Реферат по предмету "Лингвистика"


Религиозный ареал Украины (Укр.)

Конфесйно-етнографчний ареал Украни 1. Звязок релгйного нацонального в етносторичному процес Украни. Релгя як соцальне явище безпосередньо вплетена в етнчну структуру суспльства, через що не могла снувати поза такими сторичними формами спльностей людей, як рд племя племнн культи, народнсть полтестичн релг, нац удазм, ндузм та н Не звльнилися вд етнчного впливу свтов релг, попри хнй унверсалзм космополтизм. Це обумовлено тим, що вс релг в минулому виникли як племнн родов, а згодом, ставши нацональними релгями,


не втратили свох звязкв з етносом, оскльки виросли з соцально-полтичних умов кожного народу. Отже вс релг так чи так поднан з етносом народнстю, нацю, його культурою психологю. В етносторичному процес Украни такий взамозвязок релгйного й нацонального виявився в асимляц елементв племнних культв, врувань наявних етнографчних груп тощо наприклад, у давнину греко-взантйське православя змшалося з полтестичними вруваннями словян на територ


Кивсько Рус, а потм укранського етносу, що привело до трансформац його в укранську нацональну форму православя у засвонн нацональних форм побуту, традицй, звичок, психчного складу укранського етносу, що вдобразилося на появ та еволюц рзномантних форм релгйно культово практики, тобто обрядв, ритуалв, свят та н. у використанн в релгйнй церковнй практиц нацональних елементв мистецтва, зокрема живопису в конограф, музики, виконувано на народних нструментах, нацональних мелодй у церковно-хоровому спв скажмо,


знаменитий кивський розспв, пройнятий мотивами народно обрядово псн, укрансько архтектури в церковному будвництв та нших нацональних цнностей матерально та духовно культури. Важливо також вдзначити, що в релгйно-церковнй практиц досить часто використовуються культурн цнност етнчних груп, з яких складаться укранський народ. Це веде до розмаття в оформленн культових споруд, проведенн релгйних свят та обрядв у процес пристосування тих чи тих врувань, релгйного культу до певних


елементв духовно культури етносу традицй, свят, звичав, внаслдок чого релгйне ста надбанням культури всього етносу або народу. Примром, святки Зелено недл вдповдають християнському святу Трйц. Релгя не тльки повязана з нацональним духовним життям народу, а й вплетена в широкий дапазон напонально-етнчних процесв. Так, в Укран релгя церква, зокрема православя, брали активну участь у житт нац та в мжнацональних вдносинах, пробуджували за певних сторичних умов нацональну свдомсть народних мас, активзували


нацонально-визвольну боротьбу, обстоювали нацональне вдродження, суверентет незалежнсть укрансько державност тощо. З ншого боку, релгя церква можуть вдгравати негативну роль у нацональних процесах, бути додатковим джерелом суперечок у мжнацональних вдносинах, служити розпаленню релгйно-нацоналстичних або шовнстичних пристрастей та н. Вдом також випадки, коли церква конфесйн громади, опанувавши нацональн звича й традиц, пристосувавши х до сво практики, збергають самобутнсть нацонально культури етнчних меншин, служать


засобом формою задоволення потреб у нацональному, земляцькому чи смейному сплкуванн. Слд вдзначити той факт, що взамозвязок релг та етносу веде до створення певних сторичних спльностей етноконфесйних груп меншин. Етноконфесйн групи це вдособлена частина народу, культурно-побутов, мовно-етнчн та нш особливост яких наслдком полтико-територально та сторично-географчно золяц на релгйно-полтичнй, релгйно-культурнй, релгйно-свтогляднй основ. В етнополтичнй стор


Украни етноконфесйн групи переплтали релгю, культуру, полтику, деологю та мораль у тугий вузол гострих проблем людського життя, внаслдок чого виникали полтико-неврологчн ситуац, конфлктн зони т. н. Етноконфесйн меншини це обособлена частина народу чи нац з свордною культурою, побутом, психчним складом, як утворилися внаслдок золяц, повязано з релгйною належнстю. Вдносини членв часто регулюються особливою системою соцального контролю церковними статутами релгйною


системою права, думками вруючих, нормами релгйно морал та н. 2. Етнчний склад населення конфесйна рзномантнсть в Укран Для глибшого розумння вдмнностей обрядово-культово практики конфесй церков в Ук ран, навть у межах одного вросповдання, доцльно розглянути етнчний склад населення Украни, а також вплив полетнчного складу укранського народу на утворення конфесйного рзноманття.


Попри наявнсть загальнонацональних рис укранського народу, його культура побут збергають певн вдмнност, що знаходить вдображення в ритуально-культовй практиц, оформленн церковно архтектури, проведенн релгйних свят та обрядв. Безперечно, це обумовлено насамперед характером сторичного розвитку окремих районв Украни, природно-географчними умовами, соцально-етнчними особливостями формування населення та н. Як вдомо, територя Украни подляться на низку окремих сторико-етнографчних зон


Надднпрянщина, Подлля, Полсся, Слобожанщина, Волинь, Прикарпаття та Закарпаття. Наведений умовний подл територ на етнографчн зони ма особливост, що характеризують, свою чергою, культуру й побут тих чи нших груп населення. сторично на зазначених територях склалися так найвдомш етнографчн групи укранськ горяни гуцули, лемки, бойки в захдноукранських областях полщуки, пнчуки, литвини на Полсс севрюки у схдноукранських областях тощо. сторично обумовлена полетнчна структура


населення Украни доповнювалася рзномантними етнонмами, пол-тонмами, антропонмами та ншими групами. нколи внаслдок вросповдного забарвлення етнчно самосвдомост, тобто пдмни етнонма конфесонмом, виникали навть певн вросповдн групи. Так, на Буковин снувало населення як романомовне, так укранське, що звалося волохами через православну належнсть. Етно-соцльна структура ускладнювалася також завдяки переселенцям з нших регонв кран. Так Украна визначально формувалась як полетнчна крана, що не могло не вплинути на забарвлення


релгйно визначеност. На сучасному етап населення Украни також залишаться полетнчним. Приблизно 85 його становлять укранц, як рвномрно населяють територю держави. Решта населення росяни, блоруси, вре, поляки, молдовани, румуни, угорц, болгари, греки, нмц, татари, врмени та нш етнчн групи. Процес виникнення формування багатьох етнчних груп на територ Украни був зумовлений не тльки складними соцльно-пол-тичними факторами, багатовковими мжетнчними стосунками,


спльнстю сторично дол, а й релгйними факторами церковними мжусобицями, мжконфесйними конфлктами, гоннням на новрцв у сумжних кранах. Зокрема, певна частина росян переселилася в Украну в 60-х pp. XVII ст. псля релгйно реформи патрарха Никона, через переслдування староврцв з боку Росйсько церкви та держави. Нову хвилю росйських переселенцв в Украну, цього разу в


XIX ст було спричинено переслдуванням сектантв росйського православя духоборв молокан. Завдяки цьому в Укран зявилися не лише росйськ поселення, а й нов релгйн громади староврв, духоборв, молокан та н. Розселення полякв в Укран було повязане спершу з Схдною Галичиною, а потм з Правобережжям, де в межах укранського етнчного масиву з XIV ст. формувалися найчисленнш польськ етнорелгйн громади католикв.


Масове перемщення польського населення у XVII XVIU ст. до Правобережно Украни, засилля польських помщикв католицького духовенства призвели до масового покатоличення мсцевого укранського населення, а вдтак до створення католицько церкви. Поселення врев в Укран зявилися ще за часв Кивсько Рус, де снували громади словя-номовних врев кенаани.


З XVI ст. тут оселялися ашкеназ вихдц з Польщ, як розмовляли мовою германсько групи ндовропейсько см диш. Розселен спорадично, окремими етно-релгйними громадами на Правобережж, вре започаткували тут удазм, а згодом його течю хасидизм. Румунзаця укранського населення Пвнчно Буковини, чому сприяла особлива органзаця церковного управлння шкльно освти, а також належнсть румунв та укранцв до православя, зумовили формування етноконфесйно групи


волохв православна вра на Буковин називалася в народ волоською. З XVIII ст. на територ Украни селилися захдновропейськ колонсти нмц, французи, голландц, швейцарц, австрйц та н як зазнавали у свох кранах переслдувань за релгйн переконання. Це зумовило виникнення на територ крани протестантських громад менонтв, методиств, лютеран та н. Поширенню протестантизму сприяло те, що земл на пвдн


Украни, як належали Запорозькй Сч, псля знищення безкоштовно передавались у користування захдновропейським колонстам, значний прошарок яких становили протестанти. Отже, полетнчний склад населення Украни, що формувався протягом столть, сприяв сторичному снуванню рзномантних конфесй та релгйних течй. Деяк з них снують дотепер, нш трансформувались злилися з новими конфесями. Але помж рзномантних конфесй домнуюче становище посдало православя, що його сповдували бльшсть


укранцв, росян, блорусв та нших груп населення, лише в Захднй та Правобережнй Укран мльйони прихильникв мала греко-католицька церква, послдовниками яко були укранц. Важливо також вдзначити, що сторя Укрансько держави не знала гострих мжрелгйних вйн, значних мжконфесйних мжцерковних конфлктв. Щоправда, траплялися суперечки мж унатами та православними. В Укран в минулому панувала певна вротерпимсть, що дозволяло знаходити тут притулок вд переслдувань


рзномантним послдовникам релгйних конфесй, члени яких виборювали свою незалежнсть вд панвно церкви. Тому сучасн конфесйн та мжцерковн конфлкти, що виникають спорадично в окремих регонах Украни, не мають сторичних коренв, а обумовлен певними полтичними чинниками. 3. Полконфесйний склад населення Украни Украна полконфесйна держава, що зумовлено полетнчним складом населення. снуюче рзноманття конфесй у сучасних кордонах можна умовно роздлити на традицйн, що склались


у процес етносторичного формування крани, та нетрадицйн релг, як виникли у XX ст. на засадах традицйних поширились останнм часом в Укран. Наявн релгйн органзац можна також умовно роздлити на громади нацонально церкви, конфес нацональних меншин, церкви громади схдних вросповдань. Можливий подл конфесй за ншими критерями. Найбльшою за клькстю релгйних громад, масовим впливом на нацонально-духовн процеси в


Укран православна церква, прихильниками яко укранц, росяни, блоруси, румуни, молдовани, болгари, албанц, греки, гагаузи, представники нших етнчних груп. громади, органзац та обднання рвномрно розташован на всй територ держави. Православна церква в умовах полконфесйного суспльства не одномантною. Вона, як зазначалося вище, складаться з таких основних утворень Укранська православна церква Кивський патрархат. Укранська православна церква


Московського патрархату. Укранська автокефальна православна церква, як разом з ншими православними громадами обднують понад 9,5 тис. органзацй, що становить майже 53 вс релгйно мереж Украни. Таке рзноманття православних утворень обумовлено процесом нацонального державотворення, полтичними чинниками, наявнстю представникв рзномантних етнчних груп, як традицйно належали до певних православних релгйних громад, та н. Хоч окрем православн утворення виникли на меж 80 90-х pp.


XX ст сторично снування православя в Укран було започатковано ще за часв Кивсько Рус, з прийняттям християнства та утворенням Кивсько митропол пд .юрисдикцю Константинопольсько патрарх. Згодом укранське православя було приднане до Росйсько православно церкви, яка визначала долю православних громад на теренах Украни. Псля утворення суверенно


Укрансько держави, широко демократизац суспльства значного полпшення державно-церковних стосункв в Укран сталися змни в монопольному становищ росйського православя. На нацонально-територальних засадах вдновила дяльнсть УАПЦ, а з часом завдяки обднанню частини релгйних громад духовенства УПЦ МП та УАПЦ утворилась УПЦ КП. Управлння церквою здйсню


Вища церковна рада на чол з патрархом кивським вс Рус-Украни. У стосунках мж трьома глками православя загалом спостергаються напруженсть част суперечки, що нколи призводять до мжцерковних конфлктв. Власне, розпад православя на три самостйн, недружн церкви, як претендують на монопольну презентацю всього православя в Укран, виявом небувало в стор нашо крани кризи православя.


До того ж цю кризу поглиблю грубе втручання у внутршньоцерковн справи представникв полтичних партй та рухв, а також сприяння конфлктнй ситуац з боку окремих зарубжних релгйних центрв, як виборюють сво канончн укранськ територ. Укранська греко-католицька церква започаткована Берестейською 1596 та Ужгородською 1649 унями. 3 моменту легалзац 1989 p. УГКЦ вдновила свою структуру, а за клькстю громад 3200 посда нин друге мсце псля православя в


Укран. Переважна бльшсть парафй 97 знаходиться в захдних областях Украни. До ц церкви належать 19 греко-католицьких пархй, що дють серед укрансько даспори. Очолю церкву опрч Мукачвсько парх, безпосередньо пдпорядковано Ватикану верховний архпископ. Хоча процес вдбудови УГКЦ перебга стабльно, ця церква втягнута у складн та гостр протирччя з православям. сторично склалося


так, що територю сучасно Украни пролягала межа мж зонами домнування православя католицизму. На цй меж й точилася боротьба за вплив на громади УГКЦ. Греко-католики боронили свою незалежнсть вд православних, вд католикв, що обумовило сучасн конфлктн ситуац. Загалом УГКЦ активно вплива на нацональне вдродження, розвиток нацонально свдомост й культури народу. Важливою ознакою суспльно дяльност УГКЦ зусилля з подолання застарло мжконфесйно ворожнеч мж


греко-католиками православними. Мж ними поступово налагоджуються нормальн цивлзован контакти, хн рархи беруть участь у спльних заходах церемонях святах, висловлюють прагнення до християнсько дност, створюють в окремих областях Екуменчн ради для погодження мжконфесйних мжцерковних непорозумнь вано-Франквськ, 1997 p. за участю представникв облдержадмнстрацй тощо. Римсько-католицька церква сну на територ Украни з


XIV ст. внаслдок утворення Католицько митропол та поширення католицизму в XVI ст. переселенцями з Польщ. РКЦ практично закнчила свою розбудову, утворивши Льввську архдцезю як духовний центр, вдповдн управлнськ та духовно-навчальн структури. У пдпорядкуванн нунця посла Ватикану в Укран автономно д структура РКЦ у Закарпатт Закарпатська апостольська адмнстраця


Римсько-католицько церкви. Нин бльш як 700 католицьких громад дють у всх областях Украни. Основн зусилля церкви на сучасному етап спрямован на вдродження церковно мереж, що снувала в перод найбльшого впливу католицизму в Укран у XVIII XIX ст. Водночас католицьк громади беруть активну участь у розбудов нацонально державност, духовного вдродження народу, в подоланн мжконфесйно ворожнеч, яку постйно роздмухували вс попередн режими.


РКЦ ста, зрештою, повноправним членом нашого церковно-громадського життя. рархи та вищ духовн особи беруть участь у робот Всеукрансько ради церков релгйних органзацй, як прообразом майбутнього днання вруючих рзних конфесй. слам одна з конфесй нацональних меншин, представники яких на теренах Украни зявилися ще за часв формування етнчно групи кримських татар, як прийняли мусульманську вру. Згодом громади послдовникв сламу були утворен переселенцями з


Поволжя татари. Середньо Аз узбеки, туркмени, казахи тощо, Кавказу азербайджанц, чеченц тощо. Кльксть мусульманських громад в Укран зросла до 200, проте дино церковно структури ця конфеся не набула. Нин офцйно дють три зарестрован самостйн центри у Кив, Донецьку, Криму. Створено мусульманську полтичну партю.


Мусульмани Украни активно пдтримують полтику нацонального державотворення, беруть участь у збереженн культурно самобутност нацональних меншин. Проте певна напруженсть у мусульманському середовищ характерна для Криму, де зосереджено основну масу прихильникв ц конфес. В основному загострю вдсутнсть достатньо клькост квалфкованих служителв культу вдповдних культових споруд, що обумовлено, насамперед, тимчасовими складнощами в облаштуванн кримських татар.


Досить широко представлен в Укран церкви протестантського напрямку. Вони обднують близько 4 тис. релгйних громад. Разом з православними, греко-католиками й католиками християнськ теч обднують понад 17 тис. релгйних органзацй, що дють в Укран. У протестантських церквах необхдн управлнськ структури, що дють на пдстав статутв, зарестрованих в установленому законом порядку. Тут панують спокй дловитсть, вдсутн гостр протирччя мж громадами, активно


ведеться релгйно-просвтницька, морально-виховна, мсонерська та благодйна робота. Найбльше поширен так протестантськ церкви Церква вангельських християн-баптиств Союз ХБ Украни, послдовники яко зявилися на теренах Украни в 60 70-х pp. XX ст. У 1961 p. вд Всесоюзно церкви ХВ вдкололася громада баптиств-нцативникв, утворивши потм


Раду церков ХБ. Послдовники останньо в Укран. У 1990 p. псля розпаду Всесоюзно церкви ХБ послдовники баптизму в Укран отримали самостйнсть. Церква християн ври вангельсько ХВ, або пятидесятники одна з течй пятидесятникв не тльки в свт, а й на теренах Украни. Послдовники американсько церкви Асамбле Бога зявилися на територ нашо крани у 20-х pp.


XX ст. Зокрема, на територ Тернопльсько област було започатковано вросповдання ХВ, а в Одес пд впливом проповдника . Воронава, мсонера американсько церкви пятидесятникв, започатковано вросповдання християн вангельсько ври ХВ, або воронавп. Окремо вд зазначених церков сну ще велика кльксть вдрубних релгйних громад пятидесятникв ХВ. Нин в Укран д Всеукранський союз ХВ пятидесятникв


Украни та Союз вльних церков ХВ Украни. Церква Свдкв гови, послдовники яко в Укран зявилися псля воззднання захдних земель, де у 20 30-х pp. XX ст. було засновано перш громади. Це пзня течя у протестантизм, що виникла в 70-х pp. XIX ст. офцйна назва сну з 1931 p Псля довгого невизнання з боку держави наприкнц 80-х pp. цю церкву було, зрештою, юридичне оформлено. Укранськ громади


Свдкв гови пдпорядкован центру в Бруклн СЛА. Церква адвентиств сьомого дня АСД одна з найбльших течй в адвентизм, послдовники яко в Укран Криму та Запоржж зявилися 1887 p. Внаслдок розколу в АСД вд них вдйшли громади адвентиств реформацйного руху, як все ж таки залишились у межах вросповдання. Громади адвентиств у нашй кран обднано в Укранську унонну конференцю


АСД. Загалом, вищезгадан протестантськ церкви справляють помтний вплив на вс сфери суспльного життя , передусм, на духовнсть народу. Церкви окремих нацональних меншин в Укран представлен такими релгйними конфесями Закарпатська реформатська церква угорська ма свох послдовникв серед угорцв мадярв, як проживають головно в Закарпатськй област. Реформатське вровчення близьке до догматв ортодоксального кальвнзму, започаткованого у 20-х pp.


XVI ст. в перод Реформац. Послдовники реформатського вровчення зявилися на теренах Украни внаслдок угорсько колонзац Закарпаття, що мала мсце в перод загарбання Угорщини Оттоманською мперю, та витснення звдти укранського населення. Слд зазначити, що частину послдовникв реформатсько церкви складають чехи, а певна частина угорцв послдовниками католицизму. Взагал, протестантськ теч, що набули поширення в


Укран, беруть активну участь у суспльному житт, вдродженн укрансько духовност та держави. Росйська православна старообрядницька церква Блокриницько згоди та Росйська православна старообрядницька церква Безпопвсько згоди сформувалися на територ Украни серед росйських переселенцв, як ткали вд релгйних переслдувань псля церковно реформи XVII ст. у Росйськй держав. Перш поселення староврв виникли на


Чернгово-Сверщин у 60-х pp. XVII ст. У XVIII ст. староврськ поселення зявилися в Подльськй губерн заснован пилипвця-ми та в межах Пвнчно Буковини заснован ли-пованами. Серед релгйних органзацй росйських нацональних меншин варто вдзначити й громади молокан, як виникли на теренах Украни в першй третин XIX ст. через переслдування хнх прихильникв з боку


Росйсько православно церкви. Трохи ранше в Укран заснували сво селища православн сектанти-духобори, як також ткали вд переслдувань. Нарешт, на початку 30-х pp. XX ст. в Укран серед росйського населення утворилися секти прихильникв стинно-православно церкви ПЦ. Обднання релгйних громад удейського вровизнання мають свох послдовникв з-помж врейсько нацонально меншини. Поселення врев в Укран обумовлено сторично.


Серед врейського населення також прихильники сучасних течй в удазм, що про них йшлося вище. удастськими громадами в Укран керують два центри. Врмено-григоранська апостольська церква, послдовниками яко представники врмен. Перш врменськ колон виникли на сучаснй територ Украни в Криму ще в XI ст але компактн поселення зявились у XV XVII ст. на захдноукранських землях. Серед врмен й послдовники


Врмено-католицько церкви. Карами народ, який живе переважно в Криму походить вд послдовникв секти удазму, що виникла ще у VIII ст. у Вавилон та не визнавала Талмуду. Все це обумовило снування в Укран етноконфесйно групи карамв. Кримчаки етнчна група, що живе також переважно в Криму е нащадками давнього мсцевого населення Криму, яке згодом прийняло удазм за ншою версю, це нащадки


кримських врев генуезцв, як перейняли тюркську мову. Це обумовило снування в Укран етноконфесйно групи кримчакв. Серед нших нацональних меншин, як населяють територю нашо крани, трапляються послдовники Нмецько вангелчно-лютерансько церкви. Шведсько вангелчно-лютерансько церкви, Корейсько методистсько церкви та нш конфес. На теренах


Украни набули поширення релгйн громади нових культв, або релг нового вку. Щ нов релгйн утворення 60-х pp. XX ст. виникли спершу у СЛА, а згодом поширились у Захднй вроп та Укран 80 90- pp Умовно нов релг подляють на три групи 1 культи, що виникли на запозичених християнських деях пропонують власний шлях до спасння дти Бога, Мсцева церква. Церква обднання унфкац тощо 2 культи, що виникли на


основ схдних врувань рух Харе Кришна, вра Бага, Мся божественного свтла тощо 3 культи, що практикують медитац, духовн вправи, психчн сеанси тощо Церква сайнтолог, Товариство трансцендентально медитац та н Розгляньмо найбльш поширен в Укран нов культи з стислим викладом змсту хнх догматв та особливостей культу. стотного впливу на загальну релгйну ситуацю в Укран вони не мають, хоча дяльнсть окремих з них сприйматься неоднозначне.


Серед нетрадицйних культв нов релг 60-х pp. XX ст. в Укран найпомтншим Товариство свдомост Кришни, яке ма сво громади в багатьох мстах крани. Кервники ятр органзацй кришнатв мають звязки з Шведським регональним центром МТСК1, звдки отримують культову атрибутику та лтературу. Гуру наставником укранських кришнатв та нших органзацй член


Всесвтньо ради МТСК американець Р. Кампаньйола духовне мя Шрла Вшнупад. Формування кришнатських органзацй в Укран Мжнародне товариство свдомост Кришни. 273 вдбувалося в останн 10 рокв завдяки мсонерам з США. Псля довгого перебування в напвлегальному становищ громади кришнатв офцйно визнан нашою державою. Джерелом вровчення культу кришназму були врування 1 ндузму ндустськ поняття карма причинний звязок


мж дями людини та долею нкарнаця реалзаця духовно субстанц бога Кришни гуру вчитель ндуський пантеон Богв Шива, Вшна, Кришна тощо 2 бхактизму бхакт любов, ушанування антифеодальний рух XV XVI ст який проповдував рвнсть усх перед богом, боровся проти кастового подлу, пропагував любов до людини. Стати бхакт у кришнатв це бути вдданим послушником бога


Кришни 3 вшнузму релгйно-флософська традиця, що йде вд реформатора Чайтань XVI ст Реформуючи ндузм, вн закликав вдмовитися вд схоластики у тлумаченн Ведант ндузму, а частше й невтомно благословляти бога Кришну. Чайтанья встановив обовязкове багаторазове колективне розспвування мантри Харе Кришна, щоб отримати спасння вд бога. Власне, свдомсть


Кришни це позначення надприродного духу, який пронизу ввесь свт. Завдання членв громади пристосуватися, прилучитися, приднатися до Кришни, трансцендентного буття. Святим письмом кришнатв Бгага-вадгта Псня бога та Бгагавата Пурана частини великого ндйського епосу Махабхарата. нколи його називають Гта псня. Культ у кришнатв зводиться до бхакт-йоги спасння через любов


вддансть богов Кришн. Цей культ реалзуться, зокрема, у розспвах найчастше колективних мантри Харе Кришна. Обовязковий мнмум декламац 1728 повторень свято велико мантри Харе Кришна, Харе Кришна, Харе Кришна, Харе, Харе, Харе, Рама, Харе, Рама, Рама, Рама, Харе, Харе. Вдлк ведеться за допомогою ритуальних чоток 108 зерен перебираються 16 раз. В нд число 108 ува-жаться магчним.


Мантра розспвуться перед кожним уживанням ж, пд час спльних богослужнь, псля всляких дй тощо наприклад, псля статевих контактв 50 тис. раз. Вважаться, що 16 слв мантри вдтворюють певну трансцендентальну вбрацю звуку, що допомага людин прилучитися до Кришни. Послдовники релг повинн постйно роздумувати про бога Кришну, вд двох до шести разв на добу виконувати обряд аратрика втання


Господа. Прихильники Кришни дотримуються певних свят поств. Три найвдомш свята Дн явлення Кришни, Радхи Прабхупад. хн стату, одягнут в шовк прикрашен коштовностями, помщають у храмах, м поклоняються, доглядають за ними, миють, змнюють одяг тощо. Кришнати поклоняються священному дереву тулас дев базилк, за поврям, очища вд грхв та хвороб, подруз Кришни Радх. У примщеннях кришнатв ввтар з зображенням


Кришни й fypy Прабхупад засновника громад МТСК. Згдно з Кервництвом до джапа-медитац послдовник громади повинен наслдувати 1 чотири принципи духовного розвитку не вживати в жу мяса, риби, яць, не вживати дурманних речовин, не грати в азартн гри, не вступати в статев вдносини поза шлюбом, а в шлюб лише для зачаття дитини 2 систематично читати Бга-гавад-Гту 3 вживати лише вегетаранську жу 4 жертвувати плоди сво дяльност


Кришн 5 сплкуватися переважно з одноврцями. Перед вступом до громади необхдно пройти ашраму колективне поселення одноврцв. В Укран громади кришнатв зарестровано в державних органах згдно з Законом Украни Про свободу совст та релгйн органзац. До нетрадицйних релгй в Укран можна вднести РУН-вру Рдну укранську нацональну вру. засновником реформатором


Лев Силен-ко, американський громадянин укранського походження. Послдовники Рун-ври закликають поклонятись врити в бога словян Дажбога, який свдомстю свту, з якого виникла людина. Даж-бог, пише Л. Силенко, це свята Правда, Справедливсть, житттворче свтло, святий дух, Воля. Заповти РУН-ври так 1 розумй люби свого бога 2 не поклоняйся чужим богам 3 само-вдосконалюй розум,


душу й тло 4 вр у себе 5 люби свох рдних 6 виховуй дтей у дус РУН-ври 7 шануй духовнсть свох нащадкв 8 шануй свята РУН-ври та н. РУН-вра вчить щоби мати рай у душ за РУН-врою, рай пекло знаходяться в душ людини необхдно жити за законами праведного життя. Ось вони 1 правильне мислення воля, мета, подвиг 2 правильне бажання любов, справедливсть, послдовнсть 3


правильне виконання, вдповдальнсть, точнсть, дисциплна 4 правильна жа, яксна жа, нацональн страви, обряднсть тощо. Символом РУН-ври блий прапор з зображенням сонця написом РУН-вра. Громади послдовникв цого культу офцйно зарестрован в державних органах. Церква обднання унфкац одна з най-впливовших серед сучасних нових культв. Заснована преподобним Сан Мян Муном корейським проповдником 1954 p. як


Товариство Святого Духа з обднання свтового християнства. У Коре цю органзацю називають Церква Тонг-ль. За легендою Муна, йому явився сам сус доручив виконати до кнця мсю спасння, тообто стати новим месю. Канончним текстом вровчення громад Муна стала праця Божественний принцип, яка, власне, заступила християнську


Бблю. Теологя Муна зосереджена на вченн про трьох Адамв трьох в. Перша пара х була створена Богом, щоб вони породили досконале людство. Але ва вчинила перелюб з сатаною Люцифером прирекла людський рд на довг страждання. Нащадком ви вд Люцифера був Кан, який, на думку Муна, уособлював комунзм. Авель був сином ви вд Адама символом демократ. Другим


Адамом був сус Христос, який не виконав сво божественно мс, бо не принс людям духовного й фзичного спасння. Третй Адам ма принести людям фзичне спасння, тому що вн Господь другого пришестя. Завдяки витлумаченню текств Ббл й футуролог Мун зробив висновок, що Господь другого пришестя народився в Коре 1920 p. сам Мун народився тод ж. Послдовники релгйного вчення


Муна досить активно проводять мсонерську дяльнсть. Пропагуючи прийдешнсть мес, мирне обднання людей тощо, вони намагаються залучити якомога найбльше людей у сво громади, де проводяться колективн молитви спви. Вруюч дотримуються догмату, за яким спасння можна досягти власними зусиллями людини, заслугами перед громадою, оскльки новий меся виноситиме сво ршення на суд згдно з ставленням людей до церкви


Муна. У комунах послдовникв вчення Муна заборонено вживати алкоголь, тютюн, наркотики тощо, заохочуться одномантнсть в одеж унформа, скромнсть у побут, а також практикуться суворе дотримання розпорядку дня. Вруюч зобовязан постйно працювати, щоб дстати матепальн засоби для обднання людей всх вросповдань у дину божественну смю. Громади Церкви обднання унфкац активно дють на теренах Украни, намагаючись залучити якомога бльше прихильникв.


Органзаця ври Бага Баха. Започаткована в середин XIX ст. в ран, ця релгя обдну понад 5 млн послдовникв у 166 кранах. засновником уважаться один з лдерв релгйного руху бабтв Баха-Улла Бага-Улла, якого 1863 p. публчно проголосили месю всх релгй. Оскльки це зроблено було у Багдад в саду Рзван з 21 квтня по 2 травня, то цей перод увйшов в сторю релг як свято Рзван вдзначаться прихильниками на перший, третй девятий день травня.


Головний догмат вровчення Бага принцип свтово дност людства, що нбито останньою стадю соцального розвитку людства на його шляху до зрлост. Свтова днсть стосуться кожного, в нй кожен може знайти вираз свох прагнень та деалв. Такого стану розвитку людства буде досягнуто, коли люди усвдомлять, що свт дина крана вс люди громадяни. Послдовники ври Бага шанують ус релг свту, а хнх засновникв уважають божественними посланцями. Кришна, Аврам, Зороастр, Мой-сей, Будда, сус, Мухаммед,


Баха-Улла створили не лише релг, а й надихнули до розвитку самостйну цивлзацю. Вс велик релг свту божественн за походженням, а свят книги цих релгй священн. За переконаннями прихильникв ври Бага, хнй учитель останнм за часом пророком Бога на земл, його мся реалзувати днсть релгй свту. Вра найперший фактор миру справжнього прогресу людства. стинна вра наука не суперечать одна однй, позаяк


вони засобом духовного зростання матерального прогресу. Кожна людина ма вдосконалювати свою духовну природу, щоб пзнати Бога. Духовна сутнсть, душа людини вчна, тло розпадаться з смертю. Етична доктрина ври Бага вимага вд вруючих справ, а не слв, пропону будувати сво життя на основ вчення Баха-Улли демонструвати цей приклад ншим людям. Забороняться аскетизм людина повинна користуватися всма


життвими благами, що надан Богом. Вруючим також заборонено вживати алкоголь наркотики, мати позашлюбн звязки, вдаватися до азартних гор, жебрацтва, работоргвл, краджок, жорстоко поводитися з тваринами, сповдати грхи та обдурювати людей, злословити, вбивати й цлувати руки. Серед послдовникв ври Бага вдсутн професйн служител культу, оскльки кожному необхдно бути вчителем сво релг та поширювати вчення. Для цього вс повинн бути освченими.


Взагал слд набувати знання тих наук, ремесел мистецтв, як можуть принести користь людям покращити хн життя на Земл. Незнання причиною забобон марноврства. Культ ври Бага ма 9 свят, пд час яких припиняються всляк роботи. Одне свято встановлене на память про Декларацю Баба, де оголошено початок ново ери свту всесвтнього братства створено 22 травня 1844 p Три свята на память про


Декларацю Баха-Улли. нш свята присвячен дням народження та в память про кончину Баба Баха-Улли. Девяте свято Новий рк. Взагал ба-хастський рк ма 19 мсяцв по 19 днв у кожнм. Мж 18 19 мсяцями додатково розмщують 4 або 5 днв, щоб мати повний рк. Початок скнчення доби визначаються заходом сонця. На початку кожного мсяця вруюч проводять сво збори або свято


Девятнадцятого дня, на яких спвають, читають декламують обран мсця з святих книг, звтують про дяльнсть Духовно ради та комтетв, проводять спльну трапезу. Збрання послдовникв ври Баха-Улли проводяться у Будинках поклонння. Верховним центральним органом управлння мжнародною органзацю ври Бага Всесвтнй дм справедливост. З 1968 p. сну 11 Континентальних колегй радникв по однй у вроп та


Австрал, по три в Африц, Пвнчнй та Пвденнй Америц, як спвпрацюють з Нацональними духовними радами, що обирались на нацональних зздах пд час свята Рзван. Нацональна духовна рада органзац ври Бага сну в Укран. Мсцем перебування Кив. Вона органзову зустрч, лекц, збори вруючих, на яких розповсюджують вровчення та вдповдну лтературу. Серед новтнх релгйних культв, що зараз набули поширення в


Укран, певний нтерес викликають, а надто серед молод, окультизм, або окультн релг. Слово окультний означа тамний, тому всм окультним релгям властива тамна, секретна для широкого загалу, природа врувань ритуалв. Утм, це не перешкоджа брати участь в обрядах ритуалах цих релгй усм бажаючим. Тому сучасна молодь у пошуках нових образно-чуттвих, екзотичних врувань звертаться нколи до окультизму. Дедал частше про ц культи почали писати на сторнках преси. потреба в науковому розясненн широкому загалов


та, зокрема, працвникам правоохоронних органв, особливостей окремих окультних врувань, хньо сутност й проявв. Особливу зацкавленсть серед врувань окультизму виклика культ сатанзму. Сатанзм це наслдок обожнення диявола, образ якого створено релгями удазму та християнства. Послдовники сатани сатансти вважають, що перебувають з ним у звязку в буквальному чи символчному значенн. Вони щиро визнають, що звертаються за допомогою до демончних сил або ж до могутност самого сатани.


Серед сатанств групи свордних ортодоксв, як вважають сатану реально духовною стотою, надленою розумом, волею почуттями. нш сатансти, помркован, розглядають сатану лише як символ темних сил природи, що х людина, маючи певн навички, може використати у власних цлях. Вдродження сатанзму вдбулося на початку XX ст. завдяки Алстеру Кроул 1875 1947, який, за переказом, уклав договр з сатаною та називав себе великим звром


Обявлення звр, що виходить з безодн. У 60-х pp. у СЛА виникла Церква сатани, яку заснував Антон Лавей Ентон Лабей. Вн же написав Бблю сатани. Послдовники церкви вважають сатану символом сили, яка дозволя досягти влади та успху. Церква сатани д цлком легальне, ма свою рархю щоби стати членом, необхдно пройти складний обряд випробування посвячення. До громади прихильникв сатани у


США, яка практику чорну магю, входять люди з рзномантних верств населення. Сатанзм безпосередньо спотворенням християнства, його, так би мовити, зворотним боком наприклад, сатансти вшановують чорний колр, що символзу тлесн спокуси, на вдмну вд блого символу чистоти трансцендентност у християнств. Сатана князь свту цього в 1231 1611, вн протиборству Богов та вимага, щоб демони й люди поклонялися йому.


Тому сатансти вшановують князя свту, як Творця Бога, моляться йому, вдаються до чудотворств пророцтв. Вони гадають, що тод як сила християнського Бога якщо Вн ще не вмер убува, сила сатани зроста. сус Христос зображуться ними як талановитий мстифкатор, що обманув безсильних розгублених людей, обцяючи м спасння в обмн на покрнсть. Тим, хто вступа до громади сатанств, пропонують звльнитися вд почуття вини й комплексу неповноцнност,


навяних удео-хрис-тиянським свторозумнням, користуватись усма радощами й насолодою життя. Члени таких громад збираються щотижня чи щомсяця на служби збори, найчастше в клькост 13 осб чоловки й жнки, пародюючи в такий спосб Тайну Вечерю. Вважаться, що сатана сили зла надають перевагу темряв, тому збори починаються опвноч й тривають до ранку. Керу зборами верховний жрець князь темряви. Пд час зборв проводяться ритуальн поклонння сатан, каяття


за добр справи, трапези, молитви тощо. За трапезою наста чорна меса з певним ритуалом. Вона вдкриваться загальним колективним паплюженням Бога та суса Христа, потм наста богохульна служба, в якй використовуються рзномантн релгйн предмети, як-от чорн ряси, свята вода розбавлена сечею, чорн свчки виготовляють нколи з людського жиру, перевернут розпяття, смолоскипи з срчаним пломенем тощо. Часто використовують украдеш з християнських храмв предмети.


Наприклад, са-тансти наповнюють чашу для причащання сумшшю вина кров та розпивають , передаючи по колу. Учасники чорно меси кремсають ножем проскури, а нколи причащаються чорними трикутними облатками. Використовуться також молитовник рукописний чи друкований, переплетений нколи в людську шкру часто шкру нехрещеного малюка. Нердко присутн на чорнй мес спвають християнськ гмни, наперед спотворюючи слова й мелодю. Якщо чорна меса проходить у дом, служба проводиться у спецально пдготовлених примщеннях з


жертовником, укритим чорною тканиною, чорними стнами, на яких розвшано зображення диявола. Особливого значення са-тансти надають знущанню над хрестом та ншими символами християнства, щоб звльнитися, за хнм переконанням, вд страху перед цими символами. Цьому сприя й те, що збрання супроводжуться найчастше гнвом люттю, мстивими закликами на адресу свох ворогв, насамперед християн та хнх пастирв, знищенням виготовлених з тканини чи воску ляльок, що символзують


ворогв. Бува, що пд час чи псля таких чорних мес скоюються тяжк злочини скажмо, вбивство людини чи дитини як жертвоприношення сатан. Важливим моментом сатанинських культв залучення й посвячення нових прихильникв. Воно передбача укладення договору з сатаною. Договр цей може бути усним чи письмовим в останньому випадку адепт пдпису його власною кровю. Останнй вважаться священним непорушним. нколи нов послдовники сатани викреслюють сво мена з церковних книг вписують х у книгу сатани, яка збергаться в тайнику головним жерцем


або великим майстром. Яксь договори укладаються навчно, нш на певний час. Новонавернений до сил зла проходить хрещення здйснюють сумшшю з води, сол та срки, та отриму нове мя. Часто його помчають особливим знаком сатани на прихованй вд стороннх частин тла. Взагал в сатанинському культ велику роль вдграють забобони, марноврство та психчн розлади у хнх послдовникв. Культ сатани грунтуться на природних нстинктах людини, вихову в не помсту, заздрсть, агресивнсть тощо


тому шкдливо вплива на духовний розвиток особи. Часто сатансти вчиняють тяжк злочини. Через це культ сатани заборонено в багатьох кранах свту. Окрм культу сатанзму, сну ще ряд окультних врувань астрологя, спритуалзм, кабала тощо. хн доктрини знайшли вдображення у релгзнавчй лтератур. 4. Географчна мережа вруючого населення Украни У роки розбудови суверенно Укрансько держави, загально демократизац суспльних вдносин та нормалзац


державно-церковних стосункв розпочався бурхливий процес вдродження релгйного життя серед населення Украни. Про це нагадують факти статистичного облку конфесйних органзацй. Усього в Укран 1997 p. налчувалося майже 17,6 тис. зарестрованих 870 незарестрованих релгйних органзацй, що х обслуговували до 17 тис священнослужителв. На теренах Украни понад 170 монастирв, а в 68 духовних навчальних закладах близько 11 тис. слухачв.


У нашй кран зарестровано 65 рзномантних конфесй, деномнацй, хнх напрямкв тлумачень, понад 25 з яких зявилися на початку 90-х pp. У користуванн полконфесйного населення крани до 11 тис. культових споруд молитовних будинкв. Характерною рисою динамки релгйних органзацй зростання хньо чисельност й масове поширення в усх регонах та областях Украни. Про це свдчать порвняльн дан клькост релгйних органзацй Державного комтету у справах релгй. За останн роки в деклька разв збльшили свою чисельнсть православна


конфеся, окрем протестантськ церкви баптисти, пятидесятники, адвентисти, говсти, мусульмани та уде. Ряд окремих релгйних течй, вдновлених чи зарестрованих вперше на теренах Украни, набули масового поширення серед населення наприклад, УПЦ КП або стали домнуючими серед населення окремих областей скажмо, УГКЦ серед населення Льввщини. Знайшли вдгук в Укран й нетрадицйн культи неорел.


Серед них громади новоапостольсько церкви 38, громади ха-ризматичного напрямку 63, громади удео-хрис-тиян 6, громади церкви повного вангеля 99, громади Товариства свдомост Кршни 23 тощо. Крм того, в Укран дють релгйн громади буддиств 24, даосиств 3, а також десятки нших релгйних громад схдних культв. Найвпливовшим найбльш масовим серед рзномантних конфесй залишаться православя. Кльксть релгйних органзацй православних утворень склада


Укранська православна церква Кивський патрархат понад 1,5 тис. Укранська автокефальна православна церква майже 1170 Укранська православна церква Московського патрархату близько 6,9 тис. Загалом православя налчу серед населення Украни майже 9,6 тис. громад без громад Росйсько православно старообрядницько церкви 39 та нших православних церков 39.


У поднанн з греко-ка-толицькими громадами укранське православя перевищу в деклька разв кльксть громад подбного вровизнання в Рос, а також у десятки разв так православн церкви, як Константинопольська, Александрйська, Антохйська, русалимська разом узят. Ц церкви першими в диптиху Вселенського православя апостольськими церквами. За географчною ознакою найбльш масиви релгйних громад органзацй в областях


Захдно Украни Льввськй 242577, Тернопльськй 149222, Закарпатськй 1108324, вано-Франквськй 115941 та Рвненськй 94533. Тут представлен громади майже всх традицйних релгйних конфесй, а також окремих вровчень нетрадицйних схдних культв. Провдне становище серед вруючого населення тут посдають православя, греко-католицька церква, а також протестантськ конфес баптисти, пятидесятники, говсти тощо.


У 1996 p. серед населення набули найбльшого поширення так протестантськ теч вангельськ християни-баптисти в Чернвецькй 116, Кивськй 1096, Внницькй 8413 та Хмельницькй 93 областях пятидесятники в Рвненськй 1665, Волинськй 1005 Тернопльськй 663 говсти в Закарпатськй 39188, Льввськй 3145 та вано-Франквськй 2032 адвентисти в Чернвецькй 768, Внницькй 56 областях. Окрм того, в


Закарпатськй област дють реформатськ громади 101. Найменшу кльксть релгйних громад зарестровано в пвденних регонах Украни Херсонськй 256, Запорзькй 27723, Кровоградськй 24120 областях в Криму. Перевагу серед послдовникв конфесй тут мають громади православних та окремих протестантських церков баптисти, пятидесятники тощо. У центральних областях в схдному регон Украни представлено майже вс снуюч в кран релгйн конфес.


За клькстю релгйних громад вирзняються центральн област Кивська 729, Полтавська 26918 Черкаська 4516. Значно менше релгйних громад у схдних областях Украни Донецькй 44665 та Луганськй 2962. Досить поширен в центральному регон православн громади, тод як на сход представлен здебльшого протестантськ.



Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.

Сейчас смотрят :

Реферат Анализ психофизиологических аспектов работоспособности и производительности труда персонала (на примере ООО "КРОНИКС ПЛЮС")
Реферат Классификация недвижимости
Реферат Disaster Is Different Around The World Essay
Реферат Влияние гендерных стереотипов на карьерный рост женщины
Реферат Разнообразие технологий печати и сложность выбора
Реферат Селекция и трансплантация в скотоводстве
Реферат Стандарт IDEF – инструмент реинжениринга бизнес-процессов
Реферат Технология работы отдела безопасности в гостинице 2
Реферат PassionDreams In Jane Eyre Essay Research Paper
Реферат Программы используемые в делопроизводстве
Реферат Источники энергии в живых системах
Реферат Мещанство большое зло, оно, как плотина в реке, всегда служило только для застоя По пьесе Маяковского
Реферат Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Миколаївської міської ради
Реферат Недействительность сделок по гражданскому законодательству
Реферат А. Б. Гофман о некоторые тенденциях и проблемах современной теоретической социологии