Реферат по предмету "Культура и искусство"


Вклади культури і мистецтва XX століття у світову цивілізацію

Міністерствоосвіти і науки Російської Федерації
Федеральнеагентство з освіти
Філіядержавного освітнього закладу
Вищоїпрофесійної освіти
Реферат
Натему:
«Вкладикультури і мистецтва XX століття у світову цивілізацію»
Здисципліни:
«Світовакультура і мистецтво»
Анапа-2008

Зміст
Введення
1.Російське мистецтво початку XX століття
1.1Скульптура
1.2Архітектура
1.3Живопис
1.4Література
1.5Театр. Музика. Балет
2.Російська культура початку XX століття
2.1Просвітництво
2.2Наука
3.Авангардизм у мистецтві XX століття
4.Тенденції моди XX століття
5.Радянський кіноавангард 1920-х років
6.Французький кіноавангард 1920-х років
Висновок
Списоклітератури

Введення
Культура одна знайважливіших сфер суспільного життя. Упонятті «культура» людина і його діяльність виступають, як синтезуючаоснова, оскільки сама культура є творіння людини, результат його творчихзусиль. Але в культурі людини не тільки чинне, але й саме змінюється.
Предмет історіїкультури має свій зміст і специфіку в низці історичних дисциплін. Історіякультури передбачає, перш за все, комплексне вивчення різних її сфер — історіїнауки і техніки, освіти і громадської думки, фольклористики талітературознавства, історії мистецтва і т.д.повідношенню до них історія культури виступає як узагальнююча дисципліна, якарозглядає культуру цілісною системою в єдності та взаємодії всіх її галузей.
Початок XX ст.стали надзвичайно плідним періодом у розвитку вітчизняної культури. Духовнежиття суспільства, відображаючи ті стрімкі зміни, які відбулися у країни нарубежі двох століть, бурхливу політичну історію Росії в цю епоху, відрізняласявинятковою багатством і різноманітністю. «У Росії на початку століття бувсправжній культурний ренесанс, — писав Н.А.Бердяєв. — Тільки що жили в цей часзнають, який творчий підйом був у нас пережитий, яке віяння духу охопилоросійські душі». Творчість російських вчених, діячів літератури і мистецтвавнесло величезний внесок у скарбницю світової цивілізації.

1. Російськемистецтво початку XX століття
1.1 Скульптура
Шляхи розвиткуросійської скульптури XX століття були багато в чому визначені її зв'язками змистецтвом передвижників. Саме цим пояснюється її демократизм і змістовність.
Скульпториберуть активну участь у пошуках нового, сучасного героя.Більшрізноманітними стають матеріали: застосовуються не тільки мармур і бронза, якраніше, але і камінь, дерево, майоліка, навіть глина. Робляться спробивпровадити в скульптуру колір. У цей час працює блискуча плеяда скульпторів — П. П. Трубецькой, А. С. Голубкіна, С. Т. Коненков, А. Т. Матвєєв.
На мистецтвіГанни Семенівни Голубкіної (1864-1927) лежить печать її часу. Воно підкресленонатхненно і завжди глибоко і послідовно демократично. Голубкіна — переконанийреволюціонер. Її скульптури«Раб» (1905, ГТГ), «Той, хто йде» (1903, ДРМ), портретКарла Маркса (1905, ГТГ) — природний відгук на передові ідеї сучасності.Голубкіна — великий майстер психологічного скульптурного портрета.Ітут вона залишається вірною собі, з однаковим творчим підйомом працюючи надпортретами і Великого письменника («Лев Толстой», 1927, ГРМ), іпростої жінки («Марія», 1905. ГТГ).
Особливимбагатством і різноманітністю стіліческіх і жанрових форм відрізняєтьсяскульптурне творчість Сергія Тимофійовича Коненкова (1874-1971).
Його робота«Самсон, що розриває узи» (1902) навіяна титанічними образамиМікеланджело.«Робочий-бойовик 1905 Іван Чуркін» (1906) — цеуособлення незламної волі, загартованої у вогні класових битв.
Після поїздки доГреції в 1912р., Подібно В. Сєрову, він захоплюється древньої архаїкою. Образиязичницької давньогрецької міфології переплітаються з образамидавньослов'янської міфології.Абрамцевских ідеї фолькллерності втілилися також утаких роботах, як «Велікосіл», «Стрибог»,«Старічек» та ін «Жебрачка братія» (1917) сприймалася як щойде в минуле Росія.Вирізані з дерева фігури двох жебраків бідолашнихмандрівників, згорблених, кострубатих, закутаних в лахміття, одночаснореалістичні і фантастичні.
Традиціїкласичного ліплення відроджував Іван Тимофійович Матвєєв (1878-1960), ученьТрубецького в Московському училищі. Вінразработалмінімум основних пластичних тим в мотивах оголеної фігури.Найбільшповно пластичні принципи Матвіївської скульптури розкриваються в образах юнаківі хлопчиків («Сидячий хлопчик», 1909, «Сплячі хлопчики»,1907, «Юнак», 1911, і ряд статуй, призначених для одного з парковихансамблів в Криму). Античнілегкі вигини фігур хлопчиків у Матвєєва поєднуються зі специфічною точністю позі рухів, що нагадують полотна Борисова-Мусатова. Матвєєв у своїх роботах втіливсучасну спрагу гармонії в сучасні художні форми.
1.2 Архітектура
Архітектура яквид мистецтва в найбільшою мірою залежить від соціально-економічних відносин.Томув Росії в умовах монополістичного розвитку капіталізму вона стала зосередженнямгострих суперечностей, що призвело до стихійної забудови міст, що завдало шкодимістобудування і перетворило великі міста в монстри цивілізації.
Високі будівліперетворили внутрішні двори в плохоосвещаемие і провітрювані колодязі. З міставитіснялася зелень. Грімассаобразний характеру набула диспропорція міжмасштабами нових споруд та старої забудови.Утой же час з'являються промислові архітектурні споруди — заводи, фабрики,вокзали, пасажі, банки, кінематографи. Дляїх спорудження застосовувалися новітні планувальні та конструктивні рішення,активно застосовувався залізобетон і металеві конструкції, що дозволяєстворювати приміщення, в яких одночасно перебувають великі маси людей.
Що стосуєтьсястилів в цей час?! На ретроспективно-електричному тлі виникли нові течії — модерн і неокласицизм. Перші прояви модерну відносяться до останньогодесятиріччя 19 століття, неокласицизм формується в 1900-х р.
Модерн в Росіїпринципово не відрізняється від західного.Однак,чітко простежувалася тенденція до змішання модерну з історичними стилями:Ренесансу, Бароко, Рококо, а також давньоруських архітектурних форм(Ярославський вокзал у Москві). У Петербурзі були поширені варіаціїскандинавського модерну.
У Москвіосновним представником стилю модерн був архітектор Федір Осипович Шехтель (1859-1926),він побудував будинок МХАТу і особняк Рябушинського (1900-1902) — творинайбільш типові для чистого модерну. Його ж Ярославський вокзал — зразокстіліческі змішаної архітектури. Вособняку Рябушинського архітектор відходить від традиційних заданих схемпобудови і використовує принцип вільної асиметрії. Кожний з фасадівскомпонований по-своєму. Будівлявитримано у вільному розвитку обсягів, і своїми виступами нагадує рослину,пускає коріння, це відповідає принципу модерну — надавати архітектурної спорудиорганічну форму. З іншого бокуособняк досить монолітний і відповідає принципу буржуазного житла: «Мійдім — моя фортеця».
Різнохарактерніфасади об'єднує широкий мозаїчний фриз із стилізованим зображенням ірисів(рослинний орнамент характерний для стилю модерн).Характернимидля модерну є віконні вітражі. У них і в оформленні будівлі переважаютьпримхливо-примхливі види ліній. Ці мотиви досягають апогею в інтер'єрі будинку.Меблі й декоративне оздоблення виконано за проектами Шехтеля.Чергуванняпохмурих і світлих просторів, велика кількість матеріалів, що дають химерну грувідображення світла (мармур, скло, поліроване дерево), пофарбований світловіконних вітражів, асімітрічное розташування дверних прорізів, які змінюютьнапрямок світлового потоку — все це реальність перетворює на романтичний світ.
У ході розвиткустилю у Шехтеля з'являються раціоналістичні тенденції. Торговий дімМосковського купецького суспільства в Мало Черкаському провулку (1909), будинокдрукарні «Ранок Росії» (1907) можна назвати предконструктівістскімі.Основнийефект складають засклені поверхні величезних вікон, округлені кути, які надаютьбудівлі пластичність.
Найбільшзначними майстрами модерну в Петербурзі були Ф. І. Лідваль (1870-1945, готель«Асторія». Азовсько-Донський банк) І.М.Лялевич (будівля фірми«Мертекс» на Невському проспекті).
Неокласицизм бувсуто російським явищем і мав найбільше поширення в Петербурзі в 1910р.Цейнапрямок ставило собі за мету відродити традиції російського класицизмуКазакова, Вороніхіна, Захарова, Россі, Стасова, Жилярді другої половини 18 іпершої третини 19в.
Лідераминеокласицизму були І. А. Фомін (1872-1936; особняк А. А. Половцева на Кам'яномуострові в Петербурзі) В.Шуко (житлові будинки), А. Таманян, І. Жолтовський(особняк Г. А. Тарасова в Москві). Вони створили багато видатних споруд, щовідрізняються гармонійністю композицій, вишуканістю деталей. З неокласицизмомзмикається творчість Олександра Вікторовича Щусєва (1873-1949).Але вінзвертався до спадщини національного російського зодчества 11 — 17 століть(іноді цей стиль називають неорусский стиль). Щусєва були побудованіМарфа-Маріїнська обитель і Казанський вокзал у Москві. При всіх перевагахнеокласицизм був особливим різновидом у вищій формі ретроспектівізма.
Незважаючи наякісність архітектурних споруд цього часу потрібно відзначити, що російськаархітектура і інтер'єр не змогли звільнитися від основного пороку еклектизму,особливий новий шлях розвитку не був знайдений. Названі напрями отримали більшечи менше розвиток після жовтневої революції.

1.3 Живопис
В історіїросійської культури початок XX ст. отримав назву «срібного століття»російської культури, який починається «Світом мистецтва» ізакінчується символізмом.«Світ мистецтва» — це організація, щовиникла в 1898 р. і об'єднала майстрів високої художньої культури, художнюеліту Росії тих часів. У цьому об'єднанні брали участь майже всі відоміхудожники — А. Бенуа, К. Сомов, Л. Бакст, Е. Лансере, А. Головін, М.Добужинський, М.Врубель, В. Сєров, К. Коровін, І. Левітан, М. Нестеров, М.Реріх, Б. Кустодієв, К. Петров-Водкін, Ф. Малявін, М. Ларіонов, Н. Гончарова таін
Реалістичнітрадиції в живопису продовжувало Товариство пересувних художніх виставок. Продовжувалипрацювати такі найбільші представники передвижническую живопису, як В. М.Васнецов, П. Є. Рєпін, В. І. Суриков, В. Д. Полєнов і ін Наприкінці XIX ст. І.І. Левітан пише свої знамениті пейзажі. Почесне місце в буяла талантамиросійської художньої середовищі належить В.А.Сєрову — геніальному майстру,проявившему себе самим блискучим чином у різних областях живопису.
Історичноютематиці присвячені полотна М. К. Реріха. У 1904 р. трагічно обірвався життєвийшлях найбільшого російського художника-баталіста В. В. Верещагіна, загиблогоразом з адміралом С.О.Макаровим на броненосці «Петропавловськ».
В кінці 90-хроків XIX ст. в російській художній середовищі складається модерністська течія,представлене групою «Світ мистецтва». Її ідейним вождем був А. Н.Бенуа, обдарований і тонкий художник і історик мистецтва.З «Світоммистецтва» було пов'язане творчість М. А. Врубеля, талановитого живописця,скульптора, графіка і театрального декоратора. Зароджується в російськійживопису і абстракціоністському напрямок (В. В. Кандинський, К. С. Малевич).

1.4 Література
Напружено, вборотьбі різних напрямків протікала літературне життя Росії, ознаменованатворчістю багатьох видатних майстрів, що розвивали традиції своїх попередників.Видатним представником старшого покоління письменників кінця XIX — початку XXст. був В. Г. Короленка. Письменник-художник,мужній публіцист В. Г. Короленка послідовно виступав проти будь-якої сваволі інасильства, в які б одягу — контрреволюційні або, навпаки, революційні — вонине наділялися. Значним явищем у розвитку реалістичного напряму в російськійлітературі були твори таких письменників, як І. О. Бунін, В. В. Вересаєв, А. І.Купрін, А. Н. Толстой, Н.Г.Гарін-Михайлівський, О.В. Чиріков та ін
До 80-х — початку 90-х років XIX ст.походять витоки російського символізму, який в 90-хроках формується в більш-менш визначене модерністське літературна течія, щовиступало під прапором теорії «мистецтва для мистецтва». До цьогоперебігу належали ряд талановитих поетів і белетристів (К. Д. Бальмонт, З. М.Гіппіус, Д.С.Мережковський, Ф. К. Сологуб, В. Я. Брюсов та ін.) На початку XXст. М. С. Гумільов, А. А. Ахматова, М. І. Цвєтаєва створюють твори, які сталиблискучими зразками російської поезії.
Незадовго допочатку першої світової війни на літературній арені виникло нове протягом — футуризм, представники якого оголосили про розрив як з традиціями класики, так із усією сучасною літературою. У лавах футуристів почалася поетична біографія В.В. Маяковського.
1.5 Театр.Музика. Балет
У розвиткувітчизняного театрального мистецтва величезну роль грала діяльність Московськогохудожнього театру, заснованого в 1898 р. К. С. Станіславським і В. І.Немировича-Данченка — найбільшими режисерами і теоретиками театру.Навколоних зібралася талановита акторська трупа, до найбільш видатних членів якоїналежали В. І. Качалов, І. М. Москвін, Л. М. Леонідов, О. Л. Кніпер та інЦентром осередку блискучих артистичних сил залишався і Московський малий театр.З ним пов'язали свою творчу долю М. Н. Єрмолова, О. і М.Садівські, Г. Н.Федотова, А. І. Южин і ін Корифеями Олександрійської сцени були В. Н. Давидов,М. Г. Савіна, К. А. Варламов і ін Яскраві сторінки в історію російського театрукінця XIX і першого десятиліття XX ст. вписала В. Ф. Коміссаржевська.
Найважливішимицентрами оперної культури залишалися Маріїнський театр у Петербурзі і Великийтеатр у Москві. Велике значення набула і діяльність «приватних сцен»- передусім «Російської приватної опери», яка була заснована в Москвівідомим меценатом С. І. Мамонтовим.Вона відіграла значну роль у художньомувихованні великого співака Ф. І. Шаляпіна.
До початку XXст. все більш широке світове визнання завойовує російська музика (яккласична, так і сучасна). У цей час продовжував творити великий майстер оперногомистецтва композитор Н.А.Рімскій-Корсаков.В області симфонічної та камерноїмузики створювали справжні шедеври А. К. Глазунов, С. В. Рахманінов, О. М.Скрябін, М. А. Балакірєв, Р. М. Глієр та ін
Воістинувсесвітню популярність завоював російський балет. Особливим успіхомкористувалася яскрава представниця російської школи класичного танцю А. П.Павлова.Завоюванню вітчизняним балетним мистецтвом першості у світовійхореографії сприяли гастролі російських танцівниць і танцюристів за кордоном,зокрема, спектаклі, устраивавшиеся регулярно С. П. Дягілєвим.

2. Російськакультура початку XX століття
2.1Просвітництво
«Культурнийренесанс» порушив, правда, в першу чергу, верхні, освічені верствинаселення. Проблема залучення соціальних низів до елементарної грамотності булаще дуже далека від вирішення. Щоправда, і тут намітилися зрушення.Відсотокграмотності населення, піднявся з 31 для чоловіків і 13 для жінок в 1859 р. довідповідно 54 і 26 в 1913 р. Кількість початкових шкіл, що знаходилися увіданні Міністерства народної освіти, збільшилася з 37 тис. в 1900 р. до 81тис. в 1914 р., а кількість учнів у них з 2,6 млн. до 6 млн.осіб. Крім того,напередодні першої світової війни ще 2 млн. чоловік відвідувалоцерковно-приходські школи. Стрімко зростала кількість різних добровільнихосвітніх товариств, народних університетів.
Витрати держави,органів місцевого самоврядування на потреби освіти збільшувалися дуже високимитемпами. Якщо в середині 90-х років XIX ст. на ці цілі щорічно відпускалосяприблизно 40 млн. руб., то до 1914 р. вже 300 млн.Протев плані фінансового забезпечення освіти Росія поступалася найбільш розвиненимдержавам. Так, до 1914 р. витрати на освіту в Росії, населення якої зачисельністю перевищувало населення Англії в 4 рази, були більше, ніж відповіднівитрати в Англії лише в 1,5 рази.
2.2 Наука
Початок XX ст.ознаменувалися інтенсивним розвитком вітчизняної науки. Великими досягненнямиздобули собі заслужену популярність вчені-природознавці. П. М. Лебедєв отримавпопулярність своїми роботами в області світлового тиску. М. Є. Жуковський ійого учень С.А.Чаплигін заклали основи аеродинаміки. Дослідження К. Е.Ціолковського передбачили сучасні досягнення в освоєнні космосу. Світовупопулярність придбали дослідження в області мінералогії і геохімії В. І.Вернадського. Створене нимвчення про ноосферу, сферу розуму, що виникає на планеті в процесі свідомоїдіяльності людства, зіграло величезну роль у формуванні сучасних уявлень провзаємини людини і природи.
На рубежі двохстоліть успішно працював у галузі ботаніки К. А. Тімірязєв.Міжнародноюгромадськістю успіхів вітчизняної науки проявилося у присудженні російськимученим Нобелівських премій. Їх лауреатами були видатний фізіолог І. П. Павлов(1904) і один з основоположників порівняльної патології та мікробіології І. І.Мечников (1908).

3. Авангардизм умистецтві XX століття
Рух під такоюназвою з'явилася на самому початку XX ст. Авангардизму вельми характерна такариса мистецтва, як розрив з усіма попередніми традиціями в художній творчості.Авангардизмузавжди притаманний дух якогось протиріччя зі старими, вкоріненими традиціями і вцьому — основна його специфіка. Суттю нового напряму в мистецтві, стала спробазнайти нові засоби вираження і нову структуру творів. Термін авангардизмз'явився в 20-і рр.., Але остаточно укріпився в мистецтва всього світу тільки в50-і роки.
За своєю суттюавангардизм — продукт, що виник в результаті багатьох протиріч в західнійкультурі того часу, де творили майстри з різними естетичними позиціями,громадськими поглядами і несхожими долями.Усамій суперечливості авангардизму знайшли свій прояв соціальні протиріччя тогочасу. У ньому знайшли відображення духовний занепад західної цивілізаціїпочатку століття, криза багатьох жанрів мистецтва.Самстрах людини, його невпевненість і розгубленість перед виникненням новихсоціальних катастроф і можливих революцій. А так само тих революційних подій,які вже відбувалися в Європі того періоду проявилися в новому художньому течії.Необхідносказати, що авангардизм знайшов сої прояв не тільки в живописі, а й улітературі, музика, театральному мистецтві, в культурі в цілому.
Майстри, якіпрацювали в жанрі авангардизму, з одного боку прагнули у своїй творчостівідобразити бунтарський дух епохи. Зіншого — при їх кілька наївних мріях про майбутнє вони дуже болісно сприймаливади суспільства, занепад в культурі. Одні з них відображали у своїх твораххаос в особистих, суб'єктивних переживаннях, інші — доходять та повногоанархізму і повалення всього, що створено раніше.Їхнікартини часто передають глядачеві настрій тривоги, протесту, безвиході іхворобливих переживань. В іншому випадку вони як би абстрагуються від реальногожиття, ідучи в своїх творах в ілюзорний світ суб'єктивних особистісних настроїві переживань. Втім, обидвітенденції можуть і співіснувати в одному творі.
Деякі художники,такі як Д. Рівера (Мексика) та ін, приєднавшись спочатку до течії авангардизму,надалі перейшли на шлях реалізму в художній творчості.
Однак іншіхудожники, письменники і по все ж залишилися вірні обраним напрямом, та вподальшому отримали заслужене світове визнання. Це і письменники М. Пруст(Франція) і Дж. Джойс (Ірландія), художники Сальводор Далі (Іспанія), П. Клеє(Швейцарія), наш співвітчизник живописець В.В.Кандинський і багато інших. Нимибули закладені основи ще одного нової течії в мистецтві — модернізму. У роботахавангардистів завжди присутній незвичне поєднання різних художніх тенденцій.Урезультаті чого і виникає своєрідна і невловима особлива естетичність таіндивідуалізм автора. Такі, наприклад, картини П. Пікассо. У Радянському союзілише відбулася революція і авангардизм вплинув на творчість таких діячівкультури, як В.В Маяковський, театральний режисер В.Е.Мейєрхольд і ін Уранньому періоді їх творчості явно простежуються авангардистські риси. Однакпізніше, вони відходять від даного напрямку. У західній культурі такі найбільшімайстра, як П. Пікассо та інне лише продовжили творчий шлях у цьому напрямку,але і внесли свій внесок у антифашистський рух.
Після закінченнядругої світової війни інтерес до авангардизму на заході ще більше зростає. Віднього відгалужується навіть новий напрям — неоавангардизму.Уцьому модерністському перебігу чітко проявилося прагнення до протесту, яккапіталістичному буржуазному суспільству, так і мистецтву соціалістичногореалізму.

4. Тенденціїмоди XX століття
1900-1950 рр.
Багато хто вважає,що мода початку XX століття — це Париж. Напочатку XX століття відомий французький модельєр Поль Пуаре (Paul Poiret)скасував корсети.
Корсети кількасторіч були неодмінною приналежністю жіночого одягу. Позбувшись від корсетів,жіночі сукні стали набагато зручніше ще й тому, що Поль Пуаре вкоротив їх.Ценегайно позначилося на довжині волосся. У моду увійшли короткі стрижки, якіпідкреслювалися легкими кучериками або «хвилями». Пряме плаття,плаття — сорочка, подовжений силует, штани — шаровари і вузькі спідницізобов'язані своєю появою на авансцені Моди Пуаре.
На початку XXстоліття ідеалом стала жіночність. Модними стали маленькі жакети, довгіспідниці, що підкреслюють витонченість і граціозність жінки. Невеликі капелюшкита маленькі сумочки лише посилювали цей ефект.У 20-і роки, знаменита ГабріельШанель впровадила в жіночий гардероб споконвіку чоловічі предмети одягу — піджак, штани, строгі сорочки з краватками, у корені змінивши тим самим стильжіночого одягу.
У 1920 роціМадлен Вьонне (Madeleine Vionnet) ввела в моду сукні з косим подолом.Докінця 20-х років лінія талії знижується і встановлюється десь в районі стегон,довгі спідниці перестають бути такими популярними, а в моду входить довжинаміді. Справжніми хітами в ті роки стали об'ємні пальта-кімоно з шалевимкомірами. Вони цілкомзадовольнялися пристрасть до екзотики і в той же час були теплими такомфортними. Ще задовго до першої світової війни став помітно підвищуватисякультурний, освітній рівень життя суспільства. Жінки активніше і сміливішевключалися в трудову, громадську діяльність.Іновий стиль одягу як не можна краще відповідав змінювався укладу життя. Тепермодним еталоном стала худорлява, спортивна жіноча фігура з широкими плечима,невеликими грудьми, вузькими стегнами й довгими ногами — фігура, схожа начоловічу. Жіночі сукні, блузи та жакети стали прямими.Одягукоротилася настільки, що лише трохи прикривала коліна. Талія непідкреслювалася зовсім.
У 30-і роки модаповернулася до приталеним формам, які набагато більше відповідали природнимпропорціям жіночої фігури і в якійсь мірі повертали звичний жіночий образ.Уцей час Марлен Дітріх (Marlene Dietrich) ввела в жіночу моду смокінги. Еталономкраси стала романтична жінка з ляльковим обличчям, маленьким, пухким, яскравимротом, з дрібною завивкою. Тридцятіроки стали епохою голлівудських кінозірок, які диктували правила в усьому — відстандартів фігури до модних силуетів. Вони куталися в пелерини, палантини, боаі пишні горжетки з песця, лисиці та норки, які ідеально поєднувалися з сукнямиз натурального шовку, парчі і атласу.
У воєнні рокився ця розкіш тимчасово відступила. Суворі часи вимагали більш строгих підходівдо одягу. У ці роки багато паризьких модниці позбулися своїх парчевих платтів ібоа з страусиного пір'я. Замістьцього Шанель запропонувала їм прості блузки сорочкового крою і прямі до колінспідниці — копії моделей власного гардеробу. Парижанки із захватом прийняли«елегантну простоту від Шанель». Жінки брали найактивнішу участь увійні. Тому модний жіночийодяг став походити на військову форму — широкі підняті плечі, затягнута талія.Такий одяг, доповнена туфлями на високих підборах і товстій підошві — «танкетці»,зберігалася в моді аж до 1947 року. У моду увійшли короткі стрижки по типучоловічих.
У 1947 роціКрістіан Діор (Christian Dior) показав свою першу колекцію під назвою «Newlook». Він представив публіці абсолютно новий, революційний жіночий образз вузькою талією, підкресленою високим бюстом, округлими, акуратними плечима іповними стегнами. Війна пройшла іхотілося спокійною, тихою, мирного життя. І в моді відповідно з'явився новийобраз. Його творцем став найвідоміший французький модельєр Крістіан Діор.Спідниці різко подовжилися. Взуття на плоскій підошві робила ходу більш плавноюі вільною. З'явилися нижніспідниці та прозорі капронові блузки. Жінки знову почали проявляти інтерес додекоративної косметики. Особливу увагу вони приділяли очам.
У 1946 році ЛуїРеарді створив бікіні. Але продажі були невтішними.Алеяк тільки Рита Хейворд і Мерелін Монро з'явилися перед фотографами в бікіні,суспільство вибухнуло. Всі дівчата мріяли стати великими актрисами і, природно,бути на них схожими, тому змели з прилавків весь запас тісних купальників.
1950-1970 рр.
Штани — капріЕміліо Пуччі (Emilio Pucci) запропонував після його подорожі на острів Капрі.Там він спостерігав за рибалками, які з чисто практичних міркувань — щоб ненамочити в човні штани — закатували їх до литок. Звідси і назва придуманихПуччі брюк — 'капрі'.
У 1954 ВівьєРоже (Roger Vivier) році зробив справжню революцію, придумавши туфлі нанайтоншому підборах-«шпильці» заввишки 7-8 см. Ці туфлі покладутьпочаток цілій серії шпильок, які стали символом епохи. На базі шпильки в 1959році народжується каблук «шок» — тонкий, дугою вигнутий назовні.
Однак до кінця1950-х — початку 60-х років спідниці знову стали зменшуватися. Коко Шанель в1954 році представила публіці свої знамениті костюми, що носять з тих пір їїім'я. У 1958 році 21-річний Ів Сен Лоран, як головний модельєр Будинку Dior,випустив свою першу сенсаційну колекцію. По-новомупрочитуються самі хітові пісні двадцятих років, які стають більш легкими,м'якими і сучасними. Верхні частини ансамблів також кроїлися по фігурі ізабезпечувалися потайними витачкамі, вставками з різних матеріалів і ефектнимидрапіровками. З'явилися «сукні-сорочки»- прямі, вільні, не відрізні в талії. Прямі сукні можна було носити по-різному- з поясом, чітко позначає талію, з поясом на стегнах або взагалі без пояса.
Один зпроцвітали в той час будинків Високої моди Будинок Юбера де Живанши.Цейідеальний стилістичний дует відбив еталон елегантності 50-х. Модні кольори — червоний, синій і рожевий, серед візерунків домінували квіти та горошок. Панітого часу не боялися звернути на себе увагу. Уособленням такої гармонійності буладля модельєра Одрі Хепберн. Особливуроль тоді грали аксесуари: дама могла вважатися пристойно одягненої тільки заумови, що у неї на голові була капелюшок, на руках — рукавички, в руках — сумочка, на шиї — намисто, а на ногах — човники. Мода 60-х років — цегеометрія, це стрілки, це об'ємна зачіска. У моді блондинки.60-ті роки — цетакож міні-мода з широким використанням клітки. А також плаття з високимкоміром-стійкою, спідницею рік, рукавами три чверті і широкими поясами.Одночасно стали стрімко зменшуватися сукні та спідниці.Знастанням сезону вони здавалися занадто довгими, як ніби в минулий раз від нихне було відрізано по 5-7 см.
Англійка МеріКуант (Mary Quant) винайшла міні-спідницю. Колекція 1960, Виконана Сен-Лораномна третьому році перебування главою Будинку Діора, навмисно шокувала пресу іклієнтів чорними шкіряними блузона, водолазка і короткими піджаками, подібнимидо тих, які носили радикально налаштовані студенти.
У 60-і рокиамериканські хіппі зробили справжню революцію не тільки у свідомості молоді, ай в молодіжному джинсовій моді. З тих пір штани, сорочки, куртки, плащі, кепки,взуття з джинсової тканини зайняли міцне місце в гардеробі сучасної людини.
У 1965 році ПьерКарден зробив революцію тим, що винайшов міні сарафани. Їх робили з вовняногосукна, на бретельках. Колекція П'єра Кардена 1968 нагадувала про космос. Взуття- низький каблук, блискучі поверхні, сумка, аксесуари.ВідП'єра Кардена прийшли стоячі коміри, приталені піджаки, дуже обтягуючі брюки.Чоловічі зачіски з довгою чубчиком на косий проділ були наслідуванням«Бітлз».
Довжина міні68-го року замінилася міді. З'явилися нові тканини — нейлон, капрон, кримплен.Починаючиз сімдесятих років, хутро виходить з моди. Жінки переодяглися в штани і взялиза зразок для наслідування чоловічий гардероб, позбавивши його жіночності.Серед хітів залишилися лише укорочені жакети з фарбованого песця, які візуальнорозширювали плечі.
Дайан фонФюрстенберг внесла свій внесок у розвиток моди. Адже саме вона була авторомсукні із запахом, яке вперше з'явилося у світі моди в 70-і роки. Ось вже 30років ця модель залишається актуальною.
1970 — 2000 рр.
Мода семидесятихбула незвичайною, яскравою, завзятою і навіть трошки божевільною.Всіодяглися в брюки кльош. Крім того, великою популярністю користувалисяневимушені напівкомбінезони і клаптеві спідниці до підлоги. У моді панувалаповна свобода, і змішання стилів тільки віталося.Великупопулярність придбав японський модельєр Кензо (Kenzo), який здивував всіхнеймовірним змішанням візерунків, кольорів і матеріалів. У 70-их роках шортипідкорюють Америку і Європу. Відсунувши на другий план джинсовий одяг, на рубежі1978-1979 років в моду увійшов зовсім інший за характером стиль одягу.Цебув стиль ретро. Це і подовжені спідниці, і класичні костюми, і сукні зжіночними, романтичними оздобленням. Ретро — стиль довго не протримався. Вінзберігся в моді для ошатного, а також для офіційного одягу.
У 1980 році вмоду увійшов спортивний стиль. Тодіз'явилися стьобані куртки і пальта, такі ж штани та комбінезони, а такожкросівки — все те, що раніше вважалося суто спортивним. Цей одяг чудово сиділана будь-якій фігурі. Величезну роль в моді 80-х грав і трикотаж, який бувяскравий і різноманітний, як ніколи раніше.Пуловерита жакети з блискучої пряжі стали носити навіть вечорами, що було абсолютнонове. Покази із демонстрації талановитих знахідок кутюр'є перетворилися наарену боїв за клієнтів. Моделі стали більш відомі, ніж актриси Голлівуду, авідомості зі світу моди почали цінуватися на вагу золота.
У 80-ті роки бувпопулярний стиль «мілітарі» й окуляри «авіатор». Одяг цьогостилю має велику кількість деталей: накладних кишень з клапанами, погонів,прітачних планок і поясів з металевою фурнітурою.Із80-х запозичуються суцільнокроєні, дуже широкі в проймі і вузькі в зап'ястяхрукава «летюча миша», а також «крилоподібні» рукави ікімоно. У 1987 році після загального захоплення великими обсягами все більшупривабливість стали набувати приталені, жіночні форми.
У 1988 році КарлЛагерфельд вивів на подіум легінси. Легінси міцно увійшли в побут, оскільки їхпоява співпала з повальним захопленням аеробікою. Джинсові куртки — обов'язковий атрибут кожного підлітка. Дівчата носять кросівки ошатнихзабарвлень, брюки — бермуди. Романтичнийстиль в моді створює противагу стилю унісекс. Романтизм в різних інтерпретаціяххарактерний для зіркового Версачче, легендарного Армані або Валентіно(Valentino). Нову хвилю в романтичну тему привніс італійський дует.ДоменікоДольче (Domenico Dolce) і Стефано Габбана (Stefano Gabbana) в 1985 р. створилитворчий тандем, а вже в 1988 р. колекція Dolce & Gabbana принесла їмміжнародну популярність.
Професіяманекенниці набуває все більшої популярності, всі дівчата прагнуть матистандартну фігуру, щоб підходити для цієї професії або бути хоча б схожими напопулярних топ — моделей. Починаєтьсяпросто справжній бум, всі прагнуть схуднути, застосовуючи для цієї метинайрізноманітніші засоби, і не завжди корисні для здоров'я. У 90-ті рокирозвивається і зовсім інший напрямок — мінімалізм. Пропагують його дизайнериволоділи мистецтвом відкидання всього зайвого.Особливодосягли успіху в цьому «перші леді» моди Жиль Зандер (Jil Sander) іДонна Кера (Donna Karan). Обидва підлоги роблять пірсинг. Мінімалізмхарактерний і для одного з найбільш успішних постачальників моди КельвінаКляйна (Calvin Klein).Засновник напрямки унісекс вивів на подіум «звичайнудівчину» Кейт Мосс (Kate Moss) і широко розпропагувати стиль «героїновийшик». Джон Гальяно (John Galliano) провів свій перший показ у Парижі в 1990р.У 1993 році Олександр Маккуїн (Alexander McQueen) придумав бамстери (bumster)- штани, штани, що сидять низько на стегнах, так що відкривається верхнячастина заду. У 90-і роки Олександр МакКуїн активно пропагувалися брюкибамстери (bumster).
1993 — Оскар дела Рента (Oskar de la Renta) створив свою першу колекцію для дому PierreBalmain і став першим американським модельєром, працюючим для французькогодому. Коли в 1997 роціз'явилася чергова екранізація трагедії «Титаніка», рушивши глядачівдо сліз, в моду знову повернулася жіночна елегантність з великою кількістюмережив і прозорих тканин.
У колекціях2000-2001 років «цитуються» елегантні 60-ті, розкуті 70-ті, розкішні80-ті… все ХХ століття. Умоді дорогі тканини, витончений крій одягу, стильні жіночні зачіски і виразниймакіяж. Східна вишуканість тепер легко поєднується із західним авангардом.Кімоно,джинси, армійські куртки, реперські штани, рюшечки в стилі Барбі, перли і бісер- і все це актуально разом і окремо. 2000 — лейбл Victoria's Secret представивнайдорожчий бюстгальтер в світі, прикрашений рубінами і діамантами на 15мільйонів доларів.У 2001 році Донателла Версаче (Donatella Versace) створиласукню «Грецька богиня», зроблена у вигляді туніки. 60-70-80-90-екожне десятиліття пропонувало нові дизайнерські знахідки, неодноразовозмінювався стиль. На сценувступили італійці (Gucci, Valentino, Versace) і японці (Кензо Такада, МітсухіроМатсуда, Йоджі Ямомото, Рей Кавакубо і Іссей Міяке).

5. Радянськийкіноавангард 1920-х років
Фільми демонструютьпроцес оновлення кіномистецтва та формування нового кіно.Ціекранні відкриття — свідоцтво експериментів, здійснених під впливоммодерністського мистецтва і в результаті «соціалізації» культури.
Картинидемонструють процес трансформації колишніх жанрових та образотворчих систем,являючи собою модель нового фільму, яка будувалася за образом і подобоюміфотворчості. Новекіномислення вторгається в традиційну літературну екранізацію («Шинель»),перекидає образність мелодраматичної кінематографії («Катька — паперовийранет», «Третя Міщанська»), вносить стилістику «поетичного»в розробку історико-революційного фільму («Броненосець», «НовийВавілон „).
Повз “романтизму,стилізма, екзотизму, архаїзму, реконструкції, реставрації, кафедри, храму,музею» агітаційно-атракціонне, динамічний порив кіноентузіастов здійснюємодернізацію кінематографа. Народжується нова його структура — монтажна засвоєю природою.
«Ефектнеіснуючого простору» Л. Кулешова, «монтаж атракціонів» С.Ейзенштейна, «парад ексцентрика» Г. Козинцева стають новим видовищниммовою, способом авторського «висловлювання», кіноізмеренія. І втематичному, і стильовому відношенні виникає «кінематографічний»екран.

6.Французькийкіноавангард 1920-х років
Двадцяті рокипроходили у Франції під знаком інтелектуального та естетичного бунтарства, якийдосяг свого апогею в кіно. Урбанізм, футуризм і фантастика сформували смакицілого покоління письменників і артистів. Кінематограф«струшує» реальність за допомогою ексцентрики і трюку. У «клеровского»покоління склалася манера сприйняття повсякденності як феєрії, як відвертийбуфонади, як хиткого міражу. Кінопоезія1920-х творила на екрані свою міфологію, і це був своєрідний кінематографічнийнонконформізм, спосіб повалити загальноприйняті норми, підкреслити ефемерністьіснуючого порядку речей, обпаленого диханням війни.
Французькийкіноавангард — явище не однорідне.1910 — 1920-ті роки — час народження різнихмодерністських течій, які у своєму футуристичному пафосі не могли пройти повзкінематографа, відчуваючи з ним спорідненість і генетичне, і естетичне. У кіноіснували всі ті течії, які відбили розклад модернізму на цей період.Відчутнийвплив на його розвиток надали кубізм, абстракціонізм, конструктивізм, дадаїзм,сюрреалізм. Однак усіх авангардистів об'єднувало прагнення знайти «есенцію»кінематографічності, виявити чисту сутність кіно.

Висновок
XX століттявідрізняється від всіх попередніх епох своєю надзвичайною ексклюзивністю!Недавня виставка в Берліні зібрала найзнаменитіші твори мистецтва, створені вXX столітті. Навіть цифри вражають: близько 600 картин, малюнків, скульптур,фотографій — результат роботи більш ніж 200 авторів.Величезнийвнесок у мистецтво xx століття внесли, наприклад, що жили тут у 20-30 рокиросійські художники-авангардисти. Досить при цьому згадати лише Малевича іКандинського.
Крім живопису іскульптури на виставці були представлені і такі розділи мистецтва, якфотографія, архітектура, книжкова та комп'ютерна графіка. Експонати для цієївоістину грандіозною експозиції люб'язно надали численні власники приватнихколекцій. Своїмибагатствами поділився з такої нагоди також і ряд знаменитих європейських іамериканських музеїв.
Європейськакінодокументалістика, натхненна поетичним кінематографом Роберта Флаерті ікіноексперіментамі Дзиги Вертова, народилася і розвивалася в 1920-1930-і рокияк би на різних полюсах.Причому, як в естетичному, так і політичному сенсах. Зодного боку — школа британського кіно, яка відразу ж заявила з кіноекрана просвоїх демократичних позиціях і прагненні до публіцистичного аналізу процесівповсякденному житті.З іншого — німецький кінематограф, який створив у міжвоєннідесятиліття принаймні два кіношедевра, максимально віддалені один від одного іза своєю поетиці, і за стилістикою. Ними,без сумніву, є фільм Вальтера Руттмана «Берлін — симфонія великого міста»(1927) і стрічка Лені Ріфеншталь «Тріумф волі» (1934).
КінематографЛені Ріфеншталь — орнаментальність і романтизм, тиранія прекрасного і культсили. «Тріумф» стилістично близький «Народженню нації»Д.У.Гріффіта, його декоративна бароковість перегукується з «Нібелунгів»Ф. Ланга, «безшовна» манера зйомки багатьом зобов'язана впливу «Берліна»В. Руттмана. Але незалежно від спадкоємців і послідовників — фільм великий.Його успіх це успіх не пропаганди, а Лені Ріфеншталь як талановитого майстра.

Списоклітератури
1.Ахієзер А.С. Соціально-культурні проблеми розвитку Росії: Філософський аспект.М., 1992.
2.Світосприйняття і самосвідомість російського суспільства (ХI-ХХ ст.) М., 1994.
3.Щетиніна Г. Духовне життя російської інтелігенції в н. ХХ ст. М., 1997.
4.Неклюдова М.Г.Традиції і новаторство в російській мистецтві 19-поч. 20 ст.М.,1991.
5.Кондаков І.В. Вступ до історії російської культури. М.,1997.
6.www.sunk-peter.org.ru «Художні виставки Німеччини 1990-х рр..»
7.Смольська Є.П. «Масова культура»: розвага чи політика? М.:Думка,1986.
8.Фетісова Т.А. Культура міста. / / Людина: образ і сутність. — М.: ИНИОН, 2000.
9.Енциклопедичний словник з культурології. — М.: Центр, 1997.
10.Флієр А.Я. Культура як фактор національної безпеки / / Суспільні науки ісучасність. 1998. № 3.
11.www.sunk-peter.org.ru «Мода 20 століття».


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.