Реферат по предмету "Культурология"


ХУДОЖНИКИ ПІВНІЧНОГО ВІДРОДЖЕННЯ, ІСПАНІЇ і ФРАНЦІЇ (укр.версия)

РЕФЕРАТ ХУДОЖНИКИ ПІВНІЧНОГО ВІДРОДЖЕННЯ, ІСПАНІЇ і ФРАНЦІЇ Виконала: Учениця 8-в класу Спеціалізованої школи №323 Сабліна Юлія Київ – 2003 р. БОСХ ІЄРОНІМ — нідерландський художник. 1460-1516 р. БРЕЙГЕЛЬ ПІТЕР — нідерландський художник. 1525—1569 р. ВАН ДЕЙК — фламандський художник. 1599-1641 р.

ВЕЛАСКЕС РОДРИГЕС ДЕ СИЛЬВА ДІЕГО — іспанський художник. 1599-1660р. ДЮРЕР АЛЬБРЕХТ — німецький художник. 1471-1528 р. ПУССЕН НИКОЛА — французький художник. 1594—1665 р. РЕМБРАНДТ ХАРМЕНС ВАН РЕЙН — нідерландський художник. 1606— 1669р. РУБЕНС ПІТЕР ПАУЛЬ - фламандський художник.

1577-1640 р. ЕЛЬ ГРЕКО — іспанський художник. 1541-1614 р. Коли говорять про живопис епохи Відродження, то усі відразу уявляють собі Італію і великих італійських майстрів — Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Рафаеля. Але геніальні художники з'явилися не тільки в Італії. Майже у всіх європейських країнах того часу жили

і діяли знамениті живописці. Дуже цікавих художників подарувала світові маленька країна — Нідерланди. Їхню творчість мистецтвознавці називають «Північним Відродженням». Особливе місце серед живописців Північного Відродження займає Ієронім Босх. Його дійсне прізвище ван Акен. Народився і працював він у маленькому містечку

Бос. Про життя Ієроніма з Боса — Босха майже нічого не відомо. Нідерланди тоді належали Іспанії, і велику частину життя Босх провів у столиці Іспанського королівства — Мадриді. Ієронім Босх. Віз сіна Картини Босха – ні нащо несхожий фантастичний світ. Вони населені чудовиськами і виродливими істотами, створеними з частин тіл тварин, комах

і людей. Людські особи оголюють заздрість, озлоблення, тупість, самовдоволення і жадібність. Картина «Віз сіна» написана на тему прислів'я «Життя - це віз сіна, і кожний намагається урвати собі жмут побільше». Картина «Корабель дурнів» - символ людської дурості. Але творчість Босха не спроба приниження людини, залити брудом творіння Бога і природи. Дивлячись на картини цього художника, людина бачить свої пороки.

Геній Босха настільки своєрідний, настільки вражає, що під його впливом людина замислюється про себе і про свої пороки куди частіше, ніж після нудних повчальних проповідей. Інший знаменитий нідерландський художник - Брейгель Старший або Мужицький. Його ім'я - Пітер, а прізвище - назва села, у якому він народився. Дуже сильний вплив на творчість Брейгеля зробив Босх.

Ранні картини Брейгеля створені під його впливом. Про це говорять і їхні назви: «Боротьба скринь і скарбничок», «Бій посту з масляницею», «Бенкет худих» і «Бенкет жирних», «Тріумф смерті», «Країна ледарів». Ієронім Босх. Сад насолод Фрагмент Пітер Брейгель. Бій посту з масляницею Картина «Фламандські прислів'я» - своєрідна

ілюстрація народних приказок. На ній зображені кілька десятків персонажів, що начебто вирішили спростувати те, що затверджують прислів'я. Хтось намагається прошибити стіну чолом, хтось кидає свиням під ноги квіти, хтось закопує колодязь. Брейгель не просто послідовник Босха. Він зберіг у своїх ранніх картинах дух улюбленого художника, подивився на світ з його погляду, але своїми очима і відтворив цей світ своїм пензлем.

Пітер Брейгель. Тріумф смерті. Фрагмент Пітер Брейгель. Фламандські прислів'я Твори Брейгеля користувалися величезною популярністю. Їх купував навіть іспанський король, хоча художник не писав портретів знаті. Його картини були наповнені простим людом і ніяк не підходили для прикраси розкішних залів палаців. В другий період своєї творчості Брейгель відійшов від сатиричного зображення життя.

Він написав цикл із дванадцяти картин «Пори року», такі картини, як «Селянський танець», «Сільське весілля». Під пензлем великого майстра сцени та епізоди звичайного життя піднялися до філософських узагальнень. Особливо уражають його картини-притчі. Ось «Падіння Ікара». Орач спокійно оре землю. Чабан пасе овець, рибалка ловить рибу, по морю пливуть кораблі. Кожний зайнятий своєю справою. І в куточку картини — нога

Ікара, що впав у море. На неї відразу і не звернеш увагу. Ікар хотів піднестися до сонця, його падіння — трагедія, катастрофа, символ поразки сміливого героя. А ніхто і не помітив ні його політ, ні його падіння. Або картина «Художник і знавець». У мольберта живописець, що віддав роботі усі свої сили. А за спиною покупець, що сміється, з гаманцем у руці.

Самая відома картина-притча Брейгеля — «Сліпі». Вона нагадує слова з Біблії: «Якщо сліпий поведе сліпого, то обидва впадуть у яму». Шестеро сліпих, тримаючись друг за друга, йдуть невідомо куди. Їхній сліпий поводир вже упав з обриву, другий теж от-от упаде, інші, не бачачи, що їм грозить, рухаються слідом.

Дивлячись на цю картину, людина замислюється і про себе самого, не знаючого завтрашнього дня, і про все людство, що через тисячоріччя так і не зможе відповісти на запитання грецьких філософів: «Хто ми, відкіля ми і куди йдемо? » Пітер Брейгель. Сліпі У Брейгеля було багато прізвиськ. За віком його називали Брейгелем Старшим - на відміну від його синів, що стали теж відомими художниками.

По сільському походженню - Брейгелем Мужицьким. У деяких хроніках іменували Брейгелем Смішним — по змісту його ранніх картин. З повним правом його можна назвати і Брейгелем Філософом. А точніше усіх про нього сказав один з мистецтвознавців, назвавши його Брейгелем I Великим. Пітер Брейгель. Художник і знавець

Творчість Пітера Рубенса теж відноситься до Північного Відродження. Рубенс народився в родині старшини міста Антверпена. Батько Рубенса був протестантом, і йому довелося бігти від переслідувань католиків у Німеччину, у Кельн. У Кельні він виявився під захистом прихильника протестантизму принца Вільгельма Оранского. Дружина принца заступилась за втікача,

і принц із ревнощів спочатку посадив його у в'язницю, а потім заслав у німецьке містечко Насау, де і народився Пітер Пауль Рубенс. Після смерті батька Рубенс разом із матір'ю повернувся у Фландрію - так тоді називали частину сучасної Бельгії - в Антверпен. Майбутній художник закінчив єзуїтську школу, і мати визначила його пажом до графині

Лаленг. Служба при знатній дамі дала йому можливість засвоїти світські звичаї і навчитися поводитися у вищому суспільстві. Після декількох років занять живописом Рубенс відвідав Італію. Він не прагнув до творчості, а просто копіював картини знаменитих італійських майстрів. Повернувши на батьківщину, він став придворним живописцем правителів Південних Нідерландів інфанти Ізабелли й ерцгерцога

Альберта. Великий італійський живопис розбудив у ньому художника. Він почав писати картини, з'єднавши вироблену довгими вправами майстерність з життєрадісним духом своєї улюбленої батьківщини. Пауль Рубенс. Автопортрет із дружиною Ізабеллою Брант Картини Рубенса - гімн радості життя. Не випадково він дуже багато писав на міфологічні сюжети.

Це «Суд Париса», «Діана на полюванні», «Вакх». Але навіть картини, створені їм на біблейні теми, наповнені ангелами і святими, котрі більше схожі на язичеських богів - Венеру й Аполлона. Мистецтвознавці ставили Рубенса на один рівень з геніями італійського Відродження Леонардо да Вінчі, Мікеланджело і Рафаелем. Вони писали, що в Леонардо він узяв ясність композиції, у

Мікеланджело - міць і темперамент, у Рафаеля - ніжність фарб. Рубенс дуже багато працював. Для прикраси Люксембурзького палацу в Парижі він створив серію картин Життя Марії Медичі з зображеннями французької королеви Марії Медичі, короля Генріха IV і короля Людовика XIII. Портретами його роботи прикрашені палаци іспанського й англійського королів.

Пауль Рубенс. Олена Фоурмен з дітьми У п'ятдесят три роки Рубенс овдовів — померла його дружина. Через кілька років літній уже художник жагуче закохався в шістнадцятирічну красуню Олену Фоурмен і одружився з нею. Рубенс і його молода дружина прожили щасливе подружнє століття. Художник боготворив свою кохану. Одних тільки її портретів він створив більше двадцяти. А такі її зображення, як «Портрет Олени Фоурмен з дітьми»

і «Шубка», вважаються вершинами світового живопису. Пауль Рубенс. Автопортрет За своє життя Рубенс написав величезну кількість картин — біля трьох тисяч. І кожна з них ввійшла в золотий фонд світового живопису. Написати стільки картин одному Рубенсу було б не під силу. У його майстерні трудилося багато здатних учнів. Рубенс робив ескіз майбутньої картини, учні писали

її, а Рубенс потім завершував роботу. Тільки один з цих учнів виріс у самостійного живописця. Його кликали Ван Дейк. Він досяг вершин майстерності і став найвідомішим портретистом. Заможні аристократи і королі різних країн замовляли йому портрети, але самим відомим став його автопортрет. Ван Дейк був дуже красивий. Романтичні любовні пригоди принесли йому не меншу славу, ніж талант художника.

Ім'я Рембрандта стоїть в одному ряду з геніями Північного Відродження. Він був сином простого мірошника з невеликого голландського містечка Лейдена. Три його брати одержали професії звичайних ремісників. Коли Рембрандт виріс, справи його батька пішли так добре, що він вирішив дати своєму четвертому синові освіту. Рембрандт поступив у латинську школу, учні якої продовжували навчання в університеті.

Юнак не блищав успіхами в науках. Його вабив живопис, батькові довелося уступити і віддати його в майстерню художника. Ван Дейк. Ван Дейк Вільям Рассел, герцог Бердфорд Принцеса Марія Стюарт і принц Пилип IV лорд Уортон Вільгельм Оранский Опанувавши навичками і прийомами живописця, Рембрандт перебрався в саме велике

і багате місто Голландії - Амстердам. Перше же удало виконане замовлення - груповий портрет доктори Тульпа і його колег - приніс молодому художникові популярність і гроші. Рембрандт одружився на дочці багатого юриста - Саскії і сім років прожив щасливо і безтурботно. Він писав картини на біблійні теми - «Осліплення Самсона», «Поклоніння волхвів», «Христос з учнями», «Святе сімейство»

і на теми давньогрецьких міфів - «Даная», «Ганімед». Рембрандт дуже любив свою дружину і постійно писав неї. Несподівана смерть Саскії дуже сильно подіяла на художника. Поступово він зубожів. Йому довелося розпродати колекцію картин і рідкостей. Його оголосили неспроможним боржником,

і до кінця своїх днів Рембрандт жив у важкому нестатку. Рембрандт. Автопортрет із Саскіей на колінах Причиною бідності було і те, що Рембрандт не хотів догоджати замовникам. Усе почалося з картини «Нічний дозор». Її замовили офіцери міський стражі. Кожний з них хотів побачити себе на передньому плані в найкращій позі. Рембрандт написав не офіційний, парадний, груповий портрет, а сюжетну картину.

Загін міської стражі виступає в похід. Усі в русі. Хтось з офіцерів виявився на передньому плані, хтось на другому, хтось видний у повний ріст, а хтось загубився серед інших фігур. Маленька дівчинка з куркою, що незрозуміло як потрапила на картину, залучає більше уваги, чим хто-небудь з офіцерів, особа якого до того ж майже закрита рукою іншого стражника. Замовники зажадали переробити картину.

Рембрандт відмовився. Адже він домігся того, чого хотів як художник - передав настрій, почуття, створив цікаві і живі характери. Офіцери відмовилися платити гроші. Після цього випадку Рембрандту усе рідше і рідше робили замовлення. А він начебто і не помічав цього. Художник приводив у свою майстерню міських жебраків, старців і бабів і з захопленням писав їхні портрети. Його вже не цікавила плата за роботу — він був поглинений

бажанням написати портрет так, щоб особа людини відбивала його душу. Художник ставав у своїх картинах філософом, він втрачав замовників, гроші і знаходив безсмертну славу. Пройде сто, двісті років, портрет злиденної баби його пензля оцінять вище, ніж інший портрет короля. Одна з останніх робіт Рембрандта - картина «Повернення блудного сина» на тему біблійної притчі. У притчі розповідається, як син залишив батька

і братів. Удалині від рідного будинку він віддався розгулові і промотав свою частку спадщини. Щоб прокормитися, йому довелося найнятися свинопасом і харчуватися зі свинячого корита. Покаявшись, він повернувся до батька, і батько простив його і прийняв у рідний дім. У цій картині втілилося усе, що Рембрандт досяг за довгі роки пошуків і праць. У ній бачать символ життєвого шляху кожної людини

і біографію самого художника. Знаменитим майстром епохи Відродження є Альбрехт Дюрер. Він народився в Німеччині, у місті Нюрнберге, у родині ювеліра. Батько навчив його своїй майстерності. Ставши гравером, Альбрехт захопився малюванням. Після чотирьох років подорожей і знайомства з роботами кращих художників Альбрехт

Дюрер повернувся в рідне місто, женився на дочці багатого механіка і відкрив свою майстерню. Славу йому принесли гравюри. Німецький імператор наказав міській владі платити художникові по 100 гульденів у рік, щоб він міг працювати і подорожувати. Побувавши в Італії, Дюрер зустрівся з Рафаелем і подарував йому свій автопортрет. Рафаель був захоплений його майстерністю.

Найвідоміша гравюра Дюрера - «Чотири вершники» із серії Апокаліпсис. Апокаліпсис - у перекладі з грецького «одкровення» - це одна з книг Нового Завіту, у якій розповідається про кінець світу. На гравюрі зображені Мор, Війна, Голод і Смерть, яким призначено винищити велику частину людства. Гравюри Дюрера виконані з математичною точністю. Художник був автором декількох трактатів: «Про живопис»,

«Про прекрасний», «Про пропорції» і книг по фортифікації — науці про будівлю фортечних споруджень. Роботи Дюрера-гравера вважаються вершиною гравірувального мистецтва. Але Дюрер прославився і як живописець. Його пензлю належать кілька відомих автопортретів і чудових по насиченості кольору картин. Після їх успіху Дюрер гордо написав своєму другові: «Я змусив замовкнути всіх живописців, що говорили, що в гравюрі

я гарний, але в живописі не вмію поводитися з фарбами. Тепер усі говорять, що вони не бачили більш красивих фарб ». Альбрехт Дюрер. Чотири вершники Гравюри і мальовничі роботи Дюрера уражають ідеальною точністю. Він ввійшов в історію живопису як творець, що вивірив веселку фарб і чіткість ліній циркулем і математичною формулою.

Іспанія епохи Відродження дала світові імена великих живописців Ель Греко і Веласкеса. Ель Греко народився на грецькому острові Криту. Його дійсне ім'я - Доменіко Теотокопулі. Живопису він учився в грецьких іконописців. Потім якийсь час працював у майстерні Тиціана, у Венеції і жив у Римі. Після цього Ель Греко виїхав в

Іспанію, де і написав усі свої знамениті картини. Ель Греко Автопортрет Вже в Римі Ель Греко став відомим художником, йому пророкували велике майбутнє. Відповідно до переказу, виїхати з Рима йому довелося через свою непомірну пихатість і зарозумілість. Один раз у розмові про те, що фрески Сікстинської капели, написані Мікеланджело, за своїм духом не стільки християнські, скільки язичеські,

Ель Греко сказав у колі художників, що якщо зскребти ці фрески, то він створив би інші, що не уступають їм по живопису і набагато вище них по духовному змісту. Така заява спочатку приголомшила всіх присутніх, а потім викликало сміх і презирство. Усі художники і знавці перестали Ель Греко. Лаокоон спілкуватися з зухвалою молодою людиною,

і він залишив Рим у надії стати придворним живописцем іспанського короля. У Мадриді його очікувало розчарування - королеві не сподобалися роботи приїжджого живописця. Ель Греко обґрунтувався в старої, тільки що покинутої королем столиці Іспанії -Толедо. Ель Греко. Троицын день Тут він одержав замовлення написати картину, що зображує Ісуса Христа перед розп'яттям, для вівтаря головного храму

Толедо — собору «Эсполіо». Картина мала неймовірний успіх. Авторові було замовлено сімнадцять копій з неї. Подивитися шедевр приїжджали художники з усіх кінців Іспанії. Незвичайний живопис Ель Греко вразила них. Витягнуті фігури, немов відбиті у воді; збільшені, іконописні, очі; фіолетові, лілові, перлово-сірі фарби в сполученні з червоними; примарне, немов передгрозове,

мерехтливе освітлення заворожували глядачів. Ель Греко. Апостоли Петро і Павло У Толедо Ель Греко прожив до кінця своїх днів. Він писав картини на біблійні теми, залишив після себе багато портретів. Усі його роботи виконані в тому самому надзвичайному стилі. Можливо, він і не перевершив Микеланджело, але проте створив свій, неповторний, живопис, могутній,

жагучий і загадковий. При житті Ель Греко шанували як самого великого іспанського художника. Після смерті забули і згадали через чотириста років, коли живописці двадцятого століття відкрили його заново і поклали його прийоми до основи нових плинів у мистецтві. Інший іспанський геній — Веласкес вчасно смерті Ель Греко тільки почав робити перші кроки в мистецтві.

Його вчитель був шанувальником італійського живопису, і особливо Рафаеля. Веласкес досяг самих високих вершин майстерності. Розповідають, що французький поет Теофиль Готьє, уперше побачивши одну з картин Веласкеса, запитав: «Де ж картина?» — поет або справді прийняв зображення за реальність, або цими словами хотів віддати похвалу талантові Веласкеса. А Папа Римський побачивши свого портрета викликнув: «Надто

правдиво!» Веласкес був не просто гарним художником, його пензель розкривав внутрішню сутність людини, навіть якщо той і хотів сховати її. Веласкес. Меніни (з автопортретом) Веласкес. Прялі Майже сорок років Веласкес перебував на посаді придворного живописця іспанського короля й одержав звання гофмаршала. Він писав портрети придворних і членів королівської родини. Серед його полотнин — ціла серія портретів карликів

і блазнів. Під час подорожі по Італії Веласкес взяв участь у конкурсі живописців, що проходили в Римі. За рішенням самих художників Веласкеса визнали переможцем. Так іспанський майстер одержав визнання на батьківщині живопису. Знамениті картини Веласкеса — «Меніни» (фрейліни), історична полотнина «Здача Бреди», «Венера перед дзеркалом», «Прялі».

Після смерті художника на його надгробку висікли: «Живописцеві істини». Веласкес. Карлик Живопис середньовіччя й епохи Відродження у Франції не мала такого розвитку, як в Італії, Нідерландах, Німеччині й Іспанії. Але зате Франція дала світові живописця, чия творчість знаменувала появлення нового напрямку мистецтва — класицизму.

Цей живописець Никола Пуссен. Він народився в родині солдата, що після довгих воїн протестантів і католиків став селянином. Пуссен з дитинства захоплювався малюванням і живописом. Грошей на освіту в нього не було, і він біг з будинку з мандрівним живописцем, а через якийсь час виявився в Парижі. Юнаку часто приходилося голодувати. Але на його шляху траплялися гарні люди. Він подружився з хоронителем королівських художніх колекцій

і бібліотеки й одержав можливість копіювати картини італійських майстрів. Пуссен мріяв працювати в Італії. Никола Пуссен. Автопортрет Голодний, без грошей і хворий, він повертався у своє село, працював не покладаючи рук, двічі намагався добратися до Рима і тільки на третій раз домігся свого - потрапив у столицю живопису. Тут йому повезло - його познайомили з кардиналом Барберині, заступником художників

і поетів. Замовлення кардинала допомогли Пуссену стати на ноги. Никола Пуссен. Ребекка в колодязя Пройшов час, і роботи французького майстра завоювали популярність. Йому запропонували стати князем Академії мистецтв. Король Франції Людовик XIII, за порадою кардинала Рішельє, запросив Пуссена в Париж і дарував йому звання першого живописця короля.

Йому доручили розпису королівського палацу - Лувру, що став пізніше музеєм, сховищем художніх цінностей Франції. Король оточив прославленого живописця пошаною і навіть подарував йому невеликий палац. Син небагатих селян, що тайкома біг з будинку і голодував у Парижі, досяг усього, про що тільки міг мріяти. Але придворне життя, інтриги суперників заважали йому працювати.

Никола Пуссен. Порятунок дитини Мойсея Пуссен відпросився у короля з'їздити в Рим. Під час його відсутності вмер Рішельє, а потім і сам Людовик XIII. При дворі забули про Пуссена, і він до кінця життя прожив у Римі. Скромний статок і плідну працю живописця він поставив вище багатства і почестей. Пуссен писав пейзажі і картини на біблійні

і міфологічні сюжети. Особливо відомі пейзажі «Пори року» і картини «Царство Флори», «Аркадські пастухи». Никола Пуссен. Аркадские пастухи Никола Пуссен. Святе сімейство Полотнини Пуссена урівноважені і величні. Герої - шляхетні, фарби - гармонічні. Стиль, що створив Пуссен, назвали класицизмом, від слова «класичний».

Класичними, від латинського слова «клас» - «розряд», називали твори першого розряду, тобто найкращі. Пізні послідовники Пуссена, що створювали твори за законами класицизму, виявилися лише сумлінними ремісниками, що не зуміли вдихнути у своїх героїв життя. З тих пір під «класицизмом» часто мають на увазі холодне проходження правильним, але нудним зразкам, а полотнини Пуссена, родоначальника класицизму, дотепер не померкли

і по праву входять у скарбницю світового живопису.



Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.

Сейчас смотрят :

Реферат Нетаниягу Бинджамин
Реферат «Оценка эффективности и безопасности структурно-резонансной терапии у неврологических больных»
Реферат Клиническая диагностика КРС , кардиомиодистрофия
Реферат Английское завоевание и колониальный режим в Индии XVIII - первая половина XIX вв
Реферат Принципы и перспективы развития порошковой металлургии
Реферат Государственные реформы Петра I. Формирование абсолютизма
Реферат Проблемы химического разоружения и пути их решения
Реферат Органы управления финансами
Реферат Демография РТ
Реферат Экономика Индии - особенности и современное состояние
Реферат Гроші та грошові реформи Росії в період 1895-1924 року
Реферат Николай II
Реферат А. С. Галанов административное право
Реферат Спосіб лікування бактеріального вагінозу у вагітних з не виношуванням вагітності
Реферат Этикет и этика деловых отношений