Реферат по предмету "Промышленность, производство"


Сумочка-косметичка: використання технології ручного плетіння гачком та бісером

МІНІСТЕРСТВООСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИ
Курсовийпроект:
«Сумочка-косметичка:використання технології ручного плетіння гачком та бісером»
Виконавець:
Керівник:

ЗМІСТ
Вступ
РОЗДІЛ 1. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП ПРОЕКТУ
1.1 Історичні аспекти виникнення сумочки та обранихвидів рукоділля
1.2 Обґрунтування власного вибору виготовленнямайбутнього аксесуару
1.2.1 Загальний опис сумочки-косметички та вибірпроектного виробу
1.2.2 Огляд моделей-аналогів: порівняння переваг танедоліків
1.2.3 Планування роботи по реалізації проекту звиробництва сумочки-косметички
Висновки до розділу 1
РОЗДІЛ 2. КОНСТРУКТОРСЬКО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЕТАП СТВОРЕННЯСУМОЧКИ-КОСМЕТИЧКИ: МЕТОДОЛОГІЯ ВИГОТОВЛЕННЯ
2.1 Опис і побудова готового ескізу косметички
2.2 Підготовка засобів виробництва — предметів тазасобів праці
2.3 Механізм виготовлення сумочки-косметички
Висновки до розділу 2
РОЗДІЛ 3. ОЦІНОЧНИЙ ЕТАП ТА ЕКОНОМІЧНА СКЛАДОВАПРОЕКТУ
3.1 Аналіз та оцінка якості роботи
3.2 Вартість створеного проекту
3.3 Рекламна акція: презентація сумочки-косметички
Висновки до розділу 3
Висновки та пропозиції
Інформаційні джерела
Додатки

ВСТУП
З давнини сумочкавважалася необхідним та зручним аксесуаром, який супроводжував жінку будь де.Використання цього аксесуару і по сьогоднішній час дозволяє жінці почуватисябільш впевнено за межами житла в будь-якому місці та в будь-який час. Цеобумовлено тим, що сумочка завжди містить безліч потрібних та непотрібнихдрібниць, які жінка звикла використовувати в повсякденному житті.
 Отже, сумочка –це справжнє сховище, зміст та зовнішній вигляд якої віддзеркалює внутрішнійсвіт сучасної жінки, тому вона повинна бути не тільки функціональною, але йкрасивою. Добре, якщо, як і будь-який інший аксесуар, вона буде оригінальною,відображатиме індивідуальність жінки, особливості її характеру, власніуподобання, смаки, можливо навіть мрії. Це повністю можливо за умов створеннявласного дизайнерського проекту сумочки, в який буде втілено всі задуми повиготовленню одного з улюблених аксесуарів прекрасної половини людства. Такеположення в повній мірі можна віднести до будь-якого виду даного аксесуару – дозвичайної повсякденної сумки, до вихідного ридикюлю та похідної сумки-рюкзака,до сумочки-косметички чи мішечка для мобільного телефону тощо.
При виконаннінашого проекту ми зупинимося на створенні саме індивідуальної, особливоїсумочки-косметички, використання якої сьогодні є дуже актуальним у житті будьякої жінки, як ділової, так і домогосподарки. Такий вибір обумовлено тим, що всупермаркетах, на ринках та в інших торгівельних точках пропонується безлічкосметичок, проте майже всі вони є однотипними, різноманіття їх не такехарактерне в порівнянні зі звичайними повсякденними сумками. А це, в своючергу, вже зменшує можливість відобразити власні уподобання та індивідуальністьсправжньої жінки. Інша річ – виготовлений на замовлення дизайнерський проект,але, зазвичай такий аксесуар є дорогокоштуючим і похизуватися такою річчю можедозволи собі не кожна жінка. Тут на допомогу приходить рукоділля, перенесене донаших часів ще давніми предками. Ніяка куплена в магазині річ не порівняється збабусиним макраме, вишивкою чи в’язанням, оскільки у виготовлення останньої вкладеносправжню любов, душу, традиції тощо.
Отже, привиготовленні нашої сумочки-косметички ми використаємо елементи рукоділля, асаме в’язання крючком та вишивання бісером, оскільки в сьогоднішній моднійіндустрії така робота вважається не тільки унікальною, висококласною, а йвисоко оцінюється.
Виходячи зактуальності теми творчого проекту та обраного нами напряму діяльності можнасформулювати головну мету та задачі виконання даного проекту.
Головною метоювиконання проекту є створення сучасного, модного та, водночас, особливоговаріанту сумочки-косметички, що втілює власну індивідуальність, смаки,уподобання з використанням технологій рукоділля.
Основнимизадачами при цьому виступатимуть наступні:
а)експлуатаційні:
— виготовленняфункціональної сумочки-косметички
— виготовленнязручної в експлуатації косметички
— створенняваріанту сумочки, який би використовувався виключно за призначенням;
б) технологічні:
— використанняпідходящих та міцних матеріалів при виготовленні виробу
— застосуваннястандартних технологій та обладнання при роботі з матеріалами
— використаннядоступної для розуміння та легкої методики виконання виробу
— виконанняпосильного обсягу роботи та своєчасність виконання виробу;
в) екологічні:
— використанняекологічно чистих матеріалів, які не містять шкідливих елементів, барвниківтощо
— виготовленнякосметички з подальшим використанням відходів виробництва
— виготовленнявиробу з можливістю подальшої утилізації після експлуатації;
г) естетичні:
— створенняоригінального, особливого на вигляд виробу, здатного викликати захоплення
— виготовленнякрасивої, привабливої, з елементами декору речі
— створеннясумочки, яка відображатиме гармонійне кольорове рішення та підходитиме під іншіаксесуари, одяг чи взуття жінки
— виготовленняакуратного виробу, пророблення «тонкої роботи»
д) економічні:
— використанняматеріалів, яким характерне оптимальне співвідношення ціни та якості
— виготовленнявиробу, який коштуватиме не більше, ніж справжній дизайнерський варіант
— використаннямінімум затрат праці та часу
— виготовленнявиробу з можливістю отримання подальшого економічного ефекту (можливістюпродажу) та ефективності (отримання прибутку).
Сформульованамета та поставлені у відповідності з нею завдання виконуваного проекту повиннімістити в собі навчальні, розвивальні, виховні та профорієнтаційні складові.
Навчальний аспектзаключається у набутті теоретико-практичної компетенції при вивченні жіночихаксесуарів на всіх етапах здійснення проекту. Розвивальний — у формування вміньставити мету, розвивати сенсорну сферу, планувати свою діяльність, мислити,досягати значних результатів діяльності. Виховна складова поставлених цілей відображаєформування моральних, трудових та естетичних якостей учнів. Профорієнтаційнийаспект характеризується підготовкою до профорієнтаційного самовизначення ітрудової діяльності в умовах ринкових відносин.
Очікуванимирезультатами при досягненні вказаної мети та цілей виконання проекту мають бутинаступні:
— візуальнеоформлення проекту у роздрукованому та електронному варіанті;
— виготовленнявласного зразка сумочки-косметички;
— рекламна акція зметою отримання заявок на виготовлення і продаж аналогічних моделей аксесуару;
— набуттядодаткових навичок рукоділля та обмін досвідом.
Об’єктомпроектування виступає жіночий аксесуар «сумочка-косметичка» індивідуальноговиготовлення з урахуванням власних побажань щодо смаків та експлуатаційниххарактеристик.
Предметомпроектування є використання технологій гачкового плетіння та вишивання бісеромпри виготовленні аксесуару.
Методикавиконання проекту включає: для учнів – самостійну роботу, для вчителя –консультації з приводу планування та організації роботи, координацію роботи,проміжний контроль етапів виконання проекту та заключний контроль. Виходячи зцього формою організації навчальної діяльності є індивідуальна форма виконанняпід керівництвом вчителя.
Структуратворчого проекту містить три основних розділи щодо підготовки роботи,технології виготовлення сумочки-косметички та оціночно-економічного аспекту роботи,а також зміст, вступ, висновки, перелік інформаційних джерел. Робота виконанана 54 сторінках комп’ютерного шрифту, містить 13 рисунків, 9 таблиць, 15 джерелінформації та 4 додатка.

РОЗДІЛ 1.ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП ПРОЕКТУ
1.1 Історичні аспекти виникнення сумочки та обраних видів рукоділля
Передтим, як починати втілювати в життя наші задуми стосовно запланованого проекту,ознайомимося з деякими історичними довідками, які можуть бути для нас цікавимита корисними.
Якщо розглядатиісторію появи такого аксесуара як сумочка, то прототипом всіх сумок, сумочок ємішечок, який прикріплювали до поясу чоловіка, а жінки носили на шнурках.Власне, на деяких мовах ця назва так і залишилася. По-польськи сумка — torba.
Торби або мішечкимогли бути самої різної форми, призначалися для носіння грошей і, зробившипокупку, власник просто викидав мішечок або віддавав його разом з грошима.
Всередні віки гроші укладали в «кишені для добра», яка кріпилася до поясу, аразом з нею до поясу кріпився і шкіряний мішечок для дрібних грошей. У XIV-XVст. ці «кишеньки» носили і чоловіки, і жінки. При бургундському дворі вони буличастиною придворного туалету, — їх називали «омоньєрами». З розвиткомсвітського життя мішечкам стали приділяти більше уваги, в них стали поміщатиокрім грошей, люстерка, табакерки, але весь цей мішечок ховали в пишнихспідницях платтів тієї пори. За часів пізньої готики створювалися цілі колекціїмішечків самої різної форми і величини. Їх носили на шнурку і в поясу.
Цімішечки збереглися в епоху ренесансу їх носили на шнурку в поясу і при кожномукроці мішечки мелодійно дзвеніли. В наступному столітті чоловіки звільняютьруки і переходять до кишень. Людовик XIV в своєму камзолі зробив кишені, тимсамим, став законодавцем моди того часу. Пізніше кишені стали пришивати дожилетів, ще пізніше кишені з'явилися в брюках. А жінки залишилися вірнімішечкам-сумочкам, правда, змінюючи їх форму, прикраси. Невелика ручна сумка увигляді мішечка для дрібних предметів, на противагу кишені, стала невід'ємнимелементом жіночого гардероба.
Залежно від модисумки виготовляють з різних матеріалів і оздоб.
У XVII ст. жінкистали носити пишні бісером і стеклярусом вишиті, в'язані, плетенісумочки-кисети (ридикюлі). Мода змінилася радикальним чином, і сумки пересталиховатися в кишенях і під спідницею, — їх прагнули показати всьому світу. УXVIII ст. з'явилися дамські сумочки з матерії або мережива, в яких зберігалихусточки, косметику і інші дрібниці їх назвали «помпадур» на згадку профаворитку французького короля Людовика XV. Багаті пані змагалися у виготовленніхимерних сумочок. В цей же час в жіночого одягу з'явилися потайні кишені. Напочатку XX ст. до моди увійшли вузькі довгі спідниці з перехопленням нижчеколін, — тут не було місця для кишень. І розмір сумок став нестримнозбільшуватися.
Жіночі шкірянісумки, з'явилися відносно недавно. На початку ХХ ст. жіночу сумку залишковолегалізували разом з брюками, укороченими спідницями і короткими стрижками.Почалася друга сторінка історії сумки — історія великих сумок. Модниці сталинабувати великих сумочок на довгому ремінці або ремінці-ланцюжку. І незабаромз'явилися жорсткі сумочки, які і є прообразом наших, сучасних, сумок.
Сумка — «фасад»жіночого гардероба. Саме по сумці складається враження про образ людини. Сумкадля жінки — приблизно те ж саме, що марка автомобіля для чоловіка. Сумкаобов'язково повинна мати свою «особу», свій стиль, гідний вигляд. Сумочкибувають різні.
Надалі трохипоглинемо в історію виникнення застосовуваних нами видів прикладного мистецтва.
В’язання – один з цікавих і кориснихвидів рукоділля. Техніка його пройшла через століття, а у наш час отрималабільший розвиток і стала одним з улюбленіших занять умільців.
Встановити точно,коли зародилося ручне в'язання важко, адже трикотаж не камінь, нелегко йомузберегтися тисячоліттями. Проте, в'язані предмети, що дійшли до нас, –порівняно складні за технологією – учені відносять до 3-5 ст. н. е. Так, в Перубув знайдений рідкісний екземпляр декоративного в'язаного поясу з мотивомколібрі (3 ст. н. е.). Складність малюнка, в тонкості деталей і забарвленні,свідчать про високу техніку в'язання. При розкопках коптських гробниць в містіАнтіноє (Єгипет), була виявлена дитяча шерстяна в'язана шкарпетка з яскравимикольоровими смужками (4-5 ст. н. е.). Приблизно до того ж періоду відносятьсязнайдені в німецьких гробницях в'язальні спиці і довгі шерстяні штани зпришитими шкарпетками. Всі якнайдавніші знахідки свідчать про розвиненукультуру одягу, високий рівень володіння технікою в'язання, складання узорів, виборукольору. Якщо в давнину кожен вид праці розвивався повільно, не виключено, щолюди навчилися в'язати за декілька сторіч до нашої ери.
Занаймайстерніших в'язальників старовини вважалися араби. У 12-13 ст. врезультаті походів норманів і проникнення їх культур до Європи, в'язання, якевони перейняли ймовірно від арабів, призвело до розповсюдження в багатьохкраїнах: Італії, Іспанії, далі у Франції, Англії, Шотландії, Германії, вПрибалтійських країнах. В'язали в основному спицями: дерев'яними, кістяними,металевими – предмети для рук (рукавички) і ніг (шкарпетки, панчохи). У Росії здавніх часів селянки в'язали панчохи, шкарпетки, рукавички з овечої шкури.Зазвичай ці вироби були одноколірними, але в деяких північних губерніях, атакож в Рязанській, Пензенській, Тульській святкові в'язані вироби прикрашалисянарядними орнаментами, узорами, які мали народні назви.
У наш часв'язання залишається популярним видом прикладного мистецтва завдяки необмеженійможливості створювати нові модні узори і моделі. І в наші дні в'язання – один зулюблених видів рукоділля. В'яжуть на спицях, на вилці, на в'язальних машинах,коротким і довгим крючками. Зв'язану власними руками річ не побачиш ні на кому– сьогодні в кінотеатрі, завтра в автобусі. І навіть ні в одному універмазі.
Навчитися в'язатине складно, було б бажання і терпіння. Оволодівши спицями, ваші пальцінабувають необхідної спритності і вправності, в результаті чого буде зовсімнескладно освоїти дуже прості прийоми в’язання гачком.
Бісероплетіння– надзвичайно красиве, захоплююче, розвивальне рукоділля. Бісер – це склянібусини, матеріал екологічно чистий, має красивий зовнішній вигляд, створюєефект ошатності і свята.
Картини,які вишиті бісером разюче красиві, плетені вироби ніколи не виходять з моди,деревця і квіти з бісеру прикрасять будь-який інтер'єр.
Вірогідноневідомо, коли вперше з'явився бісер. Але всі ми знаємо з курсу історіїстародавнього світу, що різні прикраси з каменю і кісток тварин з давніх часіввиготовляли люди. І з давніх часів такі «бусини» робили та носили якамулети і, звичайно, продавали або обмінювали.
Немаєточних даних і про те, де і коли з'явилося скло, однак, дуже розповсюдженоюверсією вважається версія про його Єгипетське походження. І приблизна дата — 6000 років до н.е. Разом зі склом з'явилися і бусини різних форм і розмірів. Ічим досконалішими ставали технології виготовлення й обробки скла, тимдрібнішими ставали бусини.
Вчаси Римської імперії центром виготовлення бісеру стає Олександрія, де був знайденийспосіб видування скла (з металевої трубки чи очеретяної). Зі зміною технологіївиробництва, змінюється і бісер. За новою технологією склодув видував ізкрапель розплавленого скла довгі трубочки, що потім різалися і проходили різнуобробку. Так з'явився стеклярус.
Бусиниі бісер, зроблені в Давньому Римі, особливо в Олександрії, ще довго цінувалисядуже високо за якість обробки і багатство колірної гами.
Усередні віки центром з виготовлення скла стає Венеція. Венеційські майстритримали в найсуворішій таємниці склад і технологію виробництва скла. Набатьківщині майстрам-склодувам пропонувалися небачені привілеї, а перебіжчикижорстоко каралися. На багато століть Венеція стала центром бісерноговиробництва. Венеційський бісер цінувався дуже високо. Його обмінювали назолото, шовки, прянощі.
УXVІ-XVІІ ст. у минуле відходять скляні майстерні. Їм на зміну приходять заводи,що будуються по всій Європі. Бісер стає доступним широкому споживачу. Бісервиробляється в Німеччині. Особливою популярністю починає користуватися чеськескло і чеський бісер.
НаприкінціХІХ ст., завдяки винаходу машин для виробництва бісеру, значно упала йоговартість. Однак, зі зменшенням кількості видів рукоділля, поступово знизилося івиробництво бісеру.
У нашчас найбільше поширення одержали китайський бісер — через свою дешевину;чеський і японський бісер — через відмінну якість. Бісер широко застосовуєтьсяне тільки в плетиві різних прикрас. Ним декорують одяг відомі дизайнери, нимвишивають прекрасні картини. Бісер знову в моді!
1.2 Обґрунтування власного вибору виготовлення майбутнього аксесуару
1.2.1 Загальний опис сумочки-косметички та вибір проектного виробу
З метою виборупроектного виробу нами було проаналізовано ряд обставин і виявлено, що увласних речах відсутній такий аксесуар, як сумочка-косметичкабагатофункціонального походження, яка б гармоніювала з різними речами, щоіснують в наявності. Але у нас є всі передумови для створення такої речівласноруч.
Для початкузробимо короткий опис сумочки-косметички, оскільки саме вона є об’єктом нашогопроектування.
Не дивлячись на скептичні погляди чоловічої половини,сумочка-косметичка завжди матиме своїх прихильниць, адже у кожної жінки своїуявлення про те, що їй необхідно мати під рукою. Супертонкий (або просторозміром трохи більше сірникової коробки) мобільний телефон, який замінює вжеповністю записник і органайзер, дзеркало, ключі і помада, а що ще треба?Основні матеріали: м'яка шкіра, текстиль або замша, паєтки, бісер або бахромаяк декор. Це невелика сумочка, будь-якої уявленої і неймовірної форми, яку можнаносити і в руці. В такому разі її називають клатчем. Заглянувши в улюбленийанглійський словничок, знайдемо, що слово «клатч» переводиться як «хапати»,«обхвачувати», саме тому сумочка отримала таку назву: її легко можна обхватитирукою. Історія ж клатча звертається ще до часів неповторної Коко Шанель, аджесаме вона стала першою власницею витонченою маленькою сумочки-тубуса, якуподарував їй сам Герцог Вестмінстерський. Опісля декілька десятиліть, в 40-х,Крістіан Діор зробив крихітну сумочку-гаманець невід'ємною частиною стилю newlook – і маленький аксесуар «вийшов в народ». Кредитки, візитки, пудрениця,помада, ключі і мобільний телефон – от і весь вміст таких міні-сумочок.
То ж, длявиконання нашої роботи проектним виробом ми обрали сумочку-косметичку. На нашудумку, це повинен бути оригінальний, красивий виріб, який можна використовуватив багатьох випадках – для зберігання всіляких дрібниць і носіння в повсякденнійсумці, для виходів в якості власне сумочки-клатчу. Таку річ можна буде використовуватиі в повсякденному житті, і на свята. Вона повинна носити універсальнийхарактер, підходити під різні речі – одяг, аксесуари, взуття тощо.
1.2.2 Огляд моделей-аналогів: порівняння переваг та недоліків
З метоюформування моделі власної косметички розглянемо для початку деякі готовіваріанти.
Виділимо їхпереваги та недоліки і сформуємо уявлення про наш майбутній аксесуар більшдетально.
Модель 1 –Яскрава в’язана власноруч косметичка з поліетиленового жгута, який продається вгосподарському магазині, з використанням декору з того ж самого матеріалу.
Модель 2 –Власноруч в’язана з пряжі косметичка з використанням не дуже складного декору(прикраси з пряжі іншого кольору чи бісера).
Модель 3 –Фабрична косметичка, зшита з готової щільної тканини, виконує роль«зберігальниці» переважно засобів особистої гігієни та косметичних дрібниць.
Модель 4 –Виготовлена власноруч косметичка із тканини, шкіри або замші з використаннямскладного декору (аплікації з тканини і хутра, бісероплетіння, гачковогов’язання).
Модель 5 –Косметичка, повністю плетена із бісеру (власноруч) різного кольору звикористанням рисунка із бісеру іншого кольору.
Розглянемо деякіпереваги та недоліки продемонстрованих моделей.
Модель 1 –демонструє елементи рукоділля. Не пропускає воду, її легко почистити, але не єсвятковою із-за дешевизни основного матеріалу.
Модель 2 – легкау виготовленні, не трудомістка, красива на вигляд. Демонструє елементирукоділля. Можна використовувати в якості гаманця, косметички для повсякденноїсумки та сумочки-клатчу.
Модель 3 – невідображає елементів в’язання, бісероплетіння, вишивки тощо, тому не можевиступати об’єктом проектування, оскільки ми в своєму проекті використовуєморукоділля. До того ж не є досить привабливою, щоб використовуватися в якостісумочки-клатчу.
Модель 4 — демонструє багато елементів рукоділля, тому є однією з найоригінальніших тапривабливих, незважаючи на те, що її можна зробити з того, що «завалялося ушафі». Проте достатньо трудомістка і важка в догляді із-за складного декору.Можна використовувати для різних цілей.
Модель 5 –демонструє елементи рукоділля. Можна використовувати як гаманець, оскільки зарозміром вона є невеличкою. Проте даний аксесуар є невмістким в порівнянні ізсумочкою-клатчем. До того ж косметичка є трудомісткою, особливо якщо зробити їїбільшого розміру.
Таким чином,порівнявши різні моделі сумочок-косметичок, ми дійшли наступного висновку.Найбільш красивою та оригінальною сумочкою-косметичкою, яка водночас можевиступати і сумочкою- клатчем, на нашу думку, є модель 2. Вона, на наш погляд,має найменше недоліків, характеризується різноманіттям матеріалів длявиготовлення, легка у виробництві, не вимагає багато витрат часу. Тому в своємупроекті ми зупинимося на виготовленні подібної сумочки.
1.2.3 Планування роботи по реалізації проекту з виробництвасумочки-косметички
При плануванніроботи ми користувалися не тільки особистими побажаннями щодо створеннясумочки-косметички, а й матеріалами візуального спостереження та незалежноюдумкою, яка була отримана в результаті анкетування респондентів (табл. 1.1).
Таблиця 1.1
Результативізуального спостереження та анкетування респондентів*Показник Результати анкетування Результати візуального спостереження чол. % чол. %
Загальна кількість жінок,
з них: 80 100 45 100 Значна прихильність до косметичок 39 48,7 Важко визначити Важко визначити Значна прихильність до клатчів 41 51,2 Важко визначити Важко визначити Значна прихильність до сумочок-косметичок, які можливо використовувати в якості клатчів 57 71,2 Важко визначити Важко визначити Бажання мати косметичку, виконану декоративно-прикладним способом 62 77,5 Важко визначити Важко визначити Бажання виконати сумочку власноруч з використання елементів рукоділля 69 86,2 Важко визначити Важко визначити Використання в’язаної сумки 31 38,7 14 31,1 Використання повсякденної сумки з елементами декору 33 41,2 38 84,4 Використання маленької сумочки-клатчу без декору 38 47,5 21 46,7 Використання маленької сумочки з елементами декору 57 71,2 36 80,0
* За власнимидослідженнями і розрахунками автора
Із результатівдослідження можна зробити висновок, що переважна кількість жінок цінуєаксесуари з елементами прикладного мистецтва, полюбляють декор на власнихсумках та косметичках, хотіли б використовувати чи вже використовують невеликісумочки-косметички з елементами декорування і пишаються виготовленими власноручречами.
План роботи зреалізації проектного процесу
1. Сформувативимоги до нашої сумочки-косметички. При цьому наша сумочка-косметичка повиннавідповідати наступним вимогам: оригінальність, багатофункціональність ізручність, естетичність і привабливість, екологічність і економічність.
2. Здійснитивибір форми та розміру сумочки-косметички. При цьому проектнасумочка-косметичка може бути квадратною, прямокутною, із закругленими кутами,будь-якого зручного для нас розміру.
3. Сформуватикольорове рішення. Косметичка може бути виконана в будь-якому кольоровомувідтінку, проте бажано звертатися до більш універсальних для сумок відтінків(коричневий, бежевий, чорний, білий тощо) і враховувати колір речей, під яківона буде використовуватися. Декор можна виконати контрастним.
4. Описатиготовий потенційний виріб. Готовий аксесуар повинен відповідати пред’явленимпри плануванні вимогам і заявленим характеристикам.
5.Забезпечититеоретичні та практичні навички для реалізації проекту, ознайомитися зправилами безпеки при роботі. Теоретичні та практичні навички мають бутиотримані на уроках обслуговуючої праці, також з досвіду членів родини тазнайомих, в спеціалізованих журналах, в джерелах Інтернет тощо. Перед початкомроботи слід повторити правила з охорони праці під час роботи з колючими таріжучими інструментами, згідно інструкції №89 (Додаток А) та правила з охоронипраці на механічному обладнанні згідно інструкції №92 (Додаток Б).
6. Здійснитивибір матеріалів та обладнання. При виборі матеріалу слід правильно обратипряжу, нитки для зшивання, підкладку, блискавку, бісер; при виборі обладнання –підготувати гачок, голку, ножиці, наперсток, нитковдівач, сантиметрову стрічку,швейну машину.
7. Здійснитивибір техніки в’язання та бісероплетіння. При цьому необхідно подивитися нарізні узори та малюнки, що можуть бути використані в даному проекті (їх можназнайти на готових виробах та в інформаційних джерелах), також переглянути різнісхеми в’язання, бісероплетіння і відповідні технологічні карти, потім обратидля себе найбільш підходящий варіант.
8. Здійснитипоетапне виготовлення виробу. При цьому заплановані такі етапи процесувиробництва: в’язання основної частини; виготовлення і кріплення підкладки іблискавки; виготовлення елементів декору та прикрашання косметички звикористанням бісеру.
9. Проаналізуватита оцінити виготовлений виріб. При цьому необхідно порівняти готову косметичкуіз запланованим ескізом, перевірити її на міцність, акуратність, естетичність,функціональність тощо, отримати ухвалення керівника з допуском на захистпроекту, довести екологічність виробу, прорахувати вартість аксесуару.
10.Прорекламувати аксесуар та захистити даний проект. Рекламна акція можепроходити у вигляді демонстрації на домашніх святах, в гостях, на шкільнійпрезентації, в джерелах Інтернет тощо. Захист проекту має проводитися післяухвалення проекту керівником у кілька етапів – на місцевому та обласному рівні.
Висновки до розділу 1
1. Жіноча сумочкає обов’язковим аксесуаром в житті прекрасної половини людства ще с давніхчасів. З перебігом часу зовнішній вигляд та функціональне призначення цієї речінезначно змінювалося, проте все одно сумочка залишалася невід’ємною частиноюжіночого гардеробу. Таким чином, недавно в арсеналі сучасної жінки з’явилися ісумочки-косметички.
2. Прикладнемистецтво завжди використовувалося та цінилося у всіх країнах. Рукоділляперенеслося і у наші часи. В’язання та бісероплетіння застосовують привиготовленні різноманітних речей, щоб зробити їх універсальними. Не виключеннямє повсякденні сумки, сумочки — клатчі, сумочки-косметички тощо.
3. Вибір об’єктапроектування обумовлено впливом різних обставин. Наприклад, це власні смаки тапобажання, особливості гардеробу, сучасні новітні модні тенденції, анкетуванняреспондентів, візуальне спостереження та ін.
4. Плануванняпроцесу реалізації творчого проекту є багатогранним і включає роботу, починаючивід організаційно-підготовчого етапу до заключного етапу демонстрації готовогоаксесуару та захисту проекту.

РОЗДІЛ 2.КОНСТРУКТОРСЬКО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЕТАП СТВОРЕННЯ СУМОЧКИ-КОСМЕТИЧКИ: МЕТОДОЛОГІЯВИГОТОВЛЕННЯ
2.1 Опис і побудова готового ескізу косметички
Виготовленнябудь-якої сумочки починається з прорисовки зовнішнього вигляду в натуральнувеличину. Ми повинні визначити точні розміри майбутнього виробу і приблизнорозробити рисунок декорування, зробити ескіз проектного виробу.
Опис ескізу:
— потенційнасумочка-косметичка матиме прямокутну форму, при цьому горизонтальна довжинамайже вдвічі більше за вертикальну;
— виріб будевиконаний в коричневому тоні (з блиском) з відповідним тоном декору;
— в якостізастібки для зручності користування сумочкою-косметичкою виступатиме блискавка;
— основні частинивиробу, задня і передня, будуть виконані гачком візерунково;
— передня частинакосметички буде прикрашена декором — квіткою з листками;
 - квітка злистками теж в’язані гачком, проте мають іншу схему плетіння, ніж основначастина сумочки;
— додатковимдекором виступатиме бісер.
Готовий ескізпродемонстрований на рисунку 2.1.
Кресленняосновних деталей виробу із зазначенням реальних розмірів сумочки-косметички (основначастина – 190*110 мм; підклад – 210*130 мм) відображено на рисунку 2.2.

/>
Рис. 2.1. Ескізсумочки-косметички «Темна ніч»
2.2 Підготовка засобів виробництва — предметів та засобів праці
Слід зазначити,що вище наведений ескіз виконаний з урахуванням матеріалів, із яких будевиготовлятися сумочка-косметичка. Детальний опис використовуваних матеріалів таобладнання зробимо за формою таблиці 2.1.
Таблиця 2.1
Характеристикавикористовуваних матеріалів та обладнання для виготовлення проектноїсумочки-косметички «Темна ніч»*Матеріали і обладнання Опис Основне призначення Пряжа «Ярн Арт Брайт», колір коричневий, 20% — металевий поліестер, 80% — поліаніт Для виготовлення основної частини виробу Нитки для зшивання Катушечні, №40, колір чорний, довжина 50 м Для скріплення головних деталей виробу (основна частина, блискавка, підклад) Підклад Тканина для підкладу, штучний шовк, колір світло-коричневий, Т 42-85 Для поліпшення естетичних та функціональних властивостей виробу Блискавка
Металева, довжина 18 см, колір чорний,
М -124 Для зручності використання Бісер «Мрія», колір молочний та золотистий, форма кругла Для надання виробу привабливості Гачок
Металевий, №2,
М-385 Для в’язання основної частини виробу Голка Металева, швейна, побутова, С 32-275 Для зшивання основних деталей виробу та бісероплетіння Ножиці «ЮНІО» професійні, №225 Для розкроювання підкладу Наперсток Металевий, 1,5*2,0*0,7 Для дотримання правил безпеки праці Нитковдівач Металевий, Н-635 Для підвищення рівня зручності і швидкості роботи Сантиметрова стрічка Тканева, довжина 150 см Для вимірювання розмірів основних деталей виробу Швейна машина «Чайка» механічна ручна, ПМЗ Для естетичного і зручного зшивання основних деталей виробу
* За результатамипідготовки засобів виробництва до роботи
Всі розглянутіматеріали та обладнання розміщуються на спеціально підготовленому робочомумісці, яке розташовано в кабінеті обслуговуючої праці. Відповідне робоче місцеобладнане згідно певних вимог:
— добреосвітлення, розташування біля вікна;
— зручність прикористуванні робочого столу та стільця;
— урахуванняправил безпеки при роботі, наявність поблизу інструкцій по техніці безпеки та,на всяк випадок, аптечки;
— відсутністьпоблизу зайвих речей та обставин, що заважатимуть і відволікатимуть від роботи;
— раціональнерозташування обладнання і матеріалів при роботі та ін.
Далі, внаступному параграфі, розглянемо безпосередній процес виготовлення проектноговиробу.
2.3 Механізм виготовлення сумочки-косметички
Механізмвиготовлення та послідовність робочих операцій представлено в технологічній таінструкційних картах, а також візуально відображено на нижченаведених схемах тарисунках. Таблиця 2.2Технологічна послідовністьвиготовлення сумочки-косметички*№ операції Зміст операції Вид роботи Витрати часу (хв.) Обладнання, інструменти, пристосування 1. Підготовка виробу до обробки 1.1 Перевірити якість пряжі, підкладу, ниток і кількість бісеру Р 60 - 1.2 Перевірити наявність і готовність необхідних інструментів Р - 1.3 Створити ескіз сумочки-косметички на папері, визначити положення контрольних точок Р Олівець, папір 2. Виготовлення і обробка деталей виробу 2.1
Виготовлення задньої частини сумочки-косметички:
1ряд зв’язати ланцюжок довжиною 19 см,
2 та 3 ряд – стовпчики з одним накидом,
з 4 по 14 ряд в'язати за схемою на рис. 2.4 Р 150 Гачок, ножиці 2.2
Виготовлення передньої частини сумочки — косметички:
1ряд зв’язати ланцюжок довжиною 19 см,
2 та 3 ряд – стовпчики з одним накидом,
з 4 по 14 ряд в'язати за схемою на рис. 2.4 Р 150 Гачок, ножиці 3. Виготовлення та кріплення прикраси 3.1 Виготовлення прикраси для сумочки-косметички Р 40 Гачок, ножиці 3.2 Кріплення прикраси до передньої частини Р 20 Гачок, голка, ножиці 3.3 Оздоблення передньої частини бісером Р 60 Голка, ножиці 4. Монтаж сумочки-косметички 4.1 Кріплення блискавки РМ 30 Голка, швейна машина 4.2 Розкроювання та пришивання підкладу РМ 90 Голка, швейна машина 4.3 Зшивання деталей з боків Р 20 Гачок, ножиці 4.4 Зшивання деталей знизу Р 20 Гачок, ножиці 5. Остаточна обробка виробу 5.1 Закріплення кінців плетення Р 10 Голка, гачок, ножиці 5.2 Чистка, усунення дефектів виробу Р 10 Ножиці
* За результатамироботи автора
Примітка: Р –ручна праця; М – механічна праця; РМ – ручна та механічна працяТаблиця 2.3
Інструкційнакарта №1. В’язання ланцюжка*№ операції Послідовність виконання 1. Взяти нитку великим і вказівним пальцем лівої руки 2. Підвести гачок борідкою вниз під нитку і повернути, утворюючи петлю 3. Підвести борідку під нитку, і, зачепивши її, утягнути в петлю. Продовжити в’язання ланцюжка потрібної довжини
* За данимиінформаційних джерелТаблиця 2.4
Інструкційнакарта №2. В’язання стовпчика з одним накидом*№ операції Послідовність виконання 1. Зв’язати ланцюжок із 10 повітряних петель. Зробити накид, підхопивши нитку на гачок 2. Увести гачок у третю петлю ланцюжка. Підхопити нитку і витягнути петлю. Підхопити нитку і простягнути її через дві петлі на гачку. Ще раз протягнути нитку, витягнути її через дві петлі
* За данимиінформаційних джерел
Таблиця 2.5
Інструкційнакарта №3. В’язання квітки*№ операції Послідовність виконання 1. Скласти нитку в коло, зробити кілька витків, обв’язати стовпчиками без накиду 2. Останній стовпчик з’єднати з першим глухою петлею 3. Зв’язати ланцюжок із восьми повітряних петель, який з’єднати з кожним третім стовпчиком 4. Кожну пелюстку обв’язати стовпчиками з одним накидом
* За данимиінформаційних джерел
Схема в’язання полотнаосновної частини зображена на рисунку 2.4.
/>
Рис. 2.4. Схемав’язання готового виробу
сумочкакосметичка ескіз
Тепер більшдетально, поетапно розглянемо операції, наведені в технологічній та інструкційнихкартах з використанням запропонованих матеріалів та обладнання, прослідкуємохід роботи (рис.2.5 та Додаток В).
1. Починаємо знабору повітряних петель – в’яжемо ланцюжок з 61 петлі плюс 2 повітряні петліпідйому. Другий та третій ряд в’яжемо наступним чином: ст. з 1 накидом (в’язання ланцюжка).
2. З четвертогопо чотирнадцятий ряд плетемо за схемою, попередньо наведеною в інструкційнійкарті (в’язання основної деталі).
3. Одну із сторінкосметички декоруємо – прикрашаємо бісером та зв’язаними гачком деталями(квітка з листками) (декорування виробу).
4. Далірозкладаємо дві половини сумочки, кладемо між ними блискавку та приметуємо,зшиваємо на швейній машині (кріплення блискавки).
5. Вирізаємо ізпідкладу дві половини сумочки на 2-2,5 см. більше з кожної сторони в’язаних полотен. Прикладаємо підклад до виворотнього боку і також приметуємо доблискавки. Прошиваємо на швейній машинці (пришивання підкладу).
6. В результатівиконання основних та допоміжних операцій (просування нитки в голку, розрізанняниток, нанизування бісеру на голку та ін.) отримуємо готовий аксесуар (рис. а).
Поетапневиготовлення проектної сумочки-косметички «Темна ніч»
Висновки до розділу 2
1. Ескіз готовоговиробу є його візуальним зображенням, виконаним шляхом креслення на папері іводночас нанесення на рисунок основних, складових виробу – візерунку, застібки,декору тощо. Готовий виріб коричневого кольору, в’язаний з використаннямвізерунка, декорований квіткою з листками з тієї ж самої пряжі, що й основнеполотно, має прямокутну форму, розміри – 190*110 мм.
2. Длявиготовлення основної частини сумочки-косметички використовувалася пряжа;додатковим матеріалом є підклад, блискавка; матеріалом для декорування виробу –теж пряжа, а також бісер; для скріплення деталей використовувалися нитки длязшивання. В якості основних інструментів, що слугували при в’язанні аксесуару,вимірюванні і зшиванні основних деталей, бісероплетінні та розкроюванніпідкладу виступили гачок, сантиметрова стрічка, голка, швейна машина та ножиці,додаткових – наперсток і нитковдівач. Робота проводилася в кабінетіобслуговуючої праці на зручному, відповідно обладнаному робочому місці, зурахуванням необхідних вимог безпеки.
3. Технологічнапослідовність виготовлення сумочки-косметички передбачає: підготовку виробу дообробки; виготовлення і обробку деталей виробу; виготовлення та кріпленняприкраси; монтаж сумочки-косметички; остаточну обробку виробу. При цьому нароботу витрачається 11 годин робочого часу та використовується як ручна, так імеханічна праця.
4. Інструкційниймеханізм створення основної частини та декору включає вказівки по в’язаннюланцюжка, в’язаннюстовпчика з одним накидом і в’язанню квітки. Схема в’язання полотна основноїчастини передбачає виконання операцій по набиранню повітряних петель, плетіннюстовпчика з одним та двома накидами.

РОЗДІЛ 3.ОЦІНОЧНИЙ ЕТАП ТА ЕКОНОМІЧНА СКЛАДОВА ПРОЕКТУ
3.1 Аналіз та оцінка якості роботи
По завершеннюробочого процесу слід оцінити якість виробленого аксесуару: чи відповідає вінпоставленим при виконанні проекту вимогам щодо привабливого зовнішньоговигляду, оригінальності, естетичності, функціональності, зручності,екологічності, економічності тощо. Для цього використаємо ряд критеріївоцінювання виробу, про які вже йшла мова раніше.
Критерії оцінювання– це певні показники, яким повинен відповідати виготовлений виріб згіднозаявленим характеристикам.
Виділимо критеріїоцінювання для сумочки-косметички, яка є об’єктом проектування, у групи тарозглянемо основні: універсальність, функціональність, технологічність,привабливість, естетичність, екологічність, економічність (рис. 3.1).
Проаналізувавшивиготовлений нами аксесуар, можна відмітити, що він повністю відповідаєпереліченим критеріям, про що свідчать дані опитування респондентів (табл.3.1). Показники таблиці свідчать, що косметичка є особливо привабливою таестетичною, виконана на високотехнологічному рівні. Найнижчим є показникекологічності, проте в таблиці вказаний відносний серед інших бал, а впорівнянні з максимальним, який становить 12 балів, він теж є доволідопустимим. Середній бал за роботу з урахуванням всіх критеріїв та категорійопитуваних становить 11,54 бали, що всього на 0,46 бали відрізняється відмаксимального. Загалом косметичка відповідає заявленим критеріям на 96,17%,отже не відповідає – всього на 3,83%.

Таблиця 3.1
Результатинезалежного аналізу та оцінки виготовленого аксесуару*Заявлені критерії Результати опитування Оцінка за 12-тибальною шкалою
Кількість та категорія респондентів, що виставили вказану оцінку (при загальній кількості 18 чол., з них:
родичі та знайомі – 3 чол., друзі та однокласники – 10 чол., вчителя – 5 чол.) Середній бал за 12-тибальною шкалою з урахуванням категорії опитуваних Універсальність 12
2 — родичі та знайомі
5 — друзі та однокласники
5 — вчителя 11,67 11
1 — родичі та знайомі
5 — друзі й однокласники Функціональність 12
1 — родичі та знайомі
6 — друзі та однокласники
4 — вчителя 11,61 11
2 — родичі та знайомі
4 — друзі й однокласники
1 — вчителя Технологічність 12
3 — родичі та знайомі
10-друзі та однокласники
5 — вчителя 12 Привабливість 12
3 — родичі та знайомі
10-друзі та однокласники
5 — вчителя 12 Естетичність 12
3 — родичі та знайомі
10-друзі та однокласники
5 — вчителя 12 Екологічність 11
2 — родичі та знайомі
7-друзі та однокласники
3 — вчителя 10,67 10
1 — родичі та знайомі
3-друзі та однокласники
2 — вчителя Економічність 12 2 — друзі та однокласники 10,83 11
1 — родичі та знайомі
7 — друзі та однокласники
3 — вчителя 10
2 — родичі та знайомі
1-друзі та однокласники
2 — вчителя Середній бал за роботу з урахуванням всіх критеріїв 11,54 бали Відсоткова відповідність всім критеріям 96,17%
* За власнимидослідженнями і розрахунками автора

/>/>                                                                                                                /> /> /> /> /> /> /> /> /> 

Рис.3.1. Критеріїоцінювання проектної сумочки-косметички
3.2 Вартість створеного проекту
Вартістьвиготовленого аксесуару включає матеріальні і нематеріальні витрати. Зазвичайпри виробництві до матеріальних відносять витрати на сировину та матеріали, донематеріальних – витрати на працю, податкові видатки, витрати на зберігання,транспортування, реалізацію і рекламу продукту тощо. Матеріальні танематеріальні витрати, які йдуть безпосередньо на виробництво продукту (оплатапраці і відрахування в бюджет, сировина і матеріали, електроенергія,амортизація тощо) називають виробничою собівартістю (виробничими витратами), аті, що йдуть на зберігання, транспортування, реалізацію і рекламу продукту –комерційною собівартістю. Разом виробнича й комерційна собівартість продуктуутворюють загальну собівартість.
Методичні вказівкита механізм розрахунку виробничої собівартості проектної сумочки-косметички
1. В нашомувипадку, оскільки ми виготовляємо сумочку-косметичку не для продажу, а дляособистого користування, ми при розрахунку собівартості косметички не будемовраховувати комерційні витрати. Тобто, прорахуємо саме виробничу собівартістьаксесуару.
2. З цієї ж самоїпричини (виробництво аксесуару не для продажу, а для особистого користування)ми не будемо враховувати податкові і соціальні відрахування, хоча вони івідносяться до витрат виробництва.
3. Також прирозрахунку виробничих витрат ми не враховуємо витрати на електроенергію,оскільки користувалися ручною швейною машиною «Чайка» і не використовувалиелектроприлади.
4. Отже,виробнича собівартість нашої сумочки-косметички включатиме:
а) витрати напрацю;
б) витрати наматеріали:
— вартістьвикористовуваної кількості пряжі
— вартістьвикористовуваної кількості ниток (шовкових)
— вартістьвикористовуваної кількості підкладу
— вартістьблискавки
— вартістьвикористовуваної кількості бісеру;
в) амортизаціявикористовуваного обладнання.
5. Вартістьвикористовуваної праці в собівартості продукції зазвичай становить 25-30%.Тоді, для розрахунку її грошової величини, інші виробничі витрати ми приймемоза 75%. Отже, якщо витрати на матеріали і амортизацію (20,01 + 0,0374 = 20,0474 грн.) – це75%, то витрати на працю становитимуть: 20,0474 грн.* 25%: 75% = 6,6825 грн.
6. Вартістьвикористаної кількості пряжі, шовкових ниток, підкладу, блискавки і бісерурозраховано за формою таблиці 3.2.
Таблиця 3.2
Кількість тавартість використовуваних матеріалів для виробництва проектноїсумочки-косметички*Вид матеріалу Вартість придбаного матеріалу, грн. Кількість використаного матеріалу, % Вартість використаного матеріалу, грн. Пряжа 23,00 70 16,10 Нитки 2,00 7 0,14 Підклад 1,40 30 0,42 Блискавка 2,50 100 2,50 Бісер 1,00 85 0,85 Всього 29,90 - 20,01
* За власнимирозрахунками автора
Примітка:розрахунок проведено на момент діючих цін розрахункового періоду
7. Амортизаційнівідрахування на виробництво нашого аксесуару розраховуються за наступноюсхемою:
Вартістьобладнання (В) – 300 грн.:
— гачок – 2,5грн.
— голка – 0,5грн.
— ножиці – 45,0грн.
— наперсток – 1,5грн.
— нитковдівач –0,5 грн.
— сантиметровастрічка –2,0 грн.
— ручна швейнамашина – 248,0 грн.
Річна нормаамортизації (Na) – 10%
Строк службиобладнання (Т) – 5 років
Амортизаційнівідрахування за рік розраховуються за наступною формулою: В * Na: Т і становлять: 300 грн. * 10%: 5років = 6 грн. на рік
Із розрахунку 300робочих днів та 6 робочих годин учня (або 1800 робочих годин на рік)амортизаційні відрахування за 1 годину роботи обладнання становитимуть: 6 грн.: 1800 годин = 0,0034 грн. за 1 годину
На виробництвоаксесуару витрачено 11 годин (1 година – підготовка виробу до обробки; 5 годин – в’язання основноїчастини, 2 години – виготовлення та кріплення прикраси; 2,7 – монтаж сумочки-косметички; 0,3 – статочна обробка виробу), тому амортизаційнівідрахування при нашому виробничому процесі становитимуть: 11 годин * 0,0034грн. за 1 годину = 0,0374 грн.
Слід зазначити,що виробнича собівартість нашої сумочки-косметички може змінюватися взалежності від зміни вартості використовуваних ниток, пряжі, блискавки,підкладу, бісеру. Амортизаційні відрахування залишаються незмінними, оскількиаксесуар виготовляється з використанням того ж самого обладнання. Отже, мипрорахували як проектну собівартість даного аксесуару, так і його собівартість,якщо взяти до виробництва: по-перше, матеріал дорожчий за проектний; по-друге,дешевший за проектний (табл. 3.3).

Таблиця 3.3
Виробничасобівартість проектної та потенційної сумочки-косметички*Статті витрат Проектна собівартість аксесуару, грн. Собівартість аксесуару, виготовленого із матеріалу, дорожчого за проектний, грн. Собівартість аксесуару, виготовленого із матеріалу, дешевшого за проектний, грн. Витрати на працю 6,6825 7,7758 5,8992 Матеріали, в т. ч.: 20,01 23,29 17,66 — пряжа 16,10 17,90 14,80 — нитки 0,14 0,21 0,10 — підклад 0,42 0,48 0,36 — блискавка 2,50 3,00 1,80 — бісер 0,85 1,7 0,60 Амортизаційні відрахування 0,0374 0,0374 0,0374 Виробнича собівартість сумочки-косметички, грн. 26,7299 31,1032 23,5968
* За власнимирозрахунками автора
Таким чином,виробнича собівартість виробленої сумочки-косметички складає 26,73 грн. Якщовикористовувати інші за вартістю матеріали, то можна її зробити більш дорожчоючи дешевшою, але в будь-якому випадку це буде вигідно, оскільки в торговельніймережі подібні аксесуари коштують в середньому в 1,5-2,0 рази дорожче (заданими власних спостережень), крім того виключається можливість матиоригінальну косметичку.
Як вжезазначалося раніше, виготовлений аксесуар призначений для особистогокористування, а не для продажу. Зокрема, виключено масове виробництво іподальша реалізація товару. Саме тому при розрахунку собівартості не буловраховано деякі статті витрат. Проте, якщо допустити продаж даного екземплярукосметички (тільки не через торговельну мережу, наприклад подрузі,однокласниці, знайомій тощо) з метою отримання вигоди, то можна отриматинаступні фінансові результати:
Встановимо цінукосметички в розмірі 40,0 грн. (орієнтуючись на ціни в торговельній мережі).
Виручка відреалізації косметички (ціна реалізації одного виробу * кількість проданихвиробів) співпадатиме з ціною реалізації, оскільки ми продаємо всього одинаксесуар і становитиме вона 40,0 грн.
Прибуток відреалізації одиниці продукції (ціна реалізації одиниці продукції – витрати на їївиробництво) становитиме:
 40,0 грн. — 26,73 грн. = 13,27 грн.
Рентабельністьвиробництва (відношення прибутку від реалізації до собівартості продукції,визначається у відсотках) становитиме:
13,27 грн.:26,73 грн. * 100% = 49,6%.
Рівень окупностівитрат за результатами реалізації косметички (відношення виручки від реалізаціїдо собівартості товарної продукції) становитиме:
40,0 грн.: 26,73грн. = 1,50
Конкурентоспроможністькосметички за ціною (відношення прибутку від реалізації виробу до ціни йогореалізації, визначається у відсотках) становитиме:
13,27 грн.: 40,0грн. * 100% = 33,2%
3.3 Рекламна акція: презентація сумочки-косметички
Як вжезазначалося раніше, реклама нашого аксесуару може відбуватися через джерелаІнтернет, в гостях у знайомих, подруг тощо. Але основним напрямом нашоїрекламної акції буде шкільна презентація сумочки-косметички на відкритому уроціобслуговуючоїпраці. На даномузаході будуть присутні не тільки однокласники і ведучий викладач, а й іншівчителі, завучі, керівник гуртку прикладного мистецтва і представникибатьківського комітету. На презентації будуть продемонстровані й інші виробиприкладного мистецтва, виготовлені власноруч іншими учнями, тобто представленірізноманітні види та елементи рукоділля. Демонстрація саме нашої косметичкибуде проходити за наступною схемою (рис. 3.2).
/>

Рис.3.2. Алгоритмпроведення шкільної презентації сумочки-косметички
Згіднозапропонованої схеми для презентації складено відповідну доповідь.
Доповідь допрезентації
Шановні вчителі,гості та однокласники! До Вашої уваги пропонується презентація власноручвиготовленої на уроках обслуговуючої праці сумочки-косметички.
На нашу думку,даний аксесуар – це необхідна річ, яка повинна бути присутня в гардеробісучасної жінки. Це обумовлено тим, що в повсякденному житті вона постійноносить із собою різні дрібні речі, якими користується протягом дня – косметичнідрібниці, ключі, пігулки та ін. Крім того, мати подібну річ сьогодні не тількизручно, а й модно — свідчить про певний рівень зібраності й організованостіжінки, який в сучасних умовах розвитку цивілізації є однією з характерних риссаме ділової та емансипованої особи.
Водночасволодіння сумочкою, виготовленою власноруч, демонструє персональні потреби,смаки та індивідуальність жінки, що також є немало важливим при виборіаксесуарів та інших особистих речей. Ви тільки пригадайте свою реакцію, колидесь в гостях, на святі, на роботі чи в будь-якому іншому місці зустрічаєтесяіз жінкою, вдягненою в точно таку ж сукню або блузку, туфлі, як у Вас чи заналогічною сумочкою! Одразу ж з’являється дивне почуття незручності,невпевненості і постає питання – чи не виглядає вона краще за Вас? Куди ждівається Ваша індивідуальність, яку постійно намагається підкреслюватисправжня жінка? Власноруч чи на замовлення виготовлені речі – цілком підходящіречі для уникнення подібної ситуації, хоча, така, можливо, трапляється і нечасто. Крім того, хіба ніколи і ні в кого не виникало бажання похизуватися оригінальноюдрібничкою, яка належить тільки Вам? Наприклад, це може бути ось така мила іоригінальна сумочка-косметичка, виготовлена з використанням елементів в’язанняі бісероплетіння. І якщо у Вас є трохи часу та бажання, можна виготовити їївласноруч.
Така сумочкакосметичка має безліч переваг. Вона є зручною та функціональною – сама зручносидить у сумці, вміщує всі дрібниці, що можуть знадобитися протягом дня і теперне треба їх шукати по всій сумці. Вона акуратно, професіонально виготовлена ізкрасивої коричневої пряжі, прикрашена квіткою та бісером, виглядає навітьромантичною, святковою і може використовуватися в якості не тільки косметички,а і клатчу. При виготовленні даного аксесуару було використано екологічніматеріали, не відбулося забруднення навколишнього середовища. Відходивиробництва можна використовувати для виготовлення деяких інших виробіврукоділля. Деякі відходи і навіть сама косметичка після використання можутьбути повністю утилізовані. Крім того, виготовити даний аксесуар є економічно вигідним,оскільки придбати подібний в магазині чи на ринку буде дорожче, причому він вжене буде оригінальним.
Отже, нашасучасна сумочка-косметичка – красива, оригінальна, практична! Виготовляйтеподібні речі та будьте індивідуальними!
Дякую за увагу!
Висновки до розділу 3
1. Аналіз таоцінка якості роботи свідчать про відповідність виробленої сумочки-косметичкизаявленим критеріям. Зокрема, це відображає проведене опитування респондентів.
2. Економічнаоцінка проектного аксесуару свідчить про доречність його виготовлення власноручі можливість отримання вигоди (за бажанням), навіть якщо використовувати більшдорогі матеріали.
3. На проведенійшкільній презентації, яка відбулася в якості рекламної акції, булопродемонстровано виготовлену сумочку-косметичку. В процесі цього доведенонеобхідність мати власний подібний аксесуар, охарактеризовано можливості йоговикористання, визначено найбільш суттєві переваги та запропоновано виготовитиподібну річ власноруч.

ВИСНОВКИ ТАПРОПОЗИЦІЇ
У проведенійроботі досягнуто головну мету та виконано основні завдання реалізації проекту.Створено сучасний, модний і особливий варіант сумочки-косметички, що втілюєвласну індивідуальність, смаки, уподобання з використанням технологійприкладного мистецтва – в’язання гачком та бісероплетіння. При цьому виконаноексплуатаційні, технологічні, екологічні, естетичні та економічні задачіпроекту.
Проведенакомплексна робота дала змогу зробити наступні висновки:
1. Жіноча сумочка– це один з головних аксесуарів, що потрібен прекрасній половині людства вповсякденному житті. Таке положення речей існувало ще з давніх-давен. Всучасному світі різновидом сумочки є сумочка-косметичка, яка використовуєтьсяжінкою для зберігання та носіння косметичних дрібничок, дзеркальця, ключів,пігулок та ін. При цьому дуже оригінальними виглядають косметички, виготовленівласноруч, в тому числі з використанням елементів рукоділля.
2. В’язаннягачком та бісероплетіння – одні з найкрасивіших, найдавніших та найпоширенішихвидів сучасного прикладного мистецтва; вони й використовуються в реалізаціїтворчого проекту під назвою сумочка-косметичка «Темна ніч». Ручне в’язання гачком – один з цікавих і кориснихвидів рукоділля, що являє собою різноманітні схеми плетіння узорів з пряжі задопомогою ледве зігнутої на кінчику невеличкої палички. Бісероплетіння – надзвичайно красиве,захоплююче, розвивальне рукоділля; створення яскравих полотен та святковихузорів із скляних бусин, скріплених шовковими нитками за допомогою голки. У наш час техніка в’язаннягачком та плетіння бісером отримала більший розвиток і стала одним зулюбленіших занять умільців.
3. На вибір проектноговиробу вплинули ряд різноманітних обставин та чинників. Виготовлення власноручз використанням елементів рукоділля оригінальної сумочки-косметички, яка можевикористовуватися і як звичайна косметичка, і як сумочка-клатч – це ідеальнийваріант для реалізації проекту. Це обумовлено наступним: по-перше, у власномугардеробі відсутня, але потрібна подібна річ; по-друге, виготовлений аксесуарвласноруч відображатиме особисті потреби та індивідуальні смаки; по-третє, такасумочка-косметичка є функціональною та привабливою; по-четверте, виробити такуріч не складно та вигідно. Огляд моделей-аналогів, порівняння їх переваг танедоліків сформували уявлення про майбутній вигляд та призначення проектної сумочки-косметички.
4. Проведенетематичне дослідження по проекту за допомогою візуального спостереження іанкетування респондентів сприяли складенню основного плану роботи по реалізаціїпроекту з виробництва аксесуару, який містить десять основних етапів виконанняданого проекту — формування вимог до проектної сумочки-косметички; здійсненнявибору форми та розміру сумочки-косметички; формування кольорового рішення;описання готового потенційного виробу; забезпечення теоретичних та практичнихнавичок для реалізації проекту; здійснення вибору матеріалів та обладнання;здійснення вибору техніки в’язання та бісероплетіння; поетапне виготовленнявиробу; аналіз і оцінка виготовленої речі; реклама і захист проекту.
5. Основнимихарактеристиками ескізу готової сумочки-косметички є наступні: прямокутна форма(190*110 мм), виконане візерунком основне полотно, в лівому нижньому кутірозташована квітка з листками, яка виступає в якості декору, колір виробу –коричневий, застібкою виступає блискавка.
6. Засобивиробництва для виготовлення сумочки-косметички включають необхідні предмети тазасоби праці, тобто матеріали та обладнання. До необхідних матеріалів належать:пряжа, нитки для зшивання, підклад, блискавка, бісер; до обладнання – гачок,голка, ножиці, наперсток, нитковдівач, сантиметрова стрічка, швейна машина. Задопомогою всіх інструментів та матеріалів для виготовлення аксесуару обладнановідповідне робоче місце – зручне і добре освітлене, розташоване в шкільномукабінеті обслуговуючої праці.
7. Технологічнийпроцес виготовлення сумочки-косметички складається з п’яти основних операцій, асаме – це: підготовка всіх необхідних матеріалів та обладнання; виготовлення іобробка основних деталей сумочки; виготовлення прикраси та декорування;скріплення всіх складових сумочки-косметички; кінцевий обробіток готовогоаксесуару. Окрім швейної машини, яка використовується при механічній праці, всіінші інструменти використовуються в процесі ручної праці при виготовленнівиробу. Весь час на підготовку засобів праці, виготовлення і кінцеву обробкувиробу займає 11 робочих годин.
8. Для того, щобзв’язати основне полотно, слід володіти наступними елементами плетіння гачком:набір повітряних петель, плетіння стовпчика з одним накидом, плетіння стовпчиказ двома накидами. В’язання початкового ланцюжка для основної частини виробу, в’язання стовпчика з однимнакидом та в’язання квітки – це необхідні операції, теоретично і схематичновідображені в інструкційних картах, для створення частини виробу, яка плететьсягачком.
9. Універсальність,функціональність, технологічність, привабливість, естетичність, екологічність,економічність – головні критерії оцінювання проектної сумочки-косметички «Темнаніч». На оціночному етапі роботи встановлено відповідність виготовленогопроектного виробу вказаним критеріям. По закінченні проекту було досягнутотого, що виготовлена сумочка-косметичка виявилася зручною і практичною,акуратною і красивою.
10. Привиготовленні проектного аксесуару не було понесено високих витрат виробництва(відносне порівняння). Виробнича собівартість виробленої сумочки-косметичкисклала 26,73 грн. Це у 1,5-2,0 рази нижче, ніж придбання подібної речі уторгівельній мережі. Крім того, даний аксесуар є унікальним в своєму роді, що відповідаєодній із поставлених задач проекту. Якщо допустити продаж сумочки-косметичкикомусь із знайомих, можна, навіть, отримати вигоду.
11. Основніпереваги та можливості використання виготовленої сумочки-косметички добредемонструються на шкільній презентації, яка являє собою один із напряміврекламної акції. Саме такий вид реклами було обрано з метою більш детальногоознайомлення оцінювачів з проведеною роботою. На даному заході аксесуарнаглядно продемонстрований та охарактеризований.
В результатіпроведення проектної роботи та обґрунтування вище наведених висновків можнавинести наступні пропозиції:
— використанняоригінальних аксесуарів та інших речей у власному гардеробі, які б відображаливласні смаки та індивідуальні особливості характеру;
— використанняфункціональних та привабливих аксесуарів, які б були зручними та красивими навигляд;
— виготовленнятаких оригінальних аксесуарів, як сумочка-косметичка, сумочка-клатч, чохол длямобільного телефону, пенал для канцелярських дрібничок, власноруч;
— використанняпри виробництві саморобних аксесуарів різноманітних елементів прикладногомистецтва – в’язання гачком та спицями, бісероплетіння та вишивання,декорування тощо;
— агітація подругта знайомих експериментувати — виготовляти різноманітні оригінальні аксесуаривласними руками із використанням елементів рукоділля.

ІНФОРМАЦІЙНІДЖЕРЕЛА
1. Абдулова К. М. Сучасне прикладнемистецтво: Практичний посібник. — Львів: Українські технології, 2008. – 116 с.
2. Абдулова К. М. В'язання,бісероплетіння, вишивання, макроме – застосуваня на практиці: Практичний посібник.– К.: А.С.К. 2009. – 121 с.
3. Бобів С. А., Корнійчук М. О.Основні види рукоділля: теорія та практика застосування. – Наука і освіта,2007. – 98 с.
4. Братун Д. В. Особливості застосуванняручного плетіння гачком// Прикладне мистецтво. – 2007. – № 4. – С. 17-20
5. Васильева И. И. Бисероплетение.Шкатулки. Сумочки: Практическое пособие. – СПб.: КОРОНА принт, 2000. – 64 с.,ил.
6.Вяжем крючком, создаём классику. – Х.: Веста: Изд. «Ранок», 2008. – 64 с.
7. Денисенко Л. І. Азбука домашньогогосподарювання. 5-9 кл. – К.: А.С.К. 1999. – 232 с.
8. Леонова І. Л.Методологічно-прикладні аспекти застосування основних видів рукоділля. – К.:Наука і освіта, 2000. – 104 с.
9.Ляукина М. В. Бисер. – М.: Аст-Пресс, 1998, – 176 с.
10.Модные идеи. Сумочки: спецвыпуск// Маленькая Diana. – М., 2006. – №1 – 42 с.
11.Мордак Е. А. Украшения из бусин. Шаг за шагом. – Харьков: Книжный Клуб «КлубСемейного Досуга», 2006. – 64 с., ил.
12. Мордак Е. А. Стильные украшения.Шаг за шагом. – Харьков: Книжный Клуб «Клуб Семейного Досуга», 2007. – 64 с.,ил.
13. Наниашвили И., Соцкова А. Модныесумочки. Шаг за шагом. – Харьков: Книжный Клуб «Клуб Семейного Досуга», 2007. –64 с., ил.
14. Наниашвили И. Вышивка бисером. Шаг зашагом. – Харьков: Книжный Клуб «Клуб Семейного Досуга», 2007. – 64 с., ил.
15. Джерела Інтернет

ДОДАТКИ
Додаток А
Інструкція№89
зохорони праці під час роботи з колючими та ріжучими інструментами
1.Загальні положення
1.1. До робіт зколючими та ріжучими інструментами допускаються учні, які пройшли медичнийогляд, спеціальне навчання, інструктаж з охорони праці, про безпечні методироботи. Ці знання періодично перевіряють, закріплюють.
1.2. Проведенняінструктажу та перевірка знань з питань охорони пращ здійснюється в межахнавчальної програми і оформлюється відповідно у журналі інструктажу.
1.3. Виконанняданої інструкції є обов'язковим для всіх осіб, які працюють у навчальніймайстерні.
1.4. При травмі (поріз, прокол ), при поганому самопочутті необхідно негайно повідомити учителя.
1.5. Виконуйтелише ту роботу, яку доручив учитель.
1.6. Інструментита пристосування зберігайте у відведених місцях.
1.7. Сумліннодотримуйтесь правил особистої гігієни і санітарних норм на місці праці.
2. Вимоги безпекиперед початком роботи.
2.1. Одягнітьспецодяг.
2.2. Перевіртесправність інструментів (ножиць, голки, булавки).
2.3. На робочомумісці розкласти інструмент належним чином.
2.4. Перерахуйтекількість інструментів.
2 5. Роботурозпочинайте тільки після договору з учителем.
2.6. Працювати зколючими та ріжучими інструментами тільки на робочому місці.
3. Вимоги безпекипід час роботи
3.1. Уважно ічітко виконуйте вказівки учителя.
3.2.Використовуйте шило, спиці, крючок, голки, ножиці, ножі тільки за призначенням.
3.3.Розташовуйтесь на відстані один від одного не менш, аніж 30-40 см.
3.4. При роботі зголками та булавками.
3.4.1. Зберігайтеголки, булавки у певному місці (подушечці), не залишайте їх на робочому місці(столі).
3.4.2. Забороняєтьсябрати голки, булавки у рот, користуватися іржавою, кривою голкою; залишатиголку без нитки, вколювати голку в робочий одяг.
3.4.3. Принеобхідності рекомендовано працювати з наперстком.
3.4.4. Приколюючивикрійку до тканини, слід вістря булавок спрямовувати від себе.
3.5. Під часроботи з ножицями.
3.5.1. Зберігайтеножищ у певному місці (коробці). Кладіть їх зімкнутими вістрями від себе.
3.5.2. Під часроботи з ножицями притримувати тканину пальцями лівої руки, тримаючи їх набезпечній відстані від вузького леза ножиць, що містяться під тканиною.
3.5.3. Передаватиножиці із зімкнутими лезами кільцями вперед.
3.6. Під часкористування різальними інструментами зберігати максимальну обережність.
4. Вимоги безпекипісля закінчення роботи
4.1. Приберітьсвоє робоче місце, користуючись щіткою. Не здувайте відходи ротом, не змітайтеїх рукою.
4.2. Перевіртекількість і цілість інструментів, обов'язково знайдіть недостаючи.
4.3. Зламаніголки віддайте учителю.
4.4. Заховайтеробочі інструменти у відведене для них місце.
4.5. Не виходьтез майстерні без дозволу учителя.
5. Вимоги безпекив аварійних ситуаціях
5.1. При виявінесправності інструментів, а також пожежі, порушенні норм безпеки, припинітьроботу і повідомте вчителя.
5.2.При одержанні травм — припиніть роботу і повідомте вчителя. Вчитель надастьпершу медичну допомогу, а в разі необхідності викличе швидку медичну допомогуза тел. 103.
Інструкціюрозробив:
Погоджено
спеціаліст зохорони

Додаток Б
ІНСТРУКЦІЯ №_______
з охорони праціпід час роботи на механічному обладнанні
1. Загальнівимоги безпеки
1.1. До робіт нашвейному обладнанні допускаються учні, які пройшли медичний огляд, спеціальненавчання, інструктажі з охорони праці про безпечні методи роботи. Ці знанняперіодично перевіряють, закріплюють.
1.2. Проведенняінструктажу та перевірка знань з питань охорони праці здійснюється в межахнавчальної програми і оформляється відповідно у журналі інструктажу.
1.3. Виконанняданої інструкції є обов’язковим для всіх осіб, які працюють у навчальніймайстерні.
1.4. При травмі(поріз, прокол) при поганому почутті необхідно повідомити вчителя.
1.5. Виконуйтелише ту роботу, яку доручив вчитель.
1.6. Інструментита пристосування зберігайте у відведених для цього місцях.
1.7. Сумліннодотримуйтесь правил особистої гігієни і санітарних норм на місці праці.
2. Вимоги безпекиперед початком роботи
2.1. Одягнутиспецодяг, застебніть на всі ґудзики, волосся сховати під головний убір(хустку).
2.2. Перевіртесправність інструментів (ножиць, наперстків, голок, лінійок) та обладнання:надійність кріплення. заземляючого дроту електродвигуна та пускових пристроїв,відсутність оголених дротів та наявність захисних огороджень.
2.3. Працюватинесправним, пошкодженим інструментом й несправному обладнанні працювати ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.
2.4. Інструментирозміщуйте на столі так, щоб запобігти їх падінню.
2.5. Незаставляйте проходи між столами сторонніми предметами.
3. Вимоги безпекипід час роботи
3.1. Уважно ічітко виконуйте вказівки вчителя.
3.2. Під часвиконання машинних та спец машинних робіт:
· заправленняниток, зміна голок, регулювання натягу ниток, чищення та змащування рухомихчастин машини проводити тільки при вимкненому електродвигуні, знявши ноги зпускової педалі;
· передзшиванням переконайтесь у відсутності булавок, голок на лінії шва виробу;
· стежте зарозміщенням рук під час роботи, щоб уникнути проколів пальців;
· непередавайте напівфабрикати, інші предмети через працюючи машини;
· нерозміщуйте інструменти та пристосування близько біля рухомих частин машини;
· незаправляйте пас на шків машини під час роботи електродвигуна;
· недопускайте перевантаження електродвигуна, вимикайте пусковий пристрій післявиконаної роботи;
· незалишайте працюючу машину без догляду;
· привиявленні будь-яких несправностей у працюючій машині негайно вимкнітьелектродвигун і повідомте вчителя.
3.3.Забороняється:
· чистити,змащувати, регулювати машину, заправляти нитки під час роботи електродвигуна;
· торкатисята нахилятися до рухомих обертових частин машини;
· працюватибез захисних огороджень, пристроїв;
· працюватина несправному обладнанні;
· відволікатиувагу працюючих за машиною сторонніми розмовами;
· розкидатипо майстерні зламані голки, порожні котушки, обрізки тканини.
4. Вимоги безпекипісля закінчення роботи
4.1. Вимкнітьпусковий пристрій машини.
4.2. Приберіть,заховайте робочі інструменти у відведене для них місце.
4.3. Праскувимикайте, тримаючись за штепсельну вилку.
4.4. Приберітьсвоє робоче місце.
4.5. Не виходьтез майстерні без дозволу вчителя.
5. Вимоги безпекив аварійних ситуаціях
5.1. Привиявленні несправності обладнання, інструментів, а також пожежі, порушень нормбезпеки, аварії або травмування негайно повідомте про це вчителя.
5.2. Не усувайтенесправностей електромережі й електрообладнання самостійно.
Інструкціюрозробив:
Погоджено
спеціаліст зохорони праці

Додаток В
Процесвиготовлення аналогічної проектній сумочки-косметички «Чорна орхідея»
/>
 />

/>
/>


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.