Реферат по предмету "Астрономия"


Hовi команди системи Turbo-Basic

Реферат на тему: Hовi команди системи Turbo-Basic
Turbo-Basic (у порівнянні з Бейсіком) має численні нові команди, а також нові опцiї для старих команд. Нижче наводяться деякі з нових операторів, функцій та системних змінних, які розширюють можливості Бейсіка.
DO/LOOP—оператор циклу з тестуванням TRUEабо FALSEзверху і/або знизу циклу. Повторення циклу здійснюється кеpуючими словами WHILE(для повторення за TRUE) або UNTIL(для повторення за FALSE), за якими слідує деякий вираз. Цей вираз являє собою цiлочисельну змінну, ненульове значення якої відповідає TRUE(істина), а нульове —FALSE(хибність).
SUB/END SUB—оператор, що визначає процедуру. В заголовку процедури вказується її унікальне ім'я, а потім в круглих дужках перераховуються (необов'язкові) формальні параметри, які відокремлюються один від одного комами. Виклик процедури здійснюється оператором CALL, який пересилає фактичні параметри за посиланням або значенням.
SELECT CASE/END SELECT —оператор, який дозволяє здійснювати ефективне розгалуження програми за числовим або рядковим виразами. При його застосуванні отримується більш чітка програма, ніж при використанні операторів IF, ON n GOTOабо ON n GOSUB.
DEF FN/END DEF —вдосконалений оператор, який визначає функцію користувача.
IF/ELSE IF/ELSE/END IF—вдосконалений оператор умовного переходу.
EXIT—оператор виходу із структурного блоку (SELECT/END SELECT, DEF FN/END DEF, FOR/NEXT, IF/END IF, DO/LOOP, SUB/END SUB, WHILE/WEND).
LOCAL, SHARED, STATIC—оператори, які визначають змінні процедур та функцій.
DECR, INCR—оператори, які задають спосіб зменшення або збільшення змінної.
DELAY—оператор, який задає паузу в секундах при виконанні програми.
INSTAT—функція, яка повертає стан клавіатури. Якщо клавіша була натиснена, INSTATповертає -1, в іншому випадку —.
REG—оператор i функція; яка дозволяє читати або записувати значення в буфер регістра.
CALL ABSOLUTE—оператор, який дозволяє звертатися до програми на Асемблерi.
CALL INTERRUPT—оператор, який дозволяє визвати будь-яке переривання операційної системи.
SHELL—оператор, який завантажує та виконує зовнішню програму (з розширеннями .COM, .EXE, .BAT).
MTIMER—функція i оператор, які зчитують i скидають мікротаймер.
EXP2, EXP10, LOG2, LOG10—експоненціальна та логарифмічна функції з основами 2та 10.
ENVIRON—оператор, ENVIRON$—функція; які використовуються для зміни конфігурації середовища (оточення процесора).
LCASE$(UCASE$) —функція, яка повертає рядок, написаний малими (великими) літерами.
Приклади використання деяких з розглянутих конструкцій будуть наведені в наступному розділі. ПРИКЛАДИ ПРОГРАМ НА БЕЙСIКУ
'КВАДРАТИЧНЕ РIВHЯHHЯ
'------------------------------------------
SCREEN 0: WIDTH 40
10 CLS
LOCATE 3, 5: PRINT «РОЗВ'ЯЗУЄМО КВАДРАТИЧНЕ РIВНЯНHЯ:»
LOCATE 4, 5: PRINT " A *X^2 + B *X + C = 0"
LOCATE 7, 5: INPUT; " ВВЕДIТЬ A: A = ", A
LOCATE 9, 5: INPUT; " ВВЕДIТЬ B: B = ", B
LOCATE 11, 5: INPUT; " ВВЕДIТЬ C: C = ", C
D = B^2 — 4 *A *C
IF D >= 0 THEN GOSUB 100 ELSE GOSUB 200
LOCATE 20, 5: PRINT «БУДЕТЕ ЩЕ РОЗВ'ЯЗУВАТИ ЗАДАЧУ? (Т/Н)»;
50 W$ = INKEY$: IF W$ = "" THEN GOTO 50
IF W$ = «Т» OR W$ = «т» THEN GOTO 10
IF W$ = «Н» OR W$ = «н» THEN CLS: END
BEEP: GOTO 50
100 X1 = (-B + SQR(D)) / (2 *A)
X2 = (-B — SQR(D)) / (2 *A)
LOCATE 15, 10: PRINT " X1 = "; X1;
LOCATE 16, 10: PRINT " X2 = "; X2;
RETURN
200 LOCATE 15, 10: PRINT «КОРЕНIВ НЕМАЄ!»;
RETURN
'ПОШУК МIНIМУМУ ТА МАКСИМУМУ ВЕЛИЧИН, ЯКI ВВОДЯТЬСЯ З 'КЛАВIАТУРИ
'--------------------------------------------------------------------------------------------------------
DIM X(100)
Min = 999999: Max = -999999
FOR I = 1 TO 25
10 INPUT «Введiть дані », X(I)
IF X(I) 100 THEN BEEP: GOTO 10
NEXT I
FOR I = 1 TO 10
IF X(I)
IF X(I) > Max THEN Max = X(I)
NEXT I
PRINT «Мiнiмальне значення = »; Min
PRINT «Максимальне значення = »; Max
END
'ТАбЛИЦЯ МНОЖЕНHЯ
'------------------------------------
SCREEN 0
LOCATE 3, 5: INPUT «ЯК ВАС ЗВАТИ»; Nam$
10 CLS
LOCATE 5, 5: INPUT «ВВЕДIТЬ ПЕРШИЙ СПIВМНОЖHИК »,A
LOCATE 7, 5: INPUT «ВВЕДIТЬ ДРУГИЙ СПIВМHОЖHИК »,B
LOCATE 9, 5: INPUT «ЧОМУ РIВНИЙ ДОБУТОК ДВОХ СПIВМHОЖHИКIВ »;C
PR = A *B
IF C = PR THEN LOCATE 12, 10: PRINT «МОЛОДЕЦЬ, »; Nam$;"!"
IF C PR THEN LOCATE 12, 10: PRINT «ВЧИСЬ, »; Nam$;"!"--PAGE_BREAK--
LOCATE 15, 5: PRINT «Q — ВИХIД»
LOCATE 17, 5: PRINT «IHША КЛАВIША — ПРОДОВЖЕHНЯ»
100 W$ = INKEY$: IF W$ = "" THEN GOTO 100
IF W$ = «Q» OR W$ = «q» THEN END ELSE GOTO 10
'ПРЯМОКУТHИКИ
'---------------------------
SCREEN 2: CLS
VIEW
WINDOW (0, 0) — (100, 100)
FOR I = 1 TO 20
LINE (10 + I, 10 + I) — (70 + I, 70 + I),, B
NEXT I
END
'ЧОРНА ДIРКА
'--------------------
SCREEN 1, 0: CLS: COLOR 14, 1
FOR I=50 TO 1 STEP -.5
Y = 90 / I: R = 3 *I
CIRCLE (160, 30 + 10 *Y), R, 1,,, .3
NEXT
END
'САТУРН
'-------------
SCREEN 1, 0: CLS
CIRCLE (160, 100), 79, 3
CIRCLE (160, 100), 80, 3
ST = .77: SP = .77
FOR I= 1 TO 30 STEP 5
ST = (ST — .015): SR = ST *PI
SP = SP + .04
CIRCLE (160, 93), 100 + I, 3, SR ,SP, .3
NEXT
END
'ЦИКЛОЇДА, ЕПIЦИКЛОЇДА, ГIПОЦИКЛОЇДА (монітор EGA)
'---------------------------------------------------------------------------------------
PLAY «MB o2 l4 af af b- a g2 c c c d8 e8 f4 f4 f2»
SCREEN 9: CLS
A1 = 1: B1 = 2
A2 = 1: B2 = 1
A3 = 1: B3 = .5
VIEW (1, 1) — (638, 315), 3, 3
WINDOW (-2, -3) — (20, 5)
LINE (-2, 0) — (20, 0), 11
LINE (0, -3) — (0, 5), 11
FOR T = 0 TO 20 STEP .007
X1 = A1 *T — B1 *SIN(T): Y1 = A1 — B1 *COS(T)
PSET (X1, Y1), 1
X2 = A2 *T — B2 *SIN(T): Y2 = A2 — B2 *COS(T)
PSET (X2, Y2), 14
X3 = A3 *T — B3 *SIN(T): Y3 = A3 — B3 *COS(T)
PSET (X3, Y3), 5
NEXT T
END
'4 ВIКНА З ГРАФIКАМИ ФУНКЦIЙ
'------------------------------------------------
SCREEN 2: CLS
VIEW (1, 1) — (315, 96),, 1
WINDOW (-10, -1.1) — (10, 1.1)
FOR X = -10 TO 10 STEP .02
Y = SIN(X): PSET (X, Y)
NEXT X
VIEW (325, 1) — (638, 96),, 1
WINDOW (-10, 0) — (10, 1.1)
FOR X = -10 TO 10 STEP .02
Y = 1 / (1 + X^2): PSET (X, Y)
NEXT X
VIEW (1, 102) — (315, 198),, 1
WINDOW (-10, -.1) — (10, 100)
FOR X = -10 TO 10 STEP .02
Y = X^2: PSET (X, Y)
NEXT X
VIEW (325, 102) — (638, 198),, 1
WINDOW (-40, -40) — (40, 40)
FOR X = -40 TO 40 STEP .02
Y = X *SIN(X): PSET (X, Y)
NEXT X
END
'ВИПАДКОВI КОЛА
'----------------------------
SCREEN 2: CLS
VIEW
WINDOW (-10, -10) — (110, 110)
FOR I = 1 TO 100
X = 100 *RND(1): Y = 100 *RND(1): R = 5 *RND(1)
CIRCLE (X, Y), R
NEXT I
END
'НОТИ
'----------
5 CLS
LOCATE 1, 1: PRINT "--------- СI (B)"
LOCATE 2, 1: PRINT "--------- ЛЯ (A)"
LOCATE 3, 1: PRINT "--------- СОЛЬ (G)"
LOCATE 4, 1: PRINT "--------- ФА (F)"
LOCATE 5, 1: PRINT "--------- МI (E)"
LOCATE 6, 1: PRINT "--------- РЕ (D)"
LOCATE 7, 1: PRINT "--------- ДО (C)"
LOCATE 9, 1: PRINT " Вихiд (Q)"
PLAY «O2»
10 W$ = INKEY$: IF W$ = "" THEN GOTO 10
IF W$=«B» OR W$=«b» THEN LOCATE 1,5: PRINT «O»: PLAY «B2»: GOTO 5
IF W$=«A» OR W$=«a» THEN LOCATE 2,5: PRINT «O»: PLAY «A2»: GOTO 5
IF W$=«G» OR W$=«g» THEN LOCATE 3,5: PRINT «O»: PLAY «G2»: GOTO 5
IF W$=«F» OR W$=«f» THEN LOCATE 4,5: PRINT «O»: PLAY «F2»: GOTO 5
IF W$=«E» OR W$=«e» THEN LOCATE 5,5: PRINT «O»: PLAY «E2»: GOTO 5
IF W$=«D» OR W$=«d» THEN LOCATE 6,5: PRINT «O»: PLAY «D2»: GOTO 5
IF W$=«C» OR W$=«c» THEN LOCATE 7,5: PRINT «O»: PLAY «C2»: GOTO 5
IF W$=«Q» OR W$=«q» THEN END
BEEP: GOTO 10
'МУЗИКАЛЬНI МЕЛОДIЇ
'----------------------------------
CLS: WIDTH 40
PRINT "---Варшав'янка---"
PLAY «t100 l8 o3 mn a4 ml a. mn g16 f4 ml f. mn c+16 d4 ml d.»
PLAY «mn c16 d4 f4 e4 a. a16 ml a g f mn e ml d e f mn g a2 p2»
PRINT "---Окрасился месяц багрянцем---"
PLAY «t100 l8 mn o3 g c4 c e- g4 f e- ml g4. f16 mn e-16 d4.»
PLAY «c o2 b-4 o3 d f b-4 o4 c o3 a- ml g2 mn g p p o4»
PLAY «d c4 o3 g g o4 ml e- mn d c o3 g ml b-4. a-16 mn g16»
PLAY «ml f e- mn d c g4 f g ml b- mn a- d e- c2 p2»
PRINT "---Засвистали козаченьки---"
PLAY «t100 l4 mn o3 g o4 g ml g f8 mn e-8 d g c c f f f g4 ml»
PLAY «d2 f8 e-8 d8 mn c8 d d d e- ml d8 c8 o3 b-8 mn a8 g o4 g»
PLAY «ml f8 e-8 d8 mn c8 o3 b- a g2 ml g8 p2»
PRINT "---заспіваймо пісню веселеньку---"
PLAY «t140 l4 mn o3 e a o4 c. o3 a8 b8 o4 d8 c8 o3 b8 a e»
PLAY «o4 c o3a ml o4 d8 c8 o3 mn b8 a8 ml g+8 mn g+8 ml b8»
PLAY «mn a8 e e4o4 e e g. e8 d ml g8 mn f8 e d c. o3 a8»
PLAY «o4 d8 c8 o3 b8 a8 o4 e2 d2»
END
'HAPPY BIRTHDAY
'----------------------------
RESTORE Happy
READ Frequensy, Duration
WHILE Frequensy -1
SOUND Frequensy, Duration *1.33
READ Frequensy, Duration
WEND
END
Happy:
DATA 784, 3, 659, 2, 523, 6, 659, 6, 784, 6, 1047, 15, 1329, 3
DATA 1175, 2, 1047, 6, 659, 6, 740, 6, 784, 15, -1, -1
'ЗВУКОВI ЕФЕКТИ
'---------------------------
WHILE Q$ «Q»
CLS
PRINT «Sound effects»: PRINT
COLOR 15, 0: PRINT " B";: COLOR 7, 0: PRINT «ouncing»
COLOR 15, 0: PRINT " F";: COLOR 7, 0: PRINT «alling»    продолжение
--PAGE_BREAK--
COLOR 15, 0: PRINT " K";: COLOR 7, 0: PRINT «laxon»
COLOR 15, 0: PRINT " S";: COLOR 7, 0: PRINT «iren»
COLOR 15, 0: PRINT " Q";: COLOR 7, 0: PRINT «uit»
PRINT: PRINT «Select: »;
Q$ = " "
WHILE INSTR(«BFKSQbfksq», Q$) = 0
Q$ = INPUT$(1)
WEND
CLS
IF Q$ = «B» OR Q$ = «b» THEN
PRINT «Bouncing… „
CALL Bounce(32767, 246)
ELSEIF Q$ = “F» OR Q$ = «f» THEN
PRINT «Falling… „
CALL Fall(2000, 550, 500)
ELSEIF Q$ = “S» OR Q$ = «s» THEN
PRINT «Wailing… .»
PRINT "… press any key to end."
CALL Siren(780, 650)
ELSEIF Q$ = «K» OR Q$ = «k» THEN
PRINT «Oscillating… .»
PRINT "… press any key to end."
CALL Klaxon(987, 329)
ELSEIF Q$ = «q» THEN
Q$ = «Q»
END IF
WEND
END
SUB Bounce (Hi, Low) STATIC
FOR Count = 60 TO 1 STEP -2
SOUND Low — Count / 2, Count / 20
SOUND Hi, Count / 15
NEXT
END SUB
SUB Fall (Hi, Low, Del) STATIC
FOR Count = Hi TO Low STEP -10
SOUND Count, Del / Count
NEXT
END SUB
SUB Klaxon (Hi, Low) STATIC
WHILE INKEY$ = ""
SOUND Hi, 5
SOUND Low, 5
WEND
END SUB
SUB Siren (Hi, Rng) STATIC
WHILE INKEY$ = ""
FOR Count = Rng TO -Rng STEP -4
SOUND Hi — ABS(Count), .3
Count = Count — 2 / Rng
NEXT
WEND
END SUB
'ГРАФIЧHИЙ РЕДАКТОР
'-------------------------------------
ON KEY (1) SUB 500
KEY (1) ON
SCREEN 2
200 x$=input$(1)
IF X$=«S» OR x$=«s» THEN END
IF X$=«A» OR X$=«a» THEN DRAW «L5»
IF X$=«D» OR X$=«d» THEN DRAW «R5»
IF X$=«W» OR X$=«w» THEN DRAW «U5»
IF X$=«X» OR x$=«x» THEN DRAW «D5»
IF X$=«E» OR x$=«e» THEN DRAW «E5»
IF X$=«C» OR x$=«c» THEN DRAW «F5»
IF X$=«Z» OR x$=«z» THEN DRAW «G5»
IF X$=«Q» OR x$=«q» THEN DRAW «H5»
IF X$=«F» OR x$=«f» THEN DRAW «C0 U0 C1 BL5 U0»
IF X$=«H» OR x$=«h» THEN DRAW «C0 U0 C1 BR5 U0»
IF X$=«B» OR x$=«b» THEN DRAW «C0 U0 C1 BD5 U0»
IF X$=«T» OR x$=«t» THEN DRAW «C0 U0 C1 BU5 U0»
GOTO 200
500 END
'СОРТУВАHHЯ СЛIВ
'-------------------------------
CLS
LOCATE 10,25
INPUT «Кiлькiсть слів, що сортуються: »;N
DIM X$(N)
FOR I = 1 TO N
CLS
LOCATE 10, 20: PRINT «Введiть »;i;" слово";
INPUT X$(I)
NEXT I
CLS
FOR I = 1 TO N — 1
FOR J = I + 1 TO N
IF X$(I) > X$(J) THEN SWAP X$(I), X$(J)
NEXT J, I
FOR I=1 TO N
LOCATE I+3,30
PRINT X$(I)
NEXT I
END
' IМIТАЦIЯ ОБЕРТАHHЯ РИСОЧКИ
'----------------------------------------------------
ON KEY (1) GOSUB 500
KEY (1) ON
CLS
50 LOCATE 12,40: PRINT "( ¦ )": DELAY .1
LOCATE 12,40: PRINT "( / )": DELAY .1
LOCATE 12,40: PRINT "( — )": DELAY .1
LOCATE 12,40: PRINT "( \ )": DELAY .1
GOTO 50
500 END
'ПОБУДОВА ДIАГРАМИ
'-----------------------------------
SUB GRAF(NX1,NY1,NX2,NY2,N,Y(1))
SCREEN 2
YMAX=Y(1): YMIN=Y(1)
FOR I = 1 TO N
IF Y(I)
IF Y(I) > YMAX THEN YMAX = Y(I)
NEXT I
DX1 = 8: DX = FIX((NX2 — NX1 — (N — 1) *DX1) / N)
X1 = NX1
Y1 = NY2 — FIX(((-YMIN) *(NY2 — NY1)) / (YMAX — YMIN))
FOR I = 1 TO N
X2 = X1 + DX
Y2 = NY2 — FIX(((Y(I) — YMIN) *(NY2 — NY1)) / (YMAX — YMIN))
LINE (X1,Y1) — (X2,Y2),,BF
X1 = X2 + DX1
NEXT I
LINE (nx1,Y1) — (nx2,Y1)
END SUB
CLS
INPUT «ЗАДАЙТЕ КІЛЬКІСТЬ ВУЗЛІВ ГРАФІКА»; M
DIM Z(M)
FOR I = 1 TO M
INPUT Z(I)
NEXT I :
CLS
X1 = 80: X2 = 500
Y1 = 50: Y2 = 150
CALL GRAF(X1,Y1,X2,Y2,M,Z())
END Основна таблиця ASCII
000


001


002


003
©
004
¨
005
§
006
ª
007


008


009


010


011


012


013

    продолжение
--PAGE_BREAK----PAGE_BREAK----PAGE_BREAK--
д
165
е
166
ж
167
з
168
и
169
й
170
к
171
л
172
м
173
н
174
о
175
п
176
°
177
±
178
²
179
³
180
´
181
µ
182

183
·
184
¸
185
¹
186
º
187
»
188
¼
189
½
190
¾
191
¿
192
À
193
Á
194
Â
195
Ã
196
Ä
197
Å
198
Æ
199
Ç
200
È
201
É
202
Ê
203
Ë
204
Ì
205
Í
206
Î
207
Ï
208
Ð
209
Ñ
210
Ò
211
Ó
212
Ô
213
Õ
214
Ö
215
×
216
Ø
217
Ù
218
Ú
219
Û
220
Ü
221
Ý
222
Þ
223
ß
224
р
225
с
226
т
227
у
228
ф
229
х
230
ц
231
ч
232
ш
233
щ
234
ú
235
û
236
ь
237
ý
238
ю
239
я
240
¨
241
¸
242
ª
243
º
244
¯
245
¿
246
¡
247
¢
248
°
249
°
250
·
251
Ö
252
¹
253
¤
254
ö
255


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.