Узнать стоимость написания работы
Оставьте заявку, и в течение 5 минут на почту вам станут поступать предложения!
Реферат

Реферат по предмету "Исторические личности"


Харменс ван Рейн Рембрандт

/>
на тему:
РембрандтХарменс ванРейн (1606-1669)
Виконав:

Перевірив:

викладач
РембрандтХарменс ванРейн (1606-1669)
Яке не є великим значення творчості Халса в історії голландського живопису, але його славу в очах потомства затьмарює інший голландський митецьРембрандт Харменс ванРейн. Його твори, живописніі графічні, різноманітні по сюжетах і глибині характеристик, складаютьоднузвершин європейського і світового мистецтва, однузнайбільш високих досягнень в розвитку реалізму.

Народився Рембрандт в Лейдене в сім'ї мірошникаХарменса ванРейна. Дуже рано виявилася ухлопчика схильність до живопису. Недовго провчившисьв Лейденськом університеті, молодий Рембрандт цілком віддався мистецтву. Три роки пробув він в майстерні живописця Сваненбюрха, а потім декількамісяців уамстердамськогохудожникаПітера Ластмана. Але більше, ніж уних, вчився Рембрандт усамого життя: він допитливо вдивлявся в навколишній світ, спостерігав за мімікою і жестами людей, вивчав ефекти освітлення. Він писав жанрові і релігійні сцени, портрети своїх близьких і портрети багатих замовників, численні автопортрети (власне обличчя здавалося художнику зручним об'єктом для спостереження і експериментів). Рембрандтпрацював масляними фарбами, олівцем, пером і пензлем, а також досконало володів технікою офорта (див. ст. «Графіка»).

У 1632 р. Рембрандтпереїхав в Амстердам і швидкозавоював там популярність. Число замовників безперервно росло. Подібноіншим голландським художникам, Рембрандт умів живо написати людську особу, відтворити м'які складки тканин і холодний блиск металу. Але вже в цей період він багато в чому перевершує по глибині і різноманітності задумів своїх побратимів по кисті.

У традиційний для голландського мистецтва жанр групового портрета Рембрандт своєю картиною «Урок анатомії лікаря Тюлпа» (1632, Музей Мчу- рицхейс, Гаага) вносить нові риси: єдине почуття уваги і інтересу об'єднує слухачів лікаря Тюлпа. Зосереджені його словами, вони порівнюють розітненийтруп з малюнками в анатомічному апасе. Картина сприймається не як ретельно продуманий по композиції портрет, а як переконливий своєю безпосередністю життєвий епізод.

Ця ж рисавластива і «Автопортрету з Саскіюєю» (бл. 1635, Картинна галерея, Дрезден), в якій Рембрандт зобразив себе зісвоєю молодою дружиною за столом. Підіймаючи келих, він як би звертаєтьсядо тих, хто дивиться на картину, і пропонуєрозділити з ним його безмірну радість і щастя. Він робить глядача мимовільнимучасником виникаючої сцени. Потоки світла, що грають на обличчях і дорогихтканинах одягу, ніжні переливи золотистих і червонуватихтонів посилюють святковий настрій картини.

Задачі, які ставить перед собою Рембрандт, не схожі на спрямування більшості інших голландських художників. Він все частіше вражаєсучасників сміливістю і новизноюсвоїх задумів. Прагнучи до все більшої і більшої натхненності образів, Рембрандт жертвує зовнішніми подробицями і декоративними ефектами, нехтуючи часом і вимогами замовників. Показова в цьому відношенні історія з картиною, що отрималапізніше назву «Нічний дозор» («Рота капітана Франса Баннінга Кока і лейтенанта Віллема ванРейтенберга», 1642, Рейксмюсеум, Амстердам). Ця велика картина повиннабула являти собою груповий портрет членів стрілецької гільдії. Однак Рембрандт, відмовившись від прийнятого в той час рівного розташуванняфігур і статичногозображення всіх учасників, задумав сцену, повнурушення. Він зупинився на моменті, коли як би по сигналу тривоги поспішноі безладно виходять на площустрілки, на ходу поправляючи зброю. Попередугрупи урочисто виступаютькапітан Баннінг Кок і його помічник.

Нерівне світло осяває групу, посилюючи враження рухливогонатовпу. Не стільки портретні характеристики окремих персонажів прагне передати тут художник, скільки хоче створити враження схвильованості, раптовості події. Цього і не зрозумілизамовники, незадоволенітим, що одніобличчя виднодобре, а інші майже приховані від глядача. Замовники вважали, що якщовони сплатили художникурівні суми, то повиннібути зображені ним з рівною увагою. Починаючи з цієї картини нерозуміння амстердамськимибюргерами творчих спрямувань Рембрандта буде посилюватисявсе більше і більше.

Все рідше будуть звертатисядо нього з великимиофіційнимизамовленнями. Але конфлікт з пануючим середовищемне зменшить творчої енергії майстра і аж до останнього року свого життя він буде створювати чудові по силі емоційноговпливу і правдивості реалістичні твори.

У рік створення картини «Нічний дозор» художникпережив велике особисте горе:померлайого коханадружина Саськия. Він залишився одинз однорічним сином Тітусом. Рембрандтбагато писав його в різному віці, відмічаючиз великою теплотою зростаючу вдумливість і допитливість хлопчика.

У 40-х роках в картинах Рембрандта переважають золотисто-коричневі тони, дивнобагаті по своїх відтінками. Трактування сюжетів і характеристики людей стають глибшим і задушевніше.

У картині Рембрандта «Святе сімейство» (1645), що зберігається в Ермітаже, в образахгероїв євангельської легенди Марії, немовляти Христа і Іосифа втілені самі звичайніі прекраснів своїй щирості і чистоті людські почуття ніжністьі дбайливість матері, відчуття домашнього спокою те, що увсі часи зрозуміло і дорого людям. Обстановка кімнати гранично проста, це житло бідного теслі, який тут же зайнятийсвоїм ремеслом. Не тільки в подібних картинах, але і в своїх численних малюнках Рембрандт завжди з величезною симпатією зображав людей знароду, завжди співчував старості і самотності.

Величезне місце в творчості художниказаймаєпортрет. Рембрандтзалишив нам чудову галерею обличчоловічих і жіночих, молодих і старих, але майже завжди серйозних і зосереджених. На відміну від Франса Халса, як би вмить фіксуючого в своїх портретах певний вираз обличчя людини, Рембрандт у вигляді зображеногоузагальнює свої спостереження і роздуми над його переживаннями і над життям. Це свого роду портрет-біографія. Такий, наприклад, «Портрет старенька» (1654, ГМИИім. Пушкіна, Москва). Світло виділяє в картині обличчя старої жінки, її скорботний погляд приковує увагу глядача безвихідністю горя, глибиною думки, примушує задуматисянад значенняміснування. Рембрандт показує доброту і людяність нічим не знаменитоїлюдини. Краса душевна перетворює втомлене, зморшкувате обличчя і робить його привабливим.

Вершина в розвитку голландського групового портрета картина «Старійшини суконного цеху, або так звані синдики» Рембрандта (1662, Рейксмюсеум, Амстердам). Старійшини цеху сукнарів зображені в момент обговорення якихосьважливих питань. Як різні їх обличчя, хоч всі вони охоплені якоюсь однієюдумкою, однимспрямуванням! Це враження виникає передусім тому, що всі, кого зобразив художник, дивляться в одномунапрямі. Вони дивляться на тих, хто як би знаходитьсяперед картиною і до когозвернені слова синдика, вміщеного в центрі групи. Таким чином, глядач, що розглядаєцю композицію, стає свого роду учасником того, що відбувається: адже на нього звернути увагу діючих осіб. Причому всі вони по-різному дивляться, слухають виступаючого, по-різномувиражають свої почуття жестами і мімікою. Весь простір картини наповнений світлом і повітрям. Єдина коричнювато-червона гамма, то затухаюча, то що спалахує місцями тонкими відтінками кольору, об'єднує всі частинипризначення однимнерозривним цілим.

До останніх і найбільш довершених картин художниканалежить велике полотно, що зберігається в Ермітаже, «Повернення блудного сина» (бл. 1668 1669). Євангельська притча про юнака, який пішов збатьківського будинку, розтратив свій достатокі жалюгідним, приниженим повернувся до батька, виростаєуРембрандта у велику загальнолюдську тему. Не можна без хвилювання дивитися на обличчя напівсліпого батька, його тремтячі старечі руки і фігуру сина, що виражає глибоке і щирерозкаяння. Благородна ідея любовідо приниженої і страждаючої людини розкрита тут в разючихпо життєвій переконливості образах. Особисті знегоди не зломилимайстра, а додалиособливу силу і майстерність його пізнім творам.

Крім живопису протягом всьому своєї творчості Рембрандт приділяввелику увагу офорту. І в цій області колотемйого було такожнадзвичайно різноманітне. Виконаніним в техніці офорта портрети і пейзажі, побутові і релігійні сцени завжди відрізнялися сміливістю і новизноюхудожніх прийомів. Художникдомагаєтьсяв них чудового багатства світлотіні, виняткової виразності і лаконізму ліній. У невеликих по розмірах офортах Рембрандт створив складні, глибоко реалістичні образи.

Багаті голландські бюргери основні замовники Рембрандта не зрозумілиі не оцінили геніальногохудожника. Трагічно самотнім, в злиднях померРембрандт в 1669 р. Художникапоховалина кладовищі для бідняків на громадськікошти. Але справедливість перемогла: Рембрандташануютьнащадки, їм гордиться не тільки його батьківщина, але і все людство.


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.

Сейчас смотрят :

Реферат Динамика производства ВВП в бывших социалистических странах 1950-1996годы
Реферат М.А.Шолохов: "Тихий Дон"
Реферат Пофасадное регулирование теплового режима здания тепловые завесы
Реферат Great Gatsby Quest Essay Research Paper Nick
Реферат МЕТОДИЧКА ДИПЛОМ
Реферат Burning Fat Ang Gaining Muscle Essay Research
Реферат Особенности работы PR-специалиста с государственными и общественно-политическими объединениями
Реферат Алгоритм и содержание программ аппаратной физиотерапии при медицинской и психологической реабилитации больных стабильной стенокардией напряжения 14. 00. 51 восстановительная медицина, лечебная физкультура и спортивная медицина, курортология и физиоте
Реферат A Socialist Meeting Essay Research Paper SOCIALIST
Реферат Становление системы демократических стуктур Британии 17-19вв
Реферат Л.Н. Гумилев и психофизика
Реферат Методика использования контрольно аттестационного комплекта
Реферат Осуществление межпредметных связей в процессе изучения темы физики 10 класса "Свойства твердых тел"
Реферат Открытие сети цветочных магазинов Цветочная поляна
Реферат Чи є "колонка редактора" самостійним жанром? Якщо так, то чим вона відрізняється від інших жанрів