Реферат по предмету "Культура и искусство"


Життєвий шлях Крістіна Діора

МІНІСТЕРСТВООСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙДОНЕЦЬКИЙ ТЕХНИКУМ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ДИЗАЙНУ
РЕФЕРАТ
Натему: «Життєвий шлях Крістіна Діора »
 
ДОНЕЦЬК– 2011

Крістін Діорзовсім не був схожий на модельєра, в нашому теперішньому поданні. У йогокостюмі не було нічого епатажного. Він більше нагадував адвоката. У 2005 роцівесь модний світ відзначив 100-річчя з дня народження Крістіана Діора,знаменитого модельєра XX століття, що повернув в моду жіночність і розмах HauteCouture.
Геній моди,людина, яка захопилася за собою мільйони жінок — як тільки його не називали.Навіть прізвище Діор (Dior) об'єднала в собі, на думку французького поета ЖанаКокто, два слова — Dieu (Бог) і Or (Золото). Людина із загадковою біографією, у42 роки створив модну імперію всупереч думці більшості, які вважають моду долеюмолодих
Крістіан Діор,друга дитина з п'ятьох дітей, народився 21 січня 1905 року в Гранвілль,колишньому рибальському порту на березі Ла-Маншу. Його батько зробив статки наторгівлі хімічними добривами, а мати перетворювала гроші в задоволення.Майбутній кутюр'є вже в юності захопився малюванням, мріяв стати великимхудожником, але батьки готували синові кар'єру дипломата.
Післянастійливих прохань матері, Крістіан здався і вступив у Вільну школу політичнихнаук. Однак на цьому його політична діяльність і закінчилася. Замість занять зміжнародного права та географії, майбутній кутюр'є проводив час у музеях,учився музичній композиції й живопису.
У результатіКрістіан Діор і його друг Жан Бонжак в 1928 році відкрили художню галерею, девиставлялися роботи Дерена, Матісса, Брака, Пікассо. Але щастя не призначенобуло тривати вічно. У роки економічної кризи батько Діора, який фінансувавгалерею, розорився, і підприємство довелося закрити.
Перегортаючисторінки біографії тепер уже легендарного кутюр'є, дивуєшся йогонаполегливості, оптимізму і вмінню починати спочатку на порожньому місці. Післячисленних негараздів, тільки через 7 років Крістіан Діор повертається вхудожній світ. За порадою друзів він готує малюнки для французьких модних журналіві швидко завойовує популярність.
Незабароммайбутній кутюр'є знайомиться з Піге, у якого Крістіан рік працює модельєром.Але уперта доля знову забирає удачу. Діора призивають в армію. І втретємайбутній майстер починає з нуля: знову журнали, знову робота модельєром…Тільки у 42 роки Діору вдається, нарешті, показати своє справжнє обличчя.
Перший показмоделей пройшов в особнячку на авеню Монтень на відкритті будинку моди Dior.Затягнуті талії, високо піднятий пишний бюст, маленькі круглі плечі, спідницідо щиколотки, або прямі, або досить широкі — ось основні риси його першоїколекції, яка сміливо рве зі спадщиною довоєнної високої моди, що розвивалася вбік спрощеності й функціональності. Здавалося, новий силует, названий new look,злякає покупця, який звик за роки Другої світової до коротких спідниць іквадратним піджаків, але сталося навпаки. Втомлені від обмежень і вбогостіпарижанки із захватом прийняли колекцію.
Але перший успіхне був остаточною перемогою. Несподіваним протестом відгукнулася пуританська вті часи Америка. «Як він посмів повернутися до розкоші в країні, паралізованоїстрайками, де уряди змінюються один за іншим, де не вистачає буквально всього?»- Звиклі до незалежності від Парижа за роки війни, американські кутюр'єреагували різко. Був створений клуб на захист коротких спідниць. Діораобвинувачували в тому, що він спотворив жінок.
У наслідку, колиім'я Діор стало еталоном елегантності й краси, майстра все ще продовжувализвинувачувати в усіх смертних гріхах. Але кутюр'є суворо дотримувався правила:«Краще нехай тебе схиляють на першій смузі, ніж приділяють два рядки похвали наостанній». І цей принцип завжди виявлявся вірним. Так і в 1947 році газетнагалас не змогла довести, що новий силует поганий, швидше, привернула увагу донового слова в світі Високої моди. «Жінки відчули своїм вірним інстинктом, що яне тільки хотів їх зробити більш красивими, але і більш щасливими», — пояснювавпізніше свій успіх Діор. Не дивно, що в тому ж 1947 Діору вручили ОскараВисокої моди.
Цей високий знаквідмінності до цих пір присуджується тим, хто вніс принципові нововведення усвою професію.
З 1947 по 1957роки, придумуючи дві різні колекції на рік, Діор продовжував шокувати публіку.Назви ліній різали слух: «Віночок», «Циклон», «Вертикаль», «Тюльпан». Це булиобрази, яких публіка чекала і побоювалася. Перед кожним показом глядачітріпотіли. Які зміни вони принесуть? Кожна сукня колекції мало свою назву,сюжет «п'єси» був заданий темою колекції і відбивав розмаїтість світу, яким такдорожив кутюр'є: театр, опера, література, квіти, музеї, Париж. Іноді темою мігстати його інтимний світ: таємниці, карти.
Однак бажаннякерувати невеликим Будинком моди для еліти суперечило вмінню Діора вестисправи. Після недовгих роздумів, що вже зарекомендував себе кутюр'є приймаєрішення створити відділ хутра і відкрити фірму «Парфуми Діор». «Досить відкритифлакон, щоб виникли всі мої плаття, а кожна жінка, яку я одягаю, залишала засобою цілий шлейф бажань. Парфуми — необхідне доповнення особи жінки, цезавершальний акорд для плаття, це троянда, якою Ланкре підписував свої картини», — пояснював пізніше свій задум Діор.
Першимвідкриттям для паризьких модниць став аромат «Міс Діор», за ними пішли«Діорама» і «Діоріссімо». Але і це не задовольнило модельєра. Незабаром кутюр'єстає справжнім промисловцем. Його підприємства випускають краватки, корсети,рукавички, сумки, коштовності. У 1953 році у Діора з'явився взуттьовик РожеВівьє, вже відомий в США. Взуття, необхідний «штрих» для завершення силуету,доводить вишуканий вигляд «Діор» до досконалості. Таким чином, до середини 50-хДіор очолює справжню імперію, що стала визнаним лідером у світі розкоші. «Язавжди розглядав своє ремесло як боротьбу проти всього, що може бути середнім ідеморалізуючим», — зізнається в одному з інтерв'ю майстер. Спадкоємці кутюр'євважають ці слова вираженням основної лінії поведінки Діора.
Одночасно зкомерційним успіхом приходить суспільне визнання. У 1950 році вдячний народнагороджує Діора орденом Почесного Легіону. Починається справжній парад покоролівських будинках Європи. Королева Англії запрошує знаменитість представитисвою колекцію в посольстві Франції в Лондоні. Таку ж пропозицію надходить відправителів Греції. Але апофеозом виявляється показ моделей у Палаці Бленхеймперед аристократичними сімействами Великобританії на чолі з принцесою Маргареті її гостями — герцогом і герцогинею Мальборо.
Натхнення Діорапоширюється не тільки на Високу моду, він активно працює і для кіно. Йогобудинок моделей шиє костюми для головних героїв фільмів «Ліжко з колонками»Ролана Тюаля, «Любовні листи» Клода Отан-Лара, «Мовчання золото» Рене Клера ібагатьох інших. У його сукнях грали великі акторки й друзі: Марлен Дітріх, АваГарднер і Олівія де Хевіленд. Однак, як зізнається кутюр'є у своїх мемуарах,робота в світі сінематографу — скоріше данина моді, ніж пристрасне бажання. Надумку віртуоза історичного костюма, образ на екрані недостатньо закінчений,структурований. Незважаючи на численні прохання, Діор найчастіше відмовляєтьсявід співробітництва з кінокомпаніями під будь-якими приводами. Однак роботу уфільмі Марселя Ашарі «Паризький вальс» Діор називає вдалою. Картина оповідаєпро епоху Наполеона III, моду якій майстер дуже любив.
Ще одна граньособистості Крістіана Діора — педагогічний талант. Він з першого погляду мігоцінити роботу молодого дизайнера і всіма силами привертав новачків у свійбудинок моди. Тут П'єр Карден кроїв жіночі костюми своєї першої колекції,вчилися таємниць професії Жан Луї Шеррер, Фредерік касти. Діор не тількивідшукував талантів, а й допомагав їм сходити на Олімп Haute couture, риса ажніяк не властива цьому світу. Так, Фредерік касти вже у 24 роки мав власнеательє. Коли в 1955 році в Будинок Діора прийшов якийсь Ів Сен-Лоран, Діоршвидко побачив обдарованість новачка й незабаром призначив його своїмнаступником. Вже через рік після смерті Діора (1957 рік), перша колекціяСен-Лорана «Трапеція» була прийнята з тріумфом.
Незадовго досмерті, заклопотаний майбутнім Високої Моди, яка здавалася Крістіану Діору впершу чергу лабораторією ідей, він писав: «Виникнення Високої Моди можнавиправдати двома причинами. Перш за все, це — скарб сумлінних ремісників. Вонавипереджає свій час, вона абсолютно нова, саме вона буде визначати завтра модуПарижа, моду світу. Від кутюр'є вона перейде в бутіки, потім досягне виробниківготового одягу, а звідти захопить вітрини і вулиці. Преса, радіо, кіно,телебачення постараються прискорити її просування вперед. Через декількамісяців велика міграція моди відбудеться. І тоді кожен в залежності від своїхкоштів «пристосується» або, якщо хочете, стане модним ». Якщо інші славні іменаВисокої моди синоніми стилю, то Діор — вираження всієї магії моди і їїздатності до відродження. Дивно, але, будучи самим розкішним з усіх Будинківмоди, «Діор» став популярний у мільйонів жінок.
Послідовникилегендарного кутюр'є й зараз дбайливо зберігають традиції майстра, його поглядна моду, тягу до всього нового і пристрасть експериментувати. Після ІвСен-Лорана будинок очолив Марк Боан, якому вдалося чудово поєднувати своютворчість з вірністю духу Крістіана Діора. У 1989 році Бернар Арно, який ставгосподарем підприємства, доручив художнє керівництво Джанфранко Ферре.Італійський кутюр'є з блиском продовжив справу в дусі елегантності та прагненнядо досконалості.
Нижня білизна вепоху Крістіана Діора
У 1950-і рокидами носили коригувальні пояса і грації, нежорсткі прогумовані корсети, якіпіднімали груди і застібалися ззаду на гачки. Необхідну для платтів Діоравузьку талію допомагали створювати еластичні пояси, візуально прибирають живіт,до яких на штрипками кріпилися панчохи. Під кожним сукнею жінки носиликомбінації: довгу сорочку з шовку або віскози на невеликих бретелях. Панчохиобов'язково були зі стрілками і коштували дуже дорого. В якості домашнього одягувиступали пеньюари: мереживні сукні-халати, спали в нічних сорочках. Купальникистворювалися винятково з вшитими чашками і зовні нагадували сучасні міні-сукні.


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.