Зміст
Вступ
Розділ1. Методика використання інформаційних технологій на уроках музики
1.1Комп’ютерне навчання на уроці музики
1.2Комп’ютерний практикум в системі початкової музичної освіти
Розділ2. Аналіз комп’ютерних програм для навчання музики
2.1Програмидля DOS
2.2Програмидля Windows
Розділ3. Використання музичного редактора
Висновки
Списоквикористаної літератури
Розділ 1. Методикавикористання інформаційних технологій на уроках музики
1.1 Комп’ютерненавчання на уроці музики
Одним із найефективніших способіввикористання комп'ютерних технологій в освіті є управління навчальноюдіяльністю, коли забезпечуються такі функції:
· індивідуальне навчання, зумовленерозбудовою моделі особистості на основі визначення особливостей пізнавальнихпроцесів (сприйняття, мислення, пам'ять);
· проблемне навчання, в якому ученьвиступає як дослідник, відкриваючи самостійно щось нове;
· формування готовності особистості дотворчої діяльності під якою доцільно розуміти сукупність психічнихособливостей, що включають установку на розуміння функцій творчої діяльності, асаме: а) забезпечення зв'язків з ігровою діяльністю, накопиченняемоційночуттєвого досвіду, досягнення емпатії, рефлексії; б) формування уявленьна основі фантазії, вмінь поєднувати інтелектуальні та образні компоненти,відмови від шаблонних дій, конформізму, здатності висловлювати власну думку.
Комп'ютерне навчання застосовується і в процесівикладання дисциплін художньо-естетичного циклу, де використовуються такідидактичні можливості:
· новизна роботи з комп'ютером у процесіоволодіння комп'ютерною грамотністю та засвоєння професійних знань, навичок івмінь, що викликають в учнів підвищений інтерес та посилення професійноїмотивації;
· індивідуалізація навчання, коли в основукомп'ютерних технологій покладена концепція рефлексивного управління, щопередбачає розбудову моделі навчання особистості з урахуванням особливостей їїпізнавальних процесів; розширення завдань на моделювання різноманітнихпедагогічних ситуацій;
· впровадження комп'ютерних технологій, щобазується на мові, притаманній предметній сфері; забезпечення динамічності, щоприпускає: а) появу динамічної, рухомої інформації на екрані дисплея; б)оперативність у зміні застарілої навчальної інформації.
Для забезпечення згаданих можливостейпри розробці дидактичних основ засвоєння інформації пропонується комплексметодів відбору й узагальнення художньої інформації, виходячи з коефіцієнтаповноти навчального предмета, а також зіставлення основних елементів знань промистецтво.
У ході нашого дослідження з проблемкомп'ютеризації навчання в школі на уроках музики на основі інтеграції мистецтвта фундаментальних знань використовувались такі концепції:
І. Специфіка комп'ютеризації навчальнихпредметів і курсів полягає в розмаїтті можливостей керування розумовою іпізнавальною діяльністю особистості в порівнянні з іншими засобами. Комп'ютеряк засіб навчання розвиває абстрактне мислення, оскільки дозволяє одержатиузагальнене уявлення про інтегративні об'єкти та явища, пов'язані зі змістомпідготовки, формує логічне та образне мислення, бо на екрані подані не реальніпредмети, а символи реальності. Графічні символи в даному разі виконують одну зуніверсальних функцій в інтеграції знань, тому що є складовою ознак різнихвидів мистецтва, зокрема музики. Графічні символи є одним із засобів визначенняіндивідуально-типологічних характеристик особистості, якщо забезпечуютьсхематичну фіксацію у формі динамічних фігур і ототожнюють різноманітні типиритміки. При цьому враховується фактор поєднання синкретичних уявлень (первинніобрази-асоціації) з синтетичними (образи, що виникають внаслідок обробкиінформації).
Вони можуть виникати на основівзаємозв'язку моністичного принципу мислення, коли в центрі світу людини стоїтьвласне „Я”, з раціонально-дуалістичним, що передбачає поділ на матеріальне ідуховне; спиритуально-дуалістичним, що передбачає долання поділу світумістичним виходом „Я” за межі позачуттєвого досвіду.
Зазначимо, що монізм з точки зору музикияк виду мистецтва характеризується акцентами на сильні долі. Таким чином, задопомогою образу виявляється єдність волі особистості, власного „Я”-творця.
Дуалізм характеризується рівністю вакцентах сильних та відносно сильних доль. Містичний дуалізм приховує акцентина сильних та відносно сильних долях. Це пов'язано з наявністю сакрального всвідомості.
II.Комп'ютеризація нині охопила практично всі галузі знань сучасної науки.Найбільше створено комп'ютерних програм з математики і точних наук, надисципліни художньо-естетичного циклу їх припадає менше, що свідчить проістотне відставання процесу навчання музики з використанням інтерактивнихкомп'ютерних технологій.
Крім того, не визначені можливостізастосування комп'ютерних підручників і посібників, моделюючих і навчальнихігор, завдань на тренінг інтелекту, вправ з формування готовності учнів дотворчої діяльності. У зв'язку з цим відчувається гостра необхідність створенняна основі інтеграції знань, навичок і вмінь такого засобу навчання, який бивідповідав вимогам максимальної динамічності, оптимізації засвоєння інформації,оперативності опрацювання даних, контролю й самоконтролю.
Зазначимо, що підготовка учня пов'язаназ розвитком його інтелектуальних здібностей. Вони не можуть існувати позасистематичною діяльністю, в якій значне місце займають спеціальні вправи ітренінгові технології, вирішення творчих завдань. Доцільно враховувати тойфактор, що інтелектуальні здібності є складним синтетичним і динамічнимутворенням. Воно передбачає наявність здатності до оперування та варіюванняпоняттями, судженнями, формування гіпотез з високою частотою проявуоригінальних думок у поєднанні з емоційно-образною сферою особистості.
Оскільки специфіка мови комп'ютера передбачаєвикористання символів, зокрема графічних, вважаємо за доцільне з метоюзабезпечення тренінгу інтелекту молодшого школяра розробити дидактичнийматеріал, що складає основу для електронного посібника. Частина цього посібникаможе включати систему задач для генерування ідей у галузі професійних ікультурологічних знань. Цього можна досягти на основі інтеграції художніхзасобів образотворчого мистецтва та музики.
У даному разі ми використовуємоконцепцію В.Носіної, яка пропонує метод пізнання сакрального смислуінструментальних творів Й.С. Баха за допомогою мотивів-символів.
Ідею існування багатоканальних синестезій,що відображені в графічних музичних символах, ми паралельно інтегруємо в методипізнання образотворчого мистецтва. Методологічними засадами цієї інтеграції єдоцільність збільшення емоційного досвіду учня.
Ми виходимо з того, що внутрішні образиособистості в усіх їх взаємозв'язках мають місце в неперервному синтетичномумасиві, коли кожний вид мистецтва доповнює інший.
Мова йде про необхідність створеннямоделей навчання за ознаками просторових процесів, здатних подолативідокремлення різноманітних способів пред'явлення інформації на основізбагачення наукових знань про існування відкритих систем за законамисинергетики. Таким чином, розмаїття інформативного простору з установкою навключення сенсорних почуттів повинно розкриватися за ознаками сукцесивного(послідовного) процесу сприйняття.
Ми свідки того, що галузь художньоїорганізації простору і часу є зразком наслідування, в тому числі в різних видахмистецтв. Але в образотворчому мистецтві перетворення простору може включатиелемент наочної схематизації більш чітко й лаконічно, ніж в інших видахмистецтва. Наявність наочної схеми є образом поєднання ієрархічних компонентів,пов'язаних з порядком певного існування циклу того чи іншого мистецтва. Задопомогою цих схем, на нашу думку, важливо визначити динаміку процесу подачіінформації та способів запровадження комп'ютерних технологій.
Зазначимо, що комп'ютерні технологіїповинні підпорядковуватися законам візуальної моделі на основі спрощення,наочності та простоти.
Простоту можна пояснити правиломгрупування фігур за принципом подібності. Невипадково вчений-митець Р.Арнхеймпідкреслює, що сприйняття не може бути досягнуте шляхом складання окремихчастин поза розумінням цілісної інтегрованої структури цілого.
Відомо, що принцип наочності й простотияк інтегрований механізм у сфері мистецтва й навчальному процесі базується нафундаментальній структурі життєвого досвіду.
Таким чином, створення дидактичнихматеріалів для комп'ютерного навчання потребує впровадження методуструктурно-функціонального аналізу. Він забезпечує поєднання елементівабстракції і схематизму, коли особистість розглядається як цілісно-раціональнийчуттєвий об'єкт. Але це ще не свідчить про сформованість рефлексії щодовстановлення зв'язків між простором онтологічного образу й власним досвідом.
Підвищити ефективність впровадження внавчальний процес методу структурно-функціонального аналізу можна за умовзабезпечення педагогічної ситуації за ознакою пошуку структур єдності людини зісвітом, коли сприйняття як процес пізнання розглядається як феномен поєднаннясуб'єктивності особистості й засобу формування смислового поля значень.
Впровадження методу пізнання на основіпошуку та інтеграції смислових полів значень пов'язане із встановленнямзв'язків рефлексії зі свідомістю. Ця ознака характеризує феноменологічнурефлексію, що дозволяє розділяти поняття „знак” і „символ”.
Символ — складне і динамічне поняття.Його складовими є алегорія — логічний, розкладений компонент поняття (алегорія— інструмент тлумачення); асоціація поза наявності порівнянь (психологічнийаспект символу); метафора — універсальний ірраціонально-раціональнийкомплекс-механізм мови символу. Саме в метафорі відображається зміст символу.
Ми дійшли висновку, що розробкадидактичних комп'ютерних матеріалів посібника повинна базуватися на поєднаннівідпрацьованих схематизацій, що включають складні ланки переходів міжкатегоріями-поняттями і категоріями-образами.
Евристична функція метафори полягає увизначенні інтуїтивного початку поняття. У ході використання інформації вонауточнюється, отримується додаткова інформація. Внаслідок цього зменшуєтьсявплив метафоричності, формується нове уявлення. Метафора може виконувати функціюінтегративного механізму в оволодінні студентом інформативним простором.Водночас метафора є метод, спосіб діяльності, перерозподілу і переорганізаціїконкретно-предметних образів та уявлень у спрощену категоріальну модель.
Отже, підсумуємо:
1.Одним з механізмів комп'ютерного навчання є оволодіння візуальними формамимислення, які є синтетичною ознакою художнього мислення в цілому. Саме цяознака забезпечує спрощення, узагальнення, генерування знань інформативногомасиву, який постійно зростає.
2.Впровадження комп'ютерного навчання в навчання музики неможливе без розробкиспеціальних дидактичних матеріалів, що можуть мати відображення в електроннихпосібниках. Перевага їх — у підвищенні ефективності засвоєння інформації задопомогою таких якостей, як динаміка, оперативність, здатність до інтеграції знаньнезалежно від просторово-часових перепон.
3.Дидактичні матеріали, закладені в електронний посібник, зумовлені необхідністюзабезпечення таких установок:
· організація формування інтегративнихзнань, умінь та навичок реалізується в умовах ситуації відпрацьовуванняузагальнених стратегій шляхом співвідношення різних понять, що мають елементисхожості;
· забезпечується ситуація концентрованогорозподілу уваги в ході вирішення завдання на основі цілісного сприйняттяінформації;
· утворюються ситуації поєднаннявіддалених понять, швидкого переходу від однієї концепції до іншої.
1.2 Комп’ютернийпрактикум в системі початкової музичної освіти
Інформатизація освіти в Україні є однимз важливіших механізмів її реформування. Головним завданням-використаннякомп'ютерних технологій в аспекті освітянської практики є:
· побудова відкритої системи освіти, щозабезпечує кожному її суб'єктну індивідуальну програму для ефективногозасвоєння знань, набуття практичних умінь та навичок роботи з комп'ютером;
· створення банку інформаційно-методичногозабезпечення освіти;
· використання комп'ютерної техніки зметою інтенсифікації процесу пізнання, продуктивної організації таіндивідуалізації навчання;
· забезпечення органічної цілісності функціонуваннянавчального процесу на основі стабільної компактності і водночас динамічноїадаптації комп'ютерних навчальних програм;
· створення умов для впровадження впрактику принципово нових пізнавальних засобів.
Характерними ознаками інноваційнихкомп'ютерних технологій навчання є специфічне середовище, в якому вониреалізуються, а саме: технічний (вид техніки); програмно-технологічний (засобипрограмованого забезпечення технології навчання); організаційно-методичний(організація та методика процесу навчання з комп'ютерною підтримкою); предметнагалузь знань (музична освіта).
У дослідженні вихідними позиціями врозробці концептуальних підходів з комп'ютеризації системи музичної освіти напочатковому етапі виступили особистісно-орієнтований підхід, дотриманнядидактичних принципів, проблемне забезпечення активної діалогізації процесу„квазіспілкування”.
Технічний прогрес сьогоденнясупроводжується накопиченням інформації, значна частина якої є звукова, щорепродукується через систему комп'ютерів, й опосередковано чи безпосередньовпливає на стан розвитку особистості, її смакових уподобань, музично-естетичнувихованість.
Однією з актуальних проблем музичноїосвіти є розробка комп'ютерних програм, які забезпечують ефективну динамічністьопанування молодшими школярами шкільного курсу з музичного мистецтва,елементами якого є „слухання”, „розуміння”, „створювання”, „виконання” музичнихтворів. Молодшим школярам надається можливість:
o знаходити, вивчати та усвідомлюватипоняття „звук” як феномен, що функціонує у навколишньому середовищі;експериментувати з джерелами звукоутворення; здійснювати запис різних видівзвукозображальної інформації; імітувати звуки, знаходити нове звучання;створювати звукові розповіді або вільні звукові композиції з метою реалізаціїсвоїх ідей та прояву в такій формі особистісних думок, почуттів; створюватишумові ефекти; використовувати звукову палітру для супроводу поетичного тексту;
o одержувати знання про музичніінструменти, вивчаючи їх будову, визначати функціональне призначення, діапазон,тембр, принципи звукоутворення;
o імпровізувати, створюючи власні звуковіімпровізаційні мініатюри, окремі мелодії й тексти;
o аранжувати мелодії, використовуючизвучання різних інструментів, голосу та інших джерел звукоутворення;
o вивчати музику різних стилів, напрямів,жанрів.
Порівняноз традиційнимкомп'ютеризоване музичне навчання є прогресивним напрямом у системі сучасної освіти.Разом з тим, реформування й оновлення освітянської практики ґрунтується навзаємозв'язку традиційного та новаторського. Це зумовило необхідність вивчення„сполучних” зв'язків з метою синтезації набутого традиційного досвіду йінновацій комп'ютеризованого навчання.
Комп'ютерні технології дають змогуучителю музики здійснювати художньо-творчий розвиток особистості учня завдякивпровадженню в систему музичної освіти комп'ютерних практикумів, що передбачаєдовільний вибір варіантів навчальних програм й забезпечення ефективногопедагогічного керівництва в процесі комунікативної взаємодії щодо формуваннясистеми музично-художніх знань у молодших школярів.
Зміст комп'ютерного практикуму єсистемою, де органічно функціонують у взаємозв'язку та взаємозалежності такікомпонентні структури: інформаційно-дидактичний, методико-конструктивнийорганізаційно-процесуальний блоки й безпосередньо блок програмногозабезпечення:
Блок програмного забезпечення міститьнабір комп'ютерних програм — фрагментів комп'ютерного заняття, кожний з якихмає визначену тематику і призначений для навчання з предмета, що забезпечуєрозвиток творчих можливостей молодших школярів.
Цей блок безпосередньо пов'язаний зорганізаційно-процесуальним, що визначає набір програм та дидактичнихматеріалів для проведення музичних занять.
Блок інформаційно-дидактичний є наборомдидактичних та інструктивних матеріалів для кожної програми, їх зміст можназмінювати за допомогою методико-конструктивного блоку відповідно до конкретноїмети, що вирішується в навчальному процесі.
Блок методико-конструктивний міститьматеріали поетапного введення комп'ютерного навчання в систему музичної освіти.З його допомогою відбираються і формуються дидактичні умови і матеріалиінформаційно-дидактичного блоку, а також проектується програма проведеннякожного заняття. Це формуючий блок комп'ютерного практикуму.
Використання практикуму дає змогуздійснювати концепцію проблемно-розвивального навчання (М. Махмутов, О. Гребенюк)засобами комп'ютерної технології та її реалізації в систему музичної освіти.
Комп'ютерний практикум було розроблено йапробовано у навчальному процесі початкової школи відповідно до сучасних вимогз музичного навчання та виховання учнів. Під час його розробки було поставленозавдання оптимального використання творчих можливостей, здібностей;зацікавленого інтересу школярів щодо опанування нових комп'ютерних програм;створення умов для підвищення якості музичного навчання; виховання й розвиткуіндивідуальності учнів; забезпечення продуктивної трансформації змістунавчального процесу. Крім того, важливим і необхідним було дотриманнядидактичних принципів навчання в організаційному процесі комп'ютерногопрактикуму.
Доцільність застосування комп'ютерів унавчанні має важливе значення для підвищення його ефективності. Традиційнокомп'ютери використовуються для здійснення програмованого навчання, що дає змогуефективно вирішувати завдання з формування музично-художніх знань, умінь інавичок. Для розвитку учня як суб'єкта діяльності, на підставі новихпедагогічних концепцій індивідуально-орієнтованого навчання, індивідуального ідіяльнісного підходів (Є. Бондаревська,В. Давидов, О. Гребенюк, А. Марков),була обрана така номенклатура цілей використання практикуму:
· розвиток інтелектуальної сфери учнів: розвитокмислення, пам'яті, уваги, формування музично-художніх знань, умінь, навичок;
· розвиток мотиваційної сфери: формуванняпотреб у знаннях, засобах пізнання;
· розвиток емоційно-вольової сфери,естетично-емоційного переживання, впевненості у своїх силах, прояв оціннихсуджень;
· формування навчальної діяльності вцілому й основних її компонентів.
Дидактичні принципи побудови йзастосування практикуму визначаються цілями його створення.
Застосування комп'ютерних технологій упедагогіці дає змогу з нових позицій здійснити організацію навчального процесу.При цьому природно, що при використанні нових навчальних засобів формуються йадекватні принципи. Специфічними принципами комп'ютерного практикуму є принципиособистісної спрямованості, самостійної діяльності, моделювання.
Принцип особистісної спрямованостіздійснюється в процесі індивідуальної роботи з комп'ютером. На першому етапіучні не відчувають значення інформаційного поля як особистісно значущого. Уподальшій роботі з комп'ютером учні розуміють, що завдання призначене тількидля нього, й тому лише від нього залежить якість виконання. Часто учні ототожнюютькомп'ютер з живою істотою, розмовляють з ним, проявляють емоційне ставлення.Учень — єдиний і головний об'єкт опіки електронного наставника, на подібніобставини в навчальному процесі звертається увага викладача.
Принцип самостійної діяльності також здійснюєтьсяв процесі індивідуальної роботи учнів за комп'ютером. Прагнення до проявусамостійності в процесі гри виявляється у молодших школярів із збільшеною активністю,яку необхідно всіляко підтримувати в процесі всієї навчальної діяльності, щовпливає на активність, ініціативність у засвоєнні системи знань, умінь,навичок. Здійснення диференційованого підходу при виборі навчальних завданьсприяє вихованню індивідуальної самостійності.
Принцип моделювання реалізується воптимальному використанні можливостей комп'ютера при побудові різноманітнихпрограм. Моделювання в дидактичному аспекті дає змогу значно підвищитинаочність навчання, зв'язати його із конкретними уявленнями, а такожздійснювати зміни в ході експериментального дослідження.
Дидактичний принцип доступності випливаєз відповідності організації і застосування практикуму віковим особливостямучнів, рівню їхнього розвитку. Практична реалізація принципу доступностібазується на таких засадах:
· учні молодшого шкільного віку порівнянолегко засвоюють найпростіші уміння і навички роботи з комп'ютером, виявляючипідвищений інтерес;
· вибір програм комп'ютерного заняттяздійснюється учителем відповідно до навчальної програми;
· до кожного заняття учню складаєтьсяіндивідуальна програма згідно з досягнутим ним рівнем знань;
· заняття проводиться в індивідуальномурежимі, кожен учень працює в обраному ним темпі;
· проведення занять здійснюється підконтролем учителя й комп'ютера;
· завдання, що-містяться в комп'ютернійпрограмі, подано в доступній, лаконічній формі;
· під час проведення заняття прогнозуєтьсяваріативність використання різноманітних програм; переключення уваги і паузиміж ними рятують процес проведення від монотонності, і, таким чином, сприяютьйого інтенсифікації й усталеності інтересу;
· реакція комп'ютера у виглядімультиплікаційних музичних ефектів створює сприятливий емоційний кліматпротягом усього заняття.
Комп'ютерне музичне навчання, здійсненена базі розроблених програм, передбачало важливі аспекти музичного розвиткумолодших школярів: ознайомлення з традицією функціонування музичнихінструментів у художньо-мистецькому просторі й новим їх „озвученням” велектронній площині. У ході дослідження визначено такі спеціальні педагогічніумови:
· активізація особистісного пізнаннямузики молодшими школярами при використанні персональних комп'ютерів;
· спонукання учнів на продуктивнеспілкування з комп'ютером;
· забезпечення емоційної та комунікативноїкомфортності у співробітництві молодших школярів з комп'ютером.
Проведене дослідження дало змогувирішити проблемні питання, що виникли в процесі експериментальної роботи, асаме:
· обґрунтування терміну набуття первиннихумінь роботи з персональним комп'ютером (технічний фактор);
· визначення поетапного переходу на кожнійграні набутих учнями музично-художніх знань (часовий фактор);
· дотримання оптимальних параметрівобладнання персональними комп'ютерами навчального процесу в музичному класі(статистичний фактор);
· позитивне ставлення учнів до опануваннятворів музичного мистецтва (мотиваційний фактор).
Дослідженням доведено, що застосуваннякомп'ютера з визначеним програмним забезпеченням, а також з використаннямдопоміжного інструментарію сприяло підвищенню ефективності набутихмузично-художніх знань учнів на початковому етапі музичного навчання.
Визначені педагогічні лови у поєднанні зкомп'ютеризацію процесу музично-художньої підготовки молодших школярівстановлять основу розробленої та експериментальне апробованої методики, декомп'ютер продуктивно використано у навчанні основам музики.
Комп'ютеризація системи музичної освітинадає можливість учням:
· набувати нову музичну інформацію;
· створювати музичні композиції;
· здійснювати інструментально-тембральнеозвучення музичних фрагментів, композиційних мініатюр;
· зберігати інформацію для подальшоїмузично-навчальної діяльності.
У результаті дослідження доведено, щозастосування комп'ютерних технологій у музичному навчанні є перспективнимнапрямом художньо-мистецького розвитку молодших школярів. Комп'ютернітехнології, порівняно з традиційними, є найбільш продуктивними й мобільними.
Впровадження комп'ютерних технологій унавчальний процес дасть змогу значно підвищити якість музично-художніх знаньмолодших школярів на основі індивідуально-диференційованого підходу.
Ефективність функціонування комп'ютернихтехнологій в системі музичної освіти залежить від розробки, апробації тазастосування на практиці широкого спектру нових музичних програм, науковогообґрунтування теоретико-художнього й технічно-інформаційного аспектів у процесімузичного навчання та виховання молодших школярів.
Розділ 2. Аналізкомп’ютерних програм для навчання музики
2.1Програми для DOS
У цьому розділі ми розглянемо програми,які можуть бути використані в операційній системі МS-DOS.Вонипризначені для запису і відтворення звукових файлів. В таблиці 1 наведенийперелік програм, які працюють з файлами відрахунків.Програма Опис
VPLAY
WPLAY
VREC
WREC
READDRV
VOCHDR
JOINTVOC
VOC2WAV
VOCO2N
VOCN2O
Відтворює звуковий сигнал, записаний у VOC-форматі
Відтворює звуковий сигнал, записаний у WAV-форматі
Записує звуковий сигнал у VOC-форматі
Записує звуковий сигнал у WAV-форматі
Повідомляє номер версії драйвера, базову адресу порту введення/виведення, номери перерви і каналів DMA звукової плати
Добавляє Header (заголовок) в первинний звуковий файл (Raw Date Sound File)
Об’єднує дані різних звукових файлів
Конвертує відрахунки з VOC-формату в WAV-формат
Конвертує VOC-файли версії 1.10 в файли версії 1.20
Конвертує VOC-файли версії 1.20 в файли версії 1.10
Передтим, як записати чи відтворити сигнал, необхідно виконати деякі вказівки. Дляджерела сигналу потрібно встановити рівень гучності, рівні відтворення високихі низьких частот, включити або відключити лівий чи правий канали і т.д.Вказівки виконуються з допомогою програм мишкерів (SBP-SET,SBP-MIXдля звукової плати SoundBlaster Proчи SB16SET,SB16MIXдля звукової плати SoundBlaster 16). Різні програмимишкерів для звукових плат SoundBlaster маєть незначнівідмінності і виконують однакові функції.
Програмимишкерування звуку для аудіоплати SoundBlaster Pro
ПрограмиSBP-SETі SBP-MIXвиконують різноманітні вказівки для запису і відтворення сигналів. Програма SBP-MIXє резидентною в пам’яті. Це означає, що після завершення взаємодії з нею вонапродовжує працювати у фрновому режимі займає деякий об’єм оперативної пам’яті.Програма SBP-SETзавершує роботу після виконання вказівок і звільнює пам’ять.
ПрограмаFM-орган (на вінчестерізберігається у файлі під іменем PRO-ORG.EXE) працює ізсинтезатором звукової плати SoundBlaster Prо.Хоча при першому знайомстві ця праграма здається лише забавкою, вона все ж маєцікаві можливості для створення мелодій. Програма FM-органдозволяє зберігати зіграні мелодії у файлах на диску і використовувати їхповторно. Для створення мелодії можна використати зовнішню клавіатуруелектронного музичного інструменту, підключеного до звукової плати через MIDI-інтерфейс.Нижче будуть описані можливості даної програми.
Гра
Клавіатуракомп’ютера може бути використана в якості клавіатури синтезатора звукової платиSound BlasterPrо.
Дляпочатку роботи необхідно перейти в каталог PRO-ORGі запустити програму FM-органкомандою PRO-ORG.Після запуску програми на екрані відтвориться її вікно, в нижній частині якогознаходиться головне меню.
Дляпочатку гри на FM-органіпотрібно натиснути клавішу [F2].Головнеменю замінюється іншим. Це меню вибору музичного інструменту, супроводу ізадання темпу.
ПрограмаFM-орган моделює музичнуклавіатуру для семи октав. Клавіші для п’ятьох октав відображені на екрані.Клавіші октав, на котрих можна грати в даний момент, використовуючи чотири рядиклавіатури комп’ютера, помічені з обох сторін смужками. Смужки можнапереміщувати з допомогою клавіш переміщення курсору, змінюючи доступні октави.
Автоматичнийсупровід
Набагатьох електронних клавішних інструментах є можливість вибору автоматичногосупроводу ритмом (бас чи ударні). Цей режим реалізований і в програмі FM-орган.
Послідовністьвикористання даної можливості:
1. Клавішами від [F5]до[F8]необхідно вибрати відповідний ритм. При кожному нитисканні на клавішувключається новий ритм. В загальному можна вибрати один із 20-ти ритмів. Улівому нижньому куті екрану відтворені значення темпу і тактового розміру.
2. Натиснувши клавішу [пробіл],автоматичний супровід буде грати в тон ноті останньої татиснутої клавіші.
3. Натиснути на одну з нотних клавіш. Тонсупроводу підбирається автоматично. Для відключення автоматичного супроводузнов необхідно натиснути клавішу [пробіл].Таким способом можна створити акомпонемент для мелодії.
ПрограмаFM-орган може самастворювати музичні імпровізації.
Відтворенняі вивчення мелодій