Контрольная работа по предмету "Информатика, программирование"


Система автоматизації проектних робіт конструкторсько-технологічного призначення

Контрольна робота з теми:


САПР конструкторсько-технологічного призначення


Компоненти зберігаються в бібліотеках системи. САПР конструкторсько-технологічного призначення підтримує два види бібліотек:


- інтегровані бібліотеки компонентів;


- окремі бібліотеки символів і корпусів компонентів.


До інтегрованої бібліотеки заносяться дані трьох типів:


- текстова інформація про компоненти (components);


- графіка корпусів (patterns);


- графіка символів компонентів (symbols).


Графіка корпусів і символів створюється засобами графічних редакторів системи. Потім за допомогою менеджера бібліотек ці дані заносяться в інтегровану бібліотеку і до них додається текстова інформація.


Окремі бібліотеки символів і корпусів компонентів містять інформацію про символи і корпуси, що можуть використовуватися незалежно один від одного.


Так, наприклад, якщо принципова схема приладу створюється в іншій автоматизованій системі, то для проектування використовуються тільки список електричних кіл і бібліотека компонентів.


Інтегрована бібліотека системи представляється у вигляді дерева, у якому представлено декілька розділів:


- компоненти;


- корпуси;


- символи;


Наявність трьох розділів у бібліотеці (компонент, корпус і символ) дозволяє використовувати для різних компонентів однакові символи і корпуси, що значно заощаджує пам'ять, яку займає бібліотека.


Настроювання бібліотеки здійснюється в такий спосіб:


1. Вибирають меню Library \ Здійснюють натискання правої кнопки миші на «Default-Library-Set» \ Add Library.


2. Вказують ім'я встановлюваної бібліотеки. Кожна бібліотека складається з розділів: Components, Patterns, Symbols.


3. У кожному розділі відображаються наявні в ньому елементи. Подвійне натискання дозволяє відкрити вікно з зображенням елемента.


4. Натискання правої кнопки миші по компоненту відкриває спливаюче меню з командами:










Open відкрити вікно Component Information для редагування компонентів
Place розмістити символ на схемі (чи корпус на полі друкованої плати)

Графічні редактори використовують наступну інформацію:


редактор схем – компонент/символ;


редактор друкованих плат – компонент/корпус.


Інформація тільки про компонент є текстовою і не може бути використана окремо від інформації про символ і корпус.


В свою чергу інформація про символи і корпуси є графічною і не може бути використана без інформації про компонент.


При роботі з бібліотекою компонентів розрізняють наступні основні поняття (див. рис. 1):


Pad Numbers–номери виводів компонента;


Pin Designator –номери виводів корпусу компонента


(позиційні позначення виводів);


(Pad Numbers і Pin Designator звичайно збігаються);


Symbol Pin Numbers – номери виводів у межах секції компонента;


Pin Names – імена виводів секції компонента.


Pad Numbers


Pin Designator


Pad Numbers та Pin Designator


Symbol Pin Numbers




Рисунок 1 – Пояснення до основних понять бібліотеки компонентів Symbol Pin Numbers


У стандартну поставку системи входять 56 інтегрованих бібліотек і три бібліотеки стандартних корпусів:














PCBMAIN.LIB корпуси дискретних компонентів і ІС зі штиревими виводами;
PCBST.LIB корпуси дискретних компонентів і ІС з планарними вивідами;
PCBCONN.LIB з’єднувачі.

Створити новий компонент можна одним із трьох способів:


- відредагувати існуючий;


- створити компонент із самого початку;


- створити новий компонент за допомогою шаблону.


Перший спосіб є небажаним, тому що з кожною новою версією системи її бібліотеки обновляються, і інформація користувача в них може втратитися. Доцільно створювати власні бібліотеки для збереження «своїх» елементів.


Розглянемо кожний з цих способів окремо. Для створення символу шляхом редагування існуючого елемента необхідно:


1. Перевести в робоче вікно зображення символу, що зберігається в бібліотеці.


Для цього:


- по команді Options – Grid установити крок сітки, наприклад – 2,5 мм;


- виконати команду Place – Part і розмістити символ компонента на робочому полі.


2. Перетворити символ компонента в набір графічних примітивів.


Для цього:


- вибрати об'єкт «символ» за допомогою піктограми;


- виконати команду Edit – Explode Part і перетворити символ у набір графічних об'єктів (примітивів).


3. Внести необхідні зміни.


4. Сформувати блок з окремих графічних примітивів і додати символ до бібліотеки: команда Library – Symbol Save As. У списку Library: вказати ім'я однієї з відкритих бібліотек; у графі Symbol: ім'я нового символу.


Редагування корпусів компонентів виконується аналогічно:


1. У робоче вікно поміщають зображення корпусу з бібліотеки.


2. Перетворюють зображення корпусу в набір графічних об'єктів:


Edit – Explode Component.


3. Вносять необхідні зміни.


4. Формують блок з окремих графічних примітивів і зберігають зображення корпусу в бібліотеці: Library – Pattern Save As, вказавши ім'я бібліотеки в списку й ім'я корпусу.


Створення компонентів зручно здійснювати за допомогою менеджера бібліотек. Причому, можна створювати компонент у цілому, а можна створювати окремо символ і корпус.


Після завантаження менеджера бібліотек з наявних інструментів доступні лише:


Components – New (створити новий компонент);


Components – Open (відкрити існуючий компонент);


View - Source Browser (відкрити вікно перегляду компонентів).


Після вибору існуючого компоненту з'являється вікно Component Information. У ньому представлено загальну інформацію про компонент:


Select Pattern – тип корпусу компонента (наприклад, DIP14);


Number of Gates – кількість секцій у компоненті;


Number of Pads – загальна кількість вивідів;


Refdes Prefix – префікс позиційного позначення;


Component Type – тип компонента:


Normal – звичайний;


Power – джерело живлення;


Sheet Connector – з'єднувач аркушів схеми;


Module – модуль ієрархії символу;


Link – схема модуля;


Component Style – стиль компонента:


Homogeneous – однорідний компонент;


Heterogeneous – неоднорідний компонент;


Gate Numbering – спосіб нумерації секцій:


Alphabetic – за допомогою літер;


Numeric – числовий;


Alternate Views – альтернативний стандарт зображення символів:


IEEE – стандарт інституту інженерів з електротехніки й електроніки;


De Morgan – стандарт позначення логічних функцій.


У нижній частині вікна розташовано таблицю, де для кожного типу секцій зазначено:


Gate # – номер секції;


Gate Eq – код логічної еквівалентності секції


(для неоднорідного компоненту – секції не еквівалентні, Eq = 0);


Normal – ім'я символу в нормальному зображенні;


IEEE


De Morgan ім'я символу в альтернативному зображенні.


Вікно Symbol View. У ньому наведено зображення символу поточного компонента і таблиця з інформацією про його виводи.


Кожному виводу відведено один рядок з полями:


Pin Des – номер виводу корпусу компонента;


Gate – номер секції компонента;


Sym Pin – порядковий номер виводу символу секції компонента;


Pin Name – ім'я виводу секції компонента;


Gate Eq – код логічної еквівалентності секції компонента;


Pin Eq – код логічної еквівалентності виводу секції;


Elec. Type – електричний тип виводу.


Вікно Pattern View. У ньому наведено зображення корпусу поточного компонента і таблиця з інформацією про його виводи.


Вікно Pins View. У ньому приведено інформацію про усі виводи компонента.


Створення компонента починається з завантаження менеджера бібліотек. Потім виконується команда створення нового компонента:


Component – New\Указати папку\Ім'я файлу бібліотеки (К155.LIB), у яку раніше були записано корпус і символ компонента.


Потім на екран виводиться меню Component Information. У ньому натискають кнопку Select Pattern для підключення графіки корпусу компонента (вибирають потрібний корпус із пропонованого списку у вікні Library Browse).


Потім указують параметри:


Number of Gates (кількість секцій) = 4;


Number of Pads (кількість виводів) = N (проставляється автоматично);


Refdes Prefix (префікс позиційного позначення) = DD.


У графі Component Type – вибирають тип компонента:


Normal;


IEEE;


De Morgan.


У графі Component Style – вказують признак однорідності компонента:


Homogeneous;


Heterogeneous.


У графі Gate Numbering – вибирають спосіб іменування секцій компонента:


Alphabetic – символьний.


Для однорідних компонентів код логічної еквівалентності секцій встановлюється автоматично в графі Gate Eq;


Для неоднорідних компонентів потрібно установити Eq = 0.


Підключення символу до компонента здійснюється по команді Select Symbol (попередньо необхідно вибрати будь-який рядок у графі Normal). У вікні, що відкрилося, Library Browse вибрати потрібний символ із запропонованого списку.


Створення компонента завершується заповненням таблиці виводів, що виводиться на екран по команді Pins View.


У таблиці вказується інформація яку наведено нижче (див. табл. 1).


Таблиця 1


















Pin Des Gates # Sym Pin # Pin Name Gate Eq Pin Eq Elec. Type

1


2


3


:


:


:


:


:


:


:


14


„№ виводу


корпусу”


1


1


1


2


:


:


:


4


„№ вентиля, якому належить даний вивід”


1


2


3


1


2


3


:


:


:


:


„№ виводу в секції”


IN1


OUT


:


:


:


:


:


:


:


:


:


„Ім'я виводу”


„Код логічної еквівалентності вентиля”


„Код логічної


еквівалентності вивіду”


Input


Output


Power


:


:


:


:


:


:


:


„Електри-чний тип виводу”




Виводи, що підключаються до електричних кіл землі й живлення, у таблиці не описуються, тобто рядки з відповідними номерами будуть порожніми.


Перед збереженням компонента в бібліотеці виконують команду Component – Validate для перевірки правильності введеної інформації.


Збереження інформації: Component – Save


Save As.


Графіка символів і корпусів створюється окремо, за допомогою спеціальних графічних редакторів Symbol Editor і Pattern Editor. Кожний з цих редакторів має спеціальний засіб „майстер” Symbol Wizard/Pattern Wizard відповідно, що викликаються по команді Symbol/Pattern – New.


Зазначені вище редактори аналогічні редакторам схем і друкованих плат, але мають лише ті засоби, що необхідні для створення схемних символів і корпусів.


При роботі з ними не потрібне використання команди Explode.


Редактор Symbol Editor працює з файлами *.sym і *.lib. По команді Symbol Wizard меню File викликається майстер створення символів компонентів. Для нього вказується наступна інформація:


Symbol Width – ширина символів;


Pin Spacing – відстань між виводами;


Length – довжина виводу (Short, Normal, Long, User);


Number Pin Left (Right) – кількість виводів з лівого (з правого) боку символу;


Symbol Outline – необхідність відображення контура символу;


Line Width – ширина лінії контура символу;


Display Pin Name (Pin Des) – необхідність відображення на кресленні символу імен (номерів) виводів;


Default Pin Name (Pin Des) – ім'я виводу (номер), прийняте за замовчуванням;


Current Pin Number – номер поточного виводу.


Завершення створення символу – по команді Finish.


Збереження: File – Save


Save As.


Редактор Pattern Editor працює з файлами корпусів компонентів *.pat і бібліотеками компонентів *.lib.


По команді Pattern Wizard з меню File викликається майстер створення корпусів компонентів. Для нього вказується наступна інформація:


Pattern Type – тип корпусу компонента (Рис. 2):



Рисунок 2 – Типи корпусів компонентів: а) DIP – корпус із дворядним розташуванням виводів; б) ARRAY – прямокутний корпус з масивом виводів; в) QUAD – корпус з виводами, розташованими з чотирьох боків.


Number of Pads Down – кількість рядків у масиві виводів;


Number of Pads Across – кількість стовпців у масиві виводів;


Pad to Pad Spacing – відстань між центрами виводів;


Cutout Pads Down – кількість вирізаних рядків у центральній області масиву виводів;


Cutout Pads Across – кількість вирізаних стовпців у центральній області масиву виводів;


Corners Pads – виключення вивідів у зовнішніх чи внутрішніх вершинах масиву виводів;


Pattern Width – ширина корпусу компонента;


Pattern Height – довжина корпусу компонента;


Pad 1 Position – місце розташування першого виводу компонента;


Pad Style – типи стеків контактних площадок (передаються з поточної плати);


Rotate – ознака повороту контактної площадки на 900
;


Silk Screen – необхідність зображення габаритів корпусу компонента;


Silk Line Width – ширина ліній габаритів корпусу компонента;


Silk Rectangle Width (Height) – висота (ширина) прямокутника, що обмежує габарити корпусу компонента;


Notch Type – тип скосу графіки корпусу компонента (у верхньому лівому куті, у нижньому лівому куті і т.ін.).


По команді Finish завершується створення корпусу компонента.


Збереження корпусу в бібліотеці: File - Save


Save As.



Не сдавайте скачаную работу преподавателю!
Данную контрольную работу Вы можете использовать для выполнения своих заданий.

Поделись с друзьями, за репост + 100 мильонов к студенческой карме :