ЗМСТ Вступ 1. Обробка художнього тексту 2. Робота з текстовими абзацами 3. Робота з символами 4. ЛтераАркушАркушвПе ревр.Н.контрЗатвер.ВСТУП Комп ютерна графка з явилась достатньо давно вже у 1960-х роках снували повноцнн програми роботи з графкою. Сьогодн прийнято користуватися термнами комп ютерна
графка комп ютерна анмаця. Поняття комп ютерна графка об дну вс види робот з статичними зображеннями, комп ютерна анмаця ма справи з зображеннями, як динамчно змнюються. Справжнього широкого розвитку комп ютерна графка зазнала з появою персональних комп ютерв Macintosh МАС фрми Apple, як спецально визначалися для потреб полграф. Саме для платформи МАС почали з являтися перш спецалзован операцйн системи та графчн редактори.
Але сталося так, що справжнми масовими комп ютерами стали комп ютери класу IBMPC РС. Тод бльшсть звичайних сьогодн для багатьох оболонок та редакторв почали вдтворюватися на баз графчного досвду МАС, але перекладен для комп ютерв РС. Так з явилася славнозвсна операцйна система Windows, а також дуже велика кльксть звичних для користувачв комп ютерв РС пакетв, рзнопланових програм та редакторв наприклад
QuickTime, Page Maker, майже вс продукти корпорац Adobe та багато нших. У тепершнй час, завдяки грандозному розвитку комп ютерно технки, деяк сторони нашого життя неможливо уявити соб без застосування комп ютерних технологй, у тому числ без комп ютерно графки. Це, насамперед ус види полграфчних процесв майже вся рекламна ндустря телебачення моделювання нових видв одягу проектно-конструкторськ розробки й т. д.
CorelDraw 10 це потужний унверсальний пакет, що, як завжди, мстить повний набр рзномантних програм й додаткв. PhotoPaint 10, СоrelRave, 1000 шрифтв Type 1 TrueType, 40000 готових люстрац, 1000 фотограф з високим дозволом безлч нших корисних речей. Вже бльше десяти рокв компаня Corel успшно представля пакет CorelDraw для домашнього використання, що адресувалось також напвпрофесйним дизайнерам та ншим фахвцям,
що працювали в основному у Windows. Для роботи з текстом арсенал нструментв дуже широкий. Практично вс засоби модифкац векторних зображень можуть застосовуватися до текстових об ктв. При цьому збергаться можливсть редагування самого тексту. При необхдност його легко перетворити у звичайний векторний об кт. Крм того, можна розмщувати текст вздовж кривих або всередин векторного об кта.
У 10 верс програми значно розширився набр нструментв для роботи з текстовими блоками, що наближа цю програму до програм верстки. Ще одне нововведення допоможе спростити створення безлч схожих документв, як рзняться тльки змстом окремих текстових полв. Наприклад, необхдно розслати клька десяткв стандартних запрошень. Замсть втомливого набору мен кожного з гостей з наступним роздрукуванням достатньо створити текстовий файл з даними, утилта Print Verge, вбудована в
CorelDRAW 10, роздруку вс документи, автоматично заповнюючи вдповдне поле потрбним м ям. 1. ОБРОБКА ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ В CorelDRAW розрзняють два типи текстових об ктв. Перший називаться Фигурный текст Художнй текст призначений для створення коротких надписв, заголовкв, девзв т.п до яких можна застосовувати рзномантн спецальн ефекти CorelDRAW. Другий вид тексту Простой текст Текстов абзаци призначений для роботи з великими текстовими
об ктами, як у звичайному текстовому редактор, наприклад, Microsoft Word. нструмент Текст нструмент Текст призначений для створення в CorelDRAW текстових об ктв двох типв фгурного тексту простого тексту, який вводиться у спецальному текстовому кадр використовуться для роботи з великими текстовими блоками, як мстять клька абзацв. Клаватурним екввалентом нструменту клавша F 8. Фгурний текст вдноситься до особливого виду об ктв -
до нього не тльки можна застосувати любе перетворення, яке використовуться для звичайних об ктв у DRAW, але й розмстити вздовж криво застосувати до нього любий з спецальних ефектв. При цьому текст зостаться текстом його можна вдредагувати, як у звичайному текстовому редактор. Для цього використовують панель свойств, команди меню Текст або спецальну панель Текст. Нагадаю, що будь-яку панель нструментв можна вдобразити на екран,
використовуючи контекстне меню видимо панел або встановивши вдповдний прапорець у вкн Опции на сторнц Рабочее пространство Изготовление схем Команды. Функц форматування простого тексту дозволяють розмщувати його в клькох колонках, створювати списки, задавати табуляцю вдступи, зв язувати блоки простого тексту один з одним, створювати ефект обткання простим текстом нших об ктв або вписувати його в об кти.
Створення фгурного тексту Щоб створити Фигурный текст виконамо наступн операц 1. Натиснемо клавшу F 2. Клацнемо мишкою на робочй сторнц у мсц початку надпису. 3. На екран з явиться курсор вводу. Уведемо текст натиснемо комбнацю клавш Ctrl пробл. 4. Навколо надпису з являться маркери видлення. Буде створений текстовий об кт DRAW типу Фигурный текст.
Якщо на третй операц без уведення тексту натиснути комбнацю клавш Ctrl пробл або клацнути мишкою, наприклад, у ншому мсц робочо сторнки, текстовий об кт типу Фигурный Текст не буде створений. Прост прийоми роботи з текстом Для роботи з текстовими об ктами в Draw чисельн вкна панел. Бльшсть з них повторюють нструменти, як найчастше застосовуються.
Нижче я опишу загальн прийоми роботи з Простым та Фигурным текстом, а також нструменти редагування х. В таблиц 1 представлен основн операц, як можна швидко виконувати за допомогою клавш миш в процес роботи з текстом. Таблиця 1 КлавшПризначенняКлавшПризначенняПеремщен ня по текстуНа один символ вправоHomeНа початок рядкаНа один символ влвоEndВ кнець рядкаНа один рядок внизCtrlНа один абзац внизНа один рядок
вверхCtrlНа один абзац вверхPgUpНа текстову рамку вверхCtrl PgUpНа початок текстуPgDnНа текстову рамку внизCtrl PgDnВ кнець текстуCtrlНа одне слово вправоCtrl HomeНа початок текст. рамкиCtrlНа одне слово влвоCtrl EndВ кнець текст. рамкиВидлення текстуShiftВидлення символу зправа вд курсорусимволуВидлення символу злва вд курсоруCtrl Shift Видлення слова зправа вд курсоруCtrl
ShiftВидлення слова злва вд курсорусекстаВидлення текста вд курсора до початку рядкаShift EndВидлення тексту вд курсору до кнця рядкаShiftВидлення одного рядка вверхShiftВидлення одного рядка внизCtrl ShiftВидлення тексту вд курсора до початку абзацуCtrl ShiftВидлення тексту вд курсора до кнця абзацуShift PgUpВидлення тексту вд курсора на одну текст. рамку вверхShift
PgDnВидлення тексту вд курсора на одну текст. рамку внизCtrlShift PgUpВидлення тексту вд курсора до початку текстаCtrlShift PgDnВидлення тексту вд курсора до кнця текстаCtrlShift HomeВидлення тексту вд курсора до початку текст. рамкиCtrlShift EndВидлення тексту вд курсора до кнця текст. рамкиShiftклкВидлення великого фрагмента вд курсора вводу
до вказвника мишкиCtrl клкВидлення абзацуМишеюНатиснути лву кнопку мишки на початку фрагмента, що видляться. Не вдпускаючи кнопки, перемстити мишку в кнець фрагмента. Вдпустити кнопку миш для завершення.Команда Select AllДля видлення всього тексту в вкн Edit Text використовуться команда SelectAllВидалення текстуDeleteОдного символу зправа або всього видленого текстуCtrl
DeleteОдне слово зправаBackSpaceОдного символу злваCtrl BackSpaceОдне слово злваКопюваннявставка текстуБукси-ровкаПеренос видленого фрагмента видлити фрагмент тексту вдбуксирувати на мсцеCtrlVВставити фрагмент текст з буфера обмну в текст, де розмщений курсор вводу.Ctrl БуксировкаВидлений фрагмент буде скопйованийCtrlXВирзання фрагмента в буфер обмнуCtrlCКопювати видлений фрагмент в буфер обмну Швидка довльна змна фгурного тексту за допомогою миш
До художнього тексту застосовуються практично вс методи перетворення графчних об ктв за допомогою миш. Текст можна перемщувати будь-яким вдомим способом мишею, клавшами керування курсором або мишею з одночасно натиснутою клавшею Ctrl строго по вертикал або горизонтал. Для довльно змни розмру художнього тексту потрбно видлити об кт перетягнути один з його кутових маркерв. Розмр тексту змниться, що буде вдображене в усх полях лчильникв.
Слд звернути увагу через неточну змну розмру шрифта його значення буде представлене дрбним числом. Звичайно, текст, як будь-який нший об кт, окрм властивостей тексту ма вс нш властивост об кта фзичний розмр, заливку контур. Якщо перетягнути мишею боковий маркер фгурного тексту, то змниться накреслення шрифту, символи тексту стиснуться або розтягнуться. Фгурний текст можна нахилити повернути якщо ще раз клацнути на ньому, то з являться вдповдн маркери
обертання нахилу. ВИТЯГУВАННЯ, ВИДАВЛЮВАННЯ, ЕФЕКТ ПЕРЕХОДУ Ефект глибини Ефект використовуться для створення враження об мност зображення псевдотривимрност. До вихдного об кта додаються додатков поверхн шляхом проектування ключових крапок вихдного об кта за його меж побудови по цм проекцям нових замкнених поверхонь. Користувач DRAW надають перевагу ншому визначенню об кт, якому додаться глибина, називають видавленим
вд англйського слова Extrude Виштовхувати. Створення ефекту видавлювання 1. Зробити напис художнм текстом. 2. Клацнути на кнопц Интерактивное выдавливание панел нструментв. 3. Встановити вказвник мишки на об кт натиснути лву кнопку миш. 4. Не вдпускаючи кнопки миш, перемстити мишку на робочй сторнц. Вдпустити кнопку для завершення створення ефекту видавлювання мал.
1. Узорчата заливка збережена на поверхнях. Чим дал при створенн ефекту видавлювання, перемстити мишку, тим дал розмститься вд центра об кта хрестик, який уявною крапкою сходження лнй видавлювання об кта, тим бльш довгим буде видавлюваний об кт в вртуальному простор. Для змни типа видавлювання призначений список Тип выдавливания панел властивостей або аналогчний список вкладки Выдавливание докер-вкна Выдавливание. Для змни типу видавлювання сну шсть варантв звуження з
вддаленням, звуження з наближенням, розширення з вддаленням, розширення з наближенням, рвномрне вддалення, рвномрне наближення. Перш чотири варанти являють собою перспективу. Панель властивостей дозволя манпулювати кольором видавлювання, глибиною ефекту. Для точно змни глибини видавлювання використовуться поле Глубина панел властивостей. З мовчазно згоди використовуться значення 20.
Глибина видавлювання вимрються в вдносних безрозмрних одиницях вд 1 до 99, представля собою дол вдстан мж площиною об кта крапкою сходження. Глибину видавлювання можна змнювати, використовуючи регулятор екранного керуючого елементу. Режим обертання доступний тльки для видавлених об ктв в режим перспективи, в яких крапка сходження прив язана до об кта. Обертати видавлен об кти можна трьома способами за допомогою мишки, використовуючи вкладку Вращение выдавливания докер-вкна
Выдавливание, за допомогою екранних елементв керування, використовуючи поля введення для точного обертання навколо всей х, у, z. Манпуляц з кольором. сну три режими змни кольору видавлених поверхонь. З мовчазно згоди в якост кольору заливки для поверхонь видавлювання, використовуться колр заливки вихдного об кта. Якщо змнити заливку вихдного об кта, то заливка динамчно пов язаних з ним поверхонь ефекту видавлювання змниться автоматично. Використовуючи вкладку Освещение выдавливания докер-вкна
Выдавливание, можна змнити освтленсть видавленого об кта, зробивши ефект бльш реалстичним. До ефекту видавлювання можна додавати джерела свтла до 3-х штук, мишкою змнювати стан джерела в област попереднього перегляду, змнювати нтенсивнсть освтлення. Створення переходв За допомогою нструмента Интерактивное перетекание або докер-вкно Смешанное можна створити ефект плавного переходу мж двома вихдними об ктами початковим об ктом кнцевим
об ктом. Мж цими об ктами створються ряд промжних об ктв, як поступово змнюють форму вд початкового об кта до кнцевого. Число об ктв визначаться параметром ефекту, який називаться числом крокв ефекту. В якост вихдних об ктв не можуть бути вибран наступн об кти фрагменти простого тексту, ефекти видавлювання, узорчат текстурн заливки, растров об кти. В якост вихдних об ктв для прикладу створення ефекту переходу вибран дв букви художнього тексту. Вибираться нструмент
Интерактивное перетекание. Необхдно слдкувати за зображенням вказвника мишки, якщо ним не торкатися початкового об кта переходу, вн буде мстити знак заборони виконання переходу, але, якщо ним торкнутися об кта, вказвник змнить свй вигляд на стрлку, яка вказу перехд. Натиснути лву кнопку мишки на першй букв, яка буде початковим об ктом переходу , не вдпускаючи кнопку миш, перетягнути стрлку екранного керуючого елемента переходу на об кт другу букву, який буде кнцевим
об ктом переходу. Буде створений перехд мал. 2. З мовчазно згоди число об ктв, як створюються мж початковим кнцевим об ктами, дорвню 20 числу крокв ефекту переходу. В цьому приклад зменшене число крокв до 10, використовуючи поле Число шагов. Якщо видлити один з вихдних об ктв, вн буде вести себе, як звичайний об кт. Вс змни, виконан з вихдним об ктом, одразу будуть переведен на пов язан з ним об кти переходу.
Початковий об кт переходу завжди знаходиться на нижньому рвн по вдношенн до кнцевого об кта. При вибор перехода на панел властивостей автоматично з являються вдповдн елементи керування, призначен для настройки параметрв переходу. Створення тн один з улюблених прийомв, який використовують багато користувачв DRAW, щоб оформити заголовки, написи, девзи т. п. Падаюча тнь 1. Створити невеликий заголовок з фгурного тексту натиснути клавшу
Текст F8 на панел нструментв, потм клацнути мишею на екран в мсц початку вводу. Дал потрбно ввести текст натиснути комбнацю клавш CtrlПробл. 2. Для створення коп видленого об кта натиснути клавшу на цифровй частин клаватури. Копя накри оригнал, стан буде в точност спвпадати з ним. 3. Натиснути клавшу Тав для видлення нижнього тексту.
Цей об кт буде тнню. 4. Залити його яким-небудь срими кольором клацнути лвою кнопкою в екраннй палтр кольорв, наприклад, на кольор 20 чорний. 5. Двч натиснути клавшу v два рази клавшу, таким чином перемстити текст вниз вправо. Отриманий напис з тнню представлений на мал. 3 Тнь буде тим бльшою, чим дал пересувати на кроц 5. Вдстань, на яку змститься об кт при кожному натисненн клавш перемщення курсору, визначаться параметром
Перемещение клавишами курсора панел властивостей Панель свойств, встановити його рвним, наприклад, 0,5 мм. Поточн одиниц вимрювання можна змнити рядом в списку Единицы измерения. Важливо не перестаратися об кт, який мту тнь, повинен бути власне тнню, небагато виступаючи з пд основного напису, а не бути другим написом на задньому план. Тнь, що вдкидаться ефект сонячних годинникв Якщо змнити стан припустимого джерела освтлення об кта,
змниться, стан тн, що вдкидаться. 1. Виконати перш чотири кроки з попереднього прикладу. 2. Вдтягнути вниз верхнй боковий маркер тн, стиснувши напис приблизно в два рази. 3. Ще раз клацнути на стиснутому напис. З являться маркери нахилу обертання. 4. Вдтягнути верхнй маркер нахилу вправо. Чим дал його перетягувати, тим бльшу тнь буде вдкидати напис мал. 4. Рельфний текст 1. Створити невеликий заголовок з фгурного тексту.
2. Створити прямокутник F6 трохи бльший напису. Перемстити його на один рвень вниз CtrlPgDn. 3. Залити прямокутник 20 чорним кольором. 4. Видлити текст з мовчазно згоди вн повинен бути чорним, якщо це не так, залити його темним кольором. 5. Зробити копю текстового об кта натиснути клавшу в цифровй частин клаватури. 6. Залити новий об кт блим кольором. 7. Зробити ще одну копю текстового об кта.
8. Залити новий об кт тим самим кольором, що фон 20 чорним. 9. Двч клацнути нструментом Указатель в панел нструментв або натиснути комбнацю клавш CtrlА для видлення всх чотирьох об ктв див. рядок стану. 10. Натиснути клавшу С або Р об кти вирвняються вдносно свох центрв. 11. Натиснути клавшу Esc, щоб зняти видлення з усх об ктв, на панел властивостей змнити параметр
Перемещение клавишами курсора на 0,5 мм. 12. За допомогою клавш Тав перейти до чорного, див. на рядок стану. 13. Змстити видлений текст вверх влво, по одному разу натиснувши клавш v. Рельфний текст показаний на мал. 5 зверху. Можна створити рельфний текст на об кт з неоднордною заливкою. Замсть однордного кольору фон текст будуть залит однаковою текстурою.
16. Розкрити докер-вкно Формирование з нструметом Компоновать Формирование Обрезка. 17. Для виконання наступних крокв максимально збльшити зображення, натиснувши клавшу F4. Якщо цього збльшення буде недостатньо, натиснути клавшу F2 клацнути лупою нструмента Увеличение на зображенн, збльшивши його в два рази. 18. Видлити основний текст, залитий кольором фона.
19. В вкн Формирование Обрезка встановити прапорець Источник объекта, скинути Цель объекта клацнути на кнопц Наложение. 20. Вибрати на екран текст блого кольору стрлкою, що з явилася. В результат вд нижнього напису блого кольору залишиться тльки видима частина з-пд основного напису. 21. Видлити основний текст, залитий кольором фона.
22. В вкн Формирование Обрезка скинути прапорець Источник объекта для видалення основного напису клацнути на кнопц Наложение. 23. Вибрати на екран текст чорного кольору стрлкою, що з явилася. Замсть чотирьох об ктв вийшло три фон два обрзка видим частини ранше виступавших частин блого чорного тексту. Тепер можна заливати фон будь-якою текстурою мал. 5, нижнй. нтерактивна тнь нструмент Интерактивная тень дозволя створювати реалстичн тн для будь-яких
об ктв, також для растрових простого тексту. Настройка параметрв нструмента вдбуваться тльки за допомогою вдповдно панел властивостей. Ось деяк з функцй змщення тн вдносно вихдного об кта, ступнь непрозорост тн, розмивання тн, напрямки розмивання тн та нше. Створення тн для художнього тексту 1. Для створення тн потрбно видлити вже снуючий об кт. 2. Дал вибрати нструмент Интерактивная тень панел нструментв.
3. Встановити вказвник мишки на потрбному об кт натиснути лву кнопку миш. 4. Не вдпускаючи кнопки миш, перемсити мишу. На екран з явиться керуючий елемент нтерактивно тн, а майбутня тнь буде представлена в вигляд окреслення. Не вдпускати кнопку миш, поки не буде вибраний необхдний стан для тн. 5. Вдпустити кнопку для завершення створення тн. Стануть доступними нструменти панел властивостей,
призначен для настройки параметрв тн. Розмщення художнього тексту вздовж криво DRAW дозволя розмстити художнй текст вздовж будь-якого шляху. Добрим прикладом, який люстру цей ефект, може слугувати будь-яка кругла або овальна печатка, з розмщеним по колу текстом. 1. Створити об кт вздовж шляху, якого повинен мститися текст. Наприклад, коло. 2. Перейти до нструмента Текст, натиснувши клавшу
F8. 3. Пдвести вказвник мишки до контура. Коли вказвник змнить свй вигляд на курсор введення, клацнути лвою кнопкою миш. 4. Ввести текст завершити введення натисненням CtrlПробл. ншим чином 1. Створити рядок художнього тексту, який повинно розмстити вздовж криво. 2. Виконати команду ТекстТекст вдоль пути. 3. Стрлкою, що з явилася, вибрати створений на 1 кроц об кт. Для вдалого розмщення тексту вздовж криво потрбно врахувати три важливих складових цього ефекту.
Вд форми криво буде залежати легксть читання тексту. Якщо з являться гостр кути, текстовий рядок рзко змнить свй напрямок, в точност повторюючи шлях об кта. Якщо шлях буде надто коротким, текстовий рядок зб ться. Краще всього, коли крива гладка. Рдкий випадок, коли добра люстраця мстить рядок, який змню свй напрямок. Потрбно усувати навть незначн перегини гостр кути, використовуючи нструмент
Форма. нод текст надто близько розмщений до криво, внаслдок чого його накреслення зливаться з контуром. Один з способв виршення ц проблеми може бути використання невидимого контуру. Для цього потрбно видлити об кт клацнути правою кнопкою миш в екраннй палтр кольорв на перекресленй чарунц. Не вибирати надто тяжк, неповоротк шрифти. Особливост розмщення тексту вздовж криво Для бльш гнучко настройки параметрв розмщення текста вздовж
криво використовуться панель властивостей мал. 6. Розглянемо деяк з елементв керування панел. Список Ориентация текста 1 визнача орнтацю символв на кривй. Мстить так параметри обертання окремих символв в вдповдност з вигинами криво вертикальний нахил символв, який дозволя створити враження, що текст стоть на кривй горизонтальний нахил символв, який дозволя створити враження, що текст розвертаться в бк екрану центрування кожного символу вдносно криво.
Список Вертикальное положение 2 визнача вертикальний стан художнього тексту вдносно криво. Параметри вирвнювання базово лн тексту по кривй вирвнювання тексту на кривй по верхньому або нижньому виносному елементу вертикальне центрування тексту на кривй перенесення тексту разом з кривою за допомогою миш. Список Горизонтальное положение 3 визнача стан тексту вдносно незамкнено криво. Параметри вирвнювання тексту по початковому вузлу криво центрування тексту на кривй вирвнювання тексту
по кнцевому вузлу криво. Расстояние от пути 4 визнача вертикальну вдстань тексту вд криво. Горизонтальное смещение 5 визнача стан тексту на кривй. Разместить с другой стороны 6, кнопка, для розмщення тексту з другого боку контуру. Якщо об кт вздовж шляху криво, якого буде розмщений текст, мстить деклька пдшляхв, то текст розташуться, починаючи з першого пдшляху закнчуючи останнм пдшляхом.
В CorelDRAW 10 об кт типу Текст вдоль кривой ма новий керуючий елемент, який мститься з лвого боку вд початку тексту. Вн явля собою невеликий кольоровий квадратик, який дозволя змнити стан тексту на кривй вдносно його початку. Щоб це зробити, потрбно захопити квадратик мишею перетягнути його в потрбному напрямку. Псля розмщення тексту вздовж криво можна нтерактивно змнити вдстань його вертикального змщення вд криво. Для цього треба встановити вказвник мишки на текст, натиснути лву кнопку миш не вдпускаючи
кнопки миш, перемстити мишку в потрбному напрямку. Бля тексту з явиться направляюча, яка вказу величину змщення. Текстовий об кт можна змнити, як будь-який нший текстовий об кт. Псля розмщення тексту на кривй вс його властивост збергаються. Але для редагування тексту на кривй краще використовувати далогове вкно
Редактировать текст. На мал. 7 зображений вигляд печатки, з текстом вздовж криво, з використанням функцй горизонтального вертикального змщення. 2. РОБОТА З ТЕКСТОВИМИ АБЗАЦАМИ Створення простого тексту Створення Простого текста виконуться точно так само, за виключенням наступного. На другй операц не треба клацати мишкою на сторнц, а розтягнути рамку, як при видленн об ктв.
Розмр ц рамки буде визначати розмр текстово рамки Простого текста. Коли буде вдпущена кнопка миш, на екран з явиться рамка з курсором вводу. Для створення квадратно текстово рамки треба утримувати натиснутою клавшу Ctrl. Редагування тексту Найбльш популярними нструментами редагування тексту панель свойств вкно Редактирование текста мал. 8, призначене для редагування великих текстових об ктв.
Для початку редагування текстового об кта виконамо одну з наступних дй - Два рази клацнути на текстовому об кт розпочати редагувати текст прямо на сторнц DRAW курсор вводу з явиться на мсц вказвника миш - Видлимо текстовий об кт натиснемо клавшу F 8, або клацнемо на нструмент Текст в панел Toolbox, курсор вводу з явиться у кнц тексту -
Розкримо спецально призначене для цього вкно Edit Text - Командою меню Текст Edit Text - Командою Edit Text з контекстного меню текстового об кту Клацанням на кнопц Edit Text панел свойств. Змна шрифту Розкрити список шрифтв Шрифт на панел властивостей, або список Шрифт на вкладц
Текст вкна властивостей, або список шрифтв в любому вкн роботи з текстом. Перемщуватися по списку за допомогою смуги прокрутки або клавш керування курсором див. Таблицю 1, або просто перемщувати мишку вверхвниз. Поруч з пдсвченим шрифтом буде вдображатися вкно попереднього перегляду шрифту. Для вибору шрифту клацнути на ньому мишею або натиснути клавшу
Enter. Змна розмру шрифту Розмр шрифту можна змнити за допомогою списку Размер шрифта панел властивостей або на вкладц Текст вкна властивостей, або встановити за допомогою лчильника Размер в будь-якому ншому вкн для роботи з текстом. Для використання нестандартного розмру шрифту, його потрбно ввести вручну в будь-яке поле списку або лчильника натиснути клавшу Enter. Розмр шрифту може змнюватися вд 0,001 пункту до 3000,0 пунктв висота
букв самого великого шрифту буде бльше одного метра. Знаходячись в режим редагування тексту F8 для вдображення на екран списку Размер шрифта потрбно скористатися комбнацю клавш CtrlShiftP поле списку пдсвтиться. Натиснути клавшу v - для вдображення списку, а потм, використовуючи клавш перемщення курсору, вибрати потрбний шрифт натиснути клавшу Enter. Накреслення
Змнити накреслення видлених символв шрифту тексту дуже просто. Для цього потрбно клацнути на однй або деклькох кнопках B, I, U в будь-якй панел або вкн, призначеному для роботи з текстом. Знаходячись в режим редагування F8 для змни накреслення видленого фрагмента тексту потрбно скористатися наступними комбнацями клавш напвжирний - CtrlB курсивний -
Ctrl пдкреслений - CtrlU повторне натиснення вказаних комбнацй клавш приводить до вдмни зроблених змн накреслення тексту. Додатковий дизайн тексту Для форматування тексту вдкриваться вкно Форматировать текст одним з наступних способв комбнаця клавш CtrlT клацанням на кнопц Форматировать текст панел властивостей з контекстного меню, командою Форматировать текст в режим редагування тексту командою меню
Текст Форматировать текст з вкна Редактировать текст з вкна Свойства объекта. Пдкреслення, надкреслення закреслення використовують для видлення окремих фрагментв тексту. В вкн Форматировать текст знаходяться три списка параметрв цих ефектв. Кожний список мстить шсть типв лнй одинарна тонка, одинарна тонка тльки слова, одинарна товста, одинарна товста тльки слова, подвйна товста, подвйна товста тльки слова.
Поруч з списком знаходиться кнопка Редактирование, яка розкрива вкно для точно настройки товщини лнй х розмщення вдносно тексту. Змна регстра шрифту. В програм снують нструменти, як дозволяють уникнути повторного набору тексту в нижньому або верхньому регстр. При набор тексту користувач змню регстр вручну, використовуючи клавш Shift i Caps Lock. CorelDRAW нада можливсть перетворювати вже набраний текст з одного регстра в нший
за допомогою нструментв, як да меню Опции параметры вкна Редактировать текст незалежне вкно Изменить регистр, яке вдриваться командою меню ТекстИзменить регистр. Орнтаця символв верхнй нижнй ндекси. За допомогою списку Позиция далогового вкна можна легко змнити ндекс всього тексту або видленого фрагменту. Список Позиция мстить три рядки нет, верхний индекс, нижний индекс.
Вирвнювання тексту. Для вирвнювання простого фгурного тексту використовуються кнопки вирвнювання на панел властивостей або панел Текст, або вкна Редактировать текст. В режим редагування тексту користувач може скористатися клаватурними скороченнями для вирвнювання фгурного тексту або поточного абзацу простого тексту. Також текст можна вирвняти за допомогою списку Выравнивание вкна Форматировать текст вкладка Абзац вирвнювання вдсутн, вирвнювання по лвому краю, вирвнювання
по центру, вирвнювання по правому краю, вирвнювання по ширин, повне вирвнювання. нтервали мж елементами тексту. для фгурного, для простого тексту можна визначити нтервали мж символами лчильник Символ, мж словами лчильник Слово рядками лчильник Линия. Виконати змну цих нтервалв можна двома наступними методами. Точний метод змни нтервалв мж елементами тексту виконуться в вкн. нтервали мж символами словами змнюються
в вдсотковому вдношенн до проблу мж вдповдними елементами. Змна нтервалу мж символами називаться керннгом, а мж словами розрядкою. Змна мжрядково вдстан ма також спецальну назву нтерлньяж. нтерактивний метод оснований на використанн миш. Потрбно видлити текст перейти до нструмента Форма в панел нструментв. На екран з являться дв стрлки. Перемщуючи ц стрлки, можна швидко змнити мжрядкову вдстань стрлка вниз
мжлтерну вдстань стрлка вправо. Робота з абзацним простим текстом Як вже вдзначалося, простий текст в програм використовуться для роботи з великими об мами текстово нформац. До простого тексту не застосовуються спецальн ефекти. Як правило, не ма сенсу застосовувати ефект до цлого абзацу тексту. В DRAW передбачена можливсть швидкого перетворення тексту з простого в фгурний , навпаки, за допомогою
команди ТекстПреобразовать в фигурный текст або однойменною командою контекстного меню видленого текстового об кта. Назва команди в меню залежить вд того, який текст вибраний. Швидка клавша CtrlF8. Перетягування маркерв видлення простого тексту змню форму текстово рамки, а не розмр, як у випадку з художнм текстом. Текст автоматично форматуться пд розмр рамки може не вмститися до не повнстю. Звичайно, це залежить вд нших, вже розглянутих властивостей тексту шрифту, його розмру,
заданих нтервалв та нше. Верхнй нижнй маркери мають незвичайну форму. Нижнй маркер вказу на видимсть тексту в рамц. Якщо текст не вмщуться в рамку, в маркера з являться направлена вниз стрлка. Якщо ще раз клацнути на видленй текстовй рамц, навколо не з являться маркери обертання нахилу тексту. Для пдгонки розмру абзацного тексту пд розмри його рамки використовують команду меню ТекстПодгонка текста под рамку. Цю команду доцльно використовувати, якщо потрбний текст не вмщуться
в рамку заданого розмру, неможливо змнити розмр рамки в цьому випадку нижнй маркер текстового об кта буде мстити направлену вниз стрлку. Виконання команди Подгонка текста под рамку призведе до змни розмру тексту, псля чого вн весь стане видимим в рамц направлена вниз стрлка нижнього маркера щезне. Простий текст можна вирвнювати вдносно його рамки також за допомогою нструментв вирвнювання абзацного тексту по верхньому краю рамки, по центру рамки, по нижньому краю рамки,
по ширин рамки. Ц нструменти можна перетягнути на будь-яку панель нструментв з далогового вкна Опции. Професйне форматування абзацного тексту З кожною новою версю робота з текстом в CorelDRAW все менше вдрзняться вд роботи в сучасних текстових процесорах. На вдмну вд художнього тексту, головним елементом форматування абзацного тексту абзац. А саме до поточного абзацу або видленим абзацам простого тексту застосовуться змна властивостей тексту.
Поточним вважаться абзац, в якому знаходиться курсор. Змни також можуть застосовуватися до всього тексту, якщо вн видлений як об кт, до його фрагмента, який видлений в режим редагування тексту. Кнець абзацу визначаться натисканням клавш Enter завершуться спецальним з мовчазно згоди невидимим службовим символом. Цей символ можна побачити, включивши режим перегляду службових символв.
Для вирвнювання простого тексту використовуються т сам нструменти, що для фгурного далогове вкно Форматировать текст . Але вирвнювання простого тексту ма сво особливост. Повне вирвнювання вибр в списку Выравнивание рядка Полное выравнивание або вирвнювання по ширин ма додатков параметри, як визначають граничн значення нтервалв тексту, як задаються в далоговому вкн Установки пробела
Максимальный межсловный пробел, Минимальный межсловный пробел параметри, як вдповдно визначають максимальне мнмальне значення вдстан мж словами, що задаться параметром Слово Параметр Максимальный интервал визнача максимальне значення мжсимвольно вдстан, яке задаться параметром Символ. Вдступи. Вдомий термн для любого текстового редактора. Вдступи встановлюються для будь-якого абзацу тексту.
В програм вдступом тексту можна керувати трьома способами клацаючи на кнопках Увеличить отступ Уменьшить отступ, як розмщен на панелях властивостей Текст використовуючи групу параметрв Отступ на вкладц Абзац вкна Форматировать текст за допомогою керуючих елементв на лнйках вкна DRAW. Група параметрв Расстояния вкладки Абзац дозволя задавати нтервал мж абзацами простого тексту.
Це параметри До абзаца После абзаца. Одиниц вимрювання цього нтервалу можна змнити за допомогою списку, який знаходиться з правого боку вд параметра До абзаца. Як правило, перша ознака непрофесйного оформлення текстових документв використання в якост нтервалу мж абзацами пустого абзацу-рядка, створюваного за допомогою клавш Enter наступна змна розмру шрифту цього пустого абзацу-рядка.
Перенос слв. Для створення переносу слв по складам в простому текст потрбно кнопкою Установки дефисов вдкрити однойменне вкно встановити прапорець Автоматический перенос. Параметр Горячая зона визнача розмр област для створення переносу. Якщо вдстань мж останнм словом в рядку правим боком простого тексту, бльше або дорвню вказаному значенню в пол Горячая зона, перенос буде створено. Параметр визнача мнмальне число символв слова, в якому може
бути автоматично вставлений перенос. В цьому випадку, якщо параметр Мин. длина слова дорвню 6, а слово, яке по правилам мови можна переносити, наприклад розбивши на два склади, складаться з п яти символв, перенос в таке слово не буде вставлений. Аналогчним чином накладаються умови на метод розбивання слв при автоматичнй розстановц переносв. Параметр Мин. символов до визнача мнмальне число символв, яке може знаходитися перед автоматично вставленим
переносом в слово, а параметр Мин. символов после визнача мнмальне число символв, яке може знаходитися псля автоматично вставленого переносу в слово. Табуляця. Вкладка Табуляция далогового вкна Форматировать текст керу табуляторами. На горизонтальнй лнйц простого тексту розмщуються табулятори, як точно визначають, на яку вдстань в поточних одиницях вимрювання перемститься текст, який знаходиться з правого боку вд курсору, при натисканн
клавш Tab - колонка Вкладки, те, як цей текст буде розмщений визначаться параметрами колонки Выравнивание по лвому краю першого символу тексту, що перемщуться по правому по центру десятковий, який дозволя блокувати перемщення тексту в цей табулятор. Табулятори можуть бути розмщен рвномрно на лнйц, а можуть мститися на рзних вдстанях. Для автоматично перенастройки табуляторв потрбно видалити х за допомогою кнопки
Удалить все. Ввести нове значення табуляц в поле лчильника, яке розмщене з правого боку вд кнопки Табул. каждый клацнути мишею на цй кнопц. Для видалення одного табулятора видлити його клацнути мишею на кнопц Удалить таб. Для додавання нового табулятора клацнути мишею на кнопц Добавить таб. Для змни вдстан табуляц клацнути в пол табулятора колонки Вкладки ввести нове значення. Також це все можна зробити прямо в робочй област програми, змнюючи стан
табуляторв на горизонтальнй лнйц мишею. Для видалення табулятора треба перетягнути його за меж лнйки, а для встановлення нового клацнути на лнйц в потрбному мсц. Вигляд табулятора буде вказувати на метод вирвнювання тексту. Щоб змнити метод вирвнювання безпосередньо на лнйц, клацнути правою кнопкою миш на табулятор вибрати з контекстного меню рядок з потрбним методом вирвнювання.
Група параметрв Задняя часть вкладки Табуляция визнача, якими символами можуть бути заповнен пробли табуляц. Цю можливсть звичайно використовують в текстових редакторах при створенн змсту документв. Параметр Символ визнача частоту з явлення цього символу на нтервал. Колонка Перед визнача, який табулятор буде заповнений. Керування текстовою рамкою розмщенням абзацного тексту по колонкам.
Вкладка Столбцы далогового вкна Форматировать текст призначена для розмщення тексту по колонкам змни розмрв текстово рамки. Число столбцов параметр, який визнача число колонок для тексту. Таблиця з колонками Колонка, Ширина, Межстолбцовый промежуток визначають вдповдно номер колонки, ширину нтервал мж колонками в поточних одиницях вимрювання. Уравнять ширину столбца прапорець, який дозволя зробити вс колонки одн ширини.
Ширина колонок буде залежати вд змни текстово рамки Ширина рамки абзаца. Якщо параметр Ширина рамки абзаца визначаться перемикачем Сохранять текущую ширину рамки, це означа, що максимальна ширина колонок нтервалу мж ними буде вираховуватися, виходячи з поточного горизонтального розмру текстово рамки. Якщо цей параметр визнача перемикач Авто-выравнивание ширины рамки, то ширина стовпцв може бути довльною,
а ширина текстово рамки буде автоматично змнюватися в залежност вд ширини колонок нтервалу мж ними. Выравнивание по вертикали список параметрв, як визначають вертикальне вирвнювання колонок. З мовчазно згоди для нього задаться значення Верх. Це означа, що текст починаться в верхнй частин текстово рамки, при його розташуванн використовуться вказаний мжрядковий нтервал. При цьому текст може займати не всю колонку.
Параметри Центр Низ, що розмщують текст в рамц, вдповдно по центру колонки по нижньому краю рамки, також не змнюють мжрядковий нтервал. Але параметр Полный повнстю заповню колонку текстом. Якщо тексту мало, то заповнення проходить за рахунок мжрядкового нтервалу. Керувати шириною колонок, форматуючи текст, можна прямо на екран, перетягуючи рамку тексту змнюючи нтервал мж колонками. Оформлення абзацного тексту Параметри на вкладц
Эффекты далогового вкна Форматировать текст дозволяють розташувати маркер або буквицю перед будь-яким абзацом. Для визначення ефекту використовуться список Тип эффекта. Рядок Нет вдмня вс можлив ефекти. Самий простий спосб вставити створити буквицю в поточному абзац клацнути на кнопц Вставить буквицу на панел властивостей або на панел нструментв вкна Редактировать текст перевести у втиснутий стан. Псля цього можна видлити буквицю змнити для не шрифт
або нш параметри форматування, як для звичайного символу. Швидка клавша CtrlShiftD в режим редагування тексту. Якщо створена з мовчазно згоди буквиця не влаштову, використовуться для створення вкладка Эффекты далогового вкна Форматировать текст. Щоб параметри буквиц стали доступн для змни потрбно вибрати рядок Буквица з списку Тип эффекта. Параметр Опущенные визнача розмр буквиц в рядках тексту.
Група параметрв Отступы визнача вид буквиц в текст. Параметри Опущенный Висящий отступ визначають розташування буквиц по вдношенн до тексту. Для вибору цих параметрв клацнути на х зображенн. Параметр Расстояние от текста визнача вдстань буквиц вд тексту в поточних одиницях вимрювання. Другий ефект з списку Тип эффекта призначений для створення маркерв тексту.
Маркери звичайно використовують для оформлення спискв або видлення окремих абзацв тексту. Загальний вигляд маркера його вдстан визначаються, як для буквиц, в груп параметрв Отступы. Маркером може бути будь-який символ будь-якого шрифту. Для вибору цього символу призначена група параметрв Свойства шрифта. В списку Шрифт можна вибрати будь-який встановлений в
Windows шрифт. Параметр Размер призначений для змни розмру маркера в пунктах, а Сдвиг базовой линии визнача змщення маркера вд базово лн шрифту в пунктах. Для пошуку символа в вибраному шрифт використовуться кнопка Символ, яка розкрива список символв, або поле Символ - для введення коду символа. Для швидкого створення маркерв тексту, використовуться кнопка
ПоказатьСкрыть маркеры списка панел властивостей або панел Текст, або в вкн Редактировать текст перевести у втиснутий стан. Швидка клавша CtrlM. Зв язаний абзацний текст. Верхнй маркер абзацного тексту призначений для зв язування рамок тексту. Потрбно створити абзацний текст, потм клацнути на верхньому бчному маркер. Вказвник перетвориться в сторнку з стрлкою. Клацнувши цим вказвником на робочй сторнц
DRAW, можна створити текстову рамку, яка буде пов язана з вихдною текстовою рамкою. Мж рамками з явиться вказвник. Тепер весь текст, який не вмститься в створенй рамц-сторнц, буде перемщуватися в зв язану з нею текстову рамку. В свою чергу, ця рамка може бути зв язана з ншою рамкою так дал мал. 9. Лня, яка виника мж зв язаними рамками, вказу стрлкою на рамку, в яку буде перемщатися текст. В CorelDRAW 10 в меню Текст з явилися дв нов команди
Связать призначена для створення зв язкв мж видленими рамками абзацного тексту, Развязать призначена для видалення зв язкв мж видленими рамками абзацного тексту. Як працю команда Связать Потрбно видлити текстов рамки абзацного тексту. Перший видлений текстовий об кт буде останнм серед зв язаних об ктв, в якому буде закнчуватися простий текст, а останнм першим, в якому буде починатися простий текст.
Псля цього виконати команду ТекстСвязать. Текст почнеться з об кта, який був видлений останнм, не ма значення, в якй рамц вн знаходився до зв язування рамок абзацного тексту. В вкн властивостей простого тексту Свойства объекта Текст, знаходиться список параметрв Интервал, як визначають, до яких рамок абзацного тексту будуть використовуватися зроблен змни Только выделенные застосувати змни до тексту тльки в видлених текстових рамках
Выделенные и следующие до тексту в видлених рамках всх наступних зв язаних з ними рамках Все застосування змн до всх текстових рамок в документ. Щоб розрвати зв язок мж рамками, потрбно видлити рамки абзацного тексту. Виконати команду ТекстРазвязать. Рамки втратять зв язок, а текст залишиться в рамц, з яко вн починався. накше, видлити рамку простого тексту, яку потрбно вддлити вд зв язаного тексту.
Виконати команду КомпоноватьРазбить текст параграфа. Якщо створений документ не вмщуться на однй друкованй сторнц, можна продовжити документ на наступнй сторнц. Використовуючи зв язансть рамок простого тексту, можна автоматизувати набр форматування тексту багатосторнкового документа, розмщуючи текст на наступних сторнках документа. 1. Клацнути на верхньому маркер рамки тексту. 2. Вказвником зв язування клацнути на значку в лвому
нижньому кут вкна додатку. Буде створена нова сторнка документа. 3. Клацнути на новй сторнц. Таким чином можна отримати сторнки документа, зв язан за допомогою розмщених на них текстових рамок. Бля рамок з являться вказвники з номерами сторнок, на яких знаходяться зв язан з ними рамки. Тепер можна не турбуватися про розташування тексту, вн автоматично буде перемщуватися на сторнки документа при будь-якому додатковому введенн тексту або змн його форматування.
Пошук замна тексту Пошук замна тексту корисна функця будь-якого текстового процесора. Не виключення редактор тексту CorelDRAW 10. Потрбно видлити весь текст вдкрити вкно Редактировать текст. Розкрити меню Опции. В цьому меню знаходяться дв команди Найти текст пошук тексту Заменить текст пошук замна тексту. Першу команду використовують, якщо необхдно швидко перейти в великому текстовому документ до абзацу,
який мстить яке-небудь ключове слово. Виконати команду Найти текст на екран вдкриться однойменне вкно. В пол Образец необхдно ввести шуканий елемент клацнути мишею на кнопц Найти далее. Наступне натискання ц кнопки приводить до пошуку наступного фрагмента тексту, якй спвпада з зразком. так до тих пр, поки не буде досягнутий кнець тексту.
Потм на екран з явиться вкно Найти и заменить, з запитом на продовження пошуку з початку документа. Встановлення прапорця С учетом регистра дозволя враховувати при пошуку тексту регстр зразка. Друга команда Заменить текст використовуться для пошуку зразка тексту замни його новим текстом. В вкн Заменить текст в поле Образец ввести елемент для пошуку рядок для замни в друге поле Заменить на. Для замни знайдено послдовност символв потрбно клацнути мишею на кнопц
Заменить. Орфографя, граматика тезаурус На жаль, нш важлив засоби переврки правопису не працюють належним чином Грамматика, Тезаурус Орфографя ц нструменти знаходяться в меню ТекстИнструменты письма, в контекстному меню текстового об кта, меню Опции вкна Редактировать текст. З мовчазно згоди переврка орфограф включена. Вс помилки в текст видляться пдкресленою хвилястою лню це, безперечно, зручно, але якщо редагуться
великий текстовий об кт, робота комп ютера може загальмуватися. Програма автоматично переврки орфограф почина заважати введенню тексту або його форматуванню. Потрбно вдключити на деякий час переврку, вдкривши вкно Опции на сторнц Рабочее пространствоТекстОрфография скинути прапорець Выполнить проверку орфографии. Створення обтчного тексту
У готовий документ можна вставити малюнок, наприклад, з бблотеки заготовок Текстографический файл. Потрбно перетягнути мишею готовий малюнок малюнок з бблотеки, змнити в раз потреби розмр. Клацнути правою кнопкою миш на об кт обткання в вдкритому меню вибрати команду Завернуть абзац текста, перетягнути об кт на простий текст. Створений мж малюнком текстом контур, якого не видно, буде результатом виконання команди обткання.
Для того, щоб уникнути порушення форматування тексту, через складнсть контуру об кта обткання, потрбно встановити один з стилв обткання по прямокутнику зправа, злва, з усх бокв, текст вищенижче мал.10. 3. РОБОТА З СИМВОЛАМИ Розглянемо приклад створення окремого символу з допомогою команди ИнструментыСоздатьСимвол. Програма CorelDRAW 10 призначена для створення тльки символьного шрифту Symbol. Ними можуть бути тльки об кти, як вдповдають наступним вимогам
Об кт не може мстити незамкнен пдшляхи. Якщо спробувати створити символ з такого об кта, операця по створенню символу буде перервана, а на екран з явиться вкно з повдомленням про помилку. Об кт не може бути групою об ктв в цьому випадку команда ИнструментыСоздатьСимвол недоступна. В цьому випадку об кти заздалегдь з днати мж собою, скориставшись командою Комбинировать. Завжди краще для створення символу пдготувати спрощений чорно-блий варант об
кта. Створення нового шрифту. Для цього потрбно створити об кт або вдредагувати будь-який снуючий, перетягнувши його, наприклад, з бблотеки символв Символы и специальные знаки CtrlF11. Якщо використовуться вже снуючий символ, вн повинен бути взятий з шрифту, що маштабуться. Розмри об кта-прототипа можуть бути будь-як, але краще його зробити бльшим. Це дозволить бльш ретельно вдредагувати об кт домогтися того, щоб створюван крив були як плавнш не
мали надлишково клькост вузлв. Коли все буде готове, виконати команду Инструменты Создать Символ. На екран вдкриться далогове вкно Создать символ. Новий символ можна додати в снуючий шрифт, який можна вибрати з списку шрифтв, як доступн в поточний момент або створити новий шрифт. Для створення нового шрифту потрбно ввести його м я в поле Категория символа натиснути ОК. Буде створений встановлений в систему новий шрифт, який мстить новий
символ. Новий шрифт буде складатися з однакових символв. Наступн символи додаються в шрифт згдно порядку, замнюючи розмножений перший символ. В кожному шрифт-бблотец може збергатися до 220 символв, ц символи можуть повторюватися. Такий символьний шрифт придатний, наприклад, для декоративного оформлення документв в нших додатках, але не потрбно намагатися пдмнити такими шрифтами шрифти
TrueType. Символьн шрифти потрбно розглядати, як бблотечн шрифти, як мстять колекц символв-картинок. В бблотец символв можна знайти шрифти як носять комерцйний, математичний, технчний, загальний, мовний характер. Створення узорчато заливки за допомогою вкна Символ. В цьому приклад сторнка DRAW заповнються об ктами з бблотеки символв. Об кти будуть рвномрно розмщен по сторнц на заздалегдь визначенй вдстан один вд одного, створюючи узор.
Створимо документ. 1. Вдкрити на екран докер-вкно бблотеки символв Символы и специальные знаки CtrlF11. 2. Клацнути на кнопц Опции включити режим заповнення прапорець навпроти рядка Расположить специальные символы. 3. В розкритому списку вибрати шрифт. 4. В пол Размер символа вибрати розмр символу, що перетягуться.
5. Виконати команду Параметры расположения. Змнити значення. 6. Перетягнути символ будь-який на сторнку. Сторнка заповнилася клонованими об ктами. Якщо потрбно, видалити об кти, як вийшли за рамку. 4. ХАРАКТЕРИСТИКА ВИРОБНИЧОГО СЕРЕДОВИЩА В ЛАБОРАТОР ЕОМ Для обговорення можливого впливу на здоровя користувачв
ЕОМ ма значення ряду яксних характеристик робочого середовища. Це середовище в основному характеризуться такими фзичними параметрами, як температура, вологсть та електричний опр пдлоги. Фзико-хмчн показники включають нформацю про вмст у повтр онв та рзномантних забруднювачв, а також деяк нш яксн характеристики середовища. Як оптимальн мкроклматичн параметри прийнято вважати так, що при тривалому та систематичному вплив
на людину забезпечують збереження нормального функцонального та теплового стану органзму без напруження реакцй терморегуляц, створюють вдчуття теплового комфорту та передумовою збереження високого рвня працездатност. Допустим мкроклматичн параметри можуть викликати тимчасов змни функцонального та теплового стану органзму, як швидко нормалзуються. Ц стани супроводжуються напруженням механзмв терморегуляц, як не виходять за меж фзологчних пристосувальних можливостей не викликають розладв здоровя, але створюють вдчуття теплового
дискомфорту, погршення самопочуття, зниження працездатност. Вимоги до мкроклмату Лабораторя ЕОМ обладнуться системою опалення, приточно-витяжною вентиляцю або установками кондицювання повтря. Якщо в примщенн лаборатор ЕОМ вдсутня приточно-витяжна вентиляця, то необхдно застосовувати кондицювання повтря рекомендують побутов кондицонери типу БК-1500, БК-2500, БК- 2000Р та н Розрахунок необхдно клькост кондицонерв повинен проводитись
по тепло надлишками вд машин, людей, сонячного випромнювання вд джерел штучного освтлення. Оптимальн параметри температури при нерухомому повтр - 19-21 0С, допустим 18-220С, вдповдно вдносна вологсть повтря 62-55 та 39-31. Швидксть руху повтря повинна бути не менше 0,1 мс. В лаборатор ЕОМ перед початком урокв та псля кожно академчно години занять необхдно робити наскрзне
провтрювання невеликий протяг, для покращення складу повтря. Якщо дозволяють погодн умови, то заняття повинн проводитись при вдкритих вкнах фрамуги, стулки, кватирки. Оптимальн допустим параметри температури та вдносно вологост повтря Температура повтря в градусах, 0СВологсть повтряабсолютна, гм3вдносна, оптимальнадопустимаоптимальнадопустима В лаборатор ПЕОМ щоденно повинно проводитьсь вологе прибирання.
Для пдвищення вологост повтря необхдно використовувати зволожувач. ВИСНОВКИ У закнчення, з усього приведеного матералу можна побачити, що у тепершнй час сну таке велике рзноманття програмних засобв для створення комп ютерно графки, що кожен, хто виршить займатись цю цкавою справою, завжди знайде ус необхдн нструмент для сво прац. Також слд звернути увагу на те, що бльшсть сучасних пакетв, особливо це стосуться пакетв та редакторв
для полграфчних процесв, дозволяють виконувати операц з рзними типами графки водночас, користуючись тльки одним пакетом. Найяскравший приклад тако програми CorelDraw 10. Цей редактор дозволя не тльки утворювати та редагувати векторн об кти раншн верс цього продукту тльки для цього й призначалися, але й конвертувати х у растровий формат при цьому редагувати останн, та ще й з використанням майже всх стандартних додаткових модулв
Plug-ins, пдтверджуючи повну сумснсть з Adobe Photoshop у цьому напрямку. При цьому, завдяки вбудованому до стандартно поставки модулю для безпосереднього пдключення сканеру Twain, також можливсть вводити растрове вдскановане зображення та працювати з ним, не використовуючи при цьому жодно ншо програми. Draw пдтриму також деяк види редагування 3D об ктв, анмацйних та презентацйних файлв. можливсть безпосередньо утворювати також Web-сторнки з використанням гперзв язкв та нших пов
язаних з нтернетом функцй. В частин 1 дано дипломно роботи висвтлен питання обробки створення художнього фгурного тексту за допомогою нструмента Текст. До художнього тексту можна застосовувати бльшсть нструментв редагування векторних об ктв, а також створювати рзномантн, фантастичн ефекти. Наприклад, ефект глибини створю враження об мност зображення. Створення рзних тней - один з улюблених прийомв, який використовують користувач програми.
Створення рельфного тексту ще один цкавий ефект. Розмщення художнього тексту вздовж шляху криво використовуться при створенн логотипв, штампв, емблем, девзв та нше. В частин 2 розглядаться робота з абзацним текстом простим. Прийоми роботи сильно наближен до роботи в текстових редакторах процесорах, таких як Microsoft Word. Операц форматування редагування абзацного тексту надзвичайно багат, мають широк можливост
для обробки текстових блокв. В програм снують зручн засоби керування текстовою рамкою розмщенням тексту по колонкам, створення зв язаних рамок. В частин 3 представлена робота з символами, такими як математичн, технчн та нш. За допомогою цих засобв можна створити свй символьний шрифт використовувати в розробц дизайнерських проектв. В частин 4 дана характеристика виробничого середовища в лаборатор ЕОМ, допустим параметри температури вологост. ЛТЕРАТУРА 1.
Ковтанюк Ю. С. CorelDRAW 10 для дизайнера. Киев ДиаСофт, 2001. -880 с. 2. Кочмарский В. CorelDRAW 10 первый юбилей народного редактора.Компьютерное обозрение 2000 6 с. 36. 3. Алан Нейбауер. Эффективная работа с CorelDRAW 10 С Пб.Питер, 2001 с. 576. 4. Борисов М. CorelDRAW 10 попытка оправдаться.
Компьютерное обозрение 2001 5 с. 24. 5. Збрник нормативних документв з безпеки життдяльност.Витяг з державних сантарних правил норм Пд редак. проф.Сачкова Л.С Кив 2000 с.738-739. 6. Романов Г.М. Человек и дисплей. Ленинград 1989. 7. Сибаров Ю.Г.Охрана труда в вычислительных центрах. Москва 1990.
! |
Как писать рефераты Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов. |
! | План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом. |
! | Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач. |
! | Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты. |
! | Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ. |
→ | Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре. |