Реферат по предмету "Религия и мифология"


Церковне християнство - історія становлення


“Церковне християнство”

П Л А Н

1. РЕЛІГІЄЗНАВСТВО ЯК НАУКАдиновладдя Христа в общині віру-ючих та рівні права всіх її членів. Було скасовано сан єпископа і збережено пресвітерство в дусі кальвінізму. В кінці XVI -- на початку XVII ст., в Англії виникає буржуазна опозиція абсолютистському режи-мові, поширюється кальвінізм, прихильників якого на-зивали пуританами. Радикаль-не крило пуритан цілком заперечувало принцип державної цер-кви, що кожна окремо взята община повинна бути вільною у виборі віросповідання. Одна з головних вимог -- пе-ребудова церкви на основі конгрегації. Активізація демократич-них елементів призвела до виникнення релігійних сект конгрегаціоналістів, баптистів, квакерів та ін

Можна зробити висновок, що головними напрямами у проте-стантизмі були і залишаються лютеранство, кальвінізм, англі-канство, що виникли в період Реформації. Всі інші протестантські утворення відображають лише основні принципи цих течій.

16

В середині XIX ст. протестантизм проникає в Росію ( бап-тизм, адвентизм,

євангелізм). У ЗО--40-х рр. XX ст., у звязку із входженням західних українських і білоруських земель, Буко-вини, прибалтійських держав до складу Радянського Союзу, виникло ще кілька видів протестантизму (лютерани, реформа-тори, ієговісти, пяти-десятники та ін.), що стали проникати далі на схід.

У наш час налічується більш як 344 мли. протестантів, обєд-наних у Всесвітню раду церков, яку було створено 1943 р. На території колишнього СРСР існують такі протестантські церкви і секти: лютеранська в Естонії і Латвії, найбільша -- Естонська євангельська церква на чолі з архієпископом; кальвіністи і реформатори (в Закарпатті); євангельські християни-баптисти; ад-вентисти, пятидесятники, свідки ієгови, менноніти.

Догматичні особливості принципів протестантизму: врятуван-ня власною вірою, пастирство всіх віруючих, винятковий авто-ритет «священного писання» -- являють собою релігійне утвер-дження буржуазного способу життя. В протестантизмі значно спрощено культ: скасовано облачення священиків, коштовне оздоблення церкви, дзвони, вівтарі, ікони. Не поклоняються мощам святих, скасовано багато свят, спеціальних служб, повя-заних із вшануванням святих.

Типовою протестантською церквою є церква євангельських християн-баптистів. З неї виділились адвентисти, пятидесятни-ки, а з адвентизму, в свою чергу, єговізм. Секта євангельських християн-баптистів (ЄХБ) створена в 1944--1947 рр. внаслідок обєднання організації баптистів з євангельськими християнами та громадами пятидесятників. Пізніше, у 1963 р., до її обєднання увійшла частина громад братських меннонітів. У жовтні 1963 р. відбувся Всесоюзний зїзд ЄХБ, котрий ухвалив основні прин-ципи віросповідання.


Догматика. Біблія -- основний засіб, за допомогою якого Бог нібито домагається спасіння людей. Біблія протиставляється людському знанню. Го-ловна увага відводиться Новому завіту. Сучасний баптизм тлумачить Євангеліє у своїх власних інтересах. Людина одержує порятунок і виправдання від Бога не власними ділами, а через віру в жертву, принесену Христом на Голгофському хресті. Але врятовує тільки Бог, бо без божої допомоги не може зявитися віра в серцях людей.

Баптизм приваблює людей своїми моральними нормами, вра-ховує те, що для віруючих релігія завжди виступала, як наука життя, як витлумачення їхнього життєвого досвіду, певна концепція прак-тичної діяльності і поведінки людей. В моралі баптистів можна виділити питання про зміст життя, норми моральності, правила поведінки. Проповідується ідея богоданності моралі і амораль-ності безбожників. Баптисти підтримують віровчення про три-єдиного бога, вірять у спокусливу місію Христа, його друге при-шестя, в страшний суд. Баптисти вважають, що за всі їхні гріхи перед Богом і людьми уже поніс кару Христос, а їм залишається лише вірити в нього і таким чином «очиститися». Кілька разів на тиждень, обовязково в неділю, баптисти зби-раються в молитовних будинках, де проголошуються колективні молитви, лунають релігійні гімни, нерідко в супроводі музичних інструментів. Раз на місяць, в першу неділю, відбувається при-чащання всіх членів общини (хлібопереломлення), або вечеря любові. Обряд хрещення відправляється над дорослими після відповідної релігійної підготовки і символізує «духовне відрод-ження» і прийняття до общини. Баптисти заперечують хрещен-ня немовлят, вважаючи, що ті не мають віри, у дорослого ж бо є віра і свобода вибору. Він свідомо обирає релігію. Не вважаються таїнствами хрещення і хлібо-переломлення. Зміст життя баптисти вважають у врятуванні і досягненні бла-женства в раю. Баптисти відзначають усі християнські свята, повязані з іменем Христа, а також одруження, похорони, дні народження членів общини. Людина, що потрапила в баптист-ську общину, поступово втрачає звязок із зовнішнім світом. Все, що

17

відбувається поза общиною, вважається гріховним. Життя баптиста чітко регламентоване. Увесь свій вільний час він при-свячує пропаганді Біблії, баптистським зборам. Він віддає на користь общин значну частину свого заробітку, йому не реко-мендується одружуватися з людьми іншої віри, а тим більше -- з невіруючими.

Зберігаючи основи віровчення про культи, запозичені з баптизму, адвентисти акцентують увагу на очікуванні другого пришестя (адвентус) Ісуса Христа і заперечують безсмертя душі. Обовязковим для членів секти є внесення десятини в касу общини. Адвентисти ведуть активну місіонерську діяльність. Для них характерні «санітарна реформа», котра вимагає від віруючо-го піклуватися про власне здоровя, оскільки згідно з адвентистськими уявленнями тіло -- «посуд божий». Адвентисти по-діляються на кілька угруповань. Найчисленнішими серед них є послідовники «пророчиці» Олени Уайт, які визнають щонедільне свято суботи (адвентисти сьомого дня). У наш час близько половини членів усіх общин адвентистів проживають в Україні, здебільшого в Чернівецькій, Черкаській, Вінницькій областях. Єдиного організаційного центру адвентисти не мають.

Пятидесятники вірять у можливість сходження до них свято-го духа і безпосереднього спілкування з Богом, з надією одержа-ти від нього дари святого духа: здібності до вивчення інших мов, пророкування, зцілення. Збори пятидесятників суп-роводжуються явищами масового релігійного екстазу, завдають шкоди здоровю. Общини пятидесятників нині існують в Ук-раїні, в Білорусії, Молдові, Казахстані, різних областях Росії.

Ієговісти визнають єдиного бога Ієгову і готуються до армагеддону -- кінця світу. Це одна з крайніх форм сектантства. В 1931 р. секта зареєструвалася під назвою “Товариство свідків Ієгови». «Свідки Ієгови» діють, головним чином, на Україні, в Молдові, на Північному Кавказі, в Іркутській області та Красноярському краї. Більшість з них підпорядкована Бруклінському центру в США.

Відомий протестантський релігійний філософ Р.Нібур вважає, що причини гріха кореняться у волі людей. Людина -- істота смер-тна, земна, але володіє свідомістю, волею, бажанням бути по-дібною до Бога, відмовляється підкоритися волі Бога, що вияв-ляється у її прагненні «втілити себе у вічності», будь-що потрапи-ти в історію. Особливе місце серед релігійних поглядів на мир посідають хіліастичні концепції. Хіліазм -- релігійне вчення про тисячолітнє «царство Боже» на Землі, яке нібито передує кінцю світу. Релігія використовує тут потяг людей до справедливості і загальної рівності, обіцяє царство миру десь у невизначеному майбутньо-му, що залежить від надприродних сил. Бога, поширює думку, що люди самі по собі безсилі у боротьбі з оточуючим їх соціаль-ним злом. Хіліастичне вчення, як і традиційний релігійний пацифізм, прирікає людей на пасивне чекання миру, не може задовольни-ти інтереси і бажання віруючих, які прагнуть до більш активної діяльності на користь миру.

Література

1. Лубський В.І. “РЕЛІГІЄЗНАВСТВО” Київ “Вілбор” 1997 р.

2. Каутский К.І. “ІСТОРІЯ ХРИСТИЯНСТВА” М.1990 р.



Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.