Реферат по предмету "Культура и искусство"


Використовування кольорової гамми, макiяжу, зачісок i конструктивних рiшень костюма у спортсменiв-танцюристiв

Курсова робота
з дисципліни
Методика викладання європейського танцю
Використовуваннякольорової гамми, макіяжу, зачісок i конструктивних рішень костюма у спортсменів-танцюристiв
 
План
Розділ 1. Літературний огляд
Розділ 2. Мета, задачі, методи іорганізація досліджень
Розділ 3. Результати досліджень. Діякольору на людину. Чинники сприйняття кольору в костюмі
1.  Вплив світлового середовищана сприйняття кольору
2.  Сприйняття кольору костюма зпогляду психологіїВисновкиЛітература

Розділ 1.Літературний огляд
Актуальність теми визначається важливістю таких понять, як зовнішнійвигляд і стиль костюма, манера поведінки (назвемо все це одним словом — імідж),колірна гамма, макіяж, зачіска при підборі і створенні спортивного костюма.
Успіх спортивного танцю у великій мірі визначається не тільки правильнимтехнічним виконанням рухів, але і добре і вдало виконаним костюмом, який додаєвиступу яскраве, емоційне забарвлення і підкреслює його самобутність. Украйважливо враховувати таке поняття, як імідж, при створенні костюма і образуспортсмена-танцюриста.
Сучасна танцювальна практика дозволяє констатувати факт недостатньоїобізнаності про вплив кольору і створення іміджу при роботі над костюмомтанцюристів-спортсменів. Необхідне створення гармонії пари в спортивних танцяхне тільки в технічному виконанні, але і в зовнішньому вигляді.
Поняття «імідж» достатньо ємко. Воно включає і зовнішній вигляд, і стилькостюма, і манеру поведінки. Успіх або невдача і в діловій, і в особистій сферібагато в чому визначається тим враженням, яке ми проводимо на інших людей.Імідж служить не тільки для залучення уваги. Ми не завжди віддаємо собі звіт,чому вибираємо той або інший образ. Імідж — прояв внутрішніх відчуттів івласних уявлень про себе з урахуванням стереотипів сприйняття оточуючих людей.Імідж повинен підкреслювати сильні сторони і приховувати недоліки.
Певні типи іміджу складаються в суспільстві під впливом моди, мистецтва іт.д. Імідж може складатися і на основі емоційних ролей, які ми граємо. Іміджзалежить не від соціальних ролей, а від психологічних характеристик — зокрема,самих виражених рис вдачі. Імідж міняється відповідно до того, яку соціальнуабо емоційну роль ви граєте або збираєтеся зіграти в даний момент. Імідж — цеякийсь образ, яка людина, що представляє миру, свого роду форма самопрезентації.
Кожна людина має свою індивідуальну тілесну конституцію. В морфологіїіснує три основні типи пропорцій тіла: Доліхоморфний – довгі ноги, короткийвузький тулуб. Брахиморфний — короткі ноги, довгий і широкий тулуб, Мезоморфний- середній варіант розмірів тіла.
У психолога Кречмера також виділено три типи статури:
— мезоморфи — люди, що мають атлетичну статуру, м'язисті, сухорляві,необтяжені зайвою масою — 30% від загального народонаселення;
— ендоморфи — люди, про яких можна сказати, що вони «більшою міроюкруглі, ніж високі», — також третина всіх громадян миру;
— ще 30% — ектоморфи — з витягнутою статурою, худорляві, з вузькоюкісткою.
Останнім часом саме ектоморфи «правлять бал» Інші виснажують себеварварськими дієтами, голодовками і фізичними вправами. Проте конституціюдієтами і вправами не змінити. Єдине, до чого може привести гонитва за ідеалом,- це страшна закомплексованість щодо свого тіла. Звідси і тілесні «затиски», іскутість, і порушення пластики, постави і ін.
Мабуть, не кожна людина у наш час задоволена своїм тілом. Адже саме знього починається імідж. Мова тіла передає набагато більше інформацію про нас,хочемо ми цього чи ні. Манера рухатися, тобто хода, манера сидіти, постава,особливості жестикуляції і міміки дуже багато розкажуть про вашуіндивідуальність. Вони можуть працювати на ваш імідж або проти нього.
Недоліки фігури можна приховати за допомогою одягу. Визначивши тип (подеяких характеристиках: волосся, очі, відтінок шкіри), до якого відноситьсялюдина, можна завуалювати недоліки і підкреслити достоїнства.
З незапам'ятних часів одяг, окрім основних своїх функцій — захисту іприкраси — несе інформацію про власника; своєрідний код, який треба умітипрочитувати. Досвідчене око відразу відзначить, наскільки вміло ви одягнені: чипідходить костюм до вашої фігури, чи відповідає характеру і темпераменту,допомагає чи ні приховати недоліки. Ваш статус, психологічні особливості,соціальна роль, думки і відчуття — все знайде віддзеркалення в костюмі.
Існують два дуже важливих поняття, запропоновані швейцарським психологомМаксом Лютером: «естетична елегантність» і «психологічна елегантність».Естетична елегантність — коли кожний елемент костюма підібраний за кольором,формі, малюнку і всі елементи узгоджуються один з одним. Психологічна елегантність- уміння створювати власну гармонію, «родзинку», властиву вам і лише вам.
Об'єднавши ці два поняття, ви зможете конструювати костюм індивідуально ііз смаком, комфортно відчувати себе в «другій шкірі», знаючи, що ви хочетесказати миру про себе і яку реакцію одержати у відповідь.
А зараз поговоримо про колір, колірній гаммі, оскільки колір грає важливуроль при створенні костюма. Колір відноситься до числа найважливішихпоказників, що характеризують властивості предметів навколишнього насматеріального світу. Сприйняття кольору несе людині величезну інформацію пронавколишній його світ.
Спортсменам-танцюристам треба знати основи сприйняття кольору дляправильного, науково обґрунтованого і естетично повноцінного використовуваннякольору в рішенні своїх задач.
Кольори не залишають нас байдужими. Вони свідчать про життя, достаток ібагатство, пожвавили, наповнюють і збагатили нас. Кольори панують над речами,як чарівництво, вони в змозі зачарувати і зачарувати нас.
Колір — це відчуття, що дозволяє розрізняти біструктурні компонентизорової інформації, розрізненої оком одномоментно в полі зору. Кольори емоційновідображають душевний стан і таким чином впливають на нас. Вони контактують нетільки з нашими тазами, але і в рівному ступені з рештою відчуттів. Їх дія нанас завжди цілісна. У кольорів є емоційна, сила, щр викликає настрій, впливаєна людину, лякає, заспокоює, підбадьорює, шокує, може викликати або подавитибажання працювати, любити.
Отже, кольори визначають навколишній нас світ в такому ступені, про якийми можемо тільки підозрювати. Вони будять у нас відчуття і реакції, порушуютьбажання і викликають настрої, інтерес або огиду.
Природно, ми розрізняємо веселі і похмурі кольори, теплі і холодні. Мирахуємо всі відтінки червоного і жовтого кольорів теплими, синій ізеленувато-голубий сприймаємо швидше як прохолодні. Колір має свою власну вагу.Світлі кольори ми вважаємо легенями, темні ж сприймаються нами як важкі.
Кожний професійний модельєр костюма знає, як просто за допомогою кольорувикликати меланхолійний або веселий настрій, значно обважнювати або додатилегкість тому або іншому костюму, незалежно від обставин. Особливе значенняправильний вибір кольору костюмів придбаває у такому вигляді спорту, якспортивні танці. Важливо мати систематизовані пізнання в цьому напрямі і умітизастосовувати їх на практиці при підготовці виступу і створення іміджу паританцюристів (акцентуючи увагу на жіночому костюмі, оскільки чоловічий костюм,як правило, більш традиційний і частіше виконує призначення відтіняти костюмжінки-танцюриста).
Кольори — це випромінююча сила, енергія, дія яких на людину буває іпозитивним, і негативним, незалежно від того, усвідомлюємо ми це чи ні. Якимсьнез'ясовним чином кольору пов'язані з нашим основним життєвим настроєм, нашимвідчуттям буття. Наше сприйняття кольору залежить не тільки від світлових хвильі світлочутливих рівнів сітківки, але загадковим чином пов'язано з нашимнастроєм. Кольори ми бачимо більш інтенсивними і яскравими, якщо знаходимося вгармонії.
Всі кольори заслуговують, щоб їх любили і захоплювалися однаковою мірою.Перевага, що віддається нами якому-небудь одному певному кольору, залежить віджиттєвих обставин, віку і статі. Як в дзеркалі, ми знаходимо своєвіддзеркалення в кольорах, яким віддаємо перевагу, точно також відображаються ікольори, що впливають на нас і що залишають свій відбиток.
Симпатії, які ми випробовуємо до якогось певного кольору, не постійні,вони нерідко міняються протягом всього життя під впливом самої епохи або жрізного перебігу моди.
Який ваш улюблений колір? Зрозуміло, улюблений колір існує. Припущення,що у людини є улюблений колір, нікого не кривдить, хоча це говорить про те, щорешта кольорів подобається йому менше ніж вибраний їм. Тим самим звужуєтьсяширокий спектр особи людини, що зробила вибір. Це обмеження, проте, дещозменшується і частково усувається завдяки тому, що протягом всього життя ізалежно від нашого настрою ми міняємо свої улюблені кольори. Якщо вище йшлосяпро сприйняття і враження, то тепер ми маємо справу з виразом, а саме з тим, якколір характеризує нас самих, як в ньому відображається наша особа і що вонавиражає.
Дилему, що стосується вибору кольору, належить вирішити і нам: чивибираємо ми той колір, який відповідає нашій природі, виражає наші спонуки,наше неусвідомлене єство і її внутрішню динаміку, або ми віддаємо перевагукольорам, яким, так би мовити, хотіли б відповідати, про які мріяли і єстваяких прагнули. Кольори відображають поведінку і єство людини, а перевагаякого-небудь одного кольору або комбінації різних кольорів свідчить про душу іхарактер.
Природа — це найкращий майстер комбінації кольорів, так як колірнагармонія полягає в узгодженні різно-розташованих рядів тонів, які всі разомскладають колірне мистецтво.
Костюм — свого роду реклама пари танцюристів. Реклама повинна збудитиувагу, викликати інтерес. Кольорова реклама примушує людину емоційно сприйматипредмети, полегшує пізнавання і може завдяки символічному змісту впливати напідсвідомість.
Звичайно ж, для досягнення поставлених цілей зміст і колір повинні діятипогоджено. Люди в більшості здатні дуже добре сприймати мову кольору. Окремовзяті кольори і в поєднаннях між собою виражають абсолютно особливі значення,що ґрунтуються на одержаному досвіді і ведучі до асоціацій
колір психологічний імідж танцюрист

Розділ 2.Мета, задачі, методи і організація досліджень
Людина винайшла одяг для того, щоб створити собі другу шкіру, яка данатваринам від природи. Вона повинна була захищати від негоди, служити потребікрасиво виглядати і сприяти самовираженню. Цю другу шкіру людина постійнозмінювала, переробляла, удосконалювала, підганяв під соціальні і професійнімірки, міняючи матеріал, фасон і колір.
Одяг людини може багато що розказати про нього і його внутрішній світ.Завдяки ній він може підвищити свою безпеку, відчуття власної гідності,поліпшити самопочуття, збільшити радість або відчути, у переносному розумінні,своє народження. І, навпаки, людина, що має невідповідний, простий, несучаснийкостюм, може відчувати себе невпевнено, принижений або не відповідатиобставинам.
Існує прислів'я: «одяг робить людей», але перефразувавши її, можнасказати: «колір одягу робить людей».
Час дозрівання власної особи, пошуків індивідуальності приводить акращому випадку до впевненого вибору кольорів, який відповідає єству, образу іособи, а в гіршому — до невпевненості і невідповідності зовнішнього вигляду ієства людини.
Іноді перевагу одержує певний колір, що свідчить про перебіг моди або пропору року. Виникає питання, як сильно ми дозволяємо моді і пануючим напрямамдиктувати нам колір, тим паче, що мода нашого часу дуже мінлива і здатна сильновпливати на споживача. Вона типове дитя споживацьких мас нашого суспільства.
Чи повинні ми підкорятися уявленням мас про смак, поступати так, якнаказують вони, проти нашої волі і думки міняти ті, що любилися нам знародження або відповідні внутрішньому світу кольори тільки тому, що так диктуємода цього року?
Можливо, краще залишатися вірними своєму індивідуальному чуттю івикористовувати тільки аксесуари того кольору, який зараз модний!
Чи будемо ми створювати танцювальний костюм в світлих пастельних тонах,навіть не дивлячись на те, що вони підкреслюють нашу повноту і округлі форми,знаючи, що кольори цілком можуть зробити нас товстими? І чи потрібно взагалізамислюватися про вибір кольорів при створенні костюма в спортивних танцях?
Чи слід спостерігати за модою як за радісною грою і брати участь в нійабо відноситися до неї як до чогось другорядного? На ці питання, мабуть,повинна відповісти для себе кожна людина.
Але щоб розібратися в цьому, треба докладніше зупинитися на такихпоняттях, як мода і масовий смак.
Так що ж таке мода?
Про моду всерйоз стали писати порівняно недавно, і ми все мало знаємо прозакони, які визначають її рух. Моделювання одягу — мистецтво. Проте модельєр недиктатор, а швидше порадник, вчитель смаку. Він не повинен нав'язувати всім ікожному своє сприйняття прекрасного, він лише підказує шляхи вдосконаленняіндивідуальності кожного.
Людини зовні моди не існує — це аксіома. Мода хоча і тимчасовий, алезакон.
Розмова про виховання смаку неосяжна. І він не може обмежуватися якими бто не було практичними, конкретними порадами. Смак — сума знань, виховання,внутрішньої культури людини. Вибираючи свій стиль, краще відстати від моди.Найцікавіші рішення виникають на межі «модного» і хай «немодного», але свого.Весь секрет в тому, щоб не сліпо підкорятися моді, а підпорядковувати її собі,підбираючи саме те, що йде тільки вам. Адже навіть недоліки своєї зовнішностіможна так обіграти, що вони стануть гідністю, своєрідною «родзинкою».
Мода живемо своїм життям і по своїх законах: гармонія, єдність змісту іформи. Мода нікого не може залишити байдужим, спокійним. Вона розбурхує нашусвідомість, примушує вигадувати, фантазувати. Мода багатолика, мінлива, непостійна.
Мода і масовий смак
Смак — здатність розрізняти за допомогою відчуттів естетично доцільніявища і предмети. Розвиваючись в процесі пізнання, відчуття стають йогоневід'ємним елементом.
Під впливом смаків складаються естетичні норми, уявлення про досконалість.Смаки певним чином формують ідеали, випробовуючи на собі, у свою чергу, впливостанніх. Природа смаку — в його масовості, яка не виключає, а, навпаки,припускає існування розвинених індивідуальних оцінок, які, у свою чергу,соціально обумовлені.
Знак моди — вираз внутрішнього і необхідного зв'язку між явищами — розкривається в своїх провідних тенденціях
Смак — загальнопоширений і пануючий, він є модою.
Поза сумнівом, що люди визнають за найкрасивіший той колір, який вонивважають найефектнішим. Кольори роблять можливим контраст, дозволяють слабкістьперетворити на силу і, звичайно, можуть виразити те, чого немає насправді:губна помада або рум'яна можуть створити враження рум'янцю, кольоровий лак длянігтів або штучний загар — життєвості і здоров'я, а все приховуюча мода — будь-який бажаний блиск і видимість щастя. Дія, яка кольори надають на людину,виявляється поступово, але проте настирливо.
Безпосередньо фізіологічною дією на організм людини при сприйняттікольору пояснюється явище збудження, заспокоєння, що визначається багато в чомутемпераментом, душевним станом людини, його віком, здоров'ям.
Приведемо декілька прикладів дії кольору на стан людини: червоний,жовтий, оранжевий — порушують нервову систему, кольори екстраверсії, імпульсобернутий назовні. Синій, фіолетовий, зелений — пасивна інтроверсія і імпульсобернутий всередину.
Мета дослідження — вивчити, як впливає колір на людину, чому ми вибираємопевні кольори, як за допомогою кольору приховати або підкреслити свої недолікиі достоїнства.
Задача дослідження:
1. Вивчити на основі психологічних характеристик центральної нервовоїсистеми (ЦНС) дію кольору на людину.
2. Розглянути чинники сприйняття кольору в костюмі спортивних танцюристіві застосувати одержані дані на практиці.
В наших дослідженнях використовувалися методи аналізу літературних даних,нагляду і аналізу кіно-відеоматеріалів.
На основі проведених наглядів і аналізу можна констатувати, що зовнішнійвигляд пари не завжди відповідає, гармонує з її технічним рівнем. Зовнішнійвигляд пари йде врозріз з єством. При створенні образу костюма не враховуютьтакі показники, як імідж і вплив кольору на людину.
Існує величезна кількість градацій людського настрою і асоціацій,величезна кількість відтінків кольору. Все залежить від світовідчування,способу життя і емоцій спортсмена, його здібності сприймати колір.
Психологічна дія кольору дуже різноманітна. Розрізняють пряму діюкольору, здатну додати середовищу або костюму вигляд, який справлятиме на насвраження легкості або тяжкості, викликати відчуття веселощів або печалі.
Спершу треба прослідити сприйняття кольору в костюмі з поглядуфізіології.
Ми розрізняємо адаптацію або пристосованість ока до яскравості (світло,темнота) або до кольору поля зору; тут ми маємо у вигляді дію кольору на чутливістьсітківки і розширення або звуження зіниці. Колірна адаптація — явище більшслабке, ніж світлова адаптація, і протікає в більш короткий проміжок часу.Найбільший час адаптації спостерігається для червоного і фіолетового кольорів,якнайменше — для жовтого і зеленого. Адаптація до білого знижує відмінності міжсиніми кольорами в порівнянні з темновою адаптацією. Адаптація до білогопідвищує відмінності між зеленими в порівнянні з темновою, а в цілому призниженні яскравості відмінності кольорів погіршуються. Явище колірної адаптаціївизначає оптимальну помітність колірної плями по відношенню до фону (деталікостюма).
Оптимальна помітність:
- жовтий начорному; синій на білому;
- білий насиньому; чорний на оранжевому;
- оранжевийна чорному; чорний на білому;
- білий начервоному; білий на чорному;
- червонийна жовтому; зелений на білому;
- оранжевийна білому; зелений на червоному.
Посередня помітність:
червоний на зеленому.
Етапи формування зорового сприйняття
1. Оптико-фізичні процеси:
— Об’єкт що відображає, поглинаючий і розсіюючий випромінювання відджерела випромінювання;
— змінений потік випромінювання, що відображає оптичні властивостіоб'єкту;
2. Фізіологічні процеси:
— роздратування приймача сітківки ока (формування кольору);
— передача збудження в головний мозок;
3. Психологічні процеси:
— виникнення в свідомості відчуття;
— виникнення зорових відчуттів;
— виникнення відчуттів інших органів чуття;
— виникнення елементів пам'яті;
Логічна обробка відчуттів і сприйняття об'єкту нагляду (зосередженняуваги на сприйнятті кольору).
Аналіз модних силуетів і модних кольорів за період 1993-1999 рр. показав,що і з недоліками фігури можна підходити до компромісного рішення при створеннікостюма, тобто не відставати від моди і підкреслити свою індивідуальність.
Силуети і колірна гамма костюмів в спортивних танцях достатньорізноманітні. З 1993 по 1995 рр. силуети достатньо спокійні і стандартні. Вєвропейській програмі (St) цедовгі, помірного об'єму плаття. Лінія талії на ліфі на місці. Але ліф і верх платтядостатньо скромні, в міру відкриті, невелика кількість шарфів. Влатиноамериканській (La)програмі силуети костюма закритого верху (плечі, руки), спідниця — різана,«хвости» з шматків різної довжини, на рівні трохи вище коліна. Колірна палітрапредставлена однотонними, достатньо яскравими кольорами: переважають рожевий,жовтий, червоний, голубий, білий.
З 1995 року силуети в костюмах міняються. В St костюмах довжина плаття коротшає, алене дуже. Об'їм спідниці збільшується, верх плаття врівноважується за рахунокоб'ємних повітряних шарфів. Силуети в La костюмах міняються, довжина коротшає, замість різанихспідниць з'являються крупні рюші, оголяються плечі, спина. Колірна гамма відоднорідної переходить до комбінованої, поєднання яскравих тонів і півтонів.Переважання білого, зеленого, голубого, фіолетового, поєднань яскравих кольорівз чорним. В останній рік ситуація помінялася в силуетах. В St костюмі лінія талії достатньо сильнозанижена, об'їм спідниці став більш спокійним, кількість шарфів зменшилася. В La — це маленькі плаття, побудовані наоснові асиметрії. З'являються елементи бахроми. Колірна гамма різноманітна,багато комбінацій, кольорів, контрастів, переважання темних тонів: фіолетового,темно-синього, чорного, червоного, зеленого, голубого.
При створенні костюма спортивних танцюристів і іміджу пари не можна незгадати і про типів зовнішності, на яких також ґрунтується побудова костюма.
Жінки темного типу: темно-осінній або темно-зимовий.
Волосся: чорні, червоно-коричневі; темно-русяві з сивиною. Очі: карі абокольори горіха. Відтінок шкіри: слонячої кістки; соковито-бежевий,темно-оливковий; бронзовий; чорний. світло-весняний або світло-річний.
Волосся: біляві або світло-русяві. Очі: голубі; сірувато-голубі;водянисті; ясно-зелені. Відтінок шкіри: світлий — слонячої кістки абофарфоровий, персиковий.
Жінки типу тріски: Теплий весняний або теплий осінній.
Волосся: ягідно-світлі, руді або каштанові. Очі: кольори топазу; горіха;темно-зелені, зеленувато-голубі. Відтінок шкіри: кольори слонячої кістки зластовинками; золотисто-коричневий; персико-фарфоровий; жовтувато-бежевий.
Жінки пом'якшеного типу: Пом'якшений літній або пом'якшений осінній.
Волосся: середньо-русяві, середнє або мишачо-каштанові; попелясто-біляві.Очі: голубувато-зелені, карі, сірувато-голубі. Відтінок шкіри: кольори слонячоїкістки, рожево-бежевий або світло-бежевий, світло-оливковий.
При створенні костюма не можна забувати і про освітлення, при якомузнаходитимуться костюм і його володар під час виступу спортивної танцювальної пари,оскільки кольори при різній освітленості мають тенденцію до зміни кольору,відтінку. Представимо це у вигляді таблиці. Зміна кольору тканини залежно відоточення і освітлення в світліТканина Червоний Оранжевий Жовтий Зелений Голубий Фіолетовий Чорний чорно-пурпурний коричневий блідо-оливковий зелено-коричневий голубувато-коричневий фіолетово-чорний Білий червоний оранжевий жовтий зелений голубий фіолетовий Червоний більш інтенсивний яскраво-червоний оранжевий коричневий фіолетовий пурпурний Оранжевий
більш
інтенсивний більш яскравий більш яскравий жовтий коричневий Червоний Жовтий оранжевий оранжевий яскравий жовтий зелено-жовтий зелений коричнево-червоний Зелений сірий або чорний жовто-зелений зелено-жовтий яскравий зелений голубувато-зелений Пурпурний Голубий фіолетовий сірий грифово-сірий голубувато-зелений більш яскравий голубувато-фіолетовий Фіолетовий пурпурний коричневий темно-коричневий буро-зелений голубувато фіолетовий Фіолетовий
Характер і виразність кольору можуть значно мінятися залежно від різнихасоціацій. Кожний з нас намагається пояснити емоційну характеристику того абоіншого кольору характером предметів, на яких ми звичайно сприймаємо цей колір.Це дуже індивідуальна особливість кожної людини, залежна від придбаного їм досвіду.
Колірна дія колірних поєднань на людину тісно пов'язана з призначенням іфункцією костюма. Саме це і визначає гармонію форми і кольору в костюмі. Колірволодіє певною виразністю, яка повинна узгоджуватися з функцією абопризначенням костюма. Колір може підкреслити структурні характеристики даноїформи або ж стирати їх. Колір надає сильну емоційну дію на психологічне,фізіологічне сприйняття форми. Характер колірних поєднанні робить значний впливна душевний стан носія костюма і може змінити його настрій. Будь-який емоційнийстан може активізуватися або ослабитися відповідно колірним поєднанням.
Застосовувати вказані принципи і положення в практиці створення іміджупари спортивних танцюристів необхідно і можливо.

Розділ 3.Результати досліджень. Дія кольору на людину. Чинники сприйняття кольору вкостюмі
1. Впливсвітлового середовища на сприйняття кольору
Розрізняють три види дії кольору на людину: фізичне, оптичне і емоційне.
При фізичній дії йдеться про дію кольору на фізіологію людини. Об'єктивнадія кольору підтверджена експериментальним шляхом і залежить від кількостікольору, якості кольору, часу дії, особливостей нервової системи, підлоги іінших чинників. Безпосередньою фізіологічною дією на весь організм людинипояснюється явище, що викликається червоними і синіми кольорами, особливо примаксимальній їх насиченості. Три первинні основні кольори: червоний, жовтийсиній рівно видалені один від одного і є основою складової кожного кольору,тобто їх не можна змішувати. Три вторинні кольори: оранжевий, зелений іфіолетовий повинні змішуватися в дуже точно розрахованих, кількісно рівнихчастках первинних кольорів. Під додатковими колірними парами маються на увазічервоний і зелений, синій і оранжевий, жовтий і фіолетовий. Їх взаємодіяпроводить гармонійну дію.
Червоний колір порушує нервову систему, викликає почастішання дихання іпульсу і активізує роботу мускульної системи. Синій колір надає гальмуюче діюна нервову систему. Червоний, жовтий, оранжевий кольори є кольорамиекстраверсії, тобто імпульсу, оберненого назовні. Група синього, фіолетового,зеленого — навпроти для пасивної інтроверсії і імпульсів, обернених всередину.Оранжевий і червоний кольори порушують попутно із зоровим і слуховий центрмозку, що викликає уявне збільшення гучності шумів. Не позбавлено підстави, щоці активні кольори часто називають «кричущими». Зелений і синій, заспокійливікольори, ослабляють збудження слухового центру, тобто як би ослабляють абокомпенсують гучність шумів.
Кольори:
збудливі — червоний, оранжевий, жовтий;
заспокійливі — зелений, голубий;
пригноблюючі — фіолетовий, темно-сірий, чорний.
жовто-коричневий колір здається сухим, зеленувато-синій — вологим,рожевий — солодкуватим, червоний — теплим, оранжевий — кричущим, фіолетовий — тяжким, жовтий — легенею. Цю дію кольору не можна пояснити асоціаціями. Воновикликано олітезією, тобто збудженням одного органу чуття при роздратуваннііншого.
Основні характеристики уявної дії кольорів:
білий — легкий;
жовтий — легкий, теплий, сухий;
оранжевий — теплий, сухий, кричущий, гучний;
червоний — важкий, теплий, сухий, кричущий, гучний;
фіолетовий — важкий;
синій — важкий, холодний, вологий, тихий, спокійний;
зелений — прохолодний, вологий, спокійний;
голубий — легкий, вологий, тихий, спокійний;
коричневий — важкий, теплий, вологий;
чорний — важкий, сухий.
Оптична дія кольору
До цієї дії відносяться ілюзії або оптичні явища, що викликаютьсякольором і змінюють зовнішній вигляд предметів. Розглядаючи оптичні явищакольору, всі кольори можна умовно розділити на дві групи: червоні і сині,оскільки в основному кольори по своїх оптичних властивостях тяжітимуть доякої-небудь з цих груп. Виключення складає зелений колір.
Світлі кольори, наприклад білий або жовтий, створюють ефект іррадіації,вони як би розповсюджуються на розташовані поряд з ними більш темні кольори ізменшують забарвлені в ці кольори поверхні. Для прикладу: якщо через щілинудощатої стіни проникає промінь світла, то щілина здається ширше, ніж насправді.Коли сонце світить крізь гілки дерев, гілки здаються більш тонкими, ніжзвичайно.
Основні оптичні особливості груп червоних і синіх кольорів представлені втабл.
Червоний, жовтий, оранжевий
Фіолетовий, синій, голубий
  теплі, важкі, матеріальні, міцні, плоскі фактурні, шорсткі, матові розширення, розповсюдження по горизонталі підлеглі дузі глухі, галасливі і низькі легкість, не матеріальність, проникність, простір безфактурні, гладенькі стиснення, розповсюдження по вертикалі холодні, гострі і колючі, підлеглі куту тихі, дзвінкі, високі /> /> /> />
Жовтий колір зорово як би підводить поверхню. Вона здається до того жбільш обширною. Червоний колір наближається до нас, голубий, навпакивіддаляється. Площини, забарвлені в темно-синій, фіолетовий і чорні кольори,зорово зменшуються і спрямовуються донизу. Зелений колір — найспокійніший зівсіх кольорів.
Велике значення при проектуванні костюма має облік умов світло-повітряногосередовища, при яких він сприйматиметься. І відповідно до цього необхіднопроводити коректування колористичної гами костюма. При різкому світлі кольорусприймаються світлими, малонасиченими. При слабкому освітленні — малонасиченими, але темними. При яскраво-сліпучому освітленні око не сприймаєнюансів кольору і тіньових градацій. Отже, кольори локалізуються і формиузагальнюються. На перший план виступає гра світла-тіні. При яскравомуосвітленні предмети здаються яскравими, але на їх освітленій стороні майженепомітно нюансів, вони видні лише в тіні. Темні кольори стають більшяскравими, якщо на їх поверхні більше колірних градацій. При освітленнісередньої інтенсивності на поверхнях відчуваються найбагатші колірні переходи інюанси кольору. Барвистість кольорів інтенсивна і значна. В умовах розсіяногосвітла кольори сприймаються краще всього. Колір має велику насиченість. Грасвітла-тіні відступає. Всебічне освітлення предметів, значення власного кольорупредмету зростають.
Колір фону, на якому знаходиться предмет, також робить вплив насприйняття колірних градацій. Ніж фон темніше або світліше за предмет, тимменше на ньому напівтіньових переходів.
2. Сприйняттякольору костюма з погляду психології
Психологічна дія кольору дуже різноманітна. Розрізняють пряму діюкольору, здатну додати середовищу або костюму вигляд, який справлятиме на насвраження легкості або тяжкості, тепло або холоди, викликати відчуття веселощівабо печалі. Можлива і вторинна дія кольору, пов'язана з явищем синтезації,суб'єктивними або об'єктивними асоціаціями, що виникають від дії кольору. Явищесинтезації — це збудження одного органу чуття при роздратуванні іншого.
Кольори «теплі» — «холодні». Теплими звичайно називають кольори, щовідносяться до червоно-оранжевої гамми і до їх світлих і темних відтінків. До«холодних» відносяться кольори фіолетово-голубої гамми.
Кольори «легкі» — «важкі». Всі світлі кольори здаються більш легкими,повітряними, і, навпаки, темні кольори — більш щільними, важкими, грунтовними.Темні кольори як би твердо покояться па підставі, відчуття посилюється, якщорозглядаються темні «теплі» кольори. І навпроти, зростає відчуття легкості длясвітлих «холодних» кольорів. Вони здаються ширяючими, більшнезалежними.
Кольори «сухі» — «вологі». Всі теплі кольори здаються сухими. Відчуттяпосилюється для темних відтінків — охристих і коричневих. Холодні світлікольори справляють враження вологих.
Кольори «активні» — «пасивні». Світлі, чисті, теплі кольори єнайактивнішими; темні, ненасичені, холодної частини спектру — найменшеактивними. Яскравий оранжевий — найактивніший колір, протилежний йому пасивнийколір розташований в зелено-голубій області.
Кольори «гучні» — «тихі». Яскраві, чисті теплі кольори справляютьвраження «гучних», майже кричущих. Холодні, ненасичені здаються більшспокійними, тихими.
Кольори «близькі» — «далекі». Всі теплі кольори при денному освітленнісправляють враження близьких; це кольори переднього плану. Вони як бинаближаються до нас. Це ж відноситься до найяскравіших, чистих, нав'язливихкольорів, які здаються ближче, знаходячись на одній відстані з менш насиченими(нав'язливими) кольорами. Близькість кольору до спектрального сприяє йоговиступу і, навпаки, зниження насиченості кольорів грає зворотну роль. Темнікольори тим ближче, ніж вони чорніше, активніше.
Кольори «м'які» — «тверді». Поверхневі теплі кольори створюють враженнябільш щільних, міцно зчеплених, твердих, масивних. Це відноситься і до темнихкольорів. Холодні і світлі кольори сприймаються як більш м'які, прозорі.
Кольори «розповсюджуються» — «концентруються». Червоний і жовтий кольористворюють більш різкий силует, ясніше змальовують фігуру, теплі кольори маютьоформляючу дію, сприймаються як більш сконцентровані, чітко оформлені. Вониясніше, визначений, ніж холодні. Холодні — повітряні, газоподібні, в них є щосьрозтікається, випромінююче. Вони володіють малою організуючою здатністю. Темнікольори, що контрастують із звичайним фоном, також додають велику чіткістьконтурам, і ніж вони ближче до чорного, тим сильніше виявляється ця дія. Білий,навпаки, здається випромінюючим, як і всі світлі кольори.
Кольори «фактурні» — «незалежні». Поверхневі теплі кольори створюютьвраження великої матеріальної фактурності, нерівності поверхні, відтіняютьфактуру тканини. Те ж саме можна відмести до насичених «середніх» кольорів, якідуже чуйно відносяться до характеру поверхні тканини. Так, сірі відтінкикольору тяжіють до гострих фактурних ефектів. Холодні ж кольори відволікаютьувагу від фактури, нівелюють її, вони незалежні від поверхні тканини, здаютьсяменш матеріальними. Також добре «маскують» фактуру насичені інтенсивні кольори,близькі до спектральних. Білий і чорний кольори надають ту ж дію, приховуючифактуру поверхні.
Кольори «веселі» — «сумні». Теплі світлі чисті кольори викликаютьвідчуття радості, бадьорості, веселощів, благополуччя. Вони дають надію нащастя, успіх, створюють гарний настрій. Такі золотистий, жовтий, оранжевий,рожевий кольори. Що стосується холодних і темних кольорів, то, разом з сірими,бляклими, тьмяними, вони викликають відчуття монотонності, печалі, здаютьсясумними, стриманими. Проте світлі і середні холодні тони можуть сприйматися якмрійливі.
Ці властивості кольорів слід використовувати при рішенні композиціїкостюма.
Існує величезна кількість градацій людського настрою і асоціацій, як івеличезна кількість відтінків кольорів. Все залежить від світовідчування,способу життя і основної групи емоцій для даної людини, здатної сприйматикольори. Колірна дія колірних поєднань на людину тісно пов'язана з призначеннямі функцією костюма. Саме це визначає гармонію форми і кольору в костюмі.Характер колірного поєднання робить значний вплив на душевний стан носіякостюма і може змінити його настрій. Будь-який емоційний стан можеактивізуватися і поєднуватися з відповідними колірними поєднаннями.
При створенні іміджу звичайно умовчують про таке поняття, як особа.Згодіться, без психологічних характеристик, як то: індивідуальні риси вдачі,темперамент, самооцінка, схильності і прагнення, неможливо створити повноціннийімідж. Імідж напряму пов'язаний з психологічними характеристиками. Наш образбагато в чому визначається нашим темпераментом. Мова тіла: міміка, жестикуляція- пов'язаний з переважанням того або іншого типу темпераменту (екстраверт,інтроверт). Не можна не згадати про типи центральної нервової системи(флегматик, меланхолік, сангвінік, холерик), на підбір костюма.
Дамо коротку характеристику кожному типу і подивимося, які кольорипідходять типам ЦНС.
Флегматик. Типовий флегматик достатньо урівноважений і спокійний.Жестикуляція, міміка неквапливі і повільні. Характерна рівність у відносинах зоточуючими і постійність. По виразу обличчя флегматика важко визначити, що віндумає і відчуває, що його хвилює, які його переживання. Кольори: синій,фіолетовий, зелений, жовтий, білий.
Меланхолік. У типового меланхоліка міміста, жестикуляція стримані іневиразні, по виразу обличчя оточуючим неможливо здогадатися, яку бурювідчуттів ця людина переживає. Вираз обличчя майже завжди сумний. Кольори:голубий, охра, червоний, рожевий, пурпурний.
Сангвінік. Типовий сангвінік, як правило, людина товариська, невимушена,життєрадісна. Його міміка і жестикуляція рухомі і багаті, відрізняються особливоювиразністю і своєрідністю. Вираз обличчя сангвініка сильно залежить відситуації, оточення. Кольори — найоптимальніший тип, підходять всі кольори.
Холерик. Типовому холерику властиві різкість, поривчаста і стрімкістьрухів. У нього дуже активні і жваві жестикуляція і міміка. Холерики жахливоімпульсні. Всі емоції відображаються на обличчі. Його вираз постійно міняється.Кольори: оранжевий, охра, зелений, голубий, фіолетовий, білий.
Очевидно, що ті або інші риси вдачі виражені явно і неявно. В поєднанні зіншими якостями вони дають індивідуальну картину кожної людини. На одних рисахвдачі можна створити один образ, на інших — інший. Взнавши себе, можна сміливоприступати до підкреслення своїх найпривабливіших властивостей. Або, можливо,задуматися над тим, що ж потрібно змінити, щоб наблизитися до бажаногорезультату.
При психологічній дії кольору йдеться про відчуття, переживаннях, які миможемо випробовувати під впливом того або іншого кольору. Абсолютно зелений єнайспокійніший колір. Він нікуди не рухається і не має ні звуку, ні радості, ніпечалі. Ця постійна відсутність руху благотворно діє на стомлених людей, алеможе і надокучити з часом. При введенні в зелений колір жовтого кольору вінпожвавлюється, стає більш активним. При додаванні синього, навпаки, починаєзвучати інакше, він робиться більш серйозним, вдумливим. З другого боку, жовтийколір турбує людину, коле його, порушує. Порівняно із станом людської душі,його можна б було спожити як барвистий вираз безумства, сліпого сказу. Синій жесхильний до поглиблення. Чим глибше, темніше стає синій колір, тим більше вінзве людину до нескінченної, будить в ньому голод до чистоти і надчутливому.Дуже темно-синє створює елемент спокою. Доведений до меж чорного, синій коліродержує призвук печалі. Стаючи більш світлим, синій набуває байдужого характеруі стає людині далеким і байдужим. Часто білий визначається як не «фарба». Віндіє на нашу психіку як мовчання. Мовчання — ця повна відсутність можливостей.Чорний колір, навпаки, впливає як щось без можливостей, як мертва пляма.Рівновага білого і чорного народжує сіре, природно сірий колір не може дати ніруху, ні звуку. Сіре — беззвучно і нерухомо. Червоний колір ми сприймаємо якхарактерний теплий колір, впливає він внутрішньо як життєвий, живий, неспокійнийколір, що не має проте, легковажності — жовтого. На відміну від жовтогочервоний палає усередині себе. Але ідеально червоний колір дуже сильно міняєсвій вплив при зміні відтінку. Фіолетовий — це як би охолоджений червоний, томувін звучить дещо хворобливо, як щось погашене і сумне.
Вибір переважного (улюбленого) кольору людиною визначається йогохарактером і залежить також від соціального чинника. На підставі соціологічнихдослідженні був одержаний наступний ряд кольорів у міру зменшення переваги: голубий- фіолетовий — білий — рожевий — пурпурний – червоний — зелений — жовтий — оранжевий — коричневий — чорний. Характер і виразність кольору можуть мінятисязалежно від різних асоціацій. Кожний з нас намагався пояснити емоційнухарактеристику того або іншого кольору характером предметів, на яких мизвичайно сприймаємо цей колір. Це дуже індивідуальна особливість кожної людини,залежна від придбаного їм досвіду. Встановити тут які-небудь правила дужеважко, з деякою вірогідністю можна припустити, що червоний колір асоціюється звогнем і кров'ю, жовтий — з сонцем, синій — з небом, водою, зелений — з лісом,лугами. Символіка кольору спирається на об'єктивні особливості психіки, навсілякі асоціації.
Кольори сприймаються трохи інакше і під впливом інших навколишніх абодотичних з ними кольорів. Подібні явища називаються контрастом кольорів.Розрізняють одночасний і послідовний контрасти. Послідовний контраст — змінакольору в результаті попередньої дії на око. Одночасний контраст — змінакольору під впливом навколишніх кольорів.
Так, сірий шарф на фоні чорного плаття здаватиметься набагато світлішим,ніж на фоні білого. Але той же сірий шарф на фоні бежевого або жовтого костюмапокажеться голубуватим, а на фоні зеленого — рожевим.
Для одночасного контрасту кольорів характерні наступні закономірності:
— хроматичний контраст краще спостерігати тоді, коли обидва кольори маютьсередній рівень світла;
— на кольоровому фоні малої насиченості він виявляється помітніше, ніж нафоні високої насиченості;
— на рожевому фоні сірий колір придбаває більш помітний зеленуватийвідтінок, ніж на фоні чистого червоного;
— чим менше розмір колірної плями, тим більше ефект колірного контрасту(деталі в костюмі);
— синій і зелений колірні поля викликають більш сильні контрастні зміни,ніж жовтий і червоний;
— контрасти тим слабкі, ніж фактурні поверхні і ніж більше розділяюча їхмежа.
Контраст можна нейтралізувати, ввівши білий кант в одязі або білий контурв орнамент тканини:
— ніж більше світло фону відрізняється від світло фігури, тим більшесвітлий контраст;
— чим ближче світло кольори фігури і світло фону, тим сильнішевиявляється хроматичний контраст;
— дію хроматичного контрасту можна нейтралізувати, додавши до кольоруфігури невелику кількість кольору фону. Якщо по голубому фону зробити ескізкостюма білою тонкою лінією, то вона придбаває жовтуватий відтінок, якщо ждодати в білий колір невелику кількість голубого, то явище проходить;
— з фігур з однаковою площею контраст виявиться сильніше на тій з них,яка має більший периметр, особливо це справедливо для порізаних складнихконфігурацій фігур, що мають ажурну будову (орнамент, дрібні деталі) ;
— якщо площа фону мала, а площа фігури велика, колір фігури змінитьсятільки по краях.
Існує ще, при згадці про колір, і таке поняття, як колірна гармонія.Результати досліджень показали, що основний чинник колірної гармонії — рівновага колірних тонів.
Поєднувати можна будь-які кольори за принципом контрасту, спорідненогоконтрасту або спорідненості кольорів. Два споріднені кольори можуть бутиурівноважено рівною кількістю присутнього в них одного з головних кольорів,тобто в однаковій мірі можуть бути жовтуваті, зеленуваті і т.д.
Гармонізація споріднених кольорів можлива за умови ослаблення насиченостіголовних або інших кольорів, або зменшення їх активності шляхом затьмарення.Наприклад, щоб споріднені кольори (чисто-жовтий і жовто-червоний) сталігармонійними, необхідно ослабити насиченість жовтого сумішшю білого в такійкількості, скільки в жовто-червоному червоного кольору.
Гармонійні поєднання споріднених кольорів неактивні, спокійні, особливоякщо кольори насичені і зближує по світлоті. Але не всі контрольні кольоригармонійні.
Розглянемо деякі випадки трибарвної гармонії
До двох гармонійних споріднено-контрастних кольорів може бути доданийтретій — головний колір, що їх ріднить, ослабленої насиченості. Кольоривиявляться попарно споріднено-контрастними і попарно додатковими. Такіпоєднання високо гармонійні і колористично багаті. До двох гармонійнихспоріднених кольорів може бути доданий один контрастний.
Існує безліч монохромних поєднань. Монохромні — це ті кольори, які маютьодну назву, але різну світлоту і насиченість. Ефектно сприймається сірий впоєднанні з чорним і білим. При побудові композиції на поєднанні хроматичнихкольорів з чорним, білим і рідше сірим є свої особливості. Чорний колір надаєна хроматичні, особливо середні по світлоті і високо насичені червоні і зеленікольори сильна дія: ці кольори яснішають, насиченість їх зростає, вони як бисвітяться. Із збільшенням площі чорного кольору в композиції виразнішевиявляється цей ефект: білий колір, особливо білі обведення хроматичнихкольорів, повідомляють композиції своєрідний колорит кольори стаютьповітряними, пастельними. Контрастні кольори від поєднання один з одним стаютьяскравіше, помітніше один на іншому. Один і той же червоний колір на зеленомуфоні виглядає яскраво і чітко, на оранжевому — приглушено.
Теплі кольори наближають предмети, холодні — видаляють, при лом предмет,забарвлений в теплі кольори, здається більше своїх розмірів, а в холодні — менше.
На світлому фоні всі кольори темніють, на темному — яснішають. Істиннасвітлота кольору може спостерігатися тільки на нейтральному фоні середньоїсвітлоти. Залежно від фону ахроматичні кольори набувають уявної колірної. Так.сіра пляма на зеленому фоні придбаває рожевий відтінок. Хроматичні кольори воточенні кольорів високої насиченості дещо міняють колірний тон, наприклад,жовтий колір на зеленому фоні стає злегка оранжевим, а червоний в оточеннізеленого — більш насиченим. Ніж більше кольору відрізняються один від одного посвітлоті, насиченості і колірному тону, тим менш вони гармонують один з одним.Існує поняття краєвого контрасту, тобто рівномірно забарвлена поверхня здаєтьсяу краю світліше або темніше, якщо вона граничить з більш темною або світлоюповерхнею.
Чинники сприйняття кольору в костюмі
Колір в костюмі, у тому числі для спортсменів-танцюристів, є одним знайважливіших компонентів форми і характеризує її поверхневий матеріальний шар.Таким чином, колір виявляється пов'язаним зі всіма елементами форми, що маєвідношення до поверхні, а саме з видом матеріалу, його поверхневимихарактеристиками, фактурою, пластикою.
Колір володіє певною виразністю, яка повинна узгоджуватися з функцією абопризначенням костюма. В цьому випадку колір і форма образу єдність.
Колір може підкреслити структурні характеристики даної форми або жнівелювати, стирати їх. Колір надає сильну емоційну дію на психологічне,фізіологічне сприйняття форми. Зорове відчуття вельми бере активну участь увиникненні відчуттів, емоцій людини, примушує його в думках, емоційнопереробляти одержану інформацію з оцінкою сприйманої їм даної форми.Суб'єктивність процесу сприйняття кольору визначається тим, що в сприйняттіберуть участь око, зоровий центр головного мозку. Саме око в даний час визнаночастиною мозку, винесеною на периферію. Участь в процесі зору трьох органівсвідчить про тісний зв'язок фізичних, фізіологічних, психологічних процесів прибудь-якому колірному сприйнятті.
Підводячи підсумок, можна сказати, що сприйняття кольору в костюмівизначається як об'єктивними, так і суб'єктивними умовами сприйняття.Суб'єктивне середовищеЛюдина — суб'єкт сприйняття — форма — колірОб'єкт сприйняття наочне середовище — колірнесередовище,

Висновки
1. Колір в костюмі у спортсменів-танцюристів є одним з найважливішихкомпонентів форми і характеризує її поверхневий матеріальний заспівай. Колірволодіє певною виразністю, яка повинна узгоджуватися з функцією абопризначенням спортивного костюма. В цьому випадку колір і форма утворюютьєдність. Колір надає сильну емоційну дію на психологічне і фізіологічнесприйняття форми. За допомогою кольору можна приховати недоліки і підкреслитидостоїнства фігури, спортивного костюма, знайти свою «родзинку».
2. При створенні спортивно-танцювального костюма дотепер надавалося малоуваги такому аспекту, як морфологія людини. При створенні спортивного костюманеобхідно враховувати анатомічну будову людини для того, щоб приховати недолікифігури. Гармонійний спортивний костюм моделюється на основі пропорційспортсмена-танцюриста.
3. Образ спортсмена-танцюриста буде неповним, якщо не враховувати макіяжі зачіску. Вони повинні гармонувати із загальним видом спортсмена,підкреслювати його виразні риси. Якщо визначити до якого типу зовнішностівідноситься спортсмен-танцюрист і правильно застосувати це на практиці, тотанцюристи можуть досягти гармонії всіх ознак, що визначають імідж.
4. Необхідно звернути увагу на таке поняття, як мода. Людини зовні модине існує. Мода живе за своїми законами — гармонією, єдність змісту і форми.Секрет моди в тому, щоб не сліпий їй підкорятися, а підбирати саме те, що йдетільки Вам. Якщо не враховувати аспект моди, то спортсмен-танцюрист, щовиходить на паркет змагань в немодному, несучасному костюмі може відчувати себеневпевненим, соромитися свого зовнішнього вигляду як правило, негативновідображається на результатах виступів в змаганнях. Тому необхідно стежити затенденціями моди в спортивних танцях.
5. Щоб добитися якнайкращих результатів танцювальній парі слід надаватипильну увагу не тільки правильному технічному виконанню елементів танцювальноїпрограми, але і створенню гармонійного образу, грамотно сконструйованоготанцювального костюма.
Рекомендації по створенню костюма спортивного танцюриста на основівизначення типу зовнішності.
Жінки темного типу: темно-осінній або темно-зимовий
Принципи створення костюма: переважно темні нейтральні кольори (чорний,вугільний або темно-синій). Але завжди доповнюйте їх яскравими кольорами — голубим, червоним, яскраво-жовтим, бірюзовим. Ви вся контраст — тому носитесвітле з темним, але уникнення гармонуючих монохроматичних тонів. В пастельнихтонах ви виглядаєте нездорово, невиграшно. Якщо хочеться зробити костюм більшсвітлим, подумайте про біле, з «крижаним» відтінком — світло-рожевим, голубим,лимонним. Ваші кольори соковиті, наприклад колір червоного дерева, пурпурний,оливковий і сосново-зелений. Щоб повною мірою викликати ваші природні колірнідані, вам треба бути яскравою.
В макіяжі соковиті кольори помади. Дуже ефектно виглядатияскраво-червоний. Помада і рум'яна прозорого бургундського або коричневогокольору. Не забувайте підкреслити соковитий колір своїх очей. Обведіть їхтовщими лініями вугільного, сливового, сірувато-зеленого або коричневого кольоруі м'якими нейтральними тінями для вік — рожевими і сірими (якщо вам йдутьхолодні тони) або персиковими і сірувато-зеленими (якщо до особи теплі).
Жінки світлого типу: світло-весняний або світло-річний
Кольори вашого костюма варіюються від кольору верблюжої шерсті,сірувато-бежевого і темно-сірого аж до ніжного сірувато-голубого. Уникайтетемних тонів, які знебарвлять вас, наприклад чорного або вугільного. Ваш білий- колір слонячої кістки, але коли ви хочете скористатися більш сильнимикольорами, наприклад морським голубим, краще віддати перевагу чому-небудьпастельних тонів — персиковий, жовтувато-коричневий, лимонний, рожевий абоблакитно-голубий. Ви можете дозволити собі і яскраві кольори, але стежите затим, щоб вони не були дуже електричними. сильно-голубому краще віддати перевагучистому середньо-голубому. Соковитий пурпурний може вас «убити», але якщо випоекспериментуєте і змішаєте його з голубим, то справите належне враження. Вивідмінно виглядаєте в голубувато-зеленуватих тонах. З червоних відтінків вампонад усе підійдуть чисті кольори, проте не дуже глибокі або темні.
Помада і рум'яна переважно лососевого або теплого рожевого кольору, абовершково-рожевого, якщо вам йдуть голубі тони. Уникайте холодної абоперламутрової помади, найвдаліша — матова, середніх відтінків. Підкресліть очі.Скористайтеся голубувато-зеленими, сірими і синіми лініями. Тіні для вік: колірабрикоси або шампанського, какао і м'який сірий.
Жінки теплого типу: теплий весняний або теплий осінній.
Деякі відтінки сірого і синього для вас дуже важкі, вони не підкреслятьваших природних фарб. Краще скористатися золотисто-коричневими, оливковимикольорами, кольором верблюжої шерсті і рудуватими відтінками — вони для васнадзвичайно вдалі Шукайте жовті, червоні або зелені тони. Уникайте білого,замість нього використовуйте костюми кремового або жовтувато-коричневогокольору. Вибирайте червоний. Голубі кольори краще підійдуть вашій зовнішності,якщо ви «відтінятимете» їх зеленим. Чорного краще уникати.
Теракотові або коричневі помада і рум'яна. Уникайте червоної помади зголубим відтінком — це для вас згубно. Ваші очі стануть яскравими, якщо випідведете їх зеленим олівцем або, якщо у вас голубі очі, — зеленовато-голубим.Віка припудрите абрикосовою або світло-золотою пудрою і покладете бронзові,мідні або коричневі тіні.
Жінки холодного типу: холодний літній і холодний зимовий.
Принципи створення костюма: виключіть більшість коричневих, бежевих, хакіі кремові тони. Ваші холодні природні фарби виглядатимуть свіжими в поєднанняхз голубою і рожевою колірною гаммою. Основні нейтральні кольори для вас — синійі вугільний, строге враження від яких повинен пом'якшити білий або комбінація зліловим, пастельно-голубим, рожевим або ніжно-фікусовим кольором. Ваш червонийповинен бути голубого відтінку. Занадто різкі або яскраві кольори можуть«убити» вас. Краще направити увагу на соковитість і м'якість.
Макіяж: світла помада може старити вас, тому треба вибрати таку, якаусилювала б колір ваших очей. Кароокі жінки холодного типу можуть користуватисяпомадою і рум'янами соковитих голубувато-червоних і сливових відтінків, тоді якблакитнооким підійдуть м'які рожеві тони. Віка припудріть ніжною рожевою пудроюі нанесіть сірі, сині або кольори сливи тіні. Обведіть очі лініями таких жекольорів.
Жінки яскравого типу: яскравий весняний або яскравий зимовий
Принципи створення костюма: користуйтеся світлими і темними кольорамиупереміш або ж одним виразним самостійним кольором. Чорний, вугільний, голубийі червоний складають основу, яку ви можете комбінувати з багатьма іншимивідтінками. Ніжні монохроматичні кольори можуть вас просто спотворити.Пам'ятайте, ваші помітні природні фарби можуть приголомшити оточуючих, якщо виобмежите кольори свого костюма такими, як чорний і темно-синій. Лагіднітиме це враженнябільш світлими тонами.
Макіяж: ваші природні фарби дуже виразні — таким винен бути і ваш макіяж.Чистий червоний, полуничний або інтенсивно-рожевий вдало доповнять більшістьваших туалетів. Спробуйте для рум'ян колір сливи (холодний відтінок) і лососевий(теплий відтінок) і визначите, при якому ви справляєте більш природне враження.Ваші очі повинні бути в центрі уваги, тому не забувайте їх підкреслити.Пристосуйте тіні для вік до інтенсивності кольору очей: більш ніжні тіні, якщови блакитноока (опалово-рожевий з вугільним або темно-синім), і більш сильнітіні, якщо у вас очі кольору горіха або каштана (абрикосовий із сливовим абоялиново-зеленим).
Жінки пом'якшеного типу: пом'якшений літній або пом'якшений осінній.
Принципи створення костюма: в яскравих кольорах ви виглядаєте кричуще.Кольори повинні бути стриманими і гармонійними. Вишуканіше ви виглядатимете вкостюмі монохроматичних кольорів, тобто світлих і темних відтінків одногокольору. Можете спробувати комбінувати колір слонячої кістки темно-сірий,олов'яний, бронзовий. Чорне і біле може подавити ваші м'які, літні природніфарби.
Вам потрібен макіяж, який би пожвавив вас, але експериментуючи з різкимикольорами, ви можете справити враження «розмальовувала». Ваш макіяж повиненбути літнім і гармонійним по тону. Не дуже темним, не дуже світлим — вамдостатньо помади і тіні для вік. Для макіяжу якнайбільше підійдуть теракотові(якщо у вас темний відтінок шкіри) або вершково-рожеві (якщо у вас холоднийвідтінок шкіри) посаду і рум'яна. Віддавайте перевагу нейтральним тіням для вікперед строкатими, щоб підкреслити природний колір ваших очей. Спробуйте тінініжного кольору какао, сірі або ніжно-голубі в поєднанні з майже безбарвнимосвітлювачем, наприклад кольори блідого кавуна.
В конструюванні іміджу існує така деталь, як вибір макіяжу залежно відкольору волосся. В створенні жіночого шарму це має значення «ефекту родзинки».
Відомий французький візажист Діана Крістель вважає, що підбір варіантівмакіяжу залежно від кольору волосся — головний орієнтир іміджевоїсамопрезентації. Багато жінок віддають перевагу сьогодні мідним відтінкамзачісок. Не радимо цю гамму круглолицим, а також тим, у кого колір особи дужеблідий або дуже смуглявий. Блондинкам, що віддають перевагу холодній гаммі,рекомендуються рожеві, сірі, сливові і сіро-голубі тіні, бежевий або рожевийтональний крем. Теплу гамму у блондинок створюють каштанові або мідні тіні длявік при золотисто-бежевому тоні особи. Решта макіяжу стримана, помада може бутияскравою. Чорноволосим жінкам не слід застосовувати яскравих і так званихчистих кольорів. Сірі і рожеві тіні «пом'якшують» погляд. Каштанові відтінкиволосся нейтральні. Якщо волосся мідно-каштанового відтінку, а очі кольорулісового горіха, то перевага слідує віддати світло-бежевому тону особи. Очіпідкреслюються поєднанням тіней коричневого і рудуватого кольорів абозолотистого і кольори листя. Рум'яна і губна помада у такому разі — мідних ікоричнево-оранжевих відтінків. Якщо волосся попелясто-каштанове, а очі карі абоголубі, тон особи рожевий. Макіяж очей — жовтувато-каштановий з бежево-рожевим.
Вибір зачіски має свої правила, в короткій формі познайомимося з ними.
Перше правило. Зачіска вибирається з урахуванням фігури
Крупна і висока жіноча фігура: середня довжина волосся повинна бути доточки вуха, збільшений їх об'єм на скроневій частині.
Маленька і повна фігура: їй підійдуть хвилі або легкі кучері, що йдуть втім'яну зону.
Маленька і худенька жінка: лінія каре — короткий і подовжений варіант,збільшений об'єм волосся біля вушних областей і скронь.
Друге правило. Зачіска вибирається з урахуванням типу особи. Особливіпроблеми з вибором зачіски для тих, у кого овальне обличчя. До круглого лицяпідійде каре класичного або романтичного стилю. Людині з квадратним лицем неслід відкривати лоб, рекомендується чубком прикривати верхню лобову зону.
Існують коректування окремих частин лиця. Так, довгий ніс вимагає напускуволосся, кирпатий — використовувати кучері. Скошене підборіддя виправляютьволосся або зачіска з проділом, що зачесане назад.
Третє правило. При виборі зачіски слід брати до уваги форму голови. Якщопомітно виражена тім'яна частина, то бажана стрижка, що збільшує об'єм тім'яноїчастини. Якщо скошена лінія лоба, то краще всього довге волосся в областічубчика.
Вибір зачіски — процес дуже індивідуальний. Він не повинен залежати відмоди і стереотипів, що склалися.
Рекомендації по конструктивних рішеннях при створенні костюма.
При виконанні костюмів треба звертати увагу:
1. На лінію талії. Для фігури з високою талією потрібно лінію занижувати,для фігури з низькою талією лінію не підкреслюють, звичайно завищують.
2. На акценти. Для фігури з високою талією роблять поперечні складки,прикраси, в основному, на лінії стегон; для фігури з низькою талієюпідкреслюють лінію грудей, плечей.
3. Колір тканини
Приклади. Костюм з тигрової тканини несе в собі заряд енергії, навітьагресії, звіриної пластики. Вирізи з боків по лінії талії у фігури з високоюталією зорово подовжують тулуб, роблячи фігуру більш пропорційною, а для фігуриз низькою талією виріз треба робити під грудьми, вище лінії талії. Що зоровоукорочує корпус і робить фігуру пропорційної.
При створенні костюмів для ансамблю, не дивлячись на те, що вониоднакові, для кожної фігури костюми шиються по-різному. Для фігури з високою талієючорна лінія починається нижче лінії талії, а для фігури з низькою талією вонапочинається вище за лінію талії. Також міняється довжина низу спідниці, дляфігури з короткими ногами довжина трохи коротше.
Повним жінкам слід вибирати фасони костюмів, в яких немає громіздких івпадаючих в очі прикрас, а конструктивні лінії розташовуються по вертикалі. Їмйдуть плаття строгої форми крою з напівприлеглими ліфом і спідницею, невідрізні по талії. Добре робити на таких платтях глибокий вузький виріз і носитиїх зі вставками. Це додає фігурі стрункість. Костюми, зшиті з тканини в широкупоперечну смужку або з яскравої тканини з крупним малюнком, роблять фігуругроміздкої. Тому повним рекомендується шити костюми неяскравих кольорів з недуже крупним малюнком.

Література
1. Авдеев В.Психотехнология решения проблемных ситуаций,- М.: ИХЦ «Изограф», 1997. — 683 с.
2. Алексеева Е.И.Морфо-физиологические исследования в антропологии. — М.: ФиС, 1970. — 343 с.
3. Батурина Е.А.Разработка исходных данных на основе динамической антропометрии длясовершенствования костюма. — М.: Моск. технологич. ин-т, 1991.
4. Вер Ульрих.Что означают цвета. — Ростов-на-Дону: Феникс, 1997. — 224 с.
5. Бонде Лилиан.Магия цвета. — СПб: Питер Паблишинг, 1997. — 384 с.
6. Браун Л. Имидж- путь к успеху. — Лениздат, 1996. — 137 с.
7. Дебире L.U.Цвет в деятельности человека. — М.: Дело, 1997. — 120 с.
8. Жученкова Т.И.Системный подход к изучению восприятия цвета в костюме. -М.: Моск. гос.текстильная академия им. Косыгина, 1997. — 62 с.
9. Зайцев А.В.Такая изменчивая мода. — М: Молодая гвардия, 1980. — 206 с.
10. Карузип П.И.Строение и развитие человеческого тела. — М.: Госиздат, 1991.
1 1. КирилловЕ.А. Цветовидение. — М.: Просвещение, 1987. — 105 с.
12. Козлова Т.В.Художественное проектирование костюма. — М.: Легкая индустрия, 1987.- 124с.
13. Нефедова И.,Власова Е. Я и мой имидж. — М.: ЭКСМО-Пресс, 1997. — 208 с.
14. Никитюк Е.,Чтецов А. Морфология человека. -М.: ФиС, 1983. — 320 с.
15. Панасюк А.Ю.Вам нужен имиджмейкер? Или о том, как создавать свой имидж. — М.: Дело, 1998.-240 с.
16. ПетувиноваГ.И. Принципы симметрии в организации костюма. — М.: Моск. текстильный ин-т,1984. — 200 с.
17. СавельеваН.Т. Мода и массовый вкус. — М.: Легкая индустрия, 1966.
18. Серов Н.Е.Эстетика цвета. — М.: Интерэксперт, 1993. — 134 с.
19. Спиллейн М.Создайте свой имидж. — М.: Профиздат, 1996. — 260 с.
20. Цайгнер Г.Учение о цвете. — М.: Профиздат, 1971. — 159 с.
21. Шепель В.М.Имиджелогия; секреты личного обаяния. — М.: ФиС, 1996.
22. Шульгина А.Н.Советы костюмера. — М.: Профиздат, 1968. — 152 с.Поступила в редакцию 7 сентября 1999 г


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.