3. Напишите предложения в вопросительной, а затем в отрицательной форме и переведите их на русский язык:
1. Mary and Ann are friends.
2. There are some English books on my desk.
3. They have got a nice house in the country.
4. There was a chair near the table.
5. Jane is my uncle’s wife.
1. Are Mary and Ann friends? - Мэри и Энн друзья?
Mary and Ann are not friends. - Мэри и Энн не друзья.
2. Are there any English books on my desk? - На моем (письменном) столе есть английские книги?
There are not any English books on my desk. - На моем письменном столе нет ни одной английской книги.
3. Have they got a nice house in the country? - У них есть хороший дом за городом (в деревне)?
They have not got a nice house in the country. - У них нет хорошего дома за городом (в деревне).
4. Was there a chair near the table? - Рядом со столом был стул?
There was not a chair near the table. - Рядом со столом не было стула.
5. Is Jane my uncle's wife? - Джейн является женой моего дяди?
Jane is not my uncle's wife. - Джейн не является женой моего дяди.
4.
Заполните пропуски соответствующей формой глагола
to
be
,
to
have
.
1. That pen is
black. 2. Is
this book good? 3. There are
three cups on the table. 4. There is
a desk, a sofa, a wardrobe and two armchairs in my room. 5. We usually have
got much work to do. 6. Jane has
got a lot of children.
5.
Заполните пропуски соответствующими предлогами по смыслу, где это необходимо.
1. Please, take that thick book on
the table, Kate. 2. Fred is at
home now. 3. Open your book at (on)
– (возможны 2 варианта. Нолучшеon
) page 20, please. 4. Tom is at
the blackboard. 5. Please, don`t go …
there. 6. Whose exercise- books are on
the table? 7. Please, go to
the desk, Nick, and sit down
. 8. Where is Jack? – He is over there. He`s looking for
the statue. 9. Mary, write the new words on the blackboard, please. 10. The chairs are at
the table.
6.
Заполните пропуски прилагательными в соответствующей степени сравнения:
1. Your room is colder
than mine. 2. Their flat is more expensive
than ours. 3. His article is the best
in our class. 4. English grammar is easily
than Russian grammar. 5. Peter is the tallest
boy in our class. 6. Which of you is the shortest
? 7. Are the streets in Moscow cleaner
now than they were a few years ago?
7. Заполните пропуски в предложениях, используя модальные глаголы
can
,
must
,
may
,
should
,
have
to
и их эквиваленты. Переведите предложения на русский язык.
1. Ninaisill. Shemust
stayinbed. 2. Drivers must
stop when they see the red light. 3. Betty asked: “May
I open the window?” 4. Mary is free tonight. She can
go to the disco. 5. You should
read the text again. 6. Who can
translate this sentence? 7. You can
go to Moscow by train or by plane. 8. Don’t wait for him. He must
be late. 9. My mother is out. I have to
stay at home with my little brother.
Контрольная работа | Концепция информатизации Российской Федерации |
Контрольная работа | Причины агрессивного поведения. Методы работы с агрессивными детьми |
Контрольная работа | Алгоритм выбора и реализации предпринимательской идеи |
Контрольная работа | Современные методы арт-терапии |
Контрольная работа | Системы управления взаимоотношения с клиентами |
Контрольная работа | Учет материальных затрат в бухгалтерском учете |
Контрольная работа | Геополитическое положение России |
Контрольная работа | Особенности вознаграждения работников в организации |
Контрольная работа | Виды запасов |
Контрольная работа | Психоанализ |
Контрольная работа | Социально-педагогическая работа с семьей |
Контрольная работа | Методы обучения технике двигательного действия |
Контрольная работа | Безопасность жизнедеятельности |
Контрольная работа | Назначение, устройство и принцип работы радиально-сверлильных станков |
Контрольная работа | Общие положения методики апробации. Апробация пшеницы, ячменя, овса, проса и тритикале |