Реферат по предмету "Иностранные языки"


Вiдеопамять (укр)

РЕФЕРАТ на тему В ДЕОПАМ ЯТЬ студента 1-го курсуДепартамента Комп ютерних Технолог йНац онального Ун верситету Ки во-МогилянськаАкадем я Ковальова Серг яВступ В деорежиминасамперед характеризуються типом алфав тно-цифровим, тобто текстовим, приякому екран под ля ться на знаком сця, кожне з яких ма так властивост , яксимвол та кольоров атрибути також дуже поширеним граф чний режим, при якомуекран под ля ться на п ксели, кожному


з яких в дпов да визначений кол р зпал три . Я ж зупинюсь на текстовому режим та поясню основн методи та засобикерування в деопам ятью в цьому режим засобами мови програмування низкогор вню Assembler . Треба сказати,що будь-який в деорежим характеризують так параметри розд льназдатн сть, тобто максимальна к льк сть п ксел в, що можуть бути зображен наекран по горизонтал та вертикал шириною width та висотою height знака, що висв чу ться на екран ц параметрип дтримуються програмою знакогенератора


та визначають максимальну к льк стьсимвол в у рядку та рядк в на екран максимальноюк льк стю кольор в, що одночасно висв чуються на екран д апазономадрес в оперативно пам ят , яку займа в деопам ять максимальноюк льк стю в деостор нок екран в , що можуть м ститися у в деопам ят . Встановленняв деорежима забеспечу ться програмами в део BIOS. Я наведу список такихв деорежим в ндекс режиму


Тип К льк сть кольор в Макс. к льк сть стор нок Текстовий формат Поч. адреса в деопам ят 0,1 Текст 16 8 40x25 B800 2,3 Текст 16 8 CGA-4 80x25 B800 4,5 АРА 4 1 40x25 B800 6 АРА 2 1 80x25 B7 Текст Моно 8 MDA-1 80x25 B000 8 АРА 16 1 20x25 B000 9 АРА 16 1 40x25 B000 Ah АРА 4 1 80x25


B000 Bh,Ch Резерв для знакогенератора EGA Dh АРА 16 8 40x25 A000 Eh АРА 16 4 80x25 A000 Fh АРА Моно 2 80x25 A000 10h АРА 16 2 80x25 A000 11h АРА 2 1 80x30 A000 12h АРА 16 1 80x30 A000 13h АРА 256 1 40x25 A000 В EGA сну п ять текстових та с м граф чних режим в. Текстов 0-3 та 7. Режими 0-3 дентични режимам 0-3 у


CGA. Режим 7 дентичен режиму 7 монохромного адаптераMDA. В деорежими АРА 4-6 дентични в EGA та CGA. У в деорежимах АРА курсор невиводиться.Структурав деопам ят у текстовому режим В деопам ять утекстових режимах почина ться з адреси B800h кольоровий д сплей та B000h монохромний . П д кожне знаком сце екрану у в деопам ят в дводиться 2


байти.Молодший байт з парним зм щенням в д початку в деопам ят 0, 2, 4 м ститькод ASCII висв тлю мого знаку. Старший байт з непарним зм щенням м ститьатрибут знаку, що визнача його кольоров . B800h 0 1 158 159 4000 байтов 3840 3841 3998 3999 Ця в деопам ять з частотою в д 50 до 70раз в на секунду см. VERTICAL SCAN RATE дал в дображу ться на екран ,причому байти з парним зм щенням у в деопам яти в дображуються


на екран увигляд в дпов дного символу за допомогою програми знакогенератора . Сл дуюч за ним непарн байти-атрибути задають кольори знак в, що зображуються. У байт -атрибуту 4 значащих поля 7-й б т мерехт ння blink 6,5,4- б ти кол р фону background 3-й б т нтенсивн сть intensity 2,1,0- б ти кол р переднього плану foreground Для кольорового мон тору, 3-б товий кодвизнача один з 8 можливих кольор в.


У монохромному мон тор можлив 3 б тикольору повинн обирати одне з наступних значень Б ти Кольори за замовченням Монохромний 000 Чорний Чорний 001 Син й П дкреслення 010 Зелений 011 Циан 100 Червоний 101 Магента 110 Коричневий 111 Б лий Б лий Треба в дм тити, що у EGA VGA, ц 3-б тов комб нац визначають не кол р, а номер рег стру пал три в атрибутномуконтролер


. Вказан кольори отримуються лише у випадках, коли ц рег стри маютьстандартн 6-б тов значення. В ус х нших випадках, рег стр пал три може бутизаповненим будь-якою з 64 можливих комб нац й б т в, пов язаних з деякимкол ром. Кр м того, у VGA, 6-б тове значеннярег стру пал три пов язане лише з номером одного з 256 рег стр в DAC щобезпосередньо керу кол ром на екран . Вказан кольори отримуються лише увипадку, коли ц рег стри мають стандартн 18-б тов значення.


В ус х ншихвипадках, рег стр DAC може бути заповненим у будь-який з 262144 можливихкомб нац й б т в, пов язаних з деяким кол ром. Основн характерисстики екрана DOT RSTE, HORIICAL SCAN RATE Оновною характеристикою апаратних можливостей в деосистеми швидк сть виводу п ксел в на екран DOT RATE VIDEO або BANDWIDTH . Осцелятор, що визначе цю швидк сть, назива ться DOT


CLOCK . чим вище DOT CLOCK, тим краща розд лна здатн сть екрана. На розд льну здатн сть екрана впливають ще дв характеристики швидк сть виводу л н й на екран HORIICAL SCAN RATE .Щоб п драхувати, наприклад, можливу к льк сть знак в в рядку екрана HORIZONTAL TOTAL див. Рег стри CRTC DOT RATE К льк сть точок в л н


HORIIDTH шириназнака визнача ться програмою знакогенератора. Значим нтервали приперем щенн луча по екрану У програмуванн пристро в в деосистеми великуроль в д грають специф чн нтервали часу, що виникають при перем щенн луча поекрану.Луч перем щу тьсяпо екрану зл ва направо та зверху униз. нтервал часу, коли луч йде нал воназива ться


HORIZONTAL RETRACE. HORIZONTAL RETRACE дор вню приблизно 10-15 в д часу HORIZONTAL SCAN RATE, тобтоК льк стьточок в л н 1HORIZONTAL RETRACE 10-15 HORIZONTAL SCAN RATE П д час нтервалу RETRACE луч повинен бутив дключен, щоб запоб гти пог ршення зображення на екран тому HORIIZONTAL BLANKING .


Але м ж в дключенням луча тапочатком RETRACE а також м ж включенням луча та к нцем RETRACE проходитьдеякий час, поки луч ще включен, а активна область екрану вже ск нчилася. Цей нтервал називають OVERSCAN. За його допомогою створю ться рамка екрану.Аналог чн нтервали виникають при рус луча угору. нтервал часу, коли луч де угору,називають VERTICAL RETRACE. Час в дключеного луча в RETRACE називають


RETRACEBLANKING. Час включеного луча, що знаходиться у VERTICAL RETRACE, називаютьVERTICAL OVERSCAN. VERTICAL OVERSCAN може бути унизу коли почався RETRACE, алелуч ще не в дключен , або угор коли RETRACE ще не ск нчився, але луч вжевключен . Адресав део BIOS CGA, EGA, VGA В део BIOS CGAзнаходиться на материнськ й плат .


При включенн комп ютера, вектор переривання10h н циал зу ться так, щоб вказувати на в деопрограми BIOS в ROM. Ц програмипочинаються в адресному простор CPU з адреси F000 E000.В EGAзнаходиться своя множина в деопрограм в RAM. Вони розм щуються з адресиC000 0000. Програма початкового завантаження POST н циал зу векторпереривання 10h так, щоб в н вказував на власн в деопрограми


EGA. Адреспрограми в део BIOS на материнськ й плат збер га ться у вектор переривання42h.У VGA програмив део BIOS розм щуються за адресою C000 0000 У доданкунаводиться текст програми на мов Borland Pascal 7.0 з вставками на мов Assembler. Програма демонстру можливост керування зображенням за допомогоюпрямо адресац в деопам яти. Доданок.Л ст нг програми, яка демонстру можливост керування в деопам ятью.


PROGRAM VideoMem Demo Written by Kovalyov Serhii asattachment to report Video Memory USES CRT VAR Cols WORD Rows BYTE PageSize WORD ActivePage BYTE VOffset WORD ChOff WORD J BYTE Dir BOOLEAN PROCEDURE ReadScreenProp ASSEMBLER ASM Reading propertiesof Video Mode PUSH DSMOV AX,0040hMOV


DS,AXMOV AX,DS 004Ah XOR BX,BXMOV BL,DS 0084h INC BLMOV DL,DS 0062h POP DSMOV Cols,AXMOV Rows,BLMUL BXMOV PageSize,AXMOV ActivePage,DLEND PROCEDURE ClearScreen ASSEMBLER ASM Set cursorposition PUSH DSMOV AX,0040hMOV DS,AXMOV BX,0050hXOR DH,DHMOV DL,ActivePageADD BX,DXADD BX,DXMOV


WORD PTRDS BX ,0POP DS Clearing activepage MOV CX,PageSizeXOR AX,AXXOR BX,BXMOV AL,ActivePageMOV BX,PageSizeMUL BXMOV VOffset,AXMOV BX,VOffsetMOV CX,PageSizeMOV AX,0B800hPUSH DSMOV DS,AX loop label2 MOV WORD PTRDS BX ,0000hINC BXMOV WORD PTRDS BX ,000FhINC BXLOOP loop label2POP


DSEND PROCEDUREPutSymbol Character CHAR Attr BYTE PosX,PosY BYTE ASSEMBLER ASMMOV CH,AttrMOV CL,CharacterXOR AX,AXMOV AL,PosYMOV BX,ColsADD BX,BXMUL BXXOR BX,BXMOV BL,PosXADD BL,PosXADD AX,BXMOV ChOff,AXMOV BX,VOffsetADD BX,ChOffPUSH DSMOV AX,0B800hMOV DS,AXMOV WORD PTRDS


BX,CXPOP DSEND BEGINDir TRUE ReadScreenProp ClearScreen WriteLn PageSize, ,VOffset, ,ActivePage, ,Cols, ,Rows, ,ChOff PutSymbol , 0000,0,0 PutSymbol V , 1E,3,1 PutSymbol I , 1E,3,2 PutSymbol D , 1E,3,3 PutSymbol E , 1E,3,4 PutSymbol O , 1E,3,5 PutSymbol M , 70,2,4 PutSymbol


E , 02,3,4 PutSymbol M , 70,4,4 PutSymbol O , 70,5,4 PutSymbol R , 70,6,4 PutSymbol Y , 70,7,4 J 0 REPEATIF Dir THEN PutSymbol , 00,J-1,11 ELSEPutSymbol , 00,J 6,11 PutSymbol D , 0E,J,11 PutSymbol C , 0E,J 1,11 PutSymbol S , 0E,J 2,11 PutSymbol S , 0E,J 3,11 PutSymbol 0E,


J 4,11 PutSymbol 1 , 0E,J 5,11 IF J lt Cols-6 AND Dir THEN INC J ELSE IF NOT Dir AND J gt 0 THEN DEC J ELSE BEGIN Dir NOTDir END Delay 120 UNTIL KeyPressed ClearScreen END.



Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.