Богуславська спеціалізована школа № 1 загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенівПідготувала: вчитель інформатикиГресько Наталія Григорівна2009Тема: «Весела інформатика»Мета: Показати, що інформатика є наукою, яка займається вивченням інформаційних процесів, тобто збору, зберігання і передачі інформації. І що основним інструментом реалізації інформаційних процесів є комп’ютер. Формування творчої особи, розвиток пам'яті, мислення, уяви; формування суб'єкта діяльності, що виробляє своєю діяльністю самого себе. Розвиток творчих здібностей, емоційності, уміння самостійно добувати інформацію.ВСТУП Ведучий 1: Дорогі глядачі та вболівальники! Сьогодні ми зібралися, щоб визначити найкмітливішого та найвеселішого з нас. Ведучий 2: Поки ми не бачимо команд, які готуються до виходу на сцену, я пропоную вболівальникам подивитися один на одного і весело привітати один одного з цим святом оплесками!Ведучий 1: Хто ж стане самим-самим сьогодні визначатиме наше шановне журі у складі 1._____________________________ 2._____________________________ 3._____________________________І. ПРИВІТАННЯВедучий 2: Нагадуємо, що максимальна кількість балів за кожен конкурс -5. Просимо на сцену для привітання команду «_________________». А зараз виступить команда «___________________».ІІ. РОЗМИНКА Ведучий 1: І ось Чорний Маг взяв щіпку Священного Пилу знань і всипав її в кубок з вогняним напоєм. Задимілась волога, потускніли фарби. І випив рицар одним подихом кубок, й відкрилися йому всі таємниці всесвіту.Ведучий 2: Так закінчується один із найпопулярніших фільмів «Зоряні війни». В цьому Попелі Знань була якимось чином записана вся історія цивілізації, тобто Попіл знань, - це пристрій для збереження інформації. Ведучий 1: Для збереження інформації в комп’ютері є декілька пристроїв, які об’єднуються спільною назвою – «пам'ять». Так у комп’ютері є оперативна і зовнішня пам’ять.Ведучий 2: На «розминці» ми побачимо з вами наскільки прудкі наші команди.Завдання командам: дискета – це тарілка з водою, вода – інформація, стакан – оперативна пам'ять. Учасники команд по черзі будуть виступати у ролі процесора, який повинен за допомогою ложки перекачати інформацію з дискету в оперативну пам’ять. Журі оцінює характеристики процесора – швидкодію та об’єм перекачаної інформації. Команда переможець отримує 5 балів.(виступ)Ведучий 1: Просимо журі оголосити результати перших двох конкурсів.ІІІ КОНКУРС «ТЕАТРАЛЬНИЙ»Ведучий 2: Згадаємо з вами анекдот: «Зустрічаються двоє глухих. Один тримає в руці вудку. Другий запитує: Ти, що на рибалку зібрався? Та ні, на рибалку А-а-а! А я думав на рибалку…»Ведучий 1: Інформація була передана, але до адресата не дійшла. При будь-якому обміні повинно існувати джерело та приймач, інакше передача інформації не матиме ніякого смислу.Ведучий 2: Зараз команди по черзі будуть виступати у ролі приймача і джерела інформації. А передавати її вони будуть невербальним способом, тобто за допомогою міміки та жестів. На підготовку команди дається 3 хвилини. Прошу капітанів команд отримати завдання. Завдання: І. Зобразити (обирають капітани)Принтер;комп’ютерний запис;Маніпулятор «миша».Хлопчика, що грається у комп’ютерну гру;Захисний екран;Несправний дисковод (виступи команд)ІІІ КОНКУРС ВБОЛІВАЛЬНИКІВВедучий 2: А поки команди готуються, пропоную вболівальникам здобути бали для своїх команд. Вам пропонується відповісти на запитання, кожна правильна відповідь – 1 бал. І так, розпочнемо. 1. Жаргонна назва жорсткого диску(вінт) 2. Особливий стан комп’ютера, при якому не можна нічого зробити(зависання); 3. Символ, який використовується в адресах електронної пошти(«собачка»). 4. Частина вікна редактора Word, яка використовується для встановлення полів та відступів і т.д.(лінійка) 5. Назва якої відомої комп'ютерної фірми може бути перекладена з англійської мови як "Дрібном’яка". (Microsoft) 6. Пристрій для роботи комп'ютера в глобальній мережі. (модем) 7. Частина екрану, зайнята додатком або документом Windows. (вікно) Іноді своєму комп'ютеру я даю команду «Виграй» (win). Але ця нетямуща жерстянка виконує іншу команду. Що ж вона робить в цьому випадку? (завантажує Windows) Скільки поколінь ЕОМ прийнято вважати створеними до теперішнього часу?Ведучий 1: Ну що ж, команди готові, просимо їх на сцену. Першою виступає команда ____________(виступ) Запрошуємо команду ______________________(виступ)Ведучий 2: Ми побачили виступи обох команд, просимо журі оголосити оцінки за конкурс.^ 4. КОНКУРС КАПІТАНІВВедучий 1: Настав час показати себе капітанам. У повісті Артура Конан-Дойля «Танцюючі чоловічки» злочинець використовував оригінальний код для запису своїх погроз.Ведучий 2: Одну і ту ж інформацію можна передати різними сигналами і навіть зовсім різними способами. Якщо ми домовились, то уже отримаємо код або шифр.Ведучий 1: Зараз протягом трьох хвилин капітани спробують розшифрувати тексти і пояснити спосіб кодування . Капітанів команд прошу отримати завдання.ЗавданняІ. «Поса шила ф фасі» («Роза жила в вазі», глухі приголосні замінюються дзвінкими, а дзвінкі - глухими)ІІ. Акитамрофні(«Інформатика», слово пишеться навпаки)Ведучий 2: А поки капітани виконують завдання, просимо вийти на сцену по два учасника від кожної команди для проведення конкурсу художників. Один із вас буде художником, але не звичайним, а роботом-маніпулятором. А другому потрібно «рулити»- він буде оператором.Ведучий 1: Оператор отримує картинку із зображенням тварини. Його завдання – за допомогою 10 команд роботу відтворити картинку на інпровізованому екрані монітора. Не дозволяються такі явні команди як «Намалюй хвіст, вуха і т.п.». Можна використовувати команди «Постав точку в лівому верхньому куті», «З’єднай точки відрізком», «Намалюй круг, овал і т. п. ». Члени команди повинні відгадати тварину, що зображена на малюнку.(виступ)Ведучий 2: Вже впорались із завданням наші капітани. Що ж у них вийшло?.(відповіді капітанів)Ведучий 1: Просимо журі оголосити оцінки. Ведучий 2: Останній конкурс – інсценівка казки на інформатичний лад. Це завдання було домашнім. Нашій увазі буде представлено дві казки: Команда ________________________ «Казка про золоту рибку». Команда_________________________ «Казка про сіру мишку». Просимо команду ___________ на сцену. (виступи команд)Ведучий 2: А поки наше журі підраховує результати всіх конкурсів, ми просимо вас, дорогі вболівальники написати на листках наступні номінації: Напишіть прізвище найрозумнішого; найвеселішого; найвинахідливішого;Ведучий 1: Просимо наше вельмишановне журі оголосити результати.Ведучий 2: Ось і закінчилось наше свято. Дякуємо усім за увагу та активну участь у проведенні КВК. До наступних зустрічей! ДОДАТКИ Для конкурсу «театральний» ПринтерКомп’ютерний записМаніпулятор «миша»Хлопчика, що грається у комп’ютерну груЗахисний екранНесправний дисководДля конкурсу КапітанівПоса шила ф фасіАкитамрофніДля конкурсу «Художників»