Реферат по предмету "Психология"


Професійне самовизначення звукорежисера як проблема становлення професійної самосвідомості

--PAGE_BREAK--
Висновок до Розділу І

Вибір професії відбиває визначений рівень особистих домагань, заснованих на оцінці своїх здібностей і можливостей. Крім того, вибір професії, професійне самовизначення вимагає високої активності суб'єкта, залежить від рівня сформованості усвідомленої психічної саморегуляції, ступеня розвитку контрольно-оцінної сфери.

Отже, важливими факторами в професійному самовизначенні є:
здатність адекватно оцінювати свої якості як фактори вибору професії; здатність вивчати світ професій, спираючи на невипадкові фактори, формувати адекватне представлення про нього; здатність виділяти головне для себе при виборі професії, тобто сформувати індивідуальну ієрархію факторів, максимально адекватно оцінити ситуацію вибору професії.
Робота звукорежисера вимагає великих творчих навичок, адже створення унікальної звукової середовища — надзвичайно складний художній процес. У більшості випадків робота звукорежисера пов'язана з діяльність великої кількості людей суміжних професій, тому йому необхідні такі якості як комунікабельність, вміння працювати в команді й підкоряти свої творчі ідеї загального режисерським задумом.
Розділ ІІ Емпіричне дослідження формування професійної самосвідомості звукорежисера.

2.1. Організація дослідження професійної самосвідомості

Використання в професійному консультуванні методик, спрямованих на виявлення самосвідомості і самооцінки людини, дає не тільки діагностичний, але і, до деякої міри, психокорекційний ефект.

У молодих людей, стурбованих своїм професійним майбутнім, тих, що прагнуть учитися в професійному чи навчальному закладі, одержати професію в процесі роботи, спостерігається випереджальний розвиток в оцінці своїх особистісних якостей у порівнянні з оцінкою своїх професійних якостей. Люди, які отримують знання, краще представляють себе як особистість узагалі, тобто в сукупності моральних, фізичних, інтелектуальних якостей, своїх інтересів і схильностей, але меншою мірою мають представлення про своє професійне «Я».

Наявні розходження в самооцінці насамперед стосуються її змістовних компонентів. Одні знають про себе більше, інші менше; визначені якості особистості, здатності, значимі на даний момент, піддаються аналізу іоцінці, інші, у силу їхньої неактуальності, людиною не оцінюються (хоча і можуть бути оцінені по ряду параметрів). Існують такі особистісні властивості і якості, що не включаються в сферу усвідомлення і самооцінки,людина просто не може оцінити себе по ряду параметрів.

Експериментальне дослідження розвитку професійної самосвідомості звукорежисерів –описуються принципи організації, методи проведення констатуючої частини дослідження, а також отримані результати.

Емпіричне дослідження особливостей професійної самосвідомостізвукорежисерівможна розглядати за трьома етапами, де предметами вивчення відповідно будуть:

1) самоатрибутивні судження (коґнітивний аспект) –виявлялись соціокультурні та фахово-ціннісні змісти, які приймаються досліджуваними як значимі;

2) способи реакцій на ситуативні виклики (конативний аспект) –виявлені самоатрибуції могли мати стереотипний, зумовлений конформізмом характер, домінуючі реакції розкривали момент їхньої достеменності;

3) характеристики рефлексії –адже згідно з гіпотезою, саме від розвитку рефлексії (особистісної, предметної, соціальної) залежить стан професійної самосвідомості.

Отже, дослідження було проведене на базі Національної школи телебачення імені Карпенка Карого. Дослідженням були охоплено 25 осіб на підвищення кваліфікації звукорежисури. Серед досліджуваних 60 % становили чоловіки (проте, як засвідчило дослідження, істотні розбіжності у професійній самосвідомості чоловіків і жінок відсутні).

У дослідженні приймали участь 15 чоловіків і 10 жінок віком 24 — 45 років, при чому слід зазначити різної професійної підготовки, адже включаємо багато з них тільки навчаються та освоюють цю складну професію.
2.2. Підбір та обґрунтування методик

Виявлення не тільки змістовних, але й оцінних параметрів самосвідомості можна використовувати різні модифікації методики Дембо — Рубінштейн для самооцінки за допомогою розміщення себе на шкалі. Шкали самооцінки повинні включати як професійно значимі, так і загальноособистісні якості, що дозволяє визначити місце і значення в структурі самооцінки професійно значимих якостей.

Методика вибрана для визначення професійного самовизначення особистості, ми використовуємо тест — опитувальник Століна, який допоможе у самовизначенні особистості та виокремлення власних якостей індивіда.

Самовідношення – це деяке стійке відчуття в адресу власного «Я», яке містить ряд специфічних модальностей (вимірів), що розрізняються як по емоційному тону, переживанню, так і по семантичному змісту відповідного відношення до себе.  Це особливий опитувальник, направлений на дослідження комплексу чинників відношення до себе. Методика є багатовимірним психодіагностичним інструментом, заснованим на принципі стандартизованого самовідліку. Опитувальник містить 57 пунктів у вигляді тверджень типу: «Навряд чи мене можна любити по-справжньому», «Мої достоїнства сповна переважують мої недоліки», «Інколи я сам себе погано розумію» і так далі  використовується два варіанти відповідей: «згоден», «не згоден». Опитувальник має 12 шкал, основні з них:    

1. «Відвертість» (внутрішня чесність). Низькі значення говорять про глибоку усвідомленість «Я», підвищену рефлексивність і критичність, здатність не приховувати від себе і інших значиму неприємну інформацію.

2. «Самовпевненість». Високі значення відповідають високій зарозумілості, відсутності внутрішньої напруженості, низькі – про незадоволення собою і своїми можливостями.

3. «Самокерівництво», внутрішня послідовність. Людина з високим балом за шкалою виразно переживає власне «Я» як внутрішній стрижень, інтегруючий його особу і життєдіяльність, вважає, що його доля знаходиться в його власних руках.   

4. Відбитий сумнів – «Дзеркальне Я». Високі значення шкали відповідають уявленням суб'єкта про те, що його особа, характер і діяльність здатні викликати в інших пошану, симпатію, схвалення і розуміння.

5. «Самоцінність». Шкала відображає емоційну оцінку себе. Високі показники відображають любов до себе, відчуття цінності власної особи, низькі, – сумнів в цінності власної особи, втраті інтересу до свого внутрішнього світу.

 6. «Самосприйняття». Високий полюс відповідає дружньому відношенню до самого себе, схваленню своїх планів і бажань, емоційному, безумовному прийняттю себе.

7. «Самоприв’язанність». Високі показники за шкалою говорять про ригідність  «Я-концепції», прихильність, небажання мінятися на тлі загального позитивного відношення до себе.   

8. Внутрішня конфліктність. Високі значення за даною шкалою свідчать про наявність внутрішніх конфліктів, сумнівів, незгоди з собою. Украй низькі значення говорять про заперечення проблем, закритість, поверхневому самовдоволенні.

9. «Самозвинувачення». Високі значення говорять про самозвинувачення, готовність поставити собі в провину свої промахи і невдачі, власні недоліки.

Мета. Використати даний тест для оцінки професійного самовизначення у 2 вибірках.

Необхідний матеріал. Раніше підготовлені бланки для заповнення.

Хід проведення. Дослідження проводиться на раніше заготовлених бланках, пред’являється інструкція виконання, необхідність відповісти на поставлені запитання «згоден» чи «не згоден», позначаючи знаком «+» чи «-» відповідаючи на запитання чесно.

Стимульний матеріал, 57 запитань відзначений у Додатку А.

Таким чином, у проведенні дослідження ми використовуємо тест – опитувальник самовідношення Століна за яким отримаємо 12 шкал, показників відношення до свого «Я», вираження самовпевненості, само інтересів, самозвинувачення, само розуміння, аутосимпатії та ін. за оцінкою отриманих даних можна оцінити ступінь професійного самовизначення досліджуючи, як проблеми встановлення професійної самосвідомості.

Таким чином професійна діяльність й здатність до неї – це передумова майбутньої активної діяльності, необхідна умова її успіху без відчуття дискомфорту, напруженості та внутрішнього конфлікту особистості з професійним та соціальним оточенням для задоволення та самосприйняття себе та оточуючих.
2.3.Обробка та інтерпретація отриманих даних.
Проведення методики «тест – опитувальник само відношення Століна» у 25 людей, 10 дівчат та 15 хлопців віком 24 – 45 років при однаковій умові виконання в один і той час її проведення дали такі результати. При обробці та аналізі результатів використовуємо дані окремо для дівчат та хлопців для зручності використання, які наведені  у Додатку Б1 та Додатку Б2.

У Додатку Б1 наведені отримані сирі бали відповідей дівчат, тобто ті бали, котрі ми отримали після підсумку результатів методики. У Додатку Б2 ми побачимо результати отримані хлопцями, сирі показники.

Для повного характеру методики представлено шкали, по яким досліджуються професійне самовизначення звукорежисерів:

S– шкала глобальне самовідношення;

I– шкала самоповаги;

II– шкала аутосимпатії;

III– шкала очікуваного відношення від інших;

IV– шкала самоінтересів;

1 – шкала самовпевненості;

2 – шкала відношення інших;

3 – шкала самосприйняття;

4 – шкала самопослідовності (самокерівництва);

5 – шкала самозвинувачення;

6 – шкала самоінтересу;

7 – шкала саморозуміння.



Отже, можемо побачити, що самовідношення до власного «Я» у хлопців вище ніж у дівчат, тобто, хлопці більш впевнені у своєму виборі. Найменш виражений показник очікуваного відношення від інших, адже у професії звукорежисера індивід розраховує тільки на себе.

Жіночий простір гнучкіший, ніж чоловічий. Він формується раніше, інтенсивніше, цілеспрямованіше й протягом усього життя є краще структурованим. Завжди актуальна потреба орієнтації в людських взаєминах допомагає жінкам постійно перебудовувати, реставрувати свій простір. Жінки вміють залишати незмінними певні дорогі їм стосунки й водночас більш відкриті до стосунків нових.

Інтерпретація отриманих даних переведених у накопичені частоти (у %):
менше 50 – ознака не виявлена; 50-74 — ознака виявлена; більше 74 — ознака яскраво виявлена.
Переведемо середні дані, тобто суму отриману по кожній шкалі ми ділимо на кількість дівчат чи хлопців і отримуємо середні дані окремо для дівчат та окремо для хлопців переведемо у накопичені частоти і маємо дані наведені у Таблиці 1.1.

Таблиця 1.1.

Шкали

Показники середніх значень по кожній шкалі (округлені дані)

Дівчата

Хлопці

Сирі дані

Накопичені

частоти у %

Сирі дані

Накопичені

частоти у %

S

20

90,67

21

93,33

I

9

71,33

10

80,00

II

8

58,33

10

77,33

III

9

39,67

9

39,67

IV

6

71,33

7

92,33

1

6

81,33

6

81,33

2

7

80,00

6

51,33

3

5

70,67

5

70,67

4

5

79,67

5

79,67

5

5

60,77

5

60,77

6

6

80,00

5

54,67

7

3

68,67

3

68,67



Накопичені частоти показують явну різницю між показниками дівчат та хлопців. Результати хлопців явно превалюють, отже, високий рівень самоповаги, аутосимпатії задоволеність власним «Я» зацікавленість своєю роботою здатність швидко навчатися та прагнення до поліпшення кваліфікаційного рівня. З отриманих даних можна відокремити, розглядаючи середню оцінку, високу самооцінку як дівчат так і хлопців, але також високий рівень внутрішніх конфліктів для прояву своєї індивідуальності.
Таким чином, спостерігаємо на порядок вищі показники у хлопців, що свідчить про більшу самозакоханість, ніж у дівчат. Найбільш високі показники у хлопців самоінтерес так є провідною ланкою у встановленні та самовдоволенні своєї особистості. Найнижчим є показник шкали очікуваного відношення від інших, тобто, ознака не виявлена. Отже, можна зробити висновок, що люди, які працюють в системі «людина – художній образ» направленні на виявлення свого власного «Я» за рахунок, якого стають майстрами своєї справи та відданими своїй роботі.
2.4.Встановлення взаємозв'язку професійного самовизначення та професійної самосвідомості звукорежисера за допомогою методів математичної статистики.
Розглянемо простий непараметричний критерій Розенбаума на встановлення взаємозв'язку професійного самовизначення та професійної самосвідомості звукорежисера.

Критерій Q– Розенбаума використовується для оцінки розбіжностей між двома вибірками по рівню будь-якої виміряної ознаки обов’язковою умовою для використання саме цього критерію є наявність n>11, хоча б в одній вибірці. В даному випадку ми розглянемо 2 вибірки показник дівчат і хлопців по шкалі глобальне самовідношення (Табл.1.2).

Умова задачі: У групі звукорежисерів провели дослідження на в становлення взаємозв'язку професійного самовизначення та професійної самосвідомості. Час проведення однаковий, умови здійснення також однакові, кількість дівчат 10 осіб, а хлопців – 15 осіб. Цікавить питання чи існують відмінності між показниками витривалості та продуктивності роботи дівчат та хлопців? Дані відтворення наведені нижче у Таблиці 1.2.

Таблиця 1.2.



Показники по шкалі глобальне самовідношення(сирі дані)

Хлопці nˡ=15

Дівчатаn=10

1

18

19

2

27

26

3

19

15

4

28

21

5

16

17

6

19

26

7

16

14

8

26

26

9

22

19

10

16

17

11

24



12

18



13

29



14

22



15

21





Гіпотези:

Но – рівень відтворення у дівчат не нижче рівня відтворення у хлопців, тобто, відмінностей показників між отриманими даними дівчатами та хлопцями не існує.

Нı – рівень відтворення у дівчат нижче рівня відтворення у хлопців, тобто, відмінності показників між отриманими даними дівчатами та хлопцями існують.

Після сформульованих гіпотез нам необхідно впорядкувати значення наведені вище у Табл.1.2.



Хлопці nˡ=15

Дівчатаn=10

1

16

14

2

16

15

3

16

17

4

18

17

5

18

19

6

19

19

7

19

21

8

21

26

9

22

26

10

22

26

11

24



12

26



13

27



14

28



15

29





--PAGE_BREAK--
Висновок до Розділу ІІ
Таким чином, у Розділі ІІ ми емпірично дослідили формування професійної самосвідомості звукорежисера за допомогою методики «тест – опитувальник самовідношення Століна» у якому 57 запитань та 12 вимірюваних шкал, які дозволяють виявити рівень самовпевненості, самоінтересів, аутосимпатії, самозвинувачення та ін.

Суттєвим аспектом професійної самосвідомості є образ результату діяльності, до якого спрямовується особистість. Багато вчених приділяють значну увагу факторам впливу на професійну самовизначенність  у встановленні професійної самосвідомості, наприклад, потреби особистості, рівень мотивації досягнення й соціальний престиж діяльності, належні рівні антиципації й саморегуляції, розвинутість образної сфери, уміння приймати рішення, комунікативні уміння.

Робота звукорежисера вимагає великих творчих навичок, адже створення унікальної звукової середовища — надзвичайно складний художній процес. У більшості випадків робота звукорежисера пов'язана з діяльність великої кількості людей суміжних професій, тому йому необхідні такі якості як комунікабельність, вміння працювати в команді й підкоряти свої творчі ідеї загального режисерським задумом.

Проте, професійна самосвідомість звукорежисера завжди базується на особистісному уявленні людини про себе, яке закладається ще у ранньому дитинстві. Формування Я-концепції, наприклад, жінки є складнішим і глибиннішим процесом, на нього впливає багато факторів протягом всього життя, зокрема особливості виховання у батьківській сім’ї, підліткова ідентифікація, зовнішня привабливість, створення сім’ї, народження власних дітей або їх відсутність, професійна реалізованість та самоактуалізація. Тому деяка відмінність до самовираження свого «Я» жінки існує. Чоловіки більш раціонально міркують, а жінки чуттєво, інтуїтивно, тому і сфера впливу на діяльность може бути різною навіть працюючи на одній сфері в одному напряму чоловіки і жінки дивляться на речі по-різному.
Висновок




Список використаних джерел

1. Абульханова-Славская К.А. Деятельность и психология личности. — М.: Просвещение, 1980 – 234с.

2. Асмолов А.Г. Психология личности. —  М.: Просвещение, 1990 – 167с.

3.Баклицький І.О. Психологія праці: Підручник. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Знання, 2008. – 655 с.

4. Бородулькіна Т.О. Вплив образу професії на становлення професійної ідентичності особистості // Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України /За ред. С.Д. Максименка. Т.IX.4.2. — К.,2007. — 420 с.
       5. Вірна Ж.П. Професійна ідентифікація: побудова і валідизація тесту кольорових відношень ( для діагностики усвідомлення професійного образу) // Практична психологія та соціальна робота. — 2002. — № 3. — С.21-23.

6. Ершов К.Г., Беспрозванный М.В.Оборудование звукотехнических комплексов киностудий. – К., 1991г. – 305 с.

7. Жирун О.А. До проблеми професійного становлення майбутніх редакторів // Теоретичні та прикладні проблеми психології і педагогіки. – 2004. – № 1 (6). – С.79-84.

7. Казміренко В.П. Програма дослідження психо-соціальних чинників адаптації молодої людини до навчання у ВНЗ та майбутньої професії // Практична психологія та соціальна робота. №6. 2004.


8.Климов Е.А. Психология профессионального самоопределения. – Ростов-на-Дону, 1996. –512 с.

9. Кон И.С. Категория «Я» в психологии. – Психол. журн., 1981, т. 2, №3.

10. Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. – М.: Политиздат, 1981.

11. Ліфарева Н.В. Психологія особистості. – К.: Центр навчальної літератури, 2003.

12. Методика индивидуальной профконсультации. — М.: Высшая школа, 1992. — 175 с.

13. Мясищев В.Н. Сознание как единство отражения действительности и отношения к ней человека. – В кн.: Проблема сознания. М., 1966.

14. Наследов А.Д. Математические методы психологического исследования. Анализ и интерпретация данных. Учебное пособие. – Спб.: Речь, 2004. – 392 с.

15. Нисбетт Алекс  Звуковая студия. Техника и методы использования. – 1988г. – 256 с.

16. Пряжников Н.С. Профессиональное и личностное самоопределение. – М.: Воронеж, 1996. –173 с.

17. Реан А.А.Психологический анализ проблемы удовлетворённости избранной профессией//Вопросы психологии.— 1988.-№1.-С.83-88.

18.Рибалка В.В. Психологія розвитку творчої особистості: Навч. посіб. – К.: Ін-т педагогіки і психології проф. освіти, 1996. – 236 с.

20. Синклер Ян Введение в цифровую звукотехніку. – М., 1987г. – 115 с.

21. Спиркин А.Г. Сознание и самосознание. М., 1972.

22. Столин В.В. Исследование эмоционально-ценностного отношения к себе с помощью методики управляемой проекции. – Психол. журн., 1981, №3.

23. Толстих А.А. Психологические аспекты профориентации. — М., 1990 г.

24. Хуторский А.В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты. // Интернет-журнал «Эйдос». – 2002. – 23 апреля. – www.eidos.ru/ journal/2002/0423.htm.

25. Шадриков В.Д. Проблемы системогенеза профессиональной деятельности. – М.: Наука, 1982. – 231 с.

26. Шнейдер Л.Б. Профессиональная идентичность: теория, эксперимент, тренинг. – М.: МО ДЕК, 2004. – 600 с.

27. Шорохова Е.В. Проблема «Я» и самосознание. – В кн.: Проблемы сознания. М., 1966. – 342 с.
Додаток А

1.           Думаю, что большинство моих знакомых относится ко мне с симпатией.

2.           Мои слова не так уж часто расходятся с делом.

3.           Думаю, что многие видят во мне что-то сходное с собой.

4.           Когда я пытаюсь себя оценить, я прежде всего вижу свои недостатки.

5.           Думаю, что как личность я вполне могу быть притягательным для других.

6.           Когда я вижу себя глазами любящего меня человека, меня неприятно поражает то, насколько мой образ далек от действительности.

7.           Мое «Я» всегда мне интересно.

8.           Я считаю, что иногда не грех пожалеть самого себя.

9.           В моей жизни есть или по крайней мере были люди с которыми я был чрезвычайно близок.

10.       Собственное уважение мне еще надо заслужить.

11.       Бывало, и не раз, что я сам себя остро ненавидел.

12.       Я вполне доверяю своим внезапно возникшим желаниям.

13.       Я сам хотел во многом себя переделать.

14.       Мое собственное «Я» не представляется мне чем-то достойным глубокого внимания.

15.       Я искренне хочу, чтобы у меня было все хорошо в жизни.

16.       Если я и отношусь к кому-нибудь с укоризной, то прежде всего к самому себе.

17.       Случайному знакомому я скорее всего покажусь человеком приятным.

18.       Чаще всего я одобряю свои планы и поступки.

19.       Собственные слабости вызывают у меня что-то наподобие презрения.

20.       Если бы я раздвоился, то мне было бы довольно интересно общаться со своим двойником.

21.       Некоторые свои качества я ощущаю как посторонние, чужие мне.

22.       Вряд ли кто-либо сможет почувствовать свое сходство со мной.

23.       У меня достаточно способностей и энергии воплотить в жизнь задуманное.

24.       Часто я не без издевки подшучиваю над собой.

25.       Самое разумное, что может сделать человек в своей жизни – это подчиниться собственной судьбе.

26.       Посторонний человек, на первый взгляд, найдет во мне много отталкивающего.

27.       К сожалению, если я и сказал что-то, это не значит, что именно так и буду поступать.

28.       Свое отношение к самому себе можно назвать дружеским.

29.       Быть снисходительным к собственным слабостям вполне естественно.

30.       У меня не получается быть для любимого человека интересным длительное время.

31.       В глубине души я бы хотел, чтобы со мной произошло что-то катастрофическое.

32.       Вряд ли я вызываю симпатию у большинства моих знакомых.

33.       Мне бывает очень приятно увидеть себя глазами любящего меня человека.

34.       Когда у меня возникает какое-либо желание, я прежде всего спрашиваю у себя, разумно ли это.

35.       Иногда мне кажется, что если бы какой-то мудрый человек смог увидеть меня насквозь, он бы тут же понял, какое я ничтожество.

36.       Временами я сам собой восхищаюсь.

37.       Можно сказать, что я ценю себя достаточно высоко.

38.       В глубине души я никак не могу поверить, что я действительно взрослый человек.

39.       Без посторонней помощи я мало что могу сделать.

40.       Иногда я сам себя плохо понимаю.

41.       Мне очень мешает недостаток энергии, воли и целеустремленности.

42.       Думаю, что другие в целом оценивают меня достаточно высоко.

43.       В моей личности есть, наверное, что-то такое, что способно вызывать у других неприязнь.

44.       Большинство моих знакомых не принимают меня так уж всерьез.

45.       Сам у себя я довольно часто вызываю чувство раздражения.

46.       Я вполне могу сказать, что унижаю себя сам.

47.       Даже мои негативные черты не кажутся мне чужими.

48.       В целом, меня устраивает то, какой я есть.

49.       Вряд ли меня можно любить по-настоящему.

50.       Моим мечтам и планам не хватает реалистичности.

51.       Если бы мое второе «Я» существовало, то для меня это был бы самый скучный партнер по общению.

52.       Думаю, что мог бы найти общий язык с любым разумным и знающим человеком.

53.       То, что во мне происходит, как правило, мне понятно.

54.       Мои достоинства вполне перевешивают мои недостатки.

55.       Вряд ли найдется много людей, которые обвинят меня в отсутствии совести.

56.       Когда со мной случаются неприятности, как правило, я говорю: «И поделом тебе».

57.       Я могу сказать, что в целом я контролирую свою судьбу.

Додаток Б1

Показники дівчат по проходженню тесту (сирі бали)



(мах.)

S


(32)

I


(15)

II


(16)

III


(13)

IV


(8)

1

(8)

2

(8)

3

(7)

4

(7)

5

(8)

6

(7)

7

(7)

1

19

9

8

10

7

6

7

4

3

4

6

3

2

26

11

10

12

7

7

7

5

5

4

6

3

3

15

7

7

8

5

4

6

4

6

6

4

1

4

21

10

8

9

6

6

7

4

4

5

6

3

5

17

8

9

11

7

6

6

5

3

3

4

2

6

26

13

12

11

8

8

8

5

6

6

5

5

7

14

8

7

7

6

5

4

3

4

4

6

2

8

26

12

8

9

6

5

7

6

4

5

5

3

9

19

10

7

10

6

5

7

6

5

4

4

2

10

17

7

6

7

5

6

5

4

5

5

5

1

Сер.

знач.

20

9,5

8,2

9,4

6,3

5,9

6,6

4,9

4,9

5,1

5,7

3,2
    продолжение
--PAGE_BREAK--


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.