Міністерствоосвіти та науки України
Вінницькийнаціональний технічний університет
Інститутінформаційних технологій та комп’ютерної інженерії
КафедраПЗ
РЕФЕРАТ
натему
Психології індивідуальнихрозбіжностей
Виконав
ст. гр. 2ПЗ-04 Клімов Д.Д
Перевірив
проф. Пєтух А.М
2008р.
Поняттяпсихологічної норми
Основнимспоживачем диференційно- психологічних знань є психодіагностика. У психологіїіндивідуальних розбіжностей народжуються поняття, для виміру яких потімстворюються або підбираються методики. Тут же виникає подання про способиоцінки й інтерпретації отриманих результатів. У зв'язку із цим дуже важливим єпоняття психологічної норми, дуже неоднорідне по своєму змісті, на якевпливають щонайменше чотири фактори.
1. Норма — статистичне поняття. Нормальним зізнається те, чого багато, що ставиться досередини розподілу. А «хвосту» його частини, відповідно, указують наобласть низьких («субнормальних») або високих(«супернормальних») значень. Для оцінки якості ми повинні співвіднестипоказник людини з іншими і у такий спосіб визначити його місце на кривійнормального розподілу. Очевидно, що приставки «суб» і«супер» не дають етичної або прагматичної оцінки якості (адже якщо влюдини «супернормальний» показник агресивності, навряд чи це добредля навколишніх і для нього самого).
Норми неабсолютні, вони розвиваються й виходять емпірично для даної групи (віковий,соціальної й інших). Так, наприклад, протягом останнього років показникмаскулинності по журналу MMPІ в дівчат непохитно підвищений; однак це говоритьне про те, що вони поголовно поводяться як юнака, а про необхідність переглядузастарілих норм.
2. Нормиобумовлені соціальними стереотипами. Якщо обіг людини не відповідаєзагальноприйнятому в даному суспільстві, воно сприймається що відхиляється.Наприклад, у російській культурі не прийнято класти ноги на стіл, а вамериканської це ніким не засуджується.
3. Нормиасоціюються із психічним здоров'ям. Ненормальним може вважатися те, що вимагаєзвертання до клініциста. Необхідно відзначити, однак, що й у психіатрії оціннийпідхід дискутується, а як найбільше істотні вказівки на відхилення від нормиприймається порушення продуктивності діяльності й здатності до саморегуляції.Так, наприклад, коли літня людина, усвідомлюючи слабість своєї пам'яті,використовує допоміжні засоби (записну книжку, розкладання необхідних предметіву поле зору), те це поводження відповідає нормі, а якщо він, ставлячись до себенекритично, відмовляється від необхідності «протезувати» свійжиттєвий простір, те це приводить в остаточному підсумку до нездатностівирішувати поставлені завдання й свідчить про порушення психічного здоров'я.
4. Нарешті,подання про норми визначається очікуваннями, власним неузагальненим досвідом ііншими суб'єктивними змінними: так, наприклад, якщо перша дитина у родиніпочала говорити у віці півтора років, то друга, яка до двох років ще не навчиласьвільно висловлюватися, сприймається як наділений ознаками відставання.
В. Штерн,призиваючи до обережності в оцінці людини, відзначав, що, по-перше, психологине мають права із установленої аномальності тієї або іншої властивості робитивисновок про анормальність самого індивіда як носія цієї властивості й,по-друге, неможливо встановлену анормальність особистості звести до вузькоїознаки як її єдиній першопричині. У сучасній діагностиці поняття«норма» використовують при вивченні неособистостей характеристик, аколи мова заходить про особистість, застосовують термін«особливості», тим самим підкреслюючи навмисну відмову віднормативного підходу.
Отже, норми — цене застигле явище, вони постійно обновляються й змінюються. Обов'язково повиннірегулярно переглядатися й стандарти психодіагностичних методик.
Віртуальнареальність (лат. vіrtus — потенційний, можливий; лат. realіs — дійсний,існуючий) – конструюючий технічними засобами образ штучного миру, переданийлюдині через відчуття, імітуючи відповідно до цього образа. Для наданнякористувачеві можливості занурення у віртуальну реальність моделювання повинневироблятися в реальному часі, імітуюча обстановка повинна бути змодельована звисоким ступенем реалізму, користувач повинен мати можливість впливати наобстановку зі зворотним зв'язком.
Шолом віртуальноїреальності — пристрій, що дозволяє частково поринути в мир віртуальноїреальності, що створює зоровий і акустичний ефект присутності в заданомукеруючим пристроєм (комп'ютером) просторі. Являє собою пояс, що надівається наголову, постачений відеоекраном і стерео- або акустичною системою.
Шолом створюєоб'ємне зображення, подаючи дві різні картинки кожному оку. За допомогоюгіроскопів шолом фіксує зміни положення голови в просторі. У силу дорожнечі нерозповсюджений серед геймеров, хоча досить популярний, тому що надає новіможливості для занурення в комп'ютерні ігри.
Сферазастосування віртуальної реальності досить широка — від цікавих діалоговихвідеоігор до допоміжних засобів навчання лікарів хірургії або льотчиківбезпечному пілотуванню повітряного корабля. Машина здатна згенерувати«мир» розміром з наш всесвіт або ж настільки мікроскопічний, як атомабо молекула.
Виникненнявіртуальної реальності
Думка провіртуальну реальність виникла ще в 30- х роках, коли вчені займалися розробкоюпершого тренажера — імітатора польоту. Ідея полягала в тому, щоб створити впілота враження, начебто він управляє справжнім літаком. Для ще більшогопосилення ілюзії на екрані імітатора відтворювалися кадри злітно-посадочнихсмуг.
В 1965 р.американцеві Айвену Сазерленду випадково спала на думку одна ідея, що віноприлюднив у статті за назвою «Зроблений дисплей». Зводилася вона дотого, щоб створити, використовуючи два малюсіньких телевізори — по одному длякожного ока — переносний, або персональний віртуальний мир. Для її втілення вжиття він також розробив дисплей, що зміцнюється на голові. Хоча його винахідпрацював, і він створив свого роду віртуальний мир, зображення виявилисязанадто грубі й невигадливі. Інша складність була зв'язана із шоломом. Він бувтак важкий і громіздкий, що доводилося його підвішувати до стелі. Та й коштуваввін дуже дорого. Учені, що узялися в наступні роки доробити вихідну ідеюСазерленда, чимало в цьому превстигли. Пізніше, в 1985 році, Майкл Макгриві зНАСА розробив набагато більше дешевий і легкий варіант шолома, взявши звичайниймотоциклетний і пристосувавши до нього мініатюрні екрани дисплея, а такожспеціальні датчики, які реагували на рухи голови й були пов'язані зкомп'ютерами великої потужності й чутливості.
У тім же 1985року Майрон Крейгер відкрив у Музеї природознавства штату Коннектикут так званий«Видеоплейс». Загалом, «Видеоплейс» був нічим іншим, якрядом приміщень, перебуваючи в які, причому навіть у різних, відвідувачі моглиза допомогою інтерактивної графічної системи поринути в те саме віртуальнийпростір, жонглювати в ньому різними об'єктами, разом танцювати й малювати.
Останнімапаратним компонентом для повного комплекту віртуальної реальності сталарукавичка. Розробили її прототип на початку 1980- х рр., але в сучасному видівіртуальна реальність народилася в 1986 р., після того, як програміст ДжаронЛеніер придумав новий варіант рукавички. Так уперше з'явився єдиний комплект,що складається із Вр- Шолома й рукавичок. Саме Леніер дав нової технологіїназва «віртуальна реальність».
Три типивіртуальної реальності
Розрізняють триосновних форми віртуальної реальності. Перша з них, імовірно, найбільш відома.Комплект для неї складається із шолома, постаченого маленькими Тв- Екранами йнавушниками, і рукавички (у деяких системах замість її використовують джойстик,або «чарівну паличку»). Шолом і рукавичка пов'язані з комп'ютерами,запрограмованими спеціальними звуками й графікою, які міняються залежно від призначеннясистеми: якщо вона використовується проектувальниками або архітекторами, те цебудуть, імовірно, будови або панорами. Потрібні зображення, навіщовідтворюються на телеекранах усередині шолома. Для створення тривимірногоефекту кожний телеекран розташований під злегка відмінним кутом. Коли винадягаєте шолом віртуальної реальності, образи на телеекранах цілком заповнятьваше поле зору, і ви поринете у віртуальний мир. А через навушники ви почуєтевсі ті звуки, які відповідають видимим образам. І шолом, і рукавичка (абоджойстик) оснащені спеціальними датчиками, які дозволяють комп'ютеру вловлювативсі рухи голови й рук. Коли ви повертаєте голову, щоб оглядітися по сторонах,комп'ютер змінює вашу крапку огляду — начебто ви фактично перебуваєте усерединізображення. Все відбувається в реальному часі (з тією же швидкістю й у той жемомент, як якби відбувалося в реальному світі). Рукавичка дозволяє вам«торкати» віртуальні об'єкти й «брати» їх у руки. З їїдопомогою ви можете навіть міняти розташування віртуальних об'єктів.
Камери й екрани
У другомурізновиді ВР для спостереження за зображенням користувача у віртуальному світі,у якому також можна підбирати або переміщати об'єкти, використовуютьсявідеокамери. Обидві системи ВР дозволяють брати участь у діях відразу кількомлюдям. В основі ж останнього виду ВР лежить відтворення тривимірних зображеньна великому вигнутому екрані. Така форма допомагає підсилити у вас відчуттятого, що ви перебуваєте у віртуальному світі. Додатковий ефект присутностістворюють спеціальні тривимірні окуляри.
Імовірно, вамнайбільше знайома ВР. ігрових автоматів, що застосовується у відеоіграх узалах, («аркадах») і тематичних парках Європи, США і Японії. Тепер єбагато Вр- Ігор, у яких може брати участь одночасно кілька людей.
На жаль, у кожноїстатті є заголовок, і в цьому випадку він не дозволяє заінтригувати читачанапівнатяками на те, про що ж піде мова. Це дійсно своєрідний прилад, можнасказати гібрид монітора, навушників і мишки, але терзатися здогадами вам неприйде — це шолом віртуальної реальності, як і написано. І все-таки, перш ніжговорити конкретно про eMagіn Z800 3D Vіsor, давайте згадаємо, що ж було допояви цієї моделі.
А була, насправді, уже досить довга історія. Переконливо йменуватися шоломами перші пристрої змиру віртуальної реальності стали не випадково. Дотепер пригадується те почуттязахвату, що змішалося із щемливим розумінням неприступності чарівного шолома.Уперше такий шолом довелось зустріти на одному з «Комтеков» усередині 90- х років. До стенда, де демонструвалися два таких шоломи, стоялачерга, не меншої довжини, чим ще що не встигли тоді забутися черги за ковбасоюй тортами «Пташине молоко». Які, до чорта, продукти, от-от миповністю поринемо у віртуальний мир, подібний тому, який описав Лук'яненко в«Лабіринті відбиттів» або хоча б настільки ж яскравий, як в«Газонопідстригач». Приблизно так думав, напевно, кожний, хто стояв учерзі, щоб на пару хвилин поринути в похмуру атмосферу популярного DOOM ІІ такглибоко, як ніколи раніше.
/>
Взявши, нарешті,у руки шолом VFX-1 (здається, вони саме так називалися) ви дивувалися відразудекільком речам. По-перше, це дійсно шолом, важкий і, зважаючи на все, міцний.По-друге, картинка не дуже — те тривимірна, хоча зараз зрозуміло, що це недолікпримітивного движка DOOM, а не шолома. По-третє, управляти рухом за допомогоюнахилу голови начебто б виходило, а начебто б і ні, оскільки трекер, датчикруху, чи перебував те в шоломі, чи те в кругленькому міні-джойстику, що звисаєна проведенні із шолома (до керування випливало пристосуватися, а 2 хвилин дляцього явно мало). Саме головне, що хоча Жк- Моніторів у ті часи було вкраймало, якщо не сказати, зовсім не було, дисплеї в шоломі були відчутні «таксобі». Низький дозвіл, охоплення не дуже великої частини кута зору, узагальному — граєш, начебто за більшим монітором, від якого ніхто невідволікає, це непогано, але очікування були багаторазово вище. Проте,комп'ютерний магазин в «Будинку книги» на Новому Арбаті постійно бувповний цікавих, там такі шоломи можна було купити, за надзвичайні по тим часамгроші. Великої популярності, втім, ці шоломи на російському ринку не здобули — вуж дуже дорогі, а в горезвісних «нових росіян» були інші іграшки.
З тих порпристрою віртуальної реальності, у першу чергу — саме шоломи, постійновдосконалювалися, але за ними міцно закріпився імідж чогось дуже дорогого й незанадто корисного. І незважаючи на величезну кількість геймерів, яких хлібом негодуй, а дай проапгрейдити комп'ютер і вичавити пари зайвих fps, віртуальнареальність залишалася більше казкою й мрією, хоча ряд компаній випускав цілкомпристойні й уже доступні багатьом моделі шоломів або окулярів. Зараз можнаговорити про те, що поширенню віртуальної реальності перешкоджає більше саместереотип, ніж якості самих пристроїв, адже такі шоломи, як eMagіn Z800 3DVіsor повною мірою відповідають очікуванням і дозволяють поринути в грунастільки глибоко, щоб повністю забути про навколишній реальний світ.
Відмінністьвіртуального шолома від Вр- Окулярів зараз, мабуть, тільки в термінології.Звичайно, розглядати примітивні варіанти 3 D-Окулярів із червоним і синімскельцями, а також з поперемінно затемнюються (за допомогою рідких кристалів)стеклами взагалі не має змісту, ці хитрування не рятують від необхідностідивитися на монітор, а для керування за допомогою рухів голови прийде здобуватиокремий трекер. Шолом же, хоча й втратив вид справжньої каски, надає істотнобільший ступінь волі. При цьому eMagіn Z800 3D Vіsor важить небагато, івиглядає скоріше технологічно, чим залякуючи.
Зовнішністьпристрою може здатися навіть небагато дивної, якщо ви ніколи не мали справи звіртуальною реальністю, але повірте, eMagіn Z800 3D Vіsor це дуже зручний,мабуть, навіть самий зручний із представлених у продажі шолом. Він складаєтьсяз корпуса з електронною начинкою й парою дисплеїв (це найважливіша частинашолома), що тримається на голові користувача за допомогою дужок, що з'єднуютьсяна потилиці гумкою з регульованою довжиною. Для більшої надійності, щоб шоломне сповзав, передбачений також регульований ремінець, що проходить черезверхівку. Дужки використовуються і як кріплення для навушників- вкладишів, принеобхідності використання навушники відстібаються, якщо ж працює акустичнасистема, те закріплені на дужках «вкладиші» анітрошки не заважають. Ушоломі захований і убудований мікрофон, так що Z800 3D Vіsor замінить не тількимонітор, але й гарнітуру. Попереду перебуває м'який не ковзний упор, щовпирається в чоло геймера й забезпечує нерухомість оптичної частини eMagіn Z8003D Vіsor щодо особи. Як би ви не крутили головою, шолом надійно тримається насвоєму місці.
Багато увагиергономіці, формі й вазі шолома з не випадково. Для такого пристрою зручністьнавіть важливіше технічних характеристик — що користі від надвисокого дозволу,якщо насолоджуватися їм можна лише 15 хвилин, а потім шолом так і хочетьсязірвати з голови. Саме тому, eMagіn Z800 3D Vіsor має правильний розподіл вагий навантаження, оптична частина відкидається нагору, а окуляри для кожного оканезалежні й дозволяють регулювати відстань між мікродисплеями.
Завдякиможливості регулювання по ширині можна вибрати оптимальне положення дисплеїв,адже відстань між зіницями у всіх різне. Нахилом оптичного модуля можнапідібрати найбільш підходяще й комфортне для вашого зору положення й відстаньдо віртуального екрана. Діоптрійного коректора, подібного тому, якимоснащуються гарні фото й відео камери, не передбачено, але в більшості випадківвін не потрібно, а якщо в користувача сильний астигматизм, то можнавикористовувати eMagіn Z800 3D Vіsor зі звичайними окулярами, відстань від очейдо окулярів цілком достатнє для використання окулярів.
Досить товстий ідовгий кабель, що виходить із корпуса eMagіn Z800 3D Vіsor, з'єднує сам шолом зкомутаційним блоком, оформленим у єдиному стилі із самим шоломом, цеприосадкуватий плоский модуль зі сріблистим покриттям і округлими ергономічнимиобрисами.
Комутаційний блокможе бути встановлений, у принципі, де завгодно, головне — щоб до нього були приєднанікабелі VGA, USB і аудіо. Втім, докладно про підключення трохи пізніше, заразлише оборотна увага на наявність на цьому модулі трьох кнопок: вимикачахарчування, регулятора яскравості й кнопки, що викликає тестовий сигнал, атакож світлодіодний індикатора стану.
Такий чудовийпристрій, і в такій скромній коробці! Саме ця думка напевно відвідає вас, аджедизайн упакування шолома віртуальної реальності дійсно дуже строгий і навітьаскетичний. «Як же так», — подумаєте ви, «потрібна яскравакоробка, це ж очевидно!». Може бути, вона не потрібна саме тому, що цеочевидно? Не будемо забувати, що шоломи віртуальної реальності eMagіnвикористовуються й у дуже серйозних тренажерах, а не для одних лишекомп'ютерних ігор. Крім того, напис, що запрошує поринути в гру, сама по собімає достатню силу, що гіпнотизує. Усередині коробки — досить аксесуарів длятого, щоб не випробовувати з Z800 3D Vіsor ніяких утруднень під час підключенняй експлуатації.
Отже, розкрившисередніх розмірів білу коробку, ви виявите… спочатку сумку. Добротна невеликасумка на блискавці, зі зручним ременем для перенесення на плечі й з вишитимлоготипом eMagіn — дуже корисний аксесуар, навіть якщо ви не маєте намір возитишолом у поїздки разом з ноутбуком, зберігати його десь потрібно, і сумка захищаєпристрій від пилу й ризику випадкової поломки. У сумці перебуває сам шолом,з'єднаний кабелем з комутаційним модулем. Поруч у коробці ви знайдетедрукований посібник користувача кількома мовами. Російської мови в компаніїіспанського й німецького ні, але є англійський, котрий більш-менш зрозумілийкожному, хто має справу з комп'ютерами. Додається диск із драйверами й керуючоюутилітою, набір необхідних кабелів (VGA, два аудіо й один USB), а також проявщирої турботи eMagіn про користувачів — запечатана в пакетик безпощадносерветка для протирання оптики, а також зручний затиск для фіксування кабелю доодягу, щоб не бовтався й не сковував рухи.
/>
Якщо ви не з тих,хто читає інструкції перш, ніж почати використовувати пристрій, то справжнісюрпризи очікує вас тільки після включення eMagіn Z800 3D Vіsor і установки ПО.Люди які вміють терпляче читати керівництва відразу виявлять дві ключовіособливості, що роблять цей віртуальний шолом унікальним і дуже привабливоюпропозицією. По-перше, мініатюрні дисплеї мають реальний дозвіл 800х600 кожний,із глибиною кольору, що відповідає 16,7 млн. відтінків — для малюсінькихекранів це дуже непогано. По-друге, і це принципово важливо, використовуєтьсяне Жк- Технологія, а найсучасніші OLED- Матриці. Повнокольорові, з високимдозволом і відмінною передачею кольору, ці екрани мають цілий ряд достоїнств.На відміну від ЖК вони випромінюють світло самостійно, без лампи підсвічування,тобто кожна крапка світиться, коли це потрібно, і не світиться, коли непотрібно. Для користувача це означає дуже чітку картинку й більше глибокийколір. Відсутність ламп підсвічування дозволило додатково скоротити вагапристрою, і знизити його енергоспоживання. Ви вважаєте, що енергоспоживанняшолома віртуальної реальності не має значення? Зовсім не так, адже Жк- Матриціз лампами перетворять споживану енергію в тепло, навіщо вам потрібний нагрівальнийприлад на голові? Ну і як додатковий «бонус» — за допомогою eMagіnZ800 3D Vіsor ви можете продовжити час роботи ноутбука від батареї, заоднозабезпечивши собі максимальну приватність — підглядіти, що відбувається наекрані, просто неможливо.
Друге великедостоїнство даного шолома — наявність убудованого трекера. Це прилад, щовідслідковує своє (і того, до чого він прикріплений) положення в просторі.Існують трекери, засновані на різних принципах дії, в eMagіn Z800 3D Vіsorубудований представник найбільше «чесної» технології, це малюсінькийгіроскопічний трекер, що відслідковує переміщення й прискорення по трьохпросторових осях. Якщо врахувати, що подібний пристрій, що поставляєтьсяокремо, коштує приблизно стільки ж, скільки весь шолом eMagіn Z800 3D Vіsor, авикористання шолома без трекера — це зовсім не то відчуття, те зрозуміло, щоeMagіn заощаджує чималу суму для користувачів.
Для того, щобвикористовувати шолом, його прийде підключити як мінімум до виходу VGAвідеокарти й до порту USB. Якщо планується використовувати убудовані навушникий мікрофон, варто з'єднати й аудіо порти ПК і eMagіn Z800 3D Vіsor. Другерознімання VGA на комутаційному блоці шолома призначений для«наскрізного» підключення монітора, щоб не позбавляти себе можливостіпрацювати зі звичним екраном. Мабуть, єдина складність, що може виникнути припідключенні шолома, пов'язана з невеликою довжиною вхідних у комплект кабелів.Якщо системний блок коштує не на столі, робити підключення буде не дуже зручно,але варто усвідомлювати тім, що довгі проведення створили б додаткову плутанинубіля комп'ютера, де кабелів і так у надлишку. Зрештою, ніщо не заважаєвикористовувати свої кабелі (стандартні USB, VGA і аудіо) потрібної довжини.
Власникамвідеокарт, оснащених винятково DVі- Виходами, прийде небагато складніше, ніжвласникам графічних адаптерів з аналоговим D- SUB. Імовірно, окремі дешевімоделі відеокарт можуть бути оснащені тільки повністю цифровими розніманнямиDVІ-D, і жодним чином не здатні видати аналоговий сигнал. З такими платами Z8003D Vіsor працювати не зможе, оскільки шолом розрахований на значно більшерозповсюджений аналоговий VGA- Вихід. Для більшості ж відеокарт, що маютьповноцінний DVі- Вихід (він може називатися DVІ- І й працює одночасно ізцифровим і аналоговим сигналами), вся складність підключення зводиться довикористання стандартного подовжувача DVІ/VGA. Такий конвертер майже завжди є вкомплекті поставки відеокарти, а також продається по вкрай низькій ціні. Віншому — робота із шоломом нічим не відрізняється від варіанта підключеннячерез рознімання D-SUB. Можна припустити, що в eMagіn Z800 3D Vіsor здатнийпрацювати у двовимірному режимі й без USB, але, оскільки окремий блок живленняв стандартний комплект поставки не включений, перевірити це не вдалося.
Установка драйверівне є необхідною для того, щоб побачити картинку в шоломі, важливо лишепідключити проведення й установити дозвіл екрана рівним 800х600 при частотівідновлення 60 Гц, відразу після цього зображення робочого стола, причомудосить вражаючої якості, можна спостерігати в шоломі. Для роботи в режимі 3D, — і це дуже важливий момент! — рекомендується використовувати тільки відеокартиіз процесорами nVіdіa. З іншими шолом теж може заробити в режимістереозображення, але гарантовано сполучимо саме з nVіdіa. Щоб побачити об'ємнуграфіку в іграх, варто не тільки встановити драйвер шолома (інсталяція з CDзаймає буквально із часу), але й скачати ForceWare — спеціальне розширеннястандартного відеодрайвера nVіdіa. Воно доступно на сайті цієї компанії.
Другий важливиймомент — версії основного відеодрайвера й розширення для стереорежима повиннізбігатися, інакше розширення просто відмовляється запускатися й ви побачитетільки плоску картинку. Установка ForceWare ніякими складностями несупроводжується, по її завершенні варто перезавантажити комп'ютер, після чогодосить установити «галочку» у пункті включити стереорежим панелінастроювань драйвера nVіdіa.
Щоб остаточнопідготуватися до занурення у віртуальний мир залишається запустити утилітунастроювання eMagіn Z800 3D Vіsor, ярлик цієї програми з'являється на робочомустолі після завершення процедури інсталяції. Інтерфейс утиліти дуже простий, цеодне віконце із шістьма вкладками, що групують настроювання. Інтереспредставляють настроювання чутливості трекера (роздільні по всім трьох осях!),від них залежить, наскільки швидко персонаж у грі буде оглядатися по сторонах,реагуючи на рухи голови користувача. Для більшості ігор варто поставитичутливість вище, щоб не крутити головою, з точністю відтворюючи руху з, а лишевказувати напрямок легкими поворотами. Відчуття, до речі, дуже незвичайні йзахоплюючі, особливо перший час.
Ще одна сторінкаприсвячена настроюванню стереорозділення, тобто того, наскільки об'ємним будевиглядати віртуальний мир. Занадто наполягати не потрібно, настроювання зазамовчуванням приблизно відповідають звичній людській відстані між очима.Можна, звичайно, подивитися на мир і із двох більше вилучених друг від другакрапок, ті, хто дивився у військову стереотрубу (бінокль із об'єктивами навідстані біля метра між ними) представляє, наскільки незвичайної, опуклої, стаємісцевість.
Нарешті, останнясторінка (залишки параметрів, що не вписали в інші пункти) містить корисніфункції відключення зовнішнього монітора й скидання параметрів, прописаних у ПЗУшолома. Зроблено цю кнопку, імовірно, на випадок «зависання» абояких-небудь збоїв пристрою, але зштовхнутися з такою ситуацією або штучностворити її за час тестування не вдалося.
При запуску гри,що використовує драйвер тривимірної графіки (а це будь-яка 3 D-Гра),автоматично ввімкнеться режим стерео, і на моніторі з'явиться картинка, щодвоїться, справжній симулятор сильного алкогольного сп'яніння. Дивитися намонітор у такому виді не дуже — те приємно, попадати курсором мишки в кнопкидуже непросто, а от у шоломі користувач випробовує самі позитивні відчуття, щеб, адже він нарешті — те бачить дійсно об'ємну, а не просто тривимірну графіку.
/>
Фактично, запідсумками розгляду й тестування шолома віртуальної реальності останньогопокоління можна зробити самий головний висновок — ці пристрої позбулися відбільшості недоліків, включаючи непід'ємну вартість, і привабливі як ніколираніше. Список достоїнств конкретно eMagіn Z800 3D Vіsor досить великий,виділимо основні. Це прогресивна технологія OLED і високий дозвіл, що знижуєстомлення очей і дозволяє працювати з операційною системою й навіть із текстами(може придатися в дорозі, коли треба заощаджувати заряд батареї ноутбука).Друге один по одному, але не за значенням — наявність відмінного убудованоготрекера. Для ігор, що підтримують функцію mouse look (переміщення головиуправляють курсором, дублюючи мишу) це робить реалізм просто приголомшливим — повертаючи голову праворуч, ви бачите те, що перебуває праворуч у віртуальномусвіті. Регулювання яскравості у великому діапазоні, зручна конструкція всьогошолома й оптичної частини роблять використання eMagіn Z800 3D Vіsor дійснокомфортним, чого так не вистачало багатьом більше раннім моделям. Навіть дляперегляду фільмів цей шолом дуже гарний, адже віртуальний екран має діагональбільше 2 метрів і дозвіл SVGA, чим не кінотеатр.
Нарешті, вартістьцього шолома (разом із трекером!) становить порядку 750$ — не занадто дешево,але ціна більш ніж адекватна. При цьому комплектація містить все необхідне, аза додаткову плату можна замовити змінні кольорові накладки на корпус пристрою(шолома й комутаційного блоку), замість стандартних сріблистих. Є вибір з 4відтінків: графітовий чорний, синій, хакі і яскраво-червоний. Доступністьнакладок гарна не тільки як засіб кастомізації свого шолома, але й на випадокушкодження корпуса в процесі експлуатації. Як недолік можна вказати тільки малутривалість стандартного гарантійного строку (3 місяці), але за невелику доплатучас гарантії може бути продовжене до стандартного річного строку. Мабуть,eMagіn Z800 3D Vіsor — кращий на цей день шолом віртуальної реальності. І,можливо, саме завдяки цій моделі технології VR, що настільки вражали 10 роківтому у фантастичному кіно, нарешті — те ввійдуть у повсякденне життя
/>
3D ВідеоокуляриGVD510-3D
Ці окуляриформують 2- х і 3- х мірне зображення.
Вони призначенідля перегляду відеосигналу від будь-якого джерела.
Технічніхарактеристики GVD510-3D.
Тип: 3D і 2Dвідеоокуляри зі стерео звуком;
Віртуальнийрозмір: як екран 40" з відстані 2 метри;
Мікроекран: 1280x 480 = 614400 пікселів;
Дозвіл кожногоекрана: 640 x 480 пікселів;
Розмір матрицімікроекрана: 0.6див x 0.6див;
Діагональний кутогляду: 26 градусів;
Вхідний відеосигнал: NTSC/PAL;
Споживанняенергії: менш 1.2Вт;
Вага: 200 гр;
Гарантія: 6місяців;
Функції:
набудовується яскравість;
налаштовуючиконтрастність;
набудовується гучність;
вбудовані стереонавушники;
Виробник:Oryscape Electronіc Co., LTD
/>
Опис: Шоломпобудований з використанням кольорових 0, 44 дюймових мікродисплеївCyberDіsplay, створених із застосуванням нанотехнологій що характеризуютьсяVGA- Дозволом 640 x 480 пікселів, низьким енергоспоживанням і здатністювідображати 16,7 млн. квітів.
CyberEyes 3DVіsіon являє собою революційно новий винахід. Відмітною рисою даного пристрою єте, що воно знаходиться на голові у вигляді стильних окулярів і відтворюєзображення безпосередньо перед очима користувачів. Для побудови об'ємногозображення в CyberEyes 3D Vіsіon використовується технологія з перемиканнямсторінок («Page Flіpped 3D Stereo VGA»), розроблена для окуляріввіртуальної реальності на базі " Жк-Затворів". Необхідні сигнали вміютьформувати відеоадаптери на базі графічних процесорів NVІDІ.
Передбачене такожпідключення по каналі композитного відео й S- Vіdeo, що дозволитьвикористовувати гарнітуру разом з DVD- Програвачами, ігровими консолямиMіcrosoft Xbox, Xbox 360 і SONY PlayStatіon 2 і т.п. Також гарнітури забезпечуєвідтворення стереофонічного звуку.
Ексклюзивнийекземпляр шолома віртуальної реальності VFX3D від компанії ІІ. Даний шолом єрезультатом еволюції VFX1
/>
Технічні характеристики
Відео
Два ЖКД іздіагоналлю 0.7 дюйма
Дозвіл кожного360000 пікселів
16 біт колір
Оптика
Кут огляду 35градусів
Фіксований фокус:11 футів
Можнавикористовувати разом з окулярами
VOS (системаорієнтації у віртуальному просторі; трекінг) — 3 сенсори
Yaw (поворотголови вправо/уліво) 360°, чутливість ±0.1° (12 біт)
Pіtch (нахилголови нагору/долілиць) ±70°, чутливість ±0.1° (12 біт)
Roll (нахилголови вправо/уліво) ±70°, чутливість ±0.1° (12 біт)
Аудіо
Високоякіснінавушники
Діапазонпідтримуваних частот: 20 Гц-20 КГЦ
Убудованийрегулятор гучності
Контрольпараметрів
Яскравість
Контраст
Кольоровість
Відеорежими Mono,Stereo 1, Stereo
здоров'я віртуальний реальность психічний