Зміст
Вступ
1.Аналіз сучасних і перспективних напрямів моди
2.Характеристика історичної епохи і обґрунтування вибору базової моделі зачіски
3.Технологічна частина
4.Опис організації праці перукарні
5.Технологічна послідовність виготовлення постижного виробу
6.Обґрунтування виробу і характеристика парфумерно-косметичних засобів,інструментів і обладнання, потрібних для виконання зачіски
Висновок
Список використаноїлітератури
Додатки
Вступ
Розвитокі удосконалення перукарського мистецтва тісно пов’язане з еволюцією людськогосуспільства, зростанням рівня культури. Перукарське мистецтво об’єднує декількаосновних прийомів роботи з волоссям: миття, сушка, стрижка, завивка,фарбування.
Увсі часи перукарське мистецтво було спрямоване на те, щоб прикраситизовнішність, зробити її більш привабливою.
Такяк перукарське мистецтво удосконалювалось на фоні суспільного життя, вонозавжди перебувало в прямій залежності від загального стану економіки ікультури.
Вепоху стародавнього світу в Ассирії, Вавилоні і Єгипті навчені раби виконувалирізні види робіт, які в перукарській справі виконують і сьогодні. Наприклад –знебарвлення волосся, виготовлення перук, стрижка.
Перевороту моді і видах зачісок відбувався з епохи в епоху. Чим вища ставала культуранароду, чим багатший його смак і різноманітніші потреби, тим вищий рівеньперукарського мистецтва.
Іна сьогоднішній день стиль і мода є актуальною темою. Дуже важко визначитись,що модно і який стиль переважає.
Стиль— це конкурентна, стінка, складна мода епохи, в якій мода виражає економічнийстан, політичні погляди, розвиток культури, ставлення до зовнішнього світу. Наформування індивідуального стилю людини можуть впливати літературні образи,твори живопису, образи кіногероїв, поняття зі світу музики, особливотанцювальної, що в наш час часто породжують цілі стильові напрями. Характерніособливості цих напрямів виявляються в індивідуальних стилях різних людей. Усвоїй роботі майстер це враховує, причому в більшості випадків приіндивідуальному моделюванні бере ці стилі за основу.
Насьогоднішній день існує багато різних напрямків моди, але не потрібно забувати,що кожна людина індивідуальна, і тим самим вона відрізняється своєюнеповторністю у стилі та модними тенденціями від інших.
Чиможна в одній зачісці співставити довге і коротке волосся, авангардний іромантичний стилі, прямі і хвилясті пасма? Можна і потрібно експериментувати нетільки з кольором, а і з формою стрижки. І тоді дана зачіска буде вважатисясамою модною.
Стильсьогодні абсолютно природній, плюс ідеальна функціональність. Ніяких зачісок,закованих в лаковий панцир, волосся вільно розвівається на вітрі, нагадуючиодночасно настовбурчене пір’я та пелюстки щойно розцвівшої квітки.
1.Аналіз сучасних і перспективних напрямів моди
Умоді все почалося з простих речей. У молоді традиційними залишилися зачіскипанків: «їжачок» і «могиканин», а ушляхетнену версію панка демонстрували навітьна подіумах. В Англії ця течія швидко відійшла у минуле й більшість жінокохопила романтична лихоманка.
У1980 р. великий вплив на зачіски мали Олімпійські ігри: перукарі різних країнстворили чоловічі та жіночі моделі, які отримали назви «спортивна»,«олімпійська»; з'явилася жіноча стрижка «олімпія». Для них характерні короткеволосся на потилиці й об'ємна тім'яна зона, яку часто оформляли за допомогоюхімічної завивки.
Зачіску«олімпію» робили як з напівдовгого, так і з короткого волосся. При цьомувикористовували суміші, які надавали волоссю пружності, жорсткості,еластичності. Суміші мали різний колір (блакитний, білий, матовий), бувалижелеподібними або рідкими, а також у аерозольній упаковці, «Ехотон», «Кохінорфорте», «Белі» вважалися тонізуючими, надали волоссю природного блиску,оживлюючи його. Популярними стали стрижки «аврора», «каскад», в яких волосся,коротке на маківці, поступово подовжується донизу. Майстри при оформленнізачісок почали використовувати гель.
НаприкінціXX ст. відмінності між різними країнами в галузі моди на костюми, зачіскипомітно зменшилися.
Протягомостанніх років в Україні спостерігається піднесення перукарського мистецтва. Увеликих містах провідні стилісти, модельєри-перукарі відкривають свої салони. УКиєві, Харкові та інших українських містах відкриваються школи, де готуютьспеціалістів перукарського мистецтва за авторськими системами.
З'являютьсянові техніки колорування, мелірування волосся, балаяж. Фарбування волосся заметодом колорування та стрижки, оформлені з динамічною легкістю філірування,стали справжнім вибухом у моді.
Зачіскиз довгого волосся набувають природного вигляду. Навіть накручене на бігудіволосся потребує мінімальної укладки.
Учоловічій моді панують спортивні зачіски. Найбільшого поширення набуваютьсилуети «трапеція» та «трикутник». Домінують стрижки двох напрямів: короткеволосся на потилиці та об'ємне зверху; коротке волосся зверху у вигляді«їжачка» і подовжене в нижній потиличній зоні.
Назламі тисячоліть відчувається повна свобода стилів, напрямів, смаків. Яка модаочікується у майбутньому? Один із кращих перукарів світу француз Жак Дессанж,власник сотень салонів-перукарень у всьому світі, вважає, що нині моди назачіски не існує, багато що залежить від стилю життя і характеру людини. Коженносить те, що йому подобається. Отже, майбутні перукарі мають бути готовізапропонувати клієнтові все, що йому буде до вподоби, а для цього треба добрезнати історію перукарського мистецтва, вивчати її, збирати відомості промайстрів та їхні творчі знахідки і разом із тим шукати свій стиль та напрям уперукарському мистецтві. Тільки за цієї умови зможуть проявитися власна творчаіндивідуальність і самобутність майстра.
Девізчоловічої колекції 2006 р. — природність. Коротка стрижка має бутиуніверсальною. Вона повинна підходити для занять спортом і ділового життя. Ледьвиражена недбалість укладки надасть зачісці стильності. Італійські майстри в2006 р. запропонували контрасти у кольорі. Наприклад, борода світла каймова, аволосся темне або навпаки. Взагалі початок третього тисячоліття характернийдемократичним вибором моделей. На будь-який смак чоловічі зачіски знайдутьсвого прихильника. Сучасні чоловіки намагаються підкреслити своюіндивідуальність усіма засобами. Це стосується і спортивних, і романтичних, ікласичних, і еклектичних зачісок.
Мода2007 р. продовжує тенденції попереднього сезону. Розмаїття стилів, довжиниволосся, кольору дає можливість виявити індивідуальність. Головні вимоги дозачісок — це дорогий вигляд волосся. Пішли в минуле плоскі зачіски,відроджується об'єм. У стрижках немає ідеальної симетрії. Волосся повинне чіткоструктуруватися. Головне — це блиск здорового волосся.
Стиль«SКА» виник під впливом музики, творцями якої наприкінці 50-х років буливихідці з Карибських островів. Це — поєднання ямайської культури з філософієюпротесту панків і хіпі.
«SКА»відбиває ідеї вуличної моди, головними образами якої є бритоголові молоді люди.У жіночих і чоловічих зачісках домінує чоловічий стиль — короткі скроні тапотилиця.
Стиль«МАМВО» бере свій початок від латиноамерикансько культури, а тому асоціює зросійськими мріями про тепло, добро. Образ «МАМВО» — нетрадиційна краса, щопоєднує в собі кучеряве волосся.
Ідеястворення стилю «АВС» прийшла з російського конструктивізму, що був популярниму мистецтві 20-х років XX ст. Це — графічні лінії, підкреслені білим, червонимі чорним. Художники того часу були захоплені кольоровою психологією й черезколір намагалися подіяти на почуття людини. «Модернізм» — стиль, створений у тіж роки, до цього часу вражає легкістю, простотою і чистотою. Ці риси надаютьколекції «АВС» простих, чистих форм. А, В, С — це лише перші літери азбуки, алена них тримається весь світ. Звичайні прямокутники, символи, звуки діють налюдську свідомість.
Сучаснамода часто поєднує технології чоловічих і жіночих зачісок. Основою чоловічихзачісок 2007 р. є різна довжина; акценти — різне оформлення чілок; нюанси —будь-які варіанти колорування. Одним словом, це природність і легкість, сучаснакласика й романтика.
2008рік — це рік природи, землі та сонця, сезон актуального руху кольорів дикоїприроди, Того року набули визнання технології складних стрижок, натуральнілокони, майстерно виконані укладки в ореолі золотого блиску медових відтінків.Продовжуючи тему природи землі та сонця, видатний стиліст Гревор Сорбі запропонувавколекцію зачісок етнічного напряму — це ритми і віяння доколоніальної Америки.Кольори — коричневі з темно-сливовим відтінком і тенденція блонда зі складнимипереходами ліній. Як би не створювалася мода, які б стилісти не пропонувалиідеї — загальною й головною деталлю залишається чілка. Залежно відіндивідуальності особи вона може бути: грайливою, короткою, зачесаною вбік,вихристою, довгою, нерівною, асиметричною. Для прихильників мінімалізму —плоскою, для романтиків — із тупіровкою в стилі 50-х років XX ст.
Чоловічамода 2008 р. на зачіски також була різноманітною. У запропонованихfashin-варіантах можна побачити короткі стрижки з елементами спортивного стилю.Вони були зручними, індивідуальними, безпосередніми. І хоча спортивність євиразником зачісок, довжина волосся може бути різною й поєднується з елементамиромантики. Таке еклектичне рішення характерне для моди 2008 р. Колекція«світський лев» поєднує шість основних правил: дбайливо укладена чілка,використання професійних стайлінгів, чіткі контури стрижки, охайне і помірневикористання воску на кінчиках пасом, часткове використання гелю для чілки,хвиляста переплетена текстура.
Мода2009 р. — це блиск і структура здорового волосся. Класика та сучасністьгармонійно поєднуються в стрижках та укладках, що дозволяє одночасно виглядатистильно й зухвало. Вільно укладені пасма і безладно спадаючі локони надаютьобразу вишуканої природності, різноманітні модифікації з чілкою дозволяютьвиявити необхідні акценти: динаміку, легку адаптацію до будь-яких умов,поєднання простоти і креативу. Хіт сезону 2009 р. — це зачіска, що дає змогулегко створювати варіанти укладки від пасом, які вільно стирчать, до класикивечірнього стилю.
Моднітенденції 2009 р. виникли внаслідок натхнення образами минулих епох. «Відродженняантичності», «ексцентрична романтика», «графічна елегантність»… Ці тринапрями були запропоновані Wellа Тrеnd Vision. В основі нового стилю — різніісторичні періоди і стилі. Моделі стилю «Відродження античності» — це прямерозпущене або хвилясте волосся, яке відчуває зміну природи; вільно сплетене;зібране в пучки стрічками; укладене навколо голови. За кольором волоссяповторює природну палітру і виглядає сонячним. Глибокі і землисто-коричневітони, матові руді та бронзові, різноманітні золотисті відтінки пропонуються уцьому тренді. В образах «відродженої античності» відображені гордість богівГреції, тріумфальна стать римських легіонерів, краса Афродіти і незалежністьАмазонок. З'явився новий тип жінки: спокуслива, але не манірна, сильна, але небезкомпромісна — богиня, яка залишається жінкою землі .
Тренд«ексцентрична романтика» — це насамперед руді та золотаві кольори або їхпоєднання. Частіше застосовують укладку, ніж стрижку. Волосся спадає на плечігарними локонами або заплетене у невеликі кіски. Проте зачіска можевідрізнятися і складністю, елегантністю та суворістю. Варіанти стрижок швидшенагадують 20-і роки XX ст. Нові моделі гармонійно поєднуються зі стилем«Гетсбі» того далекого часу. «Ексцентрична романтика» — це театральність таекспресія, а також деяка фривольність.
Тренд«графічна елегантність» втілює сучасну вишуканість. Контраст відображений узачісках: короткі стрижки з використанням кольорів сріблястий блондин,попелясто-сірий, блискучий чорний. Чоловіки та жінки із задоволенням фліртують,демонструючи мистецтво спокуси. Межа між чоловічим і жіночим початком зникає.Жінки одягнені в чоловічі костюми, подібно легендарній Марлен Дітрих.
Мистецтвочоловічого перевтілення проявляється у зачісках, які легко змінюються зурахуванням самопочуття людини. Стрижка легка, градуйована, має багатоваріантів укладки. Використання стайлингу 2009 р. — це повторення іміджу зірок.Чоловічі зачіски мають витончено спортивний характер. Головні моменти: грапасом різної довжини, припіднята чілка, волосся залишається рухомим, легким.Зачіски на основі ірокеза прикрашають сучасним фарбуванням, виконують задопомогою класичних технологічних прийомів і ковзаючого зрізу — слайсингу. Цістрижки трохи недбалі, але живі, рухливі, мужні. Волосся може бути розпатланимабо оброблене гелем, головне — зачіска повинна становити єдине ціле з образом.
2.Характеристика історичної епохи і обґрунтування вибору базової моделі зачіски
Аналізуючироботи провідних зарубіжних майстрів, спочатку потрібно виділити найбільшпопулярних та найбільш відомих перукарів світу. Ними вважаються Луї Лонгераус,Відал Сасун, Олександр де Ларі, Pivot Point, Альда Копала, Patrick Cameron.
Нагородженийтитулом «людина легенда», Відал Сасун справді відомий по всьому світу, навітьпоза межами перукарської майстерності.
PatrickCameron вважається найталановитішим стилістом по виготовленню зачісок з довгоговолосся.
Насьогоднішній день перукарі модельєри пропонують лаконічність форм ввікторіанському стилі. Стрижки на основі видовженого квадратного силуета звикористанням техніки слайсінга. Виконуються завивки за допомогою різноманітнихзакруток, створюються оригінальні форми, насичені кольори. Також модними єприродні, плавні лінії.
Єнові способи стрижок – це поінтінг, слайсінг, pointeut. Також з’являються новіметоди укладки – брамінг, бомбаж, політинг.
СемМакнайт (Лондон) запропонував завитки, які повинні бути блискучими і розділеними.В покрасці I. Bogatti (Франція) пропонує медові відтінки в співвідношенні зжіночою неповторною лінією.
JeanMarc Joubert (Франція) пропонує чотири варіанти ультра сексуальності длявечора: гладке і пряме, витягнуте за допомогою праски волосся абосупернакручене, в безпорядку мілке та хвилясте чи викликаючий контраст міжпрямою та густою чілкою і начесаними пасмами, які підібрані на потилиці.
Щодоукраїнських центрів моделювання зачіски, то до них можна віднести школиТарасюка та Дюденка.
Всучасній моді в жіночих стрижках почали з’являтись густі чілки та рвані форми;пишні та об’ємні кудряшки, креативні покраски; стрижки видовжені на обличчі тазакорочені на потилиці. Також в моді залишаються модними такі зачіски, якконсервативні – це ті, які відповідають «вчорашній» моді.
Всіперукарі світу говорять, що сьогодні, так як і у всіх сферах діяльності,чоловіки задають тон в моді на зачіски. Toni & Guy пропонує стильmetrosexuals, який продиктований традиційною культурою brith-pop, яка диктуєсвій набір чоловічих якостей. Чоловіки носять волосся різної довжини відкороткого до довгого. На короткому вибривають різноманітні малюнки тавикрашують їх у екстримальні кольори, вибривають ірокези.
Дитячізачіски повинні виглядати гарно, прикрашати дитину та водночас вони повиннібути простими у виконанні та не заважати дітям при грі чи за уроками. Вдівчаток це можуть бути різноманітні стрижки, але без чітких, нависаючих на очічілок, асиметричних стрижок. А в хлопчиків-короткі стрижки.
Хімічна завивкастала простішою у виконанні і не так сильно пошкоджує волосся. Фарбуванняволосся виконується від простого (хрестоподібний проділ) до самихекстравагантних (риб’яча кістка, у вигляді букви, по діагоналі).
Всіці технологічні прийоми змінилися завдяки новим технологіям, новим косметичнимпрепаратам, які стали доступними у використанні і легкими у застосуванні.
Такимчином, можна побачити, що перукарська майстерність з кожним роком йде до своїхзлетів. Саме завдяки високій майстерності сучасних майстрів, перукарськемистецтво набуло престижності і ввійшло до елітних професій.
На початку XXI ст. паризькеагентство з образів тенденцій «Тrend Union» подало своє бачення напрямів моди,що були реалізовані стилістами зачісок в авангардному моделюванні. У моді на2008 р. було визначено чотири головні тенденції: функціональність, родина,флірт і безглуздя. Напрям «функціональність» — це спрощення, точність, легкістьуправління. Форми стрижок цього напряму більше підходять до «нового блукаючогостилю життя». Прості, оригінальні форми стрижки відповідають ергономічнимкритеріям. Вони чітко і легко моделюються. Цей стиль можна доповнюватиаксесуарами лише в тому разі, якщо вони корисні, не химерні й майже не помітні.Колір волосся витримують у теплих червоних і майже технічних відтінках білогокольору.
Іншийвидатний стиліст сучасності Луїс Лонгуерас у 2008 р. запропонував девіз: «Дожиття треба підходити неформально». Художній безлад у зачісці — це один ізнапрямів, які пропонує Лонгуерас. При цьому головним є прагнення донезалежності від умовностей, привабливість, індивідуальність. З'являється новастрижка, що адаптується до волосся кожного типу, зберігаючи «натуральний»образ. Після стрижки волосся природно висихає і не потребує ніякої додатковоїобробки. Жінка від Лонгуераса незалежна від віку, вона шукає щось нове, а не єжертвою моди. Це жінка сучасна і дуже жвава.
Сіат— це стиль життя, колекція Лонгуераса 2008 р. Назву майстер обрав як напряместетики 70-х років XX ст. з їхнім поєднанням стилів. Сіат — неслухняний,авангардний, спокусливий і, звичайно, молодий.
Колекція ВідалаСессуна на 2008 р. створена для тих, хто віддає перевагу авангарду. Стрижки ітехніку фарбування волосся — до будь-якої довжини і кольорової гами. Стрижкизасновані на формі, що поєднує неочікувані рішення — форми шолома та жіночу вуаль.Створюється романтичний образ, поєднаний із конструктивною динамікою. Щодокольору, то використовується майже весь кольоровий спектр, в якому м'якітрадиційні кольори, «брудний» рожевий змішані з чистим блондом іяскраво-червоним.
Мода 2009 р.продовжує тенденції попереднього сезону. Розмаїття стилів, довжини волосся,кольору дає можливість виявити індивідуальність. Головні вимоги до зачісок — цедорогий вигляд волосся. Пішли в минуле плоскі зачіски, відроджується об'єм. Устрижках немає ідеальної симетрії. Волосся повинне чітко структуруватися.Головне — це блиск здорового волосся. Великий об'єм у поєднанні з гладенькимприбраним волоссям вважається шиком. Складні плетіння, авангардні рішення вцьому напрямі пропонує у 2009 р. Тревор Сорбі. Його ідеї підхоплюють майстри врізних країнах. Колекція Тревора Сорбі унікальна і багата на різноманітніасоціації. Моделями майстра стали прообрази давніх індіанських племен з їхньоюестетикою та символікою. Це ритми і віяння доколоніальної Америки. Дужепопулярними стають афроплетіння.
Модаз кожним роком йде все в перед, не зупиняючись на минулому. Цьому допомагаютьсприяти нові напрямки та тенденції в моді.
Стиль— це конкурентна, стінка, складна мода епохи, в якій мода виражає економічнийстан, політичні погляди, розвиток культури, ставлення до зовнішнього світу. Наформування індивідуального стилю людини можуть впливати літературні образи,твори живопису, образи кіногероїв, поняття зі світу музики, особливотанцювальної, що в наш час часто породжують цілі стильові напрями. Характерніособливості цих напрямів виявляються в індивідуальних стилях різних людей. Усвоїй роботі майстер це враховує, причому в більшості випадків приіндивідуальному моделюванні бере ці стилі за основу. Нині розрізняють декількастилів.
Класичний.Характерний стриманістю, відсутністюекстравагантних, гостро модних кольорів і ліній як у макіяжі, так і в одязі тазачісках. Прикраси повинні бути стриманими й вишуканими. Стиль створює враженняелегантності, рівноваги, впевненості в собі. Люди, які обрали класичний стиль,зазвичай не схильні до сміливих експериментів, знають собі ціну, непоступаються своїми власними переконаннями. Цей стиль доречний у багатьохситуаціях — від неформальної до офіційної.
Романтичномустилю притаманні легкість, свобода,пристрасність. У романтичному стилі завжди є щось чисте, непідкупне й зелементами театральності. Жінки, які обрали цей стиль, схильні до сильнихпереживань, бурхливих почуттів, сентиментальності. Головною ознакою цього стилює гаптування, вишивки, вуалі й хустинки, рюші та оборки, копиці кучерів,водоспади хвиль, що природно спадають на плечі.
Спортивнийстиль поєднує в собі динамічні кольори, простіформи. Відсутність зайвих деталей, надмірного декору забезпечує легкість ізручність руху. Силуети вільні, одяг оздоблений накладними кишенями,«блискавками», макіяж мінімальний; враження підтягнутості, свіжості, чистоти таздоров'я підкреслюють упевненість жінки в тому, що вона приваблива безбудь-яких хитрощів. Спортивний стиль дуже функціональний, не потребує великоїкількості аксесуарів, але на відміну від класичного його не можна вважатиуніверсальним.
Діловийстиль створюється за допомогою простихобрисів, обмеженої кількості деталей, передбачає відсутність надмірного декору.Все, починаючи від костюма і взуття та закінчуючи макіяжем і зачіскою, повинностворювати відчуття зібраності, цілеспрямованості, ділового настрою. У цьомустилі розкіш недоречна. Усе має створювати враження ділового настрою,відданості роботі, стриманості, коректності, елегантності та пунктуальності.
Удеяких моментах цей стиль перегукується з класичним.
Фольклорнийстиль зумовлюється географічним розташуваннямтого чи іншого народу, історичнимитрадиціями та економічним станом країни. Він характеризується народнимколоритом.
Екзотичнийстиль — це стиль свята й карнавалу. Йогоосновні риси складність форм, яскравість еротичність Дуже тісно пов'язаний зфольклорним і романтичним стилями.
Авангарднийстиль — стиль майбутнього, стиль пошуку. Вінніколи не зупиняється, завжди прямує попереду всіх стилів і може поєднуватиосновні риси кожного з них.
3.Технологічна частина
Першніж розпочати створення зачіски, я помила клієнтові голову. Зачіску виконувалана вимитому волоссі, методом на пальцях. Для створення сучасної авангардної зачіскина середню довжину використовувала:
- пінку;
- гель;
- лак;
- інші засоби для укладки волосся.
Явиконала тім’яну зону до потилиці методом на пальцях, скроневі зони явідтягувала та легенько начісувала. Виконуючи зачіску, я збризкувала волоссялаком. Після нанесення лаку я брала віск та виділяла окремі пряді та надавалаформу зачісці. Закінчила зачіску відтіняючи ми лаками, які надали зачісціпевної форми у стилі авангарду. Авангард – це стиль майбутнього, який завждипопереду усіх стилів.
4.Опис організації праці перукарні
Перукарнібувають чоловічі, жіночі, дитячі і змішаного типу. Ці перукарні бувають, якзвичайного так і підвищеного типу. Крім того у них можуть бути обладнанікабінети декоративної косметики, манікюру, педикюру. В таких перукарнях повиннібути розділені зали. Зали чекання можуть бути, як роздільними так і загальними,в залежності від площі приміщення.
Всісучасні перукарні в залежності від призначення повинні бути розділені на 4групи.
1.приміщення для обслуговування клієнтів
2.приміщення для прийняття клієнтів (зали очікування)
3.складські приміщення
4.приміщення для обслуговуючого персоналу. Санвузол і душова кімната.
Робочемісце перукаря складається з туалетного стола і крісла. Стіл — оббитийпластиком з висувними шухлядами для інструментів, пристроїв, парфумерії,білизни, дзеркало повинно бути прямокутне, овальне, розмір дзеркала 60 х 100см. Перукарське крісло — напівм'яке сидіння із спинкою і підлокітниками, оббитеводонепроникним матеріалом, крутиться навколо своєї осі, піднімається і опускається.Також повинна бути підставка для ніг.
Розташуваннятуалетних столиків в робочому залі у перукарні може бути різним в залежностівід площі приміщень. Мінімальна відстань між осями двох крісел становить 180см. Відстань від стіни до крісла не менша 70 см. За санітарними нормами накожне робоче місце відводиться не менше 4.5м.
Наробочому столі необхідно розміщувати у певному порядку предмети туалету зліва:спиртівка, ватниця, банка з дезінфікуючим розчином, пудрениця, флакон зперекисом водню. З правої сторони: на робочому столику розміщуються інструментимайстра. Чим частіше використовується в роботі даний предмет, тим ближче домайстра він повинен знаходитись. Це дає можливість перукареві скоротити домінімуму кількість рухів, а значить зменшити втому. Майстер повинен триматисвоє місце в чистоті і після закінчення робочого дня, робочий столик протерти0,5% розчином хлораміну. Перукар повинен дотримуватися правил особистоїгігієни, щоб не бути переносником захворювань (перед обслуговуванням кожногоклієнта мити руки). Перед початком роботи майстер повинен підготувати своєробоче місце: підготувати інструменти і матеріали, розкласти їх у певномупорядку, перевірити справність електроінструментів і апаратури.
5.Технологічна послідовність виготовлення постижного виробу
Насьогоднішній день постижна справа є популярною і високо цінується. Щодняперукар не може обійтись без постижного виробу при виконанні зачіски, тому щоза допомогою цих виробів можна збільшити об’єм, зробити довшим волосся,доповнити зачіску прикрасами з волоссям чи плетінням.
Постижнівироби широко використовуються у вечірніх, конкурсних, весільних та фантазійнихзачісках. З волосся можна зробити різноманітні квіточки, листочки, гронавинограду, навіть створити цілу композицію. При виконанні постижних виробів,особливо прикраси, постижер має мати добре розвинену уяву. Постижний виріб моженадати зачісці довершеного вигляду.
Задопомогою сучасних косметичних препаратів постижні вироби будуть виглядатидоглянутими і виблискуватимуть на світлі. Також їх можна фарбувати врізноманітні кольори; від природних до самих найекстримальніших відтінків.
Допостижного виробництва можна віднести тресування, тупірування, виконанняпостижних прикрас, тамбурування вій, перук, накладок, борід, вус.
Виготовленнятресу заключається в його довгому плетінні з достатньо тонких пасем волосся.Цей процес потребує терпіння і окремих зусиль. Довжина волосся тресувибирається за бажанням. Частіше за все для тресування використовують довгенатуральне волосся однієї структури.
Передпочатком роботи здійснюють попередню обробку натурального волосся, яказводиться до таких операцій:
Сортування за кольором, довжиною, якістю;
Дезінфекція;
Визначення положення головок і кінців;
Складання волосся в одному напрямку;
Розчісування на карді;
Знебарвлення, тонування або фарбування;
Промивання після фарбування;
Просушування;
Розчісування закатаних головок;
Змішування волосся різного кольору;
Зв’язування пасмом.
Підчас підготовки волосся визначають положення головок і кінців, волосся складаютьв одному напрямку, щоб запобігти заплутуванню.
Даліволосся розчісують на карді – це пристрій у вигляді пластини з рядами металевихзубців для первинної обробки стриженого волосся, розчісування та змішуванняволосся різних відтінків.
Пасмопочинають розчісувати з кінців. Його кладуть на зубці карди, тримаючи засередину, кілька разів просмикують крізь зубці. Коли кінці волосся почнутьвільно проходити крізь карду, пасмо перевертають і прочісують волосся з бокуголівок. Тривалість розчісування в обох напрямках залежить від довжини таступеня заплутаності волосся.
Зістриженеволосся в пасмі має різну довжину. Цю різницю зберігають і у тресі, для чогопісля розчісування на карді відокремлюють, довге волосся від короткого йчергують при тресуванні.
Тресування– виготовлення тресу вплетеним в пасмо волосся за певною системою між міцниминитками та подальше пришивання готового тресу до основи постижерних виробів.Виготовлення тресу виконуються на тресбанку – це основний пристрій длятресування, який складається з двох металевих або дерев’яних стійок длянатягування ниток тресу. Стійки кріпляться до робочої поверхні струбцинами, якіутримують їх у вертикальному положенні. Одна стійка (права) має три отвори –гнізда, в які вставляють спеціальні кілки з намотаними нитками.
Дляплетіння тресу використовують, як натуральні так і синтетичні нитки. Останні нелише перевищують за міцністю звичайні нитки, а й стійкіші проти впливу хімічнихречовин. При обробці пасма волосся окисником, бавовняні нитки швидкоруйнуються, а синтетичні витримують його дію без зміни властивостей.
Привиконанні тресу також потрібно враховувати колір волосся. Так як модель маєсвітло-русий колір на рівні 8 і не хоче фарбувати своє волосся, то сам тресможна промілірувати або просто затонувати.
Тресбуде доповнювати зачіску якимось елементом. Це може бути плетіння, джгути,кіски та багато іншого.
Такимчином постижна справа є найпопулярнішою в цьому сезоні. Найбільш виражено це вжурналі «Долорес». Кожен майстер доповнив свою зачіску авангардними пасмамишиньйонами з екстравагантним фарбуванням. Також стали дуже широковикористовуватися вії, особливо це помітно конкурсних та фантазійних макіяжах.
Модаз кожним роком йде все в перед, не зупиняючись на минулому. Цьому допомагаютьсприяти нові напрямки та тенденції в моді.
6.Обґрунтування вибору і характеристика парфумерно-косметичних засобів,інструментів і обладнання, потрібних для виконання зачіски
Першза все для грамотної і якісної стрижки та укладки необхідно мати три видиінструментів для обробки волосся, кожен із яких виконує притаманну лише йомуфункцію.
Інструменти— це знаряддя праці перукаря, що застосовуються для виконання різноманітнихоперацій з волоссям.
Підчас надання перукарських послуг для здійснення операцій з волоссям користуютьсярізноманітними інструментами, які умовно поділяють на групи:
— для розчісування волосся:
— ріжучі інструменти для стрижки волосся;
— для укладання волосся;
— для завивки волосся.
Інструментидля розчісування волосся — це гребінці та щітки різної конфігурації і розміру.
Інструментита пристрої для завивання і укладки волосся — це бігуді, коклюшки, папільйотки,електрощипці, фени, шпильки, затискачі тощо.
Різальніінструменти — це спеціальні перукарські ножиці, виготовлені з високих мароклегованої сталі та загострені особливим чином, небезпечні й філірувальнібритви, машинки для стрижки.
Кожнийіз перелічених вище інструментів має свої особливості як у конструкції, так і усфері використання, тому варто детально ознайомитись, для чого створені ті чиінші з них.
Професійнийінструмент виготовляється зі спеціальних і натуральних матеріалів затехнологіями, які забезпечують міцність, пружність і гладкість поверхніінструмента, стійкість проти взаємодії з хімічними препаратами та протипідвищених температур, запобігають намагнічуванню та електризації.
Пристосуваннявідіграють допоміжну роль, забезпечуючи якісне виконання перукарем своєїроботи.
Говорячипро перукарські інструменти, в першу чергу слід звернути увагу на гребінці тащітки. Саме вони є незамінними інструментами, які перукарі використовують і вповсякденному вжитку, і під час фарбування волосся, і для укладки, стрижки,начісування, тупірування — тобто щоразу, коли мова йде про догляд за волоссям.
Томудо якості гребінців висуваються певні вимоги. По-перше, матеріали, з яких вонизроблені, мають бути стійкими до взаємодії з хімічними речовинами, гарячоюводою; повинні бути гладенько відшліфовані, бо інакше мікротріщини можутьтравмувати зовнішній шар волосся і шкіру голови. Дуже важливо, щоб матеріал, зякого виготовлений гребінець, мав антистатичне покриття.
Щеодна вимога до гребінців — щоб кінчики їхніх зубців були заокруглені, бо гострізубці можуть травмувати і волосся, і шкіру голови.
Длярозчісування і укладки краще використовувати так звані комбіновані гребінці.Половина робочої поверхні такого гребінця має густо посаджені зубчики, а другаполовина — зубчики, розміщені на великій відстані один від одного.
Дляначісування волосся використовують гребінці з густими зубцями.
Длявиконання чоловічих стрижок використовують гребінці з однорідним розміщеннямзубців, а для стрижок, які потребують високої точності розподілення волосся,застосовують гребінці з густо посадженими зубчиками.
Дляточного поділу волосся на пасма під час стрижки, а також для розчісування принакручуванні на бігуді та коклюшки незамінним буде гребінець з гострим довгим«хвостиком».
Дужезручним і функціональним є комбінований гребінець, робоча поверхня якого маєширокі, віддалені один від одного зубчики, а ручка оформлена у вигляді виделки.Такий гребінець використовують для укладки волосся.
Металевийгребінець — необхідний атрибут домашнього перукаря. Його використовують длявиконання деяких операцій. Перевага гребінця з алюмінієвого сплаву перед іншимиматеріалами полягає в тому, що він краще реагує на високі температури. Але слідпам'ятати, що гребінці з металу мають мікротріщини та зазубрини, тому передвикористанням їх слід ретельно перевірити.
Крімтого, існує багато операцій, виконуючи які користуватися металевим гребінцем нерекомендовано. По-перше, препарати, що використовуються при виконанні хімічноїзавивки волосся, можуть взаємодіяти з металом. Це призводить до послабленняїхньої дії, і як результат — хімічна завивка не вдається. По-друге, якщо підчас процедури фарбування волосся металевий гребінець буде взаємодіяти з фарбою,то ефект дії останньої значно послабшає, що також позначиться на якостіпофарбованого волосся.
Щіткивикористовують для масажу шкіри голови, розчісування, а також для виконанняукладок. Щітки бувають з металевими зубцями, різновидом їх є щітки, металевізубці яких закінчуються пластмасовими зубчиками (щоб запобігти пошкодженнюшкіри голови); існують щітки з пластмасовими зубчиками, а також з натуральноговолосу. Довжина зубчиків у щітках коливається від 10 до 20 міліметрів. Заформою робочої поверхні щітки бувають прямі, круглі, овальні.
Дляукладок жіночих зачісок краще використовувати круглі та овальні щітки, а для чоловічихукладок — скористатися щіткою з прямою робочою поверхнею.
Дляукладок і моделювання зачісок оптимальними є круглі щітки. Якщо укладаєтеволосся з використанням фена, то найкраще скористатися так званою каркасноющіткою з невеликою кількістю щетини. Напівкруглі щітки з еластичною щетиноюзнадобляться для укладання напівдовгого волосся, якщо ви хочете надати йомудодаткового об'єму.
Ножицівиготовляють з високоякісної легованої сталі з антикорозійним покриттям ізхрому, титану тощо. Сучасні зразки ножиць передбачають антиалергійне покриття.
Перукарськіножиці відрізняються від тих, якими ми користуємось у повсякденному побуті.Вони значно легші за звичайні, завдовжки приблизно 14-17 см і мають гострікінчики. Одна з головних вимог до цього інструмента — точність шліфуванняробочих поверхонь, їх необхідно заточувати так, щоб кут заточки на одному лезібув трохи менший, ніж на другому. Це співвідношення має становити 35-40° або45-50°. На електричному точильному станку леза заточують від центра до кінчиків.Швидкість просування полотна має бути постійною.
Дляперукарів-аматорів найкраще заокруглити кінчики ножиць, як у в'язальної спиці.Якщо цього не зробити, то будь-який незграбний рух у процесі стрижки можепризвести до травми.
Пряміножиці призначені для стрижки, окантування, тушування, філірування волосся,стрижки вусів, борід.
Обидваполотна ножиць прямі і ріжучі. Ножиці бувають з мікро-насічкою, алмазнимнапиленням або без них. Перші — високоточні і не потребують додатковогозаточування, другі — періодично заточують. Ножиці можуть мати полотна завдовжки4,5-6 см, гостру або тупу форму кінців, обмежувач, упор-підсилювач на кільцідля мізинця.
Філірувальніножиці застосовують для проріджування волосся. Бувають однобічні й двобічні зрізною формою та частотою зубців.
Неможна користуватись перукарськими ножицями в побуті, їх потрібно зберігати уфутлярі, стежити за їх чистотою, берегти від ударів, дії вологи, хімікатів,регулярно просушувати, змащувати, заточувати.
Електричнімашинки для стрижки волосся бувають трьох видів: вібраційні, роторні,акумуляторні.
Машинкипрацюють від мереж постійного і змінного струму напру гою 220 В.
Акумуляторнімашинки працюють як від мережі електропостачання, так і від батарейок, щопідвищує їхню практичність.
Ножіта насадки до машинок нумеруються відповідно до висоти зрізання волосся:
1/20— для зняття пушкового волосся, окантування;
1/10 — для окантування;
1мм — перехідний ніж;
3мм — для стрижки.
Професійнімашинки укомплектовані насадками, які дозволяють стригти волосся на довжину до9,5 мм і навіть до 15 мм.
Машинкоювиконують первинну обробку волосся перед стрижкою ножицями (зведення волоссянанівець), стрижку «наголо» всієї поверхні голови або її окремих зон. Стрижкумашинкою здійснюють по сухому волоссю, рухаючись проти росту волосся відкрайової лінії росту.
Передроботою:
— потрібно перевірити справність машинки,цілість шнурів;
— не можна брати машинку мокрими руками;
— не можна стригти мокре волосся;
— неможна вмикати машинку в мережу, не призначену для побутових електроприладів;
— потрібно працювати машинкою безперервноне більше 30 хвилин;
— перед заміною ножів потрібно вимкнутимашинку з мережі;
— кожні3 місяці потрібно забезпечувати огляд технічного стану машинки спеціалістами.
Професійніфени виготовляють різної конструкції потужністю від 1200 до 1800 Ват.
Фенскладається з корпусу, в якому розміщені електродвигун, нагрівач у виглядіспіралі, вентилятор, шнур з вилкою. Доповнюються фени спеціальними знімниминасадками у вигляді:
— гребінця;
— щітки;
— щипців:
— форсунки з повздовжньою щілиною(соплом);
— дифузора.
Сучаснімоделі фенів передбачають лікувальну дію на волосся, наприклад, шляхомвикористання озонових ламп.
Якдопоміжний інструмент при укладанні волосся за допомогою фену застосовується гребінець,кругла або плоска щітка. Вибір допоміжного інструменту залежить від довжиниволосся. Плоску щітку краще використовувати при коротких стрижках, тоді як дляроботи з довгим волоссям більше підходить гребінець. Кругла щітка частовикористовується перукарями-професіоналами і дуже підходить для укладанняволосся довжиною до плечей і нижче.
Передукладанням за допомогою фену волосся потрібно збризнути фіксатором або змаститигелем. Якщо волосся мокре, бажано заздалегідь хоч би небагато підсушити його рушником.Починають укладання волосся зазвичай з тім'яної зони. Якщо є проділ, топочинати потрібно з нього.
Ручкоюгребінця або щітки або пальцями спочатку відокремлюють пасмо, потім підчіплюютьїї пальцем. Так обробляти пасмо набагато легше. Паралельно з обробкою феномпасмо необхідно постійно розчісувати, прагнучи надати йому бажану форму.
Задопомогою фену достатньо легко додати волоссю об'єм. Так, цього можна добитися,обробляючи волосся феном за допомогою великої плоскої щітки, якою слід злегкапідводити волосся у коріння. Інший спосіб — це обробка волосся утримуваним увертикальному положенні феном зверху при одночасному збиванні волосся легкимикруговими рухами.
Задопомогою фену можна укласти і хвилі, причому послідовність роботи та ж, що іпри укладанні волосся холодним способом.
Щобзбільшити об'єм зачіски і додати їй модну в даний час безладність, волосся приобробці феном необхідно витягати в різні боки.
Задопомогою фену завивають також кінці волосся. Для каре залежно від типу особиможна запропонувати завивку волосся всередину або одночасну завивку волоссявсередину і назовні, що збільшує ширину зачіски в нижній частині. Крім того,послідовне завивання волосся назовні і всередину можна порекомендувати і длядовгого (нижче за плечі) волосся. Після того, як така завивка виконана, волоссязмащують спреєм і пригладжують долонями.
Засобидля укладання волосся. Вданийчас існує безліч засобів для укладання волосся. Дія засобів для укладанняволосся заснована на тому, що вони роблять волосся товще, завдяки чому їх можназакріпити в необхідному положенні.
Вданий час знайшли широке застосування різноманітні гелі, лосьйони, пінки, лаки,желе, віск. Завдяки їм зачіску можна зробити стійкішою, додати їй додатковупишноту. Крім того, в більшості випадків заводські засоби для укладання волоссямістять в собі речовини, що забезпечують захист волосся від несприятливихзовнішніх дій, зокрема, від дії високої температури при укладанні феном.
Гельдля волосся дозволяє укласти волосся таким чином, як ви цього хочете. У цьомусенсі він дає дуже велику свободу. В даний час можна придбати гелі, яківолодіють додатковими якостями і спеціально призначені для отримання того абоіншого ефекту. Зокрема, тут можна відзначити гелі, що дають ефект «мокроговолосся». Залежно від того, наскільки товсті і жорсткі волосся, можна вибратигелі, що володіють різною силою фіксації.
Зовсімнедавно на ринку з'явилися гелі-аерозолі.
Пінніфіксатори і муси також призначені для фіксації зачіски. Пінні фіксатори, крімфіксації зачіски, додають також волоссю об'єм, що особливо важливо для тонкоговолосся. У складі більшості засобів містяться речовини, що дозволяютьздійснювати додатковий догляд за волоссям. Зазвичай ці засоби наносять навологе волосся, яке потім обробляється феном. Потрібно уважно стежити задозуванням, оскільки дуже велика кількість пінного фіксатора приведе дозлипання волосся. Нормальне дозування піни або мусу — кулька з маленьке курячеяйце. Для короткого або тонкого волосся їх потрібно ще менше.
Пінніфіксатори і муси зазвичай володіють менш сильною дією в порівнянні з гелями, атому їх рідко застосовують самостійно, без використання фену.
Пінніфіксатори з сильною дією нерідко володіють сильним ефектом, що висушує, а томупридатніші для укладання жирного волосся. В цьому випадку їх особливості можутьнавіть принести користь. В той же час не рекомендується використовувати їх присухому або пошкодженому волоссі.
Які раніше великою популярністю користуються лаки для волосся. Особливо хорошівони для м'якого волосся, оскільки дозволяють без ефекту забруднення зробитиволосся жорсткішим і додати йому необхідне положення.
Вісквикористовується головним чином для догляду за сухим в'юнким волоссям. Йогокорисно застосовувати при будь-якому сухому волоссі, оскільки він містить в своємускладі жир. Віск також підходить для того, щоб фіксувати окремі пасма післяобробки зачіски феном. Так само, як і гель і інші засоби для укладання волосся,віск потрібно застосовувати економно і прагнути не наносити його на волосся укоріння, щоб вони не здавалися жирними.
Крімперерахованих засобів, можна згадати також спреї і лосьйони. Останні найчастішепризначені для укладання волосся, яке здійснюється з використанням фену абобігуді.
Крімзаводських засобів можна використовувати також саморобні. Зокрема, волоссяможна укладати з використанням пива, молока, квасу, шампанського, пепсі-коли, атакож солодкої або солоної води. В деяких випадках пиво рекомендують змішуватиз водою в рівних частинах.
Миттяголови. Догляд за волоссям містить у собі певнийкомплекс заходів, покликаних зробити волосся справжньою окрасою і створитинеповторний образ кожної людини. Основою догляду за волоссям є його чистота, бобрудне і немите не лише має неестетичний вигляд, але може спричинити виникненнярізних захворювань. Навіть незначні ушкодження поверхневого шару шкіри головивикликають загрозу проникнення бактерій.
Томуосновою ретельного догляду за волоссям є його правильне і своєчасне миття.
Звичайрегулярно мити волосся прижився в Європі відносно недавно — наприкінці XIXстоліття. Давні греки користувались ароматичною олією та природними барвниками,щедро змащуючи ними волосся; в Давньому Римі перейняли еллінські традиції ітільки змочували його, ніколи не миючи. Вважали, що вода та миючі засоби здатнізмити з голови особистий оберег. У добу Середньовіччя європейці мили лише тічастини тіла, що не були прикриті одягом. Волосся ж обгортали клаптем тканини,щоб жодна крапля на нього не потрапила. Такі запобіжні заходи пояснювали тим,що вода нібито відкриває пори та сприяє проникненню інфекції в організм. Лишеепоха Просвітництва радикально змінила ставлення європейців до гігієни: водіпочали приписувати цілющі властивості, але… волосся, як і раніше, не мили,лише «провітрювали» і розчісували гребінцем, змащеним ароматнимимаслами.
Революційнізміни у ставленні до волосся відбулися наприкінці XIX століття і дійшли до насз Індії. Там для миття волосся використовували миючу суміш, яка мала назву«шампо», що в перекладі з хінді означає «натирати імасажувати». Перші сучасні засоби догляду за волоссям були виготовлені вАнглії і стали прообразом сучасних шампунів.
Визначившитип свого волосся (нормальне, сухе, жирне, комбіноване), необхідно дібративідповідний миючий засіб. Коли ж використовуються шампуні, які не відповідаютьтипу волосся, можливі певні ускладнення. Тому не варто, побачивши чи почувшичергову рекламу, терміново купувати новий шампунь і випробовувати його на собі.Такі «експерименти» можуть зашкодити цілком здоровому волоссю, а йоговідновлення і лікування забере чимало часу і коштів.
Слідпам'ятати, що на сьогодні існує шість основних видів шампунів, призначених длядогляду за різними типами волосся.
1.Шампунь для сухого і посіченого волосся, атакож для волосся після фарбування і хімічної завивки. Зазвичай ці миючі засобимістять лецитин або ланолін, а також хімічні речовини, що надають волоссюеластичності. Такі шампуні полегшують розчісування волосся, лікують і надаютьйому здорового блиску. Але, користуючись такими шампунями, слід враховуватинаступне: якщо біля коренів волосся жирне, а кінчики посічені, то користуватисяпрепаратами для сухого волосся не можна. Мити його варто шампунем для жирноговолосся, а посічені кінчики лікувати спеціальними препаратами або масками,виготовленими в домашніх умовах.
2. Шампуньдля тонкого волосся. Створює додатковийоб'єм та надає волоссю еластичності, завдяки чому зачіска набуває пишності.Основними компонентами такого шампуню є протеїн, кератин або екстракти лікарськихрослин.
3. Шампунь для нормального волосся міститьвітаміни та екстракти лікарських рослин і призначений для м'якого догляду заволоссям.
4. Шампунь для жирного волосся. Абсолютнавідсутність у його складі поживних речовин — характерна ознака шампуню цього виду.Натомість він містить велику кількість трав'яних екстрактів і антибактеріальнихелементів, які нормалізують процес виділення жиру і запобігають злипаннюволосся.
5. Шампунь«Два в одному» об'єднує шампунь ібальзам-ополіскувач або шампунь і кондиціонер. Незамінний для тих, хто забраком часу не в змозі ретельно доглядати за своїм волоссям. Обов'язковимкомпонентом цього миючого засобу є силікон. Завдяки йому волосся набуваєеластичності, полегшується його розчісування, з'являється природний блиск.Однак при постійному застосуванні препарати, які містить такий шампунь,«осідають» на волоссі, роблячи його важким. Щоб такого не сталося,треба на певний час перейти на шампунь для нормального волосся, щоб відновитийого природний стан.
6. Шампуньпроти лупи. Зазвичай його склад характеризуєтьсявмістом антибактеріальних препаратів, а іноді трав'яних екстрактів. Сьогодніпобутує думка, що можна постійно користуватися шампунем проти лупи, і зрештою,вона зникне. Однак, якщо лупа не зникла протягом трьох тижнів, то його кращезамінити на звичайний шампунь для вашого типу волосся, бо подальше використаннянедоцільне. Натомість варто пройти спеціальний курс лікування травами. Дляцього не обов'язково звертатися до лікаря, бо більшість процедур цілком реальнозробити вдома, придбавши лікарські рослини у найближчій аптеці.
Обираючитой чи інший миючий засіб, потрібно звернути увагу на компоненти, що входять дойого складу. Професійні косметологи і перукарі радять користуватися шампунями зекстрактами лікарських рослин. Це так звані фіто-шампуні, які останнім часом уширокому асортименті випускає вітчизняна промисловість. За вмістом натуральнихприродних компонентів ці миючі засоби не поступаються значно дорожчимімпортним. Так, добре зарекомендували себе фітошампуні серії «Магіятрав». До їхнього складу входять такі натуральні компоненти, як екстрактилікарських рослин, зародки пшениці тощо. Українська косметична промисловістьпропонує шампуні з кропивою, ромашкою, коренем лопуха, календулою, чередою,любистком. На користь цих миючих засобів той факт, що перелічені рослини здавнавикористовувались в українському побуті як найкращі засоби догляду за волоссям.
Хайякі різноманітні й вишукані промислові шампуні, але їхні замінники, виготовленів домашніх умовах, значно ефективніші. Річ у тому, що домашніми шампунямиволосся можна мити так часто, як це необхідно, не переймаючись тим, що вонопересушиться, недостатньо промиється або втратить еластичність і блиск. Навпаки— систематичне використання шампунів домашнього виробництва лише покращить станта зовнішній вигляд волосся.
Устарих виданнях по догляду за волоссям чітко регламентовані терміни його миття.Так, нормальне волосся рекомендовано мити кожні 7-10 днів, сухе — раз на 10-12днів, а жирне з періодичністю у 5-7 днів. При цьому не враховано такихфакторів, як забрудненість довкілля, задимленість і загазованість сучаснихмегаполісів, стреси, незбалансоване харчування. Але ж всі перелічені факторинегативно впливають на стан волосся, сприяють його швидкому забрудненню. Томулікарі-гігієністи та перукарі-професіонали радять дотримуватись правила:волосся треба мити тоді, коли ви відчуваєте, що воно брудне або жирне. Якщо невимити волосся в цей час, то часточки пилу і бруду почнуть розчинятися,порушуючи нормальне функціонування сальних залоз.
Періодичністьмиття залежить і від місця проживання. У великих містах волосся забруднюєтьсязначно швидше, ніж у сільській місцевості чи в гірських районах, де повітряпрозоре і чисте.
Умовироботи також впливають на процес забруднення. Людині, яка виконує важку фізичнуроботу, треба мити голову кожні 3-5 днів.
Вартопам'ятати, що влітку і взимку волосся забруднюється інтенсивніше, ніж навесні івосени.
Важливезначення для збереження здорового волосся має час його миття. Мити голову кращевранці чи вдень, але не бажано цього робити у вечірні години. Якщо ж іншоговиходу немає, слід ретельно висушити волосся.
Щеодне правило: коротке волосся можна мити частіше, ніж довге. Бо якщо довгеволосся мити часто, природний шар жиру не встигає рівномірно розподілитися подовжині волосини, і кінчики поступово стають ламкими і посіченими. Коли жволосся коротке, природний жировий секрет досягає кінчиків швидше. Тому йомунадмірне пересушування не загрожує.
Висновок
Перифразуючизнамениту приказку, можна сказати: «Покажи мені своє волосся, і я скажутобі, хто ти». Це дійсно так — за волоссям можна визначити характер ізвички людини, навіть стан її здоров'я.
Розвитокмайстерності перукарів — це історичний процес, в якому кожне нове поколінняувібрало досвід своїх попередників, їхні досягнення і намагалося створити щосьнове, небувале, задовольняючи смаки й потреби клієнтів. Конкуренція міжмайстрами перукарського мистецтва за всіх часів була і є умовою розвитку їхньоїмайстерності.
Стиль— це конкурентна, стінка, складна мода епохи, в якій мода виражає економічнийстан, політичні погляди, розвиток культури, ставлення до зовнішнього світу. Наформування індивідуального стилю людини можуть впливати літературні образи,твори живопису, образи кіногероїв, поняття із світу музики, особливо танцювальної,що в наш час породжують цілі стильові напрями. Характерні особливості цихнапрямів виявляються в індивідуальних стилях різних людей. У своїй роботімайстер це враховує, при чому в більшості випадків при індивідуальномумоделюванні бере ці стилі за основу.
Длясвоєї курсової роботи я обрала авангардний стиль. Тому що, на мою думку,авангардний стиль — це стиль майбутнього, стиль пошуку. Він ніколи незупиняється, завжди прямує попереду всіх стилів і може поєднувати основні рисикожного з них.
Авангарднізачіски — ексцентричні. Це зачіски майбутнього, вони відтворюють перспективумоди. Вони прикрашають людину, підкреслюють її неповторність.
Списоквикористаної літератури
1. Ветров А. Парикмахер-стилист. —Ростов-на-Дону: Феникс, 2003. – 254 с.
2. Гутиря Л.Г. Сучасна перукарська справа.— Харків: Фоліо, 1997. – 367 с.
3. Клименко С.К. Косметика і здоров’я. –К.: Наука, 1999. – 298 с.
4. Козлова І.В. Перукарські послуги. – К.:Знання, 1997. – 236 с.
5. Константинов А.В. Парикмахерское дело. —М.: Высшая школа, 1999. – 227 с.
6. Корнєв В.Д. Моделювання та художнєоформлення зачісок. – К.: Знання, 2001. – 294 с.
7. Корнєв В.Д. Мы причесываем женщин. — М.:Стройиздат, 1999. – 315 с.
8. Кулешкова О.Н. Технология и оборудованиепарикмахерских работ. — М.: Академия, 2002. – 170 с.
9. Куприянова И.Н. Современные прически:женские, мужские, детские. — М.: Эксмапресс, 2002. – 211 с.
10. Луканова О.В. Технология парикмахерскихуслуг. — Ростов-на-Дону: Март, 2002. – 309 с.
11. Ляпич А.Д. Парикмахерское мастерство. —К.: Будівельник, 2002. – 255 с.
12. Панченко О.А. Мелирование и прическа. —СПб.: Корона-принт, 2000. – 261 с.
13. Панченко О.А. Прическа. Укладка.Завивка. — СПб.: Папирус, 1999. – 261 с.
14. Сиромятникова І.С. Історія зачіски. —К.: Наука, 2002. – 192 с.
15. Смирнова Л.В. Уроки парикмахерскогоискусства. — СПб.: Парителы, 2002. – 304 с.