Реферат по предмету "Остальные рефераты"


Створення моделі і технології виготовлення прикрас з натурального волосся для весільної зачіски

КУРСОВА РОБОТА
На тему: «Створення моделі і технологіївиготовлення прикрас з натурального волосся для весільної зачіски»

Зміст
Вступ
1. Творча частина
1.1 Напрямок моди
1.2 Характеристика історичноїепохи
1.3 Вибір та обґрунтуванняескізу постижорного виробу, що проектується
2. Конструкторська частина
2.1 Розробка конструкціїпостіжорного виробу
2.2 Складання технічногопаспорту на модель
3. Технологічна частина
3.1 Характеристикаобладнання, що застосовується
3.2 Основна сировина та матеріали
3.3 Обробка волосся таматеріалу
3.3.1 Обробка волосся
3.3.2 Обробка матеріалів
3.4 Технологія виготовленняпостижорного виробу
3.5 Заключні роботи зоформлення постижорного виробу
4. Догляд за постижорними виробами
5. Висновок
6. Література

Вступ
Пастижерну справулюди знали ще за багато років до нашої ери. Найбільш бурхливий ріст цемистецтво одержало в XVIII-XIX ст., коли мода на перуки поширилася в більшостікраїн Європи. По багатству обробки й за формою перуки в ті часи навіть судилипро положення в суспільстві його власника. Майстерність виготовлення перук бутивідомо деяким і передавалося в спадщину від батька до сина як таємна таємниця йнайбільша цінність.
У цей часвиготовленням таких виробів, як перуки й шиньйони, працівники перукарень незаймаються.
За останні рокиобсяг виробництва пастижорних виробів по замовленнях населення в нашій країнізначно виріс і перетворився в самостійний вид побутових послуг. Пастижорнівироби виготовляють із різних матеріалів і для різних цілей, тому догляд заними неоднаковий.
Цей видобслуговування населення займає багато часу в перукарів і по своїй специфіці йскладності вимагає кваліфікованого підходу.
Красужінок оспівували й оспівують поети у своїх віршах, художники за всіх часівнамагаються запам'ятати жіночу красу на папері й полотнах картин. Ідеалижіночої краси міняються в часі, але єдине, що, мабуть, залишається незмінним, — це бажання самої жінки бути гарної, незважаючи на час й обставини. Як жестворити свій неповторний імідж, що допоможе почувати себе впевнено, домагатисяпоставлених цілей, скоряти серця чоловіків?
Загальновідомо- і ми не будемо сперечатися, що зачіска — одна з найголовніших складовогоіміджу жінки. Мабуть, перше, що спадає на думку, коли хочеться підняти собінастрій, — зробити нову гарну стрижку або зачіску. Скільки разів протягом життяжінка вирішує майже гамлетівське питання: «Стригтися або не стригтися?» Якщо вивирішили змінити свою зовнішність, потрібно сісти до дзеркала, уважно до себепридивитися й вирішити, що вам потрібно: підстригтися, пофарбувати волосся,зробити хімічну завивку або просто зробити гарну зачіску.
Нечасто можна зустріти жінку, повністю задоволену тим, що дала їй природа.
Отлише одна основна складова іміджу жінки, які ви можете освоїти й використати,щоб зробити свій образ неповторним і чарівним.

1. Творча частина
 
Даний образ мибудемо створювати виходячи з того, що дівчина повинна бути витончений, ніжної,романтичної. А головне в ній повинне бути щось загадкове, якась ізюминка. Томущо ми будемо створювати образ нареченої, те й стиль роботи повинен бутивідповідної. Повинне бути всі гармонічним під біле плаття й загальний настройсвята. На сьогоднішній день під образ нареченої можна підібрати деякі варіаціїна тему весілля, але еталон залишається непорушним. Класика — біле плаття,фата, гарна зачіска. От про зачіску й піде мова в даній роботі.
1.1Напрямок моди
 
Моданового тисячоріччя — яка вона? Змішання фактур і квітів, образів і стилів…Кожний у наступаючому тисячоріччі може створити свою власну. Скуйовдженеянголятко або невимушений хіппі, безтурботне дитинство або щось футуристичне.
Умоді зараз немає ніяких обмежень, популярне сполучення матеріалів, що несполучають, і відтінків, — як у волоссі, так й в одязі. І не потрібно цьогобоятися! Головне, усе підбирати грамотно, щоб зовнішня оболонка гармоніювала звашим внутрішнім миром. Я вважаю, що стиль — це стан душі: наскільки ви зумієтесебе піднести, настільки це буде виглядати красиво, цікаво й ефектно. Можнанадягти зовсім неуявний костюм, і якщо ви зможете себе в ньому вдало піднести,це буде дуже здорово! Зараз у моді різні відтінки: яскраво-руді,червонясто-коричневі, бордові. Що ж стосується стрижок, те це довгі волосся,прямі й завиті, також актуальні зачіски «а-ля вісімдесяті», коли верхня тім'яназона стрижеться досить коротко, а інші волосся залишаються довгими. Популярні йзовсім короткі стрижки, з виголеними ділянками, з фарбуванням у приглушеніболотно-зеленуваті відтінки. Можна зробити й таке фарбування, що відміннопідійде екстравагантним людям: бордовий різко переходить у жовтий, потім учервоний, а потім у чорний. Це виглядає дуже ефектно й сучасно!
1.2 Характеристика історичної епохи
Джерела перукарського мистецтвайдуть у глибоку стародавність. Відомо, що вже за 2-3 тисячі років до нової еринашим предкам було властиво прикрашати свою зовнішність зачіскою. Проходилистоліття, поступово людина вносила в створювані їм предмети, у тому числі взачіску, своє подання про красу, що відбиває і його індивідуальний смак, ізагальний естетичний ідеал, властивій конкретній епосі. Але одяг і зачіскавиявляються також утилітарними й соціальними. У різних народів сформувався свійстиль і певні традиції, пов'язані із природними умовами країни й положеннямлюдини в суспільстві.
Вивчення історії перукарськогомистецтва представляє не тільки пізнавальний інтерес, але й практичну цінність,тому що деякі деталі можна використати й у цей час.
Цікаву форму зачісок створили вДревньому Єгипті. Для виконання такої складної зачіски були потрібні послугиспеціально навчених рабів. Єгиптяни офарблювали свої волосся хною, прикрашализачіски декоративними елементами.
Модним кольором волосся у ДревнійГреції вважався білявий. У класичний період повсякденна зачіска складалася зкоротко обстриженого волосся, повної від скроні до скроні недовгої бороди йвусів. Деякі чепуруни носили довгі волосся, завиті в локони й підхопленізолотим обручем. В урочистих випадках укладали волосся треба чолом у виглядігарного банта, так називаною цикадою.
Грецькі жінки носили довге волоссяй знали кілька типів зачісок, але класичною зачіскою можна вважати так званийгрецький вузол — коримбос. При цій зачісці довгі волосся розчісували на прямийпроділ, завивали хвилями й досить низько спускали їх на чоло, тому що, поестетичних поняттях того часу, чоло повинно бути невисоким. Далі волоссяспускали уздовж щік, а позаду піднімали й на потилиці укладали у вузол,скріплюючи шпильками й вузькими стрічечками. Часто волосся укладали в сітку,сплетену із золотих шнурів, або надягали витончену прикрасу — стефану. Стефанимали різноманітну форму й завжди були багато прикрашені.
Чоловіча зачіска в різні періодиримської історії була різною. Волосся могли бути й завиті в локони, і розчесанігладко, із чубчиком треба чолом.
Звичайно римляни голили особу.Однак у моді минулого й невеликі завиті борідки.
Дуже різноманітні й складні булизачіски римських патриціанок. У деякі періоди носили гладко причесані волосся,розділені на прямий проділ: іноді завивали волосся в довгі локони, іноді носили«грецькі» зачіски. Але істинно римськими були високі зачіски з локонів,укріплені на каркасі. Каркас зміцнював треба чолом і за формою нагадувавросійський кокошник. На нього кріпилися акуратними рядами локони. Інші волосся,заплетені в косу, укладалися на потилиці у вигляді кошичка. Модними вважалисябіляві й русяві волосся.
Історія культури феодальногосуспільства ділиться на два основних періоди: раннє «9-12» століття й пізніше «13-15 століття». Величезну роль у житті людей починає грати церква, тому йрозвиток перукарського мистецтва залежало від регламентації церкви, що прагнулавтихомирити «гріховну людську плоть».
У період раннього розвиткусередньовіччя чоловіча зачіска була примітивною: волосся підстрижені до мочкивух, а попереду чубчик. В 11 столітті носили довгі волосся, розпущені поплечах.
Дівчини носили або довгі коси, аборозпущені волосся, підхоплені навколо голови обручем, а замужні жінки приховуваливолосся під головним убором. Найчастіше таким убором служила кругла хустка збілої тканини з отвором для особи.
В 15 столітті величезне значенняпридбали головні убори, зокрема чіпці, а зачіска, навпаки втратила своєзначення. Модним уважалося відкривати чоло й скроні, а також потилиця, щобпоказати красу довгої шиї. Для цього волосся треба чолом і потилицеюпідголювали.
Епоха Відродження, або Ренесанс,була найважливішим етапом в історії перукарського мистецтва. У цей час в Італіїв чоловіків уважалося модною зачіскою двох основних типів: волосся або гладкозачесані назад, або носили зачіску із чубчиком. Особу гладко голили.
У жінок особливо гарними вважалисязолоті волосся. Гарним уважалося високе чоло. Зачіска могла бути дуже складноїй вишуканої. Вона  складалася з комбінацій кіс, локонів, прикрашених перловимнамистом, вуалями, стрічками. Іноді молоді дівчини носили розпущені волосся.
В Іспанії в чоловіків у моді булакоротка стрижка, а також борода й вуси. Іспанки носили просту й строгу зачіску,найчастіше так називане бандо: розчесані на прямий проділ волосся спускалисяуздовж щік, а позаду складалися в шиньйон. Волосся красиво уквітчували,обручами, коштовностями. У Франції в зачісках з'явилися самобутні риси, щовідбивають смаки складних націй. Особливий вплив на чоловічі зачіски зробивостанній король 16 сторіччя Генріх 4. У моду ввійшли зачесані назад волосся,закручені назад вуси й маленька гостра борідка. Оскільки король рано почавсивіти, у моду ввійшла пудра для волосся, але пудрили в цей час тільки скроні.
У першій половині 16 століттязачіска в жінок мала вигляд двох напівкруглих валиків, покладених треба чолом,і звичайно прикрашалася намистом або невеликим вигнутим у формі зачіскичепчиком з вуаллю. У кінці 16 століття форма жіночої зачіски істотно міняється.З'являється зачіска двох типів. Волосся або завивали рядами хвиль і зачісувалиназад, або піднімали високо нагору, де закріплювали на дротовому каркасі. Інодідами носили перуки.
На чоловічі й жіночі зачіскианглійців дуже вплинула зовнішня пишність двору королеви Єлизавети. Волоссячоловіків коротко стригли, але їхні костюми були прикрашені вишивкою, бордюром,дорогоцінними каменями й мереживами. Жінки носили складні зачіски, прикрашаючиїхніми чіпцями й головними пов'язками. Іноді носили перуки.
В 17 столітті Франція стаєзаконодавицею в області мод і зачісок. Остаточно складається стиль бароко, щонайбільше повно виражає смаки аристократії цього часу. Зачіски епохи барокобули цілком підлеглі етикету двору й відрізнялися пишністю, манірністю,величезною кількістю прикрас і складною технікою виконання.
На початку 17 століття зачіска вчоловіків складалася з довгих волосся, розпущених по плечах. Дворяни відпускалималеньку борідку й невеликі вуса в краю губ. Пізніше ввійшли в моду перуки.Пишна зачіска складалася з маси довгих, завитих у локони волосся, причомумодними кольорами волосся уважався білявий. Ця перука нагадувала левину гриву.
Жіноча зачіска протягом другоїполовини 17 століття мінялася незліченну кількість разів. З короткочасних модможна виділити кілька типів зачісок. В 60-х роках зачіска ще зберігала деякуприродність. Волосся розчісували на прямий проділ і пишно збивали над скронями,скріплюючи позаду на шиї, а завиті кінці волосся спускали у вигляді двох довгихлоконів на плечі. З 70-х рр зачіска стала нагадувати за формою чоловіча перука.Локони укладали рядами так високо, що іноді зачіска піднімалася треба чолом на50-60 сантиметрів. Іноді дами цього часу носили гладку зачіску з вузлом,сколеним на потилиці, так званий вузол смиренності.
З 90-х років у моду ввійшлазачіска фантанж. Вона складалася з комбінації локонів, покладених на головірядами й для твердості змазаних білком, і вигнутого в різні фантастичні формидротового каркаса, прикрашеного складеним у складки газом, мереживом, квітами йстрічками. Якщо буде потреба зачіска доповнювалася штучними волоссями.
У першій половині 18 століттяз'являється стиль рококо, що як би завершує розвиток стилю барокко. Рококо — декоративний стиль, що носить риси крихкості, витонченості, деякої манірності йчуттєвості. Ці риси були присутні й у чоловічі й у жіночих зачісках.
Чоловічі зачіски рококо булиневеликими по обсязі. Волосся завивалися в локони, а іноді гладко зачісувалиназад. Позад них зав'язували чорною стрічкою або ховали в чорний мішечок.Звичайно волосся пудрили. У моду ввійшли білі пудрені перуки.
Жіноча зачіска також буланевеликий і складалася з локонів піднятих нагору, сколених на потилиці йприкрашених стрічками, пучками пір'я, квітами, нитками перли. Волосся звичайнопудрилися. В 70-х роках 18 століття зачіски стають особливо складними. Навиготовлення модної зачіски — «куафюри» — ішло по кілька годин. Жінкинамагалися зберегти неї в недоторканності на кілька днів. Зачіски робили втакий спосіб. Волосся розчісували, на верхівку ставили легкий каркас, на якийпіднімали й кріпили волосся, далі їх завивали, пудрили й, нарешті, приступалидо прикраси. Для цього використали стрічки, квіти, мережива. Іноді на головуводружався цілий кошик із плодами або навіть макет корабля зі снастями йвітрилами. Іноді на голові була маса коштовностей, які перевершували вагу самоїголови.
Французька революція 1789 рокупринесла із собою нові плини, які відбилися й на зачісках. Натхненні ідеями Волі,Рівності, Братерства, ідеологи Французької революції звернулися до образівантичного світу, черпаючи в древні ідеї демократії, строгість вдач й естетичніідеали. Друга половина 18 століття — це період класицизму як провідногостильового напрямку. У чоловіків волосся коротко обстрижені й пудра вийшла ізуживання. Жіночі зачіски мали різноманітні форми, але дуже спростилися,зробилися нижче, волосся перестали пудрити й завивали в локони.
Із приходом до влади Наполеона Із'явився стиль ампір, що в архітектурі й інтер'єрах по зовнішніх ознакахнагадує класицизм, але тепер художників й архітекторів надихають не суворі йвитончені лінії грецьких храмів, а великовагові й пишні форми римськоїархітектури. Волосся чоловіків стригли й завивали в тугі локони, а обличчяголили, але на щоках від скроні залишали вузькі полозки волосся, називані«фаворитом», У жінок зачіски мінялися дуже часто, Носили й грецький вузол, ізачіски з різних комбінацій локонів. Після скинення Наполеона в мистецтві20-30-х років народжується новий стильовий напрямок — романтизм. У зачіскахпанує стильовий напрямок, що носить німецьку назву — «бідермайер». Цей стильстав синонімом бюргерського благополуччя й затишку й був ведучим до 40-років. УФранції майже ідентичний стиль звався «стилю ЛУІ ПИЛИПА».
Чоловіки носили короткі, завиті влокони волосся, піднімали їх треба чолом у вигляді кока.
В 40-х роках волосся подовжилися,доходили до вух. Іноді їх круто завивали. В 50-і роки були модні досить довгіволосся, розчесані на косий проділ, часто завиті в локони. В 60-і роки в модуввійшли порівняно коротка стрижка, бакенбарди й вуси. До кінця століття волоссястали коротко стригти.
Жіночі зачіски 30-х років являлисобою цілий твір мистецтва. Волосся розчісували на бічний проділ, укорочені збоків пасма завивали у великі локони й укладали над скронями. Довгі пасма волоссяпозаду піднімали наверх і на тімені укладали в різні шиньйони. В 40-і рокиновим кумиром вищого світла стала «світська левиця» — модниця з волоссям рудихкольорів. В 50-і роки зачіска складалася з пишного шиньйону, а іноді розчесаніна прямий проділ волосся укладали позаду в спеціальну сітку. В 60-і рокиволосся піднімали треба чолом у вигляді двох валиків, а на плечі й спинуспускали довгі локони.
В 70-80-х роках зачіска майже неміняється за формою. Вона складається з довгих спущених на спину локонів, а надскронями звичайно зачісували високо нагору.
У Росії в області модиорієнтувалися на Францію. Багато салонів належали французьким майстрам. Модніжурнали виписувалися з Парижа, де проходили навіть конкурси майстрів-перукарів.В 1860 році російські майстри Аганов й Андрєєв посіли перше місце в конкурсі. Ав 1888-1890 роках Іван Андрєєв одержав за зачіски ряд нагород і Почесний дипломзаслуженого професора перукарського мистецтва.
Характер зачісок 1890-1900-х роківзнову змінюється, у зв'язку зі змінами, що відбулися в суспільному житті кінцясторіччя. Мода стає ще більш інтернаціональної, з'являється діловий стиль, щовиражається в простоті й раціональності зачісок.
З винаходом хімічної завивкивідбувся дійсний переворот у перукарському мистецтві. Цей метод завивки волоссяне тільки з успіхом конкурував з усіма іншими способами, але й поступововитиснув їх. Завдяки хімічній завивці можна одержати гарні результати приобробці волосся із всілякою властивістю й будовою.
З винаходом кінематографа на формузачісок великий вплив робить мистецтво кіно. У свій час у моду ввійшли зачіскигероїнь фільмів Грети Гарбо, Марлен Дитріх. У Росії орієнтувалися на зачіскиакторок Людмили Целіковськой, Любові Орловой, Лариси Ладиніної.
В 50-60-і роки акторка БрижітБардо вводить нові зачіски « кінний хвіст» й «Бабетта».
В 1971 році відомий майстер ВидальСессун показав нові стрижки, які виконувалися тільки ножицями. В 70-ті рокиз'являються панки, які виражають протест проти суспільства не тільки своїмповодженням, одягом, але й зачіскою. Художники-модельєри облагородили стильпанків створивши стрижки «їжак», «каскад».
Моду 80-х років відрізняютьзачіски з довгих волосся вільного силуету, що струменіють локони як на довгих,так і на коротких волоссі. Переважають нові теплі природні кольори волосів — каштановий, рудий, коричневий і блондин. Новинка цього періоду перловийблондин, сполучення попелястих волосів із більше світлими волоссям на кінцях.
Використовують навіть такий ефектдля врочистих випадків — на кінці волосся наносять золоту або срібну фарбу, щолегко змивається водою. У цей час для чоловічих зачісок характернийспортивно-елегантний стиль. На скронях і потилиці волосся стрижуться дужекоротко, весь обсяг волосів зосереджений у верхній частині голови. Намічаєтьсятенденція в моді для чоловіків — поява невеликих бакенбардів і бороди.
Наприкінці 80-х початку 90-х роківпродовжує бути модної зачіска з довгих і коротких волосся. Входять у модустрогі прямі чубчики й легкі чубчики у вигляді бахроми вертикально вартогопасма волосся. На потилиці волосся укладаються пучком, застосовуючи декоративніприкраси, або залишають вільно лежати. Дуже модні довгі скроневі пасма волоссяпрямі, що в'ються й так далі, а так само короткі стрижки типу «помилкові карі»«шапочка» і типу «бахрома» «шапочка».
Сучасна мода припускає жіночізачіски самих різних напрямків — діловий, повсякденний, урочисті з декором ізброшок, шпильок і так далі. Але головна спрямованість полягає в тім, щобпоказати природну красу волосся, підкреслити м'якість і жіночність вигляду.
У чоловічій моді сьогодні присутняповна воля від голеної потилиці й скронь, до довгих волосся типу «карі» іхвіст. Але переважає діловий стиль молодого бізнесмена, стиль мужнього спокою йділовитості. Особливо популярні стрижки «експрес», «комівояжер», «ралі»,спортивні стрижки.
У моді завжди існували певнізакони, але є одна азбучна істина, який підкоряється сучасна мода. Мода модою,який би вона не була, але зачіску й стиль кожна людина може підібратиіндивідуально. Щоб бути гарн і модним щодня, необхідно почувати себе комфортнодовгий час, а не тільки в день відвідування перукарні.

1.3 Вибір та обґрунтування ескізу постижорного виробу, що проектується
Майже в кожноївечірньої, весільної, конкурсної, ошатної зачіски використаються клеєніприкраси з волосся. Підготовлені заздалегідь деталі дають можливості набагатоприскорити виготовлення складної зачіски, різноманітити модель, досягти ефектуприсутності власних довгих волосся, його об'ємності. Ефективним доповненням допостижерних прикрас можуть бути стрази, бісер, бусинки, пір'я, їх закріплюютьлаками.
Шпильки роблятьнайпростішу зачіску привабливої, вони гарні як для ошатної зачіски, так і длящоденної.
Виходячи з темикурсового проекту, я вибрала 4 ескізи постижерних виробів. Із цих чотирьохескізів я вибрала один з найцікавіших ескізів.
Із чотирьохескізів три з них виглядають барвистими, сучасними, гарними, але вони складні увиготовленні.
Свій вибір язупинила на одній з них. Вона яскрава, вишукана й проста у виготовленні.
Вибираючи цюшпильку, я виходила з того, що вона повинна, по-перше, добре смотряться уволоссі, а по-друге, тримати покладену зачіску на волоссі будь-якої довжини.
Для прикрасибудь-якої зачіски можна використати різні види шпильок, але вони не повиннісуперечити якості й формі зачіски.
Шпильку можнавикористати не тільки для прикраси зачіски, але й для приховання різнихнедоліків: порожніх місць в об'ємній структурі зачіски, вихідних точокрозворотів пасом, зайвих проділів.
Незвичайні ковзнішпильки незамінні для закріплення кіски або прикрас хвоста, додає вишуканість ізакріплює пучок волосся.

2. Конструкторська частина
 
2.1Розробка конструкції постіжорного виробу
 
/>/>/>
Щостосується створення даної моделі, то розмір волосся тут повинен бути не менше15-20 см. Волосся: будь-якої текстури й густоти (краще не сильнокучеряві). Волосся вологе.
Довгимволоссям, також як і коротким, потрібно додати гарну форму, виглядали саме якстильна й сучасна зачіска. Довгі волосся, особливо густі тверді, поганослухаються, вислизають із рук і т.п. Саме тому робота з довгими волоссямвимагає більше тривалого часу, чим здається на перший погляд.
Сильнозволожені чисті волосся ретельно розчесати. Потрібно пам'ятати, що мокріволосся потрібно розчісувати з особливою обережністю, оскільки вони легшервуться.
Перед початкомстрижки волосся треба розділити проділом, що проходить від вуха до вуха черезверхівку, волосся на зони: фронтально-тім'яну й потиличну.

/>
Малюнок1. — Розподіл довгих волосся на дві зони
Всю масу волоссятреба підняти нагору й заколоти на верхівці, щоб вони не заважали працювати.Робота починається з окантовки.
/>

/>

/>
Малюнок2. — Окантовка
Дляцього відокремлюють проділом паралельно лінії росту волосся пасмо на всю ширинупотилиці. Товщина пасма залежить від густоти волосся і може бути від 1 до 3 см. Треба ретельно розчесати це пасмо. Вона повинна гладко лежати уздовж спини. Потім зрізативолосся по бажаній лінії. Потрібно постаратися, щоб ця горизонтальна лінія булаабсолютно рівною. Для цього зручніше почати стригти із центральної частинивідчесаного пасма. Потім рухатися в ту або іншу сторону. Дійшовши до кінця завушноїобласті, перейти на іншу сторону й зрізати волосся по напрямку від краю доцентра.
Першепідстрижене пасмо є контрольною для всієї стрижки й визначають довжину основноїмаси волосся. Лінія зрізу являє собою окантовку стрижки.
Стрижкаволосся всієї зони триває за схемою будь-якої стрижки каре. Пасма волоссявідокремлюються горизонтальними проділами, начісуються на попереднє пасмо йзрізуються на одному з нею рівні. Робота виконується прямими ножицями. Зріз — прямий.
/>
Малюнок3. — Стрижка волосся фронтальної зони
Наступнийетап — стрижка волосся вісочно-бічних зон. Раніше підстрижені волосся можназабрати, щоб вони не заважали працювати.
Волоссяцієї зони починають стригти із центральної частини. Потім треба виділити пасмой відтягнути її вперед по дузі невеликого радіуса. Зрізати волосся поуявлюваній лінії, що проходить на невеликій відстані від імені строговертикально.
Продовжуютьстригти всю цю зону, виділяючи пасма в такий же спосіб і зрізуючи їх по тій жевертикальній лінії. Пасма зрізують прийомом пойнтинг.
Потімпотрібно плавно перейти до стрижки волосся потиличної й височно-бічної зон.
/>
Рисунок4. — Стрижка волос потиличної зони
Волоссявідтягають під кутом 90°. Рухатися треба по окружності голови методом пасмо напасмо. Лінія зрізу паралельна контуру голови. Довжина пасом визначається лінієюокантовки.
Потімпереходять до стрижки чубчика. Виконується вона за звичайною технологієюстрижки чубчиків.
Для створеннязачіски необхідно придбати інструменти й приналежності.
Найкращекупувати їх у спеціальних магазинах для перукарів, але на якийсь час можнаобійтися більше дешевими інструментами.
Всіінструменти й приналежності перукаря можна умовно розділити на основнійдодаткові. Серед них розрізняють наступні: для стрижки волосся, длярозчісування, для укладання, для хімічної завивки, для фарбування волосся.
Серед основнихінструментів можна виділити необхідні — ті, без яких не можна обійтися. У першучергу здобувають інструменти для стрижки. При стрижці й укладанні будутьпотрібні затиски для волосся. Вони бувають двох видів: «крабіки» й «уточки».Буде досить купити по двох кожного виду.
А також потрібнокупити пульверизаторабо хоча б насадку для пляшки.
/>
Рисунок5. — Пульверизатор и тримачі для волосся
До необхіднихінструментів при стрижці волос ставляться: машинка, прямі й філіровочні ножиці.
/>/>
Малюнок6. — Прямі й філіровочні ножиці
Ножицівиготовляються з високоякісної легованої сталі. Можуть бути покриті хромом,титаном, позолоттю, мати кольоровий перелив. Дорогі ножиці виконані методомручного кування й мають дуже високий рівень обробки й заточення робочоїповерхні. Деякі фірми випускають ножиці з антиалергенним покриттям.
Ножицібувають двох видів: прямі — для стрижки волосся і філіровочні, або зубчасті,-для розрідження волосся. Філіровочні ножиці мають зуби на одному або обохполотнах. Крок між ними може бути різним. Ніж рідше крок, тим менша частина волоссябуде зрізана.
Бритвибувають небезпечні й безпечні. Небезпечна бритва складається з ручки (футляра)і клинка. У безпечної бритви жалом є вставлена бритва — лезо.
/>
Малюнок7. — Небезпечна бритва
Філіровочний ніж(безпечна бритва) — лезо, вставлене між двома пластинками із зубами. Він маєнасадки для різної техніки стрижки волосся.
/>
Рисунок8. — Філіровочний ніж
Гребінець-бритва- лезо, вставлене між пластинами із зубами, як правило, зроблена із пластмаси ймає ручку.
/>
Малюнок9. — Гребінець-бритва
Електричнамашинка для стрижки волосся має комплект змінних ножів з різною товщиноюнижньої пластини, що дозволяє зістригати потрібну довжину волосся.
/>
Малюнок10. — Електрична машинка
 
Інструменти для розчісування
Потрібно такожмати робочий гребінець і гребінець для відомості волосся на немає. Найкращевикористати професійні гребінці з натуральних матеріалів і спеціальнихпластмас, які виготовляються по особливих технологіях. Ці інструментивідрізняються підвищеною міцністю й стійкістю до впливу тепла й хімічнихпрепаратів. Після штампування або виливка вони обробляються вручну. Гребінецьіз рідкими широкими зубами використається для розчісування мокрих волосся.
/>
Малюнок11. — Гребінець для розчісування мокрих волосся
Робочий гребінець(класична) — це комбінований гребінець, одна половина якої має більш рідкізуби. Дужеважливо правильно неї підібрати, тому що нею користуються під час стрижкипрактично завжди. Вона не повинна бути дуже довгої, зуби також не повинні бутидовгими, а обушок повинен бути тонким, гребінець повинна бути середньоїтвердості. Перед тим як купити гребінець, треба потримати її в руках по-різному(як при розчісуванні, як при стрижці, при піднятті волосся на гребінці).
/>
Малюнок12. — Робочий гребінець
Гребінець длявідомості волосся на немає — один її кінець має більш короткі зуби. Це потрібно для того, щобзрізати волосся максимально коротко. Головна вимога до неї — зуби й обушокповинні бути тонкими, а сам гребінець м'якої, тільки не занадто. Під м'якимгребінцем мається на увазі, що вона повинна злегка, без особливих зусильзгинатися поперек, але при цьому обов'язково пружно повертатися до своєїколишньої форми.

/>
Рисунок13. — Расческа для сведения волос на нет
Лопатка- використається при створенні площадки, ставиться до додаткових інструментів.
/>
Малюнок14. — Лопатка
 
Інструменти для укладання
Необхідномати фен, двосторонній гребінець для укладання й гребінь.
Фенслужить для сушіння й укладання волосся. Він повинен бути легенею, потужним,але не занадто гучним. Кнопки перемикання швидкості й температурного режимуповинні розташовуватися зручно для руки.
Професійнийфен має товстий довгий шнур й євровилку, потужність такого фена, як правило,від 1600 Вт. Для здоров'я волосся не рекомендуються використати фен потужністюбільше 1600 Вт і занадто гаряче повітря.
Гребінець-вилочкадля начосу — короткі зуби в неї чергуються з довгими, що полегшує начісування,а вилочка дозволяє піднімати окремі пасма волосся при вирівнюванні зачіски.
Щітка длярозчісування волосся, масажу й укладання має кульки на кінцях. Дуже гарнащітка, що має квадратну форму.

/>
Малюнок15. — Щітка для розчісування, масажу й укладання
Двостороння щіткадля укладання волосся феном. Вона має порожній корпус із отворами, що дозволяєповітрю вільно циркулювати крізь пасмо волосся, з однієї сторони в неї більшкороткі зуби для укладання коротких зачісок.
/>
Малюнок16. — Двостороння щітка для укладання
Брашинги — кругліщітки різної товщини бувають двох видів: з натуральною щетиною — длянакручування волосся і з металевим порожнім дірчастим корпусом, з якогостирчить коротка щетина, — для розгладження волосся або підняття в корінь підм'яким кутом.
/>
Рисунок17. — Брашинг для витягування волосся
Щітка дляпригладжування верхнього шару начесаних волосся має короткі й довгі зуби.

/>
Малюнок18. — Щітка для пригладжування верхнього шару начесаних волосся
Гребінь — короткий гребінець із широкими товстими зубами й більшими відстанями між ними.Використається для розчісування й для одержання окремих прядки при укладанні.
/>
Малюнок19. — Гребінь
Бігудіформують локон, що є основою зачіски. Їхній діаметр і довжина можуть бути різними. Виготовляютьсявони з металу, пластмаси, гуми. Поверхня їх може бути гладкої, шорсткуватої абощетинистої. Гладкі бігуді дозволяють створити локон з дуже рівною поверхнею,але накручувати на них волосся досить важко. Бігуді із щетинистою абошорсткуватою поверхнею фіксують волосся, полегшуючи процес накручування.
Кріплятьсябігуді гумкою, шпилькою, є й що самофіксуються бігуді — їхня поверхня покритамікроскопічними петельками, які захоплюють волосся, прикріплюючи до них бігуді.
Спіральні бігудівикористаються для одержання спіральних локонів, а також для перманенту.

/>
Малюнок20. — Бігуді
Гнучкібігуді, як і спіральні, виготовляються з матеріалу, стійкого до впливу хімічнихпрепаратів. Гнучкі бігуді легко миються водою. Усередині них перебуває дріт зм'якого металу, що може приймати будь-яку форму.
/>Всі інструменти необхідномістити в чистоті. Гребінці й щітки треба мити в гарячій мильній воді. Щоб міжзубами не залишався бруд, використайте щітку із твердої щетини.
Бігудіпісля хімічної завивки потрібно мити в теплій мильній воді.
Бритви, ножиці йінші металеві інструменти необхідно дезінфікувати в 70% етиловому спирті, апластмасові гребінці й щітки — в 0,5% розчині хлораміну, причому так, щоб вонибули повністю занурені в розчин.
 
2.2 Складання технічногопаспорту на модель
 Довжина нарізаних волосся, см Вага нарізаних волосся, г Довжина волосся у шпильці, см Примітка 1 2 3 4 7 200 5
1. Вимір шпилькия робила в такий спосіб: спочатку я заміряла довжину нарізаних волосся, вона склала 7 см.
2. Потім я вимірювалавагу нарізаних волосся, вийшло 200 р.
3. Післяприступилася до виготовлення шпильки. Приклеїла волосся до шпильки, уклала якповинне було бути й приступилася до виміру довжини волосся в шпильці, довжинаволосся склала 5 см.
Після закріпилаклеєні волосся лаком, прикрасила рожевими квіточками. Виріб — шпилька з волоссяготовий.
Маса натуральноговолосся, необхідна для створення зачіски:Необхідна початкова довжина волосся, см Необхідна маса волосся, г Довжина волосся в тресі, см Довжина тресу, см Діаметр завитка тресу на дільниці, см № ліній нашивання тресу коефіцієнт щільності тресу 1 2 3 4 5 6 7 15 90 30 25 10 2 200

3. Технологічна частина
 
3.1Характеристика обладнання, що застосовується
Весільнізачіски не повинні бути складними, фігурними, повинні відрізнятися легкістю йдобірністю, сполучатися із платтям. У такі зачіски вводяться модні й оригінальніелементи в невеликій кількості, залишаючи традиційними фасони весільнихплаттів, які досить мало міняються, здобуваючи оригінальність тільки за рахунокцікавих елементів декору. Весільна зачіска може бути різної за формою, алеобов'язково повинна погоджуватися з головним убором. Нареченій не підходитьяскравий макіяж. Майстер зобов'язаний пам'ятати, що ошатні зачіски повинні бутиакуратними й мати здатність не губити форму протягом усього торжества. Упроцесі виконання ошатних зачісок може бути використана будь-яка технікаукладання волосся.
Зачіскаданої моделі підходить більше молодим дівчинам, ніж жінкам середнього віку. Зачіскавиконується з довгих волосся.
Поспрямованості ліній зачіски розділяються на п'ять типів. Зачіска моєї моделіставиться до концентричного (концентрованому) типу, тому що всі лініїспрямовані до верхівки. Використається й поворотний тип (зворотні зачіски),лінії спрямовані від імені до потилиці. Зачіска ставиться до класичного стилю — цей стиль вибирає зачіску просту, але вишукану, продуману до дріб'язків. Цейстиль відрізняється строгістю й завершеністю форми зачіски, обмежується мінімумдеталей і декоративної обробки. Лінії зачіски й деталі прості й лаконічні.Класична зачіска є вираженням елегантності, але відрізняється індивідуальністю,шляхетністю, вишуканістю й простотою.
Волоссярозділити проділом від вуха до вуха. Потиличне пасмо зібрати у хвіст ізакріпити на верхівці гумкою, тасьмою й ін. Хвіст сильно начесати, покластивперед, розправити. У підстави хвіст додатково скріпити невидимками. Перекинутиволосся хвоста назад і сформувати пучок. Обробити спреєм і розгладити верх волосся- вийти дуже гладка поверхня. Підкрутити кінці в жгутик і забрати їх усерединупучка, обколоти шпильками. Перевірити, чи ідеально рівна форма пучка.
Другучастину волосся розділити центральним проділом на дві частини. Розгладити верхй укласти їх ліворуч і праворуч до підстави пучка. На потилиці пасма зміцнитишпильками й невидимками. Обробити зачіску фіксуючим засобом.
Післявиконання зачіску прикрасити декоративними квіточками, що додасть їйвишуканість і романтичність.
Длязачіски необхідні наступні інструменти:
·          гребінець«хвостик». Це основний робочий гребінець. Нею зручно відокремлювати пасмаволосся. Вона буває пластмасова й металева. Краще мати й ту й іншу. Металевийгребінець добре використати для начосу, а при виконанні хімічної завивки йфарбуванні волосся її застосовувати не можна, тому що метал буде вступати вреакцію із препаратами для хімічної завивки й хімічних барвників. Виконуючи стрижки,можна використати як пластмасову, так і металеву.
·          Гребінецьіз довгими рідкими зубами — для розчісування довгих волосся або волосся зпорушеною структурою. Її також використають для розчісування волосся після хімічної завивки.
·          Звичайніперукарські ножиці. Вони повинні бути виготовлені з високоякісної сталі й дуже гострозаточені. Розташування пальців у їхніх кільцях наступне: в одному кільцівеликий палець, в іншому — безіменний, це ж кільце може мати посилюючий важіль,на який кладе мізинець.
·          Затиски й уточки. Бувають пластмасовими й металевими.Ними заколюють волосся, які заважають при стрижці.
Плойка із гладкоюповерхнею й бічним затиском. Використаються для завивки локонів й укладання волоссябудь-якої довжини.
3.2 Основна сировина таматеріали
Длятого щоб правильно доглядати за волоссям, робити стрижки й зачіски, необхідномати хоча б пітне подання про будову волосся.
Яквідомо, волосся тісно пов'язані зі шкірою й з усім організмом.
Видима частинаволосся називається стрижнем, невидима, розташована під шкірою, — коренем.
1 — фолікул (волосяний мішок);
2 — волосяна цибулина;
3 — волосяний сосочок;
4 — сальна залоза   />
Малюнок21. — Будова волосся
Коріньволосся трохи стовщений у порівнянні зі стрижнем і перебуває у волосяному мішку- фолікулі.
Коріньволосся завжди розташовані під деяким кутом до поверхні шкіри. У нижній своїйчастині волосяний мішечок, розширюючись, утворить цибулину, що на кінціроздвоюється й охоплює частина шкіри, створюючи сосочок волосся. До ньогопідходять кровоносні судини й нервові закінчення. Сосочок відіграє основну рольу процесі росту волосся. Над ним розташована паросткова частина. За рахунокрозподілу її клітин, які пересуваються нагору, волосся росте. У паростковійчастині є також клітини, що роблять пігмент меланін, щовизначаєцвіт волосся. Випадає волосся разом із цибулиною.
Волоссяскладається з безлічі нитковидних структур (кератинових мультифибріл), покритихдекількома шарами прозорих кератинових лусочок. Мультифибріли складаються збільше м'якого кератину, чим лускатий шар. Структура серцевини волосся ще більшм'яка, губчата, і по ній у волосся проникають вода й різні речовини.
Кутикула(зовнішній шар волосся) складається з відмерлих клітин кератину, які утворятьплоскі лусочки, розташовані так, що кожна попередня лусочка частково прикриваєнаступну.частина, Що Відкривається, лусочок спрямована до кінця волосся.
Кортекс- волокнистий шар, що займає 90% товщини волосся й забезпечує йому еластичністьі міцність. Самев цьому шарі відбуваються всі хімічні й фізичні процеси під час фарбування йхімічної завивки.
Медулла- канал усередині стрижня волосся, що складається з неупорядкованої масиволокон, що зникають до кінця волосся. Між ними перебувають повітряні порожнини.
1   — кутикула;
2   — кортекс;
3   — медулла   />
Малюнок22. — Будова стрижня волосся
Міжлусочками кутикули й між кутикулою й кортексом перебуває ліпідний прошарок,завдяки якій лусочки щільно прилягають друг до друга, що захищає волосся відзовнішніх впливів. Коли волосся здорові й одержують правильний відхід, лусочкизімкнуті щільно, і стрижень волосся являє собою рівну гладку поверхню, волоссяблищить.
Після руйнуванняліпідного прошарку будь-які механічні впливи можуть привести до того, щолусочки почнуть відламуватися, оголюючи кортекс, або стовбурчитися. Урезультаті волосся перестануть блищати й будуть погано розчісуватися.
Основні характеристики волосся
Текстура- товщина й твердість волосся. Волосся можуть бути дуже тонкими, тонкими, нормальними,товстими, м'якими, твердими, скляними. Пружність — здатність волосся дорозтягання й повернення до первісної довжини. Еластичні волосся можна розтягтина третину їхньої довжини, а потім повернути у свою споконвічну форму Пружністьволосся можна збільшити вдвічі, намочивши їхньою холодною водою. Під дієюгарячої води пружність й еластичність волосся знижується. Міцність — цездатність волосся пручатися під дією фізичних навантажень.
Гігроскопічність- здатність волосся усмоктувати в себе вологу (до третини своєї ваги). Волоссядобре поглинають воду, пару, жири. Під дією вологи волосся на якийсь час змінюєсвою форму — це властивість використається при накручуванні волосся на бігуді,при холодному укладанні. Пористість — рівень утворення пор у стрижні волосся.Пористість може бути низької, нормальної й надмірної. Крім того, волосся можутьбути нормальні в кореня й зверхпористі на кінцях. Більше пористі волосся більшегігроскопічні. Це варто враховувати при фарбуванні й хімічній завивці. Електростатичність- здатність волосся накопичувати електричний заряд. Ця властивість проявляєтьсяпри розчісуванні сухих волосся пластмасовим гребінцем.
Волосся ростутьзавдяки розподілу кліток, що оточують волосяний сосочек, а також у результатірозподілу кліток цибулини. Ріст волосся відбувається постійно, тому що постійноформуються нові клітки, які дозрівають і просуваються вперед.
Задень волосся відростає приблизно на 0,5 мм, за місяць — на 1-1,5 див. Улітку волосся ростуть швидше, ніж узимку, а вдень — швидше, ніж уночі.
Швидкістьросту волосся залежить від харчування, стану нервової й ендокринної систем.
Здоровеволосся живе в середньому 4-7 років, хоча буває й довше. З віком волосся стаютьсухіше й тонше.
Поголові волосся розподілені не зовсім рівномірно — звичайно на тімені їх буваєбільше, на скронях — менше.
Рістволосся — це процес, що включає кілька фаз.
Апагеповафаза— фазаросту — триває 5-6 років. У цей період відбувається активний розподіл кліток уволосяному фолікулі, які просуваються нагору, до фолікулярного отвору. У ційфазі перебуває основна маса волосся.
Катагеновафаза — перехідний період, що триває 2-4 тижня. У цей час корінь волосся не одержуєхарчування від сосочка, і фолікул починає деградувати.
Телогеновафаза — це фаза повного припинення росту волосся, що завершується йоговипаданням.Триває вона 3-6 місяців. Волосяний фолікул зморщується, сосочок зменшується.Волосся перестає рости й стає безжиттєвим, але ще залишається у волосяномуфолікулі. Потім волосяний фолікул знову активізується, старе волоссявитісняється новим і випадає.
Фази росту йвідпочинку в сусідніх фолікулах не збігаються, і процес природного заміщенняволосся практично невідчутне.
/>Генетично протягом життялюдини запрограмовано близько 25 повних циклів росту волосся. У віці 13-17років відростають самі довгі волосся, а надалі послу кожного нового циклу вонистають тонше й коротше.
Природнікольори волосся залежать від натурального пігменту меланіну, щоміститьу собі барвник, і від кількості пухирців повітря.
Меланінвиробляється меланоцитами у волосяному фолікулі.
Пігментволосся буває двох видів: чорно-коричневий — евмеланіні жовто-червоний— феомеланін. Поширюється він нерівномірно: чим ближче до зовнішньогошару волосся, тим менше стає барвників; у кутикулі їх уже майже немає. Утемному волоссі пігменту набагато більше, ніж у світлі.
Гранулимеланіну подовженої форми надають волоссям темні кольори. Чим їх менше, тимсвітліше кольори (чорний — коричневий — блондин).
Гранулимеланина круглої або овальної форми надають волоссям руді кольори.
Сполученняподовжених гранул з овальним і круглими дає гарний рудо-коричневий відтінок.
Присполученні подовжених молекул і невеликої кількості круглі волосся будутьчорними, але з рудим відтінком.
Неуважніпігменти просочують клітку рівномірно й дають кольори від червоного до жовтого.Червоно-жовтий меланин називається феомеланином.
Кожналюдина має настільки неповторну комбінацію натуральних пігментів, що зустрітилюдей з однаковими кольорами волосся практично неможливо.
Пігментперебуває у двох станах — зернистому й неуважному.
Зернистийпігмент виділяється на тлі неуважного, тому що має вигляд невеликих гранул йофарблює волосся від рудо-бурого до чорних кольорів.
Неуважнийпігмент надає волоссям жовто-червоні тони. Причому волосся ніколи не буваютьсині, жовті або червоними, тобто натуральні кольори — це завжди результатзмішання.
Утемному волоссі пігменту значно більше, ніж у світлих, і він може заповнитинавіть всю клітку. У світлому волоссі більше пухирців повітря.
Меланінне розчиняється у воді, але, використовуючи луг або концентровану кислоту,пігмент можна частково змінити або навіть повністю знищити. При цьому требапам'ятати, що жовто-червоні тони освітлить у багато разів сутужніше, ніжсіро-коричневі.
Зроками утворення меланину знижується, волосся губить свою яскравість і сивіють.Але, крім кольорів, волосся гублять й еластичність, що їм також надававмеланін.
Посивінняволосся порозумівається декількома причинами. Насамперед це може бути результатстаріння, коли припиняється вироблення кольорових тілець. Жінки звичайнопочинають сивіти раніше чоловіків.
Передчаснепосивіння часто буває спадкоємним і починається, як правило, зі скронь.
Інодіутворення пігменту різко припиняється через раптовий страх або стрес.
Якщосивіють обмежені ділянки волосся на голові, це, за твердженнямлікарів-фахівців, може бути наслідком запалення прилеглих нервів.
Існує ще такеявище, як альбінізм (від лат. albus — білий), — уроджена відсутністьпігментації волосся, шкіри, райдужної оболонки око. Але альбінізм може виникнутий внаслідок нашкірних хвороб й отруєння сильними отрутами (наприклад,миш'яком).
Таблиця1. — Пігменти, що переважають у натуральнихволоссяхКольори волосся Пігмент Дуже світлий блондин Дуже ясно-жовтий Дуже світлий блондин Ясно-жовтий Світлий блондин Жовтий Блондин Жовто-жовтогарячий Темний блондин Жовтогарячий Світлий шатен Червоно-жовтогарячий Шатен Червоний Темний шатен Темно-червоний Брюнет Дуже темно-червоний Чорний Дуже темно-червоний
Длязачіски необхідні наступні інструменти:
·         гребінець«хвостик». Це основний робочий гребінець. Нею зручно відокремлювати пасма волосся.Вона буває пластмасова й металева. Краще мати й ту й іншу. Металевий гребінецьдобре використати для начосу, а при виконанні хімічної завивки й фарбуванніволосся її застосовувати не можна, тому що метал буде вступати в реакцію ізпрепаратами для хімічної завивки й хімічних барвників. Виконуючи стрижки, можнавикористати як пластмасову, так і металеву.
·         Гребінецьіз довгими рідкими зубами — для розчісування довгих волосся або волосся зпорушеною структурою. Її також використають для розчісування волосся після хімічної завивки.
·         Звичайніперукарські ножиці. Вони повинні бути виготовлені з високоякісної сталі й дуже гострозаточені. Розташування пальців у їхніх кільцях наступне: в одному кільцівеликий палець, в іншому — безіменний, це ж кільце може мати посилюючий важіль,на який кладе мізинець.
·         Затиски й уточки. Бувають пластмасовими й металевими.Ними заколюють волосся, які заважають при стрижці.
Плойка із гладкоюповерхнею й бічним затиском. Використаються для завивки локонів й укладання волоссябудь-якої довжини.
 
3.3 Обробка волосся та матеріалу
 
3.3.1Обробка волосся
Завивкудовгих волосся використають, щоб одержати тонкі рівномірні завитки по всієїдовгі волосся. Починати роботу потрібно з низу потиличної зони. Спочаткувідокремлюють вертикально тонкі пасма, які накручують знизу нагору по спіралі(не жгутик) з кінця коклюшки з паперовою прокладкою на кінці. Пасма рівномірнорозподіляють по довжині коклюшки. Можна використати 2-3 прокладки, щоб захопитикороткі волосся в пасмо й не залишити волоски ненакрученими. Коклюшкитреба використати гнучкі, на них легко накручується, створюючи інтенсивнукрутість завитків. Діяти треба акуратно, терпляче й ретельно. 1-й ряд коклюшокрозташовують у нижній частині потилиці. 2-й ряд — від скронь до центрапотиличної зони накручують зустрічно. 3-й ряд — вище, ніж другий. 4-й ряд — щевище й так далі до верхівки.
Інші операціїхімічної завивки потрібно виконувати за типовою методикою.

3.3.2 Обробка матеріалів
Волоссярозділити проділом від вуха до вуха. Потиличне пасмо зібрати у хвіст ізакріпити на верхівці гумкою, тасьмою й ін. Хвіст сильно начесати, покластивперед, розправити. У підстави хвіст додатково скріпити невидимками. Перекинутиволосся хвоста назад і сформувати пучок. Обробити спреєм і розгладити верх волосся- вийти дуже гладка поверхня. Підкрутити кінці в жгутик і забрати їх усерединупучка, обколоти шпильками. Перевірити, чи ідеально рівна форма пучка.
Другучастину волосся розділити центральним проділом на дві частини. Розгладити верхй укласти їх ліворуч і праворуч до підстави пучка. На потилиці пасма зміцнитишпильками й невидимками. Обробити зачіску фіксуючим засобом.
Післявиконання зачіску прикрасити декоративними квіточками, що додасть їйвишуканість і романтичність.
 
3.4Технологія виготовлення постижорного виробу
1.Сильно зволожені чисті волосся ретельно розчесати. Потрібно пам'ятати, що мокріволосся потрібно розчісувати з особливою обережністю, оскільки вони легшервуться.
Передпочатком стрижки волосся треба розділити проділом, що проходить від вуха довуха через верхівку, волосся на зони: фронтально-тім'яну й потиличну.
2. Всю масу волоссятреба підняти нагору й заколоти на верхівці, щоб вони не заважали працювати.Робота починається з окантовки.
3.Стрижка волосся всієї зони триває за схемою будь-якої стрижки карі. Пасмаволосся відокремлюються горизонтальними проділами, начісуються на попереднєпасмо й зрізуються на одному з нею рівні. Робота виконується прямими ножицями.Зріз — прямий.
4.Стрижка волосся вісочно-бічних зон. Раніше підстрижені волосся можна забрати,щоб вони не заважали працювати. Волосся цієї зони починають стригти ізцентральної частини. Потім треба виділити пасмо й відтягнути її вперед по дузіневеликого радіуса. Зрізати волосся по уявлюваній лінії, що проходить наневеликій відстані від імені строго вертикально. Продовжують стригти всю цюзону, виділяючи пасма в такий же спосіб і зрізуючи їх по тій же вертикальнійлінії. Пасма зрізують прийомом пойнтинг.
5.Стрижка волосся потиличної й височно-бічної зон
6.Волоссявідтягають під кутом 90°. Рухатися треба по окружності голови методом пасмо напасмо. Лінія зрізу паралельна контуру голови. Довжина пасом визначається лінієюокантовки. Потім переходять до стрижки чубчика. Виконується вона за звичайноютехнологією стрижки чубчиків.
 
3.5Заключніроботи з оформлення постижорного виробу
Вологийгель надає волоссям сильну фіксацію з ефектом мокрих блискучих волосся. Його наносять на вологіволосся й надають їм форму.
Гель-фіксаторпідійде для тонких волосся, коротких стрижок й укладання пальцями на сухомуволоссі. Згелем-фіксатором зачіска здобуває великий обсяг, а волосся — пружність йеластичність.
Кремі помада надають волоссям блиск і прекрасно завершують зачіску. Крем або помаду розтираютьна долонях і пригладжують рівну поверхню волосся або проминають кучері.
Пінадля формування локонів використається для укладання волосся, що в'ються відприроди або внаслідок хімічної завивки. Наноситься піна на вологі волосся. Потім вонисушаться без фена. При цьому пасмі піднімають від кореня й стискають руками,фіксуючи локони.
Лакирозпорошуються у вигляді крапель фіксуючої речовини, що повністю покриваєволосся, миттєво висихаючи на волоссях і створюючи захисну плівку. У процесі роботи краще використатидва типи лаку: більше слабкий — для створення форми й лінії зачіски, і більшесильний — для остаточної фіксації. Пінний лак прекрасний засіб для створенняобсягу й форми зачіски, але головне, піна одночасно фіксує зачіскуУльтрасильний лак використається для творчого стайлинга, для укладання йфіксації всіх зачісок, які вимагають суперсильної надійної фіксації, надаєзачісці особливу пишність, якщо наноситься на корінь волосся. Лакрозпорошується з відстані 30 див: його наносять на злегка вологі волосся,надають пасмам бажану форму й висушують. Якщо потрібно ще більш сильнафіксація, то можна нанести лак повторно під час сушіння волосся.
Пристворенні плоских локонів волосся повинні бути вологими. Відокремлювані пасмаповинні мати в підставі квадрат або трикутник. Для одержання однакових локонівпотрібно виділяти пасма однакової товщини. Якщо локони формуються по всійголові, то квадрати в їхній підставі потрібно розташовувати в шаховому порядку.
Пасмоволосся треба накрутити на палець лівої руки, потім це пасмо (у вигляді кільця)зняти з пальця й прикріпити до її підстави клемою. Завиток може бутиспрямований у будь-яку сторону. Клему варто розташовувати так, щоб вона непорушувала форму волосся і не залишала залому.
Об'ємнілокони, підняті в корінь забезпечують більшу висоту й обсяг зачіски. Длястворення локона треба виділити невелике пасмо волосся із квадратною абопрямокутною підставою, зачісувати її перпендикулярно голові й згорнути в кільцевід кінців до кореня, як при накручуванні на бігуди. Це кільце стоячизакріплюють клемою до підстави пасма.
Зоб'ємних локонів можна виконати будь-яку зачіску. Локони можна розташувати повсій голові або тільки на лицьовій зоні.
Приукладанні коротких волосся щипцями пасмо треба чесати і відтягнути перпендикулярноголові. Захопивши пасмо в підстави, потрібно затиснути волосся щипцями йпростягати їх по пасму доти, поки кінчики волосся не виявляться під жолобком.Потім накрутити пасмо на щипці дощенту й прогріти її кілька секунд. Після цьогоакуратно вийняти стрижень щипців з отриманого локона, злегка відкривши щипці.Перед тим як локони будуть розчесані, вони повинні повністю охолонути.

4. Догляд за постижорними виробами
Часто до носіння перук спонукує бажання жінок час відчасу змінювати свій вигляд. Перуки виготовляються з натуральних людських волосся,вовни тварин, синтетичного волокна або волокна рослинного походження.
Синтетичніперуки недорогі, але й недовговічні. Такі перуки можна стирати (як і будь-які синтетичні вироби),але, на жаль, після декількох прань вони починають губити форму.
Синтетичну перукупотрібно укладати в зачіску, від цього його волокна починають сплутуватися йвипадати, а перука дуже незабаром робиться непридатним.
Перукиз натуральних волосся найдорожчі. Їх виготовляють вручну. Щоб перуки виглядали натурально, дляїхнього виготовлення беруться волосся неоднорідної структури — тонкі й товсті,тверді й м'які.
Добрепідібрана перука практично неможливо відрізнити від натуральних волосся.
Такіперуки можна стригти, завивати й красити. Перуки з натуральних волосся можнамити. Після миття перуку надягають на болванку, сушать на повітрі й укладають узачіску. На жаль, перуки з натуральних волосся можуть викликати алергійніреакції.
Саміпопулярні перуки з моноволокна. Моноволокно рослинного походження зовнідуже схоже на натуральне волосся. Воно практично не викликає алергії. Такіперуки можна мити, і форма зачіски при цьому зберігається. Правда, шампуньповинен бути спеціальний — безлуговим (тому що на відміну від натуральних волоссяволокна не містять жиру), а лак — на водній основі.
Примитті перуку варто покласти на 15-20 хвилин у мильну воду, потім сполоснути йна 2-3 хвилини опустити у воду з кондиціонером, щоб зняти статичний заряд.Потім перука потрібно промокнути рушником і висушити у висячому положенні. Якщозачіска на перуці з кучерями або локонами, то щоб уникнути їхнього розтяганняпри сушінні перуки варто застосувати сіточку для волосся.
Моноволокноне можна сушити феном. Боїться воно й прямих сонячних променів.
Надягання перуки
Передтим як надягти перуку, власні волосся необхідно укласти певним чином для того,щоб вони не були помітні під перукою. Подібне укладання виконується задопомогою вологого гребінця.
Цюпроцедуру можна виконувати самому або з або допомогою.
Існуєдва можливих варіанти підготовки волосся до надягання перуки:
• вимити голову,зробити укладання
Догляд за перукою
Доглядза перукою — процедура нескладна, і виконувати її потрібно лише кілька разів намісяць. Для догляду за перукою необхідно використати нейтральні засоби(шампунь, кондиціонер, бальзам).
Якщомати кілька перук, то можна позбавити себе від їхнього чищення й сушіння. Миютьперуку або накладку приблизно один раз у два місяці або рідше.
Синтетичніперуки миються рідше, ніж натуральні. Після миття перуки обов'язковообробляються бальзамом, що зніме статичний заряд і відновить еластичністьпасом. Для цього бальзам розчиняють у воді й занурюють туди перука на 2-3хвилини. Після цього перуку промокають рушником і сушать.
Щобуникнути ушкоджень штучних волокон не можна використати гарячий фен,електрощипці, термобигуді. Зберігати перука треба далеко від відкритого полум'яй всіх інших джерел високої температури.
Шиньйони
Шиньйон — це зрізані волосся, покладені особливимспособом. Шиньйони дозволяють пристосувати лінію зачіски до вимоги модинезалежно від довжини натуральних волосся.
Шиньйонивиконуються на монтюрі й без монтюра. Монтюр являє собою якусь тихорєцькуоснову для шиньйону. Шиньйон на монтюрі може бути будь-якої форми й розміру, щозалежить від викрійки монтюра.
Матеріаломдля монтюра може служити тюль або інша густа сітка. По контурі й у серединімонтюр зміцнює за допомогою тасьми.
Доволосся шиньйон прикріплюється за допомогою шпильок, шпильок або іншихдекоративних прикрас.

Висновок
У даній роботіописується техніка створення весільної зачіски з елементами прикраси — рожевимиквіточками.
Ця модель буларозроблена мною відповідно до теми роботи. Вибір саме цієї моделі був обранийне випадково.
Із чотирьохескізів я зупинила на свій вибір на одній з них. Вона яскрава, вишукана йпроста у виготовленні.
Вибираючи цюшпильку, я виходила з того, що вона повинна, по-перше, добре дивитися у волоссі,а по-друге, тримати покладену зачіску на волоссі будь-якої довжини.
Для прикрасибудь-якої зачіски можна використати різні види шпильок, але вони не повиннісуперечити якості й формі зачіски.
Шпильку можнавикористати не тільки для прикраси зачіски, але й для приховання різнихнедоліків: порожніх місць в об'ємній структурі зачіски, вихідних точокрозворотів пасом, зайвих проділів.
Незвичайні ковзнішпильки незамінні для закріплення кіски або прикрас хвоста, додає вишуканість ізакріплює пучок волосся.
Ця зачіска простау виготовленні й разом з тим дуже вишукана, гарна. Це саме те, що потрібнодівчині в такий святковий день — весілля.

Література
 
1.        О.А.Панченко «Стрижка, прическа, моделирование» 2000 г.
2.        О.А.Панченко «Элегантные прически» 2000 г.
3.        Е.Карпова «Парикмахерская дома. Прически и макияж» 1999 г.
4.        О.Сорокина «Энциклопедия домашнего парикмахера и визажиста» 2000 г.
5.        А.С.Васильев «Парикмахерское искусство» 2000 г.
6.        Б.Г.Филимонов «Тысяча и одна прическа» 1999 г.
7.        Д.Г.Григорьев «Уход за волосами» 1998 г.
8.        А.В.Кондратьев « Учебник по трихологии» 2000 г.
9.        БардинаР.А. Косметика и парфюмерия. М. «Олимп», 1996.
10.     ЖурналДолорес, 2003/2004 г.
11.     Парикмахер– стилист А.Ветрова. М., 2002.
12.     ПанченкоО.А. Стрижка «Каре», «Феникс», 2003.
13.     ПанченкоО.А. Мелирование и прически. Литера, 2004.
14.     ПанченкоО.А. Прическа. Стрижка. Моделирование. – СПб. 2002.
15.     Рокаш Е.Салон – парикмахерская дома. «Родиола Плюс», 2004.
16.     СоколоваС. Домашний парикмахер. Серия «О-кей». «Феникс», 2003.


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.