Реферат по предмету "Педагогика"


Ісламська традиція виховання

Курсоваробота на тему:
Ісламськатрадиція виховання

ПЛАН
Вступ
1. Філософія утворення ісламу
2. Особливості виховання у народів ісламу
3. Виховання і навчання дітей в ісламській традиції
Висновок
Список використовуваної літератури

Вступ
Посланець аллаха сказав:«Найцінніше, що дає отець своєму дитяті, — хороше виховання»(Ат-тірмізі). Велику роль у формуванні підростаючого покоління у народів ісламувідводиться вихованню, а саме вихованню в ісламській традиції.
«Для батьківнемає більш значущого, ніж виховання віруючих, а значить, доброчесних дітей», — вважається в ісламській педагогіці. Людина вчиться впродовж всього свого життя.Пророк Мухаммед совітує нам шукати і добиватися знань «з першого і доостаннього дня нашого життя».
Педагогами увсьому світі доведено, що освіта досягає двох цілей — розвиток особи і, якнаслідок, прогрес всього суспільства. Правильне навчання допомагає розкритися ірозвиватися фізичному, інтелектуальному і етичному потенціалу людини. У цьомусенсі Сократ порівнює вчителя з повитухою, оскільки його роль — допомогтивиявитися тому, що вже закладене в дитяті з народження. Безумовно, то, в якомуступені виявляться таланти дитяти, і те, як скоро він їх в собі розкриє, багатов чому залежить від здібностей самого вчителя. Інша, не менш важлива рольосвіти — передати і удосконалити культурні цінності і спадщину певногосуспільства. Якщо в процесі навчання знання і домінуючі культурні цінностіпросто передаються від покоління до покоління, цей процес вважається законсервативний. Також освіта грає дуже важливу роль в реформуванні суспільства.Загалом, в процесі цивілізації освіта грає одночасно і консервативну, іпрогресивну роль.
Наша країна єбагатонаціональною. Але довгий час питання про виховання в ісламській традиціїне вивчалося. Адже напевно у народів ісламу існують свої особливості підходу довиховання підростаючого покоління. Наша наука повинна спиратися не лише надосвід західних колег, але і обертати свій погляд на схід. Можливо там мизнайдемо багато интересного.
Діти всіх народіві релігій однаково пустують, здійснюють помилки, їх карають батьки, виховуютьпедагоги. Проте, виховання на Сході значно відрізняється від європейського.
Завдання даноїроботи розкрити особливості і традиції у вихованні і навчанні дітей у народівісламу.
1. Філософія утворення ісламу
На думкуісламських педагогів, три важливі елементи є складеними інгредієнтамиформування філософії ісламської освіти — а саме, що вчиться, знання і способивикладання [9, 56].
Учень є за своєюприродою людиною, і, отже, є дуальність тіла і духу. Його духовні складовівідомі як рух (душа), акль (розум або інтелект), кальб (емоції), або нафс (эго)залежно від виконуваних функцій. Акль (мислення), унікальна здатність людськихістот, прославляє їх над іншими Божественними створеннями.
Душа можепіднестися до вершин праведності і добра, але також може опуститися в низинипекла. Тіло людини виконує певні функції відповідно до діяльності органівсприйняття. Саме природа учня і його здатність отримувати знання і є предметомвивчення психології. Загальноприйнято вважати, що більшою мірою допитливість ісприйнятливість учень проявляє в ранньому віці. Потенційний учень маєфізіологічні потреби в їді, діяльності і статевих стосунках; соціальні потребив прихильності, любові і певному положенні в соціальній групі; і, нарешті,духовні потреби в чомусь більшому, ніж те, що знаходиться в межах його эго,тобто в потребі досягти Бога.
Іслам твердоупевнений в можливості пізнання Істини і Дійсності. У філософській традиціїІсламу, як свідчить історія, на цю тему майже не велося дебатів, на відміну відзахідної філософської традиції, де ця можливість постійно оспорюється,зачинаючи з часів грецької філософії і поглядів Платона. Ми знаємо, що людинанаділена душею і органами сприйняття і створена аллахом, щоб отримувати знання.Згідно Аль-аттасу, ільм (знання) — це відвідини маной (сенсом) істоти, що маєдушу, або досягнення цієї істоти знання.
Отже, душа нелише не пасивна, навпаки, вона теж здатна проявляти активність. По волі аллахадуша може досягти вахи (одкровення) і інтуїції. П'ять відчуттів сприйняття — цевікна розуму, призначені для отримання емпіричного і раціонального знання [9,57].
У Ісламськомусвітогляді існує певна ієрархічна структура пізнання. Оскільки природа людинидуальна, існує і дві категорії пізнання, фард айн і фард кифайя. Ці двікатегорії відрізняються ступенем упевненості в знанні і способом йогоотримання. Знання фард айн чітко визначене і обов'язково для кожного мусульманина.Воно включає знання стовпів релігії, основ віри і Шаріату. Отримання знанняфард кифайя обов'язково для існування в суспільстві. Кожна країна зацікавлена восвічених і кваліфікованих кадрах, фахівцях в інтелектуальних або придбанихнауках, необхідних для виживання суспільства, таких як медицина, математика,природні, прикладні і соціальні науки. Отже, Іслам забезпечує кожній людиніприхильність до своєї віри і в той же час можливість відкривати для себе новігоризонти. Щоб описати стосунки розуму і віри, можна привести аналогіюпаперового змія, де віра — нитка, а розум — власне паперовий змій. Між розумомі вірою завжди існує напруга, як існує напруга між ниткою і змієм; якщо подеяких причинах нитка порветься, змій відлетить в невідомому напрямі. Подібнодо цього, якщо розум не грунтується на вірі, він мандруватиме, не знаючикордонів. (Цим порівнянням я зобов'язаний докторові Йедулла Казмі з відділуосвіти).
Як свідчитьсвітогляд на основі «таухида» (єдинобожності), знання цілісне абоінтегроване, його не можна розділити на релігійну і світську сферу. І фард айн,і фард кифайя мають на меті зміцнення віри, перше за допомогою глибокоговивчення слів аллаха в Священному Корані, а друге — за допомогою ретельного,систематичного вивчення життя людини і природи. Пізнання нерозривно пов'язане здією людини, його духовністю і етикою [9, 58].
Природа пізнання,що є суттю освітнього процесу, представляє основний інтерес учбової програми, іце бачення людини і знання є корінною позицією Ісламської освіти. Освіта(тадиб, деякі віддають перевагу слову тарбийа), це адаб, що розвивається вособі. («Концепція освіти в Ісламі»). Адаб (освіта) відноситься додисципліни тіла, розуму і духу. Він наділяє того, хто їм володіє, знаннямправильних місць і дій (хикмах) в схемі Творця і знанням, як добродійноповодитися (адль).
Аль-аттасвизначає поняття освіти як послідовне збагнення "… и визнання стану речейв порядку їх створення, яке веде до збагнення і пізнання відповідної ролі Богав порядку буття і існування людства". Тому первинна мета навчання — вестилюдину до визнання і збагнення свого Творця, яке виявляється в підпорядкуванніі дотриманні Його заповідей. Іншими словами, первинна мета Ісламської освітиполягає в тому, щоб виховати гідну людину, яка, розвиваючи свої потенціали,буде вірним рабом (абд) і намісником (халіфа) аллаха, що дає аману (істину) іпідтримку розвитку на землі. В цьому відношенні Ісламська освіта виховує влюдині богобоязливість (таква)*. Раб господній обізнаний про свої особистівертикальні стосунки з аллахом (хаблун мін аллах) і горизонтальні соціальністосунки з рештою людей (хаблун мін аль-нас). Таким чином, основні цілі освітипоєднують духовний, моральний, соціальний, інтелектуальний і фізичний розвитокіз специфічно релігійними цілями. Між соціальними і особистими устремліннями неіснує ніяких конфліктів, оскільки тут спостерігається повна єдність намірів [9,59].
Оскільки знанняхарактеризує людину, ідеально складена учбова програма, особливо на рівнімолодшої школи, відображуватиме знання. Дані нижче демонструють зв'язок людиниз викладанням знання і учбовим планом. Подібно до того, як людина має подвійнуприроду, володіючи душею і тілом, так і учбова програма повинна складатися зобов'язкових предметів, заснованих на Божественному знанні і забезпечуючихдуховні потреби людини і наук, що задовольняють потреби в інтелектуальному іфізичному розвитку суспільства.
Обидва видизнання, фард айн і фард кифайя, мають дуже велике значення для щастя іблагополуччя людей, як в цьому, так і на загробному світі. Між цимидисциплінами необхідно зберегти рівновагу. Будучи обов'язковим предметом, фардайн (Божественне знання) має бути потрібним від всіх студентів. Щоб оволодітифард кифайя (придбаними науками), студенти повинні вибрати щонайменше одну згалузей сучасних знань для своєї спеціалізації [9, 60].2. Особливості виховання ународів ісламу
У народів ісламувважається, що діти народжуються в змозі «фитра» (чистота), а потім їх батькивиховують їх віруючими або атеїстами. Згідно Муснаду ибн Ханбаля, «Дітиневірних, краще, ніж ти дорослий. Кожне жваве створення народжується зправедною суттю.» Обов'язок і борг батьків і педагогів, виховати дітей,так, що подорослішавши вони стали віруючими діяльними мусульманами. Відправкадітей в Ісламську Школу є хоч і важливою, але незначною часткою Ісламськогонавчання. Основний "інститут виховання" у народів ісламу для кожногодитяти це перш за все його сім'я, і основними «професорами» є йогобатьки [1, 10].
В основномувихованням дітей в мусульманських сім'ях традиційно займаються матери.Вважається, що це велика довіра для жінки і одночасно величезнавідповідальність перед Всевишнім за виховання віруючих дітей. Якщо вонидотримуватимуться своєї релігії і виконуватимуть норми Ісламу, мати отримає відТворця винагороду. Саме тому в хадисах (висловах Пророка Мухаммада) сказано:«Рай знаходиться під ногами вашої матери» і «Якщо вас одночасно покликали матиі отець, спочатку підійдіть до матери». Це ще раз доводить шанобливе відношеннядо жінки-матери.
Про важливістьвиховання дітей свідчать багаточисельні аяты Священного Корану і висловуПророка Мухаммада. Так, аллах Всевишнього говорить в Коране: «Про ви, якіувірували! Остерігайте себе і свої сім'ї від вогню пекельного, паливом якого служатьлюди і камені» (сура «Заборона», аят 6) [1,11].
Також Посланецьаллаха сказав: «Шануєте ваших дітей і добре виховуйте їх» (Ібн Мад).
Таким чином, заісламською традицією вважається, що аллахом Всевишнього і його ПосланникомМухаммадом на батьків і вчителів покладена велика відповідальність по вихованнюдітей.
Тягар цьоговантажу, на їх думку, полягає в тому, що діти довірені нам Всевишнім, і вСудний день ми відповідатимемо за них перед аллахом. Виховання людининайплідніше в ранньому віці. Адже саме в ці роки формуються основи особи. Чимдоросліше дитя, тим важче він піддається переробці. З м'якого воску можнасліпити що завгодно, але затверділий віск легко перетворити на порошок [1,12].
Плоди хорошоговиховання дістаються ціною великої праці і турбот, тому в процесі вихованнявраховуються наступні аспекти:
1. Релігійний.Тут мається на увазі залучення дитяти з самого народження до иману, навчанняйого основам ісламу і шаріату.
Іман — це віра валлаха Всевишнього, Його ангелів, Його небесні книги і Його пророків, в Суднийдень і визначення долі, в те, що все хороше і погане відбувається по воліаллаха Всевишнього ./>
Стовпи ісламу — це поклоніння у формі аш-шахадата, намазу, поста, аз-заката, аль-хаджа і такдалі
Принципи шаріату- це комплекс розпоряджень і норм, встановлених аллахом Всевишнього для людей,що повірили в нього, і регулюючих їх поведінку як на рівні окремої людини, такі на рівні суспільства.
Всі дітинароджуються з властивій природі людини вірою в існування Єдиного Бога. Пословах Абу Хурайри, Посланець аллаха сказав: «Всі діти народжуються в»" — батьки їх роблять християнами, іудеями або многобожниками"(Аль-бухарі). Фитра означає, що всі діти з'являються на світло, готовимиприйняти все. Іншими словами, дитя покидає утробу матери, відкриваючи передсобою двері життя без нав'язаних уявлень і пристрастей. Їх душі подібні дочистого листка паперу, саме батьки дають дітям уявлення про навколишній світ,вибирають їм релігію. Тому саме вони несуть відповідальність за майбутнє дитятиперед аллахом Всевишнього.
2. Етичний. Цейаспект має на увазі комплекс морально-етичних принципів, які необхідноприщепити дитяті з раннього дитинства. Ці принципи повинні стати стрижнем йогопсихологічної особи.
Посланець аллаха визначивосновну мету своєї великої місії словами: «Я був посланий для того, щоб удосконалитиморальність».
Про важливістьетичного виховання свідчить і інший хадис, де мовиться: «Навчайте вашихдітей і домочадців моральності і виховуйте їх» (Абд-ар-разак).
В результатіетичного виховання дитя, зростаюче з вірою в аллах, вихований в богобоязливості,відчуватиме Його контроль і відповідальність за свої вчинки. У його психіці,поза сумнівом, зачнуть закладатися фундаментальні морально-етичні цінності. Вінвідрізнятиметься винятковою врівноваженістю, чесністю, правдивістю, глибокимвідчуттям любові до своїх батьків, братів, сестер, друзів.
3. Фізичний.Завдання цього аспекту виховання полягає у формуванні сильної, міцної, здоровоїлюдини, яка повинна переживати радість і задоволення від тієї користі, яку вінприносить своїй сім'ї і суспільству.
Фізичне вихованнянаправлене на вдосконалення організму, зміцнення імунітету, попередженнязахворювань. Здоров'я, з погляду ісламу, одна з найбільших милостей аллаха.Посланець аллаха сказав: «Сильний віруючий краще для аллаха і улюбленішийЇм, ніж слабкий». Іслам настійно рекомендує укріплювати і зберігатитілесне здоров'я за допомогою фізичних вправ, спортивних ігор і тренувань.
4.Інтелектуальний. Це сторона виховання не менш важлива, чим попередні.Інтелектуальне виховання формує у дитяти прагнення до збагнення наук і пізнаннюнавколишнього світу. Головні зусилля необхідно прикладати до оволодіннярелігійними знаннями, що допомагають досягти спокою і щастя на цьому і томусвітлі. Про цінність знань і про обов'язок людей осягати ісламське учення свідчатьбагаточисельні аяты Священного Корану і хадисы Пророка /> Всевишній говорить: «Скажи:чи рівні ті, які знають, і ті, які не знають?» (сура «Натовпи»,аят 9). Проте не можна забувати і про інші науки. Абу Хурайра передав, щоПосланець аллаха сказав: «Тому, хто йде по дорозі знань, аллах полегшитьдорогу в Рай» (Муслім).
5. Психологічний.Цей аспект має на увазі виховання здорової, стійкої психіки, проявом якої удитяти є сміливість, самостійність, прагнення до досконалості, добра, любові.
При правильномупсихологічному вихованні дитя стає невразливим до ненависті, заздрості абонеприязні і позбавляється відчуття страху перед ким-небудь, окрім аллахаВсевишнього. Він задоволений волею свого Панове і постійно бажає здобути Йогоблагословення. У нім немає ненависті, заздрості або неприязні.
6. Соціальний.Завдання цього аспекту — привчити дитяти дотримувати суспільні норми поведінки.Одним з його основоположних принципів є неухильне дотримання важливим правиламлюдського гуртожитку. Необхідно з раннього дитинства формувати в дитяті умінняі навики встановлення соціальних контактів і зв'язків. При цьому потрібноорієнтуватися на модель поведінки, запропоновану Пророком Мухаммадом:".поддерживай стосунки з тим, хто пориває їх з тобою, давай тому, хтовідмовляє тобі, і прощай тому, хто гнобив тебе".
7. Половою. Цейвид виховання має на увазі освіта дитяти в питаннях підлоги. Він включаєроз'яснення суті взаємин між підлогами, інстинкту продовження роду і інших питань,пов'язаних з браком [1,73].
Судячи по аятамКорану і хадисам Пророка, батькам і вихователям можна відверто говорити здітьми про питання, пов'язані із статевим життям. Мета статевого виховання — перш за все фізичне і моральне здоров'я дитяти, а також його освіта в областідозволеного і забороненого в цій сфері людського життя.
Такі основнітрадиції ісламського виховання, і досвід мусульманських країн переконливопоказує його благотворність і ефективність.3. Виховання і навчання дітейв ісламській традиції
Найефективнішийспосіб виховання, за ісламською традицією, це бути людиною для наслідування. Незалежно від того хочемо ми того чи ні, діти вчаться поводитися в життяспостерігаючи за нами. Навіть відсутній батько — модель для наслідування. Так,хлопчик, що виріс в сім'ї яку кинув отець, можливо, вчинить аналогічно зісвоїми дітьми. Кожного разу при спілкуванні з дітьми, ми учимо їх, не залежновід нашого наміру робити це чи ні [10, 9].
Таким чином,необхідно проаналізувати, то як ми поводимося з дитям, що б отримати бажанийрезультат.
Негативніповедінка і думки приводять до появи у дітей негативних якостей. Термінпозитивна і негативна підтримка, популярний в сучасній психології. Але цейтермін затверджувався в Коране і в діях і словах Пророка Мухаммеда (таблагословить його аллах і вітає) 1400 років тому.
Маленькі діти,вважається в ісламі, в основному хороші. До того ж вони хочуть порадувати своїхбатьків. Коли ви хвалите їх за їх хорошу поведінку говоримо, що Тато і Мамазадоволені їх діями, ви використовуєте позитивну підтримку. На жаль багатобатьків ігнорують хороші вчинки своїх дітей і звертають увагу тільки на поганівчинки.
Наведемо приклад.
Іман 3 року і унеї є молодший брат Самір, якому 1 рік. Вона дістає свої кубики і зачинаєграти, ну і звичайно ж Самір повзе до неї щоб прийняти участь. Вона дає йомучервоний кубик і продовжує будувати башту. Саміру набридло 1 кубик і віннамагається узяти ще один. І тим самим він рушить башту. Іман реагує із злістю,забирає всі кубики і говорить братові, що він не може забрати жодного кубика.Її мама чує її, і із злістю кричить на неї "Іман, ти погана дівчинка, тине ділишся кубиками. Дай йому декілька"
Іман зробила 2дії по відношенню до брата:
1. Вона дає йомукубик
2. Вона бере кубикназад
Але мамавідмітила тільки погану дію! Це учить Іман тому, що якщо вона хоче привернутиувагу матери, то вона НЕ повинна ділитися.
Як ще моглаповісті себе мама? Якби вона похвалила Іман за першу дію коли вона поділиласякубиком ("Іман, яка ти хороша сестра. Я така рада бачити як ти ділишся збратом"), тоді Іман запам'ятала б, що здійснення цього «хорошого»привернуло увагу мами. Коли її брат зіб'є кубики, можливо, її першою реакцієюбуде відняти всі кубики, але якщо її мама заспокоїть її і підбадьорить її нанову спробу, («Про Іман, це погано що брат зруйнував твої кубики. Віннамагався пограти з тобою, але він ще малий що б будувати башти. Чом би тобі непобудувати маленьку башточку що б він грав з нею, і тоді ти зможеш побудувативелику для себе) тоді, можливо, вона з радістю дасть йому більше кубиків. Воназахоче поділитися кубиками наступного разу, оскільки цю дію привабила увага їїмами [10,11].
Щепити любов дорелігії, по ісламських традиціях, треба якомога раніше, адже молитися можнаскрізь, де є чисте місце. Дуже поважно дохідливо пояснити дитяті про існуванняЄдиного Творця і поклонятися Йому. Доленосного при вихованні маляти навчитийого здійснювати п'ятикратні моления. При цьому треба зробити так, щобвиконання норм релігії не перетворилося на тягар, а стало добровільного іприємного виконання обрядів. Значущим елементом є навчити малят читати молитвуперед сном і уранці, до і після їди. Навчити дітей бути вдячними до батьків, доТворця Всевишнього.
Одним з найбільшважливих аспектів мусульманського виховання дітей, є пояснення ним того щоаллах також задоволений їх діями. Якщо ви говорите що те, що вони зробилиробить вас і аллаха задоволеними, тоді дитя зачинає асоціювати хорошу поведінкуз дією ради достатку аллаха, що є основою дії Мусліма [10, 12].
Згідно ісламськоїтрадиції, дитя здійснює гріхи прощається аллахом і якщо він вмирає, то відправляєтьсяв Рай. Ця милість аллаха повинна вести нас, також як ми ведемо наших дітей.Вважається, що немає необхідності страхати дітей аллахом або устрашати їхПеклом. На ділі такий підхід веде до зворотного результату. Негативна дія іпокарання примушує дитяти бояться всього що зв'язно з релігією. Він або вонаросте думаючи що релігія це те, що утримує його від насолоди життям.
Педагоги ісламурадять: «Коли ви говорите з дітьми дванадцятирічного віку, робіть упор навластивості аллаха, які дадуть йому безпеку і упевненість, оскільки в процесідорослішання він стикається з лякаючими і невідомими проблемами. Йому необхіднеусвідомлення багатьох дарів аллаха дані йому для допомоги в його житті. Такожвін потребує розуміння того, які дії сподобаються аллаху, а за яких він понесепокарання».
Дуже частодоводиться спостерігати, як батьки намагаються зачати розмову з дітьми проІслам, вони сосредотачиваются на 5 стовпах. Вони учать як здійснювати намаз, іучать їх коротким Коранічеським сурам. Це безумовно поважно, але не требазабувати, що Іслам всеосяжний шлях життя. Про це ви повинні говорити і вашомудитяті. Коли отець відправляється на роботу, то мама може сказати „Допобачення“ або „Ассаламу алейкум“ що означає „хай мираллаха з тобою“. Коли вона і її маленьке дитя зачинають робити що — теразом, вона може згадати, що отець робить те що аллах говорить робити хорошомуотцеві — працювати, піклуватися про сім'ю. Вона також може згадати, також як іотець, що вона старається для достатку аллаха допомагаючи дитяті і сім'ї. Колидитя допомагає прибирати із столу, мати може згадати що аллах задоволений тимидітьми хто допомагає своїм батькам. Така згадка не має на увазі і не пропонуєдавати цілі лекції про Іслам. Ніяке дитя не захоче сидіти довго слухаючи лекціюпро що б то не було. Ефективним навчанням є короткі репліки або історії якіуказують на Ісламську суть дії. Коли батьку виплачують закят (щорічне податок)вони повинні сказати про це подіта. Коли вони відвідують хворих, то необхіднопроцитувати аят з Корану або хадис (історію про Пророка Мухаммеді с.а.с.) якірозповідає про те що ця дія подобається аллаху. Якщо дитя вибирає той або іншийвчинок, то батьки повинні нагадати про те який шлях буде до вподоби аллаху.
Постійна згадкааллаха, постійна підтримка в здійсненні того що правильно, і постаянная хвала іпозитивна підтримка правильних дій, направлять вашого дитяти на правильнийшлях, так вважається в ісламській педагогіці.
У міру того, якдіти досягають юності, вони зачинають ставити різні питання, особливо, якщодіти спілкуються з немусульманами або етнічними мусульманами [10, 13].
Педагоги радять:«Якщо у вас вже налагоджений контакт зі своїм дитям, тоді дитя йтиме до вас зісвоїми питаннями. Не приймайте ці питання як бунт проти вас або релігії. Вінбачать як дуріють діти в школі, і їм це здається забавним.
А чому ми неможемо дуріє» Будьте щасливі, що ваш молодик спокійно питає це у вас.
Якщо ж у васнемає хороших взаємин з дитям, то можливо у вас великі проблеми, оскільки увашого дитяти будуть аналогічні питання, але він не запитає їх у вас. Віншукатиме відповідь у друзів, і якщо його друзі не мусульмани, то він можеотримати відповіді що суперечать Ісламу».
Чому у однихбатьків склалися взаємини з дітьми а біля інших немає? Є принаймні два важливічинники: час і яке час? Чи проводили батьки час з дітьми коли вони росли? Чипитали, вони своїх дітей про школу, друзів, про їх думку по різних питаннях, ічи СЛУХАЛИ вони їх?
Пам'ятаєтепозитивну підтримку? Як приділяють батьки час своїм дітям? Чи засновано його напозитивному оточенні, або дитя чує злість і негативне відношення кожного разуяк він говорить з батьками?
ТринадцятирічнийОмар другий рік тримає пост, під час Рамадана. Одного дня в суботу він і йогодруг-мусульманин Аднан, відправляються на вечірникові до немусульманину. РаптомОмар дзвонить додому і говорить матери: «Джон просить поїсти ленч. Мисказали чому що ми постимо і він може є один, але він говорить, що якщо ми неїстимемо те і він не буде є. Аднан говорить що якщо я порушу пост те і він поїсть.Що нам робити?»
Не можу повірити,що ти мене про це питаєш" — відповідає мати — «аллах покарає тебеякщо ти не поститимеш! Чому ти не поводишся як хороший муслим. Твій отець і яучили тебе кращому!»
Як часто Омарпісля такої відповіді, питатиме матір про що або? Передбачаючи, що його діїнегативні, ви створюєте негативну підтримку, і можете бути упевнені, що Омар незапитає матір наступний раз. А зараз уявіть, що відповідь матери була:
«Типравильно вчинив, що подзвонив мені, коли ти в невпевненості. Але я думаю, щоти вже знаєш, що ти повинен робити. Як ти думаєш, що буде правильним?»
Омар відповідає«Я думаю, я повинен сказати немає, я продовжу пост»
«Тиабсолютно прав» відповіла його мама «Я так горджуся тобою і як тидумаєш»
Коли видискутуєте зі своїм дитям ви можете бути стривоженими його грубістю абокатегоричним спростуванням всього що ви говорите. Він навіть може сказати вам,що ви дурні або не розумієте, або не турбуєтеся про нього. Але це не має ненесе в собі такого значення. Це означає, що він відчуває себе незручно привідповідях на його питання. Може те, що ви говорите протилежно тому що вінвідчуває на даний момент, або може він вже відповів так другу немусульманину івін відкинув його думку [10,13].
Педагоги радять,не дивлячись на труднощі, залишайтеся добрим з вашим дитям. Важко чути батькутакі вислови в свою адресу, але вони, насправді, не відносяться до них, більшоюмірою це відноситися до процесу обдумування.
Під часобговорень з вашим дитям, вам захочеться поєднати і негативну і позитивнупідтримку.
„Так” — можете випогодитися з дитям «Важко не пити, коли навколо останні випивають, алепам'ятай, що аллах нагородить тебе за твою поведінку, і пам'ятай про Йогопокарання якщо ти підеш за ким або іншим»
Коли такувеличезну кількість негативних сил тиснуть на вашого дитяти, він повинензрозуміти, що аллах запитає з нього за його діяння. Аллах допоможе якщо вашедитя попросить Його про допомогу, і буде нагороджений за дотриманню правильнимшляхом, але так само це має на увазі, то що він буде покараний за поганідіяння.
Життя складне дляодинака. У дитяти є батьки які захищають його, і підтримують його і«знають всі». Але потім дитя зростає і розуміє що мама і татонасправді не всі знають. Більш того, в школі він вивчає інші філософії життя, іегоїстичність, матеріалістичність спостережувана в школі здається забавою, тимбільше що «всі так роблять». І як же вашому дитяті вирішити що єправильним? Зараз для них важкий час, і борг батьків підтримати їх, надихнути,зробити поблажки за їх помилки, але в те — ж час залишатися послідовним внавчанні Ісламським цінностям.
Навчаючи ірозмовляючи з дітьми про Іслам, необхідно знати про певні приховані проблеми,таких як мирське і релігійне, знання і поведінка, поступливість і критичнемислення. Ці проблеми впливають на мислення і дії, і лише не багато хтообізнаний про них.
Якщо батькивибирають які аспекти Ісламу застосовувати, а які ігнорувати, то важко чекати,того що — б діти жили чисто Ісламським життям. Також вам доречно указуватиме нате, що відхиляючись від Ісламських норм ви придбали тільки проблеми. Якщо випроігноруєте цей аспект, то найімовірніше, діти проігнорують вашу раду.
Багато дітейзнають як молитися, деякі розуміють важливість щоденної молитви. Більшістьдітей можуть читати Коран. І лише невелику кількість читає Коран для того, щобзрозуміти його сенс, для знаходження в нім відповідей на свої питання. Іслам — досконалий шлях життя. Знання (5 стовпів, біографія Пророка Мухаммеда (таблагословить його аллах і вітає) корисні для того що — б людина зрозуміла як ічому вони повинні робити що — те. Факт того, що Пророк Мухаммед (таблагословить його аллах і вітає) жив 1400 років тому, сам по собі є даремним.Або факт, що він жив як мусульманин в місті, де були дуже мало інших мусульмані піддавався гонінням, даремний поки ми не зрозуміємо за допомогою цього, щораз він зміг вижити і добитися успіху в цих умови, то і ми зможемо зробити це жсаме. Навчаючи дітей Ісламу, необхідно навчити їх поведінці, а не тількизапам'ятовуванню фактів. Замість того що — б давати їм список фактів, наведітьприклад і вкажіть на зв'язок з Ісламом. Ви відвідуєте хворого, згадайте, що цеодна з вимог Ісламу, поясните дитяті, що здійснювати подібні дії добре. Таксамо відвідаєте больного-немусульманина. Для дитяти поважно з'ясувати, щохороше відношення повинне виявлятися не лише до мусульман, але і до решти всіхлюдей.
Дивитесятелевізор разом з дітьми, особливо юнацькі програми. Не повчайте їх звідти, аобговорюйте поведінку героїв в телепередачі. Можете наприклад сказати«Бачиш як добре бути мусульманином, і тоді у тебе не буде подібних проблем(пов'язаних з випивкою, наркотиками і так далі)
Зачинайтедискусії з дітьми самі. Приведіть наприклад таку ситуацію
»Як тивчиниш, якщо твій друг захворіє на тиждень" Дуже поважно вислухативідповідь дитяти. Коли ви питаєте їх думку, то уважно вислухайте відповідь, івідповідайте їм.
Багато батьківвиросли в умовах строгого дотримання правилам. Так, учні повинні повторити вточності те, що сказав педагог. Якщо в тестових питаннях спрашивается про 3причини чищення зубів, то необхідно вказати саме три причини, про яких сказаввчитель на уроці. Учень не думає, він приймає все без обдумування. Дуже частоми також учимо Ісламу дітей. Учите їх таким чином, оскільки інші шляхи неправильні.
У ісламівважається, що існують два типи знань, послане і отримане людьми. Знання,послані в Коране і хадисах, не змінні і незаперечні. Знання, отримане задопомогою 5 органів чуття і з помошью мислення може бути помилковим і повиннобути уточнено [11, 45].
Велике значення вісламській педагогіці відводиться навчання арабській мові. На арабській мовінаписано багато пам'ятників ісламської літератури, написаний Коран. Більш того,вивчення арабської мови необхідне для спільного культурного розвитку. Практичноу всіх мусульманських школах – медресе викладання багатьох предметів ведетьсяна арабській мові.
Все вищесказанемає величезне значення для виховання дитяти. Він бачить, що в сім'ї має бутишанобливе відношення не лише до батьків і старшим, але і до сестер і братів.
Висновок
Ісламськіпедагоги стурбовані тим, що освітня система представляє на сьогоднішній деньвелику кількість недозволених питань. Ось чому учені постійно звертають увагу,що сучасне положення освіти представляє корінь всіх її проблем. Деякі з нихприйшли до висновку, що освіта як дисципліна складається з п'яти субдисциплін,а саме, з учбової програми, консультації, управління, викладання і оцінки.
Так самоісламських педагогів хвилює, що як наслідок впливу Заходу, програми вмусульманських країнах все ще підрозділяються на вивчення природних,соціальних, прикладних, гуманітарних і релігійних наук, але вони позбавленіспільних, обов'язкових для вивчення предметів, що зв'язують ці галузі воєдино.Різні області наукової діяльності відокремлені один від одного «кам'яноюстіною», і, отже, не включають основи віри. Без внутрішнього голосу розумучоловік має всі можливості стати зарозумілим і невдячним своєму Творцеві, щоведе до порушення природних законів, і, врешті-решт, до руйнування особи інавколишнього середовища. Така позиція в корені противоречит положенню людини,як халіфа на Землі.
Філософіяісламського виховання – це формування високоосвічених, морально стійких,корисних для держави громадян. Саме тому в мусульманських сім'ях вихованнюдітей відводиться очолююча роль.
Отже, розумінняморалі і моральності в мусульманській сім'ї величезно. І вихованняпідростаючого покоління відбувається саме на їх основі. Підкреслимо, щоформування внутрішнього духовного світу дитяти починається із створення сім'ї –його отця і матери.
Іслам, як і іншісвітові конфесії, закликає не вбивати, не грабувати, не заподіювати зло іншимлюдям. Всі біди, помилки у вихованні дитяти полягають не в приналежності дотієї або іншої релігії, вважається в ісламській педагогіці, а в оточенні дитяти– сім'ї, дитячого саду, школи, двору./>

Списоквикористовуваної літератури
1.  Асадулліна.Ш. «Знай татарський ти мова, знай і російський ти мова». Казань,вид-во «Магаріф», 1998. — 198 с.
2.  Вихованнядітей у вірі мусульман журнал «Няня», 2003 рік № 9
3.  Еремєєвд.Е. Іслам: Спосіб життя і стиль мислення. – М.: Політіздат, 1990. – 286с.
4.  ІкрамовА. Про духівництво в школі // Вибрана праця в 3-х томах. Т. 1. Ташкент: Узбекистан,1972. — С. 284.
5.  Коковв.М. Іслам: гуманістичні традиції / В.М. Коків // Науч. думка Кавказу. – 2000.- №1. – С. 9-13.
6.  МалашенкоА. Ісламськоє відродження в сучасній Росії. М.: Московський центр Карнеги,1998. — 250 с.
7.  РезванЕ.А. Коран и его мир. Спб.: Петербурзьке сходознавство, 2001.- 608 с.
8.  РодионовМ.А. Ислам классический. (Серия: «Мир Востока»). Спб.:Азбука-Класика; Петербурзьке сходознавство, 2003. — 219 с.
9.  С.М.Накиб Аль-аттас, «Концепція навчання в Ісламі», Коала Лумпур, ISTAS, 1990.-290 с.
10.     Татарськаосвіта в дзеркалі історії (дожовтневий період) Амірханов р.У. З книги «Іслам всередньому Поволжье: історія і сучасність». Нариси. – Казань: Майстер Лайн,2001.- 231 с.
11.     Харісовл.А. Іслам: виховання і освіта [Про виховний потенціал ісламу] // Педагогіка. –2001. — №8. – С. 56-61.
12.     ШаммаФреда. Ісламське виховання дітей. Московський центр Карнеги, 2002. — 190 с.


Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.