Реферат по предмету "Культурология"


Львівський музей українського мистецтва

Льввський державний коледж харчово переробно промисловост Реферат на тему Льввський музей укранського мистецтва Виконала ст. гр. ХМК-3С Патляковська Львв 2000 Льввський музей укранського мистецтва це збрання творв укранського образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва. Мистецтво XIX поч. ХХ ст. представлено творчстю митцв

Володимира Гнатюка , Станслава Людкевича , Фларета Колеси , Василя Щурата та нших. Першим його директором був вдомий вчений ларон Семенович Свнццький. У перш роки снування музей обмежив свою дяльнсть збиранням вивченням стародавнього мистецтва , лише згодом , завдяки зусиллям ентузаств , його зацкавлення розширились. У 1913 роц Нацональний музей був вдкритий для публчного вдв- дування.

Вн розмстився в просторих залах придбаного будинку , де знаходиться й тепер.Вдтод музей ста вдомим у Захднй Укран та за межами , встановлю тсн взамини з ншими музеями , зокрема Кива , Москви , Петербурга.Сюди ввйшли полотна , подарован , зок- рема , визначними дячами росйсько культури О.Шахматовим , О.Со- болвим , В.Васнецовим , твори народного мистецтва та укранських митцв-професоналв. Тепер у музе збран цнн колекц творв стародавнього мистецтва , мистецтва , мистецтва

ХХ- початку ХХ ст укранських радянських професйних та народних художникв. У фондах стародавнього мистецт- ва памятки Х-ХV ст. бронзов кони , фрагменти декоративного рзблення по каменю тощо , що репрезентують мистецтво доби Кивсь- ко Рус. Збрання кон одне з найкращих найцннших на Укран.Експозиця музею да довол повне уявлення про шляхи розвитку укранського ко- нописного малярства

ХV-ХV ст. Бурхливий розвиток укранського мистецтва ХV ст. зумовлений боротьбою укранського народу за соцальне й нацональне визволення та воз днання Украни з Росю, широко люстру чимала збрка творв тогочасного малярства.Особливо цнн твори двох найвизначнших митцв Йова Кондзелевича автора славнозвсного Богородчанського коностаса та вана Рутковича.Обидва художники залишили нам прекрасн твори , в основу

яких покладен вже не абстрактн уявлення про потойбчний свт , а глибоке знання життя , вивчення натури. Серед живопису ХV ст. слд згадати цкаву колекцю портретв майст- рв О. Блявського , .Барановського та Л. Долинського , вихованцв ху- дожнх академй Рима й Вдня. Чимала кльксть творв декоративно рзьби ХV-ХV ст. да змогу простежити розвиток ц галуз укранського мистецтва.

Не дуже велика збрка старовинно скульптури ма зразки кам яно де- рев яно скульптури. Про блискучий розвиток книжково мнатюри та орнаменту , високий художнй рвень оформлення книжок на Укран свдчить колекця рукописв XIV-XVIII ст. збрання перших стародрукв , з-помж яких московський Апостол1564 та льввський Апостол 1573-1574 .Федорова. Багату експозицю стародавнього мистецтва доповнюють окрем колекц гравюр та гаптувань

XV-XVIII ст металевий посуд та нш зразки прикладного мистецтва, що мають велику пзнавальну та сторичну цннсть. Значне мсце в музе посдають роботи укранських художникв XIX-XX ст головним чином захдноукранських. Це да змогу глибоко вивчити свордн риси та особливост захдноукранського мистецтва, познайомитися з течями та напрямками , зумовленими специфкою полтичного й культурного життя укранського народу пд владою Австро-Угорщини , а пзнше пансько

Польщ. Серед мистецьких творв цього пероду особливо цнн Автопортрет Т.Шевченка роботи часв заслання , його ж гравюри з картин К.Брюллова Рембрандта , а також клька картин К. Трутовського Двчина з снопа- ми , Побачення .Широко представлена творчсть митцв , що працю- вали на захдних землях Украни в пол.ХХ ст зокрема К.Устияновича Т.Копистинського понерв реалзму в захдноукранському живопис.

З творв К. Устияновича найлпш Т.Шевченко на засланн , Гуцул. Клька картин люструють творчсть видатного портретиста , пейзажиста та майстра жанрово картини .Романчука З дороги , Лсовий кра- вид . У збрках музею твори укранських художникв В.Орловського , К. Крижицького , П. Левченка , М.Ткаченка , С.Васильквського , М. Пимоненка , вихованцв Петербурзько

Академ мистецтв та Московського училища живопису , скульптури архтектури. Кнець ХХ-початок ХХ ст етап дальшого розвитку укранського об- разотворчого мистецтва на шляху до реалзму , народност й демократиз- му репрезентований творами О.Мурашка , Ф.Красицького , Й.Куриласа, .Труша , О.Кульчицько та нших.З творв Ф.Красицького в музе експо- нуться найпопулярнша його картина

Гсть з Запоржжя. Дуже цкава велика колекця творв . Труша , видатного художника-реа- лста.Кравиди та етюди , портрети , картини побутового жанру характе- ризують його як талановитого , свордного майстра.В музе експонують- ся Портрет Лес Укранки , Захд сонця в лс , Днпро , Самтня сосна , Автопортрет. Широко й рзномантно представлено творчсть

О.Кульчицко в галуз графки , живопису прикладного мистецтва. З невеликого збрання О. Новаквського , засновника художньо школи у Львов , слд згадати роботи Дти , Автопортрет , Пробудження , Натюрморт , що дають уявлення про небуденний талант хнього автора. М.васюк майстер сторичного , батального та побутового жанрв- представлений картинами

Взд Б.Хмельницького до Кива , Мати , Бля криниц , Автопортрет. Цкав також твори популярних укрансь- ких художникв Й.Куриласа Бабуся , Бдна жнка , Портрет дружи- ни , На Гуцульщин та А. Манастирського Запорожець , Два приятел , Паламар .Обидва вони типов послдовники реалстичного мистецтва , що переборювало на

Захднй Укран всляк формалстичн теч. Експозиця вддлу давнього укранського мистецтва охоплю великий вдтнок часу з Х по ХV ст. В основ багата колекця творв деко- ративного мистецтва метал , рзьба по каменю дереву , гаптування , малярства , графки , скульптури. У силу сторичних умов колекцю вдд- лу складають в основному твори , що походять з захдних областей Ук- рани. Проте вони дають уявлення про основн напрями , теч та етапи розвитку укранського мистецтва цього пероду в цлому.

Експозицю вддлу вдкривають знайден пд час археологчних розко- пок зразки ужиткового мистецтва Кивсько Рус та Галицько-Волинсь- кого князвства. Твори давнього станкового чи монументального малярст- ва захдноукранських земель до наших днв не збереглися. Про них мож- на судити лише на пдстав скупих даних книжково мнатюри , литих бронзових чи рзьблених з каменю конок. Деяке уявлення про стиль та конографчно-композицйн особливост цих видв давнього мистецтва

дають представлен в експозиц мнатюрн кони рзьблен з каменю - Микола з Крилоса Х ст Спас з Звенигорода Х ХV ст. лит бронзов Спас на престол з Поморян Х ст Благовщення з Жукова Х ХV ст. Дв кони представляють мистецтво ХV ст.Вд того сповненого триво- гою трагзмом часу , коли постйно повторювалися спустошлив татарсь- к набги не припинялися напади польсько-литовських та угорських фео-

далв , до наших днв дйшло дуже мало пам яток культури.Серед них од- не з чльних мсць займа кона Юрй Змборець з Станил. лаконч- на , площинно потрактована , скупа на кольори композиця символчно переда боротьбу добра з злом , правди з кривдою.Кнцем ХV ст. датуться монументальна кона Преображення з Бусовиська. Значно ширше представлене в експозиц малярство

ХV ст якому при- таманн бережне дотримання давнх конографчних канонв стилю , пд- несенсть художнього образу , витонченсть кольорових поднань.Видат- ною памяткою цього пероду кона Архангел Гаврил з Дальови.Вона приверта увагу вишуканстю колористичного ршення , досконалою ком- позицю. Другою половиною ХV початком ХV ст. датуються кони Панток- ратор з Милика , Архстратиг Михал з дяннями та

Цар Давид з Да- льови , Микола з Здвиження , Василй Петро з Лисятич.Вони ви- дляються насиченстю кольорв , чткою графчною виразнстю основи , деяким захопленням декором.В останнх двох конах наявн готичн еле- менти. Розвиток мистецтва ХV ст. проходив пд впливом гуманстичних дей та мистецько культури Ренесансу.Цьому сприяли широк мжнародн торговельн та культурн звязки , пробуджене самоусвдомлене почуття

людсько гдност. До класичних зразкв укранського малярства ХV ст. належить викона- на у мажорних кольорах кона Рздво Христове з Трушевичв. Чимала колекця творв живопису , декоративно рзьби , старовинно скульптури, книжково мнатюри широко люстру бурхливий розвиток укранського мистецтва ХV ХV ст обумовлений боротьбою укранського наро- ду за соцальне нацональне визволення та возднання

Украни з Рос- ю , поширенням гуманстичних та демократичних дей. Вд конописних сюжетв художники ХV ст. переходять до реального вдтворення образв та навколишньо дйсност. Канончн сюжети вони починають трактувати як свтськ жанров сцени , канонзованим образам надають рис живо людини , з цкавстю передають реальне оточення , предмети побуту , життв ситуац. Художники знайомляться з анатомю людського тла , намагаються об мно трактувати форму предметв , ово-

лодвають тамницями лнйно перспективи та передач простору , почи- нають застосовувати олйну технку , що набагато розширювало можли- вост зображувальних засобв.При цьому використовуються традицйн прийоми , особливо декоративного характеру.Великого розвитку набува свтський живопис , зокрема портрет. Яскраву сторнку в стор укранського мистецтва займа творчсть на- родних художникв , як зображали свох

сучасникв , вдом сторичн по- д або просто звичайн життв сцени.В лакончнй , але дуже виразнй форм , з певною професйною майстернстю , поднаною з навнстю об- разу , вони створювали надзвичайно оригнальн мистецьк твори.У ХV ст. на сход Украни велико популярност набува картина з козаком Мамам , який уособлював народного визволителя.Вдбиття у народнй творчост знайшов гайдамацький рух зображення

ватажкв повстання вана Гонти , Хоми осаула житомирського .У другй половин ХV ст. спостергаться нтерес до образу просто людини , селянина.Таким зраз- ком народно картини кнця ХV ст. Вдпочинок орача.Виконана в план навного реалзму , вона з любов ю теплотою вдтворю образ се- лянина-трудвника. В експозиц вддлу широко представлено художн оформлення руко- писно та друковано книги

ХV XVIII ст. У книжних мнатюрах знайш- ли продовження мистецьк традиц Кивсько Рус Галицько-Волинсько- го князвства. Цкавою памяткою кнця ХV ст. вангел з Галича , яке вдзна- чаться прекрасним калграфчним почерком майстра та елементами на- родно творчост в мнатюрах. Важливий роздл в експозиц давнього мистецтва займа скульптура. Вдкрива його декоративне рзьблення по каменю часв

Галицко-Волин- ського князвства фрагменти архтектурного декору з Крилоса вико- нана з каменю голова юнака у княжй шапц з Унева ХV ст. найдавн- ший зразок скульптурного зображення в колекц музею.Про монумен- тальний , дещо узагальнений стиль скульптури ХV ст. дають уявлення невелика фгурка жночо постат у мант та суцльно золочена постать у царськй корон.

Чимала кльксть зразкв декоративно рзьби по дереву ХVII-XVIII ст. да змогу простежити розвиток ц галуз укранського мистецтва.Ран- нй перод представляють царськ врата XVII ст. з Новоселиц. Застосо- вана у них плоска й ажурна рзьба виконана в традицях Ренесансу.Про мистецький рвень рзьблення кнця XVII ст. да уявлення ввтарик 1696 з

Загоровського монастиря на Волин. В основу композиц його ажурно золочено рзьби покладено поширений на той час декоративно- символчний мотив виноградну лозу. Приблизно тим же часом , що й ввтарик , датуться рзьблений з суцльного пня свчник.XVIII ст.предс- тавляють царськ врата 1716 з Могильниц врата середина XVIII ст. з Станславщини тепер вано-Франквська область .

У XVI XVIII ст. на Укран значного розвитку набува художня оброб- ка металу. Одним з вдомих центрв був Львв. В експозиц в основному представлен зразки технки карбування , у яких традицйн конографчн зображення поднуються з орнаментальними мотивами. Музейна колекця малярства , графки й скульптури ХХ початку ХХ ст. представля творчсть майже всх видатних митцв , як працювали тод на укранських землях.

Побудована за сторико-хронологчним прин- ципом , вона да досить повне уявлення про укранське мистецтво цього пероду , розкрива т змни , як залежно вд сторико-полтичних та со- цально-економчних умов вдбувалися в процес його розвитку. Одночасно колекця яскраво виявля тсний зв язок укранського мис- тецтва та мистецтва нших народв. В силу сторичних умов в експозиц вддлу ширше представлен твори захдноукранських художникв.Це да можливсть докладно вивчити свордн риси та особливост мистецтва захдних земель

Украни , озна- йомитися з художнми течями , напрямками , зумовленими специфкою суспльного культурного життя укранського народу , що перебував пд владою Австро-Угорщини , а пзнше буржуазно Польщ. Складн суспльно-полтичн процеси ХХ початку ХХ ст. значно вплинули на розвиток мистецтва , на його дейну та стильову еволюцю. Пд впливом визвольного та революцйного руху , демократичних дей в укранському мистецтв першо половини

ХХ ст. посилються боротьба за реалзм. Ця тенденця найбльше проявилася у мистецтв схдних земель Украни. Уже в першй половин минулого столття в укранському малярств чт- ко окреслюються окрем його жанри побутовий , сторичний , пейзаж- ний.У нову фазу розвитку вступив поширений ранше портретний жанр, який остаточно порива з конописними традицями повнстю спирать- ся на реалстичн живописн засади. Серед ункальних колекцй музею особливе мсце займа збрання творв народного мистецтва.

Експозицю вддлу , яка розмщена у трьох залах , складають рдксн зразки народного мистецтва.Тут широко предстален художня керамка , рзьба по дереву , ткацтво , килимарство , вишивка , художня обробка металу , скло , настнний та писанковий розпис тощо. Весь цей матерал не тльки демонстру багатограннсть художньо твор- чост народу , розкрива суть , а й да можливсть вдтворити сторичну картину розвитку народного мистецтва.

Вдкривають експозицю вддлу зразки найдавншого народного мис- тецтва.Саме до них належить виставлений тут глиняний посуд , який знайдено пд час археологчних розкопок на територ захдних областей Украни. Вн свдчить про те , що вироби з глини були поширен на цих Землях ще в епоху неолту. Велика колекця керамчних виробв представля майже вс основн центри гончарного виробництва , що снували на Укран протягом XVIII XX ст.

Тут розписан глечики , горщики та миски з Кивщини , вироби тиквовидно форми з Галичини та Подлля , яскраво розмальо- ван грашки з Бойквщини й Волин.Серед них видляються оригнальнс- тю витвори народних умльцв Прикарпаття Пдкарпаття. Окремий роздл в експозиц вддлу складають твори народних рзьбя- рв. Вддавна на Укран рзьба по дереву широко використовувалася в ар- хтектур.

Передаючи з поколння в поколння художн навички , народн майстри , мена яких здебльшого залишилися для нас невдомими , збер- гали й збагачували нацональн традиц самобутньо деревяно пластики. х вироби , що витримали випробування часом , сьогодн вражають гля- дача гармоню благородством. Протягом багатьох столть Украна славилась таким ремеслом , як ху- дожня обробка кстки. Про високий рвень цього виду народного мис- тецтва свдчить невелика колекця порохвниць з рогу

XVII XIX ст. роботи кивських , волинських та гуцульських умльцв. Музей дал зроста. Добудовуються примщення , розширюються екс- позицйн та фондов площ , створюються нов флали , збагачуються колекц. ВИКОРИСТАНА ЛТЕРАТУРА 1.Скарби музев Украни Льввський музей укранського мистецтва. 2.В.Е.Арофкн Льввський музей укранського мистецтва. МНСТЕРСТВО

ОСВТИ УКРАНИ Льввський Державний Коледж Харчово та Переробно промисловост Р Е Ф Е Р А Т НА ТЕМУ ЛЬВВСЬКИЙ МУЗЕЙ УКРАНСЬКОГО МИСТЕЦТВА Виконала ст.гр ХМК-3с Патляковська ЛЬВВ - 2000



Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данный реферат Вы можете использовать для подготовки курсовых проектов.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :

Пишем реферат самостоятельно:
! Как писать рефераты
Практические рекомендации по написанию студенческих рефератов.
! План реферата Краткий список разделов, отражающий структура и порядок работы над будующим рефератом.
! Введение реферата Вводная часть работы, в которой отражается цель и обозначается список задач.
! Заключение реферата В заключении подводятся итоги, описывается была ли достигнута поставленная цель, каковы результаты.
! Оформление рефератов Методические рекомендации по грамотному оформлению работы по ГОСТ.

Читайте также:
Виды рефератов Какими бывают рефераты по своему назначению и структуре.

Сейчас смотрят :

Реферат Графический дизайн в России. Основные этапы развития
Реферат Отчет по учебно-ознакомительной практики в супермаркете Магнит
Реферат Позитивні мотиви навчання
Реферат «Молодежь против коррупции»
Реферат Honest Iago Essay Research Paper Honest Iago
Реферат Нігерія
Реферат Пределы вариативности исконной и заимствованной лексемы в цыганских диалектах
Реферат Экономический анализ и его роль в управлении коммерческой организацией 2
Реферат Аннотации статей журнала №12003
Реферат О смерти и бессмертии человека и человечества
Реферат Пушкинские реминисценции в творчестве Анны Ахматовой
Реферат Судьба Петровских реформ в эпоху дворцовых переворотов
Реферат Выращивание профильных монокристаллов кремния методом Степанова
Реферат Нормативно - правовая основа социального обеспечения военнослужащих
Реферат История русского языка и его национально-культурное своеобразие