Реферат по предмету "Разное"


Історія української літератури” (50-90-х років, новітньої) Модулі

„Історія української літератури” (50-90-х років, новітньої)Модулі Поезія шістдесятників. Лірико-романтична і неореалістична стильова течія в українській прозі. Історична проза. “Химерна проза” в українській літературі.Лекційні заняття Модуль 1Поезія шістдесятників 1.Поезія 60 – 80х років (2 год.) 2.Андрій Малишко (лекції – 2 год.; практичні – 2 год.) 3.Феномен літературного “шістдесятництва” (2 год.) 4. Д.Павличко (лекції – 2 год.; практичні – 2 г.) 5.Ліна Костенко (лекції – 2 год.; практичні – 2 год.) 6.Василь Симоненко (лекції – 2 год.; практичні – 2 год.) 7.Борис Олійник (лекції – 2 год., практичні – 2 год.)8.Іван Драч (лекції – 2 год., практичні – 2 год.) 9.Микола Вінграновський (лекції – 2 год.; практичні – 2 год.) 10.Дисидентський рух в українському суспільстві (2 год.) 11.Василь Стус (лекції – 2 год.; практичні – 2 год.)Модуль 2Лірико-романтична і неореалістична стильова течія в українській прозі 12.Проза 60 – 80-х рр. (2 год.) 13.Лірико-романтична стильова течія М.Стельмах (лекції – 2 год., практичні – 2 год.) 14.Олесь Гончар (лекції – 2 год.; практичні – 2 год.) 15.Неореалістична стильова течія в українській прозі (2 год.) 16.Григір Тютюнник (лекції – 2 год.; практичні – 2 год.)Модуль 3Історична проза17.Проза Західної України. Б.Лепкий (лекції – 2 год., практичні – 2 год.) 18.П. Загребельний (лекції – 2 год.; практичні – 2 год.) 19.Ю. Мушкетик (лекції – 2 год.; практичні – 2 год.) 20.Р. Іваничук (лекції – 2 год.; практичні – 2 год.)Модуль 4 “Химерна проза” в українській літературі 21.“Химерна проза” в українській літературі: її джерела і функціональні ознаки (лекції – 2 год., практичні – 2год.)22.В.Земляк (лекції – 2 год.; практичні – 2 год.) 23.Валерій Шевчук (лекції – 2 год.; практичні – 2 год.) 24.А. Дімаров (2 год.) 25.Драматургія 60 – 80-х років (лекції – 2 год.; практичні – 2 год.) 26.Українська література на сучасному етапі (2 год.)Практичне заняття № 1Тема: Балади і сонети Андрія Малишка.План:Художня своєрідність балад Андрія Малишка, їх проблематика і поетика.Сонетна форма в поезії Андрія Малишка (А.Малишко про сонет: класичний і вільний), проблематика, зокрема, -Україна, історичні постаті в сонетах).Творчість А. Малишка періоду Великої Вітчизняної війни.А. Малишко – поет-пісняр.Питання для самостійного опрацювання:Дати визначення жанру балади.Які тематичні цикли балад А.Малишка?Чим відрізняються “іспанські” балади від інших балад митця?Дати визначення сонета.Як ставився А.Малишко до цього жанру?Які особливості його сонетарію?Практичні завдання:Виписати зі словника визначення балади й сонета як виду лірики.Вивчити 1-2 твори напам’ять (на вибір).Література:Дем’янівська Л. Андрій Малишко. Життя і творчість.-К.,1977.Гончар Олесь. Сурмач // Твори: У 6-ти тт.-Т.6.-К.,1979.Костенко А. Андрій Малишко. Біографічна повість.-К.,1981.Малишкові дороги. Спогади про поета.-К.,1975.Неділько В. Вивчення творчості А.Малишка.-К.,1977.Павличко Д. Сурмач // Малишко А. Твори: У 2 тт.-Т.1.-К.,1982.Павличко Д. Гармонія любові.// Павличко Д. Біля мужнього світла.-К.,1988.-С.284-287.Історія української літератури: У 2 тт.-Т.2.-К.,1988 ( відповідний розділ).Бурляй Ю. Життя і слово.-К.,1982.Барабаш С. Пісні А.Малишка і народна лірика // Українське літературознавство.-Вип.55.-Львів,1990.Килимник О. Як пісня, молодий // Килимник О. З вершини літ.-К.,1988.За снігами і дротом // Літературна Україна. – 2006.– 6 квіт.Практичне заняття № 2Тема: Багатство поетичних форм у творчості Д.Павличка (поеми, притчі , сонети, рубаї).План:Проблематика поем Д.Павличка (огляд, а також глибший аналіз поеми “Князь”).Притча як літературний жанр і її своєрідність у творчості Д.Павличка.Д.Павличко – майстер сонетної форми.“В Хайяма взяв я форму рубаї…”Питання для самостійного опрацювання :Чим відрізняються поеми Д.Павличка раннього періоду від поем пізнішого часу? Як виявилася у них еволюція стилю митця?Дати визначення притчі. Які її особливості у творчості Д.Павличка ?Що таке сонет? Що таке “білі сонети”? В чому суть дискусії навколо жанру сонета?Що таке рубаї? Яка їх тематика у Д.Павличка ?Література:Барабаш С. Серце вільне і пісенне…-К.,1989.Гришаєнко Н. Основні мотиви лірики Д.Павличка // УМЛШ.-1991.-№1.Драч І. Диптих про Д.Павличка.// Драч І. Духовний меч.-К.,1983.За правду треба страждати. Інтерв’ю з Д.Павличком// Дніпро.-1989.-№11.Ільницький М. Дмитро Павличко. Нарис творчості.-К.,1983.Ільницький М. Сонети Д.Павличка. //Рад.літературознавство.-1985.-№10.Лубківський Р. Ліцензія на братовбивство. // Літ.Україна.-1991.-19 липня.Мазепа Н. Автор і герой: Франкіана Д.Павличка. // Рад.літературознавство.-1988.-№1.Моренець В. Сто і одне начало. Творчий світ Д.Павличка. // Вітчизна.-1989.-№9.Моренець В. (Передмова) // Павличко Д. Твори: У 3 тт.-Т.1.-К.,1989.Мойсієнко А. Рясна галузка древа поетичного : Про дитячі поезії Д.Павличка // Дніпро.-1990.-№9Дмитрові Павличку – 60 (матеріали)// Літ. Україна.-1989.-28 вересня.Слово про ювіляра (Д.Павличка) // УМЛШ.-1989.-№9.Хороб М. “…І рідна пісня ,як бджола в косиці…”(Урок позакласного читання за творчістю Д.Павличка) // УМЛШ.-1990.-№4.Никанорова О. Поезії одвічна висота.-К.,1986.Ромащенко Л. Нова збірка Дмитра Павличка «Ялівець»: художня еволюція чи?...// Вісн. Черкаського ун-ту. – Сер.”Філол.. науки”. –Черкаси, 2007. – Вип..118.–С.137-141.Практичне заняття № 3Тема: Роман у віршах “Маруся Чурай” Ліни Костенко: проблематика і поетика.План:“Маруся Чурай” – видатний твір українського письменства : до історії написання і видання; історизм і фольклорна основа твору;Особливості композиції і сюжету.Проблеми духовності людини й народу на матеріалі конкретних образів, загальної концепції твору.Художня своєрідність роману “Маруся Чурай”.Питання для самостійного опрацювання:Хто з письменників звертався до образу Марусі Чурай?Скільки сюжетних ліній у творі?Назвіть складові кожної сюжетної лінії?Які історичні особи діють у творі?Який жанр твору?Що уособлює образ Марусі?Яка домінуюча риса у характері Гриця?Кого з літературних героїв нагадує вам Маруся і Гриць?Практичне завдання:Вивчити напам’ять 1-2 поезії на вибір і вірш “Життя іде і все без коректур”.Вивчити цитати з роману “Маруся Чурай”.Література:Антонишин С. Місія слова // СіЧ.-1990.-№12.Брюховецький В. Ліна Костенко.-К.,1989.Гордасевич Г.Силуети поетес.-К.,1989.Забужко Н. Вивчення роману Л.Костенко “Маруся Чурай”// УМЛШ.-1989.-№№11-12.Кудрявцев М. Митець і час // Дивослово.-1998.-№8.Макаров А. Історія – сестра поезії // Література і сучасність.-Вип. ХІУ.-К.,1991.Никанорова О. “Поезії одвічна висота”-К.,1986.Симоненко В. Краса без красивостей // СіЧ.-1990.-№3.Панченко В. Поезія Ліни Костенко. – Кіровоград, 1997.Проць О. Щоб передати драматизм сьогодення // Всесвітня література в навчальних закладах.-1997.-№7.Шелест В. Образні асоціації в поезії Ліни Костенко // Дивослово.-1994.-№2.Ткаченко І.. Міфологема степу в поетичному світі Ліни Костенко // Таїни художнього тексту (до проблеми поетики тексту): Зб. наук. пр. – Дніпропетровськ, 2007Практичне заняття № 4Тема : “Україно ! Ти моя молитва…”(Патріотичні мотиви у творчості Василя Симоненка).План:Витязь української поезії (біографічні матеріали).Патріотичні мотиви у творчості Василя Симоненка (до питання про діалектику національного й інтернаціонального).Образ України в поезії Василя Симоненка.Мій улюблений вірш у творчості Василя Симоненка (мотивувати).Питання для самостійного опрацювання:Які основні мотиви поезії В.Симоненка?Які особливості його інтимної лірики?Які ви знаєте сатиричні твори поета?Як називається збірка прозових творів митця? У чому їх особливість?У чому виявилось новаторство поезії В.Симоненка?В яких творах виявились автобіографічні моменти?Практичне завдання:Вивчити 2-3 вірші В.Симоненка напам’ять (на вибір).Література:Брюховецький В. …Хто найдужче любить життя // УМЛШ.-1985.-№ 1.Вітренко Р. “Україно! Ти моя молитва…”// УМЛШ.-1990.-№” 12.Гончар О. Витязь молодої української поезії// Симоненко Василь.Поезії.-К.,1985.Жулинський М. Із забуття-в безсмертя.-К.,1990.З матір’ю на самоті / Автор-упорядник М.Сом.-К.,1989.Костюченко В. Тяжіння правди і “плавкі повороти”// 1990.-6 грудня.Олійник Б. Вітер часу не остудить… // Літературна Україна.-1985.-1 січня.Моренець В. Василь Симоненко: філософія почуття// На відстані серця.-К.,1986, або: Вітчизна.-1981.-№ 11.Павличко Д. Василь Симоненко // Над глибинами.-К.,1983.Симоненко Василь. Бібліографічний покажчик.-Черкаси,1991.Ткаченко А. Василь Симоненко. Нарис творчості.-К.,1990.Ткаченко А. Нерозкрита грань // СіЧ.-1990.-№1.Никанорова О. Поезії одвічна висота.-К.,1986.Епістолярій В.Симоненка // Дніпро.-1994.-№5-6.Дмитренко О. “Згадуй зрідка черкаську осінь”// Київ.-1995.-№ 2-3.Життя, мов спалах блискавки.-Черкаси,1991.Марко В. Лірика В. Симоненка // Марко В. Стежки до таїни слова. – Кіровоград, 2007. Практичне заняття № 5 Тема: Поетичний світ Бориса Олійника План: Початок творчого шляху. Основні мотиви перших збірок ("Б'ють укрицю ковалі", "Двадцятий вал"). Розширення тематичних обріїв, увага до морально-етичної проблематикиу зб. "Вибір", "Коло", "Відлуння", "Заклинання вогню" та ін. Притчевістьяк характерна ознака поезії. Цикли і поеми "Сиве сонце моє...", "Крило", "Дорога", "Урок","Поворотний круг", "Сім". Своєрідність інтимної лірики. Питання для самостійного опрацювання: Хто з відомих поетів-"шістдесятників" відвідував літературну студію? Які риси поетики літстудійців виявились у творчості Б.Олійника? Які тематичні домінанти творчості Б.Олійника? У чому своєрідність поем Б.Олійника? Які ви знаєте твори на чорнобильську тематику? У чому своєрідністьосмислення цієї теми Б.Олійником у поемі "Сім"? Література: Моренець В. Борис Олійник. - К., 1987. Клочек Г. Поетика Б.Олійника. - К.3 1989. Ільницький М. "На спокій права не дано". - К., 1980. Сивокінь Г. "Урок" Б.Олійника // Творчий світ письменника. - К., 1982. Лещенко Т. "Стоїть на видноколі світла мати" // УМЛШ. -1983. - № 5. Драч І, Пам'яггь прапора і серця //УМЛШ. -1985. -№10. Дудчак І. Спасибі, мамо, за життя! // Збірник методичних знахідок учасниківконкурсу учитель року. - К.,1997. Скирда Л. Чорнобиль. Епічне осмислення // Дніпро. -1989. - № 7. Дзюба І. Чужої вини не буває//Літературна Україна.-1987.-1 жовтня. Кононенко П. Творчий світ письменника. - К., 1982 Із спостережень над структурою поеми Б.Олійника "Урок" // Українськелітературознавство. - Вип.37. -Львів, 1984. Бокий і. „Хто ж це нашу хату розвалив?” // Товарищ.– 2000. – №30 (июль). Шевченко А. За все відповідай у цім житті // Київ. –2002. – № 7-8. Олійник Б. Вибір // Літ. Україна. –2005.– 20 жовт. Олійник Б. Суворий янгол // Літ. Україна. –2007.– 11 січ.Практичне заняття № 6 Тема: Ідейно-художній зміст поеми Івана Драча " Чорнобильська мадонна ". План: Особливості поетичного світу Івана Драча (загальна оцінка) "Чорнобильська мадонна" в контексті літератури свого часу (сподіваністьчи несподіваність появи, своєрідність). Проблематика поеми, художні якості. Який він, ліричний герой "Чорнобильської мадонни"? Композиційна структура поеми. Питання для опрацювання: Які ви знаєте твори на чорнобильську тематику? Що спонукало письменника до написання твору? Які особливості композиції поеми? Чому вона має таку назву? Який улюблений жанр поета? Які особливості його балад? У чому новаторство поезії Івана Драча? Практичне завдання: Вивчити 1-2 поезії напам'ять (на вибір). Література: Драч І. Чорнобильська мадонна // Храм сонця.. – К., 1988. Драч І. Чорнобильська мадонна // Вітчизна.–1988. – № 1. Брюховецький В. "Плюс-мінус безконечність": Екологічні тривоги сучасноїлітератури // УМЛШ. – 1988. – № 1. Гречанюк С. Сонце і слово Івана Драча // Дзвін. – 199О. – № 9. Дзюба І. Епіка Чорнобиля // Авторитет: Література і критика в час перебудови.-К.,1989. Павлишин М. Чорнобильська тема і проблеми жанру // СІЧ. –1991 . – № 4. Салига Т. І калина з Теліжинець, і полин із Чорнобиля... .Роздуми про книжку І.Драча*"Храм сонця"//Жовтень.-1989.-№ 11. Сивокінь Г. Антигерой перебудови як літературна проблема // УМЛШ. –1989. – № 1. Сулима М. Яка ж дорога веде до храму? // Літературна Україна.-1988.-13 жовтня. Ткаченко А. Іван Драч. Нарис творчості. – К.,1988. Ільницький М. Іван Драч. Нарис творчості. – К.,1986. Драч І. Противні строфи // Літературна Україна. – 2005. – 23 черв. Ткаченко А. Духовний материк митця // Київ. – 2006. – №11. Стрюк Л.. Провідні ознаки поетики ліричних творів І. Драча // Таїни художнього тексту (до проблеми поетики тексту): Зб. наук. пр. – Дніпропетровськ, 2007. Практичне заняття № 7Тема: Світ поезії Миколи ВінграновськогоПлан:Еволюція поетичної творчості М.Вінграновського.Імператив високої духовності як одна з наскрізних ідей поезії М.Вінграновського (проблематика “неінтимної” поезії, шевченківська і довженківська міра відповідальності і т. д.).Своєрідність інтимної лірики поета.Поезія М.Вінграновського для дітей.Питання для самостійного опрацювання:Хто був учителем М.Вінграновського?Які естетичні критерії успадкував поет від свого старшого побратима?Які прикметні ознаки інтимної лірики митця?Чим приваблюють дитячі твори письменника?Які недоліки виявились у його творах?Література:Вінграновський М. Вибрані твори. - К., 1986.Вінграновський М. Цю жінку я люблю. - К.,1990 (та ін. збірки).Вінграновський М. “За мене відповідає моя творчість” // Літературна Україна. - 1991. – 18 квітня.Дзюба І. Духовна міра таланту //Вінграновський М. Вибрані твори. - К., 1986.Дзюба І. “…Що ти - це ти” // Літературна Україна. - 1986. - 6 листопада.Матеріали про М.Вінграновського // УМЛШ. - 1986. - № 11.Моренець В. Відтворити цілісність світу // На відстані серця. - К., 1986.Салига Т. Микола Вінграновський. - К., 1989.Салига Т. На золотому столі…// Жовтень. - 1987. - № 11.Слабошпицький М. На березі духовності // Вітчизна. - 1979. - № 12.Сулима М. Срібний берег поета //Дніпро. - 1979. - № 12.Єрмоленко С. Данилюк Н. “Душа моя в цвітінні…” // УМЛШ. - 1986. - № 12.Базилевський В. Маршал Вінграновський // Літ. Україна. –2005.– 18 серп.Кирилюк В. „Лиш слова мого не чіпай // Літ. Україна. –2005.– 18 серп.Чорногуз О. Як прощальне слово // Літ. Україна. –2006.– 2 лист.Практичне заняття № 8Тема: Василь Стус: доля і поезія.План:Життєвий і громадський подвиг Василя Стуса. Поет у колі "шістдесятників“.Проблематика й поетика віршів В.Стуса.Проблема національного, тема України в поезії В.Стуса.Питання для самостійного опрацювання:Які основні мотиви поезії В.Стуса?Чиєю творчістю захоплювався письменник?В якому із віршів накреслена естетична програма митця?Які особливості його мовностильової палітри?Який улюблений художній засіб поета?Практичне завдання:Вивчити 2-3 твори В.Стуса напам’ять (на вибір).Література:Балабольченко А. “Цей бенкет смерті в образі життя”// Вітчизна.-1991.-№ 8.Гармаш Г. Червоне і чорне // СіЧ.-1991.-№ 5.Голобородько В. Він став моєю совістюІльницький М. “Палімпсести” В.СтусаМельник Я. “В мені уже народжується бог”Роженко М. Обов’язок пам’яті (!!! Усі 4 статті у журналі “Вітчизна”.-1990.-№ 10.Драч І. Післямова до зб. В.Стуса // Прапор.-1989.-№ 4.Жулинський М. Із забуття – в безсмертя.-К.,1990.Неділько В. Василь Стус: доля, життя, поезія // УМЛШ.-1992.-№ 1, 2.Плющ Л. “Вільготно гойдається зламана віть”// СіЧ.-1991.-№ 5.Харчук Р. “Хто єси? Живий чи мрець?”// СіЧ.-1993.-№ 5.Коцюбинська М. “На цвинтарі розстріляних ілюзій”// СіЧ.-1990.-№ 6.Стус Д. Життя і творчість В.Стуса.-К.,1992.Васильченко-Каверіна н. Поетичний світ Василя Стуса (специфіка його творення) // Таїни художнього тексту (до проблеми поетики тексту): Зб. наук. пр. – Дніпропетровськ, 2007.Практичне заняття № 9 Тема:Роман М. Стельмаха "Правда і кривда " План: М. Стельмах – літописець українського села. Проблематика роману „Правда і кривда”. Особливості сюжету і композиції. Образна система. Стиль, мова твору. Питання для самостійного опрацювання: Назвіть твори М. Стельмаха про село. Які події в них змальовані? Який період зображений у романі „Правда і кривда”? Яку роль виконують засоби ретроспективи у творі? Які проблеми в ньому порушені? Які основні сюжетні лінії роману? Чому критики визначають його жанр як "політичний роман"? Яка риса домінує в характері Марка Безсмертного? Якими засобамикористується письменник при творенні його образу? Які риси індивідуального стилю митця? Література: Якубенко М. Гуси-лебеді над його життям // Київ. - 1992. - № 5. Килимник О. З вершини літ. - К., 1988. Гуцало Є. Хліб і сіль народного життя // Дніпро. - 1982. - № 5. Моренець В. Сіяч // Вітчизна. - 1986. - № 10. Рильський М. Статті про літературу. - К., 1980. Кирилюк Є. Слово, віддане народові. - К., 1972. Штонь Г. Літописець українського села // Літературна Україна. - 1987. -19 червня. Українські радянські письменники. - К., 1984. Семенчук І. Михайло Стельмах. - К., 1982. Штонь Г. Романи Михайла Стельмаха. - К., 1985. Пінчук С. Біля джерел ліро-епосу М. Стельмаха // УМІЛШ. - 1987. - №5. Марко В. Роман Михайла Стельмаха Кров людська – не водиця // Марко В. Стежки до таїни слова. – Кіровоград, 2007. Плачинда С. Його барокко – скарб національний // Літературна Україна. – 2007. – 7 черв.Практичне заняття № 10Тема: Роман Олеся Гончара “Собор”: доля твору, проблематикахудожня своєрідність, образиПлан:Роман О.Гончара “Собор”: доля твору і доля митця (звернути увагу на те, в який час вийшов роман, і як ця обставина позначилась на сприйнятті твору).Проблематика роману, художня майстерність, стильові особливості.Художні образи “Собору”, їх співвідносність із реальною дійсністю.Питання для самостійного опрацювання:Які причини драматичної долі роману?Який основний конфлікт твору?Що символізує образ собору?В чому виявляється драматизм образу Володьки Лободи?Як називаються вставні новели у романі? Доведіть, що вони не є зайвими у художній тканині твору.Література:Коваль В. “Собор” і навколо нього. - К.,1988, або Дніпро. - 1988. - № 3-4.Наєнко М. Екологія вічного // Літературна Україна. - 1987. - 11 червня.Погрібний А. Олесь Гончар. Нарис творчості. - К., 1987.Погрібний А. Американські орбіти собору // Літературна Україна. - 1990. - 6 грудня.Сверстюк Є. Собор у риштуванні // Київ. - 1989. - № 10-11.Семенчук І. Олесь Гончар - художник слова. - К., 1986.Слово про Олеся Гончара. - К., 1988.Стрельбицький М. Світ любові у художньому світі Олеся Гончара // Дніпро. - 1987. - № 11.Федченко П. Чи шукав Олесь Гончар дорогу від свого “Собору” до іншого храму? // Літературна Україна. - 1991. - 7 березня.УВАГА! Особливу увагу звернути на праці В.Коваля та Є. Сверстюка.Практичне заняття № 10-аТема: Роман Олеся Гончара “Людина і зброя”План:Еволюція письменника в художньому осмисленні теми війни.Роман “Людина і зброя” в контексті світової літератури про війну.Автобіографічна основа твору.Філософська проблематика роману.Образна система.Питання для самостійного опрацювання:Яка основна проблема роману?Чому романи “Людина і зброя” і “Циклон” вважають дилогією?Доведіть, що О.Гончар по-новаторськи осмислює проблему “людина і війна” порівняно з творами зарубіжних письменників?Як відбувається внутрішня еволюція С.Павлущенка?Що спільного в образі Б.Колосовського і самого автора?Література:Наєнко М. Краса вірності. – К., 1981.Наєнко М. Романтичний епос. – К., 1988.Погрібний А. Олесь Гончар. Нарис творчості. – К., 1987.Ромащенко Л. Всеохоплюючий процес духовного зближення // Українська література в контексті світової: теоретичний, історичний і методичний аспекти. – Черкаси, 1998.Ромащенко Л. Слов’янські літератури і творчість О.Гончара // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 1998. – №4.Сверстюк Є. Собор у ритшуванні // Київ. – 1989. – №10 – 11.Слово про Олеся Гончара. – К., 1988.Практичне заняття № 11Тема: Повість Б.Лепкого "Крутіж" - один з кращих історичних творів письменника План: Історична проза Б.Лепкого: загальний огляд. Історична наука про добу Руїни. Повість "Крутіж" - художнє осмислення одного з найскладніших періодівнашої історії: Тема твору, його проблематика; Особливості сюжету й композиції; Образна система; Мовно-стильові особливості. Питання для самостійного опрацювання: Які є тематичні цикли творів Лепкого? Чому необ'єктивно поціновувалась тетралогія "Мазепа" в попередні роки? Чому період після смерті Хмельницького названий історичною наукою "Руїною"? Чому повість Б.Лепкого має назву "Крутіж"? Скільки сюжетних ліній у творі? Які особливості пейзажів у повісті? Які стильові особливості твору? Кого з героїв світової літератури нагадує вам образ Валентія Босаковського? Практичне завдання: Виписати цитати до характеристики образів твору; Кілька прислів"їв і приказок. Література: Погребенник Ф. З архіву Б,Лепкого //Українська мова та література .– 1999. – № 21-24. – С.7. Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика. – К.,1998. Гриневич В. Особливості формування у майбутніх учителів умінь аналізувати образи-персонажі літературних творів (за романом Б.Лепкого "Мазепа")//Українська література в загальноосвітній школі. –1999. – №3. – С.55-62. Гуць М. Ідея української державності в історичній прозі Б.Лепкого// Українське національно-духовне відродження 20-х рр. – Черкаси,1993. Жулинський М. Із забуття- в безсмертя. – К.,1990. Литвиненко Т. "Прокленуть мене нині, але завтра благословити стануть" (образ Мазепи в однойменній пенталогії Б. Лепкого) //Дивослово. – 1998. – № 9. Буркалець Н. Історичне оповідання Б.Лепкого "Каяла" //Дивослово. – 1998. – № 7. Ільницький М. Найпопулярніша постать на галицькому грунті // Лепкий Б. Твори: В 2-х т. – Т. 1 . – К., 1991. Ільницький М. Настроєний життям, як скрипка// УМЛШ. – 1989. – № 10. – С. 3-5. Комаринець Т. Твір європейського звучання 'Дзвін. – 1992. – № 11-12. Коритко Р. З когорти незаслужено забутих //Лепкий Б. Крутіж. – К.,1992. Насмінчук Г. Повість Б.Лепкого "Крутіж"// УМЛШ. – 1993. – № 2. Фасоля А. Творчість Б.Лепкого в школі //Дивослово. – 1995. – № 2.Практичне заняття № 12Тема: Роман П.Загребельного “Роксолана” в контексті української історичної прози 70-80-х роківПлан:Феномен П.Загребельного в українському письменстві 60-80-х років. Обшири творчості.Роман П.Загребельного “Роксолана” в контексті української історичної прози 70-80-х рр.Роман “Роксолана”: проблематика, образи.Питання для самостійного опрацювання:Які основні тематичні пласти творчості П.Загребельного?В яких творах письменника відтворена складна доля жінки?У чому полягає своєрідність трактування Загребельним особистості Роксолани?Якими іменами нагороджена головна героїня роману?Які особливості композиції твору?Яким було ставлення Роксолани до Сулеймана?Література:Загребельний П. Втішання історією: Післяслово до роману “Роксолана”// Неложними устами. - К., 1981.Дончик В. Істина-особистість: Проза П.Загребельного. - К., 1984.Жулинський М. Сповідь на вершині безсмертя (Про роман П.Загребельного “Я, Богдан”) // Література і сучасність. - Вип.ХVІІ. - К., 1984.Компан О. “Лелеко, лелеко, понеси мене далеко…”(Над сторінками історичного роману “Роксолана”) // Літературна Україна. - 1981. - 30 жовтня.Слабошпицький М. З книги століть, з голосу історії // УМЛШ. - 1986. - № 4.Слабошпицький М. Павло Загребельний // Письменники Радянської України. Вип. 12. - К., 1986.Фащенко В. Павло Загребальний. Нарис творчості. - К., 1984.Єфімов Л. “Кримінальна справа” проти одного… роману // Літературна Україна.-1994. - 17 лютого.Сергійчук В. Роксолана в літературі та історії // Наука і суспільство. - 1988. - № 7.Слабошпицький М. Тріумф і трагедія Роксолани // Радуга. - 1982. - № 3.Охріменко П. Плідність творчого вимислу // Прапор. - 1981. - № 9.Брюгген В. Настя, Хурем, Роксолана // Дніпро. - 1981. - № 3.Марко В. Особливосты внутрышнього монологу й художнього мислення в творах П. Загребельного // Марко В. Стежки до таїни слова. – Кіровоград, 2007. Практичне заняття № 12-аТема: П.Загребельний. Роман “Диво”План:Роман “Диво” як одна з частин триптиху про Київську Русь.Своєрідність композиції твору, схрещення часових площин.Проблематика роману (людина і влада, народ і вождь, мистецькі проблеми, проблеми християнства, спадкоємності поколінь та ін.).Образна система твору: суперечливість образу князя Ярослава Мудрого; образ Сизоока, інші персонажі.Питання для самостійного опрацювання:Які твори П.Загребельного присвячені подіям Київської Русі?Яким чином письменникові вдалося поєднати у творі такі віддалені епохи?В якому плані змальований образ князя Ярослава?Хто ще з українських письменників вдавався до осмислення діяльності цього державного діяча?Як виявляється непокірна, бунтарська вдача Сивоока?Хто є його духовним спадкоємцем?З якими ще персонажами пов’язана проблема спадкоємності поколінь?Література:Панченко В. “Замкнене коло нашої історії…”// Дивослово.-1999.-№ 2.Осадча І. “А що історія? Історія-коріння…”// Дивослово.-1999.-№ 2.Демчук О. Велике таїнство творіння в романі П.Загребельного “Диво”// Українська мова та література.-1998.-№ 34.Мимрик Т. Своєрідність відображення характеру давньоруської людини в романі “Диво” П.Загребельного// Українське літературознавство.-Львів, 1990.-Вип.55.Фащенко В. Глибінь і розмаїття дивосвіту// Фащенко В. Вибрані статті.-К.,1988.Новиченко Л. Хто звів семибрамні Фіви // Новиченко Л. Життя як діяння.-К.,1974.Янченко А. Бессмертные дива // Дружба народов.-1970.-№ 5.Практичне заняття № 13Тема: Ю.Мушкетик. Роман “Яса”План:Історична наука про добу Руїни.Художнє осмислення найважливіших проблем політичного, Економічного та культурного життя на Україні в ХVІІ столітті.Складність композиції роману.Образна система твору. Образ кошового Запорозької Січі Івана Сірка.Інші образи твору:образи реальних історичних осіб (Самойловича, Дорошенка, Мазепи);Мокій Сироватка та Лаврін Перехрест - найкращі представники народних мас.Питання для самостійного опрацювання:Чому роман має таку назву ?В яких творах зображена ця складна доба й виведено постать Івана Сірка?Яку роль виконують у романі розділи-вкраплення (“Записи Дорофія Ружі”)?Наскільки відповідають художні образи Сірка, Дорошенка, Самойловича історичній правді?Чому Мокій Сироватка опинився на Січі?Які риси домінують в характері Лавріна?За яким принципом побудована образна система?Література:Гуцало Є. І сучасність, і історія // Укр.слово. – Кн.3. – К.,1994.Ільницький М. За законами притчевої умовності // Безперервність руху. – К., 1983.П’янов В. Пристрасть і правдивість сповіді // Вітчизна. – 1999. – №3-4.Ромащенко Л. Жанрово-стильовий розвиток сучасної української історичної прози. Основні напрями художнього руху. – Черкаси, 2003.Ромащенко Л., Панова Ж. Принципи і засоби конструювання образів у романі Ю.Мушкетика “Яса” // Знак. Образ. Символ. – Черкаси, 1999.Три критики про роман Ю.Мушкетика “Яса”// Вітчизна. – 1988. – №10.Українське слово. – Кн.3. – К.,1993.Черченко Н. Від любові до ненависті. Коли ж навпаки ? // Вітчизна. – 1995. – №3-4.Шевченко А. Минуле і сучасне крізь призму болю й любові // Дивослово. – 1999. –№3.Шевчук В. Історична проза Ю.Мушкетика // Золотий гомін. – К., 1997.Шевчук В. Шляхи історичної прози Ю.Мушкетика // УМЛШ. – 1989. – №3.Шпиталь А. Історична проза Ю.Мушкетика // Київська старовина. – 1999. – №3.Практичне заняття № 13-аТема: Ю.Мушкетик. Роман “На брата брат”План:Історична наука про добу Руїни. Роман Ю.Мушкетика “На брата брат” в системі художніх творів про добу Руїни.Характер конфлікту в романі.Новий підхід письменника до трактування історичної постаті гетьмана І.Виговського.Образи братів Журавок як утілення двох граней національного характеру.Питання для самостійного опрацювання:Які ви знаєте твори про добу Руїни?У чому виявилось новаторство письменника у трактуванні постаті І..Виговського?Віднайти елементи “химерності” в романі.Кому, на ваш погляд, симпатизує автор у творі?Які ви знаєте твори, де відображено непримиренний конфлікт між братами (братовбивство)? Які причини такого протистояння?Віднайти портретні характеристики у творі, з’ясувати їх особливості.Які особливості пейзажів у романі, їх естетична роль?Які образи твору мають символічне навантаження?Література: Гетьмани України. – К., 1991. Грушевський М. Виговський і Мазепа // Мушкетик Ю. На брата брат. – К., 1996. Гуцало Є. І сучасність, і історія // Українське слово. – К., 1994. – Кн. 3. Кодак М. Історичне повістування: замки й ключі // Київ. – 1999. – №3 – 4. Новиченко Л. Історія детонує // Літературна Україна. – 1996. – 13 червня. Ромащенко Л. Жанрово-стильовий розвиток сучасної української історичної прози… – Черкаси, 2003. Черченко Н. Від любові до ненависті. Коли ж навпаки? // Вітчизна. – 1995. – №3 – 4. Шевченко А. Українська трагедія // Мушкетик Ю. На брата брат. – К., 1996. Шевчук В. Шляхи історичної прози Ю.Мушкетика // Українське слово. – К., 1994. – Кн. 3. Шпиталь А. Історична проза Ю.Мушкетика // Київська старовина. – 1999. - №3. Практичне заняття № 14Тема: Р.Іваничук “Мальви”План:Загальний огляд прози Р.Іваничука.Історія написання, драматична доля роману “Мальви”.Особливості сюжету і композиції.Проблематика роману.Система образотворення.Питання для самостійного опрацювання:Чому роман “Журавлиний крик” має таку назву?Чому роман “Орда” називають романом символів?Які основні сюжетні лінії роману “Мальви”?Хто такий Омар?Чому Марія назвала свою доньку Мальвою?Як склалася доля синів Марії?Які реальні історичні події та історичні особи змальовані у творі?Література: Бічуя Н. Роман Іваничук: світ зловив мене, і я тішуся тим // Дзвін. – 1999. – №7. Воловець Л. І Господь благословив... // Дзвін. – 1994. - №1. Горинь В. Ще про одного з “Руської трійці” // Дзвін. – 2001. – №11-12. Ільницький М. Містерія Йорданської ночі: (Повість Р.Іваничука “Вогненні стовпи”) // Слово і час. – 2003. - № 6. Роздольська І. “Я для себе усе з’ясую...”. Штрихи до сильвети Р.Іваничука // Дзвін. – 2001. – №4. Ромащенко Л. Жанрово-стильовий розвиток сучасної української історичної прози. – Черкаси, 2003. Сковранек Я. Найзухваліший Дон-Кіхот: Роман-легенда Р.Іваничука “Рев оленів нарозвидні” // Київ. – №5-6. Слабошпицький М. Мистецтво писати історичні романи. – Київ. – 1999. – №5 – 6. Соя Б. З книги минулого нашого народу // Дивослово. – 2003. – №11. Практичне заняття № 15Тема: Гуманістична проблематика оповідань Григора ТютюнникаПлан:Григір Тютюнник: життя і творчість.Проблематика оповідань Гр. Тютюнника про дітей.Гуманістичний зміст “дорослих” оповідань Гр. Тютюнника.Питання для самостійного опрацювання:Хто мав великий вплив на формування особистості Гр. Тютюнника?Який улюблений жанр митця?Які риси його індивідуальної манери?Віднайдіть автобіографічні моменти у його творах.Доведіть, що Гр. Тютюнник був майстром художньої деталі.До манери яких письменників близька індивідуальна манера Гр. Тютюнника?Практичне завдання:Прочитати новели й оповідання “Зав’язь”, “На згарищі”, “Холодна м’ята”, “Сито, сито…”, “Оддавали Катрю”, “Син приїхав”, “Три зозулі з поклоном”, “Іван Срібний”, “Нюра”, “Кізонька” та ін.Література:Аврахов Т. Поліфункціональність художньої деталі у творчості Гр. Тютюнника // УМЛШ. - 1989. - № 8.Аврахов Т. Художня спадщина Г.Тютюнника: Спроби наукового осмислення і оцінки // УМЛШ. - 1990. - № 3.Аврахов Т. За що поминають Маркіяна // СіЧ. - 1991. - № 3.Вічна загадка любові. Літературна спадщина ГТематика рефератів, курсових (кваліфікаційних, дипломних) робіт Внесок В.Владка у розвиток науково-фантастичного і пригодницького жанрів. Проблематика та ідейно-художня своєрідність “дитячих” оповідань В.Винниченка. Пізнавальна, виховна та естетична цінність творів О.Олеся для дітей. Проблематика і художні особливості роману Ю.Збанацького “Кують зозулі”. Образи дітей війни в повістях Г.Тютюнника (“Климко”, “Облога”, “Вогник далеко в степу”). Художні портрети видатних історичних та культурних діячів в історико-біографічній прозі О.Іваненко. Проблеми школи у творах О.Копиленка та О.Донченка. Засоби гумору в трилогії В.Нечитайла “Тореадори з Васюківки”. Проблематика та ідейно-художня своєрідність творів В.Близнеця. Жанрово-тематичне багатство спадщини М.Трублаїні. Особливості композиції романів П.Загребельного “Диво” і “Тисячолітній Миколай”. “Таємний посол” В.Малика як зразок історико-пригодницького жанру. Історико-художня цінність “Щоденника” О.Довженка. Засоби умовності у творах В.Шевчука “Око прірви”, “Біс плоті”. Новаторське осмислення минулого в історичній прозі Р.Іванченко. “Левине серце” П.Загребельного як зразок “химерної” прози. Засоби образотворення у романі Ю.Мушкетика “Гетьманський скарб”. Античні мотиви у творчості Ю.Мушкетика. Характер конфлікту в романі О.Гончара “Собор”. Публіцистична спадщина О.Гончара. Сонетарій А.Малишка: традиційне й новаторське. Еволюція жанру балади у творчості І.Драча. Ідейно-художня своєрідність поем Б.Олійника. Багатство поетичних форм і риси індивідуального стилю поезії А.Малишка. Усвідомлення духовних витоків і взаємозв’язків долі народу і долі людини в “Зачарованій Десні” О. Довженка. Творчість О.Довженка періоду Великої Вітчизняної війни. “Сонячна машина” В.Винниченка як перший український утопічний роман. Досягнення і втрати письменника у творі. Драма І.Кочерги “Алмазне жорно”. В.Стус: творчість і доля. Автобіографічний характер прози І.Багряно


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.

Сейчас смотрят :

Реферат Martin Luther King 2 Essay Research Paper
Реферат Расчет установки утилизации теплоты отходящих газов технологической печи
Реферат Проблема национального самоопределения и цивилизационной идентичности после распада Советского Союза
Реферат Организационно-педагогические условия подготовки педагогов в системе дополнительного образования взрослых
Реферат Латынь - язык науки и философии
Реферат Оценка кредитоспособности заёмщика
Реферат Психологические особенности моей личности
Реферат Арбитражный суд орловской области обобщение судебной практики рассмотрения споров, связанных с привлечением к административной ответственности с участием прокуроров и правоохранительных органов
Реферат Технология формирования оптимального ассортимента на фармрынке
Реферат База данных расписания поездов
Реферат Источники и виды загрязнения атмосферного воздуха
Реферат Комплексная оценка рисков финансово-хозяйственной деятельности предприятия (на примере ОАО "ТАИФ-НК")
Реферат Состояние и перспективы развития скотоводства в СХФ ОАО МЗИВ Красный Май Пуховичского района
Реферат Черные списки как источник информации для конкурентной разведки
Реферат Аже той, которая пока не оказалась втянутой в «снежный ком» кризисных явлений, необходимо внедрять полноценную систему антикризисного управления или ее элементы