Реферат по предмету "Культура и искусство"


Рембрандт Харменс ван Рейн 1606 - 1669

Реферат на тему:

Рембрандт (Харменс ван Рейн)1606 — 1669



Голландія в 17-мсторіччібула однієїіз самих багатих країн Європи. У столицю Амстердам стікалися товари з усіх кінців світу. Розбагатілі голландські купці і банкіри хотіли, щоб творимистецтва відбивали всеїхнє життя.

Живопис був у ту порунайбільше популярним і розвитимвидоммистецтва. Кожниймало-мальськи заможний голландець вважавкартину кращою прикрасою свого житла. За словами сучасника, у голландських містах «усе вдома були напхані картинами».

Незважаючи на те, що одні художникиписали в основномупортрети, інші — жанрові сцени, треті— натюрморти, четверті— пейзажі, усі вони ринулисязображуватинавколишнє життя реалістично: правдиво, просто, без прикрас. Це їм удалося, і багато хто з них прославилися на сторіччя.

Але як ні високо була майстерність голландських малярів17-госторіччя, усіх їх перевершивсвоїм великим мистецтвом Рембрандтванний Рейн. Він великий надзвичайноюпростотою і людяністю. Засобамиживопису Рембрандтзумів, як ніхто до нього, розкрити внутрішнійсвітлюдини, його складні щиросердечні переживання.

Рембрандтнародився в голландськомумісті Лейденев сім'їмірошника. Батько хотів, щоб він став вченим, але юнак знайшовсвоєпокликання в живописі. Він переїхав в Амстердам, і незабаром до нього прийшоввеликийуспіх. Йому замовляли багато картин і портретів. Але гучнаслава ніколи не залучалаРембрандта. Він не ринувсядогоджати багатим городянам. І чим серьйознішеі глибше ставало його мистецтво, тим менше подобалося воно багатим, самовдоволеним замовникам.

Він писав те, що спостерігав у житті, і всіх, що він зображував, ставало надзвичайно поетичним. Це чудочинилапензельвеликого майстра. У картинах Рембрандтапанує півморок, і м'яке золотаве світловиділяє з нього фігури. Самі фарби, немов зігрітівнутрішнім теплом, мерехтять, як дорогоцінні камені. «Вигнання торгуючих із храму" (1626 ДЕРЕВО, ОЛІЯ43 х33). було написано Рембрандтому двадцятилітньомувіці. Деякі риси цього твору говорятьпро недосвідченістьпочинаючого майстра, хоча багато чого вже передвіщає його майбутні шедеври. Неважко зауважитив картині фаховіогріхи: помилки в перспективі й у пропорціях. Проте вже самийвибір сюжету — свідченнянезалежних устремлінь молодого маляра. Всупереч уподобаннямбільшості голландських малярівдо побутового жанру, він обертаєтьсядо історичної картини на біблійнийсюжет і пише її з незвичним для «малыхголландців» драматичним розжареннямпристрастей. Відтвореніна полотнині крайні емоційні стани— страху, страхітливості, гніву — свідченняраннього інтересу художникадо внутрішнього світучоло сторіччя. Це декількагротескне загостреннящиросердечних проявів і було вихідною точкою у творчомушляхуРембрандта, що призвівйого надалі до відкриття багатопланового життя людськоїдуші. Нарешті, важливо і те, що вже тут молодий малярринетьсядо відтворення не тільки характерів, але і моральних проблем. Зображуючи біблійнийсюжет вигнання Христом торговціві змінював із храму, Рембрандтвідстоює думкапро несумісність суєтної погоніза життєвими благами з високим призначенням людини.
Кухня" Рембрандта— найвидатніший малюнокголландської школи. З XVIII сторіччя до середини 1930-хроків цей листбув відомий за назвою «Блинщица». Його нове визначення — Кухня" — запропонувала В. М. Невежина, що побачила в композиції інтер'єр кухні в будинкусамого Рембрандтана вулиці Бестратв Амстердамі, а в головних персонажах малюнка— зображення ХендрикьеСтоффельсі її маленька дочка Корнелії.

Твір зрілогоРембрандта, ця композиція розкриває його майстерність рисувальника, його індивідуальне бачення світу, його відчуття життя. Виконанийбистрому традиційній технікаручкиі размивки, листпобудованийна сполученні деякихскупих ліній і тонких переходів світлотіні. Мерехтлива, глибока і прозора, вона перетворить прозаїчну сцену ліричнайуява.
Картини і гравюри Рембрандтанабагато ширше відомі публіці, ніж його малюнки, що залишалися протягом довгого часу предметом інтересів невеличкогокола збирачів і знавців. Тим часом фігураРембрандта-малювальщикані в чому не поступається Рембрандту-живописцюабо офортисту. Малюнкимайстра, що збереглися у величезній кількості — біля 1700 листів, складаютьавтономну областьйого творчості. І однієїіз самих чудовихособливостей рембрандтовськихмалюнківєїхня спроможністьробити глядача свідком і співучасником народження художньої думкигеніального майстра. До числа таких листівставитьсяі невеличказамальовка

«Жінка з дитиною»(1650-ерр. )

Виконанаочеретяною ручкою, вона зберігає усю свободуі безпосередність миттєвогоначеркиз натури або по пам'яті, коли рука художникаледь устигає намітити головні лінії. Водночас у графічних творах зрілогоРембрандтанавіть самі, здавалося б, приблизні обриси наділенівеличезною силою узагальнення. Може бути тому в маленькомуначерку, що належить музею, так уражає умінняпередати декількомаштрихами не тільки позу й образжінки, але і щиросердечнийстані навіть та атмосфера любовіі довіри, що немов огортає її і дитини.

Рембрандтцінував у людині не знатність, не багатство, не зовнішню красоту, а спроможністьмислити, почувати, переживати. Улюбленимигероями творів Рембрандтабули прості люди. На його полотнинах людина радіє, уболіває, засмучується, страждає.

У надзвичайно хвилюючих і проникливих портретах Рембрандтаяк би відчуваєш прожитулюдиною життя. Зображуючи своїх близьких, друзів, старців, щораз із надзвичайноюпильністюпередавав він мінливі щиросердечні прямування, живу тремтливість вираженьособи, зміну настроїв.

Портрет жінки похилого віку, за традицією (але без достатніх основ), іменований«Портретомбратова», написана Рембрандтому пізнійперіод його творчості, коли були створені саміпрославленіз його портретних робіт. Моделями для багатьох із них служилиабо друзі художника, або люди з близького йому кола. У таких портретах зникає звична дистанція, що відокремлює --PAGE_BREAK--художникавід портретируе, і між ними встановлюється той ступінь довірчого порозуміння, що складаєоснову для проникливого розкриття внутрішнього світумоделі. Серед рембрандтовскихпортретів 1650-хроків портрет із наших зборів виділяється особливою концентрованістьюобразного і композиційного задуму. Світломвихоплені лише особаі верхня частина фігури; складені руки, звичайно настільки виразнів Рембрандта, заховані в рукава. Темно-червонахустка, що обрамовує голову, підкреслює багатство пластичної нюансировкиособий одночасно посилює враження розеднюванностігероїні від навколишнього, її повну заглибленість у свійвнутрішнійсвіт. Твір це належить до томутипу рембрандтовскихробіт, що називають портретами-біографіями. Жінка зображена тут у станіособою внутрішньої зосередженості, коли думкаі почуття злитивоєдино і міркування предстаєв ореолі найтонших емоційних відтінків, а глибоке переживання невіддільно від тієїмудрості, що сприймається як результатпрожитого життя. І сама рембрандтовскаяживопис, його знаменита світлотінь — контрасти темрявиі світла, динаміка їхній складнихградацій від прозорих тінейдо полум'яніючих колірних рефлексів — виступає як зриме втілення духовного багатства людської особистості.

Одна з його пізніх картин — «Повернення блудного сина». Тут зображеналюдина, що колись покинуларідну домівку і після довгого років скитань, злидні, принижень повернувся до батька. І старезнийбатько, осліплий від горя, прощає його, обіймаючи тремтячими руками.

До самих значних створень пізньогопериода його творчості належить картина «Артаксеркс, Амані Эсфирь»(1660 ПОЛОТНО, ОЛІЯ, 73 х94)… Її сюжет — епізод біблійної легенди про царицю Эсфири, що викрив перед своїм чоловіком, перським царем Артаксерксом, підступні задуми його наближеного Амана, що погрожувализнищенням цілому народу. Скупі, але красномовні жести і пози персонажів розкривають драматичнийконфлікт між ними. У картині царюєнапружена атмосфера чекання. Тільки що закінчила своє слово Эсфирь, Артаксерксустремивпогляд перед собою, рука його готова підняти жезл; під вантажем обвинувачень зігнувся Аман. Зіщулившись, він очікує вирокцаря. Торжество правди, осуд зла, натхненність Эсфириі пригніченість Аманавиражені в картині через складні зіставлення світла, тініі колірні відтінки. ФігураЭсфириосяяна сяйвом, її одяг із довгим шлейфом блискає, як якби вона була покритадорогоціннимикаміннями. У глибоку тьмузануренийАман. Рембрандтдосягає надзвичайноїглибини в передачі внутрішньогожиттясвоїх героїв, їхньоїдуховноїенергії. У напруженомуемоційномусередовищікартини відтінки світлаі цвітисприймаються як аналоги духовних і етичних цінностей.

Рембрандтбув не тільки маляром, але і видатним майстром офорта.

РембрандтХарменсван Рейн останні роки жив у злиднях, забутий усіма. Ніхто з багатих замовників і не згадував уже про великого голландського художника. У найбіднішомукварталі Амстердама нерідко зустрічали його — самотнього старця, чий старий одяг був забрудненийфарбами. Але суворі життєві іспити не зломили його. Він продовжував завзято працювати і писав так, як підказувало йому серце.


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.