Реферат по предмету "Информатика, программирование"


Комп’ютерна технологія графогеометричного моделювання. Взаємозвязок 2D 3D комп'ютерної графіки

МІНІСТЕРСТВООСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КУРСОВАРОБОТА
ЗДИСЦИПЛІНИ "ІНЖЕНЕРНА І КОМП'ЮТЕРНА ГРАФІКА"
НАТЕМУ «КОМП’ЮТЕРНА ТЕХНОЛОГІЯ ГРАФОГЕОМЕТРИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ. ВЗАЄМОЗВЯЗОК2D 3D КОМ’ПЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ»

Зміст
Вступ
Запуск системи AutoCAD
Команди редактора AutoCAD
Структура запитів команд в залежностівід ключів
Команди управління екраном
Введення координат
Прив’язка координат
Координатні фільтри івідслідковування
Вирахування точок і значень
Графічні примітиви в AutoCAD ікоманди їх задання
Зміна елементів креслення
Використання кольору і типів ліній
Висновки
Список використаної літератури

Вступ
AutoCAD — універсальна система автоматизованого проектування (САПР) фірми Autodesk (США),що завоювала найбільшу популярність у всьому світі — 76% користувачів працюютьв середовищі AutoCAD. Навики роботи в середовищі AutoCAD необхідні для кожногоінженера, оскільки саме ця система використовується на багатьох підприємствах.
Існує ряд версійAutoCAD під DOS і Windows, а також національні (російські, французькі,німецькі...) підверсії. Слід ясно розуміти, що отрисовка креслень за допомогоюграфічного редактора — важливий, але не основний режим роботи AutoCAD. Вінзастосовується при розробці принципово нових виробів і не дає великих переваг впродуктивності праці в порівнянні з традиційним кресленням на папері, хочаавтоматизація простановки розмірів, штрихування,/>копіювання елементів креслення, отрисовки рамки і основного напису помітнополегшує роботу. Зростання продуктивності в 15..20 раз забезпечуєтьсястворенням на базі AutoCAD спеціалізованих САПР за допомогою вбудованої мовипрограмування Автолісп.
AutoCAD (а такожCorelDRAW, Visio і ін.) відноситься до програм векторної графіки: зображеннязберігається як набір координат базових крапок, задаючих положення відрізків ідуг. Існує ще і растрова графіка (Adobe Photoshop, Paint), коли зображеннярозбивається на безліч точок-пікселів і запам'ятовується колір кожного пікселя.Векторну графіку, на відміну від растрової, можна масштабувати без втратиякості і легко змінювати. Тому у всіх САПР застосовується тільки векторнаграфіка. Крім того, при необхідності векторне зображення без проблемпереводиться в растрове, ось зворотний перехід фактично неможливий.
Мета роботи: Розповісти про комп'ютернутехнологію графогеометричного моделювання. Показати взаємозв'язок 2D 3Dграфіки.

Запуск системиAutoCAD
Для запускуAutoCAD під ОС Windows 95/98/NT/2000/XP в панелі задач натисніть Пуск (Start),виберіть пункт Программы(Programs) іпотім здійсніть запуск з випадаючого меню AutoCAD; після запуску AutoCADвиводиться діалогове вікно створення нового креслення Create New Drawing (Созданиенового рисунка).
Для встановленняпараметрів нового креслення можна скористатися наступними можливостями:
• Use a Wizard (ВызватьМастер): в області Select a Wizard (Выберите Мастер) вибрати опції Quick
Setup (Быстрой подготовки) або AdvancedSetup (Детальной подготовки). Діалогове вікно Quick
Setup дозволяє вибрати одиницівимірювання довжини (Units (Единицы)) і визначити границі області креслення (Area(Область)). Діалогове вікно Advanced Setup (Детальная подготовка) крім цьогодозволяє визначити одиниці вимірювання кута (Angle (Углы)), задати початок (AngleMeasure (Отсчет угла)) і напрям зміни кута (Angle Direction (Направлениеотсчета углов)), і вибрати формат (Формат (Title Block)).
• Use a Template (Пошаблону) – в області Select a template (Выберите шаблон) вибрати шаблон, знеобхідними установками креслення.
• Start fromScratch (Без шаблона) – в області Select Default Settings (Выберите единицы) вибратиодну з двох систем вимірювання: англійську або метричну.
• Open a Drawing –відкрити збережений файл креслення.
Команди редактораAutoCAD
Ввід команд можназдійснювати наступними способами: набрати на клавіатурі, вибрати з меню абонатиснути відповідну піктограму на панелі інструментів. Команда може бутивведена тільки в той момент, коли в вікні командних рядків висвічується Command:(Команда:). Для введення команди з клавіатури після імені команди необхіднонатиснути клавішу або Пробел.
Для зупинкивиконання команди служить клавіша . Після введення команди AutoCADвидає запити, в відповідь на котрі необхідно ввести додаткову інформацію:числове значення (наприклад, ширину, кут і т.д.), ключове слово або точку; абовикликає діалогове вікно.
Структура запитівкоманд в залежності від ключів
В якості прикладарозглянемо команду формування кола. Для її створення використовується команда CIRCLE(КРУГ).
Запит: 3P/2P/TTR/:(ЗТ/2Т/ККР/:)
По замовчуваннюколо будується по точці центра і точці на колі або радіусу. На початку запитачерез символ "/" перераховуються ключі, котрі дозволять вибратиспосіб побудови кола, відмінний від прийнятого по замовчуванню: 2P (2Т) –побудова кола за двома точками та діаметром;
3P (3Т) – побудова кола затрьома точками, що лежать на колі;
TTR (ККР) – побудова кола задвома дотичними і радіусу.
Запитзакінчується текстом в кутових дужках (), що означає, що AutoCADпо замовчуванню очікує введення координат центра кола. Описана структура запитукоманди CIRCLE (КРУГ) прийнята для всіх команд AutoCAD: на початку запитуперераховуються ключі команди, розділені похилою рискою а текст в кутовихдужках відповідає очікуваній по замовчуванню відповіді на запит.
Після введеннякоординат центра видається запит:
Diameter/: (Диаметр/:), де () – очікуване по замовчуванню значення радіусаабо точка на колі, а Diameter (Диаметр) – ключ зміни способа задання кола, привиборі котрого видається запит Diameter: (Диаметр) для введення значеннядіаметра. Ключове слово вводиться точно так, як і будь яка інша команда.Ключове слово можна скорочувати (скорочення виділяється в запитах великимибуквами).
При іншихспособах задання кола змінюються і запити:
для ключа 2P (2Т):
First point ondiameter: (Перваяточка на диаметре:)
Second point ondiameter: (Втораяточка на диаметре:)
для ключа 3P (3Т):
First point: (Перша точка:)
Second point: (Друга точка:)
Third point: (Третя точка:)
для ключа TTR (ККР):
Enter Tangentspec: (Напрямдотичної:)
Enter secondTangent spec: (Напрямдругоїдотичної:)
Radius: (Радіус:)
Командиуправління екраном
Команда REDRAW (ОСВЕЖИ)освіжає поточний видовий екран, видаляючи маркери і перемальовуючи об’єкти.Знаходиться в меню View (Вид).
Команда REGEN (РЕГЕН)забезпечує регенерацію всього малюнка перемалювання поточного видового екрана.Знаходиться в меню View (Вид).
Команда ZOOM (ПОКАЖИ)використовується для зміни розміру і місця видимої на екрані частини креслення.Вибрати різноманітні варіанти виконання команди можна з повторного меню Zoom (Покажи)меню View (Вид), стандартної панелі інструментів і панелі інструментів Zoom (Покажи).
В команді Zoom (Покажи)використовуються ключі:
• All (Все) –відображення всієї області креслення або області всередині границь ( якщо вонизадані);
• Center (Центр)– задання області зображення шляхом введення точки центра і висоти вікна в одиницяхмалюнка.
Запити:
Center point: (Центральная точка:)
Magnification orHeight: (Увеличениеили Высота:)
Для заданнявисоти вводиться число. При цьому зміна відбувається відносно повного виду.
Для змінимасштабу відносно поточного виду за числом треба ввести латинську букву ‘X’.
• Dynamic (Динамика)– динамічне задання області відображення;
• Extents (Границы)– відображення області, що включає всі примітиви креслення;
• Previous (Предыдущий)– використання попереднього виду марунка;
• Window (Рамка)–задання області відображення з використанням рамки;
• Scale (Масштаб)– задання масштабного коефіцієнта (якщо за числом латинська буква ‘X’ – то збільшеннявідбувається відносно поточного виду, якщо ‘X’ відсутній – відносно повноговиду);
• Realtime (Реальноевремя) – режим реального часу дозволяє збільшувати/зменшувати зображення вінтерактивному режимі. Збільшення/зменшення забезпечується переміщенням курсоравертикально відповідно вверх або вниз.
Введеннякоординат
Введеннякоординат в AutoCAD здійснюється двома способами:
1.        Безпосередньоз клавіатури, шляхом задання числових значень;
2.        Звикористанням графічного маркера (курсора), котрий управляється за допомогоюмиші. Введення координати здійснюється при натисканні лівої кнопки миші.
Для зручності введенняможна використовувати:
1.        Орто-режим,коли зміна координат відбувається тільки по осям Х або У ( клавіша –перемикач режима). Орто-режиму відповідає кнопка ORTHO (ОРТО) в інформаційномурядку;
2.        прив’язкудо вузлів невидимої сітки, визначеної з деяким кроком по Х і У (клавіша – перемикач режима, кнопка SNAP (ШАГ) інформаційному рядку).
В двовимірномупросторі точка визначається в площині ХУ. Введення координат з клавіатуриможливий в вигляді абсолютних і відносних координат. Відносні координатизадають зміщення від останньої введеної точки. Формат абсолютних координат:
1.        Прямокутні(декартові) координати: Х, У.
2.        Полярнікоординати: r
Формат відноснихкоординат:
1.        Прямокутні(декартові) координати: @dx, dy.
2.        полярнікоординати: @r
Приклад:Намалювати прямокутник (рис.1) з використанням абсолютних і відносних координат(для малювання примінити команду LINE (ОТРЕЗОК)).
З використаннямабсолютних координат:
/>

Command: LINE
FROM POINT: 0,0
To point: 100,0
To point: 100,50
To point: 0,50    
To point: 0,0(або Close)
З використаннямвідносних координат:
/>
Command: LINE
FROM POINT: 0,0
To point: @100,0
To point: @0,50
To point: @-100,0
To point: @0,-50(або Close)
Прив’язкакоординат
Для точноговведення координат з використанням мишки використовуються спеціальні команди:
SNAP (ШАГ) – прив’язка координатдо вузлів невидимої сітки;
OSNAP (ПРИВЯЖИ) – об’єктнаприв’язка (прив’язка координат до різноманітних точок уже створених об’єктів).
Визначення вузлівневидимої сітки за допомогою команди SNAP (ШАГ) виконується по запиту:

Snap spacing orON/OFF/Aspect/Rotate/Style :
Интервал привязкиили Вкл./Откл./Аспект/Поворот/Стиль:
По замовчуваннювизначається однаковий крок сітки по осям Х іУ, а поточні значення видаються вкутових дужках.
Ключі командидозволяють:
ON/OFF (Вкл./Откл.) –ввімкнути/ввимкнути прив’язку (теж саме здійснюється з допомогою функціональноїклавіші чи кнопки SNAP (ШАГ) в рядку стану);
Aspect (Аспект) – визначити різнийкрок сітки по осям Х і У;
Rotate (Поворот) – визначити кутсітки по відношенню до осі Х;
Style (Стиль) – задати стиль режимаSNAP: стандартний чи ізометричний.
Стандартний режимвизначає прямокутну сітку крокової прив’язки. Ізометричний режим служить дляроботи ізометричними зображеннями. По замовчуванню використовується стандартнийстиль. Для полегшення побудов і роботи над малюнком можна використовуватикоманду GRID (СЕТКА), яка дозволяє отримати на екрані зображення вузлівізометричної сітки.
Ключі:
Grid spacing (X) (Интервал сетки (X)) – відстаньміж вузлами сітки, виражена в умовних одиницях.
ON/ OFF (Вкл./Откл) – вмикає/вимикаєвидимість сітки ( те ж саме здійснюється за допомогою функціональної клавіші або кнопки GRID (СЕТКА) в рядку стану);
Snap (Шаг) – робить інтервал сіткирівним інтервалу прив’язки (те ж саме здійснюється заданням інтервала сітки,рівного 0);
Aspect (Аспект) – запитує інтервалисітки по горизонталі і по вертикалі і визначає сітку, ширина і висота ячейкикотрої має різну величину.
При введенніточок можна використовувати об’єктну прив’язку. Цей спосіб дозволяє точновказувати такі точки, як, наприклад, точка перетину, середина відрізка абодуги, центр круга і т.д. Об’єктні прив’язки можна створити з допомогою команди OSNAP,пункта Object Snap Settings… меню Tools або панелі інструментів Object snap.
Режими об’єктноїприв’язки:
ENDpoint (КОНточка) – прив’язка донайближчої кінцевої точки лінії або дуги, границі області;
MIDpoint (СЕРедина) – середня точкатаких об’єктів, як лінія або дуга;
CENter (ЦЕНтр) – центр круга, дугиабо еліпса
NODe (УЗЕл) – прив’язка доточкового елемента;
QUAdrant (КВАдрант) – прив’язка донайближчої точки квадранта на дузі, колі або еліпсі (0, 90, 180, 270 градусів);
INTersection (ПЕРесечение) – перетин двохліній, лінії з дугою або колом, двох кіл і/або дуг, сплайнів, границь області.
INSertion (ТВСтавки) – прив’язка доточки вставки тексту, атрибута, форми, блока;
NEArest (Ближайшая) – прив’язка доточки на лінії, дузі або колі, котра являється найближчою до позиціїперехрестя;
APParentIntersection (Кажущеесяпересечение) – прив’язка до точки можливого перетину.
Режими об’єктноїприв’язки, що використовують попередню точку:
PERpendicular (Нормаль) – прив’язка доточки на лінії, колі, еліпсі, сплайні або дузі, котра створює разом з останньоюточкою нормаль до цього об’єкту;
TANgent (КАСательная) – прив’язка доточки на колі чи дузі, яка при з’єднанні з останньою точкою створює дотичну;
NONe (НИЧего) – відміна об’єктноїприв’язки.

Координатніфільтри і відслідковування
Використаннякоординатних фільтрів дозволяє задавати значення одної координати, тимчасовоігноруючи значення інших. Координатні фільтри в разом з об’єктами прив’язкамидозволяють отримувати значення координат існуючих об’єктів для визначення новоїточки.
Координатніфільтри можна вводити в командному рядку в відповідь на запит вводу точки. Якщонеобхідно ввести окремо координати Х чи У, достатньо відповідно використовуватифільтри Х чи У. Для задання значень координат можна використовувати об’єктніприв’язки.
Якщо для побудови(введення) точки одна або декілька проміжних точок, зручно використовуватикоманду Tracking (Отслеживание). Команду можна використовувати в відповідь набудь який запит точки. При цьому автоматично встановлюється режим ORTHO. Процесвведення проміжних точок завершується натисканням клавіші .Остання введена точка буде використовуватися в якості відповіді на запитвведення точки. Відслідковування являється швидким способом визначення такихточок, як, наприклад, центр прямокутника. Так для побудови кола в центріпрямокутника з допомогою відслідковування необхідно виконати наступнупослідовність дій:
Command: CIRCLE
3P/2P/TTR/: tracking
First trackingpoint: mid (Выбрать нижнюю сторону прямоугольника).
Next point (PressEnter to end tracking): mid (Выбрать левую сторону).
Next point (PressEnter to end tracking):
Diameter/:10

Вирахування точокі значень
Для вказуванняточок на кресленні чи обрахунку математичних виразів можна вводити формули вкомандному рядку. При цьому використовується команда CAL, котра викликаєгеометричний калькулятор. Калькулятор дозволяє вирахувати векторні, дійсні іцілочисельні вирази, які підпорядковуються стандартним математичним правиламобрахунку. Перевага математичних операцій в порядку зменшення: ( ) – операція «взяттяв дужки» (груповий вираз);
^ — піднесення достепеня;
*, / – множення іділення;
+, — – додаванняі віднімання;
Графічніпримітиви в AutoCAD і команди їх задання
Малюнки в AutoCAD будуються з наборуграфічних примітивів, під якими розуміють елемент креслення, що обробляєтьсясистемою як ціле, а не як сукупність точок чи об’єктів. Команди малюванняможуть бути введені в командний рядок або вибрані з меню Draw (Рисование) чипанелі інструментів Draw.
Графічнийпримітив дуга
Команда ARC (ДУГА)
Ключі:
Center (Центр):
Start point (Начальная точка);
End point (Конечная точка);
Angle (Угол);
Length of chord (Длина хорды);
Radius (Радиус);
Direction (Направление).
Варіанти побудовидуги:
3-point (3 точки) – по трьом точкам,що лежать на дузі;
St, C, End (Н, Ц, К) – по початковійточці, центру і кінцевій точці. Дуга будується проти годинникової стрілки;
St, C, Ang (Н, Ц, Угол) – по початковійточці, центру і куту. При додатному значенні кута дуга будується від початковоїточки проти годинникової стрілки, при відємному значенні – за годинниковою;
St, C, Len (Н, Ц, Длин) – попочатковій точці, центру і довжині хорди;
St, E, Rad (Н, К, Рад) – по початковій,кінцевій точкам і радіусу;
St, E, Ang (Н, К, Угол) – попочатковій, кінцевій точкам і куту;
St, E, Dir (Н, К, Напр) – попочатковій, кінцевій точкам і напряму (кут нахилу дотичної з початкової точки);
Ce, S, End (Ц, Н, К) – поцентру, початковій і кінцевій точкам;
Ce, S, Len (Ц, Н, Длин) — поцентру, початковій точці і довжині хорди;
Ce, S, Ang (Ц, Н, Угол) – поцентру, початковій точці і куту;
ArcCont: (ПродДуг:) – як продовженняпопередньої лінії чи дуги. Аналогічні дії викликаються, якщо в відповідь наперший запит натиснути клавішу або Пробел. Відбувається побудовадуги подібно до варіанту St, E, Dir (Н, К, Напр). При цьому початковою точкоюдуги і її початковим напрямком стануть відповідно кінцева точка і кінцевийнапрям останньої створеної дуги чи відрізка. Цей спосіб особливо зручний дляпобудови дуги, дотичної до заданого відрізку.
По замовчуваннюприйнятий спосіб накреслювання дуги по трьом лежачим на ній точкам.
Графічнийпримітив Полілінія
Полілінія –послідовність прямолінійних і дугових сегментів з можливим показом ширини.
Команда PLINE (ПЛИНИЯ)
Ключі для зміниширини полілінії:
Half-width (Полуширина) – дозволяєзадати напівширину — відстань від осьової лінії широкого сегмента до краю;
Width (Ширина) – дозволяє задатиширину наступного сегмента. Запитується початкова і кінцева ширина.
Undo (ОТМени) – використовуєтьсядля відміни останнього створеного сегмента.
Ключі в режимістворення прямолінійних сегментів (відрізків):
Arc (ДУга) – перехід в режиммалювання дуг;
Close (Замкни) – замкнути відрізком(особливо рекомендується використовувати при створенні замкнутих поліліній);
Length (ДЛина) – довжина сегмента якпродовження попереднього, в тому ж напрямку.
Ключі в режимімалювання дугових сегментів:
Angle (Угол) – центральний кут (позамовчуванню малюється проти годинникової стрілки, при відємному значенні кутадуга малюється по годинниковій стрілці);
CEnter (Центр) – центр дуги;
CLose (Замкни) – замкнути дугою;
Direction (Направление) – напрям(аналогічно ARC);
Line (ОТРезок) – перехід в режимвідрізків;
Radius (Радиус) – радіус дуги;
Second point (Вторая) – друга точка дуги,яка будується по трьом точкам. Якщо дуга не являється першим сегментомполілінії, то починається вона в кінцевій точці попереднього сегмента і позамовчуванню проводиться по дотичній до нього.
Дугові сегментиполілінії можна задавати будь яким із способів, описаних для команды ARC (ДУГА).Можливість задання товщини лінії робить зручною цю команду при розробціфункціональних і принципових схем автоматизації технологічних процесів.
Команда DONUT (КОЛЬЦО)будує «замальовані» круги і кільця. Кільце будується по внутрішньомуі зовнішньому діаметрам і центру і являє собою замкнуту широку полілінію, щоскладається з дугових сегментів.
Запити:
Inside diameter:(Внутренний диаметр :)
Outside diameter:(Внешний диаметр :)
Center ofdoughnut: (Центркольца:)
Останній запитвидається циклічно. Для закінчення потрібно натиснути .
Команду DONUT (КОЛЬЦО)зручно використовувати для зображення пристроїв і засобів автоматизації.
Якщо попередньо вкоманді FILL (ЗАКРАСЬ) був заданий ключ On (Включи), то полюса зображаються увигляді суцільної лінії, якщо Off (Отключи), то полоска зображується в виглядіконтура. Це справедливо також для команд PLINE (ПЛИНИЯ), ФИГУРА (SOLID), TRACE (ПОЛОСА).
Текст
В AutoCAD можназадавати різноманітні типи тексту (стилі). Їх задання забезпечує команда STYLE (СТИЛЬ),яка виводить діалогове вікно Text Style (Текстовые стили). Це діалогове вікновикликається також з пункту Text Style… (Текстовые стили...) меню Format (Формат).
В діалоговомувікні можна задати:
Style name (Имя стиля) – імястворюваного стилю;
Font name (Имя шрифта) – імя файлушрифту, який береться за основу створення нового стилю.
Шрифт визначаєформу текстових символів. В AutoCAD можна використовувати шрифти True Type вдоповнення до власних шрифтів (SHX).
Height (Высота) – висота тексту;
Width factor (Степень растяжения) –масштабний коефіцієнт;
Obliquing angle (Угол наклона) – нахил текступо відношенню до нормалі;
Backwards (Справа налево) – заданнятексту у зворотному порядку;
Upside down (Перевернутый) – заданняперевернутого текста;
Vertical (Вертикальный) – заданнянаписання букв одна над іншою.
Якщо характеристикитекстового стиля змінюються, то це ніяк не впливає на існуючі текстовіпримітиви, створені з використанням даного стиля. Однак, якщо задати інший файлшрифту чи іншу орієнтацію тексту, то весь текс, що використовував даний стиль,регенерується з використанням нового шрифту або орієнтації.
Команда TEXT (ТЕКСТ)призначена для включення в креслення одного рядка текстової інформації.
Запити:
Justify/Style/: (Выравнивание/Стиль/:)
У відповідь назапит можна:
• вказати точку –для вирівнювання рядка тексту по лівій точці вздовж базової лінії;
• ввести J (ключ Justify)– для вирівнювання текстового рядка з використанням ключів вирівнювання;
• ввести C (ключ Style)– для установки нового текстового стиля;
• натиснути або Пробел – для переведення каретки і розміщення текстового рядкабезпосередньо під попереднім.
Запити для текстуз вказаною початковою точкою:
Height:(Высота :) – визначає висоту великих букв надбазовою лінією. Запит видається, якщо в стилі задано значення висоти, рівненулю, в протилежному випадку береться значення висоти з текстового стилю;
Rotation angle:(Угол поворота :) – задає орієнтацію базової лініїтексту відносно початкової точки. По замовчуванню використовується останнєзадане значення кута;
Text: (Текст:) – запитує введеннятекстового рядка, при цьому дозволяється введення пробілів.
При використанніключа Justify (Выравнивание) видаються запити:
• длягоризонтальної орієнтації:
Align/Fit/Center/Middle/Right/TL/TC/TR/ML/MC/MR/BL/BC/BR:
(ВПИсанный/Поширине/Центр/СЕредина/ВПРаво/ВЛ/ВЦ/ВП/СЛ/СЦ/СП/НЛ/ НЦ/НП:)
• длявертикальної орієнтації: Align/Center/Middle/Right: (ВПИсанный/Центр/СЕредина/ВПРаво:)
Ключі:
Align (ВПИсанный) – служить длязадання початкової і кінцевої точок тексту, висота і ширина кожного символуавтоматично встановлюються такими, щоб текст точно вписався в задану область;
Fit (Поширине) – служить длявведення рядка заданої висоти, вписаного між двома точками;
Center (Центр) – забезпечуєцентрування базової лінії відносно заданої точки;
Middle (СЕредина) – забезпечуєгоризонтальне і вертикальне центрування тексту відносно заданої точки;
Right (ВПРаво) – служить длявведення тексту, вирівняного по правому краю.
По замовчуваннютекст вирівнюється по лівому краю.
Для всіх випадківзадання тексту, крім Align (ВПИсанный) і Fit (Поширине), запитується кутповороту базової лінії по відношенню до нормалі: Rotation angle: (Угол наклона:)
При використаннівсіх ключів, крім Align (ВПИсанный), запитується висота тексту: Height: (Высота :)
У всіх випадкахвведення тексту здійснюється у відповідь на запит: Text: (Текст:)
Деякі шрифтипідтримують коди управління і спеціальні символи, котрі записуються в текстовийрядок. Можливі наступні послідовності управління:
%%о –переключення режиму надкреслювання (Вкл/Откл);
%%u – перключеннярежиму підкреслювання (Вкл/Откл);
%%d – спеціальнийсимвол «градус» (°);
%%р – специальныйсимвол «допуск» (±);
%%/– спеціальнийсимвол «диаметр» (ø);
%%% – введенняодиничного символа процента;
%%nnn –спеціальний символ з десятковим кодом ппп.
Команда DTEXT (ДТЕКСТ)
Команда DTEXT (динамічнийтекст) призначена для введеня декількох рядків тексту. В цій командівикористовуються ті ж ключі, що і в команді TEXT (ТЕКСТ).
Запит Text: (Текст:)видається циклічно. Рядки тексту виводяться послідовно один під одним. Длязакінчення введення тексту потрібно натиснути .
При використаннікоманди DTEXT (ДТЕКСТ) на екрані зявляється курсор, відповідаючий розмірамсимволу тексту. В процесі набору тексту на клавіатурі він відображається наекрані.
Команда МТЕХТ (МТЕКСТ)
Служить длястворення багаторядкового тексту. Вона може бути викликана з командного рядка,з панелі інструментів Draw (Рисование) або при виборі пункту Multiline Text (Многострочный)другорядного меню Text (Текст), що викликається з меню Draw (Рисование).
Кожний об’єкт МТЕХТ(МТЕКСТ) – окремий графічний примітив. Однак є можливості змінювати властивостіокремих частин тексту.
Ключі:
Height (Высота) – висота тексту;
Justify (Выравнивание) – управляєвирівнюванням текстової границі і тексту по заданій точці;
Rotation (Поворот) – кут поворотуграниць тексту;
Style (Стиль) – стиль тексту;
Width (Ширина) – ширина параграфа.
Після визначенняпараментів для введення тексту виводиться діалогове вікно Multiline Text Editor(Редактор многострочного текста), що має закладки Character (Символ), Properties(Свойства), Find/Replace (Поиск/Замена).
В закладці Character(Символ)можна:
• задати шрифт,висоту і написання символів (Bold (Полужирный), Italic (Курсив), Underline(Подчеркнутый));
• провестивирівнювання виділеного тексту по вертикалі (Stack/Unstacк (Двух/Одноэтажный))– використовується для створення дворівневих фрагментів і правильних дробів(фрагменти дворівневого тексту повинні бути розділені символом "^", ачисельник і знаменник дробу — "/");
• вибрати колір;
• вставити втекст спеціальні символи (Symbol);
• імпортуватиASCII або RTF файли (Import Text (Импорт текста));
В закладці Properties(Свойства) можна:
• вибрати чизадати текстовий Стиль (Style),
• провестивирівнювання Выравнивание (Justification);
• задати Ширину параграфа(Width) і Поворот тексту (Rotation).
В закладціFind/Replace (Поиск/Замена)можна провести пошук (Find (Найти)) і контекстну заміну тексту (Replace with (Заменитьна)).
Багатокутник
Команда POLYGON (МН-УГОЛ)будує правильний багатокутник з числом сторін від 3 до 1024 як замкнутуполілінію.
Ключі:
Edge (Сторона) – задання одноїсторони;
Circumscribed (Описан.) – описуючий;
Inscribed (Вписан.) – вписанний.
Запити:
Number of sides: (Число сторон:)
Edge/:(Сторона/:)
При виборі центрубагатокутника (ключ Center of polygon) видаються запити:
Inscribed oncircle/Circuinscribed about circle I/C):
(Вписанный/Описанныйвокруг круга (B/О):)
Radius of circle: (Радиус круга:)
При виборі ключа Edge(Сторона) подальші запити мають вигляд:
First endpoint ofedge: (Первыйконец стороны:)
Second endpointof edge: (Второйконец стороны:)
Сплайн – цегладка крива, що проходить через задані точки. Сплакни зазвичай використовуютьдля представлення кривих, що мають нерегулярну форму, наприклад, для малюванняконтурних ліній в географічних інформаційних системах, для ілюструванняперехідних процесів в системах управління технологічними процесами і та ін.
Команда SPLINE (СПЛАЙН)Будує гладку криву по заданим визначаючим точкам і напряму дотичних впочатковій і кінцевій точках.
Ключі:
Object (Объект) – перетвореннязгладженої полілінії в еквівалентний сплайн і видалення інформації прополілінію;
Fit Tolerance (Допуск) – допуск: принульовому значенні сплайн проходить через задані точки, при додатному – ззаданим відхиленням.
Для визначеннядотичних в початковій і кінцевій точках не замкнутої кривої видаютьсявідповідно запити:
Enter starttangent: (Направлениекасательной начала:)
Enter end tangent: (Направление касательнойконца:)
Для замкнутоїкривої (ключ Close (Замкни)) видається запит:
Enter Tangent: (Направление касательной:)
Полоса
Графічнийпримітив полоса – плоска закріплена лінія любої заданої ширини, однакової повсій довжині.
Команда TRACE (ПОЛОСА)
Запити:
Trace width:(Ширина полосы :)
From point: (От точки:)
То point: (К точке:)
Команда TRACE (ПОЛОСА)практично ідентична команді LINE (ОТРЕЗОК). Відміна команд – в команді TRACEзабороняється введення ширини полоси. Всі відрізки полоси мають однаковуширину. Заданий відрізок не зявляється на екрані до тих пір, поки або будезаданий наступний відрізок, або робота команди не буде зупинена натисканнямклавіші .
Команду зручновикористовувати при малюванні різного типу таблиць, специфікацій, зображенняліній технологічних матеріальних потоків і т.п.
Основноюнезручністю при роботі з цим графічним примітивом являється складність йогомодифікації, тобто зміна ширини чи довжини полоси.
Область
Область – це частина площини,обмежена деякою замкнутою кривою чи послідовністю зв’язаних кривих, щостворюють замкнуту границю, яка не має само перетинів, лежачих в одній площині.Границя може складатися з відрізків, поліліній, кіл, дуг, еліпсів, сплайнів.Область можна штрихувати, тонувати, аналізувати також її площу, момент інерції.
Команда REGION (ОБЛАСТЬ)
Створює область зіснуючих об’єктів, які утворюють замкнуту границю.
Команда може бутивикликана з панелі інструментів Draw, з меню Draw або з командного рядка.
Команда BOUNDARY (КОНТУР)
Створює область (чи замкнутий контур) з перекриваючихся об’єктів. При цьому використовуєтьсядіалогове вікно Boundary Creation (Создание контура). Діалогове вікно може бутивикликане з меню Draw (пункт Boundary…) (Рисование (пункт Контур)) або зкомандного рядка після введення команди BOUNDARY (КОНТУР).
Для створенняобласті потрібно:
• ввідкриваючомуся списку Object Type (Тип объекта) необхідно вибрати Region (Область)(для створення полілінії, що представляє границю області, необхідно вибрати Poliline(Полилиния));
• вибрати MakeNew Boundary Set (Создание нового контура) і вибрати об’єкти, що приймаютьучасть в створенні області. Из всех объектов на экране (From Everything onScreen) чи Из существующего контура (From Existing Boundary Set);
• вказати точкувсередині кожного об’єкта, котрий ви хочете зробити областю (для цьогонатиснути кнопку Pick Points (Указание точек)).
При створенніполілінії, що являється границею області, в відкриваючомуся списку Object Type(Типобъекта) необхідно вибрати Poliline (Полилиния). Інші дії залишаються без змін.
Команду BOUNDARY(КОНТУР)зручно використовувати при створенні складних об’єктів, які легко можуть бутиотримані як результат накладання простих об’єктів.
Блок
Формування об’єктів,які часто використовуються з використанням їх як «будівельних матеріалів».
Команда ВМАКЕ (СБЛОК)
Визначення блока «находу» з допомогою діалогового вікна Block Definition (Создание описанияблока) і видалення об’єктів з графіка.
В діалоговомувікні можна:
• присвоїти імястворюваному блоку (Block name: (Имя блока:));
• вибратиоб’єкти, що включаються в блок (Select objects (Выбрать объекты));
• вказати базовуточку для прив’язки блока до креслення (Select point (Базовая точка));
• переглянутисписок імен існуючих блоків в поточному кресленні блоків (List Blocк Name…(Списокимен блоков…)).
Команда BLOCK (БЛОК)
Запити:
Block name (or ?): (Имя блока: (или ?))– імя створюваного блока ( імена блоків можуть містити до 31 символів). Привведенні "?" видається список існуючих в поточному кресленні блоків.
Insertion basepoint: (Базоваяточка вставки:) – вказати точку для прив’язки блока до креслення.
Select objects: (Выберите объекты:) –вказати об’єкти, що включаються в блок.
Записані в блокоб’єкти зникають з екрана, для їх відновлення користуються командою OOPS (ОЙ).
Команда WBLOCK (ПБЛОК)
Команди ВМАКЕ (СБЛОК)і BLOCK (БЛОК) створюють блок котрий доступний для використання тільки впоточному кресленні. Для отримання блоків, якими можна користуватися при створенніінших креслень використовується команда WBLOCK (ПБЛОК). Ця команда служить длязапису блока в окремий файл з заданим іменем.
Запит:
Block name: (Имя блока:) – вводитьсяімя блока чи пробіл. При введенні імені блока на диск записуються всі примітиви,що складають даний блок. При натискуванні клавіші пробіл потрібно об’єкти ібазову точку, як в команді BLOCK (БЛОК).
Команда INSERT (ВСТАВЬ)
Попередньовизначені блоки чи файли малюнків можна вставити в якості блока в поточнекреслення з допомогою INSERT (ВСТАВЬ) і DDINSERT (ДИАЛВСТ).
Запити команди INSERT(ВСТАВЬ):
Block name (or ?): (Имя блока (или ?):)– імя вставляємого в креслення блока. При введенні "?" видаєтьсясписок існуючих в поточному кресленні блоків. Якщо блок з заданим ім’ям невизначений, шукається файл малюнка, що має таке ж імя. Якщо в відповідь назапит ввести "~", то на екран виведеться діалогове вікно SelectDrawing File (Выбор файла рисунка).
Insertion point: (Точка вставки:) –координата точки включення блока, яка суміщається з базовою точкою блока basepoint.
Х scalefactor/Corner/XYZ:(Масштаб по оси Х/Угол/XYZ:) – вводиться число – коефіцієнт масштабування поосі Х (по замовчуванню 1) або точка. Задана точка разом з точкою вставкивизначають кути масштабного прямокутника, визначаючи одночасно масштаб по осямХ і У. При використанні ключа Corner (Угол) видається запит Other corner: (Второйугол:), котрий визначає другий кут масштабного прямокутника;
Y scale factor: (Масштаб по оси Y:) –коефіцієнт масштабування по осі Y (по замовчуванню рівний масштабу по осі Х).Якщо коефіцієнт масштабування заданий зі знаком "–", то здійснюєтьсядзеркальне відображення;
Rotation angle: (Угол поворота:) – кутповороту (по замовчуванню 0).
При ввімкненніблока в креслення AutoCAD обробляє його як графічний примітив.
Для роботи з йогоокремими складовими блок необхідно розбити. Для цього використовується команда EXPLODE(РАСЧЛЕНИ).
Команда DDINSERT (ДИАЛВСВ)
Дозволяє вставитиблок чи існуючий файл малюнка з використанням діалогового вікна Insert (Вставка).В діалоговому вікні представлені ті ж запити, що видаються командою INSERT (ВСТАВЬ).При використанні команди DDINSERT (ДИАЛВСВ) блок що вставляється може бутиодночасно розбитий. Для цього в діалоговому вікні встановлюється значок Explode(Расчлененный).
Редагуваннякреслень
Команди AutoCADдозволяють вносити в креслення різноманітні зміни. Більшість команд редагуваннярозміщені в меню Modify (Редактирование) і панелі інструментів Modify (Редактирование).
Команда EXPLODE (РАСЧЛЕНИ)
Замінює блок наскладаючі його примітиви, а також формує прості відрізки і дуги із двомірнихполіліній. При розділенні полілінії інформація про ширину сегментіввтрачається. Після виконання команди видається повідомлення: Exploding thispoliline has lost width information (При расчленении этой полилинии потерянысведения о ширине).
Не можнарозділити блоки, вставлені командою MINSERT (МВСТАВЬ), блоки з нерівнимимасштабними коефіцієнтами по різним осям, зовнішні зсилки і залежні від нихблоки.
Команда ERASE (СОТРИ)
Служить длявидалення сформованого набора об’єктів.
Різновидомкоманди ERASE є команда ERASE Last (СОТРИ Последний), котра призначена длястирання останнього побудованого об’єкта. Для виконання цієї команди можна ввідповідь на запит Select object: (Выберите объект:) ввести L(П).
Для відновленнявидалених об’єктів використовується команда OOPS (ОЙ).
Команда MOVE (ПЕРЕНЕСИ)
Забезпечуєпереміщення набору об’єктів.
Запити:
Base point ordisplacement: (Базоваяточка или перемещение:) – вказується точка відносно якої має відбуватисязміщення набору об’єктів.
Second point ofdisplacement: (Втораяточка перемещения:) – вказується нове положення базової точки.
Команда COPY (КОПИРУЙ)
Забезпечуєкопіювання сформованого набору об’єктів.
Запити:
/Multiple:
(/ Несколько:)
Для створеннямножини копій використовується Multiple (Несколько). При цьому на запит Base point (Базовая точка) вказується базоваточка для багаторазового копіювання.
Second point ofdisplacement: (Втораяточка перемещения:) – точка зміщення. Визначає положення нових копій об’єктів.
Можна копіюватиоб’єкти з інших креслень через буфер(clipboard) з допомогою пунктів Cut (Вырезать),Copy (Копировать) і Paste (Вставить), що знаходяться в меню Edit (Редактирование);з допомогою кнопок Cut to Clipboard, Copy to Clipboard, Paste from Clipboard,що знаходяться в стандартній панелі інструментів, з допомогою команд CUTCLIP (ВБУФЕР),COPYCLIP (КБУФЕР), PASTECLIP(ВСТБУФЕР) з командного рядка.
Команда ROTATE (ПОВОРОТ)
Забезпечуєповорот набору об’єктів.
Запити:
Base point: (Базовая точка:) – центробертання;
/Reference: (/Ссылка:).
Для поворотавідносно існуючого кута використовують ключ Reference (Ссылка).
При цьомувидаються запити: Reference angle : (Угол ссылки :) –задається кут, що визначає поточне положення об’єкта; New angle: (Новый угол:)– задається нове положення об’єкта.
Команда SCALE(МАСШТАБ)
Забезпечує зміну розмірівіснуючих об’єктів.
Запити: Base point: (Базовая точка:) – задається центрмасштабування;
/ Reference: (/Ссылка:) – вказується коефіцієнтмасштабування.
Число щовводиться сприймається як відносний масштабний коефіцієнт, на який всі розміривибраних об’єктів. При установці ключа Reference (Ссылка) для визначеннякоефіцієнта масштабування з застосуванням існуючих об’єктів видаються запити:
Reference Length: (Длина ссылки:) – задаєтьсяпочаткова довжина об’єкта масштабування;
New Length: (Новая длина:) – задаєтьсянова потрібна довжина.
Команда MIRROR (ЗЕРКАЛО)
Забезпечуєформування дзеркальних відображень існуючих на малюнку об’єктів, видаляючи чизберігаючи при цьому оригінали.
Запити:
First point ofmirror line: (Перваяточка оси отражения:);
Second point: (Вторая точка:);
Delete oldobjects? (Удалить старые объекты? :).
Команда OFFSET (ПОДОБИЕ)
Будує об’єктподібний до існуючого з заданим зміщенням або через задану точку з збереженняморієнтації.
Запити:
Offset distanceor Through :
(Величинасмещения или точка :);
Select object tooffset: (Выберитеобъект для создания ему подобных:);
Side to offset? (Сторона смещения?)
– якщо буловказано зміщення, показати курсором в який бік зміщувати;
Through point: (Через точку:) – якщо буввибраний ключ Through, вказати точку, через яку буде проходити зміщений об’єкт.
Команду OFFSET (ПОДОБИЕ)зручно використовувати при виконанні таблиць, специфікацій на замовленеобладнання.
Команда ARRAY (МАССИВ)
Забезпечуєотримання декількох копій вибраних об’єктів, розміщених в прямокутній чикруговій структурі.
Запити: Rectangular or Polar array (/P):
(Прямоугольныйили круговой массив (/К))
– визначенняпрямокутного масиву по рядкам і стовбцям або кругового масиву.
Запити длявизначення прямокутного масиву:
Number of rows (---) : (Число строк(---) :);
Number of columns(| | |) :(Число столбцов (| | |) :);
Unit cell ordistance between rows (---): (Размер ячейки или расстояние между строками (---):);
Distance betweencolumns (| | |):(Расстояние между столбцами (| | |):).
Запити длявизначення кругового масиву:
Base/: (Базовая/).
Далі запитуютьсядва з трьох параметрів:
Number of items: (Число элементов:);
Angle to fill (+=ccw, -=cw) : ;
(Угол заполнения (+=прс,-=пс):)
– кут між першимі останнім елементами відносно центральної точки (проти годинникової стрілки –додатне значення, проти годинникової стрілки – від’ємне значення);

Angle betweenitems (+=ccw, -=cw):
(Угол между элементамимассива (+=прс, -=пс):)
Для відмовивведення числа елементів необхідно натиснути , для відмовивведення кута заповнення – ввести 0 (нуль).
Після виборуспособу формування кругового масиву видається запит:
Rotate objects asthey are copied?
(Поворачиватьобъекты при копировании? ).
Команду ARRAY (МАССИВ)зручно використовувати при виконанні специфікацій на замовлене обладнання ізасоби автоматизації (при малюванні горизонтальних ліній) в принциповихелектричних схемах.
Команда STRETCH (РАСТЯНИ)
Забезпечуєпереміщення вибраної частини малюнка, зберігаючи при цьому зв'язок з іншимичастинами малюнка. Вибір об’єктів робиться з ключом Секрамка (Crossing) чиСМнугол (CPolygon). Будь які об’єкти, повністю вміщені в рамку чи прямокутник,переміщаються без зміни. Відрізки, дуги і полілінії, що перетинають рамку чисторону виділяючого багатокутника, розтягуються тільки переміщенням кінцевихточок, що знаходяться всередині цієї рамки чи багатокутника.
Команда STRETCH (РАСТЯНИ)не впливає на ширину поліліній.
Запити:
Base point ordisplacement: (Базоваяточка или перемещение:)
Second point ofdisplacement: (Втораяточка перемещения:)
Зміна елементівкреслення
Команда CHANGE (ИЗМЕНИ) Дозволяє змінити графічні примітиви іїх властивості.
Запит:
Properties/: (Свойства/:)
При вказанніточки будуть зроблені зміни:
• для відрізка –переміститься його кінцева точка:
• для круга –зміниться радіус;
• для тексту –зміниться точка вставки, далі можна змінювати стиль тексту, висоту, кутповороту і сам текст;
• для блока – змінитьсяточка вставки, далі можна змінювати кут повороту блоку.
При використанніключа Properties (Свойства) можна змінити наступні властивості:
Color (Цвет) – колір об’єкту;
Elev (Уровень) і Thickness (Высота)– рівень і висоту;
Layer(Слой) – слой;
Ltype (Тип линии) – ключ діє тількина відрізки, дуги, круги і двовимірні полілінії;
LtScale (ЛМасштаб) – масштабвідрізків видів ліній.
Команда BREAK (РАЗОРВИ)
Дозволяє розбитиоб’єкт на частини (на декілька об’єктів того ж типу). При цьому в залежностівід використовуваних ключів можна здійснити розрив без стирання чи з стираннямсастини відрізка, круга, дуги, еліпса, двовимірної полілінії, сплайна.
Запит:

Enter secondpoint (or F forfirst point): (Вторая точка (или П для первой точки))
При виконаннікоманди мається на увазі, що точка, що використовується для вибору об’єкта, єточкою початку розриву. Якщо це не так, то в відповідь на запит необхідноввести ключ F(П) для вказання першої точки розриву.
Якщо друга точкарозриву співпадає з першою, то стирання не відбувається, а лише здійснюєтьсярозбиття об’єкта на два об’єкта того ж типу.
Команда TRIM (ОБРЕЖЬ)
Забезпечуєчасткове витирання відрізка, полоси, дуги і двовимірної полілінії точно поріжучій кромці.
Запити:
Select cuttingedges: (Выберитережущие кромки:) – ріжучою кромкою можуть служити відрізки, дуги, круги,двохвимірні полілінії, сплайни, еліпси, прямі, промені.
/Project/Edge/Undo:
/Проекция/Кромка/
Відміни:
Необхідно вказатичастину об’єкта, назначену для видалення.
Команда PEDIT (ПОЛРЕД)
Назначена дляредагування поліліній. Вона дозволяє:
• об'єднати будьяку кількість сусідніх відрізків, дуг і двовимірних поліліній в єдину полілінію;
• розбитиполілінію на дві;
• переміститивибрані вершини полілінії чи додати нові;
• замкнутивідкриту поліліню чи відкрити замкнуту;
• визначити дляполілінії єдину ширину;
• змінити ширинуокремих сегментів полілінії;
• видалити всіізломи і вигини між двома вершинами;
• підібратигладку криву для полілінії.
Запит:
Select polyline: (Выберите полилинию:) –якщо вибраний об’єкт не полілінія, то видається додаткове повідомлення і запит:
Object selectedis not a polyline (Выбранный объект не полилиния);
Do you want toturn it into one? (Сделать его полилиний? )
Ключі:
Close (Замкни) –створює замикаючийсегмент полілінії, з’єднуючи її останній сегмент з першим;
Open (Разомкни) – видаляєзамикаючий сегмент полілінії;
Join (Добавь) – приєднує до полілініївідрізки, дуги і інші полілінії, кінець котрих співпадає з кінцевою точкоюпоточної полілінії. При цьому видається додатковий запит:
Select objects (выберите объекты:)
Width (Ширина) – дозволяє задатиширину, єдину для повної полілінії. При цьому видається додатковий запит:
Enter new widthfor all segments:(Новая ширина для всех сегментов:)
Fit (СГладь) – створює криву, щозгладжує всі вершини полілінії;
Spline (СПлайн) – створює криву, щоокруглює всі вершини полілінії.
Decurve (Уберите сгл.) – дозволяєвидалити згладжування. При цьому видаляються будь які додаткові вершини,вставлені при виконанні операції Fit (СГладь), і випрямляються всі сегментиполілінії.
Undo (Отмени) – відмінює діюостанньої операції редагування.
eXit (выХод) – вихід.
При виборі режимуредагування вершин (ключ Edit vertex) стають доступними наступні ключіредагування:
Next і Previous (След і Пред) –переміщення маркера «Х» до наступної чи попередньої точки;
Break (РАзорви) –розрив. Запам’ятовується місце вершини, відмічене маркером «Х», івидається запит:
Next/Previous/Go/eXit (След/Пред/Выполни/выХод)
Тепер маркерможна перемістити до будь якої вершини і ввести Go (Выполни). Полілініярозірветься на дві частини. При розриві замкнута полілінія стає відкритою, а замикаючийсегмент видаляється.
Insert (ВСтавь) –додавання до полілінії нової вершини. При цьому видається запит:
Enter location ofnew vertex: (Положениеновой вершины:)
Нова вершинадодається до полілінії після відміченої вершини;
Move (ПЕренеси) – переміщення поміченоївершини. При цьому видається запит:
Enter newlocation: (Новоеположение:)
Width (Ширина) – зміна початкової ікінцевої ширини сегмента, наступного за відміченою вершиною. При цьомувидаються запити:
Enter startingwidth :(Начальная ширина :)
Enter endingwidth :(Конечная ширина :)
Після заданнянової ширини сегмент зразу не перемальовується. Для візуалізації змін необхідноскористатися ключом Regen (РЕген).
Використаннякольору і типів ліній
Для всіхпримітивів чи об’єктів при їх створенні можна визначити колір і тип лінії.
Для цьоговикористовуються відповідно команди COLOR (ЦВЕТ) і LINETYPE (ТИПЛИН).
Команда COLOR (ЦВЕТ)видає запит:
New object color:(Новый цвет для объектов :)
В AutoCAD длязадання кольору використовуються імена від Red (Красный) до White (Белый) дляосновних кольорів, цифри від 1 до 255 для всіх можливих кольорів, а такожключові слова BYLAYER (ПОСлою) і BYBLOCK (ПОБЛОКУ).
Установитикольори об’єкта можна через діалогове вікно Select Color (Выбор цвета), якевикликається через пункт Color… (Цвета…) меню FORMAT (ФОРМАТ) чи командою DDCOLOR.Змінити колір об’єкта можна через пункт Color Control (Управление Цветом)панелі інструментів Object Properties (Свойства Объекта).
Команда LINETYPE (ТИПЛИН)
Дозволяє змінититип лінії через діалогове вікно Layer & Linetype Properties (Параметрыслоев и типы линий). Це діалогове вікно маже бути також викликане через FORMAT (ФОРМАТ),пункт LINETYPE.

Висновки
В ході виконанняданої курсової роботи були розглянуті методи побудови креслень в системі AutoCAD. Розглянуті способи побудови ліній, поліліній, кіл, дуг, еліпсів, сплайніві т.д. способи редагування креслень і зміни елементів креслень, а такожвикористання кольору і типів ліній.

Списоквикористаної літератури
1.        AutoCAD14. Русская и англоязычная версии / Э. Т. Романычева, Т. М. Сидорова, С. Ю.Сидоров, Т. Ю. Трошина. – М.: ДМК, 1998. – 512 с.
2.        РоманычеваЭ. Т., Соколова Т. Ю. Компьютерная технология инженерной графики в бреде AutoCAD2000: Учеб. пособие для вузов. – М.: ДМК Пресс, 2001. – 656 с.
3.        Автоматизацияинженерно-графических работ / Г. Красильникова, В. Самсонов, С. Тарелкин. – СПб:Изд-во «Питер», 2000. 256 с.


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.