Курсовая работа по предмету "Литература"


Суб’єктивізм та об’єктивізм в творчості Клода Сімона на матеріалі роману "Дорога Фландрії"


2

ЗМІСТ

Вступця)» [4; 184].

Дорога, перебіг, маршрут: стільки термінів, що означають простір було використано, щоб описати «Дорогу Фландрії», і, які нам дозволяють сказати, що «час перетворився на простір». Цей вражаючий, чуттєвий роман повинен сприйматися, як ціле, як гармонійна сукупність справжньої та уявної реальності.

ВИСНОВКИ

Насамперед необхідно згадати теоретичні положення, на яких побудована дана робота. Ми досліджували творчість Клода Сімона, а саме - субєктивізм та обєктивізм його творів на основі роману «Дорога Фландрії».

Отже, обєктивізм - це прагнення до оцінки речей, осіб і подій на основі їх точного вивчення, незалежно від особистих бажань та упереджених думок. З іншого боку, субєктивізм - це субєктивне, упереджене бачення реальності, що утворюється під впливом традицій, упереджених думок, бажань, інтересів.

Використовуючи дані теоретичні положення ми дослідили творчість Клода Сімона, що являється представником такого літературного явища, як «новий роман». У 50-х рр. молоді письменники відмовляються від класичної реалістичної техніки, змалювання реалій життя в літературному творі, що призводить до відсутності позиції всюдисущого автора, до відсутності інтриги та описів у дусі Бальзака. Великий вплив на формування «нового роману» справляє кінематограф. Використання кінематографічної техніки означає відмову від заглиблення у внутрішній світ персонажа, від висвітлення його психологічних властивостей; наявність оптичного прицілу дає можливість виділити поверхові деталі.

Це означає, що роман відмовляється відбивати епоху, вчити, закликати до досягнення мети так само, як навіювати враження і позначати, як це було за доби символізму. Ця революція в літературі порівнюється з переходом від фігуративного живопису до абстрактного. Роман стає насамперед лабораторією нових пошуків. Проблеми, значення і глибина погляду втрачають у ньому всякий сенс. Клод Сімон шукає опис феноменів без їх пояснення, він просто фіксує плинність часу, а не зв?язок минулого, майбутнього й теперішнього у часі та просторі.

Дослідивши роман «Дорога Фландрії», ми прийшли до висновку, що він є яскравим прикладом «нового роману»: в творі немає сюжетної лінії, він побудований на основі спогадів та уяви оповідача, якого, іноді теж складно визначити. В романі яскраво представлена тема війни та плину часу з субєктивної, власної точки зору героїв чи автора. Минуле і теперішнє тісно переплетені, тому час перетворюється на простір, по якому подорожують персонажі. Герої теж описані через призму памяті або уяви за допомогою речей, які їх оточують або елементів, з яких вони складаються.

Отже, «Дорога Фландрії» - це яскравий приклад субєктивізму, особистого бачення світу, та власного спостереження за плином часу. Роман складається з різнопланових фрагментів, які разом утворюють спогади героїв. Зрештою кожна людина субєктивно дивиться на світ, по-своєму відчуває плин часу, та згадує давно минулі події. Тому, «Дорога Фландрії» - яскравий приклад субєктивізму кожної людини, і водночас - обєктивне представлення памяті та уяви людини.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Алхімія слова живого. Французький роман.//уп. В. І. Фесенко. - К., «Промінь», 2005. - с. 195-199.

2. Великий тлумачний словник. - К., 2000. - 237 с.

3. Еремеев Л.А. Французький «новый роман». - К.: Наук. думка. - 1974.

4. Клод Сіион. Вибрані твори. - К., 2002. - 494 с.

5. Лексикон загального і порівняльного літературознавства. - Чернівці, 2001. - 634 с.

6. Наркирьер Ф. Французский роман наших дней. - М.: Наука, 1980.

7. Овруцька Ірина. Французький роман сьогодні// 1983. - Всесвіт - №2.

8. Уваров Ю. П. Современный французский роман (60-80-е годы): уч. пособие. - М.: Высшая школа. - 1985.

9. Українська літературна енциклопедія. - Київ, 1995. - том 3. - 493с.

10. Andre Bourin, « Techniciens du roman : Claude Simon », les Nouvelles litteraires, № 1739 (29 dec. 1960), р. 4.

11. Brigitte Ferrato-Combe, Ecrire en peintre, ELLUG, 1998.

12. Claude Simon : coloque de Cerisy, p. 428.

13. Lancereaux, D., « Modalites de la narration dans La route des Flandres de Claude Simon », Poetique, 4 (1973), pp. 235-49.

14. Le Monde, 8 octobre 1960, p. 9.

15. Lucien Dallenbach, Claude Simon, Seuil, coll. « Les Contemporains », 1988.

16. Mireille Calle Gruber, Claude Simon, chemins de la memoire, Le Griffon dargile, 1993.

17. Pascal Longuet, Lire Claude Simon, Minuit, 1995.

18. Pellegrin, J., « Du mouvement et de limmobilite de Reixach », Revue desthetique, 25 (1972), pp. 335-49.

19. Pingaud, B., « Sur la route des Flandres », les Temps modernes, 16 annee, № 178 (fev. 1961), pp. 1026-37.

20. Stuart Sykes. Les roman de Claude Simon.- Les Editions de Minuit, 1979. - p.195.



Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данную курсовую работу Вы можете использовать для написания своего курсового проекта.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем курсовую работу самостоятельно:
! Как писать курсовую работу Практические советы по написанию семестровых и курсовых работ.
! Схема написания курсовой Из каких частей состоит курсовик. С чего начать и как правильно закончить работу.
! Формулировка проблемы Описываем цель курсовой, что анализируем, разрабатываем, какого результата хотим добиться.
! План курсовой работы Нумерованным списком описывается порядок и структура будующей работы.
! Введение курсовой работы Что пишется в введении, какой объем вводной части?
! Задачи курсовой работы Правильно начинать любую работу с постановки задач, описания того что необходимо сделать.
! Источники информации Какими источниками следует пользоваться. Почему не стоит доверять бесплатно скачанным работа.
! Заключение курсовой работы Подведение итогов проведенных мероприятий, достигнута ли цель, решена ли проблема.
! Оригинальность текстов Каким образом можно повысить оригинальность текстов чтобы пройти проверку антиплагиатом.
! Оформление курсовика Требования и методические рекомендации по оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Разновидности курсовых Какие курсовые бывают в чем их особенности и принципиальные отличия.
Отличие курсового проекта от работы Чем принципиально отличается по структуре и подходу разработка курсового проекта.
Типичные недостатки На что чаще всего обращают внимание преподаватели и какие ошибки допускают студенты.
Защита курсовой работы Как подготовиться к защите курсовой работы и как ее провести.
Доклад на защиту Как подготовить доклад чтобы он был не скучным, интересным и информативным для преподавателя.
Оценка курсовой работы Каким образом преподаватели оценивают качества подготовленного курсовика.

Сейчас смотрят :

Курсовая работа Программа диагностики познавательных психических процессов детей младшего школьного возраста
Курсовая работа Причины мирового экономического кризиса и пути выхода из него
Курсовая работа Особенности работы социального педагога с семьями группы риска в микрорайоне
Курсовая работа Сравнительная характеристика коров черно-пестрой породы различных линий и перспективы их исполь
Курсовая работа Персонал предприятия и пути увеличения эффективности его использования
Курсовая работа Приготовление бутербродов
Курсовая работа Собственный капитал коммерческого банка: состав и порядок формирования
Курсовая работа Методическая работа в дошкольном образовательном учреждении на современном этапе
Курсовая работа Технология обслуживания клиентов в гостинице
Курсовая работа Лишение свободы как основной вид наказания
Курсовая работа Особенности финансов унитарных предприятий
Курсовая работа Организация складского хозяйства и направление его совершенствования на ОАО "Льнокомбинат" Орши
Курсовая работа Сенсорное развитие детей раннего возраста с нарушенным слухом
Курсовая работа Стратегия и миссия фирмы
Курсовая работа Бизнес-план кофейни