Реферат по предмету "Экономика"


Маркетинг у культурі вражень. "Бізнес в стилі шоу"

МІНІСТЕРСТВООСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ
(КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ)
КИЇВСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ
МАЛОЇ АКАДЕМІЇ НАУКСекція: макроекономіка
 
ТЕМА РОБОТИ
Маркетинг у культурі вражень. „Бізнес в стилі шоу”
 
Київ 2007
 

Зміст
 
1. Вступ
2.Розділ I. Сутність та значення бізнесу в стилі шоу
§I.1 Основні стильовіхарактеристики бізнесу в стилі шоу маркетингових відділів компаній
§I.2 Значення бізнесу в стилішоу в сучасному житті
§I.3 Основні завданнядіяльності бізнесу в стилі шоу
3. Розділ II.Найуспішніші типи шоу. Культура вражень
§ II.1 Реальні шоу таїх можливості
§ II.2 Ігровий тафантазійний шоу-простори
§ II.3 Нетрадиційнізасоби реклами
4. Розділ III.Бізнес в стилі шоу в Україні
§ III.1 Аналізрозвитку бізнесу в стилі шоу в Україні
§ III.2 Аналізможливостей розвитку бізнесу в стилі шоу в Україні
5. Висновки
6. Списоквикористаної літератури
7. Додатки

Вступ
 
Немаєіншого такого бізнесу, як шоу,
Немаєіншого такого, точно знаю я,
Все,все в ньому заворожує,
Все,що торгівля дозволяє;
Нідетакого щастя не відчути,
Коливас можуть бачити і чути.
ІрвінгБерлін
 
У наш час найпрогресивніші менеджери розуміють, що з традиційними формамимаркетингу дуже важко просуватися вперед до майбутнього. Споживачі хочутьбільшого, ніж просто обличчя з посмішкою, помітний слоган та рекламні приманкипо телевізору в прайм-тайм. Вони ставляться до традиційної реклами знаростаючою недовірою. Найновіші форми маркетингу користуються традиціями „дотелевізійних”часів, що починає захоплювати споживачів. В їх основі не трафаретна реклама, авідчуття: це гастрольні шоу, фестивалі, ігрові клуби та салони, вуличний театр,ярмарки та інші форми особистісного спілкування з клієнтом.Карнавально-ярмаркові враження в поєднанні з найновішими технологіями прокладаютьмаркетингу майбутнє. Саме тому ми пропонуємо розглянути не старомодний термін„шоу-бізнес”, а абсолютно нове поняття в діловому світі – бізнес в стилі шоу.
„Постановка” вражень у бізнесі в стилі шоу вийшла за межі театралізованихвистав у тематичних парках та ресторанах, та включила до себе ажіотажниймаркетинг, випуск товарів на ринок, залучення та утримування покупців,внутрішню комунікацію та нетрадиційну рекламу. В роботі розглядаються цівраження бізнесу в стилі шоу як дійсні інструменти, які входять до складумаркетингових технологій, що постійно ускладнюються. Враження цінні своєюінтерактивністю та звертанням до конкретного покупця. Вони також важливі зістратегічної точки зору, тому що створюють споживчу цінність. Саме в донесеннідо оточення цінної інформації та нових ідей про новий ступінь маркетинговоїдіяльності, тобто про бізнес в стилі шоу і полягає актуальність даноїнаукової роботи.
До теми “Бізнесв стилі шоу” зверталися такі відомі економісти: Бернд Шмідт, Девід Роджерс,Карен Вроцос та ін..
Метою написання моєї науковоїроботи є дослідження бізнесу в стилі шоу, тобто нових тенденцій рекламногомаркетингу, аналіз розвитку бізнесу в стилі шоу в Україні та висуненняпропозицій щодо подальшого прогресивного розвитку бізнесу в стилі шоу. Длядосягнення цієї мети я поставила перед собою наступні завдання:    
ü З’ясувати, що таке бізнес встилі шоу;
ü Дослідити, для чого потрібенбізнес в стилі шоу;
ü Пояснити, в чому самеполягає новизна сучасного напряму у маркетинговій діяльності, тобто бізнесу встилі шоу;
ü Проаналізувати розвитокбізнесу в стилі шоу в Україні, порівняти ступінь розвитку та впровадженнябізнесу в стилі шоу;
ü Зробити висновки проефективність бізнесу в стилі шоу.
Предметомдослідженняє соціально-економічні відносини між продавцем та споживачем, нові тенденції їхрозвитку, що дозволяють забезпечити ефективний попит з боку споживачів. 
Об’єктом дослідження є бізнес встилі шоу в Україні.
Теоретичнезначення нашоїнаукової роботи полягає в глибокому аналізі напрямків розвитку бізнесу в стилішоу в Україні.
Практичнезначення нашоїнаукової роботи виявляється в тому, що її можна використовувати як основу  длянаписання курсової або дипломної роботи. Нові ідеї та пропозиції можнавикористати для подальшого розвитку маркетингової діяльності.
Наша науковаробота складається зі вступу, двох розділів, практичної частини, висновків,списку використаної літератури та додатків. Перший розділ присвячено сутностіта значенню бізнесу в стилі шоу. В другому розділі ми розглянули найуспішнішітипи шоу, а також область культури вражень. В третьому розділі проаналізувалирозвиток бізнесу в стилі шоу в Україні та запропонували нові ідеї щодо подальшоїуспішної діяльності шоу-бізнесового напряму маркетингових відділів в Україні.
Опрацьовуючиматеріали наукової роботи я користувалася загальнонауковими та специфічнимиметодами пізнання економічних явищ та процесів. Це метод наукової абстракції, порівняльний,узагальнення, графічний та інші методи.
Для написанняроботи я користувалася підручниками, періодичними виданнями, статистичнимиданими та Internnet.

Розділ I.Сутність та значення бізнесу в стилі шоу.
 
Бізнес в стилішоу присутній всюди в бізнесі.
Чим би незаймалися компанії – виробленням автомобілів та фінансових товарів, роздрібноюторгівлею, технологіями, мистецтвом чи професійним спортом – їх маркетинговівідділи (неодмінною складовою якісної організаційної структури підприємства євідділ маркетингу; саме цей відділ відіграє непересічну роль у процесіотримання фірмою прибутку; метою діяльності цього відділу є просування товаруна ринку і пропагування його потенційним покупцям) [1] поступово усвідомлюють,що старі методи просування товару перестають працювати з часом. Щоденнателевізійна та радіо реклама перестає бути ефективною, вона є нав’язливою, аспоживачі ставляться до неї з презирством. Часто можна почути від людини, щоколи ти тільки бачиш товар або чуєш про послугу, не протестувавши його (її),довіряти важко тій чи іншій компанії. Постачальники м’ятних пастилок такомп’ютерів, продавці жіночої білизни та будівники хмарочосів бачать, щопотрібно відходити від звичних способів ведення маркетингового бізнесу, щобдосягти уваги свого покупця та захопити його.
Творчість, гуморта гра з’являються в діяльності компаній на кожному етапі. До бізнесу в стилішоу звертаються, щоб захопити покупців і привернути увагу кожного індивіда. Атакож вивести на ринок нові товари та залучити до свого бізнесу партнерів. [4,ст. 19]
§ I.1 Основністильові характеристики бізнесу в стилі шоу маркетингових відділів компаній.
 
Діяльністькомпаній, яку можна називати бізнесом в стилі шоу, має наступні стильовіхарактеристики.
·         Розваги. Як відомо, сучасніспоживачі прагнуть розваг. Усі компоненти нашої культури – новини, освіта,спорт, харчування – намагаються відповідати цьому бажанню. Бізнес в стилі шоударує відчуття радості, звертаючись до ілюзій, гумору чи драми. Технологічнийбум породив нові можливості для вивчення споживачів, спостереженням за ними,співпраці зі споживачами. Крім високих технологій використовуються такожстаромодні забави, щоб створювати дивовижні, веселі, хвилюючі враження.
Так, влітку уКиєві відбувся NOKIA-Quest, на якому розігрувалися мобільні телефони. Командипо чотири чоловіки їздили по місту, виконуючи різні цікаві завдання цілий день.Перших три команди отримали головні призи! Водночас і розважилися учасники ідізналися більше про мобільні телефони NOKIA. [16]
·         Захопливість. Сучасні споживачі незавжди хочуть, щоб їх умовляли, засипали рекламними посланнями; вони можутьбажати також вражень, захопливих, що відводять в інший світ. Бізнес в силі шоуспонукає споживачів учитися, досліджувати, висловлювати свою думку чи навітьграти в шоу свою роль. У своїх найкращих проявах він дозволяє споживачамстворювати клуби за інтересами та спілкуватися один з одним.
Наприклад, компаніяGeneral Mills пропонує сімейним відвідувачам торгового центру Mall of Americaвраження під назвою „Пригоди з кашею”, які їх захоплюють. За скромну вхіднуплату сім’ї можуть відпочити від покупок і відвідати „Фруктовий карнавал”,пройти по „Зефірному лабіринту” або з’їхати з величезної ложки в чашу. [10]
·         Руйнуваннястереотипів.В обмін на справжню лояльність та незгасаючу увагу споживачі потребуютьвражень, які перевершили б їх очікування. І бізнес в стилі шоу створює таківраження: небачені, що приховують в собі нову та раптову для покупцівпривабливість. Часто завдяки створеним враження кордон між споживачем такомпанією розмивається, і покупець перетворюється на проповідника бренду.
Компанія Prada вирішиладоповнити мережу маленьких модних бутіків величезними магазинами в багатьохмістах світу. Але така розповсюджена ідея розширення виявилася дуже оригінальноюзавдяки своїм довершеностям. Більшість магазинів були спроектовані відомимиархітекторами для естетичного задоволення споживачів. А також ці гігантськімагазини були оздоблені та пристосовані для проведення показів мод. В одному ізмагазинів, наприклад, що знаходиться в нью-йоркському Сохо, до стеліприкріплені пересувні екрани, що рекламують товари; вони підкреслюють красурожевих полиць та підлоги з мармуру. Вражає також повністю скляний ліфт, вякому немає жодної металічної деталі. Крім того ще є роздягальні, що зробленітакож зі скла, та коли ти заходиш і натисаєш кнопку, то стіни стають матовими.Відвідувачі таких магазинів повністю занурюються у бренд. [18]
·         Створенняцінностей.Створені враження враховують потреби клієнта та орієнтовані на встановленнявідносин з ним. Вони також створюють споживчу цінність, наприклад черезнавчання, задоволення, заохочення чи новий стиль у житті.
В торговомуцентрі Arundel Mills на околиці Балтимора (штат Меріленд, США) був створенийновий простір для споживачів. Це можна назвати магазином, середовищем бренда,кімнатою відпочинку, ігровим залом, тестовою лабораторією товарів. Відкрилася„Майстерня Crayola”, яка може збентежити традиційного продавця, але додати масузадоволення клієнту та захопити його. Тут можна знайти магазин, в якомупродається все – від звичайної крейди Crayola до витворів мистецтва та ремесел,наборів інструментів, настільних ігор; там же дуже часто проводяться показитоварів. А друга половина цього простору (приблизно 1850 кв. м) віддана підтворчу студію, де близько двохсот дітей та дорослих займаються прикладнимимистецтвами та ремеслами. [9]
Таким чином,коли маркетингові відділи  компаній створюють для своїх клієнтів враження,забезпечуючи все вище згадане, мова йде про бізнес в стилі шоу. [4, ст. 20-22]

§ I.2 Значеннябізнесу в стилі шоу в сучасному житті.
 
Автори багатьохкниг з маркетингу, наприклад, Філіп Котлер, Лестер Тароу, стверджують, що змінасучасного бізнесу зумовлено трьома тенденціями: зменшенням впливу традиційноїреклами, ростом інформованості та незалежності споживача, появою культуривражень.
Насиченість ЗМІбезмежною кількістю реклами призвела до того, що споживач відчуває інформаційнеперенавантаження: він не в змозі впоратися з тисячами рекламних повідомлень, щонадсилаються йому кожного дня. Кожне нове покоління, виховане на ЗМІ, все більшескептично ставиться до повчальної реклами, характерної для другої половини XXстоліття. В результаті з’являються технології, як TiVo, які дозволяютьспоживачу видаляти рекламні ролики між телепрограмами.
Завдяки всьомувищезгаданому розповсюджується переконання, що традиційна реклама втрачає свійвплив на споживача. Дослідження, проведені Intellitrends [13], показують, що47% компаній з галузей автомобілебудування, інформаційних технологій, засобівмасової інформації, електроніки та охорони здоров’я вибрали маркетинг, щопов’язаний з відчуттями, з подіями та з враженнями, в порівнянні з 32%, щообрали спосіб традиційної реклами. [22]
Досягти увагиспоживачів з кожним днем стає все важче. Немає вже повної влади над споживачамиу до цього часу абсолютних лідерів на ринку (в 1998-2001 роках частка Coca-ColaClassic на ринку безалкогольних напоїв впала з 33% до 20%, а частка Pepsi-Cola– з 23% до 13% [5]). Це можна пояснити не тільки появою конкуруючих продуктів,але й тим, що споживачі стають залежними від спілкування один з одним, відавторитетної думки близьких чи знайомих. Більшість людей починає довірятидумкам оточуючих, а не рекламі. А це у більшості випадків породжує так званий„зіпсований телефон”, через який багато компаній втрачають провідні місця наринку товарів та послуг.
Також за останнідекілька років новим динамічним засобом спілкування споживачів став Internet, зяким не можна не рахуватися. Internet – це найефективніша нова технологія, якасприяє розвитку інформаційної супертехніки і є її ядром, це глобальна комп’ютернамережа, що стала невід’ємною частиною передачі та отримання інформації пробудь-що. [1, ст. 32-33] Один із прикладів зростаючої величі споживача можназнайти на Web-сайті televisionwithoutpity.com. Це так звана „дошка об’явспоживачів”, на якій розміщені коментарії щодо популярних проектів, шоу таінших заходів. На цьому сайті телепродюсери можуть дізнатися багато корисноїінформації для удосконалення своїх проектів у галузі бізнесу в стилі шоу. Післябагатьох розмов щодо інтерактивного телебачення воно почало звертати увагу напрямі відгуки глядачів. Більшість компаній приходять до цього ж. Сучасніспоживачі очікують, що компанії будуть прислухатися до їх бажань, бо приймаючирішення про купівлю, вони схильні все ж  орієнтуватися на думку друзів, а не напропозиції вулиці Червоноармійської, Хрещатик чи Медісон-авеню (вулиці, на якихрозташовані рекламні агентства, дорогі магазини та торгові центри). Саме бізнесв стилі шоу стимулює спілкування споживачів, роблячи головною темою розмов тойчи інший бренд. Пропонуючи клієнту роль в створенні розважальних вражень,бізнес в стилі шоу запрошує його в яскравий світ шоу.
Ріст впливувражень та розваг на усі аспекти нашої культури є тенденцією, щоспостерігається у наш час. Споживча цінність пройшла еволюційний шлях відсировини до товарів, послуг і, у висновку, до вражень. Це означає, що споживачіочікують знайти враження та розваги не тільки в кінотеатрі, але і в вечірніхновинах, у класній кімнаті, в звичайних магазинах, на Web-сайтах, в ресторанах.Розважальні враження – з властивими їм гумором, драматизмом, сюрпризами –стають основою у таких сферах, як політика, мистецтво і навіть юриспруденція. Мовайде не про поверхневе судження: розвага може бути і частиною навчальногопроцесу, важкого та глибокого особистого враження. Але культура, в широкомурозумінні, передбачає забавний елемент навіть у самих серйозних сторонах життя.Бізнес в стилі шоу пропонує розважальні враження, які в змозі викликатипосмішку, навіть коли все навколо здається тьмяним та сумним. Вселяючи оптимізмта незвичайне враження, даруючи покупцям заряд бадьорості та хорошого настрою,бізнес в стилі шоу породжує, таким чином, прив’язаність до даного бренду. [4,ст. 22-25]
§ I.3 Основнізавдання діяльності бізнесу в стилі шоу
Відповіддю нанові тенденції в різних сферах стала широка та зростаюча підтримка новихметодів комунікації зі споживачем. Багато компаній звертаються до мобільногомаркетингу, щоб відповідати специфічним демографічним характеристикамспоживачів і спілкуватися з кожним, в надії створити споживчу цінність та статичастиною їх способу життя.
2007 ріксприймається кожною групою компаній по-різному. Наприклад, MySpace і MTVNetworks вважають, що у 2007 році потенціал мобільного маркетингу розкриєтьсяна повну силу. Природно, ці компанії внесуть посильну лепту. КористувачіMySpace зможуть за допомогою мобільних сервісів додавати свої фотографії у своїакаунти, відправляти й одержувати повідомлення. MTV Network, у свою чергу,збирається створити спектр мобільного контента, що випускається під брендомMTV.
Cingular, Verizon Wireless, T-Mobile і Sprint Nextel, чотири мобільнихоператори Сполучених Штатів, планують наступного року одержати досить великийдохід від феномена мобільного маркетингу. На фоні зниження доходів від голосовоїтелефонії, мобільний маркетинг сприймається «великою четвіркою» якперспективний канал для розширення бізнесу й збільшення прибутку. Але між медіамагнатами й операторами мобільного зв'язку є ряд розбіжностей у поглядах на те,якими повинні бути відносини між споживачами й брендом, а так само, якнеобхідно ділити прибуток. Крис Де Вольфе, один із засновників і виконавчийдиректор MySpace, в інтерв'ю Financial Times сказав, що «бізнес-модельмобільних сервісів не може бути стабільною, вона залежить від конкретноїкраїни, необхідно розвивати мобільні сервіси, у яких буде присутній мобільнареклама в обмін на низьку абонентську плату або навіть її відсутність». Наданий момент MySpace, що запустив свої сервіси тільки для абонентів оператораCingular, проводить переговори з операторами в Азії і Європі, а MTV вже уклаладоговори із самими великими операторами й планує запустити у своєму сервісі 600кліпів загальною тривалістю близько 30 годин. Так чи інакше, більшістьекспертів і аналітиків прогнозують, що 2007 рік стане роком мобільногомаркетингу й відео індустрії. [14]
Споживчівраження покинули межі тематичних ресторанів та великих супермаркетів іпросунулись у напрямку до нових ідей інтерактивної торгівлі, лабораторійспоживчого тестування товарів та прогресивних брендів. Компанії постійношукають нові шляхи до важкодоступних споживачів, використовуючи, наприкладпартизанський (в американській маркетинговій літературі існує термін —«партизанський маркетинг» (guerilla marketing), який підкреслюєнаступальну сутність маркетингу. Головна мета партизанського маркетингу —активно, наполегливо, крок за кроком наближатися до перших ринкових позицій уконкурентній боротьбі) [3] маркетинг, оригінальні способи розміщення товарів таінтерактивні враження в Internet. Вони часто розсилають вуличні командиспоживачів-проповідників, розповідаючи перехожим про достоїнства продукції тогочи іншого бренда. Дуже часто зустрічаються на вулицях Києва та інших містУкраїни так звані проповідники компанії Oriflame чи Avon, чи ще якихось. Вонинамагаються занурити перехожого, тобто вже можливого споживача у красу,ефективність та оригінальність того чи іншого продукту даної компанії. [17] Часвід часу споживачі беруть ініціативу в свої руки та самі створюють шоу про бренди,які їм подобаються, і тоді вже компанії намагаються зіграти в ньому свою роль.
Ці дотепніноваторські підходи до особового спілкування зі споживачем відображуютьвеличезний творчий потенціал та інтерес до постановки розважальних, заохочуючивражень.
Проекти бізнесув стилі шоу повинні:
·         відповідатиконцепції бренда (тобто його відмітним особливостям);
·         матиясно визначені стратегічні цілі;
·         оцінюватирентабельність інвестицій, направлених на побудову бренда, стримуванняспоживачів, підвищення об’ємів продажу та дослідження ринку;
·         орієнтаціяна цінних клієнтів, на взаємодію та діалог, щоб зрозуміти споживачів табудувати відносини з ними;
·         створюватиспоживчу цінність за допомогою сильних вражень, що породжують віру в бренд таприв’язаність до нього;
·         ґрунтуватисяна глибокому розумінні сучасних тенденцій у культурі споживачів, їх розвагах тастилі життя.
Бізнес в стилішоу – корисний інструмент для всіх видів внутрішньої комунікації, який можнавикористовувати для навчання, мотивації чи внутрішнього брендинга. Насьогоднішній день не існує чіткого визначення такого маркетингового процесу, якбрендинг. Це запозичене слово, що по суті означає процес побудови і розвиткубренду. Можна сформулювати наступне визначення, яке може якнайповніше описатисуть брендинга. Брендинг — це створення, розвиток і підтримка постійногодобровільного зв'язку із стратегічно важливою групою споживачів, за допомогоюстабільного і надійного набору відмінностей, що припускає незмінна високаякість і задоволення. [7] Важливість останньоговизнають все більше і більше компаній; вони розуміють, внутрішнє шоу,присвячене бренду, повинне бути не менш цікавим, ніж зовнішнє, орієнтоване назовнішніх споживачів.
Додаток 1 – цемодель того, як за допомогою бізнеса в стилі шоу компанія будує відносини міжторговою маркою та споживачами. Завдяки бізнесу в стилі шоу і ті, й інші можутьвстановлювати зв’язок з брендом під час перегляду шоу; розвивати бренд шляхомприйняття участі в шоу; створювати бренд, займаючись підготовкою шоу. Шоу даютьспоживачам та персоналу спробу взаємодіяти один з одним і між собою. Вони сприяютьякісному зворотному зв’язку та створенню серед споживачів та персоналу „клубівза інтересами”. [4, ст. 25-27]

Розділ II.Найуспішніші типи шоу. Культура вражень
 
§ II.1 Реальнішоу та їх можливості
 
Реальниминазиваються шоу, які ставлять у реальному житті. Це можуть бути вечірки начесть випуску нової продукції; інтерактивні демонстрації продукції; гастрольнішоу, що нагадують цирк шапіто; вистави вуличного театру; фестивалі, присвяченіданому бренду. Вони використовуються в таких галузях, як виробництво напоїв,автомобілів, програмного забезпечення, послуги мобільного зв’язку та ін..
Реальні шоуповинні розважати, хвилювати чи забавляти. Вони захоплюють публіку чарівністю живоївистави та повинні спонукати споживачів взаємодіяти з шоу чи приймати в ньому участь.Щоб створювати враження, які запам’ятаються публіці надовго, шоу повиннівідійти від традицій та сподівань. Якщо вони приносять певні цінності в життяспоживачів, то, в свою чергу, не вповільнять віддячити компанію покупкою чипозитивним відгуком.
Реальні шоузустрічаються рідше, ніж інші види маркетингової діяльності. Але протягомостанніх декількох років, через зниження впливу друкованої, радіо- тателевізійної реклами, все більше компаній та галузей знаходить, як легко тавідносно недорого можна збудувати бренд та досягти уваги цільових споживачів задопомогою сильних безпосередніх вражень. [4, ст. 50-51]
Велика перевагареальних шоу полягає у тому, що вони дарують захоплюючі враження від брендучітко визначеному колу споживачів. Хороші реальні шоу подібні прямомумаркетингу, тільки ключовому споживачу передаються враження, а не рекламнийбуклет. Такі шоу застосовуються, перш за все, для спеціальних груп споживачів,які цінні для компанії своєю постійністю, впливом на інших людей чи тим, щовони вирішують долю дорогих покупок. Але найголовніше те, що реальні шоупропонують споживачам враження, які впроваджують бренд в їх життя.
Реальні шоу –чудовий спосіб досягнути аудиторії, стійкої до взаємодії традиційногомаркетингу, так як вони завжди дарують враження участі. Спостерігаючи таке шоу,споживачі приділяють йому можливо найцінніші свої ресурси – час та гроші. Добровільнийхарактер вражень каже про те, що їх вплив набагато сильніше, ніж звичайно буваєу звичайної традиційної реклами.
Ще одна причинаефективності реальних шоу в тому, що їх дія на споживача продовжується довше, атому надовго залишається в пам’яті.
Реальні шоуособливо ефективні завдяки безпосередній комунікації зі споживачами, а такожзавдяки тому, що власними враженням людина часто ділиться з іншими. Ось чомутакі могутні театри та обряди. [4, ст. 52]
Найкращі реальнішоу інтерактивні: публіці дають можливість зіграти роль, випробувати товар чизадати питання, тобто взяти в шоу обґрунтовану участь. [4, ст. 53]
Реальні шоуможна ефективно використовувати для найрізноманітніших брендів та споживачів,як для індивідуальних, так і для корпоративних. Вони можуть бути абсолютнорізними за оформленням, стилем, методами та цілями проведення. Отже, моделіреальних шоу можуть бути такими:
·         вечіркита прийоми на честь випуску продукції
·         демонстраціяпродукту
·         гастрольнішоу
·         вуличнийтеатр
·         фестиваліспоживачів
Реальні шоуповинні відповідати особливостям аудиторії, особливостям бренду, бути цікавимита змістовними, запам’ятовуватися та бути інтерактивними. [4, ст. 67-68]
§ II.2 Ігровийта фантазійний шоу-простори
 
Коли простірстає бізнесом в стилі шоу, його можна називати фантазійним. Фантазійнийпростір, як шоу повністю занурює споживачів у враження від бренда та пов’язуєбренд з їх стилем життя та цінностями. Такі враження можуть створюватися вмагазині, у неторговому ігровому просторі, у визначних пам’ятках чи музеїбренду, у тематичному парку. У кожному із цих випадків у компанії є унікальнаможливість диференціювати бренд, захопити споживача та закріпити йогоприв’язаність до бренду.
Враженням, якідарує фантазійний простір, не вистачає гостроти відчуттів драматичного баченняреальних шоу. Учасники постійно змінюються, що залежить від їх вподобань. Коженвідвідувач бачить та оцінює шоу індивідуально. Однак фантазійні простори маютьособливу перевагу в сфері взаємозв’язку: вони надають постійну живу практикуспілкування споживачів з компанією та між собою. Покупці можуть повертатися вшоу знову і знову аж до його завершення, коли їм це зручно, і постійновзаємодіяти з брендом. [4, ст. 76]
Найкращі шоу,створені для споживачів, – це гібриди; вони пропонують різні види взаємодії,надають клієнтам цінність вражень та використовують враження від особистоїзустрічі з брендом для діалога зі споживачем. Як і „Майстерня Crayola”, ці шоуможуть слугувати для досліджень цілей компаній, тобто бути місцем, де можнавипробовувати нові ідеї по розповсюдженню товарів та отримати такий зворотнійзв’язок, який ніколи не принесе продаж іншими способами. [4, ст. 77]
У тому, щоназивається ігровим шоу простором немає ні плати за вхід, ні, як правило,товарів для продажу. Такі шоу зустрічаються рідко, але вони існують. Під частаких шоу відбувається знайомство з брендом і, що найприємніше, відсутнійбудь-який тиск на покупця. На ігрових майданчиках часто створюються умови длявідпочинку сімей та інших споживачів, під час якого даний бренд автоматичностає центром уваги потенційних споживачів певного товару чи певної послуги. [4,ст. 91] Наприклад, салон компанії Oriflame, який включає в себе і кімнату длядітей, і кафетерій, і центр обслуговування.
§ II.3Нетрадиційні засоби реклами
 
У бізнесі встилі шоу може знадобитися все. В одних випадках в ньому використовуютьсярекламні засоби, створені на основі найпростіших речей (басейнів для плавання,розприскувачів та ін..), а в інших – знаходяться нові, неочікувані та творчіспособи передачі інформації (документальні фільми, Web-сайти, річні звіти таромани), начебто їх заново створюють. [4, ст. 99]
Одним знайуспішніших незалежних фільмів 2002 року в США став „Догтаун тахлопці-невдахи”. В цій 90-хвилинній стрічці детально розповідається, якневелика група хлопців-невдах із Каліфорнії в 1970-х роках створиласкейтбординг. Всі вони з часом стали зірками цього спорту. Після завоюванняповної уваги ЗМІ до кінострічки, здається, ніхто, окрім New York Times невідмітив, що фільм повністю був фінансованим компанією Vans, виробникспортивних кросівок, чиє взуття вважають за краще шанувальники скейтбордингу. КомпаніїVans вдалося втриматися в „Догтауні” на достатньо скромній ролі, завдячуючичому фільм не здається нав’язливо комерційним. Її вклад як продюсера згадуєтьсятільки в титрах, а назва її продукції фігурує в картині тільки в одномудіалозі. Проте камера показує взуття Vans на ногах майже кожного персонажа цієїстрічки. [21]
Можна такожпригадати нещодавно зняту стрічку „Диявол носить Prada”. Назва фільму облетілаувесь світ, а кількість переглядів та захоплених глядачів також сягнула небаченихвисот.
Перша область, вякій бізнес у стилі шоу по-новому використовує знайомі усім засоби комунікації,- індустрія розваг: кіно, телебачення, театр, романи. Коли бренд стаєневід’ємною частиною розваг, а не дратуючим фактором (наприклад, улюбленоготелешоу, а не 30-секундної реклами, перекриваючою його), він дарує клієнтамбагаті враження та запрошує їх у свій світ. [4, ст. 102]
«Фабрика красиmade in Ukraine» — українська версія популярного американського проекту«Extreme makeover». Завдяки цьому проекту пересічні українці мають змогузмінити своє життя на краще, позбувшись недоліків та вад своєї зовнішності.Тепер казка про перевтілення гидкого каченя на прекрасного лебедя відбуваєтьсязавдяки найсучаснішим досягненням косметології та пластичної хірургії.Ліпосакція, підтяжка обличчя, живота, повік, збільшення грудей, створенняголлівудської усмішки… Усе це можливе завдяки постійним спонсорам таорганізаторам проекту. Можна пригадати клініку Борис, канал  ICTV та іншіукраїнські компанії. Кількість переглядів даного шоу зростає з кожним днем. [12]
Компаніїнамагаються точно визначити, як поява їх продукції в кадрі впливає напотенційних покупців. Практика показує, що, коли товар демонструється на задньомуплані – це одне, а коли він опиняється в центрі сюжету ( як, наприклад,батончики Butterfingers в одному з епізодів у серіалі Seinfeld), — це зовсімінше; така реклама вдесятеро вигідніша звичайного ролика. Надання бренду читовару значущої ролі у фабулі і є розміщенням сюжету. [4, ст. 104]
Старожил каналу ІCTV,завжди невгомонний, креативний та балакучий, Ігор Пелих презентував своюпрограму-провокацію, програму-гру, програму-квест „На свою голову”. Прехожийотримує згорток, в якому дзвонить телефон. Коли він підіймає трубку і каже«Яскраво-червоно!», то стає учасником гри і опиняється під приціломтелекамер. Учасник проходить чотири етапи випробувань, під час яких постійно наньому одягнений рюкзак з написом Lion, де лежить велика кількість батончиківLion, що постійно фігурують у кадрі. [12]
Ще один спосіб,який може завоювати увагу найбільш недоступних клієнтів – це річний звіт.Зокрема, річний звіт – це одна із речей, яку можна дуже цікаво обіграти вбізнесі в стилі шоу. Звичайно, він повинен бути точним та інформативним, однакхто сказав, що він повинен бути сухим і як дві каплі води схожим на мільйониінших звітів? Він може стати чимось більше, ніж нудна купа паперу з величезноюкількістю стратегічних задач та основних цінностей: світовий ринок, інновації,конкурентоспроможність. Відмовившись від нудних умовностей, у річному звітіможна показати реальні відмінності компанії, при чому зробити це з гумором,необхідним в даній ситуації.
Читачі річногозвіту компанії Victoria’s Secret одного разу знайшли, що в нього вкладенобюстгальтер. Звіти компанії Harley-Davidson відображають спільність сильногобренда та його споживачів: до них незмінно додається знімок генерального директорав шкіряному піджаку (чорно-біла фотографія, яка прекрасно відповідає концепціїданої марки) та великі плакати мотоцикла року. Одного разу у звіті буврозміщений запис своєрідного звука, що видає мотор Harley, котрий компаніянамагалася запатентувати. [4, ст. 111-112]
Бізнес в стилішоу може створювати нові види вражень для своїх клієнтів, створюючи нові тапереосмислюючи існуючи засоби реклами. Коли враження руйнують стереотипи,розважають та захоплюють, вони відіграють велику роль для розвитку відносинкомпанії зі споживачем. [4, ст. 116]

Розділ III. Бізнесв стилі шоу в Україні
 
§ III.1Аналіз розвитку бізнесу в стилі шоу в Україні
 
5 років, щоминули, були ключовими для бізнесу в стилі шоу в Україні. Ринок зародився усередині  90-их  років, його формування розпочалося у 1999-2001 р., ау 2002 р. відбулося часткове відокремлення від рекламного ринку. За період із1997 року бізнес в стилі шоу пережив великі зміни. Зросла кількість компаній,які вдалися до співпраці з бізнесом в стилі шоу. Сьогодні майже всі компаніївикористовують певним чином ті чи інші інструменти  бізнесу в стилі шоу всвоїй діяльності. Також не існує жодного ЗМІ, яке б не публікувало новиникомпаній чи іншу не рекламну інформацію суб'єктів ринку. [2]
В українськомубізнесу в стилі шоу відсутня потрібна кількість кваліфікованих кадрів,спостерігаються недостатні темпи спеціалізації. Рівень поінформованості просуть, механізм та призначення бізнесу в стилі шоу з боку керівників таменеджерів у складі компаній дуже низький. Плутанина у термінах призводить дозмішування таких понять як реклама, PR, маркетинг, брендинг. Найближчі 5 роківстануть часом становлення бізнесу в стилі шоу в Україні, як окремої,високотехнологічної діяльності, спрямованої на досягнення взаєморозуміння міжкомпаніями/організаціями та різними видами громадськості. [19]
Одні знайуспішніших прикладів діяльності бізнесу в стилі шоу в Україні за останнідекілька років:
-Жіночеавтомобільне шоу «Леді Драйв-2006».
18 листопада 2005 року на території НСК «Олімпійський» (м. Київ, вул.Червоноармійська, 55) відбулося жіноче автомобільне ралі «ЛедіДрайв-2006», організоване жіночим автомобільним журналом Fashion Drive іжіночим автомобільним клубом «Леді Драйв». Це вже далеко не першийзахід подібного роду, організовуваний в Україні. Ще з 2003 року проведенняподібних акцій відмінно зарекомендувало себе з погляду масовості, інтересуучасників і публіки, видовища. [11]
-Венчурна компанія «ТЕХІНВЕСТ» влаштувала чергове роуд-шоу українськихтехнологій до США у листопаді 2005 р. «ТЕХІНВЕСТ» під час роуд-шоу представивбагатий досвід вирощування хай-тек компаній. [20]
-12-15 травня 2006 року відбулася друга міжнародна виставка цифровогофото-, відеообладнання та медіа технологій (Kyiv DigiPhoto Show (весна)), якапідтвердила відповідність слогану «Тиждень справжнього фотодрайву». Виставкавикликала жвавий інтерес як у керівників та спеціалістів фотобізнесу,фотографів-професіоналів, так і у масового споживача. Результати виставки вжевдруге підтверджують оцінки експертів щодо «цифрового буму» в Україні, запрогнозом яких у 2005 році продажі цифрової фототехніки зростуть на 150%порівняно з минулим роком, а до кінця року цифрові камери матимуть близько 10%українців.
-27-30 жовтня 2006 року 23 218 осіб — на 16% більше, ніж 2005 року — відвідалиєдине в Україні шоу споживчої електроніки, що об’єднало три міжнароднівиставки: Kyiv Hi-Fi Show — Hi-Fi, High-End апаратура і домашній кінотеатр;«ЦифроМанія:)» — домашні цифрові технології; Kyiv DigiPhoto Show — цифровефото-, відеообладнання і медіатехнології. На думку журналістів популярноговидання «Hi-Tech Панорама», шоу вдалося: «У цю холодну пору (кінець жовтня)традиційним місцем паломництва усіх техноманів, яке зігравало їхні тіла і душі,стала щорічна виставка-шоу цифрових технологій. Юрби охочих подивитися,помацати і купити новинки знову ходили від стенда до стенда, брали участь уконкурсах, які проводили відомі бренди». [6]
-Непримеренну боротьбу з лінощами, апатією та байдиками вирішило вестиранкове шоу «Прокидалка» на Love Radio літом 2006 року. Це — буланова фішка для тих, хто не хоче проспати мільйон приємних моментів у своємужитті. Достатньо було лише відіслати замовлення, а решта залишалася за ведучимиЛегкого Сніданку. Тож у головного любовного шоу України з’явилася ще одна місія- влаштовувати ексклюзивне та бурхливе пробудження персонально для кожного. Знайтитаку «Прокидалку» можна було лише на хвилях Love Radio. [15]
-19-21 травня 2006 року вже вкотрена Столичному шосе, 90 відбулося Столичне Автошоу.Щодня проводилися виставки, вікторини, розіграші, прямі ефіри та картинги.Величезна кількість заохочених споживачів придбала моделі представленихавтомобілів. [8]
Налагодити позитивний контакт із споживачем – один з ключових обов'язківмаркетингового відділу компанії, а отже, і бізнесу в стилі шоу. Він повинен заохотитиукраїнські компанії, а шоу повинне захопити споживача, зацікавити його. Внайближчі декілька років експертами прогнозується підвищення кількості звертаньдо стратегій та концепцій бізнесу в стилі шоу в Україні.
§ III.2 Аналізможливостей розвитку бізнесу в стилі шоу в Україні
 
Вдивляючись векран телевізора ми щоразу бачимо нові та нові товари, але в підсвідомостізалишаються саме розрекламовані бренди. Рекламні ролики втрачають свій зміст.Це супроводжується такими причинами, як: недостатня якість рекламних теле- тарадіо роликів, постійні переривання передач, фільмів та інших теле- та радіо продуктіврекламою, поява технологій TiVo, які дають змогу видаляти рекламні ролики таін… Тому на сьогоднішній день компанії знайшли новий спосіб заохоченняспоживачів. Це – бізнес в стилі шоу. Можливо ще не всі знайомі з цим поняттям,але лави його вболівальників збільшуються з кожним днем і в Україні також.Точного визначення цьому поняттю в літературі немає, та й літератури дуже мало.Ми спробували вивести власне визначення. Бізнес в стилі шоу – це засіб якнайповнішої передачі компанією інформації пробренд, в якому використовуються несподівані та оригінальні ідеї щодо створеннябрендового шоу за участю потенційних споживачів задля подальшої взаємодії зними. Бренд – це широке поняття, оскільки до нього ще додатково входять: самтовар чи послуга з усіма характеристиками, очікуваннями, асоціації, якісприймаються споживачами та імідж товару, а також обіцянки яких-небудь переваг,які надаються авторами бренду споживачам — це і є зміст, який в нього вкладаютьсамі створювачі. Тобто бізнес в стилі шоу у своєму ядрі має бренд. Місіябізнесу в стилі шоу полягає в тому, щоб створювати і розвивати спілкування тавзаємодію компаній та споживачів, для отримання ними нових знань та контактів ітим самим сприяти розвитку бізнесу, росту професіоналізму та підвищенню якостіжиття.
Кожній компаніїв Україні слід взяти до уваги доведену закордонними компаніями ефективністьвикористання культури вражень. Феєричне шоу, сюрпризи та будь-які цікавінесподіванки заохочують людей, зацікавлюють їх, звертають їхню увагу на певнийбренд, на продукцію певної компанії. Ми вирішили упорядкувати кроки доуспішного просування бренду та додати свої пропозиції щодо вдосконаленнястратегій співпраці з бізнесом в стилі шоу.
Визначити образ бренда. Перший крок до створенняуспішного шоу полягає у тому, щоб зрозуміти бренд та привести шоу довідповідності з ним. Образ бренда – це його внутрішній імідж таіндивідуальність. Це його значення для працівників компанії та для по сторонніхлюдей, взаємодіючих з ними (масових та корпоративних споживачів, інвесторів,преси).
Визначити стратегію бренда. Як відомо бренд-менеджерам,образ бренда весь час терпить якісь зміни. Тому потрібно визначити певнустратегію, яка повинна завжди враховувати проблему руху вперед та відповідатина питання, в якому напрямку потрібно розвивати бренд. Таким чином будь-яке шоуповинне відповідати концепціям та загальній стратегії бренду.
Визначити цільову аудиторію. Для того щоб перетворитистратегію бренда в бізнес в стилі шоу, маркетинговому відділу компаніїнеобхідно вивчити свою цільову аудиторію. В бізнесі в стилі шоу, набагатобільше ніж в рекламі, прослідковується тенденція зосереджуватися на окремихгрупах споживачів, тому потрібно вміти визначати і знати, які споживачінайбільш цінні для компанії.
Визначити можливі стратегічніскладності. Знаючицільову аудиторію, можна визначити можливі стратегічні складності. Це допоможезосередитися на цілях шоу та значно збільшить шанси на успіх. Наприклад,можлива надзвичайна стійкість цільової групи споживачів до впливу традиційноїреклами, тому шоу повинне скоріше підтримати їх ентузіазм та захопити їх якоюсьдіяльністю, а не безцеремонно просувати бренд та товари компанії.
Визначити цілі та очікуванірезультати шоу. Наступний крок, напевно, найважливіший. Тактичні цілі самого шоу слідвизначати виходячи з чотирьох попередніх кроків. Визначені цілі допомагають зрозумітинеобхідний „дух” шоу. Саме на цьому етапі потрібно визначити, яким будесправлене враження. Іншими словами, – яким чином шоу повинно розважати,захоплювати та руйнувати стереотипи. Цілі також повинні бути нероздільнопов’язані з очікуваними результатами.
Втілити у життя, тобтопоставити шоу. На цьому етапі необхідно основуватися на цілях. Головне тут – цетворчість людей, які пишуть сценарій шоу та ставлять його на сцені. А покитворчий процес відбувається своєю чергою, необхідно впевнитися, що даний брендінтегрований в шоу протягом усієї постановки. Інтегрувати бренд в подію – цеозначає прослідкувати, наприклад, щоб у центрі шоу були кольори компанії чивеличезний логотип.
Інтегрування шоу разом з іншимимаркетинговими засобами. Бізнес в стилі шоу не може існувати сам по собі, і вбільшості випадків компанії, що ставлять шоу покладаються також на традиційнімаркетингові засоби. Отже, щоб управляти впливом шоу на бренд, потрібнопровести ревізію всього набору засобів комунікації, які є в розпорядженнікомпанії, та намагатися задіяти їх всі.
Визначення впливу шоу на брендта їх відповідність. Останній крок полягає в тому, щоб підвести підсумкипостановки шоу. Потрібно оцінювати як ступінь відповідності шоу бренду (тобтообразу, стратегії та цільовій аудиторії), так і вплив шоу на бренд (в томучислі підвищення обізнаності про бренд, лояльності клієнтів та покращеннясприйняття бренда). В моєму плані оцінка результатів слідує за постановкою шоу,але насправді її слід проводити в якості еталонного тестування ще задовго дотого, як шоу побачать перші глядачі.
Компанії повинніпіклуватися не тільки про себе та свій бренд, а й про споживачів. Розвиваючибізнес в стилі шоу, необхідно знати та враховувати як особливості бренда, так іпотреби клієнтів.
Довершене шоудозволяє компанії пройти шлях від розуміння споживачів на найпростішому рівнідо динамічної взаємодії та діалогу з ними. Саме так потрібно будувати співпрацюз клієнтами, щоб отримати довгострокову вигоду.

Висновки
 
Бізнес в стилішоу присутній всюди в бізнесі. Чим би не займалися компанії – виробленнямавтомобілів та фінансових товарів, роздрібною торгівлею, технологіями,мистецтвом чи професійним спортом – їх маркетингові відділи вже усвідомили, щостарі методи просування товару перестають працювати з часом. Щоденнателевізійна та радіо реклама перестає бути ефективною, вона є нав’язливою, аспоживачі ставляться до неї з презирством. Постачальники м’ятних пастилок такомп’ютерів, продавці жіночої білизни та будівники хмарочосів бачать, щопотрібно відходити від звичних способів ведення маркетингового бізнесу, щобдосягти уваги свого покупця та захопити його. Творчість, гумор та граз’являються в діяльності компаній на кожному етапі. До бізнесу в стилі шоузвертаються, щоб захопити покупців і привернути увагу кожного індивіда. А такожвивести на ринок нові товари та залучити до свого бізнесу партнерів.
Бізнес в стилішоу – це засіб якнайповнішої передачі компанією інформації про бренд, в якомувикористовуються несподівані та оригінальні ідеї щодо створення брендового шоуза участю потенційних споживачів задля подальшої взаємодії з ними. Місіябізнесу в стилі шоу полягає в тому, щоб створювати і розвивати спілкування тавзаємодію компаній та споживачів, для отримання ними нових знань та контактів ітим самим сприяти розвитку бізнесу, росту професіоналізму та підвищенню якостіжиття.
Компанії повинніпіклуватися не тільки про себе та свій бренд, а й про споживачів. Розвиваючибізнес в стилі шоу, необхідно знати та враховувати як особливості бренда, так іпотреби клієнтів. Довершене шоу дозволяє компанії пройти шлях від розумінняспоживачів на найпростішому рівні до динамічної взаємодії та діалогу з ними.Саме так потрібно будувати співпрацю з клієнтами, щоб отримати довгостроковувигоду.
В українськомубізнесу в стилі шоу відсутня потрібна кількість кваліфікованих кадрів,спостерігаються недостатні темпи спеціалізації. Рівень поінформованості просуть, механізм та призначення бізнесу в стилі шоу з боку керівників таменеджерів у складі компаній дуже низький. Плутанина у термінах призводить дозмішування таких понять як реклама, PR, маркетинг, брендинг. Найближчі 5 роківстануть часом становлення бізнесу в стилі шоу в Україні, як окремої,високотехнологічної діяльності, спрямованої на досягнення взаєморозуміння міжкомпаніями/організаціями та різними видами громадськості.
Кожній компаніїв Україні слід взяти до уваги доведену закордонними компаніями ефективністьвикористання культури вражень. Феєричне шоу, сюрпризи та будь-які цікавінесподіванки заохочують людей, зацікавлюють їх, звертають їхню увагу на певнийбренд, на продукцію певної компанії. Упорядкувавши кроки до успішногопросування бренду можна досягти висот.

Списоквикористаної літератури
1.  Балабанова Л.В. Маркетинг:Підручник. – 2-ге вид., перероб. І доп. – К.: Знання – Прес, 2004. – 645с.
2.  Куденко Н. В. Стратегічниймаркетинг.- К.; КНЕУ,1998.
3.  Томпсон А. А., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии. М.:Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998.
4.  Шмитт, Роджерс, Вроцос Ш73Бизнес в стиле шоу. Маркетинг в культуре впечатлений.: Пер. с англ. – М.:Издательский дом «Вильямс», 2005. – 400с.: ил. – Парал. тит. англ.
5.  Coca-Cola Goes Back to Its‘Real’ Past”, New York Times, January 10, 2003


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.

Сейчас смотрят :

Реферат Виды гражданских правоотношений Положения о
Реферат Оноре де Бальзак
Реферат Системы образования в странах мира
Реферат Программно-целевой метод на муниципальном уровне
Реферат Постановка на учёт в государственных внебюджетных фондах
Реферат Молодежная проблематика в современной русской литературе
Реферат Використання енергії неорганічних субстратів літотрофами. Особливості дихання ланцюга літотрофів
Реферат Политология как самостоятельная научная дисциплина
Реферат 1 и других. Основные вопросы, обсуждаемые на сессии: использование статистических данных для гендерного анализа на национальном и международном уровнях
Реферат Розрахунки надійності електронної апаратури
Реферат Естественнонаучный базис концепции "Золотого миллиарда" в свете информационного обеспечения социума
Реферат Типичные ошибки при разрешении конфликтов
Реферат Cacophony
Реферат Борьба за независимость в Баии
Реферат Система фармакологічного нагляду в Україні