Творча робота
Тема: «Розробити і виконати жіночу вечірню зачіску з довгоговолосся на основі моди зачісок останніх 5–ти років»
Зміст
Вступ
1. Творча частина
1.1 Характеристика сучасного іперспективного напрямків моди в зачісках, одязі, аксесуарах та їх вплив настворення обраного образу
2. Технологічна частина
2.1 Вимоги до охорони праці тасанітарії і гігієни
2.2 Визначення вихідних даних моделіта технологія виконання зачіски
2.2.1 Обґрунтування вибору іхарактеристика парфюмерно–косметичних засобів, інструментів та обладнання,необхідного для виконання зачіски
2.3 Розробка макіяжу
2.3.1 Обґрунтування вибору іхарактеристика парфюмерно–косметичних засобів, інструментів та обладнання,необхідного для виконання макіяжу
Висновок
Література
Вступ
Для того, щоб підвищитиефективність підприємства, в тому числі перукарень, щоб зробити їїрентабельною, необхідно, щоб були покращенні якість і культура обслуговування,впровадити нові послуги, технології, підвищити кваліфікацію робітниківперукарень.
При підвищенікваліфікації звертається більше уваги на правила робітників послуги побуту, яківказують на те, що:
− клієнт завждиправий;
− клієнт завжди вцентрі уваги;
− необхідністьрозпізнати характер та настрій клієнта;
− укріпитиморальний престиж професії − застосувати комплекс моральної якостінеобхідних для успішної роботи в сфері побуту.
Велику роль в галузіпобуту відіграє реклама. Вона дозволяє донести нову інформацію про новини вмоді, і не тільки в зачісках, але, і в нових парфюмерно-косметичних виробах длядогляду за волоссям і тілом. Реклама обов’язково повинна знаходитись всалонах-перукарнях, а також нести інформацію через радіо та телеефір, журнали.Служба на сьогоднішній час представляє населенню більш 900 видів послуг.
Для того, щоб в повномуобсязі задовольнити потреби населення введено послуги попереднього запису, цедозволяє заощадити час.
Народне господарство Україниподіляється на галузі, кожна з яких відповідає за окремий розділ у соціальномута економічному житті людини. Побутове обслуговування населення є однією з цих галузей.Підприємства, що у цій галузі носять особистий характер, які створюють послуги,направлені безпосередньо на людину. Це послуги перукарень, ательє по шиттюодягу, майстерні по ремонту одягу, взуття і т.д.
Економічний розвиток вУкраїні впливає на усі галузі господарства також ї побутового обслуговуваннянаселення. Такі зміни проявляються у переході підприємств побутовогообслуговування населення у приватну власність, розвитку в умовах розвиткуринкових відносин, створенні індивідуальних та колективних форм власності, що упоєднані дають виникнення малих та кооперативних підприємств, У зв’язку з цим наУкраїні відкривається дуже багато перукарень та салонів краси з високим рівнем обслуговування.Обладнання та матеріали, що у свою чергу, створює у даній галузі оболонкуконкуренції.
Для втілення в життянових сучасних ідей для молоді та “екстремальних “ людей існують спеціалізованісалони краси, що надають повний спектр різноманітних і новітніх послуг. Такіпослуги, як створення зачісок, макіяжу, манікюру, лікування волосся стализвичним явищем та нововведення, що мають попит у населення стали: татуювання,пірсінг, солярій, послуги косметологічного кабінету, лікувальні масажі,нарощування волосся.
Для заохочення населеннядо тієї чи іншої послуги необхідно надати інформацію про розвиток, напрямоксучасної моди, досягнення у світі моди одягу та зачісок. Для цього існуютьпрограми телебачення, журнали мод. Також дуже важливу роль у інформуванніпроведення конкурсів, виставок, майстер класів. Вони стали традиційними у світіперукарського мистецтва і проводяться по всій Україні, та за її межами.Найкращі перукарі України виступають у престижних конкурсах Європи, якіпроводяться у Парижі, Берлині, Москві.
У 1971 році відбувсяперший Всеукраїнський конкурс перукарів у місті Львові. Змагалися 27 команд, ускладі кожної з них були чоловічий та жіночий майстри та дві моделі. У 1974році у місті Луганську відбувся другий Всеукраїнський конкурс перукарів, девзяли участь 54 майстри.
У 1988 році у місті Києвівідбувся VІІІ Всесоюзний конкурс перукарів і косметологів на якому українськакоманда добилася найкращих результатів.
Бурхливий розвиток у ХХстолітті перукарської справи, поширення модних тенденцій та креативнихстильових рішень стали можливими завдяки створенню національних і міжнароднихпрофесійних організацій перукарів та конкурсів, чемпіонатів професійноїмайстерності. Атмосфера змагання відкриває можливість визнання творчоїособистості, майстерності та професіоналізму учасників. Майстру конкурсинеобхідні щоб відірватися від буденної роботи для самоствердження,вдосконалення техніки під час тренувань, визначення фахового рівня і напрямківпрофесійного зростання.
Конкурси різних рівнів (від районного до регіонального) передбачають участь у нихперукарів початківців, учнів навчальних закладів, досвідчених майстрів імайстрів міжнародного классу (в чемпіонатахкраїни, Європи та світу).
Перший чемпіонат світу зперукарського мистецтва відбувся у Парижі 1947 року. Участь брали тільки жіночіперукарі. З четвертого чемпіонату, який проходив у Брюсселі, до них приєдналисяі майстри чоловічих зачісок.
24 чемпіонати світупроводилися у Європі. В 1976, 1984,1996, 2002 роках змагання перукарівпроходили в США. Японія (1992рік), Південна Корея (1998рік), також брали участьу суперфіналах з перукарського мистецтва.
У 1997 р. спілкаперукарів вирішила провести перший конкурс між майстрами перукарів, візажистівта манікюру. Але що до порівняння робіт конкурсантів ще не відрізнялися більшоюмайстерністю тому, що не розуміли що від них вимагалося. Наближуючись до нашогочасу конкурси стали більш цікавими і професійними в сучасній моді.
1. Творча частина
1.1 Характеристикасучасного і перспективного напрямків моди в
зачісках, одязі,аксесуарах та їх вплив на створення образу
Мода — це форма проявукультури, це відображення дійсності, що виявляється в манері поводження, аголовним чином, в одязі та зачісках. Мода змінюється дуже часто. Мода задаєвизначені правила поведінки і манери вдягатися, а людина, що не дотримує ціправила, ризикує бути «немодною». При цьому існують правила, щоніколи не виходять з моди, наприклад, класичний стиль.
У широкому змісті слова,мода — це панування визначеного смаку в деякій сфері життя. Як правило, моданетривала і часто міняється, іноді повертаючи до давно забутого.
Осінь, що наступила, ужезаявила про себе новими модними тенденціями у світі перукарського мистецтва.
У наступаючому сезоніосінь-зима 2008-2009 буде модним натуральний та рудий колір волосся, а фаворитомсеред зачісок залишиться біб, але з округленими краями та курчавий біб.
Модними будуть косий подовжений,та прямий чубчик, пучок та довге пряме волосся.
У сезоні осінь-зимазалишиться в моді і каре: таку зачіску можна освіжити, додавши асиметрію загальніймасі волосся чи чубчику, який можна підстригти по косій. Більшість стилістівнастійно рекомендують залишати волосся майже недоторканим, оскільки головнатенденція осінньо-зимового сезону — це об'ємність маси волосся і чіткість ліній.
Не втратить своєїпопулярності і пучок, що вважається і вечірньою, і навіть «гламурною»зачіскою, для створення якої потрібно усього пару хвилин: досить розчесативолосся і зібрати їх на потилиці в пучок.
Багато дизайнерівпропонують використовувати скошений чи бічний проділ, що також дозволяє досягтивидимого ефекту асиметрії, настільки популярного в цьому сезоні. Актуальнимизалишаться і довгі прямі чубчики, що доходять до очей, закриваючи брови.
Яскравий, чистий колірволосся — головний тренд перукарської моди цього сезону. Саме за допомогоюкольору будь-якій стильній зачісці можна додати індивідуальність інеповторність. Восени 2008 і узимку 2009 на піку моди будуть темний чи молочнийблонд, рудий блонд, мідно-червоний і рудий кольори волосся. Дуже популярнимибудуть природне світло-русяве, попелясто-русяве волосся.
Досягти більш світлоговідтінку волосся й об'ємності, настільки модних у цьому осінньо-зимовомусезоні, можна за допомогою мелірування, освітлити на кілька тонів окремі пасмаволосся, що дозволить м'яко скорегувати колір і створити візуальний ефектсонячних відблисків на волоссі.
Розглядаючи нинішніпропозиції стилістів, можна вирішити, що одна з найбільш актуальних зачісок — це… відсутність такої. Але рівне довге волосся, розчесане на косийчи прямий проділ (саме така зачіска сьогодні в моді), повинне бути неодміннодоглянуте й акуратно підстрижене.
Колір волосся відіграєнемаловажну роль: ніяких кричущих, неприродних відтінків — тільки теплі,«натуральні» тони. Присутність мелірування практично непомітно — воновикористовується лише для того, щоб візуально додати волоссю обсяг. Контрастні«перинки» давно втратили актуальність.
Укладання, запропонованедля довгого волосся, в основному, максимально просте: гладко зачесане волосся (чи проділ без нього), зібране в «хвіст» чи в пучок на потилиці. Таказачіска, якщо вона вам йде, буде доречна практично в будь-якій життєвійситуації. Для урочистих виходів скромний «хвостик» можна замінитифантазійним укладанням (потрібно звернути увагу, що яскраві і громіздкі аксесуаридля волосся сьогодні практично не використовуються).
Як ми вже помітили,жіночний стиль не здає позицій, а це значить, що ультракороткі стрижки«під хлопчика» — не в честі. Але якщо все-таки хочеться зробитикоротку, але милу стрижку (яку, наприклад, недавно продемонструвала ВікторіяБэкхем), то стилісти рекомендують додати небагато недбалості в укладанні.
Тенденція до «легкоїрозтріпаності» спостерігається й у зачісках з довгого волосся.
Самий головний проявжіночності в цьому сезоні — локони. Великі локони нагадують про кінозірокминулого років, наприклад, про Вероніку Лейк, чия знаменита асиметрична зачісказнову стає дуже популярною. Правда, для того, щоб «примірити» цейкрасивий тренд, потрібне довге — чи дуже довге волосся.
Ще одна тенденція в стилі«ретро» — начоси. Стилісти не радять сприймати це модне віяннязанадто буквально і споруджувати на голові рясно политу лаком «вежу»(нехай стилістичні перебільшення залишаться на глянцевих сторінках). Сьогоднізачіска з начосом повинна лише нагадувати про перукарські фантазії 60-х, але некопіювати їх.
Основа гарної зачіски — гарна стрижка, і цю формулу краси вам підтвердить будь-який перукар. Стрижки,запропоновані в цьому сезоні, вимагають чіткості і лаконічності, а значить — бездоганного виконання. Сучасні стрижки робляться з таким розрахунком, щобжінка могла витрачати на щоденне укладання якнайменше часу. У моді — рівне карез чубчиком, а так само стрижки боб і боб-каре.
Модні зачіски з короткоговолосся можуть бути як симетричними, так і асиметричними (наприклад, з косимипроділами і «скошеними» чубчиками), головне — максимальна чіткістьліній, без зайвої філіровки.
«Рвані» стрижкизараз непопулярні. На основі актуальних геометричних стрижок можна робитистильні вечірні укладання «а-ля 20-і», додатково прикрасивши волосся витонченоюшпилькою чи тонким обручем.
У моді на зачіскисьогодні панує легкість, природність і невимушеність, — розповідає стиліст ІринаГватуа. — Кольори волосся дуже спокійні, геометрія стрижок дуже проста, зачіскипокладені злегка недбало.
Але ці «модніігри», що так йдуть юним дівчинам, повинні бути правильно зрозумілі дамамистаршого віку. Їм стилісти пропонують звернутися до вічної класики — як досиноніма справжньої елегантності, де немає місця «твердій» хімії чибагатобарвності у волосся.
Сезон осінь-зима2008-2009 пройде під знаком «чіткої геометрії»: самими модними відомідизайнери і стилісти визнають різкі й акцентовані зачіски.
Дизайнер Ігор Чапуринвважає, що «літо пройшло під знаком легких зачісок і жіночногомакіяжу», а восени в моду міцно ввійшли «геометрично чіткі короткізачіски». З ним згодна і дизайнер Юлія Далакян, що порадила наголошуватина чубчик, чи зовсім забирати волосся. На зміну модній раніше подовженійзачісці з чубчиком, начебто зрушеної набік від вітру, приходить «стрижкапід сессон» — як, у свій час, у Мірей Матьє.
Макс Черницов, віддаючигеометрії важливе місце у своїй колекції одягу, у зачісках робить упор на романтичнийобраз. Він радить зібрати волосся у недбалі вузли.
Модні ісландськівізерунки на трикотажі, шотландська клітка, пейси усіх відтінків. Квіти злітнього сезону перекочували в зимовий, ставши більш насиченими, так само трендсезону фольклорні мотиви. Твід, атлас і вовна — головні фаворити сезону, алехутро в оригінальній обробці, всіх відтінків поза конкуренцією. Хутром можутьбути облямовані спідниці і плаття. Комір з хутра, накидка з хутра, куртка зхутра, пальто з хутра і навіть шарфики з хутра. У моду разом зі стилем хіпіповернулися дублянки і довгі жилети з хутра.
Дизайнери моди продовжуютьвідходити від яскравої вигадливої біжутерії. Це ще раз продемонстрували модніпокази, проведені в рамках New York Fashіon Week. Утім, немудрі кулони,браслети і витончені прикраси благополучно минали кордони пильної охорони із’явилися на подіумі.
Згідно темі творчоїроботи, в роботі використано елементизачісок останніх 5–ти років, наоснові яких створено образ моделі зачіски.
2. Технологічначастина
Імідж перукарні створюютьнасамперед дизайн інтер'єру та робочих місць, сучасне обладнання й інструмент.
Визначальною рисою салонуможе стати робота в ньому представників однієї професійної школи, послідовниківвідомого майстра-перукаря або використання препаратів відомої парфумерноїфірми-виробника, спеціалізація з виконання дитячих зачісок чи надання повногокомплексу перукарських і косметичних послуг.
Ступінь оснащення,комфортність умов обслуговування, широта переліку послуг забезпечують відповіднодо вимог Кабінету Міністрів України від 23 08 1995р. № 67 присвоєння категоріїкожному підприємству побутового обслуговування населення Незалежно відкатегорії, специфіки, підпорядкування та тривалості Існування закладу, роботакожної перукарні має відповідати Державним санітарним правилам і нормам,встановленим Міністерством охорони здоров'я України.
Перукарні розташовуютьсяв окремих будівлях або в приміщеннях громадських і торговельних центрів,будинках побутових послуг, вокзалах, лазнях, на перших і цокольних поверхахжитлових будинків При облаштуванні перукарні необхідно керуватися Державнимисанітарними правилами і нормами для перукарень різних типів — ДСПІН 222 022-99.
Робочі місця перукаряобладнують різними за конструкцією туалетними столиками або полицями,настінними дзеркалами різної форми, перукарськими кріслами. Розмір дзеркала маєбути не менше 60x100 см.
Для розміщенняінструментів, препаратів, білизни використовуються тумбочки, візки, шухляди встоликах.
У перукарнях установлюютькрісла з ручками, підставками для ніг; вони мають вільно обертатися тарегулюватися по висоті.
Для дітей передбачаютьсяспеціальні крісла або накладні сидіння до звичайних крісел.
Розміщення робочих місцьмає узгоджуватися з загальним дизайнерським рішенням; крісла можутьрозташовуватися поодинці чи групуватися уздовж стін або в центрі залу.
Професія перукаряпередбачає дотримання певних етичних норм при спілкуванні з клієнтами під часвиконання професійних обов'язків і дотримання правил культури обслуговування.
Етика й етикет уперукарській справі зобов'язують працівників бути ввічливими й уважними добудь-якого клієнта, готовими надати послуги, максимально використовуючипрофесійні знання, вміння і навички.
Справжній перукар —особистість, наділена особливими моральними якостями. Для нього важливою єякість обслуговування, тому основний зміст роботи не може зводитися тільки дозаробітку. Справжнього перукаря характеризують естетичність, ввічливість,шанобливість, терплячість, здатність до компромісів, позитивне ставлення доклієнта і своїх обов'язків, самоконтроль, дисциплінованість, охайність.
Перукарська справа — це бізнес,де є правило: «Від того, як кожний працівник ставиться до людей, з якими вінмає справу, залежатиме імідж установи.
Для залучення клієнтівслід враховувати фактори, які впливають на прийняття клієнтами рішень щодоодержання перукарської послуги.
2.1 Вимоги до охоронипраці та санітарії і гігієни
Приміщення перукарень неповинні розташовуватись без окремого входу, в підвальних приміщеннях там денемає світла(вікон). Велика увага приділяється оформленню інтер’єру та вітриніперукарні, робочі зали повинні бути обладнані повним комплектом необхідногоустаткування, інструментів і пристроїв. Для зручності у жіночих залах бажаноустановити туалетні столики без раковин, а для миття та фарбування волосся,хімічної завивки виділити приміщення зі спец. раковинами та кріслами. У цьомуприміщенні можна встановити клімазон та вапоризатор. Усі виробничі приміщеннясучасних перукарень у залежності від призначення можна поділити на чотиригрупи:
Приміщення дляобслуговування відвідувачів.
Приміщення для прийомувідвідувачів.
Складські приміщення.
Приміщення дляобслуговування персоналу.
Інструменти тапристосування повинні бути чистими, що вимагає санітарно — гігієнічна та етичнанорми. Дезінфікувати інструменти можна за допомогою ультрафіолетовоїстерилізації, кварцові стерилізатори та стерилізатори підвищеного тиску. Якіповинні бути сертифіковані в Україні і дозволені в використанні відповіднимиорганами.
Електроапаратура йелектроінструменти перевіряються шляхом зовнішнього огляду; звертається увагана справність заземлення й ізоляції проводів, наявність оголених струмоведучихчастин.
Категорично забороняєтьсязберігати швидко займисті і палаючі речовини в безпосередній близькості віднагрівальних приладів.
При роботі з гарячоюводою обов'язково стежити за її температурою.
Вчасно робити дезінфекціюінструмента.
Для того щоб інструментине стали джерелом зараження, їхній необхідно періодично знезаражувати. Існуєдва види знезаражування:
— стерилізація ідезінфекція.
Стерилізація — ценайефективніший спосіб знищення бактерій за допомогою високої температури. Дляцього використовують бокс який щільно закривається — автоклав.
Дезінфекція — це знищеннябактерій за допомогою спеціальних розчинів — дезінфектантів. Одні з них мають тільки бактерицидні властивості (знищують бактерії), інші — фунгіцидними (знищують грибки),треті — володіють обома якостями.
При порізах застосовуватикровоспинні речовини.
При фарбуванні волосся йінших робіт з хімічним складом обов'язково користатися гумовими рукавичками.
Кожна перукарня повинна бутиобов'язково обладнана вогнегасниками з розрахунку один вогнегасник на кожні 100 м2 площі, але не менш одного на перукарню.
Перукарня повинна бутиоснащена водопроводом, каналізацією, опаленням, вентиляцією, електропостачанням.Вентиляційна система салону повинна в робочій зоні повітря перевищувати вищеніж 3 градуси.
Електроустаткування,електроапарати й електроінструменти повинні бути в справному стані.
Проводи чи кабелі допереносних електроінструментів і електроапаратів не повинні торкатися вологих ігарячих поверхонь.
При виявленні яких-небудьнесправностей у електроапаратах чи електроінструментах робота з ними повиннабути припинена.
Забороняється робитиремонт електроустаткування, переносної електроапаратури й електроінструментапід напругою.
У кожній перукарніповинні бути аптечка й інструкція з надання першої допомоги потерпілим.
Електроапаратура йелектроінструменти повинні:
— швидко включатися і відключатися від електромережі;
— бути безпечними в роботі;
— напруга електроапаратури й електроінструмента повинне бути невище 220В.
Обладнання салонукраси включає приладдя і апарати, спеціальні меблі, препарати та косметикудопоміжні прибори та інструменти, сучасні технології обладнання салону краситакож включає санітарні норми і правила обладнань приміщень.
Спеціальніобладнання, вимоги до обслуговування і аксесуари, вимоги особливої гігієнипрацівників салонів та виконання норм і правил. Наявність санітарних книжок у працівників (медичнийогляд раз на півроку, рентген раз на рік і інструктаж). Проведення інструктажупо виконанню санітарних норм і правил, правил пожежної безпеки. Працюючи всалоні або перукарні потрібно дотримуватися правил пожежної безпеки. По-перше,необхідно знати правила користування електрообладнанням, вміти правильноповодитися у разі небезпечних випадків. По-друге, електрообладнання повиннобути у справному стані, обов’язково має бути заземлення. По-третє, майстризобов’язані знати та виконувати правила пожежної безпеки. Майстер повиненслідкувати за безпекою самого клієнта, якого обслуговує. Дотримуючись усіх цихвимог, перукар — модельєр може надати послуги перукарської справи на дужевисокому рівні.
2.2 Визначеннявихідних даних моделі зачіски та технологія виконання зачіски
Волосся і зачіска єважливою частиною будь-якого іміджу. Волосся доповнює наш образ і робить йогонеповторним.
По своєму складу волоссяможна розділити на чотири типи: жирне, сухе,нормальне і змішане.
Жирне — на другий деньпісля миття втрачає пишність, стає липким, має неприємний специфічний запах,мало тримає зачіску.
Сухе — тьмяне, ламке, нееластичне, погано розчісується, легко рветься,січеться на кінцях, погано піддається укладанню. Легко усмоктує вологу.
Нормальне — блискуче,гнучке, добре переносить укладання, добре розчісуєтьсядо і після миття.
Змішане — волосся жирнена коренях, але сухе і ламке на кінцях.
Для будь-яких типівволосся дуже корисний масаж голови за допомогою щітки чи пальців. При масажізастосовуються різні бальзами, креми, гелі — живильні,лікувальні засоби.
Створення нової моделіскладається з композиції. Це художньо–мистецький твір, складений зі змісту,характеру, призначення та інших факторів. Композиція найголовнішийорганізаційний елемент художньої форми, що надає творчу єдність і цілісність,підпорядковує його компоненти один одному і цілому взагалі. Композиція міститьв собі такі поняття, як: формоутворення (форма, геометричний вигляд,конструкція, маса, силует); закономірностікомпозиції(сорозмірність, підпорядкованість, композиційний центр), тобтоцілісність структури; засоби композиції(пропорції, ритм); прийоми гармонії(контраст, нюанс, масштабність, симетрія, асиметрія, статика, динаміка).
При виборі зачіски кращеспиратися на індивідуальність, з огляду на не тільки модні тенденції, але і, переважно,рід діяльності, стильовий зміст гардероба й особливості обличчя. Кожну людинуприрода наділила визначеною гармонією рис. У кожнім обличчі є щось, властиветільки цьому обличчю і ніякому іншому. Завжди можна знайти засоби, щобпідкреслити цю індивідуальність, відтінити її ще більше. І сучасний стиліст — перукар, повторюючи форми і мотиви існуючих модних зачісок, знайде деталі іконтури, що зроблять зачіску придатною до вашого обличчя й образа. Як жартуютьдеякі француженки: часом знайти гарного перукаря набагато складніше, ніж удаловийти заміж. Тому що він повинен бути з однієї сторони те саме що художник,створюючи ту чи іншу пишноту на вашій голові, а з іншого боку — бути лікарем,піклуючись про стан вашого волосся. Ну, і, звичайно ж, бути дійснимпрофесіоналом своєї справи.
Для того, щоб зачіскастала життєздатною, вона потребує правильного підбору макіяжу та технологічноговиконання, Не слід перебільшувати тієї чи іншої структури волосся, покладаючисьтільки на засоби, які використовуються в роботі над зачіскою. Якщо не допускатипомилок в технології виконання зачіски, то розроблена модель не втрачає,композиції, отже в моделюванні вирішальну роль відіграє побудова самої зачіски.Від того, наскільки вдало вирішена композиція в цілому залежить виразністьформи зачіски.
Перукарі минулого насамперед домагались того, щоб стативмілими майстрами. При цьому створювали витвори мистецтва, які ставаликласикою.
Сучасні перукарівідрізняються яскраво вираженою креативністю. експериментуючи формами, кольорамита повертаючись до класики, до речі передаючи нові риси. Головна особливістьсучасної класики в підкресленій увазі до природного кольору і доглянутоговолосся, незалежно від форм і зачіски.
Лінії створюють форму,забезпечують своєрідність зачіски і визначають напрямок руху волосся. Лініїбувають прямими чи вигнутими. Усього існує чотири базових типи ліній.
Горизонтальні лініїрівнобіжні — вони проходять в одному і тому же напрямку, не перетинаючи, нанезмінній відстані друг від друга — щодо поверхні чи підлоги лінії обрію.Горизонтальна лінія відповідає за ширину в зачісці, оскільки вона попадає вогляд починаючи з центральної крапки зачіски і до самого її кінця
Вертикальні лінії — пряміі спрямовані зверху вниз. Подібні лінії в зачісці зорово подовжують і звужуютьобличчя. Погляд сковзає за ними в напрямку нагору і вниз.
Діагональні лініїрозташовуються між горизонтальними і вертикальними лініями. Вони частовикористовуються з: метою підкреслити лінії в зачісці, чи навпаки, сховатиякісь риси обличчя. Діагональні лінії використовуються також для залученняуваги до зачіски.
Вигнуті лінії додаютьзачісці велику обтічність. Вигин може бути великим чи малим, може утворюватиповне коло чи тільки частину окружності
Вигнуті лінії можуть бутиспрямовані горизонтально, чи вертикально по діагоналі. Повторювані впротилежних напрямках вигнуті лінії утворять хвилю чи рух у зачісці.
Повторювані лінії роблятьзачіску більш цікавою, залучаючи до неї увагу.
Саме такі лінії мизастосовуємо у зачісці.
В даному випадку простірскладається з кучерів, вигнутих ліній та прямого волосся.
Представлена модельзачіски призначена для урочистих подій.
Геометричний силует –декоративний, що також логічно поєднується з темою творчої роботи.
Процес розробки моделімістить у собі три етапи:
— створення ескізузачіски в чотирьох проекціях;
— створення ескізу образамоделі з макіяжем і одягом;
розробка технологічноїкарти виконання зачіски.
Початок новоготисячоліття примушує практично всіх ведучих майстрів перукарської справиозирнутися передивитися ще раз сторінки історії і замислитись що пережитобагатьма поколіннями, кожною епохою, кожним народом, які залишили в історіїщось своє, неповторне, незабутнє, цікаве.
Загалом зачіскамоделювалась з урахуванням фігури клієнта – моделі, пропорції її обличчя, одягуякий буде одягнений. (Малюнок)
Овальне обличчявважається ідеальним. Такому обличчю йдуть будь-як стрижки і зачіски зпроділами, чи чубчиками без чубчиків, симетричні чи асиметричні і т.д. Тому всіінші типи обличчя необхідно наблизити за допомогою зачіски до овального. Вмоделі, на якій буде виконуватись зачіска, — овальне обличчя.
У будь-якому видіперукарського мистецтва виявляється вплив сучасних методів, відбуваєтьсяудосконалення перукарської справи поява нових інструментів і пристосувань, ізасобів уходу за волоссям. Новинок у перукарській справі з'являється дуже багато: засобів дляукладання волосся лаки, гелі, пінки, муси і креми.
На чисте майже висушеневолосся наносимо невелику кількість пінки для укладання волосся (найкраще сильноїфіксації).
Волосся моделі приблизно 50 см.
Розпочинаємо виконаннязачіски з розподілу волосся на зони. Отримаємо дві зони з проділом від вуха довуха по горизонталі.
Верхню зону зачісуємо наперед і ближче до правого вуха. Закріплюємо за допомогою резинки.
Закручуємо волосся упетлю і закріплюємо. Кінчики з хвоста відводимо по колу назад і закріплюємотаким чином щоб вони лежали на лобі.
Нижню зону на потилицінакручуємо за допомогою бігуді (накрутка вертикальними проділами) на вологеволосся змочене пінкою. Висушуємо за допомогою фена і розкручуємо, фіксуючикожне пасмо за допомогою лаку для волосся.
На потилиці чіпляємопостижний виріб.
2.2.1 Обґрунтуваннявибору і характеристика парфюмерно–косметичних засобів, інструментів таобладнання необхідних для виконання зачіски
Сьогодні багато провіднихфірм випускає цю продукцію. Багатьом відомі матеріали таких фірм, як „Schwarzkopf”;„L’oreal”; „Londa”; „Wella”; „Brelil”;„Bes”;C:EHKO”; та багато інших.
Найкраще використовуватизасоби однієї фірми. Тому що засоби різних фірм засновані на різних формулах іможуть дати не передбачуваний результат.
На сучасному етапінайбільш популярною і якісною є продукція фірми „Schwarzkopf” — ця фірманалежить сьогодні до числа ведучих в міжнародному масштабі виробниківкосметичних засобів по догляду за волоссям.
У 1898 році відомий німецькийучений-хімік Ханс Шварцкопф відкриває магазин парфумерно-аптекарських товарів.Згодом його магазин перетвориться в одне з найбільших у світі підприємство з виробництвазасобів уходу за волоссям.
1927 р. Заснування фірмою Schwarzkopf Інституту по уходу заволоссям — першого освітнього центра в перукарській індустрії.
1989р. Відкриття Академії фірми Schwazkopf і міжнародногокомунікативно-тренувального центра для перукарів у Гамбурзі.
1997 р. Як основу партнерських відносинуводиться концепція співробітництва Professіonal Partners. Фірма Schwarzkopfпершою серед німецьких підприємств, що роблять продукцію для перукарів, почалапрацювати з клієнтами через Інтернет.
Професійні засоби цієїфірми допомагають майстрам -перукарям, підтримувати волосся своїх клієнтівблискучим та здоровим, допомагають створити задуману зачіску, робити їх гарнимита стійкими, але головним у використанні засобів, є їх вибір з ухваленням індивідуальнихособливостей шкіри та волосся.
Фірма SchwarzkopfProfessіonal пропонує високоякісні косметичні продукти й аксесуари дляперукарень, а також повний асортимент продукції для продажу в салоні.
Для моделі зачіскипропонується шампунь фірми „ Schwarzkopf ”- BC Bonacure Color Save Shampoo – цездорове волосся та шкіра голови, а також високий імідж майстра і салона в якомувін працює. Випускається безліч шампунів, буквально для всіх типів волосся. Єшампуні посилюючі колір волосся. До складу ряду шампунів входять кондиціонери.Список інгредієнтів шампуню, що роблять волосся блискучим і слухняним,допомагають усувати недоліки.
Шампуні з кондиціонером містятьодин чи більш компонентів призначених для зм'якшення волосся, додання їм блискупишності і слухняності.
Лікувальні шампуні — містять спеціальні засоби, усувають лупу чи інші захворювання волосся і шкіриголови. Звичайно, добре діють на пофарбоване читоноване волосся.
Шампунь для нормальноговолосся — повинен бути м'яким.
Шампунь для тонкоговолосся — такий шампунь називається об'ємним, тому що він містить речовини, які додають волоссю твердість,зміцнюють волосся і тому волосся не горнеться одне до одного.
Для жирного волосся — уцих шампунях не повинно бути речовин які навантажують волосся, добавкамиповинні бути речовини які зав'язують жир.
Для волосся, що січеться- до складу такого шампуню повинен входити ланолін чи лецитин. Волосся стаєгладким й еластичним.
Для моделі зачіскипропонується шампунь для пофарбованого волосся фірми «Schwarzkopf».
Для текстуруванняволосся, та полегшення подальшої роботи, використовується піна сильної фіксації«Osis». Піна живить структуру волосся, не має в собі алкоголь. Довгий часзберігається надана форма, а волосся при цьому не склеюється. Піна наноситьсяна волосся просушене рушником, а потім виконується укладка феном.
При укладцівикористовуємо щітку: універсальну, ворс з натуральної щетини, завдяки цьомуволосся не електризується і не пошкоджується( німецька фірма ComRIR № 760050Germany).
Сушіння волосся здійснюєтьсяфеном. Вони бувають різної потужності, для цієї процедури використовуємо фенфірми „РАRLUX” потужність якого 1600 Вт. Він швидко та якісно висушує волосся,має кнопку миттєвого охолодження для кращого закріплення укладки, тапереключення швидкостей, потужності, що дуже зручно і важливо для швидкої працімайстра.
Для того, щоб поділитиволосся на ділянки, використовуємо гребінець з мілкими зубцями німецької фірми„Мондео”. Завдяки гребінцю з хвостиком у вигляді вилки цієї ж фірми, можназдійснювати тупірування волосся, а хвостиком можна здійснювати корекцію дрібнихнедоліків у кінцевій операції.
Для кінцевої фіксаціїзачіски застосовується лак – спрей “Osis Session”. Це чудова продукція, щодоглядає за волоссям і підтримує його красу та еластичність.
Велику роль привикористанні тих чи інших операцій по обробці волосся грають інгредієнти тапристрої, які використовує в процесі майстер. Від уміння майстра вірно тараціонально використовувати кожний вид перукарського інструменту, залежитьшвидкість та якість роботи.
Стрімкий технічнийпрогрес не обминає й галузь перукарського мистецтва. Практично кожен рікпровідні виробники матеріалів для перукарського бізнесу пропонують нові видифарб, лінії по догляду за волоссям, шампуні, лікувальні препарати. Тому сучасниймайстер – перукар повинен уважно слідкувати за всіма світовими нововведеннями.Підвищувати свій професійний рівень. Приймати участь у семінарах та майстер –класах.
Більш повну інформаціюможна отримати на виставках. Саме на спеціалізованих виставках можна дізнатисята побачити світові новинки у сфері перукарського мистецтва.
2.3 Розробка макіяжу
Батьківщиною косметикивважається Древній Схід, де мистецтво прикрашати обличчя і тіла досяглависокого розвитку, але саме слово «косметика» походить від грецького«kosmetіke», що означає мистецтво прикрашати. Представлення проприкрасу обличчя і тіла в кожного народу було своєрідним.
Мистецтво макіяжу відомовже тисячі років. Фарба для підводки очей була знайдена ще в єгипетськихпохованнях, що відносяться до 3000 року до нашої
Доказом того, щокосметикою користувалися ще в Древньому Єгипті, служать так само знайдені прирозкопках записані на стінах храмів рецепти різних засобів. Призначалися вонине для всіх, а лише для жреців і служителів храму. Трохи пізніше римські жінкипідфарбовували сажею вії і брови, пудрилися рисовим чи пшеничним борошномтонкого помелу, наносили рожеві рум'яна, виділяли губи, додаючи їм червоноговідтінку.
Вважалося, що білизнашкіри свідчить про багатство і про непросте походження. Неприродна білизнаобличчя була в моді до ХVІІІ століття, коли у Франції широко сталивикористовувати яскравий рум'янець і контрастно виділяти губи. За цей періоддля відбілювання шкіри була придумана дуже велика кількість рецептів і засобіві не завжди безпечних. Приміром, в епоху Ренесансу сеньйора Тоффана винайшлакосметичну пудру, до складу якої входив миш'як. Вона чесно попереджала пронебезпеку при використанні і рекомендувала користатися цим засобом лише пригострій необхідності привернути увагу свого коханого. Хоча основнимикомпонентами відбілюючих шкіру засобів були трави, квіти, овочі і ягоди, уїхній склад нерідко входили ртутна й азотна кислота. Ці компоненти точно вже нена користь йшли шкірі, а заподіювали шкоду їй і навіть приводили до летальногорезультату.
Макіяж, якзагальнокультурне явище, своїм новим народженням і еволюцією зобов'язанийкінематографу і Максу Фактору (Max Factor), поляку, що працював спочаткугримером при імператорському театрі в Росії, а пізніше емігрував в Америку, де вінодержав посаду гримера в Голівуді і створював екранні образи знаменитихкінодів.
У 1918 році Макс Факторвивів знаменитий принцип «колірної гармонії» макіяжу. Вперше вісторії косметики він указав на те, що пудра, рум'яна, туш і помада повиннібути погоджені по тонах із природним кольором обличчя. А до кінця 20-х вінпредставив косметичну лінію Socіety Make-up (світський макіяж).
Незабаром завдяки МаксуФактору повсякденний макіяж знайшов небувалу популярність, і жінки ззадоволенням купували помаду і рум'яна, рекламовані улюбленими акторками. МаксФактор удосконалив колірну гаму своєї косметики. Без цього Голівуд не зміг бицілком реалізувати всі переваги вже з'явившоїся тоді кольорової кіноплівки.
«Раніш погляд зповолокою ми використовували тільки в сполученні з чорною підводкою,» — говорить фахівець по роботі зі знаменитостями, візажист із Нью-Йорка Бі ДжейДжилліан, — «у нинішньому сезоні ми використовуємо у своїй роботі новітенденції, а саме більше світіння і весняних відтінків: фіолетового, піскового,бронзового і лілового кольорів». Пол Венойт пропонує інші відтінки:баклажан, шампанське, небесні і салатові тона. Венойт планує використовуватибільш темні штрихи в складці верхнього повіка. Саме віко не повинне бутизанадто темним, темні тони потрібні лише для того, щоб підкреслити форму.
Спираючись на моднітенденції, ми створили макіяж для нашої моделі.
Модель, на якій ми виконуємо макіяж — струнка, гарна молода дівчина, маєблакитні очі та темно — русяве волосся.
При виконанні макіяжу впершу чергу готуємо обличчя, для цього наносимо сатинову базу під макіяжDermika, далі наносимо основу, що підходить по кольору шкіри, наносимо олівець,що маскує. (а)
Наша задача — зробитипогляд більш виразним. Форму брів пропрацьовуємо олівцем для брів, 201, Cinecitta. (б)
У макіяжі очей важливонамагатися досягти театрального драматичного ефекту. Кольори, актуальні вмакіяжі очей — коричневий, зелений і сірий. У сполученні з блідою шкірою іяскравими бровами — ефект повинний бути приголомшливий.
Тіні використовуємодекількох кольорів Cinecitta (блакитні та фіолетові відтінки). Наносити їхкраще без різких обрисів, використовуючи техніку м'якої розтушовки.(в)
Класичною і самоюпопулярною є чорна туш. Вона підходить до будь-якому кольору очей і будь-якомумакіяжу.
Туш — чорного класичногокольору the Make – up Atelier A, фарбуємо нижні та верхні вії. (г)
Візитною карткою кожноїжінки є її губна помада. Тому саме оформленню губ візажисту треба приділитиособливу увагу.
Перед тим, як нафарбуватигуби, їх необхідно очистити. Наносимо небагато очищуючого молочка на ватнийтампон і протираємо їм губи моделі. Це обов'язкова частина макіяжу, тому що безнеї помада не буде блищати на губах.
Наносячи помаду,проводимо спочатку основну лінію, щоб відчути вигин, а потім заповнюємо іншуповерхню губ кольором. Як блиск, так і помаду можна наносити пензликом. Однакце не завжди легко і вимагає навички. Якщо помада тече, злегка припудрюйте губиперед нанесенням помади.
Починаємо фарбувати зверхньої губи, а потім переходимо на нижню. Перші штрихи повинні бути зовсімлегкими, а наступні — ледве сильніше, щоб додати губам об’єм.
Для другого шару беремоіншу помадою того ж кольору, але більш темного відтінку, чим перша.
Злегка розтушовуємообидва шари пензликом.
Губи повинні бути природні,ніжні. Крім ніжності, ще один не мало важлива деталь — обсяг. Губи повинніздаватися пухкими, начебто злегка надутими. Губна помада (the Make – up AtelierA. ) (ґ)
Т-зона при будь-якихобставинах повинна залишатися матовою. Для цього необхідно скористатися пудроюPP 21,( the Make – up Atelier A. )(д)
Рисунок схема 2 (а — д)(Малюнок )
2.3.1 Обґрунтуваннявибору і характеристика парфюмерно–косметичних засобів, інструментів таобладнання необхідних для виконання макіяжу
Грецька міфологіяприписує винахід косметичних засобів богині Афродіті, а їхнє поширення — ОленіПрекрасній. Грекині не тільки чорнили вії сажею, але і закріплювали її сумішшюяєчного білка зі світлою смолою, а губи і щоки рум'янили за допомогою сурику.Пізніше багаті римлянки фарбували віка золотавою фарбою і підводили бровивугіллям. У ДревньомуРимі існували так називані «космети» — рабині, що прикрашають тіло йобличчя жінок Древнього Рима.
Зараз на ринкупредставлений дуже різноманітний асортимент різних засобів і послуг длякорекції краси будь-якої жінки, що може сховати практично всі недоліки. Головне- індивідуальний підхід. Необхідно брати в увагу вік, тип шкіри, риси обличчя іпризначення, тому що макіяж буває повсякденний (для роботи в колективі,ділового візиту, походів по магазинах і. т. п.) і вечірній.
У осінньо-зимовому сезонізнову в моді драматичний погляд. Якщо минулою зимою панували чорний олівець ічорна туш для вій, як прояв мінімалізму в макіяжі, то в новому сезоні до цієїдружної компанії додаються ще і сірі тіні для повік, що підкреслюють глибинупогляду. Популярні відтінки: темно-зелений, темно-синій і фіолетовий — цікольори не були задіяні минулою осінню.
Візажист – працює начеживописець, а фарбами йому служать тональні креми, рум’яна, тіні, губна помада,тобто предмети декоративної косметики.
Існує три головнихправила макіяжу:
макіяж виконується тількина здоровій шкірі;
макіяж повиненвідповідати своєму призначенню і загальному стилю моделі;
кольорова гамма макіяжуповинна підкреслювати загальну гармонію стиля, поєднуватись з кольором очей,одягу, волосся.
Для виконання макіяжувикористовуємо олівець для брів та тіні для повік фірми Cinecitta.
Особливість даної марки втім, що її розробили за замовленням однойменної кіностудії, у зв'язку зактивним розвитком якої з'явилася потреба в створенні професійної косметики дляроботи гримерів. Спочатку з'явилася спеціальна серія тільки для професійноговикористання, але якість і асортимент продукції була високим, і в результаті вцієї серії з'явилися шанувальники і серед звичайних споживачів.
Так народилася компанія«Cіnecіtta make up», що уже більш 25 років працює в професійнійдекоративній косметологічній галузі. Її передові технології і вихідні матеріалипідвищеної екологічної чистоти дозволяють забезпечити висока якість продукції.
В своїй роботі язастосовую туш для вій, пудру та губну помаду фірми MAKE-UP ATELІER.
Сучасна туш дуже далекопішла по своєму складу від суміші сажі з олією, якою користувалися встародавності. Зараз у її склад входять десятки різних речовин. Меланин робитьзагально зміцнювальний вплив, захищає від зовнішніх факторів. Ланолін харчуєвії, запобігаючи їхній ламкості. Кератин — протеїн, що входить до складу вій,зміцнює їх. Касторова олія стимулює ріст вій, має протизапальний ефект. Уф-блокаторизахищають від сонця. Пантенол сприяє стовщенню вій. Протеїни паростків пшениці(часто вказують просто «протеїни») сприяють росту вій.
Вітаміни (А, Е, F,провітамін У5) зміцнюють, харчують, воложать, стимулюють ріст, додаютьеластичність і шовковистість.
Французька компаніяMAKE-UP ATELІER була заснована в 1986 році Елен Кійє, візажистом зі світовимім'ям, і споконвічно займалася підготовкою професійних визажистов для роботи всфері кіно, телебачення, світу моди і шоу-бізнесу. У 1989 році на базі центранавчання, Елен Кійе разом з фармакологом-косметологом Клодом Дюссе створилавласну лабораторію по розробці професійної декоративної косметики, орієнтованоїна нестатки візажистів-гримерів, що працюють в області світу моди ішоу-бізнесу. Багатий професійний досвід засновників фірми дозволив створитиунікальну й у своєму роді єдину лінію професійної декоративної косметики, щовідповідає усім вимогам візажистів профі. Варто особливо відзначити, що лініяMAKE-UP ATELІER охоплює весь спектр професійної декоративної косметики,необхідної для роботи візажиста-гримера, починаючи з тональних засобів ізакінчуючи акварелями для бодіарта, а представлена колірна гама створює простірдля будь-який колористичної роботи.
Для моделі використовуємосатинову базу під макіяж фірми «Dermіka».
Уже 12 років«Dermіka» робить ефективну й елегантну косметику для вимогливихклієнтів. Відповідаючи вимогам ринку, із самого початку свого існування фірмапослідовно створює торгову марку, що зайняла значний сегмент ринку і з успіхомконкурує з ведучими світовими косметичними фірмами.
Здоровий і молодийзовнішній вигляд шкіри багато в чому залежить від правильного і регулярноговідходу.
Фірма «Dermіka»відповідно до сучасних відкриттів і новин у світовій косметології, розробилаіндивідуальні програми уходу за кожним типом шкіри, відповідно її потребам івіку.
У роботі над образоммоделі використовуємо інструменти фірми ATELIER.
Висновок
Мода змінюється, алезалишаються певні елементи. Ми створюємо зачіски завдяки історичним фактам тана основі історичних довідок.
Застосувавши новітнітенденції в своїй роботі, іпровівши паралелі між історією тасьогоденням, ми отримали зачіску для сучасноїжінки.
Ми створили зачіскузавдяки аналізу моди за останні 5 років. Зачіска відповідає темі творчої роботиі як найкраще підходить для сучасних жінок для вечірки чи світського рауту.
Література
Ф. Гуске.перукарське мистецтво. 1957 р. Лейпциг.
А.В. Константинов. Перукарськасправа. Москва Вища школа. 1987.
С.П. Школьніков Зачіски, головніубори та прикраси для сцени. Мінськ. Вища школа. 1975.
І.С. Сиромятнікова Історія зачіски. –М. Мистецтво. 1989.
А.В. Констянтинов Основи постижерноїсправи – М. 1982.
І.В Киреєв Постиж і декоративнакосметика.
Малая энциклопедия мастерства. Уходза волосами. – М.-СПб. “Диля”. – 2000.
Все о прическах. Составитель Ю. Тыра. «Евроэкспресс». Харьков.
Иллюстрированная энциклопедия моды.Артия. 1966.
А. Темкин,П. Лившиц. Сценический грим ипарикмахерское дело. – М. Искусство. 1953.
Каталог Hair’s How — 2007-2008.
Журнал «Долорес» – 2007-2008.
Журнал «Hair’s» – 2007-2008.
Журнал «You Hair» 2007–2008.
Журнал «ESTETICA» 2008.