Міністерство освіти і науки України
Черкаський комерційний технікум
«Сучасні тенденції моди швейних і трикотажних виробів, аксесуарів та взуття»
Творчо-пошукова робота з навчальної дисципліни
«Товарознавство непродовольчих товарів»
студентки 2-го курсу
групи
спеціальності 5.050301
«Товарознавство та комерційна діяльність»
Довгаль Анни Ігорівни
Перевірив викладач:
Губенко В.В.
Черкаси
2009
Зміст
I. Вступ
II. Поняття моди
2.1 Історія виникнення моди
III. Сучасні тенденції моди швейних, трикотажних товарів, аксесуарів та взуття.
IV.Провідні фірми і виробники
4.1 Українські дизайнери.
4.2 Зарубіжні дизайнери.
V. Тенденції моди 2008-2009.
VI. Висновки.
VII.Література
Вступ
Дана творчо-пошукова робота є дуже актуальною, тому що культуру людини підкреслює його одяг. Він є більш доцільнішим і привабливішим,коли відповідає правилам етикету. Зі смаком підібраний одяг, охайний вигляд роблять людину упевненою, зібраною і енергійною, Щоб одягатися красиво, не обовязково мати повний гардероб речей. Тут слово за модою і смаком.
Мода-це поєднання законів стильової єдності, кольорової гармонії. Вона додає зовнішньому вигляду природність і респектабельність, мода вимагає відчуття міри,обліку чинників часу,смаку і віку. До надмірності не треба прагнути, тому що можна потрапити в таку ситуацію:речей багато,а вдягти нічого,
Одяг не буває просто красивим. Його краса полягає в призначенні: для роботи, дому, свята, відпочинку. Елегантний одяг уживається тільки з елегантним господарем, який має гідну поставу, володіє хорошими манерами і красивою мовою.
Для товарознавця знання сучасних тенденцій моди є важливим елементом його діяльності. Адже щоб повністю задовольнити потреби споживачів в одязі,взутті та аксесуарах товарознавцю не обовязково одягатися за останніми тенденціями моди,але корисно слідкувати за їхніми змінами.
Споживання одягу повязане з особистими смаками, звичками людей. Для того щоб визначити потребу споживача в одязі товарознавець повинен володіти основами психологічних знань,щоб не прямим текстом дізнатися про смаки, захоплення, вподобання людини зібравши потрібну інформацію продавець підбирає для споживача такий стиль одягу який відповідає сучасним вимогам моди.
Як нам відомо споживачів розрізняють за віко-статевою та демографічною ознаками. А отже відношення до моди людей різного віку неоднакове: молодь активно приймає сміливі пропозиції модельєрів, а представники старшого покоління підходять до них з обережністю. Неоднаково сприймають моду жителі міста та селища, представники різних соціальних груп.
Таким чином, одяг повинен відповідати складному комплексу естетичних вимог: призначенню, умовам експлуатації, зовнішності, індивідуальним особливостям та смакам споживачів, стилю та сучасному направленню моди , національним традиціям. При цьому вона повинна бути оригінальною , виразною, всі її елементи повинні гармонувати одна з одною та виражати основну естетичну ідею.
Одяг створюється художниками у відповідності до законів гармонії. З допомогою засобів гармонізації йому придається не тільки краса а цілісність форми, окремих його елементів загальної композиції виробу, рівновага та взаємопов`язаність їх один з одним оточуючим середовищем. Завдяки відповідності законам загальної гармонії одяг відповідає призначенню, конкретним умовам діяльності людини.
Відповідність сучасному стилю та моді являється найважливішою властивістю одягу, від якої залежить споживчий попит на нього. Соціологічні дослідження показують, що споживачі при виборі найголовнішу увагу приділяють саме цим властивостям.
2. Поняття моди
Модою в найширшому сенсі слова називають ті відношення, що існують у визначений період і загальновизнані на даному етапі до зовнішніх форм культури: до стилю життя, звичаїв сервіровки і поведінки за столом , автомашинам, одягу Проте при вживанні слова мода яким завжди мається на увазі постійне і з позиції розуму недостатньо зясоване прагнення до зміни всіх форм прояву культури,зазвичай мають на увазі одяг.
Вже на зорі людства був створений перший покрив -- одяг, який був призначений для захисту тіла від холоду і допомогти в боротьбі за виживання. Прямими попередниками одягу були татуювання, окраска тіла і нанесення на нього магічних знаків, за допомогою яких люди намагалися оберегти себе від злих духів, злякати ворогів і привернути увагу друзів. Велику роль грали прикраси,які разом з татуюванням , зачіскою або головним убором нерідко складали весь костюм людини в давнину.
З того моменту коли людина відкрила значення одягу як засобу захисту від несприятливих дій природи, залишалось небагато до тих пір, поки він не почав роздумувати про її естетичну і стилізуючу функцію. Одяг став тим обєктом, в якому він напевно найбільш безпосередньо зміг виразити свій художній світогляд. Всі ми звикли до одягу як до власного тіла. Здається він був завжди у всі часи. Коли людина створює одяг вона предявляє до нього багато вимог: він повинен бути красивим, недорогим. І краса в цьому переліку стоїть на першому місці. Люди ще в сивій старовині виявили потребу в прикрасах. Свідоцтво тому знайдені в древніх похованнях сережки, кольє, брошки,браслети, кільця.
Мода -- найтонший, вірніший і безпомилковий показник відмінних ознак суспільства, маленька частинка людини, країни, народу, образу життя, думок, занять, професій, тому що в різних частинах світу, в різних країнах розвиток суспільства мав свої специфічні особливості, а саме: кліматичні, соціальні, національні і естетичні, які яскраво виражені в різноманітті одяг та аксесуарів.
Мода на відміну від стилю - тимчасова сукупність засобів художнього вираження. Виникнення моди в одязі як суспільного явища повязане з природною потребою людини в постійному оновленні, покращенні виробів та вдосконалюючи відповідно до умов життя та смаків які змінюються. Людина не може все життя носити одне і те ж плаття або костюм. Форма одягу міняється з віком, під впливом природно-кліматичних та інших умов. Великий вплив на моду здійснюють соціальні та економічні умови життя суспільства.
Періодичні зміни моди в одязі можна пояснити і психологічними причинами. Прагнення людини до нового та оригінального наштовхує її на придбання нових модних виробів, які помітно відрізняється від старих. Утверджується нова мода на одяг спочатку невпевнено, але поступово кількість її прихильників збільшується.
Зміни в моді зазвичай проявляються в окремих елементах форми одягу - силуеті, висоті пліч, формі окремих деталей, довжині виробу, його ширині на різних рівнях(талії,низу та ін.).
Наслідуючи традиції зарубіжних модних показів, українські дизайнери перетворювали свої покази на справжнє шоу. Щоправда, наприклад, на Французькому тижні моди існує кілька майданчиків для показів, в Києві все відбувалося на одному подіумі, тому-то дизайнери не завжди могли повністю втілити тематику та ідею своєї колекції. Втім, у залі Acco International була навіть жива музика (Олексій Залевський вивів на сцену національний ансамбль солістів “Київська камерата”, а Оксана Караванська звернулася до шаманської гітари та дримби), тварини (знову-таки собаки від Залевського та мисливські птахи у показі від LUVI) та незвичні декорації (у спеціальному проекті Ольги Громової побудували ціле королівство дзеркал, Вікторія Гресь у Gres by Gres створила атмосферу за допомогою великих звисаючих люстр, а Олександр Гапчук змонтував на подіумі великі деревяні конструкції для золотошукачів).
4 Провідні фірми і виробники
4.1 Українські дизайнери
На сьогоднішній день бутіки столиці та інших великих міст України пропонують нам колекції відомих українських дизайнерів.Таких як :
Олеся Таліженко
Вероніка Жанві
Андре Тан
Сергій Єрмаков
Олександр Моняк
Олена Франчук
Алла Рашевська
Лілія Пустовід
Роксолана Богуцька
Вони створюють одяг для сучасного бомонту.
Нещодавно в Мілані пройшов показ одягу відомого дизайнера Вороніна. Його нова колекція весна-літо 2009 милувала око різноманіттям кольорів та фасонів одягу.
Укрїнські дизайнери працюють з відомими зарубіжними фірмами. Сворюючи кожну наступну свою колекцію вітчизняні модельєри намагаються додати в неї нотку української культури, що викликає захоплення на показі мод за кодоном.
В моді залишається і ручна робота, різноманітні вишивки і витинанки (власне, цим відзначилася Оксана Караванська), асиметрія (Олена Даць, Світлана Бевза). Кольорова гама осені-зими 2007--2008 виявилася переважно стриманою: сірий, коричневий, молочний, темно-синій, проте розбавленою яскравими оранжевим, жовтим, рожевим, червоним кольорами та їхніми відтінками.
Наслідуючи традиції зарубіжних модних показів, українські дизайнери перетворювали свої покази на справжнє шоу. Щоправда, наприклад, на Французькому тижні моди існує кілька майданчиків для показів, в Києві все відбувалося на одному подіумі, тому-то дизайнери не завжди могли повністю втілити тематику та ідею своєї колекції. Втім, у залі Acco International була навіть жива музика (Олексій Залевський вивів на сцену національний ансамбль солістів “Київська камерата”, а Оксана Караванська звернулася до шаманської гітари та дримби), тварини (знову-таки собаки від Залевського та мисливські птахи у показі від LUVI) та незвичні декорації (у спеціальному проекті Ольги Громової побудували ціле королівство дзеркал, Вікторія Гресь у Gres by Gres створила атмосферу за допомогою великих звисаючих люстр, а Олександр Гапчук змонтував на подіумі великі деревяні конструкції для золотошукачів).
4.2 Зарубіжні дизайнери.
Коко Шанель
У 1918-1920 роках під впливом першої світової війни ідеали жіночої краси -- жінка медсестра. У моді білий колір, трикотаж. На сцені з?явилась легендарна мадам Шанель. Шанель створила моду, яка і сьогодні є втіленням сучасності та елегантності. Під її впливом і на сучасному етапі знаходяться усі сучасні французькі модельєри. Стиль Шанель- відмова від надмірностей, непотрібних прикрас, які демонструють не жінку, а вміст її гаманця; це прямі спідниці до колін широкі брюки і незмінний чорний колір. Шанель вперше створила двокольорні туфлі, прикрасила сумки ланцюжками, ввела в жіночий ужиток чоловічі смокінги атласними лацканами і нарешті придумала те саме «маленьке чорне плаття», без якого не обходиться гардероб жодної пані, яка себе поважає. Габріель Шанель померла у 1971 році, але Будинок моделей, заснований нею, до тепер є втіленням французької елегантності і шарму. Шанель- це не тільки одяг, але й стиль життя.
Крістіан Діор
Жінка- як квітка.Він робить цю метафору буквальною, відчутною. Він завоював «прихілбність» жінок , зробивши для них те що вони чекають від кожного чоловіка. Адже це були тіки два елементарних рухи рукою. Він намалював на ескізі жіночий силует з тонкою талією і тонкими плечима, відмітивши тим самим мужикуваті накладні плечі в жіночих костюмах військового часу, а також зробив талію підкреслено помітною. Вся революція Діора полягала в тому, що він звернув увагу на найкрасивіші лінії жіночого тіла - дугу похилих плечей і мякий вигин талії. Діор повернув жінкам «осині талії», нейлонові панчохи із стрілками, капелюшки і рукавички! Він подарував їм каблуки на шпильці! Він зробив з них ніжних метеликів. Маестро помер в 1957 р.не втигнувши насолодтися своїм тріумфом.
Ів Сен Лоран
В середині 50-х років до діора на практику прийшов молодий чоловік , який став великим творцем моди 20-го століття. Йог звали Ів Сен Лоран. Спочатку він був простим художником, прислав декілька ескізів в редакцію «Vogue» поштою.У редакції подивившись малюнки прийняли цого одноголосно за генія і викликали до Парижа для роботи з Діором. Вже в в 55 році цому дали малювати перші моделі у Діора, і вже тоді можна було багато сказати подивившись на малюнки. Стиль Ів Сен Лорана: величезний бант, величезний пояс, контраст двох квітів, вставка з вишитої тюлі з квітами.
Відомі фірми-виробники:
А Valentino
А Giorgio Armani
А Dolge & Gabbana
А Guchi
А Adidas
А Reebok
А Puma
А Prada
А Versache
А Chanel
А Ecco
А Intertop
Хіт сезону
До речі, саме повернення клітинки є новинкою осені 2008. У цьому сезоні кожна модниця просто зобовязана мати у своєму гардеробі що-небудь картате. Тому обовязково придбайте собі яку-небудь річ у клітинку. Це можуть бути брюки, пальто, спідниця, словом будь-що, що вам до душі. Адже клітинка на піку популярності!
Пальто
За словами модельєра-дизайнера Наталії ТВЕРДОЇ, ця модна осінь пропонує великий вибір пальт.
-- Актуальні різні силуети та фасони. Новинка сезону -- пальто-кокон: силует спочатку розширюється, а внизу -- звужується. На піку моди пальта яскравих відтінків, що мають геометричний силует, комір-стійку або ж заокруглений комірець, -- говорить пані Наталія.
Не забувайте і про особливо актуальну в цьому сезоні клітинку. Картате пальто буде цієї осені супермодним! Три модних тренди осені -- пальта-накидки з прорізами для рук, хутряні жилети і вязані пальта.
Джинси
А як же обійтися у цьому сезоні без джинсів?
-- Наймодніші -- це джинси-кльош. Поряд з ними актуальні й вузькі джинси, які максимально щільно облягають фігуру, -- додає директор ательє “Шарм” Оксана ВАВРОВСЬКА.
Сукня
-- У must have (англ. “повинен мати” - авт.) цього сезону знову сукня. Маленька чорна сукня й надалі залишається однією з найелегантніших речей гардеробу. Однак сукні яскравих відтінків, іноді навіть екзотичних або практичного сірого кольору теж актуальні восени 2008, -- додає Наталія Тверда.
Светр
Обємні светри ажурного вязання аж ніяк не розповнюють фігуру й обовязково підкреслюють талію вузьким поясом.
Спідниці
-- Широкі спідниці з літа стали трішки довшими. Оптимальна довжина -- до середини литки, -- зазначає Оксана Вавровська. -- Спідниці-“олівці” порадують і прихильниць міні (довжина повинна бути на долоню вище коліна), так і максі (довжина -- майже до щиколотки). Фігура буде візуально витягнута та підкреслена. У моду також повертається такий доволі зручний і практичний предмет гардеробу, як спідниця-штани.
Штани
-- Штани представлені на будь-який смак. Це і широкі довгі штани з твіду, оксамиту, які гармонійно доповнять гардероб ділової жінки. Актуальні вузькі штани довжиною до щиколотки та вкорочені штани. Вони можуть бути класичного вузького крою або супермодного -- широкого, що нагадує шаровари з манжетою внизу, -- зазначає модельєр-дизайнер.
Колготки
Колготки цього сезону знову повертають до 80-х років. Вони навіть швидше не аксесуар, а досить вагомий предмет гардеробу. І приваблюватимуть увагу подекуди більше, ніж сукня чи костюм. І знаєте чому? Просто у цьому сезоні модні яскраві кольорові колготки: сині, зелені, червоні. Вони можуть бути продовженням кольорової гами одягу, а можуть контрастувати з ним. Колготки в горошок і в клітинку, з оригінальним орнаментом зроблять усе, щоб ніжки не залишилися без уваги, навіть якщо між спідницею і ботфортами помітна лише тоненька смужка.
До речі, за словами пані Єлизавети, все ще модні легінси, в основному чорного кольору, які одягають з сукнями, спідницями, блузами.
Обрамлення
Порадує ця осінь й усіх прихильниць витонченого та ніжного. У моді -- мереживо. Мереживо -- на блузках, піджаках, спідницях... Навіть осінні чобітки й напівчобітки не залишилися осторонь цього. І вони теж відчули на собі вплив “мереживної” моди.
Не втрачають актуальності й бахрома, декоративні ґудзики, обємна вишивка, складні коміри, хутро.
Тканини
-- Цієї осені на нас чекає розмаїття тканин: тафта, жакард, твід. Дуже модний одяг з атласу всіх кольорів. До того ж, спектр застосування атласу дуже широкий -- блузи, сукні, брюки, спідниці тощо, -- говорить Єлизавета Чумак.
Прикраси
-- Особливе місце у будь-якому жіночому гардеробі займає намисто. Його одягають й до ділового костюма, й до вечірньої сукні. А сучасний вибір намиста із натурального та штучного каменю дозволяє надзвичайним чином прикрасити одяг та зробити будь-яку жінку просто красунею.
-- Дуже полюбляю жінок, які вміло використовують весь арсенал аксесуарів. І не втомлююся повторювати: модне те, що личить саме цій жінці. Відчуття міри, бажання виглядати неповторно, терпіння та вміння створювати свій образ від і до... і є модою. Й не тільки осінньою, -- підсумовує Єлизавета Чумак.
В обіймах весни
В цьому сезоні з моди вийшли короткі трапецеподібні плащі з пасом. Їх замінили більш скромні і лаконічні за силуетом плащі середньої довжини, прямі або злегка приталені.
Вони практично не мають декоративних делей та яскравої фурнітури, тільки не великі, більш за все англійські коміри та внутрішні кармани, а також заховані під подвійною планкою гудзики.що стосується кольорової гами, то ваш новий плащ не обовязково повинен бути однотонним. Так що можете сміливо придбати плащ в вертикальну полоску.
Повернення підплічників
З приходом весни змінилась і мода на піджаки. Окрім дуже довгих приталених, які нагадують плащі або напівпальто, в моду повернулись і піджаки довжиною до середини стегна.
Вони можуть бути як приталеними , так і великими .Більш за все такі піджаки мабть закруглені борти і великі накладні кармани.
Але головним сурпризом цього сезону стали підплічники. Знову в моді широкі, як в середині 80-х років, майже чоловічі плечі.
Буйство кольорів
Здається модельєри, які втомилися від сірої гамми своїх осінньо-зимових колекцій знову відкрили для себе всю палітру фарб.Бірюзовий, малиновий, жовтий, червоний…
Спідниці
Менш за все в моді зміни виникли на спідниці. Зараз актуальні і міні, і максі, і спідниці .
Мабуть, тільки фасони останніх підлягли помітним транформаціям. Тепер знову в моді розкльошоні спідниці.
Бріджі
Сучасні жінки з задоволенням носять брюки, причому найрізноманітніші--вузькі, широкі, розкльошоні. А зараз в моду повернулись бріджі.
В минулому столітті бріджі носили виключно чоловіки. Ці брюки були дуже широкими та заправлялись в чоботи.
Зараз бріджі стали набагато вужчими. А носити ці брюки модельєри пропонують з елегантними туфлями на високому каблуку
1. В.І. Михайлов, Т.Г. Глушкова, О.І. Зельніченко., Товарознавство непродовольчих товарів.,-К.:Книга, 2005.
2. Пугачевський Г. Ф., Семак Б.Д. Формування асортименту трикотажних виробів.М.: Економіка, 1975.
3. Гусейнова Т.С. Товарознавство швейних та трикотажних товарів. М.:Економіка,1991.
4. Arnold. Все про моду для чоловіків.,січень 2008.,ст.18-134
5. Apriori. Жіночий журнал.,вересень 2008.,ст..12-44
6. Наталі . Жіночий журнал.,лютий 2009 .,ст.56-76
7. http//www.stul&modafation.ua
! |
Как писать рефераты Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов. |
! | План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом. |
! | Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач. |
! | Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты. |
! | Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ. |
→ | Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре. |