух, щоколивається, для імітації пригальмовування однієї або двох стійок шасі,використовуваного при рулюванні на землі.
 /> />
Малюнок 1.4 –Джойстик у вигляді штурвалу
Любителі авиа-симуляторо| обзаведуться:педалями, хорошим джойстиком і throttle-контроллером.
Throttle — контроллери вбудовані вджойстики у вигляді колеса, або це може бути окремий пристрій, через якийпідключається джойстик. Це потрібне в авиа-симуляторах| для управління рухомвперед/назад. У справжніх літаках він служить для управління прискоренням ізброєю, тому реалістичніше і зручно, коли він виконаний у вигляді окремогопристрою. Прикладом цьому можуть послужити два throttle–контроллера: Throttle іProThrottle (рисунок 1.5)

/>
/>
Рисунок 1.5 — Throttle–контроллера: Throttle і ProThrottle
У джойстику Advanced Gravis FireBird II,на прикладі якого ми розберемо основні риси властиві більшості сучаснихджойстиків середнього класу, throttle-контроллер виконаний у вигляді колеса,закріпленого на підставці.
Даний джойстик має 13 програмованихкнопок: 4 розташовані на рукоятці, інші 9 — на підставці (рисунок 1.7).

/>/>
Рисунок 1.7 –Джойстик Advanced Gravis FireBird II
Користувач може призначити будь-якійкнопці будь-яку команду, або навіть серію команд. Основні достоїнства FireBirdII:
1. аналоговий/ цифровий режими роботи;
2. throttle-контролер (колесо);
3. trim-control;
4. 4 програмованих кнопки на ручці;
5. 9 програмованих кнопок на підставці;
6. 8-ми позиційний hat view;
7. масивна підстава;
8. регулювання жорсткості руху рукояткив будь-якому напрямі.
Ніяких переваг цифровий режим не дає.
Trim-control – це колесо, розташованепоряд з throttle-колесом, і що виконує функцію тонкого регулювання по осі «X».Тобто по ходу гри можна точніше управляти літаком/вертольотом. Також воно можедопомогти, якщо з якоїсь причини не вдалося точно відкалібрувати джойстик поосі «X» в конкретній грі.
Hat-view – це перемикач видів. Звичайновін програмується так, що рухаючи його, ви вертите головою. Рух вперед – вашавіртуальна голова дивиться вниз, назад – голова вгору, управо і вліво — головавідповідно туди ж. Всього виходить 4 види. Девайс на даному джойстику має 8положень. Плюс до цього він також повністю програмований.
Масивна підстава – знизу прикрученаважка пластина, яка важить разу в два більше, ніж сам джойстик.
Джойстик дозволяє регулювати жорсткістьруху рукоятки незалежно в чотирьох напрямах. Якщо його перевернути, то можнапобачити 4 повзунки, створюючі квадрат. Пересуванням їх можна регулюватижорсткість руху ручки, тобто наскільки туго вона нахилятиметься.
Управляти дуже зручно — оскількинастроюється абсолютно все, то у вашій владі набудувати джойстик як завгодно.Можна створювати конфігурації управління (з своїми настройкамиклавиш/команд/кодов, коментарями і т.д.), зберегти їх, і підвантажувати відповіднуперед початком гри.
1.3 Дігитайзери
Дігитайзер,або планшет, як його ще називають, складається з двох основних елементів:підстави і курсора, переміщуваного по його поверхні. Цей пристрій спочаткупризначався для оцифровки зображень. При натисненні на кнопку курсора йогомісцеположення на поверхні планшета фіксується, а координати передаються вкомп'ютер.
Часто з дигитайзером| пов'язують управліннямкомандами в AutoCAD'е і аналогічних системах за допомогою накладних меню.Команди меню розташовані в різних місцях на поверхні дигитайзера|. При виборі курсором одній з них спеціальнийпрограмний драйвер інтерпретує координати вказаного місця, посилаючи відповіднукоманду на виконання.
Не останню роль грає застосуванняпланшета в створенні на комп'ютері малюнків і нарисів. Художник малює наекрані, але його рука водить пером по планшету. Нарешті, дигитайзер| можна використовуватипросто як аналог миші. Особливий випадок — це чутливі до натиску дигитайзеры|.
Принцип дії дигитайзера заснований нафіксації місцеположення курсора за допомогою вбудованої в планшет сітки, щоскладається з дротяних або друкарських провідників з досить великою відстаннюміж ними (від 3 до 6 мм). Але механізм реєстрації положення курсора дозволяєодержати крок прочитування інформації набагато менше кроку сітки (до 100 лінійна мм). Крок прочитування інформації називається дозволом дигитайзера|.
За технологією виготовлення дигитайзеры| діляться на два типи:електростатичні |і електромагнітні. У першому випадку реєструється локальна зміна електричногопотенціалу сітки під курсором. У другому — курсор випромінює електромагнітніхвилі, а сітка служить приймачем. Фірма Wacom створила технологію на основіелектромагнітного резонансу, коли сітка випромінює, а курсор відображає сигнал.Але в обох випадках приймачем є сітка. Слід зазначити, що при роботі планшетівЕМ можливі перешкоди з боку випромінюючих пристроїв, зокрема моніторів.
Крок прочитування реєструючої сітки єфізичною межею дозволу дигитайзера|. Ми говоримопро межу дозволу, тому що слід розрізняти дозвіл як характеристику приладу і якдозвіл, що програмно-задається, а це змінна величина в настройці дигитайзера|. У специфікації навиріб завжди указуються обидві характеристики — і межа дозволу, і точність.
На результат роботи також впливаєточність дій оператора. В середньому хороший оператор вносить погрішність небільше 0.004 дюйма. Вимоги до нього достатньо високі.
В даний час є дві технології, вживані вчутливих до натиску дигитайзерах: перша — це електромагнітний резонанс, наоснові якого працюють дигитайзери| фірмиWacom, що дозволяє застосовувати пасивне стило|,а друга — метод активного курсора.
При використанні електромагнітногорезонансу випромінюючим (активним) пристроєм є сам дигитайзер|. Перо відображаєхвилі, а дигитайзер|аналізує це віддзеркалення, для того, щоб встановити координати пера в даниймомент. Тому перо або курсор не мають ні батарей, ні шнура, що подає напругу намікросхеми усередині курсора, їх там просто немає. При використанні ж активногокурсора саме він випромінює хвилі, повідомляючи таким чином дигитайзеру| про своємісцеположення. В цьому випадку або батареї, або дріт є його невід'ємниматрибутом. Але, незалежно від системи, в обох випадках інформація про положеннякурсора щодо сітки, вбудованої в поверхню дигитайзера|, перетвориться вкомп'ютері так, що ми одержуємо дані про точне положення курсора.
Окрім такої інформації дигитайзери| з чутливістю до натиску передають до256 градацій натиснення на курсор. Ця особливість дозволяє моделюватинатиснення на кисть або перо при роботі з відповідними графічними програмами.
В першу чергу, вибираючи дигитайзер|, слід брати до увагинадійність його драйверів і зручність вказуючого пристрою. Не варто забувати іпро ергономіку.
Конструктивно планшети бувають жорсткимиі гнучкими. Гнучкі дигитайзерыз'явилися на нашому ринку весною 1994 роки. Низька ціна, невелика вага (7 кг в упаковці), компактність при транспортуванні вигідно відрізняють їх від традиційних жорстких.
Від того, для яких робіт ви вибираєте дигитайзер|, залежить його формат.Розмір робочого поля звичайно від 6 х 8 дюймів до 44 х 62 дюйми. Виготівники гнучких планшетів за новою технологією стверджують, що можуть«вирізувати» їх будь-якого формату. Часто користувачі називаютьформат по аналогії з паперовими листами, але розмір 305 x 305мм важкоспіввіднести з якимсь стандартним форматом.
Від роду вирішуваних задач залежить іточність пристрою. Рекомендуємо ознайомитися з параметрами дигитайзеров| і з результатамипорівняння деяких з них.
Електричне живлення для дигитайзера| подається за допомогоювбудованого або виносного блоку живлення, а в окремих моделях — по послідовномупорту.
До цього моменту при згадці вказуючогопристрою ми називали його курсором, хоча існує ще і перо. Курсори більшепопулярні в середовищі користувачів САПР.Пір'я у вигляді ручки проводиться з однією, двома і трьома кнопками. Крім того,є просте пір'я і пір'я, чутливі до натиску. Останні особливо цікаві дляхудожників і аніматорів.
Вибирайте вказуючий пристрій ретельно.Якщо курсор незручний, то пов'язані з його використанням витрати складутьнабагато більшу суму, ніж різниця у вартості дорогих і дешевих дигитайзеров.
Курсори бувають чотирьох-,восьми-,двенадцяти-і шістнадцятикнопочними.Бажаючи виділитися, деякі фірми прагнуть стати виключенням з правила. Так, OceGraphics додає на великому курсорі сімнадцяту, «найголовнішу» кнопку.
Форма курсора, легкість натиснення ірозташування кнопок — ось в чому відмінності. У всьому світі одними з кращихвизнані чотирьохкнопкові курсори фірми CalComp. Їх частіше інших фотографують іпоміщають в журналах. На них друга і третя кнопки розташовані поряд, а перша ічетверта L-образної форми обрамляють середні. Традиційним же вважаєтьсяромбоподібне розташування кнопок, якому продовжують слідувати інші відомівиробники. Проте для двенадцати-|і шістнадцятикнопочних| курсорів канон один — «табличне» розташування кнопок, як на телефонному апараті.
При виборі курсора треба брати до уваги,окрім зручності користування, ще і кількість клавіш на ньому. Той, хто працювавв AutoCAD'е для DOS, знає, що чим більше на курсорі клавіш, тим краще, тому щододатковим кнопкам можна призначити однокрокові функції в AutoCAD'овскомMNU-файлі.
А ось для AutoCAD for Windows це незовсім так. Річ у тому, що використання додаткових, числом більше трьох, клавішпри роботі в mole-режимі — непросте завдання. Щоб уникнути проблем, кращевикористовувати спеціальні програми управління дигитайзером|, які часто входять вйого комплект постачання. Але простіше відмовитися від курсора з великоюкількістю кнопок на користь чотирьохкнопкової і задіювати тільки три йогокнопки.
У курсорі важливо також якістьвиготовлення візиря.
Як вже мовилося, пір'я проводиться зоднією, двома і трьома кнопками. Крім того, є серед них чутливі до натиску,особливо привабливі для комп'ютерних художників і аніматорів. Таке перо можесприймати до 256 градацій зусилля натиску. Ступені натиску ставлять увідповідність або товщину лінії, або колір в палітрі, або його відтінок. Врезультаті можна імітувати на комп'ютері процес малювання масляними фарбами,темперою або аквареллю на спеціально підібраній «фактурі». Дляреалізації цих можливостей необхідно мати спеціальне програмне забезпечення.Серед подібних програм для персональних комп'ютерів можна згадати AdobePhotoShop, Aldus PhotoStyler, Fauve Matisse, Fractal Design Painter, AutodeskAnimator Pro, CorelDraw. Чутливе до натиску пір'я може стати в нагоді ікористувачам AutoCAD'а для подальшої тривимірної візуалізації спроектованихоб'єктів.
Даний вид вказуючих пристроївзастосовують тільки з ДИГИТАЙЗЕРАМИ.
Зручність пера — характеристика сутосуб'єктивна, як і при виборі авторучки. Деяким подобається легке пір'я фірмиWacom, тоді як інші віддають перевагу важчому, але добре збалансованому пір'ювід Kurta.
І курсори, і пір'я бувають як з дротом,так і без нього. Бездротової покажчик зручніше, але він повинен мати батарею,що обважнюватиме його і зажадає додаткового обслуговування.
Виняток становить пасивне невипромінюючепір'я Wacom, яке, втім, сприймає удвічі менше градацій натиску. Не так давно наринку дигитайзеровз'явилися пропозиції з курсорами, що модифікуються, які можуть працювати і здротом, і з батареєю. Час покаже, наскільки вдалим є дане рішення.
Як в магазині канцтоварів, де різні людивибирають різні ручки, вважаючи їх найбільш зручними для себе, так і різні поконструкції курсори дигитайзеров| такожзнайдуть своїх покупців. Комусь більше підійде маленьке, майже невагоме стило| від дигитайзера|фірми Wacom, а комусь — більше за розмірами, помітно важче, але і набагатокраще збалансоване перо від дигитайзера|Kurta.
Оскільки ця деталь дигитайзера| буде у вас в рукахосновну частину робочого часу, то до вибору треба підійти серйозно, вам повиннобути зручно. Це як мінімум. Якщо ж ви припускаєте використовувати не тільки стило|, але і багатокнопковийкурсор, то і його варто вибирати якомога ретельніше. Наприклад, 16-кнопковікурсори фірми CalComp припускають тривале використання, тоді як 4-кнопковікурсори Wacom вельми слабо пропрацювали з погляду ергономіки.
1.4 Трекболи
Трекбол це як би «мишканавпаки». Тобто сам пристрій, на відміну від мишки, завжди залишаєтьсянерухомим, а управління переміщенням курсора здійснюється обертанням кульки,яка знаходиться у верхній частині трекбола|. При цьому, обертаючикульку пальцями, ви одержуєте кращий, ніж у мишки, контроль над його обертаннямі, як наслідок, точніше позиціонування курсора. Цьому сприяє і те, що, навідміну від крихітного мишачого, кулька трекбола|,як правило, має значно більший розмір і меншу (щодо розміру) вагу.
Крім кульки, трекболи| мають, принаймні, дві кнопки (як і будь-якадвохкнопкова миша), а ось оснащення їх коліщатками для прокрутки, додатковимикнопками і т.п., залежить виключно від виробника. Таким чином, областьзастосування трекболов — в основному, робота з графічними пакетами, пакетами для автоматизованогопроектування і їм подібними. Тобто такими застосуваннями, в яких найгострішевідчувається необхідність плавного переміщення і точного позиціонуваннякурсора.
Як здійснюється стеження за кулькою в трекболах|? Та так же, як і вмишках. Немає потреби нагадувати вам, що відбувається з мишкою, коли її кулькаі вали забруднюються. А зараз, уявіть собі, наскільки більше за пил і різнугрязь потрапляє в трекбол|. Адже його кульказнаходиться зверху і, відповідно, вся механіка в набагато більшому ступенісхильна до накопичення грязі. Для вирішення цієї проблеми Logitech пропонуєнову технологію оптичного стеження. Суть її в тому, що стеження за кулькоюздійснюється тільки за допомогою світла. Відсутність якої-небудь механікивиключає можливість її забруднення і, відповідно, впливи на точністьпереміщення курсора.

2 ПРОЕКТУВАННЯ І ВИКОНАННЯ ЗАВДАННЯ НАМОВІ ПРОГРАМУВАННЯ БЕЙСІК В СИСТЕМІ ПРОГРАМУВАННЯ QUICK-BASIC
2.1 Умова задачі
Розрахувати іпобудувати графік зміни висоти від статичного тиску атмосфери для висот до11000м:
/>
Вихідні дані: розрахунок зробити для масивузначень температури повітря
Т= +50°З; +45°З; +40°З; +35°З; +30°З; +25°З; +20°З; +15°З; +10°З; +5°З; 0°З; -5°З; -10°З;
Рнзмінюється від 167 мм до 765 мм рт.ст. із кроком 52 мм рт.ст.;
Ро=760мм рт. ст.;
Температурнийградієнт t=6,5

2.2 Схемаалгоритму рішення
/>

2.3 Програма намові Бейсик
10 PRINT«Курсова робота»
20 PRINT «здисциплiни IНФОРМАТИКА»
30 PRINT"_____": PRINT
40 PRINT Варiант№15: Розрахувати iпобудувати графiк змiни висоти ;
50 PRINT " вiд статичного тиску атмосфери длявисот до 11000м по заданiй формулі”
60 Q = 6.5
70 P0 = 760
80 FOR ph = 167TO 765 STEP 52
90 READ T
100 H = T / Q *(1 — (ph / P0) ^ .19028)
110 PRINT«Habs=», H
105 PRINT«Ph=», ph
120 NEXT ph
130 DATA50,45,40,35,30,25,20,15,10,5,0,-5,-10
140 INPUT«Для того, щоб побудувати графік, натиснiть Enter», a
150 CLS
160 SCREEN 11
170 LINE (0,200)-(600, 200), 1
180 LINE (0,0)-(0, 400), 1
190 FOR ph = 167TO 765 STEP 52
200 READ T
210 H = T / Q *(1 — (ph / P0) ^ .19028)
220 ph1 = ph — 176
230 h1 = 200 — (H* 100)
240 IF ph > 167+ 52 THEN LINE (x, y)-(ph1, h1), 2
242 x = ph1: y =h1
250 NEXT ph
260 DATA50,45,40,35,30,25,20,15,10,5,0,-5,-10
270 END

2.4 Результативиконання програми
Курсова робота здисциплiни IНФОРМАТИКА
Варiант №15:Розрахувати i побудувати графiк змiни висоти вiд статичного тиску атмосфери длявисот до 11000м по заданiй формулi
Habs= 1.926848
Ph= 167
Habs= 1.459493
Ph= 219
Habs= 1.096405
Ph= 271
Habs= .8090525
Ph= 323
Habs= .5804792
Ph= 375
Habs= .3996144
Ph= 427
Habs= .258737
Ph= 479
Habs= .1521941
Ph= 531
Habs= 7.568885E-02
Ph= 583
Habs= 2.585702E-02
Ph= 635
Habs= 0
Ph= 687
Habs= -4.090426E-03
Ph= 739
Для того, щобпобудувати графiк,натиснiть Enter
/>

2.5 Пояснення допрограми
10-50 – За допомогою операторавиведення на екран виводиться повідомлення про вид роботи і дані виконавця.
60-70 – Введення за допомогоюоператору присвоювання константних величин.
80 – Початокциклу з параметром, у якому ми вказуємо початкове значення тиску, кінцевезначення та крок, з яким ми будемо розраховувати зміну висоти.
90 – Зчитуваннязначень температури повітря з масиву значень температури.
100 – Розрахуноквисоти, за заданою формулою.
105-110 –Виведення за допомогою оператора виводу отриманої інформації.
120 – Кінецьциклу. Присвоєння значенню Ph значенняна 52 більшого.
130 – Перелікданих з масиву температури.
140 – Операторомвведення затримуємо виконання програми, для того, щоб потім перевести виконанняпрограми в графічний режим.
150 – Операторочистки екрану. Нам потрібен для того, щоб графік функції програма малювала начистому екрані, без виводу попередніх отриманих даних.
160 – Об’явленнярозподільної здатності екрану, що на наш погляд є оптимальним для побудовиграфіка функції.
170-180 –Побудування імпровізованих осей абсцис та ординат.
190 – 210 –Строки, ідентичні 80-100.
220-230 –Переведення зі звичайних даних в дані, що будуть відображатися на екрані. Ценеобхідно для того, щоб весь графік вміщався на екрані.
240 – Задопомогою команди LINEбудуємо графік функції, але застосовуємо оператор умови для того, щоб будуватиграфік не з першого, а з третього значення. Це робимо тому, що перше значенняза замовчуванням (0,0), а для другого попереднє (0,0), що не відповідаєдійсності.
242 – Присвоюємозмінним X та Y значення попередніх значень ph1 та h1 відповідно.
250 – Кінецьциклу.
260 – Ідентично130.
270 – Кінецьпрограми.
комп'ютерний маніпулятор програмування бейсик

ВИВОДИ
Зі всіх частинкомп'ютера маніпулятори типу «миша» залишаються одними з найконсервативніших,не дивлячись на те, що вони, разом з клавіатурами – найбільш задіяніпериферійні пристрої. Проте, спроби зробити революцію в «мишачому царстві»робляться вже не перший рік, і в цьому огляді ми побачимо, до чого привеларобота інженерної думки на цьому фронті, а також дамо деякі ради з виборуманіпулятора «миша».
В результатівиконаної курсової роботи, я розглянув безліч видів комп'ютерних маніпуляторів.Ознайомився з їх видами і технічними характеристиками. Переконался внеобхідності і зручності використання маніпуляторів. Коли я написав данукурсову роботу, я пізнал, що існує багато маніпуляторів, не тільки маніпуляторитипа миші. Я вважаю, що моя тема актуальна в наш час, тому що без маніпуляторівуже не можливо уявити собі комп’ютер.
Друге питаннякурсової роботи – задача в середовищі програмування Бейсик. Я розв’язав задачу.Засвоїв навички використання мови програмування QBasic для вирішення завдань.Навчився будувати блок схеми для конкретного завдання.

СПИСКИ ПОСИЛАНЬ
1.  К. Закер «ПК та периферійні пристрої» М. 2003 р.
2.  В.Г. Оліфер, Н.А. Оліфер«Комп’ютер для всіх» ПІТЕР. 2001
3.  Комісаров Д.А. «Персональнийвчитель з персонального комп’ютеру» М.: Солон- Р
4.  Айдек, Колесніченко, Крамер«Апаратні засоби PC». Видавництво 2-е – М, 1998.


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.