Реферат по предмету "Религия"


Біблія як памятник історії і культури

Рефератна тему:
Біблія, якпам'ятник історіїі культури
1. Біблія — найдивовижнішаіз книг, що існуютьв світі.
2. Дві групиБіблії: Старийі Новий Заповіт.
3. ДжерелаП’ятикнижжя.
4. Десять етичнихпринципів.
5. Етичні заповідіхристиянства, викладені вНагірній проповідіХриста.
6. Бібліярясніє науковоточними висловамиі численнимисвідоцтвамиреальногостворення.
7. Література
Біблія- найдивовижнішаїх книг, що існуютьв світі. Наврядчи знайдетьсяв історії писемностіінший такийпам'ятник, проякий стількиб писали і говорили, як про Біблію.Книга, яку найбільшечитають, переведенана велику кількістьмов і зухваласамою великоюкількістюсуперечок, дослідженьі вивчень. Першоюнадрукованоюкнигою в історіїбула саме Біблія: саме її латинськийваріант, такзвану Вульгату, виготовивГуттенбергна своємудрукарськомуверстаті. Бібліябула однієюз перших крупнихкниг, перекладенихіноземною мовою( Септуагінта, грецький перекладстароєврейськоготексту СтарогоЗавіту, з'явиласяприблизнов 250 році до Р.Х.). По числу перекладів, повторнихперекладіві переказіву Біблії немаєсуперниківсеред всіх книгмиру. Британськаенциклопедіяпише, що « до1966 року повнийтекст Бібліїбув опублікований. на 240 мовах ідіалектах.окремі книгиБіблії — ще на739 мовах, що в суміскладає 979 перекладів.».
Бібліябула написанана неміцномуматеріалі.Протягом столітьдо винаходудрукарськоговерстата їїдоводилосябагато разівпереписувати.Але це не погіршилоїї стилю, непошкодилоточності, незнищило. В порівнянніз пам'ятникамиантичної літератури, до нас дійшлибільше рукописнихкопій Біблії, чим будь-яких10 творів класичноїлітературиразом узятих.Слово Бібліявідбулося відгрецької мови« бібліос» — книги. Бібліюназивають такожСвященнимПисанням. Вонає зборами стародавніхтекстів, канонізованихв іудейськійрелігії іхристиянстві.Дійсно, Біблія- це не одна книга, але збори книг, кожна з якихмає свою назвуі особливуспецифіку. Всікниги різніза об'ємом, літературномустилю і композиції.
КнигиБіблії ділятьсяна дві групи: Старий і НовийЗавіт. Слово«заповіт» маєсенс «договору», союзу ув'язненогоміж людиноюі Богом, якийбув запропонованийБогом Ізраїлю.Ініціативацього союзуодностороння, тобто повністюзалежала відБога, його чистої, благої волі, волі того, щоДарує. « Ось, Япоставлю завітМій з вами і зпотомствомвашим післявас. Поставлюзаповіт Мійз вами, що небуде винищенавсяка плотьводами потопу,і не буде вжепотопу на спустошенняземлі». ( Буття9:9,11). У Євангеліївід Матвія(26,27) вустами Христамовиться: «. Іузявши чашуі дякуючи, подавїм і сказав: пийте з неївсе, бо це є КровМоя новогозаповіту, забагато виливанав залишеннягрі-хів.»
Якнайдавніша, за часом створенняі велика частинаБіблії називаєтьсяСтарим Завітомі складаєтьсяз тридцятидев'яти книг.Перші п'ятькниг: Буття, Результат, Левіт, Числаі Второзаконіє.Ця частинаназиваєтьсятакож Пятикнижжям.Крім християнствавона признаєтьсяі в іудаїзмі.Тільки у іудаїзмівона називаєтьсяЗаконом абоТорою, тобтоученням.
СтарийЗавіт складенийпочинаючи від1300 і до 100 р. до н.е.Взагалі, йогоперші книгимають уснутрадицію. Іншачастина Бібліївизнаєтьсятільки християнамиі називається« Новий Заповіт».Його книгисходять допершого століттян.е. і присвяченіновому посланнюХриста. На першийпогляд Біблія- це зібраннялітературнихтворів, головнимчином староєврейських, які були на-писаніна протязіблизько 1600 років.Автори писалиїх в різнихкраїнах, відІталії на заходідо Месопотамії, а можливо навітьПерсії на сході.Склад цих авторіввиключнорізноманітний.Їх розділялине тільки сотніроків і тисячікілометрів, але і соціальніперешкоди.
Середних ми бачимоцарів, пастухів, солдатів, законодавців, рибаків, державнихдіячів, придворних, священиків, пророків, рабина, що живевиготовленнямнаметів, і лікарянеєврейськогопоходження; крім того, багатоавторів незалишили намнічого, окрім написанихними фрагментівБіблії, так щоніяких відомостейпро них у насне немає. Самтекст Бібліїналежить доцілого рядулітературнихжанрів. Середних — історичнізамітки, закони(цивільні, кримінальні, етичні, ритуальні), релігійнапоезія, дидактичнітрактати, лірика, притчі і алегорії, біографії, особисте листування, спогади і щоденники- не кажучи вжепро чисто біблейськіжанри пророцтваі одкровення.Написана втакому величезномупроміжку часу, різними людьми, різного стануі освіти, цявелика Книга, проте є дивнозв'язане, имеющееначало, розвиток і щоописує кінець, оповідання.Все 66 книг Бібліїдоповнюють, пояснюють абопереходятьодин в одного.Почавшись здня створеннясвіту, Бібліяоповідає прогріхопадіннялюдини і провелику любовБога, який пославв світ СинаСвого ІсусаХриста, щобЙого жертвоюврятуватигинуче людство.Старий Завіттак само можнарозглядатиі як історіюрозвитку іжиття ізраїльськогонароду. Все церобить Бібліюне просто антологією, а єдиним цілим.Антологіюпідбирає укладач, а такого укладачаБіблії не було.
П’ятикнижжя, в тому виглядів якому вонодійшло до насє ціліснимісторико-літературнимпам'ятником.Передбачається, що оповіданнявідноситьсяза часом нераніше, чим доXIV-XIII ст. до н.е. (саметоді відбулосяодомашненнятварин, що згадуєтьсяв книзі Буття).Є і ще цілийряд ознак(географічніназви, традиції), підтверджуючітаке пропозицію.Вважається, що книгою, якав 621г до н.е. булазнайдена підчас ремонтухраму в Єрусалимі,і було П’ятикнижжяв тому вигляді, в якому ми йогознаємо.
ДжереламиП’ятикнижжябули історичніперекази«родословія», а також єгипетськіі грецькі космогоніїі історичніпобудови, міфи.П’ятикнижжяувібрало в себебагатовіковутрадицію народногофольклору, якабула використаназ метою затвердженнямонотеїзму.Монотеїзм (відграч. Mono-одині teus — бог) — єдинобожність, релігія, якупризнають, увідмінністьвід політеізма,єдиногоБога.
У СтаромуЗавіті ( КнигаРезультат)формулюютьсяперші десятьетичних християнськихзаповідей, відомих якдекалог ( відгрецького deco- десять і logos-слово, поняття) Мойсеяі правовівстановлення.
ЗгідноБіблії, ці заповідіБог (Яхве) сповістивМойсеєві натретьому місяціподорожі попустелі Синайна Горі Синай.Заповіді з'явилисяумовою союзународу з Богомі Його покровительства.
Першазаповідь — прошануванняодного-єдиногБога: «Я — Яхве, твій Бог, якийвивів тебе зКраїни Єгипетською, з будинку рабства: хай не буде утебе іншихбогів передМоєю особою»(Вих. 20:2,3).
Друга — проти поширеноготоді в Ізраїлішануванняідолів: « Нероби собі статуйі інших зображеньтого, що на небесахвгорі, і тогощо на землівнизу, і того, чтоу воді під землею»( Вих. 20:4).
Третя проколективнуродову відповідальністьізраїльтянза гріх і злочиниокремої людини:« Я — Яхве, — твійБог, ревнивийБог, що мститьза гріхи батьківсинам, третьомуі четвертомупоколінню, щоненавидитьМене і що творитьмилість тисячамщо любить Менеі виконуючиммої веління»(Исх.20:5,6).
Четверта-« Не вимовляйімені Яхве, твого Бога», напрасно(Исх.20:7).
П'ята просуботу: «Пам'ятайдень отдохновения, щоб святитийого. Шістьднів трудисяі роби всякусвою роботу, а сьомий день- отдохновениеради Яхве, твогоБога, нероби ніякоїроботи ні ти, ні син твій, нидочка твоя, нитвій раб. бошість днівстворив Яхвенебеса і землю, мореі все, чтов нім, і вдавсядо спокою насьомий день»(Исх.20-8,11).
Шоста — «Почитай отцясвого і матисвою, чтобыдобре було тобіі щоб збільшитидні твої наземлі, которуюЯхве, твій Бог, дасттобі» ( Вих. 20:12).
Сьома«Не убий»(Исх.20:13).
Восьма -« Неперелюбствуй»(Вих.20:14).
Дев'ята — «Некрадь»(Исх.20:15).
Десята- « не вимовляйпроти свогоближньогопомилковогосвідчення»(Исх.20:16). Окремокоштує заповідь«Не побажайудома ближньогосвого, не побажайдружини ближньогосвого. нічого, що належитьближньомутвоєму». Їїможна очевидновіднести, віднестидо вимоги «некрадь» і «незаздри».
Сповіщенняцих заповідейлюдям черезпророка МойсеяБог, запереказами, завершив виверженнямвулкана: « Іважливим народбув свідкомгромів і полум'я,і звучаннятруби, итого, чтоГора курилось.»(Исх.20:18).
Десятьетичнихпринципів, требований, заповідей ляглив основу т.д.Моїсеєвазаконодавства.Закони, побіблейськомупереказу, такожбули продиктованіМойсеєві Богомз тим, щоб віннавчив народ, як жити. Осьдеякі з них.Приведена, наприклад, формула відплатиза принципомталона: « А якщо (інша) біда відбудеться, то хай він віддастьдушу за душу, око за око, зубза зуб, руку заруку, ногу заногу, опік заобпік, рану зарану, забив заудар» (Вих.21:23-25).
«Не слідуйза більшістю, щоб створитизло, и невідповідайна суді, згортаючиуслід за більшістю, перекручувавшиістину»(Исх.23:2).
«І хабарне бери, бо хабарзасліплюєзрячих і перекручуєділоправих» (Исх.23:8).
« І бідняковіне потурай вйого судовійсправі»(Исх.23:3)
Є вказівкиі щодо правильногодогляду заземлею дляземлероба: «І шість роківзасівай своюземлю і збирайурожай з неї. А на сьомійзалиш її необробленоюі покинь її.Також поступиз своїм виноградникомі з своїмиоливка-мі(Исх.23:10,11)». Мова йшлапро необхідністьрегулярнозалишати землюпід парами вкінці семирічногоциклу землеробськихробіт для відновленняродючостіґрунту.
Етичні іправові заповідіМойсея регламентуваливідношеннялюдини до людини, припускаючицінність кожного.І в цьому убачавсядрук Бога, щобажав, щоб людивідносилисьодин до одногоПол людиськи.
Найважливішимджерелом християнстває книги НовогоЗавіту, в числояких, перш завсе, входятьчотири Євангеліє(греч. Evangelion-блага звістка, благовісті): « від Матвія»« від Марка»« від Луки» і« від Іоанна».Це оповіданняпро земне життяІсуса Христа, у його проповідях, чудесах, смерті(розп'ятті) івоскресінні.Ці книги вважаютьсябогодухновеннимитобто напи-санимихоч і людьми, нопо навіюваннюСвятого Духу.Рассмотримосновний зміствчення проХриста по Євангеліювід Матвія .
В розділіV переданийзміст знаменитоїНагірної проповідіХриста, в якійсформульованіетичні заповідіхрістіан.
Перша — « блаженніжебраки духом, бо їх є ЦарствоНебесне» (Матв.5:3). « Жебракидухом» — покірливі, які усвідомлюютьсвою недосконалістьі негідністьперед Богомі ніколи недумаютьпро те, що воникращі або святоза інших .
Друга- Христос дещорозширив сенсстародавньоїзаповіді « неубий»: « А Я говорювам, що що всякийгніваєтьсяна брата совГемарно, підлягаєсуду.»(Матв.5:23) Не тількивбивства, алеі незаслуженіобрази повиннібути покараними, бо ведуть доозлобленняв суспільстві.
Третязаповідь вСтарому Завітібула така: «Око за око, зубза зуб». ЗаповідьХриста малапринциповоінший сенс: «А Я говорювам: не опирайсязлому. Але хтоударить тебев праву щоку, оберни до ньогоі іншу. І хтозахоче судитисяз тобою і узятиу тебе сорочку, отдаййому і верхнійодяг .( Матів.5:38-40). Як правило, цій заповідідається примітивнетлумачення,і немало іронічнихусмішок присвяченоїй. Але, наприклад, Лев Толстойрахував їїключовий увсьому християнськомуученні на тійпідставі, що«око за око»ні до чого хорошомуне приведе, бозло породитьще більшуозлобленість,і злість станевсеосяжноюі погубитьлюдей. Лиш доброу відповідьна зло здатнепоправитисправу. Звичайно, мова не йде проте, що потрібно«підставитищоку» для удару, а про те, щобна насильствовідповідатиненасильством, не провокуватинове насильство, не брати участьв нім.
Четвертастара заповідьсвідчила: «люби ближньоготвого і ненавидьворога твого»;Ісус же істотноїї коректує:« А Я говорю, любите ворогівваших, благословляйтеклянучих вас, благодієтещо ненавидятьвас і молитесяза тих, що кривдятьвас і гонящихвас» (Матв. 5:43,44).
Ісус радить: будьте подібнідо природи, сонця, наприклад, яке рівно сходитьі над злими інад добрими; дощу який ллєсвої цілющіструмені і направедних іна неправедних.Яка заслугаговорить Христослюбити що люблятьвас. Це не вимагаєвід людининіяких внутрішніхзусиль. Алеякщо любити«ворога свого», це, значить, переглянутивсі свої установки, що вимагаєновогосамовідчуття, нового світобачення.Слідуючи ційзаповіді, людинаяк би піднімаєтьсянад ситуацією, не йде усліднав’язаноїйому ворожнечіі ненависті, залишаєтьсявільним в своємусвідомомувиборі. Вінсвідомо приймаєпослане йомувипробування, використовуючийого для самовдосконалення, для культивуванняв собі любовіяк одній знайважливішиххристиянськихчеснот. Дякувативорогам требаза те, що вонидозволилилюдині зрозуміти, який він насправді, що йому необхідновиправити всобі в процесіетичногосамовдосконалення: адже не маючиворогів, непройшовшивипробувань, не можна дізнатися, чтоти із себе вдаєш.Сила твоя-в тобі самому: самовиховання, вічне сходженнядо висот духу, долюбові, упокорюванняі вері-ось шлях сьогоденняхристиянина.
Зрозуміло, це тільки малачастина заповідей.
У Євангеліївід Матвіязроблений упорна зіставленнідуховних ібездуховнихідеалів, якіі дають людиніабо порятунок, або загибель:« Не збирайтесобі скарбівна землі, деміль винищуютьїх і де злодіїпідкопуютьі крадуть» «Ніхто не можеслужити двомпанам. Не можетеслужити Боговіі Мамонові»(Мамона — богбагатства)(Матв.6:10,24).
У НовомуЗаповіті деякізаповіді Мойсеяотримали новийсенс (« не опирайсязлому», «любитеворогів ваших»).Тим самимхристиянствовиходило зарамки іудейськоїрелігії івідокремлювалосебе від неї, при цьому звертаючисьдо всього світу.В кінці ЄвангеліяІсус посилавапостолів йтидо людей іпроповідувативсім народам:« Отже, йдітьі навчіть всінароди, хреститьїх в ім'я Отця,і Сина і СвятогоДуху» (Матф.28:19).
Етичнізаповідіхристиянства, викладені вНагірній проповідіХриста, виражалипринциповоновий поглядна людину: оцінкайого духовногопотенціалуі морально — релігійнихякостей переміщаласявід зовнішніхчинників ( відгромадськоїдумки, родоплеміннихі громадськихнорм ) всерединусвідомостісуб'єкта.
Чоловікзнаходив іншиймасштаб, іншікритерії самооцінки: його внутрішнійсвіт, особовасамосвідомість, совість ставалиоб'єктамисамоаналізу, полем боротьбиДобра і Зла.Зовнішнє змушеннявтрачало силу, людина знаходилаособисту свободу, право на вибірі право навідповідальністьне за те, що зробилиінші, а за те, що створив вінсам.
Біблія міститьрозсип людськоїмудрості:
— деревопізнаєтьсяпо його плодах;
— не слід вливатинове вино встаре хутро;
— немає пророкав своїй вітчизні;
— ніхто неможе служитиодночасно двомпанам;
— поганитьлюдину не те, що входить внього, а то, щовиходить з вустйого;
— не шукайсучок в оцібрата твого, спочатку виймиколоду з свогоока;
— не людинадля суботи, асубота длялюдини;
— не трудящийта не їсть
І багатоінших « крилаті»вирази. З Бібліїчерпаютьсяобрази і сюжети, що мають загальнолюдськийсенс. Кожнаепоха, коженнарод чоловіквичитують з« Книги книг»те, що відповідаєїх сподіванням, потребам, рівнюрозвитку, ступенювіри.
У Бібліївідбивавсямонотеїстськийсвітогляд, пов’язанийз уявленнямипро абсолютність, вездесущності, доброти, незримостієдиного длявсіх Бога.Християнськиймонотеїзм бувпов'язаний звиробленнямнового світобаченняі світогляду, в ко-тором чоловікрозглядавсяяк образ і подібністьБога, а мир — якним створений, такий, що маєсенси і цілісвого існування. Християнствостворило новеуявлення проісторичне буттялюдини і йогобудущем-Царстві Божім, до якого увійдепреображенебогочеловечество.У Біблії викладенінові уявленняпро моральність, про свободуволі, про чесноту, гріхи і воздаянії.У книгах СтарогоЗавіту сформульованівимоги Закона, дотримуючиякий люди повиннібудувати міжособовівідношення. У книгах НовогоЗаповіту переданоучення, якепокликанепідказати тим, хто цього хоче, какпобудуватисвоє життя.
Бог вхристиянствіне є віддаленимвід людини іабстрактним, а-Отцем, що любить, готовимприйти на допомогу, коли в німнуждаються.У книгах НовогоЗаповіту граничночітко відчуваєтьсяцінністьЛюбові як сильноговідчуття, яккосмічної сили, як сенсу життя.Вже більше двохтисячолітьмільйони людейзвертаютьсядо Біблії в дністраждань аборадості, Біблія- джерело ісправжньоїморальності,і пізнаннясвіту, і самопізнання.
Незчисленнів Біблії вказівкина божественнуінспіраціюписання, мизнаходимовеління Богазаписати сказане:« І сказав ЯхвеМойсеєві: запишице в книгу пам'яті.»
(Результат).
У книзіпророка Ісаїчитаний: «Теперпіди, начертайце на дошці уних, і впиши цев книгу, щобзалишилосяна майбутнійчас, назавжди, навіки. висічив бронзі.»(30:8)
У книзіпророка Ієреміїпідкресленабожественністьджерела: « Тибудеш Моїмивустами».
Отже, Бібліяпредстає переднами як СловоБожіє, і яктако-завиваннівоно об'єктвіри. Всякийхто вважає, щоможна узятив дужки віруі прочитатиБіблію поглядомученого, як цеможливо повідношеннюдо текстівПлатона і Аристотеля, здійснює неприроднувівісекціюдуху, що розділяєйого з текстом.Біблія рішучеміняє свій сенсзалежно відтого, хто їїчитає, — віруючийабо невіруючийв те, що це СловоБожіє. Як битам не було, все ж таки небудучи філософією, в грецькомусенсі цьоготермина, загальне баченняреальностіі людини в контекстіБіблії міститьв собі цілусерію фундаментальнихідей, в першучергу філософськогоплану. Більштого, деякі зцих ідей наділенітакою силою, що їх розповсюдження, як серед віруючих, так і невіруючих, необоротнимчином змінилодуховну зовнішністьміра. Можнасказати, щослово Христа, що міститьсяв Новому Заповіті(яке вінчаєпророцтваСтарого Завіту), перевернуловсе поняттяі проблеми, поставленіфілософієюу минулому, визначившиїх постановкув майбутньому.Іншими словамибіблейськепослання перетворилопозитивнимчином як тих, хто його прийняв, так і тих, хтойого відкинув, перш за все вдіалектичномусенсі, антитетично( у функціїзаперечуваноїтези), але і вбільш загальномусенсі, позначившидуховний горизонт, не належнийупраздненію.
Такимчином, післядифузії біблейськогопослання сталиможливі трипозиції:
А) філософськийпошук помітностідвох сфер — розумуі віри
Б) філософствуванняпоза вірою іпроти віри
В) філософствуванняу вірі.
Філософствування, що ігнорує вірув тому сенсі, неначебтобіблейськепослання ніколине заявлялопро себе в історії, віднині сталонеможливим.
ЕммануїлКант, великийкенігсбергськийфілософ сказав:«ІснуванняБіблії є найбільшим, найвищимблагословенням, яке тількилюдство колинебудь випробувало».
Немаєтакої областілюдськогознання, такогопоняття, якеб, так або інакше, не зачіпалосяв Біблії. Цікавозгрупуватиу вигляді спискуті численніпоняття, якіавтори Бібліївикористовуютьв Писанні, післячого стає ясно, що воно задовольняєвсі наші життєвізапити. Розглянемонаступні приклади:
1)Спасіння:« СвященніПисання. можутьумудрятьтебе в порятуноквірою в ХристаІсуса. (2 Тім. 3:15)
2) Вміств чистоті: « Якхлопцю міститив чистоті шляхсвій? Зберіганнямсебе по словуТвоєму». ( Пс.118:9)
3) Істина: «Освяти їх істиноюТвоєю: словоТвоє є істина( Іоанн 17:17)
4) Праведність:« У серці моємуприховав яслово Твоє, щобне грішитиперед Тобою»
( Пс.118:11)
5) Руководство:« Слово Твоєсвітильникнозі моїй ісвітло дорозімоїй» ( Пс.118: 105).
6) Повчання:« ОдкровенняПанове, вірно, умудряєпростих» (Пс.18:8).
7) Мир: «Великий миру тих, що люблятьзакон Твій, інемає їм преткновенія»(Пс. 118 :165)
8) Радість:« І було словоТвоє мені врадість і увеселіннясерця мого»(Иєр.15:16).
Цей списокможна продовжуватибагато разівБіблія даєвідповіді навсі випадкижиття.
« Хай мирпрогресує ірозвивається, скільки йомузавгодно, хайвсі галузілюдськогодослідженняі знання розкриваютьсядо вищого ступеня, ніщо не можезамінити Біблію, основу всякоїосвіти і всякогорозвитку!»-сказав Гетте.Істинна науковаточність глибинаПисання, численнінауковісвідоцтвакреаційноготворення вприроді, а таксамо чудеснавзаємозв'язокбіблейськогобачення світу, яке підтверджуєтьсяреальнимифактами науки; основоположніпринципираз-особистихнаук, викладені, в СвященномуПисанні можутьбути легкозрозумілі.
Наукуколись рахувалисредоточеніємпізнаних істинабо, щонайменше, сферою, істини, що займаєтьсяпошуками. Вонамає справу зфактами, перевіренимифактами. Ранішеосновою науковогометоду вважалиекспериментиі спостереження, включаючиреальні прогнози, які можна булоперевірити, підтвердитиабо заперечуютьза допомогоювимірювання.
Бібліярясніє науковоточними висловамиі багаточисленнимисвідоцтвамиреальногостворення.Багато біблійськихфактичнихнаукових свідоцтвна тисячі роківвипередилиїх підтвердженняученими, середнайбільш значнихбіблейськихпрогнозів щодосучасної наукиє два найбільшуніверсальнихі краще всьогодоведенихпринципу науки.Ці два узагальнення- знаменитіперший і другийзакони термодинаміки.Вони можутьдійсно розглядатисяне тільки якнаукові закони, але і як божественнізакони, якіконтролюютьвзаємодії всіхкомпонентівпроцесів, щовідбуваютьсяу всіх областяхнауки.
Першийзакон термодинаміки, можливо, кращевідомий якзаконзбереженняенергії. Енергіяне може ністворюватися, ні знищуватись.Оскільки кожнаріч і кожнеявище в основномускладаєтьсяз однієї абобільш за формиенергії, першийзакон термодинамікизавіряє нас, що в даний часніщо не створюєтьсяі не знищується.Істина, яку вінвиражає, буласформульованав кінці первозданноготворіння (Буття2:1-3).
Післятого, як Богзакінчив створенняі перетвориввсе створенеу всесвіту вповністю відладженуфункціонуючусистему, Він«відпочив».Він припинивсвою роботу(тобто енергію)по створеннюі ввів нинічинний принцип«збереження»того, що створив.З тих пір Вінтримає « всесловом силиСвоїй» (Євреям1:3). Фактично цідії містятьте, що ми теперназиваємопершим закономтермодинаміки, або закономзбереженняенергії.
Другийзакон термодинаміки, універсальний, вживаний довсіх процесіві систем, включаючиживі організми( виключенняз цього законуневідомі ), говоритьпро те, що розвитокв природі йде« по низхідній»енергії стаєменше, складністьзменшується, структура стаєбезладною,інформаціябезсистемною- все має тенденціюдо розпаду, якщо дозволитипроцесам протікатибезперешкодно. Це також віддзеркаленняпервозданногобожественноїзаяви :
« Проклятаземля за тебе. бо прах ти, ів прах повернешся».(Буття3:17-19)
Такимчином, дванайважливішихзагальних інайбільшпідтвержденихзакону наукибули наказаніБогом при завершенніЙого створенняі відповіднопри оголошенніпро Його прокляттятворенню. Вонибули записанів Писанні затисячі роківдо того, як тимчасовіучені визналиїх науковимизаконами.
Величезнийвплив Бібліязробила на таківиди мистецтва, як живопис, архітектура, музика, поезіяі ін.
Біблейськісюжети послужилитемою для безсмертнихтворінь Леонардода Вінчі, Мікеланджело, Рафаеля і інших.
Середросійськихживописцівособливо хочетьсявиділити АндріяІванова, йогознаменитіполотна, написаніна біблейськітеми. «Створеннясвіту» на шестилистах зображаютьсявсі шість днівтворіння. Вжетут ми відчуваємосвоєрідністьпідходу художникавін як би віддаєтьсяу владу дитячимуявленням проТворця землі, мудрому художнику, який любовноліпить і прикрашаємаленький мир, а потім пожвавивйого. «Ходінняпо водах» ілюструєвідома євангельськарозповідь проте, як учні, пливучив човні, побачилиХриста, якиййшов поверхморя, що хвилювалося.Христос покликавПетра і велівйти до нього: Петро пішовпо воді, але, злякавшись, почав тонути; тоді Христоспідтримав йогоі сказав: «Маловірний! Навіщо тизасумнівався?»
«ЯвищеХриста народу»,«Нагірна проповідь»,«Ангел поражаєЗахара німотою»і багато інших.
Знаменитийпоет Жуковськийрахував читанняі вивченняНового Заповіту«головнимпредметомжиття». Підвпливом читанняЄвангеліясклалося іокріпнулосвітобаченняФ.М. Достоєвського.Мільтон писав:« У всій світськійлітературінемає скарбу, порівняногоз Біблією».
Промайнулистоліття.
Виникалиі рушилисяімперії, гинулицивілізації, військові, політичні ісоціальніпереворотиміняли самузовнішністьземлі. Колиєвангельськапроповідь, подібно досвіжого вітру, увірваласяв дряхліючийантичний світ, вона принесланадію спустошенимі таким, щозневірився, вдихнула в нихенергію і життя.Християнствоз’єднало мудрістьАфін і сподіванняСходу з мрієюРиму про загальну«згоду»; вонозасудило тих, що пригноблюють, прославиложінку, викорінювалорабство.
Пізнішев молодих варварськихкраїнах Заходувоно сталоопорою гуманностіі освіти, примусившигрубу силувизнати духовнийі етичний авторитет.У кожну епохуНовий Заповітзнаходив прихованіі невичерпніімпульси дотворчості. Якщопершими учнямиІсуса булипрості галілеяни, то згодом передЙого хрестомсхилилисянайбільшірозуми всіхнародів. Йогоодкровенняосяяло думкуАвгустина іПаскаля, любовдо нього возводиларукотворнікручі храмів, надихала поетіві творців, викликаладо життя могутнізвуки симфонійі хоралів. ОбразБоголюдинивідображенийАндрієм Рублевим, Мікеланджело.
Рембрандтом; на порозі третьоготисячоліттяЄвангеліє, якерозповідаєпро Христа, переведенена півторитисячі мов ірозходитьсяпо світу, непоступаючисьпрославленимтворіннямлюдськогогенія.
«І що цеза книга, Біблія! Велична і обширна, як мир, укоріненав глибинахвсесвіту івисхідна дотайн блакитіз небес!… Воістинуце Слово Божіє, тоді, як всіінші книги мирувиражаютьтільки своєлюдське мистецтво»,- сказав ГенріхГейне.
Література

Бистрова А.Н. Світ культури: (основи культурології) — М.: Новосибірськ: ЮКЕА, 2002.-710 з.
Каган М.С. Системний підхід і гуманітарне знання: Вибр. Ст./ БРЕШУ. — Л.: Видавництво БРЕШУ, 1991.- 383 з.
Історія зарубіжного мистецтва./ під ред. М.Т. Кузьміної, Н.Л. Мальцевої. — М.,1980
Євангелії від Матвія (26,27)


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.