Реферат по предмету "Астрономия"


Звичаї українського народу

/>
Кожна нація, кожен народ, навіть кожна соціаль- на група має свої звичаї, що виробилися протягом багатьох століть і освячені віками .
Але звичаї — це не відокремлене явище в житті народу, це — втілені в рухи і дію світовідчуття, світосприймання та взаємини між окремими людь- ми. А ці взаємини і світовідчуття безпосередньо впливають на духовну культуру даного народу, що
в свою чергу впливає на процес постання народньої
творчості.Саме тому народна творчість нерозрив- но зв`язана з звичаями народу .
Звичаї народу— це ті прикмети по яких розпізна-ється народ не тільки в сучасному, а і в його істо- ричному минулому.
Звичаї — це ті неписані закони, якими керуються в найменших щоденних і найбільших всенаціональ-них справах. Звичаї, а також мова — це ті найміцніші
елементи, що об`єднують окремих людей в один на-
род, в одну націю.Звичаї, як і мова, виробилися про-
тягом усього довгого життя і розвитку кожного
народу .
В усіх народів світу існує повір`я, що той хто
забув звичаї своїх батьків, карається людьми і Богом. Він блукає по світі, як блудний син, і ніде не може знайти собі притулку та пристановища, бо він загублений для свого народу .
Наш великий поет Тарас Шевченко, звертаючись
до України, як до матері, що вічно страждає питає :
Чи ти рано до схід-сонця
Богу не молилась ?
Чи ти діточок непевних
Звичаю не вчила?
I
Ми, українці, нація дуже стара і свою духовну культуру наші пращури почали творити далеко до християнського пері- оду на Україні. Разом із християнством Візантія принесла нам свою культуру, але саме свою культуру, а не культуру взагалі. У нас на Україні вже була національна культура, і Володимир Великий тільки додав християнську культуру до своєї рідної, батьківської культури .
Зустріч Візантії з Україною — це не була зустріч бідного з багатим; це була зустріч якщо не рівних, то близьких поту- гою, але різних характером культур. Ще й тепер ми маємо у своїх звичаях і народній усній творчості ознаки зустрічі, поєд- нання староукраїнської, дохристиянської культур. Але ми до цього вже так звикли, що іноді не можемо розпізнати де кінчається в народних звичаях староукраїнське і де почина- ється християнське. Бо староукраїнські традиції ввійшли у плоть і кров наших звичаїв, і тепер ми собі не уявляє-
мо Різдва без куті, Великодня — без писанки, Святої Троїці — без клечання, навіть називємо це останнє свято «Зеленими Святами». Всі ми відзначаємо свято Купала, на «Введіння» закликаємо щастя на майбутній рік, на «Катерини» кличемо долю, а на «Андрія» хто з нас не кусав калети (це великий корж із білого борошна) і яка дівчина не ворожила, чи вий-
де заміж цього року? Нарешті, діти, бавляться весною ,
співають :
«А ми просо сіяли, сіяли,
Ой, дід-Ладо, сіяли, сіяли ...»
Співають подібне і дівчата, ведучи хоровід :
«Ой, дід, дід і Ладо ...»
Все це — наша дохристиянська культура, наша найстаріша
традиція. Кутя — це символ урожаю, писанка — це символ на-
родження сонця. Зеленим гіллям наші предки охороняли своє
II
житло від нечистих духів, що прокидаються (так вони вірили)
разом із воскресінням природи — від русалок, мавок, перелес-
ників ...
Купала — це типове дохристиянське свято з усіма старо-
українськими атрибутами. Ладо — це поганський бог кохання
і плодючості.
На час, у який ми тепер святкуємо Різдво Христове, колись, ще до християнства на Україні прпадало свято зимово-
го повороту сонця. Це був час ворожіння на майбутній рік; а тому ми і тепер маємо в різдвяних звичаях цілу низку дохрис- тиянських елементів, що мали своїм призначенням накликати добрий врожай у наступнім році, багатство і добробут у дім господаря, щасливі лови для мисливця, весілля для дівчини та щасливу мандрівку для парубка — дружинника князя або й самого княжеча. Всі стихійні сили природи умиротворяються та закликаються, щоб не діяли на шкоду людям і худобі .
Про все це співається в колядках, що були відомі далеко ще до початку християнських часів на Україні це виявляється
і у звичайних обрядах, як ось: дванадцять полін, дванадцять святвечерніх страв, закликання на вечерю мороза, вовка, чорної бурі та злих вітрів, дідух на покутті, сіно на столі .
Всі ці рухи, дії і слова, що на перший погляд не мають ніякого значення в житті людини, віють на серце кожного з нас чаром рідної стихії і є для душі живущим бальзамом, який сповнює її могутньою силою.
/>


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.

Сейчас смотрят :

Реферат Искусство Древнего Египта. Новое царство
Реферат Аудит учета нематериальных активов
Реферат Принципы - правовые начала трудового законодательства
Реферат Доброхотов С.В
Реферат Возвышение Московского княжества
Реферат Анализ российских домохозяйств по расходам семьи на товары и услуги
Реферат Обеспечение исполнения обязательств Сущность неустойки
Реферат Священное Писание и богослужение
Реферат Анализ цены и структуры капитала ЗАО Термотрон завод
Реферат Аналіз фінансово-економічної діяльності підприємства та розробка шляхів її вдосконалення на прик
Реферат Буль (Boole) Джордж
Реферат Расходы бюджетной системы на социальные цели
Реферат "Рыцарь книги" - Петр Алексеевич Овчинников
Реферат Анализ ценообразования на продукцию ОАО Нижнекамскшина
Реферат Анализ хозяйственной деятельности промышленного предприятия ООО Ххх