Реферат по предмету "Иностранный язык"


Работа над английскими текстами "Prices and markets", "Price and value"

КОНТРОЛЬНАЯРАБОТА
подисциплине: Деловой английский язык

PRICESANDMARKETS
1.Прочтите и переведите следующие слова и выражения.
Determinant-определить,valuable-ценный, commodity-товар, subjective- субъективный, worth- стоящий, ценность, transaction- сделка, reveal- раскрывать, nowadays- в настоящее время, kind- вид, arise- возникнуть, necessarily- обязательно, familiar- знакомый, meaning- значение, arrangement- договоренность, requirement- требование, efficiently- эффективно, foreign-иностранный,participants- участники, commodity- товар, countrywide- по всей стране, world-wide- по всему миру, foodstuff's- пищевые продукты, the same thing- та же самая вещь, the basic determinants of price-базовое определение цены, subjective value- субъективная ценность, the economic worth of value-экономически обоснованная цена, market transactions- рыночные сделки, exchange of goods and services- обмен товарами и услугами, a much wider meaning- намного более широкое значение, the small ad. Columns-маленькаяколонка объявлений, on a countrywide basis-общенациональное значение, under market conditions-под действием рыночных условий.
2.К каждому термину из левой колонки подберите русский перевод. Запишитеполучившиеся пары и выучите слова и выражения.
 ad. Рекламный buyer покупатель commodity товар concern забота; интерес; дело; отношение; касательство consumer goods потребительские товары dealing сделка, операция ease легкость imply заключать в себе, значить; подразумевать kind вид meaning значение participant участник particularly особенно represent представлять, означать reveal раскрывать seller продавец separate отдельный supply предложение transaction сделка
 
3.Внимательно прочитайте текст № 1, переведите его устно.
Price and Value
In this chapter we discuss the basic determinants of price. Priceis not the same thing as value. Things are 'valuable' because peoplethink they are, and for no other reason. The 'value' which an individual placeson a commodity can not be measured; its value will be different for differentpeople. This kind of subjective value is not the concern of the economist whois interested only in 'value in exchange'. The economic worth of value of agood can only be measured in some kind of market transaction which reveals thevalue of the good in terms of what is offered in exchange for it. If 5 Ib ofpotatoes will exchange for 5 Ib of sugar, then the 'price' of 1 Ib of sugar is5 Ib of potatoes. Nowadays practically all exchanges represent an exchange ofgoods and services for money, and prices in terms of money are the market valueofthe things they buy.
Markets
Prices arise in exchange transactions and this implies some kind ofmarket. This need not, necessarily, be a fixed location — a building, or amarket place. We are all familiar with the open and covered markets in thecentres of our towns, but in the modem world the word 'market' has a much widermeaning. Any effective arrangement for bringing buyers and sellers into contactwith one another is defined as a market. The small ad. columns of the localnewspaper provide a very efficient market for second-hand cars. Face to facecontact between buyers and sellers is not a requirement for a market to be ableto operate efficiently. In the foreign exchange market, buyers and sellers areseparated by thousands of miles, but the knowledge of what is happening in themarket is just as complete, and the ease of dealing is just as effective as ifthe participants were in the same room.
For some commodities, notably fresh fruit and vegetables, the traditionalmarket is still the normal arrangement, but for most goods the market is anational one. Most consumer goods, in developed countries, are bought, and soldon a countrywide basis. For other commodities the market is world-wide. This isparticularly true of the more important primary products such as rubber, tin,copper, and oil, and of the basic foodstuff's such as meat, wheat, sugar, tea,and coffee. Most of the products of advanced technology also have worldmarkets, for example, computers, aeroplanes, ships, and motor cars.
The price of any economic good, under market conditions such as we findin the capitalist world, is determined by the forces of supply acting throughthe sellers and the forces of demand acting through the buyers, determine themarket price.
4.Найдите в тексте слова из задания № 2. Выпишите предложения с ними и переведитеих письменно на русский язык.
1. The small ad. columns of thelocal newspaper provide a very efficient market for second-hand cars.
Маленькаяколонка объявлений местной газеты обеспечивает очень эффективный рынок дляподержанных автомобилей.
2. Any effective arrangement for bringing buyersand sellers into contact with oneanother is defined as a market.
Любаяэффективная договоренность относительно того, чтобы свести покупателей ипродавцов друг с другом рассматривается как рынок.
3. The 'value' which an individual places on a commodity can not be measured; its value will be different fordifferent people.
'Ценность'на ценнике на товаре не могут быть измерена; его ценность будет различна дляразличных людей.
4. This kind of subjective valueis not the concern of the economist whois interested only in 'value in exchange'
Этотвид субъективной ценности — не беспокоит экономиста, который заинтересовантолько в ' ценность в обмене '
5.Most consumer goods, indeveloped countries, are bought, and sold on a countrywide basis.
Большинствотоваров народного потребления, в развитых странах, куплено, и продано наобщенациональном рынке.
6. Face to face contact between buyersand sellers is not a requirement for amarket to be able to operate efficiently.
Свестилицом к лицу покупателя и продавца- не обязательное требование для рынка, чтобыон работал эффективно.
7. In the foreign exchange market, buyersand sellers are separated by thousands of miles, but the knowledge of what ishappening in the market is just as complete, and the ease of dealing is just as effective as if the participants were in the same room.
Навалютном рынке покупатели и продавцы отделены тысячами миль, но знают то, чтослучается в рынке, столь же полно, и легко проведут сделку, как будто участникинаходятся в одной комнате.
8. We are all familiar with the open and covered markets in the centresof our towns, but in the modem world the word 'market' has a much wider meaning.
Мывсе знакомы с открытыми и крытыми рынками в центрах наших городов, но всовременном мире у слова 'рынок' есть намного более широкое значение.
9. This is particularly true ofthe more important primary products such as rubber, tin, copper, and oil, andof the basic foodstuff's such as meat, wheat, sugar, tea, and coffee.
Этоособенно верно для более важных первичных продуктов, таких как каучук, олово,медь, и нефть, и основных продуктов питания, как мясо, пшеница, сахар, чай, икофе
10. Nowadays practically allexchanges represent an exchange of goods and services for money, and prices interms of money are the market valueofthe things they buy.
Внастоящее время фактически все обмены представляют обмен товарами и услугами заденьги, и цены в денежном выражении — рыночная стоимость вещей, которые онипокупают.
11. The economic worth of value of a good can only be measured in some kind of market transaction which reveals the value of the good in terms of whatis offered in exchange for it.
Экономическоезначение цены товара, может только быть измерено в некоторой рыночной сделке,которая показывает ценность товаров при условии того, что предлагается в обменна них.
12. The price of any economic good, under market conditions such as wefind in the capitalist world, is determined by the forces of supply acting through the sellers and theforces of demand acting through the buyers, determine the market price.
Оценкалюбой экономической пользы, при рыночных условиях, таких как мы находим вкапиталистическом мире, определена предложениями продавцов и спросомпокупателей, что и определяет рыночную цену.
5.Запишите предложения, заполнив пропуски данными словами. Подчеркнитевставленные слова и переведите предложения письменно на русский язык.
Supply, transaction, determinants, concern, arise, advanced,value, meaning, markets, conditions, worth, demand.
1. Inthis chapter we discuss the basic determinants of price.
Вэтой главе мы обсуждаем основные определители цены.
2.Price is not the same thing asvalue.
Ценане то же самое, что и ценность.
3. Thiskind of subjective value is not theconcernof theeconomist.
Этотвид субъективной ценности небеспокоит экономиста.
4. Theeconomic worth of value of a good can only be measured in somekind of markettransaction. Экономическое значение цены товара может только быть измеренов некоторой
рыночной сделке.
5.Prices arisein exchange transactions.
Цены возникаютв обменных операциях.
6. Inthe modem world the word 'market' has a much widermeaning.
Вмире модемных связей у слова 'рынок' намного более широкоезначение.
7. Most of the products of advanced technologies also have worldmarkets.
У большинства продуктов передовых технологий также есть мировые рынки.
8. Theprice of any economic good under market conditions is determinedby the forces of supply and demand.
Ценалюбого экономического блага при рынке определена величинойспроса ипредложения.
6.Выберите из слов, данных ниже, синонимы и запишите их парами.
Transaction- dealing,
Price- cost,
Especially- particularly,
Developed- Advanced
Basic- main,
take place- happen
purchaser- buyer
commodity- good,
kind-sort,
reveal-discover.
7.Выберите из слов, данных ниже, антонимы и запишите их парами.
Same- different
False- true
Ignorance- knowledge
Domestic- foreign
New -second-hand
wide -narrow.
8.Переведите словосочетания на английский язык письменно.
Определяющийфактор- The defining factor
то жесамое -The same
подругой причине- For other reason,
обмен товаров -Exchange of the goods,
рыночнаястоимость- Market cost
покупателии продавцы- Buyers and sellers,
рекламныеколонки- ad. Columns,
большинство потребительских товаров- The majority of consumergoods
в развитых странах-In the developedcountries
особенно верно- Especially truly,
основные продукты питания- the basic foodstuff's,
в условиях рынка- In the conditions of themarket.
9. Составьтеи запишите предложения из слов, данных вразбивку. Переведите письменнополучившиеся предложения.
1. thing, is, as, value, price, not, same, the. Thing as price is not thesame value.
Такая вещь, как цена- не то же, что ценность.
2.will, its, different, different, for, be, people, value. Its will be differentfor different people.
Онабудет разная для разных людей.
3.arise, exchange, transactions, prices, in. Prices arise in exchangetransactions.
Ценывозникают в обменных сделках…
4.word, this, a, has, meaning, wider, much. This word has a much wider meaning.
Уэтого слова есть намного более широкое значение.
5.commodities, some, for, market, the, normal, traditional, still, is,arrangement, the.
For some commodities, the traditional market is still the normalarrangement.
Длянекоторых предметов потребления традиционный рынок — все еще обычноеразмещение.
6. Is,for, worldwide, other, market, the, commodities. For other commodities themarket is world-wide. Длядругих предметов потребления рынок всемирный.
10. Запишитепредложения, заполнив пропуски предлогами. Подчеркните вставленные предлоги ипереведите предложения письменно на русский язык.
1. The economic worth of value of a good can only bemeasured in some kind of market transaction. Экономическое значение цены товараможет только быть измерено в некоторой рыночной сделке.
2.Nowadays practically all exchanges represent and exchange of goods andservices for money, and prices in terms of money are themarket value of the things they buy.
Внастоящее время фактически все обмены представляют обмен товарами и услугами заденьги, и цены в денежном выражении — рыночная стоимость вещей, которые онипокупают.
3 Weare all familiar with the open and covered markets in the centresof our towns.
Мывсе знакомы с открытыми и крытыми рынками в центрах наших городов.
4 Anyeffective arrangement for bringing buyers and sellers intocontact with one another is defined as a market.
Любаяэффективная договоренность относительно того, чтобы свести покупателей ипродавцов друг с другом рассматривается как рынок.
5. Faceto face contact between buyers and sellers is not a requirement fora market to be able to operate efficiently.
Свестилицом к лицу покупателя и продавца- не обязательное требование для рынка, длятого, чтобы он работал эффективно.
6.In the foreign exchange market, buyers and sellers are separated bythousands of miles.
Навалютном рынке покупатели и продавцы отделены тысячами миль, но знают то, что случаетсяв рынке, столь же полно, и легко проведут сделку, как будто участники находятсяв одной комнате.
11. Поставьтеи запишите вопросы к выделенным словам.
1. Thisimplies some kind of market. What this implies?
2. Thesmall ad. columns provide a very efficient market for second-hand cars. Whatdid the small ad. columnsprovide for second-hand cars?
3. Buyersand sellers are separated by several miles. Who are separated by severalmiles?
4. Mostconsumer goods are bought and soldona countrywide basis.On what basis Most consumer goods are bought and soldon?
5. Mostof the products of advanced technologies also have world markets. What have world markets?
12. Запишитепредложения, заполнив пропуски нужной формой глаголов, данными в скобках.Подчеркните вставленные слова и переведите предложения письменно на русскийязык.
1. Things are 'valuable' because people think they are. Вещи 'ценны', потому что люди думают,что они таковыми являются.
2. Theeconomic worth of value of a good can only be measured in some kind ofmarket transaction which reveals the value of the goods in terms of whatis offered in exchange for it.
Экономическоезначение цены, может только быть измерено в некоторой рыночной сделке, котораяпоказывает ценность товаров при условии того, что предлагается в обмен на них.
3. If 5Ib of potatoes will exchange for 1 Ib of sugar, then the 'price' of 1 Ibof sugar is 5 Ib of potatoes. Если 5 Ib картофеля обменяют на 5 Ib сахара, то 'цена' 1 Ib сахара — 5 Ib картофеля.
4.Nowadays practically all exchange represent an exchange of goods andservices for money. Внастоящее время фактически все обмены представляют обмен товарами и услугами заденьги.
5. Anyeffective arrangement for bringing buyers and sellers into contact with oneanother isdefined as a market. Любая эффективная договоренность относительно того,чтобы свести покупателей и продавцов друг с другом определяется как рынок.
6. Theprice of any economic good, under market conditions is determined by the forcesof supply acting through the sellers and the forces of demand acting throughthe buyers determine the market price. Оценка любой экономической пользы, при рыночных условиях,определена предложениями продавцов и спросом покупателей, что и определяетрыночную цену.
13. Письменноответьте на вопросы к тексту.
1. Whatis the difference between 'price' and 'value'? The price of any economic good,under market conditions such as we find in the capitalist world, is determinedby the forces of supply acting through the sellers and the forces of demandacting through the buyers, determine the market price, and the economic worthof value of a good can only be measured in some kind of market transactionwhich reveals the value of the good in terms of what is offered in exchange forit.
2.Where do prices arise? Prices arise in exchange transactions and this impliessome kind of market.
3. Whatkind of goods are usually sold in fixed locations? Fresh fruit and vegetablesare usually sold in fixed locations.
4. Whatkind of goods are primarily sold and bought on a countrywide basis? Mostconsumer goods are primarily sold and bought on a countrywide basis
5. Forwhat products is the market world-wide? Most of the products of advancedtechnology also have world markets, for example, computers, aeroplanes, ships,and motor cars.
6. What is the price of economic goods determined by in the capitalistworld? The price of any economic good is determined by the forces of supplyacting through the sellers and the forces of demand acting through the buyers,determine the market price.
14.Внимательно прочитайте текст № 2, переведите его устно.
Demand
The first thing to understand is that demand is not the same thing asdesire, or need, or want. We are looking for the forces which determine price,and the strength of the desire for something will not, in itself, have anyinfluence on the price. Only when desire is supported by the ability andwillingness to pay the price does it become an effective demand and has aninfluence in the market. Demand, in economics, means effective demand, and maybe defined as 'the quantity of the commodity which will be demanded at anygiven price over some given period of time'.
Consider the following statements:
1. Thedemand for commodity X is 1 000 units.
2. Thedemand for commodityX, at a price of 6 p per unit, is 1 000units.
3. Thedemand for commodityX, at a price of6p per unit, is 1 000 unitsper week.
Note that only the third statement is meaningful. The first statement isincomplete because the quantity demanded will be different at different price.The second statement tells us the quantity demanded at given price, but it doesnot tell us how long it will take to sell 1 000 units. Any definition of demandmust say something about the quantity, the price, and the time period.
For the great majority of goods and services, experience show that thequantity demanded will increase as the price falls. This particularcharacteristic of demand may be illustrated by a table described as a demandschedule, or, as is more usual, by a demand curve, which is a graphicalrepresentation of the date in the demand schedule.
15.Составьте и напишите пересказ текста №2, используя данные ниже клише. Будьтеготовы передать основное содержание текста на английском языке на основесоставленного пересказа устно.
The headline of this text is demand. It deals with for the forces whichdetermine price, and the strength of the desire for something will not, initself, have any influence on the price.
The author starts by telling the reader that demand is not the same thingas desire, or need, or want. According to the text only when desire issupported by the ability and willingness to pay the price does it become aneffective demand and has an influence in the market. The text also includes demand,in economics, means effective demand. Further the author states that demandmay be defined as 'the quantity of the commodity which will be demanded at anygiven price over some given period of time'.
The text goes on to say that any definition of demand must say somethingabout the quantity, the price, and the time period. In conclusion, for thegreat majority of goods and services, experience show that the quantitydemanded will increase as the price falls.
I think the text is addressed to students. It will be particularly usefulfor those who study economics.
16.Составьте и напишите аннотацию к тексту №2, используя данные ниже клише.
The article is concerned with effective demand. It is shown that demandis not the same thing as desire, or need, or want .The concepts of desire issupported by the ability and willingness to pay the price does it become aneffective demand and has an influence in the market, are considered. It shouldbe noted that the great majority of goods and services, experience show thatthe quantity demanded will increase as the price falls. The fact that anydefinition of demand must say something about the quantity, the price, and thetime period is stressed. There is no doubt that text will be particularlyuseful for those who study economics.
17.Отредактируйте компьютерный перевод отрывка текста: найдите ошибки переводчикаи исправьте их. Запишите получившийся перевод и подчеркните исправленные вамиместа.
Перваявещь для понимания которую надо понимать, то что — спрос — не та жесамая вещь не то же самое, что желание, или потребность. Мы ищем силы,которые определяют цену, и сила желания чего-либо не будет, сама по себе, иметьникакого влияния на цену. Мы ищем, отчего же зависит цена, и что силажелания не влияет на цену чего-либо. Только, когда желание поддержаноспособностью, и готовность оплачивать цену делает эффективным спросомспрос и имеет влияние на рынке. Спрос в экономике означает эффективноетребование эффективный спрос, и может быть определен как 'количествотовара, который будет требоваться пользоваться спросом по любой даннойцене в течение некоторого данного периода времени'.
Рассмотримследующие утверждения:
1.Спрос на товар X 1 000 единиц.
2.Спрос на товар X, по цене 6 p в единицу, является 1 000 единиц.
3.Спрос на товар X, по цене 6p в единицу, является 1 000 единиц внеделю.
Обратимвнимание, что только третье утверждение имеет значение. Первое утверждениенеполно, потому что требуемое количество будет различно по различной цене.Второе утверждение сообщает нам количество, требуемое по данной цене, но несообщает нам, как долго потребуется, чтобы продать 1 000 единиц. Любоеопределение спроса Любой спрос должен определяться количеством, ценой ипериодом времени.


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.

Сейчас смотрят :

Реферат Прибалтийские губернии в административной системе Российской империи начала XX в.
Реферат Получение хлора методом электролиза повареной соли
Реферат Понятие и виды ядов
Реферат Получение медноаммиачного волокна целлюлозы химическим методом
Реферат Подготовка воды для производственных процессов Изложение способов водоподготовки на предприятии
Реферат Експертна оцінка доцільності і ефективності ручних внутріаткових втручань в родах і ранньому піс
Реферат Полимеризация капролактама 2
Реферат Повышение октанового числа. Риформинг
Реферат Русско-турецкая война 1787-1791 Переход России Правобережной Кубани
Реферат Полимераналогичные превращения хитозана
Реферат Поверхностно-активне вещества. Природные и синтетические. Их преимущества и недостатки
Реферат Экономическое моделирование
Реферат Подходы к оценке недвижимости
Реферат Понятие и этапы развития химии как науки
Реферат Поверочный расчет печи П-101 1,2, колонны К-62 и Т-64