Реферат по предмету "Педагогика"


Дидактична гра як засіб навчання іноземних мов молодших школярів

Ю.І. Федусенко
 
МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК
ДИДАКТИЧНА ГРА ЯК ЗАСІБ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

1. Дидактичні ігри для другого класу
 
1.1 Ігри, щоготують до комунікативної діяльності
 
Формування та вдосконаленняфонетичних навичок
 
Лото
Метагри : повторення знаків транскрипції.
Змістгри: клас ділиться на дві команди. Для кожної з них учитель пише надошці десять знаків транскрипції, які повинні бути однаковими для обох команд,але написані у різній послідовності. З кожної команди учитель викликає поодному учню і називає у швидкому темпі звуки. Завдання учнів – обвестивідповідні знаки транскрипції. Команда, представник якої повністю виконав цезавдання, зараховується очко. Потім учитель пише на дошці інші знакитранскрипції, і гра продовжується. Перемагає команда, яка отримує найбільшу кількістьочок.
 
Хто більше?
Метагри: удосконалення фонетичних навичок; активізація раніше вивченоїлексики..
Обладнання: карти іззображенням знаків транскрипції.
Змістгри: клас ділиться на три-чотири команди. Учитель по черзі показуєкожній з них картку зі знаком транскрипції. Учні вимовляють відповідний звук іназивають з ним слова. За кожне вірно назване слово команді зараховується однеочко. Перемагає команда, яка набрала найбільшеу кількість очок.
 
В якому порядку ?
Метагри: повторення літер абетки.
Змістгри: вчитель пропонує учню назвати будь-яку літеру абетки. Гравець,який сидить поряд, повинен назвати наступну літеру в алфавітному порядку. Післяцього вчитель називає слідуючу букву наступній парі учнів і гра триває. Учень,який не зміг правильно назвати літеру, вибуває з гри. Перемагає той, хтозалишився у грі останнім.Ланцюг
Метагри: повторення літер абетки.
Обладнання: м’яч.
Змістгри: учні шикуються у шеренгу. Передаючи один одному м’яч, вониназивають літери в алфавітному порядку. Якщо гравець помилився, він вибуває згри. Перемагає той, хто залишився у ланцюгу останнім.
Формуваннята вдосконалення орфографічних навичок
 
Допиши слово
Метагри: перевірка рівня засвоєння учнями правил написання слів у межахвивченого лексичного матеріалу.
Змістгри: учні діляться на дві команди. Для обох команд на дошці колонкаминаписані слова, у кожному з яких пропущено одну літеру. Члени команд по черзівиходять до дошки і вписують необхідні літери. Перемагає команда, яка першоюбезпомилково виконає завдання, або допустить меншу кількість помилок, ніж іншакоманда.
 
Тварини
Метагри: розвиток орфографічних навичок.
Змістгри: клас ділиться на 3-4 команди, від кожної з яких до дошки виходятьпо одному представнику. Учитель пропонує учасникам гри написати якомога більшеназв тварин (диких чи свійських). Гра триває 7-10 хвилин. Після її закінченняучитель разом із учнями класу перевіряє правильність написання слів. Перемагаєкоманда, представник якої не припуститься жодної помилки, або їх виявитьсяменше ніж в інших учнів.
Формування тавдосконалення лексичних навичок
 
Хто швидше?
Метагри: перевірка рівня засвоєння учнями вивченого лексичного матеріалу умежах кількох тем.
Змістгри: на дошці учитель записує слова, які учні повинні згрупувати затемами. Клас ділиться на дві команди, представники яких виконують це завданняна дошці. Той, хто впорається швидше і допустить найменшу кількість помилок,приносить своїй команді перемогу.
 
Телеграми
Метагри: тренування у використанні вивченої раніше лексики в усному мовленні.
Обладнання: предметнімалюнки.
Змістгри: для проведення гри учитель готує 10-15 малюнків предметів, назвияких відомі учням. Він дає гравцеві, який сидить за першою партою, один із цихмалюнків і називає іноземною мовою зображений на ньому предмет. Учень повторюєце слово і передає малюнок наступному гравцю, який виконує ті ж самі дії. Післятого, як «телеграма» обійде весь клас, воназнову потрапляє до вчителя. Далі надсилається нова «телеграма» і гра триває. (Учніможуть називати слова ізольовано або у структурах).
Словознайко
Мета гри: активізаціялексики кількох вивчених раніше тем.
Обладнання: картки ізлітерами.
Змістгри: клас ділиться на дві-три команди. Учитель демонструє учасникам грикартку з літерою, а вони по черзі називають із нею слова. За кожне правильноназване слово команді зараховується очко. Перемагає команда, яка набраланайбільшу кількість очок.
Веселка
Метагри: повторення лексичних одиниць у межах теми “Colours”.
Обладнання:кольоровіолівці, картина із зображенням веселки.
Змістгри: вчитель вивішує на дошці картину з зображенням веселки. Потімназиває іноземною мовою її кольори, а учні піднімають олівці відповідногокольору. Картина знімається з дошки, а вчитель пропонує гравцям: Drawared/green/blue… line, please (Намалюйтечервону, зелену, синю … лінію). Коли діти намалюють у зошитах усю веселку, надошку знову вивішується картина, і гравці порівнюють свої малюнки іззображенням. За якістю виконання роботи вчитель визначає переможців.
Формування та вдосконалення граматичних навичок
 
Сніговик
Метагри: формування навичок утворення множини іменника.
Змістгри: учитель малює на дошці два сніговики і записує на них іменники воднині. Клас ділиться на дві команди, які делегують до дошки по одномупредставнику. Представники за сигналом учителя утворюють множину запропонованихіменників. Кожен із них має право на одну підказку від команди. Перемагаєучасник, який виконав це завдання швидше й з меншою кількістю помилок.
 
Що у ранці?
Метагри: перевірка рівня володіння учнями структури thereis…
Обладнання:ранець,шкільне приладдя.
Зміст гри: учительскладає у ранець предмети, назви яких відомі учням іноземною мовою. Учні по черзі запитують учителя: Is there a …in the bag ? (Чи є … уранці?). Якщо такий предмет є у ранці, вчитель дістає його, а учню, щовгадав, зараховується очко, і гра триває. Перемагає той, хто набрав найбільшукількість очок.
 
Хто останній?
Метагри: тренування у вживанні структури І саn see… in the picture.Активізація раніше вивченої лексики.
Обладнання: сюжетнакартина.
Змістгри: учитель демонструє учням сюжетну картину і запитує їх:
— What can you see in the picture? (Що ви бачите на картинці?)
Учні по черзі будуютьповідомлення:
-Іcan see a … in the picture. (Я бачу … накартинці.)
Учневі,який останній придумав речення, зараховується очко. Потім учитель змінюєкартину, і гра продовжується далі. Перемагає учасник гри, який набере найбільшукількість очок.
Прийменники
Мета гри: тренування у використанні прийменниківмісця.
Обладнання: іграшка.
Змістгри: учень виходить із класу, у цей час ведучий (із числа гравців)ховає іграшку. Через деякий час учня запрошують до класу. Він повинен знайтисхований предмет, ставлячи ведучому загальні запитання й використовуючиприйменники місця Ведучий дає відповідь у залежності від ситуації (так чи ні).Якщо за чотири спроби йому вдається знайти предмет, він стає ведучим, а грапродовжується.
 

2. Ігри, щозабезпечують комунікативну діяльність
 
Формування та вдосконалення умінь і навичок аудіювання
 
Це про мене
Метагри: формування та удосконалення умінь аудіювання.
Змістгри: учитель іноземною мовою описує зовнішність одного з учнів класу.Учасник гри, який здогадався, що йдеться саме про нього, піднімає руку іговорить: It is about me (Це про мене). Далі цей учень описує іншогоучасника гри, і гра триває далі.
 
Слова
Метагри: формування та удосконалення навичок розпізнавання під часаудіювання вивченої раніше лексики.
Обладнання: картки зіншомовними словами на іноземній мові.
Змістгри: учитель до гри готує картки з написаними на них іноземною мовою10-15 словами. Кількість карток визначається кількістю учнів у класі. Потім віну повільному темпі й у довільній послідовності починає читати список слів.Учасники гри повинні позначити у своїх картках лише ті слова, які озвучивучитель. Перемагає той, хто швидше, .і якісніше виконає завдання.
 
Предмети
Метагри: удосконалення умінь аудіювання.
Змістгри: учитель іноземною мовою розповідає про певні предмети, які є укласі, не називаючи їх: It is on my desk. Itisinhispencil-box. Учні повинніздогадатися, про який предмет ідеться. Перемагає учень, який вгадає найбільшукількість предметів.

Формування та вдосконалення умінь і навичок говоріння
 
Як його звуть?
Метагри: практика у вживанні структур His/Her name is... в усному(монологічному) мовленні.
Змістгри: учні стають у коло. Ведучий (із числа учнів класу) знаходиться уцентрі. Він указує на одного з учасників гри, який повинен швидко назвати ім'ясвого сусіда зліва і справа, використовуючи структуру His/Her name is....Гравець, який припуститься помилки, стає ведучим, і гра триває далі.
 
Улюблена тварина
Метагри: тренування у побудові коротких повідомлень у межах теми “Animals”(Тварини) з опорою на предметні малюнки.
Обладнання: малюнки тваринна окремих аркушах паперу, виконані учнями.
Змістгри: перед початком гри учитель пропонує учням намалювати на окремомуаркуші паперу улюблену тварину і підготувати коротку розповідь про неї (розмір,колір, ім'я, свійська чи дика тварина тощо). Потім клас ділиться на дві-трикоманди. Представники команд по черзі описують свою тварину, демонструючималюнок. За кожне правильно побудоване речення команді записується одне очко.Перемагає команда, яка набере найбільшу кількість очок.
Формування тавдосконалення умінь і навичок читання
 
Знайди слово
Метагри: удосконалення умінь читання та розуміння змісту прочитаного.
Обладнання:карткиз іншомовним текстом.
Зміст гри: клас ділиться на дві команди. Усіучасники гри отримують від учителя картки з текстом. Протягом певного часу учнічитають текст. Потім учитель пропонує відшукати та прочитати речення зі словом,яке він озвучує рідною мовою. Учень, який першим відшукав потрібне речення,піднімає руку і зачитує його. Перемагає команда, члени якої знайшли найбільшукількість речень.
 
Хто останній?
Метагри: розвиток техніки читання слів.
Змістгри: на дошці іноземною мовою написаний список із 30-40 слів. Засигналом учителя один із учнів починає його читати. Тому учаснику гри, якийприпустився помилки, вчитель пропонує встати. Потім читати продовжує іншийгравець, і гра триває. Перемагає учень (група учнів), який залишиться сидіти,тобто не помилився жодного разу.
 
Формування тавдосконалення умінь і навичок письма
 
Зв’язкові
Метагри: удосконалення умінь писати під диктовку вчителя; повторення літерабетки.
Змістгри: учитель “передає” літерами (іноземною мовою) зміст “таємногопослання”. Учні записують його на окремих аркушах паперу. Потім учитель разоміз гравцями перевіряють правильність виконання завдання та визначаютьпереможців гри.
 

2. Дидактичні ігри для третього класу
 
2.1 Ігри, щоготують до комунікативної діяльності
 
Формуваннята вдосконалення фонетичних навичок
 
Хтонайспритніший?
Метагри: практика у сприйманні звуків на слух.
Обладнання:карткиз трьома колонками: 1 – слово (іноземною мовою), 2 – транскрипція, 3 – переклад.
Змістгри: учитель роздає учасникам гри картки, на яких у першій колонцінаписані слова іноземною мовою, у другій — їх транскрипція, у третій – перекладрідною мовою. Після того, як учитель вимовить одне з цих слів, учні повинні з'єднатийого лінією з відповідною транскрипцією та перекладом. Перемагає той, хтошвидше і якісніше виконає це завдання.
Звуки
Метагри: формування навичок сприймання на слух голосних у різних позиціях.
Змістгри: клас ділиться на дві команди. Учитель називає слова англійськоюмовою. Учні плескають у долоні, якщо голосний звук у цих словах вимовляєтьсяшироко. Якщо ж звук вимовляється коротко, плескати не потрібно. Перемагаєкоманда, члени якої не припустилися помилок, або виявилось їх менше, ніж віншої команди.
 
Формуваннята вдосконалення орфографічних навичок
Плутанина
Метагри: формування навичок поєднання літер у слові.
Змістгри: учитель пише на дошці літери, з яких учні повинні скласти слово,яке він задумав (наприклад: ebcnh — bench). Перемагає той, хто першийздогадається і правильно напише на дошці це слово. Потім переможець пропонуєсвоє слово (плутанину), і гра продовжується.
 
Потяг
Метагри: перевірка рівня засвоєння орфографії вивченого лексичногоматеріалу у межах теми «Іn the classroom» (У класі).
Змістгри: клас ділиться на дві команди, для кожної з яких на дошцізображений потяг. Учитель роздає учням малюнки, на яких зображені предмети, щооточують учнів у класі. Представники команд по черзі виходять до дошки,домальовують вагон і записують у ньому назву цього предмета іноземною мовою.Перемагає команда, яка швидше і з меншою кількістю помилок виконає завдання.
 
Лінійка
Метагри: перевірка рівня сформованості орфографічних навичок у межахкількох вивчених тем.
Змістгри: учитель іноземною мовою пише на дошці будь-яке відоме учнямслово. Потім учасники гри по черзі пишуть слова, перша літера яких є останньоюу попередньому слові. Слова у лінійці не повинні повторюватись: five– egg– give …. Учень, якийне зміг продовжити лінійку, або припустився орфографічної помилки, вибуває ізгри. Переможцем вважається гравець, який останній і без помилок написав слово.Гру можна проводити як на особисту, так і на командну першість.
 

Формування та вдосконалення лексичних навичок
 
Найуважніший учень
Метагри: перевірка рівня засвоєння учнями вивченої лексики у межах однієїчи кількох тем.
Змістгри: учитель розкладає на парті й упродовж двох — трьох хвилиндемонструє учасникам гри предмети, назви яких відомі учням. Потім накриває їхпапером і пропонує учням по черзі назвати іноземною мовою ті з них, які вонизапам'ятали. Перемагає учень, який вірно назвав найбільшу кількість предметів.
 
Який колір?
Метагри: повторення назв кольорів.
Змістгри: учитель починає вірш, а учні піднімають руку і закінчують його,отримуючи за кожний вірно вгаданий колір одне очко. Перемагає учасник гри, якийнабрав найбільшу кількість очок.
Колір,який я так люблю,
Називаєтьсяяк? (Вluе)
Цейколір частіше узимку буває,
Називаєтьсявін...(Whitе)
Море,де розташований «Артек»,
Називаєтьсяяк? (Вlаск)
Колірвовка і мишей,
Називаєтьсяяк? (Grеу)
Аведмідь на ім'я «Бравий»,
Вибравколір собі… (Вrоwn)

Чарівні кульки
Мета гри: удосконалення лексичних і граматичних (синтаксичних) навичок іформування умінь інавичок говоріння у межахкількох вивчених тем.
Зміст гри: клас ділиться на дві команди. На дошці зображені кульки знаписаними на них іноземною мовою словами. Завдання команд полягає у тому, щобскласти по одному реченню з кожним із цих слів. Речення не повинніповторюватися. Перемагає команда, яка склала найбільшу кількість логічнопоєднаних речень, правильно оформлених у мовному відношенні й відповідно довизначеної сфери спілкування.
 
Місток
Мета гри: перевірка рівня засвоєння учнями лексичних одиниць і сформованостівідповідних орфографічних навичок у межах вивченої раніше теми.
Зміст гри: на дошці намальований струмок. Клас ділиться на дві команди.Завдання гравців полягає у тому, щоб “перейти” цей струмок по “комінню”, якеумовно позначене на струмку квадратами (по 10 квадратів для кожної команди).Представники команд по черзі виходять до дошки і вписують у ці квадрати поодному слову у межах однієї вивченої теми. Якщо гравець припустився помилки,спроба не зараховується. Гра триває до того часу, поки котрась із команд не«перейде» через струмок (вірно впише слова в усі квадрати).
 
Нове слово
Мета гри: перевірка правильності написання раніше вивченої лексики.
Зміст гри:класділиться на дві команди. Для кожної із них на дошці вчителем написані іноземноюмовою голосні літери (ou, oo, ea, ee …). Гравці по черзівиходять до дошки і, додаючи приголосні літери, утворюють слова, за кожне зяких їм зараховується очко. Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількістьочок.
 
Хто швидше?
Мета гри: повторення лексики у межах теми (Людина,частини тіла, зовнішність).
Зміст гри: гравці шикуються у шеренгу. Вчитель ушвидкому темпі іноземною мовою дає учням команди:
Touch your nose.
Touch your ears …
Учні повинні швидко виконувати їх.Гравець, який не встиг, або не вірно зреагував на команду, залишає гру і сідаєна своє місце. Переможцем вважається гравець, який останнім залишить шеренгу.
 
Формування та вдосконаленняграматичних навичок
Що вони роблять?
Метагри: удосконалення навичок вживання дієслів у теперішньому триваломучасі (Тhe Present Continuous tense).
Обладнання: сюжетнімалюнки, на яких зображено дії людей.
Змістгри: клас ділиться на дві команди. Учитель по черзі демонструє кожнійз них сюжетні малюнки і запитує:
-What is he/she doing?
Якщочлени першої команди дають правильну відповідь, їм зараховується очко. Якщо їмце не вдається, очко записується іншій команді, і гра продовжується. Перемагаєкоманда, яка набрала найбільшу кількість очок.
 

Що він сказав?
Метагри: тренування у побудові загальних і спеціальних запитань утеперішньому простому часі (ThePresentSimpletense).
Змістгри: один із учнів класувиходить до дошки і задумує певнийпредмет. Суперники, будуючи запитання, намагаються відгадати його. Той, хтовідгадав, задумує свій предмет, і гра триває.
Як запитати?
Мета гри: тренування у конструюванні спеціальнихзапитань.
Зміст гри: на дошці вчитель записує іноземною мовоюкілька питальних слів, які вже відомі учням when(коли), where(де), why(чому)… Потім іноземною мовою він називає кожномуіз гравців по черзі короткі речення (відповіді на запитання), а учень повиненпідібрати відповідне питальне слово і побудувати запитання:
Вчитель: In the morning.
Учень: When. When do you go to school?
Гравець, який не вірно відреагував нарепліку вчителя, залишає гру. Переможцемвважається учень, який жодного разу не припустився помилки.
 
Де кролик?
Мета гри: тренування у вживанні прийменників місця.
Обладнання: іграшковий будинок і кролик.
Зміст гри: вчительставить перед дітьми іграшковий будинок і повідомляє іноземною мовою, що в ньому живекролик. Після цього він переміщує іграшку у різні частини будинка і запитуєучнів: “Where is the rabbit? (Де кролик?)”. Діти хором відповідають.
 

2.2 Ігри, щозабезпечують комунікативну діяльність
 
Формування тавдосконалення умінь і навичок аудіювання
Поради
Метагри: удосконалення умінь і навичок сприймати на слух й адекватнореагувати на прохання вчителя.
Змістгри: перед початком гри учитель пояснює учням лексичне значеннямодального дієслова shold (повинен). Клас ділиться на дві команди. Відкожної групи по черзі викликається представник, якому учитель дає пораду:
Наприклад: You should open the door.
Ученьспочатку слухає пораду, а потім її виконує. Якщо він робить це правильно, йогокоманді зараховується очко. Потім викликається представник з іншої команди, ігра в такий самий спосіб продовжується далі.
Перемагаєкоманда, яка набрала найбільшу кількість очок.
 
Зіпсований телефон
Метагри: розвиток умінь і навичок аудіювання.
Змістгри: учасники гри сідають колом. Кожен із них отримує порядковийномер. Учитель шепоче гравцю під номером один коротке повідомлення, наприклад: Іhave two dogs (Я маю двох собак ). Потім гравець під номером один пошепкипередає те, що почув учаснику гри під номером два. У такий спосіб, повідомленняпередається по колу до останнього гравця, який уголос повторює те, що почув.Якщо повідомлення озвучене правильно, учням зараховується то очко, якщо ні,очко зараховується учителю.
 
Розповідь
Мета гри: формування умінь і навичок сприймати на слух репліки вчителя йадекватно реагувати на них.
Зміст гри: учитель пропонує учням утворити коло і повільно йти один за однимпо цьому колу. У цей час він починає іноземною мовою читати текст (розповідь).Гравці, рухаючись по колу, повинні зображати мімікою і жестами події, щоописуються в розповіді. Учень, або учні, які не адекватно зреагували на реплікувчителя, вибувають із кола. Переможцем вважається учень, який залишився у колідо кінця розповіді.
Формування та вдосконалення уміньі навичок говоріння
Партнери
Метагри: тренування учнів у побудові мікродіалогів (формулювання реплік увигляді загальних запитань і стверджувальної або заперечної відповіді на них)на основі матеріалу теми «Animals» («Тварини»).
Обладнання: картки зназвами тварин.
Змістгри: учні працюють у парах. Кожен із них отримує від учителя картку зісловами, що позначають назви тварин. Партнери здійснюють спілкування,розпитуючи один одного про наявність у картці назви тієї чи іншої тварини:
— Do you havea dog? (Утебеєсобака?)
— Yes I do / No, I do not. (Так / Ні)
Перемагає той учень, якийперший відгадає всі назви тварин, зазначені у картці свого співрозмовника.
Переможець
Метагри: формування та удосконалення умінь і навичок конструюваннярозповідних речень в усному мовленні.
Обладнання: сюжетна картина.
Змістгри: учні отримують від учителя сюжетну картину. Потім вони сідаютьколом і по черзі будують короткі речення відповідно до змісту цієї картини.Учень, який повторює сказане раніше, або не може побудувати власне речення,вибуває з гри. Переможцем вважається той, хто залишається у грі до кінця.
Хто скаженайбільше?
Метагри: розвиток навичок і вмінь конструювання розповідних речень.
Обладнання:картинкиіз зображенням людей.
Змістгри: клас ділиться на групи по 4-5 учнів. Кожній із них вчитель даєкартинку із зображенням людини. Гравці іноземною мовою 3-4 хвилини обговорюютьїї зовнішність. Потім обмінюються картинками і знову виконують це завдання.Вчитель збирає усі картки і по одній демонструє гравцям. Учні по черзіназивають по одному реченню, описуючи зовнішність зображеної людини, отримуючиза кожне правильно побудоване речення для своєї групи одне очко. У такий спосібгравці описують усі картинки. Перемагає група, яка набрала найбільшу кількістьочок.
 
Формування тавдосконалення умінь і навичок читання
Читачі
Метагри: формування та удосконалення умінь і навичок читання вивченоїраніше лексики.
Змістгри: клас ділиться на дві команди. Учитель демонструє кожній з нихнаписані на картках слова, а представники команд по черзі читають їх у голос.За кожне правильно прочитане слово команді зараховується одне очко. Перемагаєкоманда, яка набрала найбільшу кількість очок.
Банк
Метагри: розвиток умінь і навичок читання.
Обладнання: картки ізрізними варіантами текстів іноземною мовою у межах однієї теми.
Змістгри: учитель за кількістю учнів у класі тиражує картки з написанимина них текстами, у межах однієї теми. Варіантів текстів повинно бути кілька.Перед початком гри кожному учню зараховується 30 очок (банк). Перший учасникгри читає уголос свій текст, а вчитель за кожну допущену ним помилку у читаннівіднімає від його банку одне очко. Далі свій текст читає наступний гравець ігра триває. Перемагає учень, в якого у банку залишилося найбільша кількістьочок.
 
Формування тавдосконалення умінь і навичок письма
 
Знайди колір
Метагри: удосконалення умінь і навичок письма.
Змістгри: клас ділиться на дві команди. Учитель викликає з кожної з них поодному учню й іноземною мовою називає колір. Учасники гри повинні написати надошці якомога більше речень про предмети, які мають цей колір. Наприклад: Thechicken is yellow...
Закожне правильно оформлене у мовному відношенні речення команді зараховуєтьсяодне очко. Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількість очок.
 
Про кого йдеться ?
Метагри: удосконалення умінь інавичок письма у межах теми “About myfamily and myself” (Про мене і мою сім'ю).
Змістгри: кожен учень протягом 7-10 хвилин пише на окремому аркуші паперукілька речень про себе і свою сім'ю. Учитель збирає ці аркуші паперу і по черзічитає написане уголос. Учні повинні здогадатися про кого йдеться, підняти рукуі назвати його ім'я. Той, хто відгадав, читає наступну розповідь, і гра триваєдалі. Після закінчення гри, учитель разом із учнями аналізує допущені нимипомилки у написанні окремих слів чи побудові речень.
Слова
Метагри: перевірка рівня сформованості орфографічних навичок ранішевивченої лексики.
Обладнання:літериабетки, написані на окремих аркушах паперу.
Змістгри: кожен гравець на початку гри отримує від учителя набір літернаписаних на квадратах, вирізаних із паперу. Учитель іноземною мовою називаєслово (у межах вивченої лексики), а гравці повинні викласти його на аркушіпаперу, використовуючи набір літер. Той, хто швидше і без помилок виконав цезавдання отримує очко, і гра триває далі. Переможцем вважається гравець, якийнабрав найбільшу кількість очок.
 

3. Дидактичні ігри для четвертого класу
дидактична гра іноземна мова
3.1 Ігри, що готують до комунікативноїдіяльності
 
Формуваннята вдосконалення фонетичних навичок
Шифр
Мета гри: повторення літер та їхпослідовності в абетці.
Зміст гри: учитель пропонує учнямрозшифрувати вираз, у словах якого кожна буква закодована цифрою, що відповідаєпорядковому номеру літери в абетці. (a-1, b-2, c-3 …). Між словами у виразі ставиться знак “/”, а між буквами “,”. Наприклад: 9 / 1,13 / 1 / 16, 21, 16, 9, 12. – I am a pupil. Переможцем вважаєтьсяучень, який найшвидше і без помилок виконає це завдання.
Формування та вдосконалення орфографічних навичок
 
Напиши слово
Метагри: перевірка рівня сформованості орфографічних навичок вивченоїлексики.
Змістгри: учитель рідною мовою називає слово, у межах вивченої ранішелексики. Учасники гри, на окремих аркушах паперу, записують це слово іноземноюмовою і демонструють їх учителю. Той, хто припустився орфографічної помилки,вибуває з гри. Учитель називає наступне слово, й гра триває далі. Переможцемвважається учень, який залишився у грі до кінця.
Слова
Метагри: формування та удосконалення орфографічних навичок.
Обладнання: набори картокіз літерами іноземної абетки.
Змістгри: клас ділиться на дві-три команди, кожна з яких отримує набіркарток із буквами. Далі учитель називає слово, команди складають його,використовуючи картки, а потім один гравець із складу команди записує це словона дошці. Команда, яка зробила це швидше і без помилок, одержує очко. Вчительназиває наступне слово і гра триває. Перемагає команда, яка набрала найбільшукількість очок.
 
Формування та вдосконалення лексичних навичок
 
Пожежа
Метагри: активізація лексики у межах теми «Му house» («Мій дім»).
Змістгри: учитель пояснює учням ситуацію: у будинку сталася пожежа. Ви маєтетри хвилини, щоб узяти найважливіші для вас речі. Щоб ви взяли? Учні по черзіназивають іноземною мовою предмети, використовуючи структуру І wouldtаке а… .(Я бузяв… .). Перемагає учасник гри, який назвав найбільшу кількістьпредметів.
 
Школа
Метагри: активізація лексики до теми “Школа”.
Змістгри: клас ділиться на дві команди. Від кожної з них обираєтьсяпредставник. Члени кожної команди називають по черзі по одному слову у межахтеми “Школа”, а представник малює пелюстку ромашки і записує іноземною мовою цеслово. Повторювати слова не дозволяється. Коли список слів теми “School” з боку кожноїкоманди вичерпується, представники команд рахують пелюстки зі словами.Перемагає команда, яка має найбільшу кількість пелюсток із безпомилковонаписаними словами.
 
Знайди антоніми
Метагри: формавання та вдосконалення лексичних навичок.
Змістгри: перед початком гри вчитель пояснює дітям значення слова “антонім”,пропонуючи приклади на рідній мові. Далі він називає учасникам гри прикметник,а вони шукають відповідний йому антонім із числа тих, що написані вчителем надошці (expensive-дорогий – cheap-дешевий…). Закожну правильну відповідь гравець отримує очко. Гру можна проводити на команднучи особисту першість.
 
Що вдягти?
Метагри: повторення лексичних одиниць у межах теми “Одяг”.
Обладнання: м’яч.
Змістгри: учні стають у коло, в центрі якого ведучий із числа гравців.Ведучий кидає м’яч одному з учнів і називає один із виразів: Itisspring/ summer/ winter/ autumnnow(Зараз весна /літо / зима / осінь). Гравець, який зловив м’яч повинен назвати один із видіводягу, що відповідає сезону. Якщо учень помилився, або не зміг відповісти, вибуваєіз гри, якщо вірно – стає ведучим. Назви одягу не повинні повторюватись.Переможцем вважається той, хто залився у колі один.
 
Формування та вдосконалення граматичних навичок
 
Загадка
Метагри: тренування у використанні вивчених дієслів в усному мовленні.
Змістгри: перед грою учитель пише на дошці 15-20 дієслів вивчених раніше.Далі ведучий (із числа учасників гри ) за допомогою пантоміми демонструє учнямдію, яку вони повинні прокоментувати, використовуючи одне з поданих у спискудієслів. Учасник гри, який вірно відгадав цю дію, отримує право стати ведучим,і гра продовжується далі.
 

Котрий поверх?
Метагри: вправляння у вживанні порядкових числівників.
Змістгри: перед початком гри учні повторюють порядкові числівники від first; (перший) до twentieth (двадцятий).Потім учитель пояснює учням, що вони потрапили у двадцятиповерховий будинок інамагаються визначити, на якому поверсі перебуває кожен із них. Учні повиннінаписати на папірцях, на якому поверсі вони перебувають (наприклад: І amonthesecondfloor (Я на другомуповерсі). Номер поверху вони обирають довільно. Свої папірці з номерами гравці тримаютьу секреті. Потім один учень показує свою картку вчителеві. Решта учнівнамагаються його «знайти», ставлячи запитання: Аreyouonthefifthfloor? (Ти на п'ятомуповерсі?). Учень може відповісти: No, goupstairs/ downstairs (Ні, піднімітьсявище/нижче). Виграє той, хто перший відгадає номер поверху. Він виходить додошки і задумує свій поверх. Гра триває 10-15 хвилин.
 
3.2 Ігри, що забезпечують комунікативнудіяльність
 
Формування та вдосконалення умінь і навичок аудіювання
 
Здогадайся, який це місяць?
Метагри: розвиток умінь і навичок аудіювання.
Змістгри: учитель пропонує учням послухати іноземною мовою опис кожного змісяців року і відповісти на запитання: Whatmonthisthis? (Який цемісяць?). Учаснику гри, який вірно відповість на це запитання, зараховуєтьсяочко. Перемагає гравець, який набрав найбільшу кількість очок.
 
Правда чи ні?
Метагри: удосконалення умінь і навичок аудіювання тексту.
Змістгри: учитель готує коротку розповідь іноземною мовою про класнукімнату, в якій проводиться гра. Озвучуючи це повідомлення, він навмисне додаєкілька речень, що не відповідають справжньому її опису. Завдання учнів,плескати у долоні тоді, коли вони почують такі речення.
Формування та вдосконалення умінь і навичок говоріння
Іграшки
Метагри: практика у конструюванні розповідних речень на основі ранішевивченого мовного матеріалу; розвиток монологічного мовлення.
Обладнання: дві іграшки.
Змістгри: клас ділиться на дві команди, кожна з яких отримує від учителяіграшку, (наприклад: одна команда іграшкового кота, інша — собаку).Члени кожноїз команд по черзі описують свою іграшку, отримуючи одне очко за кожне правильнооформлене у мовному відношенні речення. Перемагає команда, яка набраланайбільшу кількість очок.
 
Похід
Метагри: удосконалення умінь і навичок будувати зв'язне висловлювання вусному мовленні.
Обладнання: серія сюжетнихмалюнків до теми “Мій вихідний день”.
Змістгри: на дошці прикріплена серія сюжетних малюнків до теми “Mydayoff” (Мій вихіднийдень). Клас ділиться на три — чотири команди, які після 5-8 хвилин підготовки,озвучують свій варіант розповіді на цю тему. Переможцем вважається команда, яканайбільш детально й у логічній послідовності опише події, зображені намалюнках.
 
Який він насправді
Метагри: тренування у побудові мікродіалогів.
Обладнання: картинки іззабраженням людей.
Змістгри: Гра проводиться парами, кожна з яких отримує по картинці ззображенням людини. Кілька хвили діти вивчають її зовнішність. Потім паригравців виходять до дошки, демонструють класу картинку і по черзі описуютьзовнішність людини, яка на ній зображена. Клас вирішує, хто точніше це зробив івизначає переможця. Виходить наступна пара, і гра триває.
Улюбленастрава
Метагри: формування вмінь будувати мікродіалог.
Змістгри: учні грають у парах. Один із гравців задумує улюблену страву умежах вивченої теми “Food” (Їжа). Інший, будуючизапитання, намагається відгадати її. Гра триває у вигляді діалога.
Наприклад:Doyou like apples? / No, I don’t.
Післятого як страву відгадано, учні міняються ролями, і гра триває.
Формування тавдосконалення умінь і навичок читання
 
Прочитай і закінчи речення
Метагри: перевірка рівня розуміння прочитаного тексту.
Обладнання: картки зтекстом.
Змістгри: учитель відповідно до кількості учнів готує картки з текстом длячитання. Клас ділиться на дві команди. Протягом 5-7 хвилин усі учасники гричитають цей текст. Потім представники кожної з команд по черзі виходять додошки і доповнюють написані на ній речення, відповідно до змісту прочитаноготексту. Перемагає команда, члени якої не допустили помилок, або виявилось їхменше, ніж в іншої команди.
 
Суперники
Метагри: формування та удосконалення умінь і навичок читання.
Обладнання: картки ізреченнями різних видів.
Змістгри: клас ділиться на дві команди. Учитель відповідно до кількостіучасників гри готує картки, з написаними на них реченнями у межах вивченоїтеми. Представник першої команди читає вголос своє речення, пропонуючи учнямдругої команди перекласти його рідною мовою. Потім команди міняються ролями,своє речення зачитує представник другої команди, і гра триває далі. За кожневірно прочитане й перекладене речення команді зараховується очко. Перемагаєкоманда, яка набрала найбільшу кількість очок.
 
Хто краще прочитає?
Метагри: формування та удосконалення умінь і навичок читання тексту.
Змістгри: на дошці іноземною мовою записується вірш. Учитель читає його,пояснює значення окремих слів і звертає увагу учнів на можливі труднощі увимові окремих звуків. Учні самостійно читають цей вірш дві-три хвилини. Потімучитель ділить клас на три команди і викликає по одному представнику від кожноїз них. Учні по черзі читають вірш уголос. Журі, обране з числа учнів класу,визначає кращого з трьох читачів, його команді записується очко. У такий самийспосіб гра триває далі. Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількістьочок.Формування та вдосконалення уміньі навичок письмаМалюнки
Метагри: тренування учнів у написанні зв'язних висловлювань за зоровими абовербальними опорами.
Обладнання:серіямалюнків.
Змістгри: на дошці прикріплений малюнок або серія малюнків, за якими учніповинні написати протягом визначеного вчителем часу зв'язне оповідання. Переможцемвважається той учень, який напише найбільшу кількість логічно поєднаних речень,правильно оформлених у мовному відношенні.Доповни речення
Метагри: тренування у конструюванні речень; активізація раніше вивченоголексичного матеріалу.
Змістгри: учитель пропонує учням написати розповідь на певну тему (наприклад“Myworkingday”). Перший учасникгри починає розповідь, записуючи на дошці одне повнозначне слово. Потім учні почерзі дописують власні слова, будуючи речення у логічній послідовності,відповідно обраній темі. Учасник гри, який не зможе продовжити речення, вибуваєз гри. Перемагає той, хто напише останнє слово й закінчить розповідь.


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.

Сейчас смотрят :

Реферат Наркотики и секс
Реферат Нарушения мышления
Реферат История болезни по дерматовенерологии
Реферат Fighting For An Innocent Death The Amadou
Реферат Остеохандроз и его профилактика
Реферат Острая кишечная непроходимость
Реферат Технология выращивания озимой пшеницы в АОО "Симферопольский"
Реферат Опухоли яичников
Реферат Немедикаметозное лечение посттравматического болевого синдрома
Реферат Использование компьютерных программ для повышения качества обученности студентов Челябинского государственного политехнического техникума по дисциплине "Гидравлические и пневматические системы"
Реферат Отравления. Первая помощь при отравлениях
Реферат Анализ использования рабочего времени и пути сокращения непроизводственных затрат и потерь рабочего времени
Реферат Память и треугольник судьбы, Мюллер Станислав
Реферат Остеохондроз позвоночника
Реферат Пневмоцистоз