Реферат по предмету "Мировая экономика"


Міжнародний тероризм у XX ст

Реферат з Всесвітньої історії
на тему: “Міжнародний тероризм у XXст.”
Проклинають. Погро­жують. Стягують сили. Клянуться викоренити, за­хистити підвалини демо­кратії і плоди прогресу. Весь спектр безмірного шляхетного обурення, іс­теричного переляку й не­прихованої жадоби по­мсти, — все, що завгодно, крім одного: прагнення зрозуміти.
Хто такі міжнародні терористи? звідки взяли­ся? чого хочуть?
Ризикну стверджувати: вони похідне від нашої закоренілої у приземле­ності цивілізації, щось на кшталт виразкової крово­течі шлунка, що об’ївся й упився.
Кров, як відомо, тече і чужа, і своя: терористи не щадять самих себе, і це не вкладається в голові все­світнього обивателя, який не тільки себе береже, а й не від того щоб підкріпити тваринний інстинкт само­збереження велемовною риторикою. Права і свобо­ди особистості, висока ціна людського життя — всі ці банальності буквально не сходять з язика. Чи давно ця ціна стала настільки високою на Заході?
Нагадаю тільки один загальновідомий факт: ще вчора екрани всього світу переповнювали італійські, французькі, американські фільми, що з дивовижною одностайністю розповідали зовсім про інше: про трагічну боротьбу одинака з корумпованим суспіль­ством, про згубну атмосфе­ру кругової поруки, про нелюдські закони купівлі-продажу, які мають за ніщо цю особистість і її до­лю. Важко списати все це на підступні заміри світо­вого комунізму.
Сьогодні факт забуто – і ні сліду здивування, жодного відчуття розри­ву. Потрібно усвідомити, що в розвитку нашої цивілізації відбувся рап­товий стрибок. Про нього начебто знають, але зна­чення його не розуміють і тлумачать шаблонно й пе­рекручено. Спробую по-своєму відповісти на запи­тання, чим викликаний згаданий стрибок, як від­бувся і до яких призвів наслідків.
Це трапилося недавно і якось неприродно швидко. Жодної поступовості, нічого від неквапливості ево­люції. Лихий знак! Усе відбулося революційним шляхом, який сьогодні відкидають на словах і якому слідують на ділі з безглуздою готовністю. Зовсім раптово у плани, розрахунки й повсякден­ний побут переможно вторглася електроніка — і ривком перекинула людст­во в нову епоху, що її без тіні іронії і глузування на­звали епохою споживання.
Головна риса епохи споживання — сплутаність і підміна понять, а її ос­новна прикмета — жахливе перевиробництво в рядікраїн товарів і послуг. Наївній уяві це здається заповіддю невичерпного благополуччя.
Усе раптом перемінило­ся. Недавню непевність витиснула масова ейфорія, а колишні страхи не те щоб зникли але зіщулилися і зблідли. І з новою енергією піднеслася переконаність у небувалій силі людини, у безмежжі її можливостей. Правда це вже була не зовсім її власна сила, і ма­ленька ця обмовка готува­лася незабаром призвести до великих і неоднознач­них наслідків.
Так; тепер вона була не одна. Неждано-негадано вона обзавелася не стільки ретельним слугою, скільки могутнім і діяльним союз­ником. який усе найважче згоден був узяти на себе, украдливо нашіптуючи на вушко дитячу казку про блаженне дозвілля, про безтурботне майбутнє, схо­же на вічні канікули.
І людина забула (тому, звичайно, що пам'ятала про це неміцно й без справ­жньої переконаності), що її доля на Землі — наполегли­ва робота над собою, а зовнішні успіхи — ніщо без внутрішнього дозрівання й розвитку, більше того: ве­дуть самі по собі, за врод­женою нашою схильністю зваблюватися й заносити­ся, до деградації і зіпсуття. Не завважила вона також, що новий союзник фактич­но пересмикує, що починає брати гору й нав'язувати їй свої ритми і концепції, владно вимагаючи при цьо­му повної самовіддачі й не даючи натомість нічого, що бодай трохи походило б на обіцяні полегшення й дозвілля.
Що ж відбулося, не за видимістю, а насправді? Обдурена людина була втягнена в колесо прогре­суючого прискорення, що є ніби імперативом про­цесів, які відбуваються в електроніці, а лавина ма­терії, що мовби спонтанно множиться, поховала її з головою. Вона вже не ба­чила, не пам’ятала неба, не мала можливості зупи­нитися з власної волі або повернути назад, відчува­ючи тільки незліченні сту­сани від сутичок із ма­теріальними частками, твердіючи під градом цих стусанів і перетворюючись на таку ж частку, головне завдання якої — скріпити­ся й вистояти.
Бути твердим, обкача­ним і швидким. Не відста­ти, обійти, більше вироби­ти, вигідніше продати — щоб можна було виробити ще більше і продати ще вигідніше. Навіщо? Бог зна. Ясно одне: відстанеш або затопчешся на місці — наваляться й зімнуть, і можна лише неухильно нарощувати кількість і збільшувати швидкість. Такий закон зростаючих прогресій.
Чи багато залишається від людини в надрах лан­цюгової реакції? І що від­бувається з її людяністю, цим чудесним комплексом м'яких, поступливих і доб­рих властивостей, що відрізняють її під машини і тварини, коли повсюдно починає переважати праг­нення уподібнитися каль­кулятору і комп'ютеру, а нехитра предметність ба­жань досягає такої немуд­рої конкретності, у порів­нянні з якою матеріалізм і атеїзм минулого вигляда­ють мов справдешній і спа­сенний ідеалізм?
У подібних антилюдських умовах ущільнюється й міцніє зовнішня складо­ва людини, її, так би мови­ти, шкаралупа – і знічу­ється й хиріє делікатне ядро що називають душею.
Природа душі рухлива й летюча, їй буває тісно й тужливо в тілі, коли оживе хоча б зблиском пам'ять її Небесної Батьківщини, не дозволяючи людині піти без вороття в матерію й відкриваючи їй перспекти­ву її далекого майбутнього. Тим часом людина-шкаралупа, тверда іззовні й по­рожня всередині це плот­ська, земна людина у пря­мому і страшнуватому зна­ченні цього слова, позбав­лена безпосереднього по­чуття присутності в собі душі і її особливих, відмін­них від тіла властивостей і потреб. І хоча в мові й по­буті утримується за інерцією багато старих слів, зв'язаних із душею й ду­шевною роботою, хоча зву­чать вони настирливіше й гучніше, ніж колись (відо­мо: порожня діжка чутні­ша за повну) — вони вже не мають по суті майже ніякого реального покрит­тя, перетворюючись на об­ман і самообман, на безне­винні, а частіше розваж­ливі й корисливі теревені.
Отже, функції тіла, йо­го потреби, навіть його збочення і примхи стають тепер природним центром уваги і предметом невси­пущих турбот. Життя все отут, воно не має вже жод­ної таїни, жодного надзав­дання й жодного мислимо­го продовження за остан­ньою рисою, якщо не вважати безособового продов­ження роду, а смерть не може уявлятися нічим ін­шим, як образливою не­справедливістю й погро­зою, що таїться в пітьмі, про яку краще не пам'ята­ти.
Що ж, таке життя, єдине добро, намагаються, само собою зрозуміло, скрасити й полегшити, об­ставити максимумом зруч­ностей і забезпечити гарантіями політичної і юри­дичної властивості; саме тут таїться розгадка його високої ціни на забезпече­ному Заході. Ця ціна постала перед очима на весь зріст, тільки-но вивітрився у свідомості останній відгомін безсмертя душі. Любити себе і щадити, по­турати собі, як розпещеній дитині, сліпо вірити у свою унікальність і берег­ти цей скарб, як зіницю ока, — де проходить та невловна грань за якою подібне бережіння стає головною метою і єдиним сенсом існування?
Жити легше зручніше й безпроблемніше — ось, чо­му віддаються сьогодні всі помисли й сили. Однак якось зовсім не помічають при цьому, що подібне прагнення плодить не­скінченну множину тур­бот, а сугуба турбота про свою особу парадоксаль­ним чином веде благопо­лучного зовні й доглянуто­го за видимістю індивіда до безкінечної внутрішньої слабості й залежності. Звідси психози і стреси, де­спотична влада реклами й потреба в постійних збуд­никах, звідси індустрія лікарських засобів, легка сугестивність і дитяча довіра до шарлатана та зна­харя, цілителя та екстра­сенса. Не варто також не­хтувати – чого на світі не буває! заступництвом ре­лігії; це називають сьо­годні духовним відроджен­ням. У хід ідуть обряди та дійства, освячення та мо­лебні, і дарма, що відбу­вається публічна профа­нація віри, яка відіграє тут жалюгідну роль магічного талісмана під невдач і лих, втрачаючи навіть віддале­ну подобу самозречення, праці й подвигу.
От побіжний нарис, без якого було не обійтися, нинішнього західного і прозахідного суспільства, найпередовішого на землі, і вірний портрет його типо­вого представника й голо­вного героя моменту, праг­матика й закінченого его­їста, який свої нагальні інтереси ставить над усе, терпить інших лише тому, що без них йому не прожи­ти, примовляє гучні слова, не вникаючи в їх зміст, і тільки заради своєї безпе­ки або вигоди готовий до­кладати якихось зусиль і нести якісь витрати.
І раптом виявляється, що є на світі люди іншого штибу, які наявність і май­бутнє душі вважають за істину не тільки на словах, чим нині нікого не зди­вуєш, а на ділі і всерйоз, і відповідно до цього роз­цінюють тіло не як єдине своє надбання, а як тимча­сове пристановище цієї са­мої душі й навіть певною мірою як в'язницю для неї. В’язень своєю в'язницею не дорожить — тому їм і не шкода тіла. Нерозумно й некорисно для нашого май­бутнього представляти їх дикими звірами або кровожерливими маніяками. Це люди ідеї, і їхня головна ідея попри всю свою про­стоту набагато вища й життєздатніша західного споживання. Праві вони чи ні — мова зараз не про те. А йдеться в нас про те, що нема — нічого дивного або невідповідного, якщо такі люди стануть нехтува­ти особистою безпекою або прагненням до комфорту, що віддадуть перевагу не відносним і в будь-якому разі тимчасовим полегшен­ням буття, а чомусь справді цінному і стійко­му: чомусь від вічності. Вічність, як відомо, завойовується благочестям і жертвою, — вони не вага­тимуться коли дійде до то­го зруйнувати в ім'я ідеї власне тіло, цю. у їхньому розумінні, темницю, й радісно випустити душу на волю, у кращий світ, в який вони, на відміну від нас, розважливих і боягуз­ливих себелюбів, вірять щиро і твердо.
Конфузно для слуху звучить обурений лемент про збоченість таких лю­дей, ще конфузніше спроби пояснити їхню жер­товність жалюгідною мер­кантильністю або гіпно­тичною залежністю. А най­більш образливо полягає в тому, що ці зойки перше за всіх і голосніше за всіх ви­пускають ті, хто іменує се­бе християнами. Неначе Христос не говорив про те, що Царство Боже — не від світу цього. Неначе по існувало у християнстві подвижників, які відмовлялися від земних благ і умертвляли свою плоть, не було мучеників, які з упо­ванням і почуттям радісно­го звільнення йшли на ба­гаття і хрест.
Одне це непорозуміння ясно показує, які ми сьо­годні бутафорські христия­ни, як витіснилася й підмі­нилася в нас віра вертким угодовством й обачним пристосовництвом. Однак же, можуть мені заперечи­ти, ці подвижники і муче­ники, ці тверді віруючі не були терористами і, крім себе, не вбивали й не замірялися вбити нікого іншого. А чи так насправ­ді? А незліченні пересліду­вання єретиків, релігійні війни й усі Варфоломіїв­ські ночі нашої рідної хри­стиянської цивілізації? А ненависть, дії інших релігій і вір? А духовенство, яке іменем Отця і Сина благо­словляло зброю на взаємне побиття мільйонів?
Але нехай скажуть, що це історично обумовлені «втрати виробництва», ре­зультат нерозумної старан­ності й нездатності пра­вильно тлумачити Заповіді Господні. Будь ласка, па­нове святенники, що спо­руджують храми і служать показні й безсильні мо­лебні за мир між народа­ми, я наведу вам щось з цих Заповідей, і спробуйте витлумачити їх як-небудь інакше. Розгорнемо Ста­рий Завіт, священну книгу євреїв і християн, автори­тет якої ніхто не сміє запе­речити. Немає жодного сумніву, що ця велика книга сповнена найнепримиреннішої ненависті до всіх, кого сьогодні ухиль­но назнали б інакомисля­чими. І потрібно або виз­нати її правоту і слушність такого підходу — або, ба­жаючі бути послідовними у своєму нацифізмі, від­сахнутися і зректися її.
«Я на них нагромаджу нещастя, зуживу стріли Мої на них.… Надворі за­биватиме меч, а в домах — жах: як юнака, так і дівчину, і грудну дитину» (Втор. 32:23, 25).
«Я вістря свого меча нагострю… відімщу Я своїм ворогам… Я стріли свої понапоюю кров’ю за­битого і бранця… (Втор. 32:41, 42).
»… з тих народів, які Господь, Бог твій, дає тобі на володіння, не позоста­вши при житті жодної душі" (Втор. 20:16).
"І побив Ісус весь край: гору… і узбіччя, і всіх їх­ніх царів, — не зоставив жодного врятованого, а кожну особу закляв, як на­казав був Господь. Бог Ізраїлін" (Єг. 10:40).
«Так сказав Господь Саваоф… Тепер іди, і поб'єш Амалика і закляни усе, що його… І позаби­ваєш усе, від чоловіка аж до жінки, від дитини й аж до немовляти...» (1 Сам. 15:3).
Подібні цитати можна множити без кінця. Чи це не екстремізм? Або навіть справжній терор, але не від вродженого звірства й дикості, не від невтримно­го прагнення руйнувати, а навпаки — від непримирен­ного поділу добра і зла іі остаточної постанови викорінити зло раз і на­завжди, зміцнити па землі добро і праве діло. От яка вона буває: тверда, по­слідовна, безоглядна віра, віра в дії.
Ні, християни не зрек­лися Старого Завіту; вони попросту не читають його (як, втім, не читають і По­вий), обходячись особли­вим способом насмиканими і препарованими витягами. Тут є над чим замислитися, і наше невміння розуміти інших тісно зв’язане з не­здатністю відкрито дивити­ся на самих себе. Це не ви­правдання тероризму, — це пояснення неминучості йо­го появи (або чогось гіршо­го) у сформованих ненор­мальних умовах.
Згубна сліпота вразила сьогодні, як ніколи ра­ніше, людину Заходу: вона втратила сприйняття ціло­го виміру.
Викинута відцентровою силою на плоску поверхню буття, вона стрімко й на перший погляд переможно освоює цю площину. Однак нескінченно розповсюджу­ючись ушир, вона й сама непомітно для себе зроби­лася двомірною і плоскою. Двомірна істота, якщо на­очно представити таке, третього виміру (глибини, висоти) попросту не ба­чить. Люди трьох вимірів (у нашому випадку люди твердої і дійової віри), навіть найпримітивніші з них, їй незрозумілі, нез­багненні. Вона бачить у межах своєї площини тільки плоский зріз, що рухається упоперек спільної магі­стралі, бачить, якісь діри, що залишає по собі цей зріз, не здогадуючись, що третій вимір іде кудись у глибину й не вміє не діря­вити площину. І вона ніко­ли не зрозуміє, вона, така у власній уяві широка, і правильна, і толерантна, і начебто навіть гуманна, що може здаватися таким лю­дям у своїй нестримній поверховій активності, у своєму нахрапистому екс­пансіонізмі, що нав'язує всьому світу її спосіб мис­лення, її спосіб життя і її пріоритети, її плоскі, двомірні цінності, — може ціл­ком щиросерде здаватися таким людям диявольсь­ким розбещувачем, пород­женням й осередком світо­вого зла, у безкомпро­місній боротьбі з яким не шкода віддати це тимчасо­ве, це несправжнє життя.


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.

Сейчас смотрят :

Реферат Brokerage In Cyberspace Essay Research Paper What
Реферат Традиционная женская одежда жителей Поморья
Реферат «Мертвые души»: пороговая семантика пейзажа
Реферат Порівняльна характеристика стану грошового обігу в Україні та інших країнах
Реферат "Маленькая барабанщица", или Большая книга
Реферат Huck Finn Conflict Between Society And The
Реферат Southern Comfort Essay Research Paper
Реферат Технология производства яиц
Реферат Экзаменационные вопросы по экономической истории России
Реферат Современное состояние предпринимательства в РФ.
Реферат Способы обеспечения исполнения обязательства. Неустойка, банковская гарантия, поручительство, за
Реферат НИС Азии и Латинской Америки на мировом рынке услуг
Реферат Фундаментальные науки в системе высшего образования
Реферат Системы и методы калькулирования себестоимости. Расчет себестоимости на примере ячеек КРУ
Реферат Каланта, Ромас